ďťż
Wštki |
[NwN] Buławy (Khelben)
Orish - Pią 01.02.2008, 14:50:12 " />Buława Buława jest pochodną zwykłej maczugi. Zbudowana jest z kamiennej, albo metalowej głowicy osadzonej na końcu drewnianego pręta. Masa głowicy znacznie zwiększa siłę uderzenia. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Waga: 6.0 Buława +1 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Buława +2 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Buława +3 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +3 Waga: 6.0 Buława +4 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +4 Waga: 6.0 Buława +5 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +5 Waga: 6.0 Buława +6 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +6 Waga: 6.0 Buława +7 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +7 Waga: 6.0 Buława Rozproszenia +2 Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +2 Waga: 6.0 Komentarz: W grze spotkasz wielu Nieumarłych co czyni tą buławę na początku gry całkiem niezłą bronią. Mimo, że premia za ulepszenie jest niska to i tak można trzymać tą buławę w ekwipunku, jeśli przyjdzie ci się zmierzyć z nieumarłym. Buława Rozproszenia +5 Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k8 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +5 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Rozproszenia +5 świetnie sprawdza się w walce z nieumarłym. Zadaje im dodatkowe obrażenia od ognia oraz zwiększa premię za ulepszenie. Niestety w walkach ze zwykłymi przeciwnikami broń staje się bezużyteczna. Buława Sfer Nikt nie zna dokładnego pochodzenia tych buław. Być może przyniesiono je z innej Sfery, by pomogły prawym ludom Faerunu bronić się przed siłami zła, a może trafiły tu tylko przez przypadek. Tak czy inaczej, są niezwykle skuteczne przeciw istotom z obcych Sfer. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Pozasferowiec +4 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Sfer jest dość dobrą bronią przeciwko pozasferowcom. W walce z tymi istotami premia za ulepszenie broni zwiększa się dając tym samym większą premię do ataku i obrażeń. Buława Zakłócenia +8 Zguba wszystkich nieumarłych zakłóca magię, która je ożywia. Czasem oznacza to, że zadaje nieumarłym zwiększone obrażenia, a czasem niszczy ich całkowicie. Takie bronie są poszukiwane przez kapłanów Lathandera, którzy z wielkim poświęceniem zwalczają nieumarłych. Czasami ci, którzy odznaczą się jako wyjątkowi łowcy nieumarłych, otrzymują w nagrodę jedną z takich potężnych buław. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=20 Nieumarli Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k10 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +3 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +8 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Zakłócenia +8 to świetna broń na Nieumarłych. Jest szansa, że po trafieniu w jakiegoś zombie zostanie zabity na miejscu. Dodatkowo trafionemu nieumarłemu zadane zostają dodatkowe obrażenia od ognia. Premia za ulepszenie również się zwiększa w starciach z nieumarłym. Burza Petty'ego Najwcześniejsze informacje o takiej broni pochodzą z czarnych rynków Amn, gdzie żądano za nie ogromnej zapłaty. Znaleziono kilka takich buław, a każda z nich pełna była zaklęć związanych z żywiołami. Ich twórca jest nieznany, choć na każdej broni znajduje się imię: "Petty". Być może jest kowalem z Toril, ale widoczna w buławach znajomość Sfer sugeruje bardziej odległe pochodzenie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Spowolnienie ST=14 50% / 2 rundy Premia do obrażeń: Elektryczność 1k6 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Komentarz: Niewątpliwie jest to jedna z lepszych buław w grze. Jest szansa, że po trafieniu przeciwnika tą bronią zostanie spowolniony, zmniejszy się tym samym jego KP, dzięki czemu będzie łatwiejszy do trafienia. Oprócz tego broń zadaje dodatkowe obrażenia od Elektryczności. Niestety wadą tej broni jest niska