ďťż
Wštki |
[NwN1] Problemy z Aurorą i skryptami
Jenova - Pon 17.01.2005, 09:36:59 " />Czy ktoś może wie gdzie znajdę polską 'instrukcję obsługi' edytora skryptów Aurory (jeżeli takowa istnieje, bo mimo, że znam angielski to zawsze łatwiej zrozumieć tekst pisany w rodzimym języku)? Albo cokolwiek co mogłoby pomóc w opanowaniu pisania skryptów? Niedawno zaczęłam pracę nad modem i mimo, że nie mam z tym większych problemów to niektóre skrypty doprowadzają mnie do szewskiej pasji Adbel - Pon 17.01.2005, 09:58:07 " />Wiem, że na stronie Kraina Płonących Cieni jest poradnik skryptowania. Ale proponował bym ściągnąć sobie to: Lilac Soul's Script Generator - czyli prosty generator skryptów dla NwN. Nie wiem czy jest nowsza wrsja bo ja mam 1.6, możesz ściągną ode mnie: Lilac Soul Jenova - Pon 17.01.2005, 15:31:54 " />Wielkie dzięki! Jestem pewna, że teraz wszysto pójdzie szybciej i stracę mniej nerwów Kiedy zrobię jakieś postępy postaram się o stronę gdzie zamieszcze informacje o modzie. Kzaar - Pon 17.01.2005, 17:23:12 " />To podaj od razu IP aby można było pograć. Pozdrawiam. Jenova - Wto 18.01.2005, 14:43:15 " /> Kzaar napisał(a): Kzaar - Śro 19.01.2005, 09:40:21 " />Dzięki. Jak będzie stronka Twojego modułu to też podaj adres. Oczekuje modułu z questami, a ie hack & slash Życzę powodzenia w modowaniu. Pozdrawiam. Jenova - Śro 19.01.2005, 09:48:26 " /> Kzaar napisał(a): Kzaar - Śro 19.01.2005, 11:15:41 " />Jeżeli masz ustawienia tak jak mówisz na PL, to może to być jakiś drobny błąd, literówka, polskiej wersji językowej. Jenova - Śro 19.01.2005, 11:34:29 " /> Kzaar napisał(a): Amelek - Śro 19.01.2005, 13:50:55 " />w aurorze nieda sie uzywac S. Jesli uzyje sie go poza rozmowa to odpali sie jako skrot, w rozmowie zas poprostu sie nie pojawi Jenova - Śro 19.01.2005, 14:47:46 " /> EH_AceTFL napisał(a): Merelle - Śro 02.02.2005, 10:26:34 " />Nie pomoze. Chyba ze CDP sie w koncu ruszy i popedzi BW, a BW sie przejmie, i w ogole poprawi kodowanie, poniewaz to samo sie dzieje w wersji oryginalnej - wycina 'ś' i 'ź'. Jedynym rozwiazaniem jest w dialogu wybor konkretnego jezyka (z menu). Zamiast pisac w 'normalnym' okienku klikasz na edycje -> wybierasz polski i tam wpisujesz tekst. W wersji oryginalnej gry to dziala. To samo dotyczy opisow przedmiotow. Jenova - Śro 02.02.2005, 12:08:01 " /> Merelle napisał(a): Saiya-jin - Sob 07.05.2005, 18:46:21 " />Ostatnio próbowałem sklecić sobie chatkę. Ustawiłem drzwi, we właściwościach zamku ustawiłem klucz, itd. Oczywiście stworzyłem dwie lokacje (domek w lesie i jego wnętrze), we właściwościach drzwi w zakładce obszar przejściowy ustawiłem etykietę do drzwi z wnętrza oraz ustawiłem rodzaj miejsca docelowego: drzwi. Analogicznie postąpiłem z drzwiami wewnątrz (tylko etykieta do drzwi na zewnątrz). Stworzyłem klucz. Drzwi się ładnie otwierają i zamykają kluczem, ale nie mogę przejść do wnętrza. Pomocy. Arom - Śro 11.05.2005, 19:06:09 " />Jest to bug który występuje bardzooo często jest to spowodowane tym że masz klucz do chatki gra coś się rypie i tyle zobacz jeszcze raz czy masz zgodną etykietę dzwi i dobry obszar przejściowy.. Destro (yer) - Sob 04.03.2006, 05:29:22 " />Jenova nie chcę Cię poganiac ale powiedz nam jak idzie z twoim modem? Bo ja już chyba połowę z nwn vault modó ściagnęłem i szystkie przeszdłem. Jenova - Sob 04.03.2006, 07:28:07 " /> Destro (yer) napisał(a): Mr_Achilles - Nie 14.05.2006, 15:06:31 " />Witam. Ponieważ nigdzie nie widziałem tematu, którego szukam, pozwoliłem sobie założyć nowy. W tym temacie możemy pytać o różne rzeczy związane ze skryptami starszych (:P) i mądrzejszych (:D) modderów. Myślę, że takie coś się przyda - zawsze to będzie jedno miejsce na tego typu pytania i problemy. A zatem zadam swoje pytanie: Jak powinien wyglądać skrypt, który sprawiałby, że konkretne drzwi, wcześniej otwarte, zamykają się (na stałe) w momencie rozpoczęcia rozmowy z konkretną osobą? No i jak się robi to "Chciałbym z tobą pomówić"? Pozdrawiam... Zapomniany z Krain - Nie 14.05.2006, 15:53:50 " />To XXXX zastąp swoją etykietą drzwi, a skrypt do "podjętych działań" void main() { object oPC = GetPCSpeaker(); object oTarget; oTarget = GetObjectByTag("XXXX"); AssignCommand(oTarget, ActionCloseDoor(oTarget)); SetLocked(oTarget, TRUE); } Nie wiem czy z tym drugim chodzi Ci o to żeby NPC wołał postać gdy ją zobaczy, jeśli owszem... void main() { ActionSpeakString("tu wpisz tekst jaki chcesz"); } Wsadź to do OnPerception Mr_Achilles - Pon 15.05.2006, 06:18:52 " />Teraz jeszcze kilka innych pytań 1. JAK STWORZYĆ TOWARZYSZA? 2. Odnośnie powyższego - czy kiedy już do postaci zagadam, to już więcej nie będzie wołała? 3. Jak np. zrobić, aby w czasie dialogu postać coś nam dawała, albo aby uaktualniał się jakiś wpis w dzienniku? Z góry dziękuję za odpowiedzi Zapomniany z Krain - Pon 15.05.2006, 08:01:28 " />1. Towarzysz: Wklej ten skrypt do "podjętych działań " w momencie kiedy w dialogu prosisz o jego zatrudnienie. #include "nw_i0_henchman" void main() { if (GetIsObjectValid(GetHenchman(GetPCSpeaker())) == TRUE) { SetFormerMaster(GetPCSpeaker(), GetHenchman(GetPCSpeaker())); object oHench = GetHenchman(GetPCSpeaker()); RemoveHenchman(GetPCSpeaker(), GetHenchman(GetPCSpeaker())); AssignCommand(oHench, ClearAllActions()); } SetWorkingForPlayer(GetPCSpeaker()); SetBeenHired(); ExecuteScript("NW_CH_JOIN", OBJECT_SELF); } Do tego w skryptach tego NPC należy umieścić: OnBlocked: nw_ch_ace OnCombatRoundEnd: nw_ch_ac3 OnConversation: nw_ch_ac4 OnDamaged: nw_ch_ac6 OnDeath: nw_ch_ac7 OnDisturbed: nw_ch_ac8 OnHeartbeat: nw_ch_ac1 OnPerception: nw_ch_ac2 OnPhysicalAttacked: nw_ch_ac5 OnRested: nw_ch_aca OnSpawn: nw_ch_ac9 OnSpellCastAt: nw_ch_acb OnUserDefined: nw_ch_acd 2. Ten skrypt który pozwala BN'om wołać naszą postać działa nieustannie. 3. Podczas pisania dialogu, masz zakładki obok "...", "Edytuj" oraz taką małą ikonkę, klikasz właśnie na nią i tam już wybierasz "Daj nagrody" i ustawiasz przedmiot jaki chcesz dać, a aby uaktualnić dziennik klikasz na zakładkę obok o nazwie "Inne działania" i edytujesz temat, oraz wpis. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |