ďťż
 
 
 
 

Wštki


[NwN1] Problemy z Aurorą i skryptami



Jenova - Pon 17.01.2005, 09:36:59
" />Czy ktoś może wie gdzie znajdę polską 'instrukcję obsługi' edytora skryptów Aurory (jeżeli takowa istnieje, bo mimo, że znam angielski to zawsze łatwiej zrozumieć tekst pisany w rodzimym języku)? Albo cokolwiek co mogłoby pomóc w opanowaniu pisania skryptów?

Niedawno zaczęłam pracę nad modem i mimo, że nie mam z tym większych problemów to niektóre skrypty doprowadzają mnie do szewskiej pasji




Adbel - Pon 17.01.2005, 09:58:07
" />Wiem, że na stronie Kraina Płonących Cieni jest poradnik skryptowania.

Ale proponował bym ściągnąć sobie to:
Lilac Soul's Script Generator - czyli prosty generator skryptów dla NwN.
Nie wiem czy jest nowsza wrsja bo ja mam 1.6, możesz ściągną ode mnie: Lilac Soul



Jenova - Pon 17.01.2005, 15:31:54
" />Wielkie dzięki!
Jestem pewna, że teraz wszysto pójdzie szybciej i stracę mniej nerwów
Kiedy zrobię jakieś postępy postaram się o stronę gdzie zamieszcze informacje o modzie.



Kzaar - Pon 17.01.2005, 17:23:12
" />To podaj od razu IP aby można było pograć.
Pozdrawiam.




Jenova - Wto 18.01.2005, 14:43:15
" /> Kzaar napisał(a):



Kzaar - Śro 19.01.2005, 09:40:21
" />Dzięki. Jak będzie stronka Twojego modułu to też podaj adres. Oczekuje modułu z questami, a ie hack & slash
Życzę powodzenia w modowaniu.
Pozdrawiam.



Jenova - Śro 19.01.2005, 09:48:26
" /> Kzaar napisał(a):



Kzaar - Śro 19.01.2005, 11:15:41
" />Jeżeli masz ustawienia tak jak mówisz na PL, to może to być jakiś drobny błąd, literówka, polskiej wersji językowej.



Jenova - Śro 19.01.2005, 11:34:29
" /> Kzaar napisał(a):



Amelek - Śro 19.01.2005, 13:50:55
" />w aurorze nieda sie uzywac S. Jesli uzyje sie go poza rozmowa to odpali sie jako skrot, w rozmowie zas poprostu sie nie pojawi



Jenova - Śro 19.01.2005, 14:47:46
" /> EH_AceTFL napisał(a):



Merelle - Śro 02.02.2005, 10:26:34
" />Nie pomoze.
Chyba ze CDP sie w koncu ruszy i popedzi BW, a BW sie przejmie, i w ogole poprawi kodowanie, poniewaz to samo sie dzieje w wersji oryginalnej - wycina 'ś' i 'ź'.

Jedynym rozwiazaniem jest w dialogu wybor konkretnego jezyka (z menu). Zamiast pisac w 'normalnym' okienku klikasz na edycje -> wybierasz polski i tam wpisujesz tekst. W wersji oryginalnej gry to dziala.
To samo dotyczy opisow przedmiotow.



Jenova - Śro 02.02.2005, 12:08:01
" /> Merelle napisał(a):



Saiya-jin - Sob 07.05.2005, 18:46:21
" />Ostatnio próbowałem sklecić sobie chatkę.
Ustawiłem drzwi, we właściwościach zamku ustawiłem klucz, itd.
Oczywiście stworzyłem dwie lokacje (domek w lesie i jego wnętrze), we właściwościach drzwi w zakładce obszar przejściowy ustawiłem etykietę do drzwi z wnętrza oraz ustawiłem rodzaj miejsca docelowego: drzwi. Analogicznie postąpiłem z drzwiami wewnątrz (tylko etykieta do drzwi na zewnątrz). Stworzyłem klucz. Drzwi się ładnie otwierają i zamykają kluczem, ale nie mogę przejść do wnętrza. Pomocy.



Arom - Śro 11.05.2005, 19:06:09
" />Jest to bug który występuje bardzooo często jest to spowodowane tym że masz klucz do chatki gra coś się rypie i tyle zobacz jeszcze raz czy masz zgodną etykietę dzwi i dobry obszar przejściowy..



Destro (yer) - Sob 04.03.2006, 05:29:22
" />Jenova nie chcę Cię poganiac ale powiedz nam jak idzie z twoim modem?
Bo ja już chyba połowę z nwn vault modó ściagnęłem i szystkie przeszdłem.



Jenova - Sob 04.03.2006, 07:28:07
" /> Destro (yer) napisał(a):



Mr_Achilles - Nie 14.05.2006, 15:06:31
" />Witam.

Ponieważ nigdzie nie widziałem tematu, którego szukam, pozwoliłem sobie założyć nowy.
W tym temacie możemy pytać o różne rzeczy związane ze skryptami starszych (:P) i mądrzejszych (:D) modderów. Myślę, że takie coś się przyda - zawsze to będzie jedno miejsce na tego typu pytania i problemy.
A zatem zadam swoje pytanie: Jak powinien wyglądać skrypt, który sprawiałby, że konkretne drzwi, wcześniej otwarte, zamykają się (na stałe) w momencie rozpoczęcia rozmowy z konkretną osobą? No i jak się robi to "Chciałbym z tobą pomówić"?

Pozdrawiam...



Zapomniany z Krain - Nie 14.05.2006, 15:53:50
" />To XXXX zastąp swoją etykietą drzwi, a skrypt do "podjętych działań"

void main()
{

object oPC = GetPCSpeaker();

object oTarget;
oTarget = GetObjectByTag("XXXX");

AssignCommand(oTarget, ActionCloseDoor(oTarget));

SetLocked(oTarget, TRUE);

}

Nie wiem czy z tym drugim chodzi Ci o to żeby NPC wołał postać gdy ją zobaczy, jeśli owszem...

void main()
{
ActionSpeakString("tu wpisz tekst jaki chcesz");
}

Wsadź to do OnPerception



Mr_Achilles - Pon 15.05.2006, 06:18:52
" />Teraz jeszcze kilka innych pytań
1. JAK STWORZYĆ TOWARZYSZA?
2. Odnośnie powyższego - czy kiedy już do postaci zagadam, to już więcej nie będzie wołała?
3. Jak np. zrobić, aby w czasie dialogu postać coś nam dawała, albo aby uaktualniał się jakiś wpis w dzienniku?

Z góry dziękuję za odpowiedzi



Zapomniany z Krain - Pon 15.05.2006, 08:01:28
" />1. Towarzysz:
Wklej ten skrypt do "podjętych działań " w momencie kiedy w dialogu prosisz o jego zatrudnienie.

#include "nw_i0_henchman"

void main()
{
if (GetIsObjectValid(GetHenchman(GetPCSpeaker())) == TRUE)
{ SetFormerMaster(GetPCSpeaker(), GetHenchman(GetPCSpeaker()));
object oHench = GetHenchman(GetPCSpeaker());
RemoveHenchman(GetPCSpeaker(), GetHenchman(GetPCSpeaker()));
AssignCommand(oHench, ClearAllActions());
}

SetWorkingForPlayer(GetPCSpeaker());
SetBeenHired();

ExecuteScript("NW_CH_JOIN", OBJECT_SELF);
}

Do tego w skryptach tego NPC należy umieścić:

OnBlocked: nw_ch_ace
OnCombatRoundEnd: nw_ch_ac3
OnConversation: nw_ch_ac4
OnDamaged: nw_ch_ac6
OnDeath: nw_ch_ac7
OnDisturbed: nw_ch_ac8
OnHeartbeat: nw_ch_ac1
OnPerception: nw_ch_ac2
OnPhysicalAttacked: nw_ch_ac5
OnRested: nw_ch_aca
OnSpawn: nw_ch_ac9
OnSpellCastAt: nw_ch_acb
OnUserDefined: nw_ch_acd

2. Ten skrypt który pozwala BN'om wołać naszą postać działa nieustannie.
3. Podczas pisania dialogu, masz zakładki obok "...", "Edytuj" oraz taką małą ikonkę, klikasz właśnie na nią i tam już wybierasz "Daj nagrody" i ustawiasz przedmiot jaki chcesz dać, a aby uaktualnić dziennik klikasz na zakładkę obok o nazwie "Inne działania" i edytujesz temat, oraz wpis.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.