ďťż
Wštki |
[IwD2] Drużyny stworzone przez autorów (Tallos)
Oceansoul - Sob 05.09.2009, 19:42:52 " />Witam! Nie wszyscy lubią godzinami ślęczeć na ekranie tworzenia drużyny i nieustannie kombinować, jak stworzyć jej członków, by dobrze ze sobą współgrali, a jednocześnie każdy z nich był silny w pojedynkę. Właśnie do nich pomocną dłoń wyciąga Icewind Dale II, oferując 5 kompletnych teamów i 30 wchodzących w ich skład bohaterów. Zapraszam więc do zapoznania się z tym tekstem, oceniającym je i ich oraz radzących, którą z grup poprowadzić lub których herosów zwerbować do swojego własnego zespołu. Niewieści Szloch Niewieści Szloch jest grupą wywodzącą się ze znakomitego miasta Waterdeep. W skład drużyny wchodzą osoby o melancholijnym usposobieniu, słynne z powodu swej elokwencji. Znane są one również jako obrońcy słabszych i nie raz podejmowały się zadań, które inne drużyny omijały szerokim łukiem. Słysząc o oblężeniu Targos, szybko udali się do Luskan, gdzie dołączyli do grupy najemników zmierzającej w kierunku Doliny Lodowego Wichru. Swą nazwę drużyna zawdzięcza przywódcy, śpiewaczce Sheris. Sheris Płeć: kobieta Rasa: człowiek Klasa: bard Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 12, zrn 14, kon 10, int 14, mdr 10, cha 16 Umiejętności: blef (4), dyplomacja (4), koncentracja (4), skradanie się (2), ukrywanie się (4) Atuty: ostrożność względem magów, uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, kij, strzałki Geldin Płeć: mężczyzna Rasa: półork Klasa: wojownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 20, zrn 16, kon 16, int 8, mdr 8, cha 6 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: oburęczność, walka dwiema broniami Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz, maczuga Khatja Płeć: kobieta Rasa: półork Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 12, cha 6 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â wielki miecz (2) Ekwipunek: wielki miecz Laeris Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: kapłan â Nosiciel Bólu Illmatera Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 12, zrn 12, kon 12, int 12, mdr 16, cha 12 Umiejętności: czaroznawstwo (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, mocna budowa (1) Czary: leczenie lekkich ran, przywołanie potwora I, mniejsza ochrona przed żywiołami (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, buława, puklerz, proca, pociski Vraedna Płeć: kobieta Rasa: drow Klasa: czarownik Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 10, zrn 14, kon 14, int 16, mdr 10, cha 16 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce Czary: magiczny pocisk, uśpienie Ekwipunek: krótki miecz, krótki łuk, strzały Kylie Płeć: mężczyzna Rasa: niziołek wędrowca Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 12, zrn 20, kon 12, int 12, mdr 10, cha 10 Umiejętności: kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: sztylet, krótki łuk, strzały To jedna z najsilniejszych drużyn stworzonych przez autorów. Z całą pewnością ma najlepszy przekrój klasowy â dwóch zbrojnych (wojownik i barbarzyńca), kapłan, łotrzyk i dwóch magów (czarownik i bard). Jeśli zaś chodzi o poszczególnych bohaterów. Na pierwszy plan wysuwają się Geldin i Khatja â bardzo wysokie (zwłaszcza w przypadku tego pierwszego) współczynniki fizyczne sprawiają, że są nie do zatrzymania. Z kolei Kylie jest kapitalnym złodziejem i łucznikiem, z racji ogromnej zręczności. Pozytywnie muszę ocenić także Sheris â jest od początku wytrenowana w dyplomacji i blefie, dwóch najprzydatniejszych umiejętnościach perswazyjnych. Niestety, Laeris i Vraedna sprawiają już nieco gorsze wrażenie. Czarownica, mimo sporej potęgi, bardzo wolno awansuje, na szczęście bardowska magia pozwala wyrównać stratę tego jednego poziomu czarów. Z kolei Laeris dosyć słabo radzi sobie zarówno w walce wręcz, jak i na dystans. Na szczęście spokojnie można go wyposażyć w najlepsze przedmioty i postawić w pierwszym szeregu â główni wojownicy są już bardzo silni âźw standardzieâ. Siostry Krwawego Księżyca Stworzona pod patronatem obserwującego i akceptującego oka Selune, bardziej ze względu na różnice niż podobieństwa między nimi, młoda drużyna poszukiwaczek przygód znana jako Siostry Krwawego Księżyca powstała, aby nieść pomoc, ratunek i pociechę tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Ich przywódczyni, Sâferia Ranul, mroczny elf, Srebrna Gwiazda Selune i mieszkanka Silverymoon, zebrała pewnego dnia swoje siostry i pokazała im odezwę proszącą o pomoc dla utrudzonego miasta Targos. To nie obietnica oferowanego złota skłoniła drużynę do ruszenia na ratunek. Sprawiło to ich przysięga pomocy wszystkim, którzy o nią proszą. Bez wahania wynajęto statek, który zawiózł Siostry Krwawego Księżyca do Targos. Sâferia Ranul Płeć: kobieta Rasa: drow Klasa: kapłan â Srebrna Gwiazda Selune Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 14, zrn 12, kon 10, int 12, mdr 18, cha 14 Umiejętności: dyplomacja (4), koncentracja (4) Atuty: broń prosta â buława (2) Czary: błogosławieństwo, leczenie lekkich ran, sanktuarium (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, buława, puklerz Oaglaâta Płeć: kobieta Rasa: półork Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 20, zrn 12, kon 14, int 8, mdr 10, cha 10 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â topór (2) Ekwipunek: zbroja skórzana gruba, wielki topór Nyzeil Nighthammer Płeć: kobieta Rasa: szary krasnolud Klasa: wojownik Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 18, zrn 12, kon 16, int 10, mdr 12, cha 6 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â młot (2), upór byka Ekwipunek: zbroja skórzana, młot bojowy, puklerz Nevae Quar Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: łowca Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 14, zrn 16, kon 12, int 10, mdr 12, cha 12 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki łuk, strzały Hylei Shadowhand Płeć: kobieta Rasa: skalny gnom Klasa: iluzjonista Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 8, zrn 14, kon 12, int 18, mdr 12, cha 12 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), ukrywanie się (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, ostrożność względem magów Czary: magiczny pocisk, uśpienie, zmiennokształtna kula, identyfikacja (niezapamiętana) Ekwipunek: kij, proca, pociski Kylei Shadowhand Płeć: kobieta Rasa: skalny gnom Klasa: łotrzyk Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 8, zrn 18, kon 14, int 14, mdr 10, cha 12 Umiejętności: blef (4), kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), ukrywanie się (4) Atuty: uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, lekka kusza, bełty Ta drużyna sprawia gorsze wrażenie niż poprzednia. Po pierwsze, w jej składzie znajdują się aż dwie przedstawicielki ras Podmroku, co na początku wręcz wymusza podróżowanie w nocy. Po drugie, Siostry nie mają w swoich szeregach âźogólnegoâ czarodzieja â Hylei jest specjalistą, co sprawia, że nie będziemy mogli używać czarów ze szkół nekromancji i, co gorsza, odrzucania. Po trzecie, ich pierwszy szereg jest bardzo słaby â wprawdzie Nyzeil i Oaglaâta są bardzo silne, ale niska zręczność wystawia tę drugą na ataki (zwłaszcza w szale), a wolny awans znacząco obniża wytrzymałość pierwszej. Co zaś się tyczy pozostałych bohaterów. Nevae jest niezbyt silna, bo klasa łowcy to zdecydowanie najgorsza profesja w Icewind Dale II, jednak używając łuku (i biorąc dodatkowe poziomy woja dla specjalizacji) będzie sobie dobrze radzić w drugiej linii, zwłaszcza, gdy wspomoże ją w tym Kylei. Pozostała jeszcze Sâferia â w walce w pierwszym szeregu będzie na początku zbierać cięgi (dopóki nie zyska dostępu do potężniejszych zaklęć), a do drugiego się nie nadaje. Na szczęśćcie w magii radzi sobie bardzo dobrze, choć zawsze będzie z nią do tyłu o ten 1 poziom czarów. Zimowa Róża Nazwa drużyny pochodzi od Mroźnej Róży, rośliny, której płatki pozostają szkarłatne nawet w najbardziej nieprzychylnym klimacie. Sama drużyna została stworzona na fundamencie bezkompromisowej obowiązkowości. Tak jak obowiązkiem Mroźnej Róży jest utrzymywanie szkarłatu swych płatków pomimo otaczającego jej śniegu, tak powinnością wszystkich członków Zimowej Róży, którzy sami siebie zwą Strażnikami Północy, jest niesienie pomocy słabszym i walka ze złem. Strażnik Płeć: mężczyzna Rasa: Aasimar Klasa: paladyn Helma Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 16, zrn 10, kon 12, int 10, mdr 14, cha 18 Umiejętności: dyplomacja (3), koncentracja (1) Atuty: szczęście bohaterów Ekwipunek: zbroja skórzana, długi miecz, mała tarcza Kebb Mistrz Pułapek Płeć: mężczyzna Rasa: skalny gnom Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 10, zrn 18, kon 12, int 14, mdr 12, cha 10 Umiejętności: otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: szybki strzał Ekwipunek: krótki miecz, krótki łuk, strzały Tianya Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: druid Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 12, zrn 12, kon 12, int 10, mdr 18, cha 12 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń prosta â pociski (2) Czary: leczenie lekkich ran, przywołanie sprzymierzeńca natury I Ekwipunek: kij, proca, pociski Naleen Płeć: kobieta Rasa: tiefling Klasa: mnich Zakonu Cierpienia Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 14, zrn 16, kon 12, int 10, mdr 18, cha 8 Umiejętności: skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: uniki Ekwipunek: sztylet, proca, pociski Llendril Coe Płeć: kobieta Rasa: elf księżycowy Klasa: bard Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 10, zrn 14, kon 12, int 12, mdr 12, cha 16 Umiejętności: alchemia (4), blef (3), koncentracja (2), wiedza tajemna (3) Atuty: pamiętna pieśń Ekwipunek: lekka kusza, bełt Dalwynd Meadsbreath Płeć: mężczyzna Rasa: niziołek wędrowca Klasa: czarodziej Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 8, zrn 14, kon 12, int 18, mdr 10, cha 14 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), dyplomacja (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: broń prosta â kusza (2), talent magiczny â zaklinanie (1) Czary: uśpienie, zauroczenie, magiczny pocisk (niezapamiętany) Ekwipunek: kij, sztylety do rzucania, lekka kusza, bełty Kolejna dość słaba drużyna, choć w rękach zaawansowanych graczy będzie bardzo potężna. Jej największą wadą jest dość słaby pierwszy szereg. Strażnik i Naleen mają co prawda bardzo przyzwoite statystyki (zwłaszcza biorąc pod uwagę ich zdolności klasowe), ale niższy o jeden poziom będzie trochę przeszkadzał. Grupa ta jest bardziej niż na walkę nastawiona na magię â Tianya, Llendril i Dalwynd będą mogli zasypać wroga kaskadą bardzo zróżnicowanych zaklęć (szkoda tyko, że klasa barda i talent magiczny w zaklinaniu czarodzieja trochę się âźdublująâ â obydwoje najlepiej radzą sobie w kontroli umysłów). Na koniec pozostał jeszcze Kebb, który wspomoże drużynę przy użyciu łuku. Kronikarze Halgrena Ta drużyna powstała u boku Halgrena Śmiercionośnego, krasnoluda wywodzącego się z klanu Bruenghora, pochodzącego z Gór Zachodzącego Słońca, łańcucha górskiego znajdującego się na południe od Doliny Lodowego Wichru. Jej przywódca szuka bogactw, które pozwolą mu zmazać plamę na honorze jego rodziny kojarzonej z krwawymi zbrodniami jego przodka, występnego krasnoluda imieniem Kaervas. Drużyna zebrała się w Luskan przed niespełna dwoma tygodniami. Wchodzący w jej skład awanturnicy nie są źli, ale jednocześnie nie zwykli trzymać się litery prawa. Przeważnie dotrzymują danego słowa i zwykli wytrwale zdążać ku celowi, który sobie obrali. Ich naczelnym zadaniem jest wpisanie ich imion w kroniki bohaterów Faerunu i przywrócenie dobrego imienia rodowi Halgrena. Halgren Śmiercionośny Płeć: mężczyzna Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: wojownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 8, cha 12 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: potężny atak, rozpłatanie (1) Ekwipunek: zbroja skórzana, topór bojowy, bełt, lekka kusza Bastinando Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: łowca Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 10, cha 10 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), ukrywanie się (2), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń bojowa â duży miecz (2), broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz Alia Tarczowa Dziewica Płeć: kobieta Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: kapłan â Strażnik Bitewny Tempusa Charakter: neutralny Cechy: sił 16 zrn 12, kon 12, int 10, mdr 18, cha 8 Umiejętności: koncentracja (4) Atuty: broń bojowa â topór (2), magia w walce Czary: leczenie lekkich ran, sanktuarium, błogosławieństwo (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, hełm, topór bojowy, mała tarcza Cisza Ponad Stal Płeć: kobieta Rasa: tiefling Klasa: mnich Starego Zakonu Charakter: praworządny neutralny Cechy: siła 16, zrn 20, kon 12, int 10, mdr 16, cha 4 Umiejętności: skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: potężny atak Ekwipunek: proca, pociski Mordakai z Thay Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: czarownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 10, zrn 10, kon 12, int 14, mdr 12, cha 18 Umiejętności: alchemia (4), dyplomacja (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, talent magiczny â wywoływanie (1) Czary: lodowy sztylet, uśpienie Ekwipunek: sztylet Kei Drewniany Bożek Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: łotrzyk Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 12, zrn 18, kon 12, int 12, mdr 10, cha 12 Umiejętności: otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, sztylet, krótki łuk, strzały W moim prywatnym rankingu ta drużyna zajmuje pierwsze miejsce ex equo z Niewieścim Szlochem. Powinni ją wybrać