premia za ulepszenie. Mniejsza Buława Zakłócenia To chyba najbardziej popularna broń wśród kapłanów Lathandera. Buława Zakłócenia przynosi nieumarłym zagładę. Plotki mówią, że ostatni kapłan, który nosił taką broń w Thay, został schwytany przez Szass Tama i żywcem obdarty ze skóry, zanim zamieniono go w bezmyślnego zombie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Ograniczenie używania: klasa: Kapłan Ograniczenie używania: klasa: Paladyn Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=14 Nieumarli Światło Jasne (20m) Żółty Waga: 6.0 Komentarz: Na początkowych etapach gry jest to bardzo dobra broń dla Kapłanów oraz Paladynów ze względu na to, że potrafi jednym ciosem uśmiercić nieumarłego. Pięść Legionu Partia takiej broni została pierwotnie stworzona dla Legionu Wybrzeża Mieczy, ligi kapłanów i paladynów walczących z plagą orków w roku Czarnej Hordy, 1235 KD. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Ogłusznie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Broń o średniej sile. Zapewnia właścicielowi niską premię za ulepszenie, ale za to potrafi Ogłuszyć przeciwnika na jakiś czas wyłączając go z walki. Warto używać tej buławy walcząc z przeciwnikiem o niskiej Sile Woli. Pocałunek Sune Takie buławy, prezent dla najwierniejszych, łączą grację i moc Pani Miłości - Sune. Tego typu dary trafiają w ręce tylko tych, których służba ma największe znaczenie. Jest to spowodowane tym, że w przypadku każdej wiary tworzenie tak potężnych magicznych przedmiotów jest skrajnie kosztowne. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Unieruchomienie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Jest to broń bardzo podobna do Pięści Legionu z tym, że ta potrafi po trafieniu unieruchomić przeciwnika. Broń niestety posiada niską premię za ulepszenie, co jest jej jedyną wadą. Siła Żołnierza Taką broń otrzymywali podobno oficerowie armii z Algarondu, ale nie informowano ich o błędach w jej wykonaniu. Wielu z nich zginęło, ale wszyscy dzielnie stawali i wywalczyli sobie pozycję bohaterów królestwa. Generałowie odpowiedzialni za ten projekt uniknęli kary, a dzisiaj wspomina się ich z szacunkiem, jak wszystkich zmarłych. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Niewrażliwość: Zaklęcia działające na umysł Premia do obrażeń: Zimno 1k4 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie 2 Waga: 6.0 Komentarz: Bardzo dobra broń przeciwko wrogom rzucającym zaklęcia działające na umysł. Siła żołnierza chroni posiadacza przed efektami tych zaklęć. Dodatkowo po trafieniu w przeciwnika zadaje dodatkowe obrażenia od zimna. N. T. van der Hert - Pią 01.02.2008, 20:22:07 " /> Cytuj: Sinthael - Pią 01.02.2008, 21:24:47 " />Buława Buława jest pochodną zwykłej maczugi. Zbudowana jest z kamiennej, albo metalowej głowicy osadzonej na końcu drewnianego pręta. Masa głowicy znacznie zwiększa siłę uderzenia. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Waga: 6.0 Buława +1 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Buława +2 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Buława +3 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +3 Waga: 6.0 Buława +4 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +4 Waga: 6.0 Buława +5 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +5 Waga: 6.0 Buława +6 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +6 Waga: 6.0 Buława +7 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +7 Waga: 6.0 Buława Rozproszenia +2 Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +2 Waga: 6.0 Komentarz: W grze spotkasz wielu nieumarłych, co czyni tę buławę na początku gry całkiem niezłą bronią. Mimo, że premia za ulepszenie jest niska to i tak można trzymać Buławę Rozproszenia w ekwipunku, jeśli przyjdzie ci się zmierzyć z nieumarłym. Buława Rozproszenia +5 Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k8 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +5 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Rozproszenia +5 świetnie sprawdza się w walce z nieumarłym. Zadaje im dodatkowe obrażenia od ognia oraz zwiększa premię za ulepszenie. Niestety w walkach ze zwykłymi przeciwnikami broń staje się bezużyteczna. Buława Sfer Nikt nie zna dokładnego pochodzenia tych buław. Być może przyniesiono je z innej Sfery, by pomogły prawym ludom Faerunu bronić się przed siłami zła, a może trafiły tu tylko przez przypadek. Tak czy inaczej, są niezwykle skuteczne przeciw istotom z obcych Sfer. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Pozasferowiec +4 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Sfer jest dość dobrą bronią przeciwko pozasferowcom. W walce z tymi istotami premia za ulepszenie broni zwiększa się, dając tym samym większą premię do ataku i obrażeń. Buława Zakłócenia +8 Zguba wszystkich nieumarłych zakłóca magię, która je ożywia. Czasem oznacza to, że zadaje nieumarłym zwiększone obrażenia, a czasem niszczy ich całkowicie. Takie bronie są poszukiwane przez kapłanów Lathandera, którzy z wielkim poświęceniem zwalczają nieumarłych. Czasami ci, którzy odznaczą się jako wyjątkowi łowcy nieumarłych, otrzymują w nagrodę jedną z takich potężnych buław. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=20 Nieumarli Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k10 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +3 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +8 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Zakłócenia +8 to świetna broń na nieumarłych. Jest szansa, że po trafieniu w jakiegoś zombie zostanie zabity na miejscu. Dodatkowo trafionemu nieumarłemu zadane zostają dodatkowe obrażenia od ognia. Premia za ulepszenie również się zwiększa w starciach z nieumarłym. Burza Petty'ego Najwcześniejsze informacje o takiej broni pochodzą z czarnych rynków Amn, gdzie żądano za nie ogromnej zapłaty. Znaleziono kilka takich buław, a każda z nich pełna była zaklęć związanych z żywiołami. Ich twórca jest nieznany, choć na każdej broni znajduje się imię: "Petty". Być może jest kowalem z Toril, ale widoczna w buławach znajomość Sfer sugeruje bardziej odległe pochodzenie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Spowolnienie ST=14 50% / 2 rundy Premia do obrażeń: Elektryczność 1k6 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Komentarz: Niewątpliwie jest to jedna z lepszych buław w grze. Jest szansa, że po trafieniu przeciwnika tą bronią zostanie spowolniony, zmniejszy się tym samym jego KP, dzięki czemu będzie łatwiejszy do trafienia. Oprócz tego broń zadaje dodatkowe obrażenia od Elektryczności. Niestety jej wadą jest niska premia za ulepszenie. Mniejsza Buława Zakłócenia To chyba najbardziej popularna broń wśród kapłanów Lathandera. Buława Zakłócenia przynosi nieumarłym zagładę. Plotki mówią, że ostatni kapłan, który nosił taką broń w Thay, został schwytany przez Szass Tama i żywcem obdarty ze skóry, zanim zamieniono go w bezmyślnego zombie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Ograniczenie używania: klasa: Kapłan Ograniczenie używania: klasa: Paladyn Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=14 Nieumarli Światło Jasne (20m) Żółty Waga: 6.0 Komentarz: Na początkowych etapach gry jest to bardzo dobra broń dla Kapłanów oraz Paladynów ze względu na to, że potrafi jednym ciosem uśmiercić nieumarłego. Pięść Legionu Partia takiej broni została pierwotnie stworzona dla Legionu Wybrzeża Mieczy, ligi kapłanów i paladynów walczących z plagą orków w roku Czarnej Hordy, 1235 KD. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Ogłusznie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Broń o średniej sile. Zapewnia właścicielowi niską premię za ulepszenie, ale za to potrafi Ogłuszyć przeciwnika na jakiś czas wyłączając go z walki. Warto używać tej buławy walcząc z przeciwnikiem o niskiej Sile Woli. Pocałunek Sune Takie buławy, prezent dla najwierniejszych, łączą grację i moc Pani Miłości - Sune. Tego typu dary trafiają tylko w ręce tych, których służba ma największe znaczenie. Jest to spowodowane tym, że w przypadku każdej wiary tworzenie tak potężnych magicznych przedmiotów jest skrajnie kosztowne. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Unieruchomienie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Jest to broń bardzo podobna do Pięści Legionu z tym, że ta potrafi po trafieniu unieruchomić przeciwnika. Niestety posiada niską premię za ulepszenie, co jest jej jedyną wadą. Siła Żołnierza Taką broń otrzymywali podobno oficerowie armii z Algarondu, ale nie informowano ich o błędach w jej wykonaniu. Wielu z nich zginęło, ale wszyscy dzielnie stawali i wywalczyli sobie pozycję bohaterów królestwa. Generałowie odpowiedzialni za ten projekt uniknęli kary, a dzisiaj wspomina się ich z szacunkiem, jak wszystkich zmarłych. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Niewrażliwość: Zaklęcia działające na umysł Premia do obrażeń: Zimno 1k4 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie 2 Waga: 6.0 Komentarz: Bardzo dobra broń przeciwko wrogom rzucającym zaklęcia działające na umysł. Siła żołnierza chroni posiadacza przed efektami tych zaklęć. Dodatkowo po trafieniu w przeciwnika zadaje dodatkowe obrażenia od zimna. wojjoo - Sob 02.02.2008, 00:17:11 " /> Cytuj: Sinthael - Sob 02.02.2008, 18:26:16 " />Buława Buława jest pochodną zwykłej maczugi. Zbudowana jest z kamiennej, albo metalowej głowicy osadzonej na końcu drewnianego pręta. Masa głowicy znacznie zwiększa siłę uderzenia. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Waga: 6.0 Buława +1 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Buława +2 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Buława +3 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +3 Waga: 6.0 Buława +4 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +4 Waga: 6.0 Buława +5 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +5 Waga: 6.0 Buława +6 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +6 Waga: 6.0 Buława +7 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +7 Waga: 6.0 Buława Rozproszenia +2 Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +2 Waga: 6.0 Komentarz: W grze spotkasz wielu nieumarłych, co czyni tę buławę na początku przygody całkiem niezłą bronią. Mimo, że premia za ulepszenie jest niska, to i tak można trzymać Buławę Rozproszenia w ekwipunku, na wypadek gdyby przyszło ci się zmierzyć ze szkieletami i pochodnymi. Buława Rozproszenia +5 Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k8 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +5 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Rozproszenia +5 świetnie sprawdza się w walce z nieumarłym. Zadaje im dodatkowe obrażenia od ognia oraz zwiększa premię za ulepszenie. Niestety w walkach ze zwykłymi przeciwnikami broń staje się bezużyteczna. Buława Sfer Nikt nie zna dokładnego pochodzenia tych buław. Być może przyniesiono je z innej Sfery, by pomogły prawym ludom Faerunu bronić się przed siłami zła, a może trafiły tu tylko przez przypadek. Tak czy inaczej, są niezwykle skuteczne przeciw istotom z obcych Sfer. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Pozasferowiec +4 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Sfer jest dość dobrą bronią przeciwko pozasferowcom. W walce z tymi istotami premia za ulepszenie buławy zwiększa się, dając tym samym większą premię do ataku i obrażeń. Buława Zakłócenia +8 Zguba wszystkich nieumarłych zakłóca magię, która je ożywia. Czasem oznacza to, że zadaje nieumarłym zwiększone obrażenia, a czasem niszczy ich całkowicie. Takie bronie są poszukiwane przez kapłanów Lathandera, którzy z wielkim poświęceniem zwalczają nieumarłych. Czasami ci, którzy odznaczą się jako wyjątkowi łowcy nieumarłych, otrzymują w nagrodę jedną z takich potężnych buław. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=20 Nieumarli Premia do obrażeń przeciwko rasie: Nieumarli 1k10 pkt. obrażeń Ogień Premia za ulepszenie +3 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Nieumarli +8 Waga: 6.0 Komentarz: Buława Zakłócenia +8 to świetna broń na nieumarłych. Jest szansa, że po trafieniu w jakiegoś zombie zostanie zabity na miejscu. Dodatkowo trafionemu nieumarłemu zadane zostają dodatkowe obrażenia od ognia. Premia za ulepszenie również zwiększa się w starciach z nieumarłym. Burza Petty'ego Najwcześniejsze informacje o takiej broni pochodzą z czarnych rynków Amn, gdzie żądano za nie ogromnej zapłaty. Znaleziono kilka takich buław, a każda z nich pełna była zaklęć związanych z żywiołami. Ich twórca jest nieznany, choć na każdej broni znajduje się imię: "Petty". Być może jest kowalem z Toril, ale widoczna w buławach znajomość Sfer sugeruje bardziej odległe pochodzenie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Spowolnienie ST=14 50% / 2 rundy Premia do obrażeń: Elektryczność 1k6 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +2 Waga: 6.0 Komentarz: Niewątpliwie jest to jedna z lepszych buław w grze. Jest szansa, że po trafieniu przeciwnika tą bronią zostanie spowolniony, zmniejszy się tym samym jego KP, dzięki czemu będzie łatwiejszy do trafienia. Oprócz tego broń zadaje dodatkowe obrażenia od elektryczności. Niestety jej wadą jest niska premia za ulepszenie. Mniejsza Buława Zakłócenia To chyba najbardziej popularna broń wśród kapłanów Lathandera. Buława Zakłócenia przynosi nieumarłym zagładę. Plotki mówią, że ostatni kapłan, który nosił taką broń w Thay, został schwytany przez Szass Tama i żywcem obdarty ze skóry, zanim zamieniono go w bezmyślnego zombie. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Ograniczenie używania: klasa: Kapłan Ograniczenie używania: klasa: Paladyn Po trafieniu: Zabicie grupy rasowej ST=14 Nieumarli Światło Jasne (20m) Żółty Waga: 6.0 Komentarz: Na początkowych etapach gry jest to bardzo dobra broń dla Kapłanów oraz Paladynów, ponieważ jest w stanie uśmiercić nieumarłego jednym ciosem. Pięść Legionu Partia takiej broni została pierwotnie stworzona dla Legionu Wybrzeża Mieczy, ligi kapłanów i paladynów walczących z plagą orków w roku Czarnej Hordy, 1235 KD. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Ogłusznie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Broń o średniej sile. Zapewnia właścicielowi niską premię za ulepszenie, ale za to potrafi Ogłuszyć przeciwnika, na jakiś czas wyłączając go z walki. Warto używać tej buławy walcząc z przeciwnikiem o niskiej Sile Woli. Pocałunek Sune Takie buławy, prezent dla najwierniejszych, łączą grację i moc Pani Miłości - Sune. Tego typu dary trafiają tylko w ręce tych, których służba ma największe znaczenie. Jest to spowodowane tym, że w przypadku każdej wiary tworzenie tak potężnych magicznych przedmiotów jest skrajnie kosztowne. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Po trafieniu: Unieruchomienie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +1 Waga: 6.0 Komentarz: Jest to broń bardzo podobna do Pięści Legionu, z tym, że ta potrafi po trafieniu unieruchomić przeciwnika. Jej jedyną wadą jest niska premia za ulepszenie Siła Żołnierza Taką broń otrzymywali podobno oficerowie armii z Algarondu, ale nie informowano ich o błędach w jej wykonaniu. Wielu z nich zginęło, ale wszyscy dzielnie stawali i wywalczyli sobie pozycję bohaterów królestwa. Generałowie odpowiedzialni za ten projekt uniknęli kary, a dzisiaj wspomina się ich z szacunkiem, jak wszystkich zmarłych. Obrażenia: 1k6 Krytyczne: 20-20 (x2) Rodzaj obrażeń: Obuchowe Specjalne: Niewrażliwość: Zaklęcia działające na umysł Premia do obrażeń: Zimno 1k4 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie 2 Waga: 6.0 Komentarz: Bardzo dobra broń przeciwko wrogom rzucającym zaklęcia działające na umysł. Siła żołnierza chroni posiadacza przed efektami tych zaklęć. Po trafieniu w przeciwnika zadaje dodatkowe obrażenia od zimna. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |