ďťż
 
 
 
 

Wštki


Promowanie stron



volfuss - 19 lip 2010, o 19:28
" />Wstęp do promowania:
Najważniejszym i najlepszym elementem pozyskującym klientów jest pozycjonowanie.

Czym jest tak naprawdę pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to działanie zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis, portal internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Więcej na temat pozycjonowania znajdziemy np. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_stron

Sposoby pozycjonowania stron:

-zlecenie pozycjonowania firmie zewnetrznej (wchodzimy na http://www.google.pl i wpisujemy pozycjonowanie)
-zlecenie pozycjonowania osobie prywatnej np. http://www.zlecenia.przez.net
-pozycjonowanie na własną ręke.

Przydatne narzędzia:

-AwStat(statystyki ruchu na stronie) znajdziemy go w cpanelu zaraz po zalogowaniu się.
-WebCEO: program przydatny przy analizie SEO oraz tworzeniu raportów skuteczności pozycjonowania.
-Google AdWords Kyeword: narzedzie propozycji słów kluczowych (adres: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal )

Głównym celem pozycjonowania jest zdobywanie linków.

Ilość dodawanych linków do zew. stron:

1 tydzień - po 2 linki
2 tydzień - po 3 linki
3 tydzień - po 4 linki
4 tydzień - po 6 linki
itd.

Page Rank ma znaczenie na pozycje strony.
Dodawajmy swoje strony do innych stron, żeby była podobna treścią, tematyki do naszej strony




volfuss - 19 lip 2010, o 19:29
" />Darmowe artykuły:
Jak pisać takie artykuły?

Jeśli prowadzimy stronę GSM, a nie mamy pojęcia na ten temat możemy skorzystać z gotowych baz artykułów wpisując w google np. darmowe artykuły GSM lub też wchodzimy na jakiś portal np. http://www.motoryzacja.wp.pl
Dalej wybieramy ciekawy artykuł, czytamy go i streszczamy go tak aby powstał unikalny artykuł. Ważne jest aby tytuł był kontrowersyjny taki aby potencjalnego użytkownika zachęcały do przeczytania tego właśnie artykułu lub też tytuły w formie pytań. A więc już wiemy jak przerabiać dany artykuł i jakie pisać tematy.

W tygodniu powinniśmy napisać 5-10 artykułów, im więcej tym lepiej i wprowadzamy je na serwisy z darmowymi artykułami.
W momencie gdy piszemy i dajemy artykułami do serwisów z artykułami dodajemy swoje linki (max 3) i rozsyłamy te artykuły do jak najwięcej portali.
Dzięki temu dobrze się wypromujemy, ponieważ dużo osób kopiuje i wkleja takie artykuły na swoje strony.

Możemy również wejść na zagraniczny portal artykułów np.
- http://www.goarticles.com
- http://www.articlesbase.com

Następnie wybieramy interesującą nas tematykę, wybieramy dany artykuł i przetłumaczmy go na j.polski, możemy z niego dobrowolnie korzystać nie tak jak z portali z płatnym artykułami.

Teraz zajmijmy się promowaniem tych artykułów.
Wchodzimy na google.pl i wpisujemy darmowe artykuły.

Lista, do których warto dodać swój unikalny artykuł:

- http://www.albercik.pl
- http://www.free-art.pl
- http://www.eioba.pl
- http://www.artelis.pl

Jeśli zaczniesz dodawać artykuły na te serwisy pamiętaj, żeby umieścić 3 linki w treści tego artykułu.
Takie artykuły możemy również nazwać Presell Pages czyli strony, które kierują linki na nasze strony lub podstrony.

Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów, możesz zlecić to komuś np. http://www.zlecenia.przez.net lub na http://www.allegro.pl tam również osoby sprzedają artykuły.

Pamiętaj!

- pisz przynajmniej 5-10 artykułów tygodniowo
- artykuł musi być unikalny
- dodawaj w treści artykułu 3 linki do swojej strony
- tytuł artykułu powinien być kontrowersyjny lub w formie pytań

Dzięki temu twoja strona będzie miała więcej odwiedzin oraz może podwyższyć się pozycja w google.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:31
" />Księga gości:
Darmowym sposobem na rozreklamowanie naszej strony jest dodanie kilkunastu wpisów do księgi gości. Takie wpisy przyspieszą naszą indeksację lecz również wpisy mogą być traktowane jako spam.

Wejdźmy na google.pl, następnie wpiszmy darmowa księga gości i mamy w tym momencie liste darmowych księgi gości

Zasady przy wprowadzaniu naszej strony do księg gości:

- w miarę szybko przejrzyjmy daną księgę gości czy nie są na niej umieszczone już linki z pornografią itd.

W ciągu doby powinniśmy dodać okolo 10-15 wpisów dla naszej strony max najlepiej dodać 10. Dodajemy po 3 wpisy na danym serwisie, który udostępnia dana księga gości np. www.cape.pl szukamy tam księg gości, którzy założyli trzy inne goście i dodajemy tam po jednym wpisie.

Warto dodawać wpisy dla księg gości, które posiadają min. Page Rank 1



volfuss - 19 lip 2010, o 19:40
" />Fora dyskusyjne
Zakładamy konta na 10 – 15 forach dyskusyjnych i wklejamy w stopce link do naszej strony (najlepiej mieszając słowa kluczowe).

Szukamy for powiązanych tematycznie do naszej lub też wpisujemy w google.pl "najpopularniejsze fora lista" lub też przykładowo GSM forum itd.

Rejestrujemy sobie konto na danym forum w stopce umieszczamy nasz link i zawieramy w jakimś wątku dyskusję na jakiś tam temat, dzięki temu link pojawi się w dyskusji

Możemy dodać nawet do 20 for odnośnik do naszej strony.

Uwaga, takie dodawanie jest linków jest również uważany za spam.




volfuss - 19 lip 2010, o 19:42
" />Promocja na Wykop & Gwar
Pierwszym krokiem, który musimy najpierw wykonać to napisanie artykułu kontrowersyjnego lub coś ciekawego, śmiesznego itd. żeby przyciągało to użytkownika.

Przykładem może być dla portalu GSM artykuł na temat najdroższego telefonu itd.

Gdy już mamy napisany artykuł, wchodzimy w tedy na portal np. wykop.pl

Następnie klikamy "Dodaj znalezisko" (zakładamy sobie konto jeśli nie mamy), a następnie uzupełniamy według wskazówek.
Jeżeli nasz artykuł trafi na stronę główną tego portalu możemy się cieszyć dużym ruchem na naszej stronie

Jeśli natomiast nie trafi to min. 100 unikalnych odwiedzin będzie w danym dniu.

Drugim portalem tego typu jest gwar.pl
Dodajemy tam podobnie artykuł. Klikamy "Zgłoś wiadomość", logujemy się i uzupełniamy

Warto dodawać nasze artykuły na takie typu portale. Ta metoda zwiększy nam ruch na stronie, a co za tym idzie zwiększą się zarobki.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:43
" />Promocja naszej strony poprzez katalogi RSS

Katalogi RSS
Co to jest RSS możemy poczytać na tej stronie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/RSS

Katalogi RSS jest to darmowa i bardzo skuteczna metoda pozycjonowania strony i zwiększenia ruchu na naszej stronie.

Najpopularniejsze katalogi RSS:
- rss.gdzieszukac.pl
- rssy.pl
- rss.mrok.org
- katalog.rssnewser.pl
- rss2.pl

Reszte możemy znaleźć tutaj:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kat ... =&aq=f&oq=



volfuss - 19 lip 2010, o 19:45
" />Jak wypromować stronę po kosztach ?
Tym razem zajmiemy się promocją naszej strony przy MINIMALNYCH nakładach finansowych.

Pisząc ‶minimalnych” mam na myśli do 250 zł miesięcznie, bez wynajmowania firm pozycjonerskich i promocji poprzez systemy typu PPC typu Google Adwords.

Jest to artykuł dla osób z minimalną wiedzą informatyczną zatem jeśli nie wiesz co oznaczają zwroty takie jak anchor, pagerank czy serp najlepiej przerwij czytanie i wróć gdy np. w wikipedii zapoznasz się z tymi terminami.

Zanim zaczniemy musisz znać podstawy.

Podstawowy ruch na Twojej stronie powinien być kierowany z wyszukiwarki Google. Odwiedziny możesz pozyskać na dwa sposoby. Wykupując reklamę Adwords lub pozycjonując swoją stronę.

Tak jak pisałem tym razem odpuszczamy kampanie PCC i zajmiemy się pozycjonowaniem.

Czym jest zatem pozycjonowanie ?
Wg. mojej definicji jest to zabieg polegający na zdobywaniu odnośników z popularnych stron na wybrane przez nas słowa kluczowe.

Pisząc krótko musimy wybrać słowa kluczowe a następnie wg. nich tworzyć odnośniki.
I w ten sposób przeszliśmy do pierwszej kwestii jaką jest ‶dobór słów kluczowych”

Zanim zaczniemy pozycjonowanie musimy zdecydować czy chcemy pozycjonować stronę ‶szeroko i płytko” czy ‶konkretnie i mocno”.

Różnica jest diametralna. Załóżmy, że chcemy osiągnąć ruch na poziomie 1000 odwiedzin unikalnych na dobę. Mamy stronę z ogłoszeniami nieruchomości.

Akurat nieruchomości są bardzo konkurencyjnym rynkiem (również jeśli chodzi o pozycjonowanie) zatem musimy wybrać czy chcemy aby nasz adres był widoczny na 3 -4 konkretne słowa kluczowe takie jak ‶nieruchomości”, ‶domy”, ‶mieszkania”, ‶działki” czy może na 15 mniej popularnych słów kluczowych co da podobny efekt.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:45
" />ZAPAMIĘTAJ, aby sprawdzić popularność słów kluczowych jak i sugestie słów związanych zawsze korzystaj ze strony:

http://boksy.onet.pl/ranking.html?n=1

Wchodzimy zatem na pierwszą stronę i wprowadzamy kilka pierwszych fraz jakie byśmy wpisali w Googlach szukając strony jaką posiadamy.

Jeśli zatem mamy giełdę nieruchomości wpisujemy nieruchomości. Jeśli sprzedajemy telefony komórkowe wprowadzamy ‶telefony komórkowe”.

Myślę, że jest to oczywiste.

Klikamy i widzimy wyniki. Następnie sortujemy je wg. kolejności ‶Ogólna miesięczna liczba wyszukiwań‶.

Wprowadziłęm ‶telefony komórkowe” zatem widzę, że w skali miesiąca ponad 200.000 szuka samej frazy ‶telefony komórkowe” w Googlach. Jest to jak się domyślasz ponad 6000 osób dziennie.

Wybieramy zatem pierwszą 20tkę i sprawdzamy w Google wprowadzając dane słowo kluczowe.

Przy wyborze słów kluczowych musimy mieć na uwadze dwa czynniki.
1. ilość wyników dla danego słowa
2. ilość poszukiwanych fraz w skali miesiąca

Cały sekret tkwi w tym aby wybrać takie słowo kluczowe które jest często odwiedzane w miesiącu a nie ma dużej konkurencyjności.

W zależności zatem od tematyki musisz podjąć decyzję czy masz na tyle doświadczenia aby przebić się przez wszystkich i dotrzeć do TOP10 na popularne i konkurencyjne słowa kluczowe czy wolisz wybrać 15-20 mniej popularnych słów.

Słowa kluczowe gdy już je wybierzesz musisz wprowadzić na swoją stronę i podstrony.

Istotne są tutaj tagi keywords oraz title.

Często w takich sytuacjach wykorzystuję darmowy program WebCEO który skutecznie raportuje stan naszej strony pod względem występowania słów kluczowych i wykazuje w formie listy nad czym powinniśmy popracować.

Załóżmy, że masz już słowa kluczowe jak i przygotowaną (zoptymalizowaną pod ich względem) stronę.

Przechodzimy zatem do właściwego punktu pozycjonowania.

Twoim zadaniem jest pozyskiwać linki w których znajdą się Twoje słowa kluczowe ze stron o wysokim PR.

Wiem o tym, iż występują opinie na temat fikcyjnej wartości PR w pozycjonowaniu. Ważnym z pewnością jest aby strona na której umieścisz link:

1. miała dużą ilość backlinków
2. miała wysoki PR
3. posiadała dużo unikalnej treści
4. posiadała niewiele linków wychodzących do innych stron
5. tematycznie była powiązana z Twoją (aby występowały w jej keywordach podobne słowa kluczowe do Twoich lub się nawet nakładały).



volfuss - 19 lip 2010, o 19:46
" />Linki dobrze jest umieszczać w treśći artykułów.
Jeśli obce są Ci słowa takie jak backlink, PR etc. przerwij czytanie i sprawdź np. w wikipedii o czym teraz dokładnie pisałem.

Powstają zatem konkretne pytania:

1. skąd brać takie linki ?
2. w jakich ilościach je dodawać ?

Zacznijmy od końca. Jak dodawać linki.

Google lubi ‶naturalność” czyli gdy ilość linków z innych stron prowadzących do Twojej bęzie progresywnie wzrastała.

Zazwyczaj pozycjonuję stronę w taki sposób aby przez pierwszy tydzień dodawać po 2 linki z innych portali dziennie.
Następny tydzień to 3 linki dziennie. Kolejny 4 dziennie itd.

Skąd zatem brać te linki ?

#1 własne zaplecze
Najlepszą metodą byłoby stworzenie własnego zaplecza na różnych numerach IP. Dobrze indeksowane są forabb i wordpressy. Ze swojej strony polecam jednak program do generowania zawartości unikalnej treści o nazwie Portaler.

Tworzymy na podstawie portalera 20 – 30 stron na różnych kontach hostingowych a następnie linkujemy do naszej strony.

Nie będę się jednak skupiał tutaj nad tworzeniem zaplecza. Jest to proces długotrwały i czasochłonny wymagający sporej wiedzy, środków na serwery dedykowane/konta hostingowe.

#2 katalogi stron
Uważam, że jest to podstawa w pozycjonowaniu strony. Nie mam tu na myśli katalogów typu qlWeb i podobnych lecz takie które mają wysoki PR.

Rekomenduję ze swojej strony:
1. www.dmoz.org (konieczność)
2. www.katalog.wp.pl
3. www.katalog.onet.pl
4. www.katalog.interia.pl
5. www.katalog.gery.pl
6. www.katalog.polska.pl
7.www.webwweb.pl

Ponadto wiele katalogów znajdziemy w Google wpisując frazę katalogi stron. Część z nich jest płatna. Uważam jednak, że warto dodać stronę za 5 czy 10 zł do katalogu o wysokim PageRanku.

PageRank stron możesz sprawdzać w locie pobierając toolbar google pod adresem:
http://www.google.com/tools/firefox/too ... index.html
#3 SWL

SWL czyli Systemy Wymiany Linków
Gdy nasza strona zostanie już zaindeksowana w Google i będziemy posiadali sporą ilość podstron możemy dodać nasz adres do SWL`i.

Polecam tutaj budować punktację bezpośrednio ze stron zaplecza a główny portal promować właśnie z tych punktów tak aby nie dodawać do naszego pozycjonowanego portalu dodatkowych linków.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:47
" />Ze swojej strony polecam następujące SWL`e:
1. LinkMe.pl
2. LinkOrn.pl
3. Seo.Net.pl
4. LiveLink.pl
5. linkujpro.pl
6. GotLink.pl
7. Seodopalacz.pl

Polecam również dodać stronę do Addera (którego ponoć większość pozycjonerów nie docenia a z moich badań wynika, że dobrze skonfigurowany daje efekty)
Addera dostaniesz np. na www.gotoweportale.pl

#4 Artykuły do przedruku

Jeśli prowadzisz bloga powiązanego tematycznie ze stroną którą chcesz promować masz problem z głowy.
Cała bowiem ‶zabawa” polega na tym aby napisać kilka (4 – 5) artykułów z dużą ilością słów kluczowych które pozycjonujemy a następnie podlinkować dany tekst z naszą stroną.

Artykuły wgrywamy do takich portali jak:
1. www.artelis.pl
2. www.eioba.pl
3. www.albercik.pl
4. www.free-art.pl

Więcej na … Google:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=dar ... =&aq=f&oq=

Strony te udostępniają innym portalom Twój artykuł na zasadach partnerskich. Tzn. inni mogą kopiować go nie usuwając linków prowadzących do Twojej strony.
Tym samym Twoje linki znajdą się na wielu innych portalach zupełnie za darmo.

#5 Kanał RSS

W Polsce dopiero zaczyna doceniać się możliwości kanałów RSS i serwowanych na nich danych.

Polecam stworzenie dla Twojej strony własnego kanału a następnie wgranie adresu do poniższych katalogów RSS:
1.www.rss.gdzieszukac.pl
2. rssy.pl
3. rss.mrok.org
4. katalog.rssnewser.pl
5. rss2.pl

Cała lista: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kat ... =&aq=f&oq=

#6 Fora dyskusyjne

Działanie polega na tym aby założyć konta na 10 – 15 forach dyskusjnych i wkleić w stopce link do naszej strony (najlepiej mieszając słowa kluczowe).

Na każdym bierzemy udział w kilku dyskusjach lub prosimy o ocenę strony. Uwaga! jest to spam. Co prawda możemy liczyć na sporą ilość odwiedzin ale równie dobrze możemy narazić się na wiele przykrych komentarzy.

#7 Księgi gości, Komentarze WordPress

Zasada polega na tym aby wchodzić na księgi gości i dodawać wpisy z linkiem do naszej strony.
Podobnie sytuacja ma się w przypadku komentarzy w Wordpress. Zostawiamy komentarz na dany temat z linkiem do nas.

Uwaga. Jest to również spam i nie jest mile widziany.

#8 Linki na Allegro

Na Allegro.pl znajduje się dział link
Komputery -> Internet -> Linki

Możesz tu wykupić za niewielkie pieniądze linki o wysokim PR do Twojej strony.
Choć wielu pozycjonerów uważa, że jest to strata pieniędzy a masa linków tam oferowanych nie ma wartości uważam, że przeszukując odpowiednio aukcje możemy trafić na tanie i ‶mocne” odnośniki które będą skutecznie pozycjonowały naszą stronę.

#9 Presell Pages

Artykuł które napisałeś do przedruku możesz wykorzystać do stworzenia tzw. presell pages potocznie nazywanych preclami.

Budujesz kilka małych serwisów będących satelitami Twojej głównej witryny. 5 – 6 stron każda. Dużo treści z artykułów a w niej linki do Twojej strony.
Tak stworzone strony pozycjonujemy wg. wskazówek tu wymienionych.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:48
" />#10 Marketing Wirusowy

Stwórz do swojej strony darmowy ebook. Ciekawy (może być kontrowersyjny) artykuł i opublikuj go.
Link wypuść na takie strony jak Wykop.pl czy Gwar.pl

W efekcie masa osób pobierze lub przeczyna daną treść i będzie przesyłała swoim znajomym.
Oczywiście w danym produkcie czy artykule musi znaleźć się link do Twojej strony. Nie jest to zabieg czysto pozycjonerski lecz marketingowy.

Dany gratis możesz oferować np. za zostawienie adresu email w Twojej liście mailingowej. Tym samym będziesz miał grupę odbiorców z którą będziesz w kontakcie.

#11 sitemaps

Stwórz mapę witryny w XML i dodają ją do Google Sitemaps. Testowałem różnice między pozycjonowaniem z podpiętym sitemapsem a bez. Efekt tego taki, że przy zasubmitowanym pliku xml strony pojawiały się w indeksie szybciej.

#12 kontakt z innymi portalami tematycznie powiązanymi

Gdy już będziesz posiadał zaindeksowane strony i nadany PR wyszukaj dla swoich słów kluczowych w Google strony które są powiązane tematycznie.

Przygotuj email z propozycją wymiany i roześlij do 30 – 40 witryn. Jeśli dana strona nie chce się z Tobą wymienić zawsze możesz zaproponować niewielką opłatę.

Tego typu linki są bardzo wartościowe dla Twojej strony. Pamięaj o tym.

#13 Pamiętaj o treści.

Jeśli zależy Ci na dużej ilości odwiedzin dobrze byłoby utworzyć na Twojej stronie dział artykuły.

Wg. badań które przeprowadzałem strony posiadające własny dział z unikalną treścią będą ‶ściągały” z google bardzo duży ruch.

#14 Promocja na Youtube, Wrzuta itp.

Wpisz swoje słowa kluczowe w Youtube i sprawdź jakie filmy są na pierwszych pozycjach.
Postaram się nagrać podobne filmy. Może to być nawet pusta plansza z Twoim (ciekawym) komentarzem.

Pamiętaj aby dodać swój link do strony w video lub komentarzu do filmu.

#15 social advertising

Prawdopodobnie najbardziej znienawidzony sposób promowania strony.

Tworzysz profil np. kobiety na Gronie, Facebooku i Naszej Klasie.

Zdjęcia modelki np. z istockphoto.com lub profil z zawartością śmiesznych zdjęć. Ew. fikcyjny profil znanej osoby.(choćby jasia fasoli)

Zapraszasz duże ilości osób. Mam tu na myśli doprowadzenie do sytuacji kiedy będziesz miał na listach znajomych minimum 2000 osób.

Następnie raz na jakiś czas zmieniasz status profilu a w nim link. Tym sposobem w ciągu kilku dni docierasz do b. dużej grupy odbiorców ze swoim adresem.

#16. Jeśli nie masz czasu na te wszystkie operacje, ich powtarzanie i kontrolowanie ilości linków skorzystaj ze ‶zleceń”.

Zlecenia.przez.net możesz znaleźć dobrego pozycjonera który weźmie połowę kwoty proponowanej przez firmę pozycjonerską.

Często są to osoby któe pracują w takich firmach i chcą sobie dorobić.

Ty nie płacisz marży firmowej a otrzymujesz usługę na podobnym poziomie.

#17. Własny program partnerski

Jeśli sprzedajesz usługi lub produkty stwórz własny program partnerski.

Osoby które będą uczestniczyły i sprzedawały Twoje produkty wykonają świetną robotę w kwestiach pozycjonowania strony poprzez rozsyłanie linków do Twoich stron na swoich portalach czy forach.

Nie dość, że wypromują stronę to na tym zarobią. Mamy więc sytuację gdzie każda ze stron jest zadowolona.

Myślę, że to wszystkie na chwile obecną sposoby zwiększenia popularności strony które udało się mi przypomnieć.

Są to metody które polecam. Jakich jednak nie polecam ?

1. nie polecam dodania zbyt dużej ilości linków z krótkim czasie. Skończy się to założeniem filtra na Twój adres lub całkowitym banem.

2. nie polecam pozycjonowania z Allegro za 10 zł. Powiedźmy sobie szczerze. Takie rzeczy nie istnieją.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:49
" />Reklama na Grono.net, czyli jak w ciągu doby ‶ściągnąłem” 12.000 osób na stronę.

Wielu z Was posiada zapewne swoje profile w portalach społecznościowych. Grono, Nasza Klasa, Facebook itp. Serwisy te są odwiedzane przez tysiące o ile nie setki tysięcy osób na dobę. Stwierdziłem więc, że są dobrym źródłem pozyskiwania nowych zainteresowanych. Mój wybór padł na Grono.net Grono oferuje reklamę na 24h w cenie 120 zł. http://grono.net/dev/doc/promote/ Klikamy na ‶reklama kontekstowa” i możemy przesłać swoje ogłoszenie. Jak pisać treści ogłoszenia, nagłówki, treści właściwe i budować linki omówiłem m.in. w tym artykule: http://www.paweldanielewski.pl/index.ph ... -produktu/ Do ogłoszenia dodajemy zdjęcie. I tu pojawia się ciekawe rozwiązanie. Stwierdziłem, że zamiast standardowego zdjęcia (miniaturki) dodam coś co przykuwa uwagę. Patrząc po najczęściej oglądanych aukcjach na Allegro zauważyłem, że jeden rodzaj zdjęcia który szczególnie cieszy się wysoką odwiedzalnością. Mowa tu o ładnej, kobiecej pupie. Jaką konkretnie wykorzystałem nie zdradzę. Do ogłoszenia nadawać się będą jednak te z Google: http://images.google.pl/images?hl=pl&q= ... a=N&tab=wi oraz z istockphoto.com (płatne zdjęcia) Ogłoszenie przesłałem o 13.00 , godzinę później moderator zaakceptował i zaczęła się publikacja. Po kilkunastu kolejnych godzinach wchodzę sprawdzić statystyki i oto co zobaczyłem. Średnia ilość odwiedzających 629 na godzinę. Oczywiście ta wartość spadnie ponieważ przede mną godziny 1 – 7 rano. Czas w którym wszyscy śpią. Zakładając jednak, że z 629/h wartość spadnie do 500 da nam to 12.000 odwiedzin za wspomniane 120 zł w ciągu doby. Jak widać jest to ciekawa forma promocji która da nam ‶zastrzyk” w ilości odwiedzających. Idealna dla stron rozrywkowych czy z darmową zawartością. Niestety nie kierowałem ruchu na squeeze page zatem nie zatrzymałem procentu odwiedzających na mailing liście. Kierowałem natomiast bezpośrednio na stronę produktu. Cena produktu 77 zł. Ilość zakupionych podczas trwania promocji: 7. Zatem zainwestowane 120 zł zamieniłem w 539 zł (minus prowizje dotpay). 419 zł dziennie. Jeśli reklamę przedłużę na kolejne 30 dni da to w efekcie 12570 zł miesięcznie. Wygląda na to, że właśnie odkryłem kolejne 5-cyfrowe źródło dochodu. A pomyśleć, że jest jeszcze do przetestowania Nasza Klasa i Facebook. Polecam przetestować w/w sposób i sprawdzić na swojej stronie.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:51
" />Jak napisać skuteczną ofertę produktu ?

W tej wiadomości postanowiłem przedstawić kilka technik które drastycznie zwiększają sprzedaż oferowanego przedmiotu. Część z nich nie będzie odkryciem Ameryki jednakże z pewnością przełożą się na poprawienie sprzedaży (w tym ROI) Waszych stron. Dołożyłem również kilka swoich spostrzeżeń które warto wprowadzić w ofercie.

Cztery podstawowe litery każdego copywritera (piszącego oferty) to
AIDA

Jeśli do tej pory nie słyszałem o czymś takim jak AIDA prawdopodobnie przeleciało Ci tyle niezarobionych pieniędzy przez palce, że ciężko byłoby je policzyć.

Aida to skrót od słów:

Attention (zwrócić uwagę)
Interest (zainteresować)
Desire (pożądanie)
Action (akcja)

Te cztery elementy muszą znaleźć się (najlepiej we wskazanej kolejności) w ofercie.

Zacznijmy zatem od Attention czyli zwracania uwagi.

Klient który wchodzi na stronę decyduje tak naprawdę w pierwszych 10 sekundach czy na niej pozostanie. (a niektórzy już po 2 sek. z niej wychodzą).

Zatem Twoim zdaniem jest spowodować taką sytuację aby skupić jego uwagę a następnie ‶wciągnąć go” w dalszą treść. Jak to zrobić ? skuteczną metodą jest tutaj duży i ciekawy nagłówek.

Nagłówek tak naprawdę jest jednym z najbardziej kluczowych elementów dobrej oferty. Jak zatem napisać go aby prawidłowo działał?

Są różne metody, ja natomiast rekomenduję dwie.
1. treść kontrowersyjna
2. treść skłaniająca do refleksji (w formie pytania)

Wszystko zależy teraz od produktu który sprzedajesz. Załóżmy, że jest to poradnik dla wędkarzy o tym ‶jak łowić w krótszym czasie więcej ryb”.

Jak zatem napisać nagłówek kontrowersyjny ? brzmiałby on mniej więcej tak.

‶Przestań marnować czas na moczeniu kija w wodzie czekając na marną płotkę. Sprawdź jak ja łapię prawdziwe ryby. Wielkie sandacze i rekordowe szczupaki”

Jak napisać treść skłaniającą do refleksji ?

‶Czy wiesz jak złowić 10 kilogramowego szczupaka? od 2 lat nie wróciłem z pustymi rękoma (w przeciwieństwie do Ciebie)”

Jest to dość kontrowersyjny tytuł jednakże zapewniam, że będzie działał. Polecam pisać nagłówki czy reklamy w formie pytań. Człowiek odruchowo poświęca więcej czasu na treść która zadaje mu pytanie a nie jedynie przekazuje informację w rodzaju ‶ciekawe techniki łapania ryb. sprawdź moje metody”.

Nagłówki najlepiej testować w Adwords w dziale odmiana reklamy. Tworzymy około 10 wersji i wybieramy tę która ma najwyższy CTR (wskaźnik klikalności).

Kolejny etap to ‶wciągnięcie” Internauty w treść. Najlepszą metodą jest tutaj tzw. story telling czyli przedstawienie historii.
Może to być przykładowo krótka (do 500 słów) historia o tym jak złapałeś największego szczupaka w swoim życiu. Treść musi odnosić się do produktu który sprzedajesz. Jeśli zatem są to metody nazywaj je sekretami, metodami, technikami. Zostało udowodnione, że słowo ‶sekret” wzbudza szczególne zainteresowanie czytających. (zapewne dlatego, że najbardziej ciekawi jesteśmy tego co jest tajne lub niedostępne).

Kolejny etap to budowanie pożądania. Dobrą metodą jest przedstawienie korzyści jakie będzie posiadał kupujący. Czego się nauczy.

Naucz się raz na zawsze, że ludzie nie kupują przedmiotów dla samego ich posiadania. Samochód Ferrari, drogi telefon komórkowy czy wyjazd zagraniczny są tak właściwie przekaźnikiem emocji. Zakupem człowieka decydują emocje które są związane z danym przedmiotem. Dla jednych jest to zabawa, dla innych adrenalina związana z szybkością i ostatnich np. prestiż związany z posiadaniem superdrogiego telefonu czy garnituru.

Pożądanie możesz wzbudzić dodatkowo poprzez ograniczenie czasowe i ilościowe.
Świetnym sposobem jest tu wprowadzenie widocznego timera (licznika) odmierzającego czas czyli ‶jeśli kupisz przed upływem w/w czasu dołożę drugą książkę” lub ‶jeśli nie zdążysz z zakupem przed upływem czasu cena wzrośnie z 40 do 80 złâ€.
Taki licznik możesz znaleźć na wielu stronach za darmo poprzez google (tzw. dhtml counter lub dhtml timer)

Action czyli akcja.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:51
" />Każda oferta na końcu powinna posiadać jasno przekazaną instrukcję którą musi wykonać czytający

‶Kup teraz”. ‶Zdecyduj teraz”. ‶Nie czekaj aż czas minie. Odbierz książkę”.

Są to 4 punkty podstawowe punkty AIDA.

Ze swojej strony rekomenduję jednak dodać kilka równie istotnych punktów.

1. Musisz występować jako ekspert. Zauważ, że książki profesorów czy danych specjalistów są częściej kupowane niż poradniki przeciętnych praktyków.
Możesz stwierdzić. ‶Ok ale ja nie mam tytułu profesora ani też nie siedzę w danym temacie 10 lat abym mógł się przedstawiać w ten sposób. To oszustwo.”

Nie namawiam Cię pod żadnym pozorem abyś przedstawiał się za kogoś kim nie jesteś.
Jeśli sprzedajesz produkt w postaci książki/poradnika jesteś osobą która poświęciła dużo czasu na zgromadzenie materiałów. Skoro napisałeś na dany temat książkę musisz mieć wiedzę na dany temat. Jeśli sprzedajesz produkt którego nie jesteś autorem. Musisz wiedzieć co sprzedajesz zatem jak niewielu znasz dany przedmiot.

Co ciekawe w obu tych przypadkach wiesz na temat swojego przedmiotu więcej niż 95% społeczeństwa.
Co więcej identycznie jak profesor gromadziłeś na dany temat wiedzę i teraz ją przedstawiasz i sprzedajesz.

Można by więc sądzić, że różnica między Tobą a Profesorem jest jedynie w czasie który poświęciliście danemu tematowi (swoją drogą zawsze się zastanawiałem jak profesorzy np. ekonomii mogą mówić o budowaniu marki lub badaniach np. panelowych skoro nigdy nie prowadzili firmy lub jak ksiądz z ambony może wypowiadać się na temat zakładania rodziny i wychowywania dzieci skoro ich nie ma. W obu jednak przypadkach osoby te darzone są szacunkiem”.

Kolejna kwestia którą warto wprowadzić to uwiarygodnienie Twojej osoby w treści.
Jeśli masz zdjęcia wspomnianego szczupaka warto byłoby je dodać z Tobą na 1szym planie warto byłoby je dodać. Jeśli jesteś gdzieś widoczny, w rankingach np. na wędkarskich zawodach etc. warto dodać link do takiej strony aby czytający mógł zweryfikować Twoją osobę.

Jeśli nic takiego nie posiadasz wprowadź opinie osób które już kupiły Twój przedmiot. Jeśli również i takich opinii nie posiadasz prześlij produkt do kilku osób np. na forum za darmo z prośbą o dobrowolne zaopiniowanie przedmiotu.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:52
" />Do oferty warto dodać również gwarancję zwrotu pieniędzy.
Klienci nie lubią ryzykować swoimi funduszami dlatego warto jest ich w tym wypadku wyręczyć.

Zaproponuj 30 dni gwarancji z pełnym zwrotem środków. Jeśli produkt jest naprawdę dobry tak jak piszesz gwarantuję, że ilość zwrotów nie przekroczy 1%.

Elementami bardziej kosmetycznymi są post-scriptum oraz podpis.

PS czyli dodane na koniec przypisy od Ciebie. Warto w nich ostatni raz zachęcić do akcji czyli zakupu oraz przypomnienie o upływającym czasie jak i gwarancji.