głównie miłośnicy walki, dysponuje ona bowiem kapitalnym pierwszym szeregiem: Halgren, Bastinando, Alia i Cisza Ponad Stal. Każde z nich jest bardzo silne i choć tylko ten pierwszy jest czystym zbrojnym, to jednak ich liczebność i wysokie współczynniki sprawią, że pozostali nie zostaną w tyle. Równie dobrze radzi sobie Kei, tyle tylko, że na dystans. Wychodzi więc, że najsłabszym członkiem grupy jest Mordekai. Jego praktycznie jedyną bronią są bowiem czary â rzuca je pierwszorzędnie (zwłaszcza te niszczące), ale jak się skończą, to raczej nie będzie dużym wsparciem dystansowym. Wściekłość i Ból âźWściekłość i Bólâ to grupa nieprzyjemnych poszukiwaczy przygód z Wybrzeża Mieczy. Znani są z brutalności i bezwzględności, z jaką traktują napotkanych przez siebie podróżników. Do Luskan dotarli razem z grupą piratów, lecz zaplanowana wspólnie z załogą wyprawa nie doszła do skutku.mW związku z tym zdecydowali się poszukać bogactwa szczęścia wyruszając wraz z grupami najemników wysłanymi na pomoc do Targos. Makados, wyniosły przywódca kompanii, nadał drużynie jej nazwę. Makados Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: kapłan â Władca Burzy Talosa Charakter: chaotyczny zły Cechy: sił 14, zrn 12, kon 10, int 10, mdr 14, cha 16 Umiejętności: blef (2), zastraszanie (1) Atuty: broń prosta â buława (2), mocna budowa (1) Czary: leczenie lekkich ran, zguba, porażający uścisk (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, morgensztern, duża tarcza Dahel Krwawa Czwórki Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny zły Cechy: sił 16, zrn 16, kon 18, int 8, mdr 10, cha 8 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (2) Atuty: broń bojowa â topór (2), uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, wielki topór Amraith Płeć: mężczyzna Rasa: elf księżycowy Klasa: wojownik Charakter: neutralny zły Cechy: sił 10, zrn 20, kon 10, int 14, mdr 14, cha 8 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (2), wiedza tajemna (2), zastraszanie (4) Atuty: oburęczność, walka dwiema broniami Ekwipunek: krótki miecz, sztylet, krótki łuk, strzały Mirai Wainwright Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: czarodziej Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 10, zrn 14, kon 14, int 18, mdr 10, cha 10 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), ukrywanie się (2), wiedza tajemna (4) Atuty: broń prosta â pociski (1), szybki strzał Czary: płonące dłonie, zbroja maga, identyfikacja (niezapamiętana) Ekwipunek: sztylet, proca, pociski Harbesh Carver Płeć: mężczyzna Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny Cechy: sił 16, zrn 10, kon 18, int 14, mdr 10, cha 8 Umiejętności: kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń prosta â małe ostrze (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz, bełt, lekka kusza Fissera Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: druid Charakter: neutralny zły Cechy: sił 10, zrn 10 kon 10, int 16, mdr 16, cha 14 Umiejętności: dyplomacja (4), koncentracja (4), przeszukiwanie (1), wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (2), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: szczęście bohaterów Czary: leczenie lekkich ran, dobre jagody Ekwipunek: zbroja skórzana, sejmitar, puklerz, proca, pociski To z całą pewnością drużyna przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Wiele postaci wchodzących w jej skład wymaga âźspecjalnegoâ traktowania. Są to Amraith, Harvesh i Fissera. Zacznijmy od tego ostatniego. W wielu drużynach druidzi mają za zadanie, poza czarowaniem wspomagać drużynę w walce, tymczasem on nadaje się tylko do tego pierwszego. Jednak dzięki wysokiej liczbie punktów umiejętności bardzo dobrze sprawdzi się w roli dyplomaty. Z kolei wydaje się, że Amraith i Harbesh powinni zamienić się klasami i właśnie to radzę zrobić. Jako wojownicy/złodzieje będą nie do zatrzymania â elf walczący na dystans, a krasnolud w zwarciu, korzystając głównie z możliwości sztyletowania (chyba, że zupełnie zrezygnujesz z profesji złodzieja). Pozostali członkowie grupy są już bardziej klasyczni. Dahel jest kapitalnym wojownikiem imponującym zwłaszcza wytrzymałością,a Mirai bardzo dobrze radzi sobie z czarami. Najsłabszym ogniwem grupy jest Makados. Jego mądrość jest trochę za mała, stąd do czarów 8. poziomu dojdziemy na 16. (a nie na 15.), a do zaklęć ostatniego kręgu dopiero na 20. levelu (zamiast 17.); a w walce wręcz też radzi sobie średnio (dodatkowo z jego umiejętnościami znacznie lepiej współgrałaby religia Maski). Najlepsi przedstawiciele poszczególnych klas Wiadomo, że niekoniecznie musisz zagrać całymi tymi drużynami. Zamiast tego możesz zechcieć dołączyć do swojej grupy jednego czy dwóch z tych bohaterów lub stworzyć z nich całą swoją drużynę (co z racji braku ekwipunku u własnoręcznie stworzonych herosów nie jest złą opcją). W tej części tekstu postaram się odpowiedzieć na pytanie, które postacie poszczególnych klas są najlepsze. Barbarzyńca: Dahel Krwawa Czwórka (WiB) Z całą pewnością ma on najlepsze statystyki, chociaż dysponuje najmniejszą siłą. Jeśli wolisz kogoś o wyższym tym współczynniku, wybierz Khatję â Oaglaâta jak dla mnie odpada z powodu najmniejszej zręczności. Bard: Sheris (NSz) Tutaj wybór był trudny. Zaważyła wyższa inteligencja i skupienie na umiejętnościach perswazyjnych, chociaż pamiętna pieśń Lledril może kusić. Kapłan: Alia Tarczowa Dziewica (KH) Krasnoludka ma wszystko to, czego potrzebuje kapłan â wysoką mądrość i sporą biegłość w walce wręcz. Jeśli jednak obawiasz się nieumarłych, wybierz Laerisa â Alia nie radzi sobie z nimi za dobrze â lub Sâferię, aczkolwiek to tylko dla zaawansowanych. Makados odpada z racji niziutkiej Mądrości. Druid: Tianya (ZR) Jest ona po prostu łatwiejsza do prowadzenia i bardziej zbalansowana od Fissery. Wojownik: Geldin (NSz) Na tego półorka po prostu nie ma mocnych. Olbrzymie współczynniki fizyczne są nie do przeskoczenia przez innych wojów. Jednak jeśli chcesz zbrojnego walczącego na dystans, to najlepszy będzie Amraith. Mnich: Cisza Ponad Stal (KH) Kolejny trudny wybór. Zwyciężczyni ma jednak wyższe współczynniki fizyczne, a jej mądrość jest tyko ciut niższa od konkurentki. Paladyn: Strażnik (ZR) Tutaj nie było innej opcji â Strażnik to jedyny paladyn stworzony przez twórców. Mimo to nie radzę narzekać, jego jedyna wada to wolniejszy awans. Łowca: Bastinando (KH) Podobnie jak u druidów, zwyciężyła elastyczność. Należy jednak zaznaczyć, że Bastinando będzie miał jednak malutkie problemy z czarami. Łotrzyk: Kylie (NSz) Tutaj wybór również był trudny, żaden z łotrzyków nie jest słaby. Wybrałem tego o największej zręczności, co sprawi, że uzyska największą premię do ataku na dystans i wielu umiejętności złodziejskich. Jeśli jednak komuś marzy się bohater głównie do sztyletowania, to Harbesh czeka. Czarownik: Mordakai z Thay (KH) W pierwszej chwili wybrałem go tylko ze względu na niespowolniony (w przeciwieństwie do Vraednej) awans. Jednak po chwili zrozumiałem, że wyższa charyzma i talent magiczny czynią go lepszym magiem (jednak tylko magiem, kuszą to on nie za wiele zdziała) od drowki. Czarodziej: Dalwynd Meadsbreath (ZR) O zwycięstwie niziołka zadecydowały dwie rzeczy. Po pierwsze atuty: talent magiczny i finezja w kuszy, co sprawi, że i w magii, i w walce może się przydać. Po drugie: wysoka charyzma. Czarodzieje mają zawszę olbrzymią liczbę punktów umiejętności i przeznaczenie ich na dyplomację, blef i zastraszanie jest dość dobrą opcją. ------------------------ Cytuj: Tallos - Sob 05.09.2009, 20:30:36 " />Witam! Nie wszyscy lubią godzinami ślęczeć na ekranie tworzenia drużyny i nieustannie kombinować, jak stworzyć jej członków, by dobrze ze sobą współgrali, a jednocześnie każdy z nich był silny w pojedynkę. Właśnie do nich pomocną dłoń wyciąga Icewind Dale II, oferując 5 kompletnych teamów i 30 wchodzących w ich skład bohaterów. Zapraszam więc do zapoznania się z tym tekstem, oceniającym je i ich oraz radzących, którą z grup poprowadzić lub których herosów zwerbować do swojego własnego zespołu. Niewieści Szloch Niewieści Szloch jest grupą wywodzącą się ze znakomitego miasta Waterdeep. W skład drużyny wchodzą osoby o melancholijnym usposobieniu, słynne z powodu swej elokwencji. Znane są one również jako obrońcy słabszych i nie raz podejmowały się zadań, które inne drużyny omijały szerokim łukiem. Słysząc o oblężeniu Targos, szybko udali się do Luskan, gdzie dołączyli do grupy najemników zmierzającej w kierunku Doliny Lodowego Wichru. Swą nazwę drużyna zawdzięcza przywódcy, śpiewaczce Sheris. Sheris Płeć: kobieta Rasa: człowiek Klasa: bard Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 12, zrn 14, kon 10, int 14, mdr 10, cha 16 Umiejętności: blef (4), dyplomacja (4), koncentracja (4), skradanie się (2), ukrywanie się (4) Atuty: ostrożność względem magów, uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, kij, strzałki Geldin Płeć: mężczyzna Rasa: półork Klasa: wojownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 20, zrn 16, kon 16, int 8, mdr 8, cha 6 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: oburęczność, walka dwiema broniami Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz, maczuga Khatja Płeć: kobieta Rasa: półork Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 12, cha 6 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â wielki miecz (2) Ekwipunek: wielki miecz Laeris Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: kapłan â Nosiciel Bólu Illmatera Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 12, zrn 12, kon 12, int 12, mdr 16, cha 12 Umiejętności: czaroznawstwo (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, mocna budowa (1) Czary: leczenie lekkich ran, przywołanie potwora I, mniejsza ochrona przed żywiołami (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, buława, puklerz, proca, pociski Vraedna Płeć: kobieta Rasa: drow Klasa: czarownik Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 10, zrn 14, kon 14, int 16, mdr 10, cha 16 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce Czary: magiczny pocisk, uśpienie Ekwipunek: krótki miecz, krótki łuk, strzały Kylie Płeć: mężczyzna Rasa: niziołek wędrowca Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 12, zrn 20, kon 12, int 12, mdr 10, cha 10 Umiejętności: kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: sztylet, krótki łuk, strzały To jedna z najsilniejszych drużyn stworzonych przez autorów. Z całą pewnością ma najlepszy przekrój klasowy â dwóch zbrojnych (wojownik i barbarzyńca), kapłan, łotrzyk i dwóch magów (czarownik i bard). Jeśli zaś chodzi o poszczególnych bohaterów, to na pierwszy plan wysuwają się Geldin i Khatja â bardzo wysokie (zwłaszcza w przypadku tego pierwszego) współczynniki fizyczne sprawiają, że są nie do zatrzymania. Z kolei Kylie jest kapitalnym złodziejem i łucznikiem, z racji ogromnej zręczności. Pozytywnie muszę ocenić także Sheris â od początku posiada sporą biegłość w dyplomacji i blefie, dwóch najprzydatniejszych umiejętnościach perswazyjnych. Niestety, Laeris i Vraedna sprawiają już nieco gorsze wrażenie. Czarownica, mimo sporej potęgi, bardzo wolno awansuje, na szczęście bardowska magia pozwala wyrównać stratę tego jednego poziomu czarów. Z kolei Laeris dosyć słabo radzi sobie zarówno w walce wręcz, jak i na dystans. Na szczęście spokojnie można go wyposażyć w najlepsze przedmioty i postawić w pierwszym szeregu â główni wojownicy są już bardzo silni âźw standardzieâ. Siostry Krwawego Księżyca Stworzona pod patronatem obserwującego i akceptującego oka Selune, bardziej ze względu na różnice niż podobieństwa między nimi, młoda drużyna poszukiwaczek przygód znana jako Siostry Krwawego Księżyca powstała, aby nieść pomoc, ratunek i pociechę tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Ich przywódczyni, Sâferia Ranul, mroczny elf, Srebrna Gwiazda Selune i mieszkanka Silverymoon, zebrała pewnego dnia swoje siostry i pokazała im odezwę proszącą o pomoc dla utrudzonego miasta Targos. To nie obietnica oferowanego złota skłoniła drużynę do ruszenia na ratunek. Sprawiło to ich przysięga pomocy wszystkim, którzy o nią proszą. Bez wahania wynajęto statek, który zawiózł Siostry Krwawego Księżyca do Targos. Sâferia Ranul Płeć: kobieta Rasa: drow Klasa: kapłan â Srebrna Gwiazda Selune Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 14, zrn 12, kon 10, int 12, mdr 18, cha 14 Umiejętności: dyplomacja (4), koncentracja (4) Atuty: broń prosta â buława (2) Czary: błogosławieństwo, leczenie lekkich ran, sanktuarium (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, buława, puklerz Oaglaâta Płeć: kobieta Rasa: półork Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 20, zrn 12, kon 14, int 8, mdr 10, cha 10 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â topór (2) Ekwipunek: zbroja skórzana gruba, wielki topór Nyzeil Nighthammer Płeć: kobieta Rasa: szary krasnolud Klasa: wojownik Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 18, zrn 12, kon 16, int 10, mdr 12, cha 6 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: broń bojowa â młot (2), upór byka Ekwipunek: zbroja skórzana, młot bojowy, puklerz Nevae Quar Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: łowca Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 14, zrn 16, kon 12, int 10, mdr 12, cha 12 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki łuk, strzały Hylei Shadowhand Płeć: kobieta Rasa: skalny gnom Klasa: iluzjonista Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 8, zrn 14, kon 12, int 18, mdr 12, cha 12 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), ukrywanie się (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, ostrożność względem magów Czary: magiczny pocisk, uśpienie, zmiennokształtna kula, identyfikacja (niezapamiętana) Ekwipunek: kij, proca, pociski Kylei Shadowhand Płeć: kobieta Rasa: skalny gnom Klasa: łotrzyk Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 8, zrn 18, kon 14, int 14, mdr 10, cha 12 Umiejętności: blef (4), kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), ukrywanie się (4) Atuty: uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, lekka kusza, bełty Ta drużyna sprawia gorsze wrażenie niż poprzednia. Po pierwsze, w jej składzie znajdują się aż dwie przedstawicielki ras Podmroku, co na początku wręcz wymusza podróżowanie w nocy. Po drugie, Siostry nie mają w swoich szeregach âźogólnegoâ czarodzieja â Hylei to mag-specjalista, co sprawia, że nie będziemy mogli używać czarów ze szkół nekromancji i, co gorsza, odrzucania. Po trzecie, ich pierwszy szereg jest bardzo słaby â wprawdzie Nyzeil i Oaglaâta są bardzo silne, ale niska zręczność wystawia tę drugą na ataki (zwłaszcza w szale), a wolny awans znacząco obniża wytrzymałość pierwszej. Co zaś się tyczy pozostałych bohaterów. Nevae jest niezbyt silna, bo klasa łowcy to zdecydowanie najgorsza profesja w Icewind Dale II, jednak używając łuku (i biorąc dodatkowe poziomy woja dla specjalizacji), będzie sobie dobrze radzić w drugiej linii, zwłaszcza, gdy wspomoże ją w tym Kylei. Pozostała jeszcze Sâferia â w walce w pierwszym szeregu na początku zbiera cięgi (dopóki nie zyska dostępu do potężniejszych zaklęć), a do drugiego się nie nadaje. Na szczęście w magii radzi sobie bardzo dobrze, choć zawsze będzie z nią do tyłu o ten 1 poziom czarów. Zimowa Róża Nazwa drużyny pochodzi od Mroźnej Róży, rośliny, której płatki pozostają szkarłatne nawet w najbardziej nieprzychylnym klimacie. Sama drużyna została stworzona na fundamencie bezkompromisowej obowiązkowości. Tak jak obowiązkiem Mroźnej Róży jest utrzymywanie szkarłatu swych płatków pomimo otaczającego jej śniegu, tak powinnością wszystkich członków Zimowej Róży, którzy sami siebie zwą Strażnikami Północy, jest niesienie pomocy słabszym i walka ze złem. Strażnik Płeć: mężczyzna Rasa: Aasimar Klasa: paladyn Helma Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 16, zrn 10, kon 12, int 10, mdr 14, cha 18 Umiejętności: dyplomacja (3), koncentracja (1) Atuty: szczęście bohaterów Ekwipunek: zbroja skórzana, długi miecz, mała tarcza Kebb Mistrz Pułapek Płeć: mężczyzna Rasa: skalny gnom Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 10, zrn 18, kon 12, int 14, mdr 12, cha 10 Umiejętności: otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: szybki strzał Ekwipunek: krótki miecz, krótki łuk, strzały Tianya Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: druid Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 12, zrn 12, kon 12, int 10, mdr 18, cha 12 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń prosta â pociski (2) Czary: leczenie lekkich ran, przywołanie sprzymierzeńca natury I Ekwipunek: kij, proca, pociski Naleen Płeć: kobieta Rasa: tiefling Klasa: mnich Zakonu Cierpienia Charakter: praworządny dobry Cechy: sił 14, zrn 16, kon 12, int 10, mdr 18, cha 8 Umiejętności: skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: uniki Ekwipunek: sztylet, proca, pociski Llendril Coe Płeć: kobieta Rasa: elf księżycowy Klasa: bard Charakter: neutralny dobry Cechy: sił 10, zrn 14, kon 12, int 12, mdr 12, cha 16 Umiejętności: alchemia (4), blef (3), koncentracja (2), wiedza tajemna (3) Atuty: pamiętna pieśń Ekwipunek: lekka kusza, bełt Dalwynd Meadsbreath Płeć: mężczyzna Rasa: niziołek wędrowca Klasa: czarodziej Charakter: chaotyczny dobry Cechy: sił 8, zrn 14, kon 12, int 18, mdr 10, cha 14 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), dyplomacja (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: broń prosta â kusza (2), talent magiczny â zaklinanie (1) Czary: uśpienie, zauroczenie, magiczny pocisk (niezapamiętany) Ekwipunek: kij, sztylety do rzucania, lekka kusza, bełty Kolejna dość słaba drużyna, choć w rękach zaawansowanych graczy będzie bardzo potężna. Jej największą wadą jest dość słaby pierwszy szereg. Strażnik i Naleen mają co prawda bardzo przyzwoite statystyki (zwłaszcza biorąc pod uwagę ich zdolności klasowe), ale niższy o jeden poziom trochę przeszkadza. Grupa ta jest bardziej niż na walkę nastawiona na magię â Tianya, Llendril i Dalwynd mogą zasypać wroga kaskadą zróżnicowanych zaklęć (szkoda tyko, że klasa barda i talent magiczny w zaklinaniu czarodzieja trochę się âźdublująâ â obydwoje najlepiej radzą sobie w kontroli umysłów). Na koniec pozostał jeszcze Kebb, który wspomoże drużynę przy użyciu łuku. Kronikarze Halgrena Ta drużyna powstała u boku Halgrena Śmiercionośnego, krasnoluda wywodzącego