Podpis dodajemy nad PS`ami czyli podpisujemy się na kartce papieru, skanujemy, wycinamy naszą sygnaturę i wprowadzami pod koniec oferty.

Ważnym jest również aby zwracać się do Internauty per ‶Ty”. Jest to znacznie skuteczniejsza i budująca relacje metoda niż oficjalne ‶Per Pan”.

Pamiętaj również, że oferta długa wcale nie oznacza, że klient się nią wystarczy. Wręcz przeciwnie. Długa treść świadczy o tym, iż poświęciłeś dużo czasu na dokładne przedstawienie swojego produktu.

Warto dodać również czynnik ‶zniechęcenia”. Zauważ co się dzieje jeśli ktoś Ci nie chce sprzedać przedmiotu. Automatycznie i podświadomie chciałbyś go jeszcze bardziej.

Pamiętaj również aby tekst był dobrze ułożony. Maksymalnie 5 linii tekstu. Podział na sekcje, niekoniecznie schematycznie ułożone. (swoją drogą ‶zbitka” zdań taka jak treść tego artykułu nie powinna mieć miejsca). Ja jednak nie sprzedaję teraz produktu i jest to jedynie przykład. Oczy ludzkie i umysł męczą się jeśli mamy do czynienia z dużą ilością nieposegregowanej treści. Jeśli do tego dojdzie mała czcionka z pewnością nie zachęcisz w ten sposób kupującego do zapoznania się z ofertą.

To tyle jeśli chodzi o podstawy pisania ofert handlowych. Warto zaznajomić się tu również z tematami takimi jak NLP i słowa transowe aby wykorzystać je następnie w treści.

Pamiętaj również, że tak jak pierwszy ‶naleśnik nie jest najlepszy” tak i analogicznie w przypadku ofert. Możesz napisać 10 ofert i nic nie sprzedasz. Prawda jednak jest taka, że będziesz coraz lepszy i za n-tym razem osiągniesz perfekcję.

Masz swoje spostrzeżenia ? wyraź je teraz w swoim komentarzu (ACTION! )



volfuss - 19 lip 2010, o 19:54
" />Wymiana linkami z partnerami

Wymiana linkami z naszą konkurencją, jest to najlepsza z metod, ponieważ otrzymujemy odnośniki stron, które są tematycznie powiązane z naszą stroną, są one wypromowane.

Jeśli byś chciał się wymienić z kimś linkiem to musisz przeważnie spełniać takie warunki:
- posiadać page rank strony min. 2
- minimum 500 unikalnych odwiedzin
- być w miarę wypromowany w google

Jak szukać partnerów do wymiany linkami?
Wchodzimy na www.google.pl i przykładowo wpisujemy: ogłoszenia automoto, następnie wchodzimy na wyszukany dany wynik i kontaktujemy się z administracją strony z pytaniem czy nie chcą się wymienić linkiem itd.
Musimy minimum 20min. poświęcić na napisanie odpowiedniego e-maila, musimy w nim wymienić same dobre strony naszej strony . Co jeszcze powinien zawierać nasza wiadomość: posiadany page rank strony, ilość odwiedzin, ilość zaindexowanych podstron w google.pl, jakie korzyści będzie miał jeśli się z nami wymieni oraz adres naszej strony.



volfuss - 19 lip 2010, o 19:56
" />Portale Ogłoszeniowe

Zdobywanie ruchu poprzez serwisy ogłoszeń drobnych, tutaj nie ma zastrzeżeń, że jest to spam.

Jak szukać takich ogłoszeń?

Wchodzimy na www.google.pl i wpisujemy ogłoszenia drobne

Jak dodać ogłoszenie?

- Przykładowo wchodzimy na stronę: www.gumtree.pl
- klikamy Dodaj ogłoszenie bezpłatnie
- wybieramy odpowiedni dział
- uzupełniamy formularz
- i na koniec dodajemy ogłoszenie

Dodajemy maksymalnie 20 ogłoszeń na jedną strone. Czym więcej tym większy ruch na naszej stronie



volfuss - 19 lip 2010, o 19:57
" />Strony satelitarne

Tworzenie stron satelitarnych polega na tworzeniu mniejszych stron kierowanych na słowa kluczowe, które bedą przesyłały ruch na naszą stronę główną.
Najlepszą metodą jest założenie bloga w darmowym serwisie blogger.com
W tytule jaki i adresie bloga można wprowadzić kilka słów kluczowych.

Po założeniu bloga możemy ustawić na naszym blogu reklamy adsense (Zakładka "Zyski" w panelu admina blogu)

Warto mieć z 5-6 blogów, będziemy na nich umieszczać artykuły związane z naszą tematyką z baz gotowych artykułów do przedruku.
Skąd brać takie artykuły zostało opisane w innym tutorialu o nazwie Darmowe Artykuły.
W treści takiego artykułu dodajemy również nasz odnośnik ze słowem kluczowym, a następnie publikujemy post na naszym blogu.

To chyba wszystko na ten temat.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.