się z klanu Bruenghora, pochodzącego z Gór Zachodzącego Słońca, łańcucha górskiego znajdującego się na południe od Doliny Lodowego Wichru. Jej przywódca szuka bogactw, które pozwolą mu zmazać plamę na honorze jego rodziny kojarzonej z krwawymi zbrodniami jego przodka, występnego krasnoluda imieniem Kaervas. Drużyna zebrała się w Luskan przed niespełna dwoma tygodniami. Wchodzący w jej skład awanturnicy nie są źli, ale jednocześnie nie zwykli trzymać się litery prawa. Przeważnie dotrzymują danego słowa i zwykli wytrwale zdążać ku celowi, który sobie obrali. Ich naczelnym zadaniem jest wpisanie ich imion w kroniki bohaterów Faerunu i przywrócenie dobrego imienia rodowi Halgrena. Halgren Śmiercionośny Płeć: mężczyzna Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: wojownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 8, cha 12 Umiejętności: zastraszanie (4) Atuty: potężny atak, rozpłatanie (1) Ekwipunek: zbroja skórzana, topór bojowy, bełt, lekka kusza Bastinando Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: łowca Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 18, zrn 14, kon 14, int 10, mdr 10, cha 10 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), ukrywanie się (2), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: broń bojowa â duży miecz (2), broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz Alia Tarczowa Dziewica Płeć: kobieta Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: kapłan â Strażnik Bitewny Tempusa Charakter: neutralny Cechy: sił 16 zrn 12, kon 12, int 10, mdr 18, cha 8 Umiejętności: koncentracja (4) Atuty: broń bojowa â topór (2), magia w walce Czary: leczenie lekkich ran, sanktuarium, błogosławieństwo (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, hełm, topór bojowy, mała tarcza Cisza Ponad Stal Płeć: kobieta Rasa: tiefling Klasa: mnich Starego Zakonu Charakter: praworządny neutralny Cechy: siła 16, zrn 20, kon 12, int 10, mdr 16, cha 4 Umiejętności: skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: potężny atak Ekwipunek: proca, pociski Mordakai z Thay Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: czarownik Charakter: praworządny neutralny Cechy: sił 10, zrn 10, kon 12, int 14, mdr 12, cha 18 Umiejętności: alchemia (4), dyplomacja (2), koncentracja (4), wiedza tajemna (4) Atuty: magia w walce, talent magiczny â wywoływanie (1) Czary: lodowy sztylet, uśpienie Ekwipunek: sztylet Kei Drewniany Bożek Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: łotrzyk Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 12, zrn 18, kon 12, int 12, mdr 10, cha 12 Umiejętności: otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń bojowa â łuk (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, sztylet, krótki łuk, strzały W moim prywatnym rankingu ta drużyna zajmuje pierwsze miejsce ex equo z Niewieścim Szlochem. Powinni ją wybrać głównie miłośnicy walki, dysponuje ona bowiem kapitalnym pierwszym szeregiem: Halgren, Bastinando, Alia i Cisza Ponad Stal. Każde z nich jest bardzo silne i choć tylko ten pierwszy to "czysty" zbrojny, to jednak ich liczebność i wysokie współczynniki sprawią, że pozostali nie zostaną w tyle. Równie dobrze radzi sobie Kei, tyle tylko, że na dystans. Wychodzi więc, że najsłabszym członkiem grupy jest Mordekai. Jego praktycznie jedyną bronią są bowiem czary â rzuca je pierwszorzędnie (zwłaszcza te niszczące), ale jak się skończą, to raczej nie będzie dużym wsparciem dystansowym. Wściekłość i Ból âźWściekłość i Bólâ to grupa nieprzyjemnych poszukiwaczy przygód z Wybrzeża Mieczy. Znani są z brutalności i bezwzględności, z jaką traktują napotkanych przez siebie podróżników. Do Luskan dotarli razem z grupą piratów, lecz zaplanowana wspólnie z załogą wyprawa nie doszła do skutku.mW związku z tym zdecydowali się poszukać bogactwa szczęścia wyruszając wraz z grupami najemników wysłanymi na pomoc do Targos. Makados, wyniosły przywódca kompanii, nadał drużynie jej nazwę. Makados Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: kapłan â Władca Burzy Talosa Charakter: chaotyczny zły Cechy: sił 14, zrn 12, kon 10, int 10, mdr 14, cha 16 Umiejętności: blef (2), zastraszanie (1) Atuty: broń prosta â buława (2), mocna budowa (1) Czary: leczenie lekkich ran, zguba, porażający uścisk (domena) Ekwipunek: zbroja skórzana, morgensztern, duża tarcza Dahel Krwawa Czwórki Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: barbarzyńca Charakter: chaotyczny zły Cechy: sił 16, zrn 16, kon 18, int 8, mdr 10, cha 8 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (2) Atuty: broń bojowa â topór (2), uniki Ekwipunek: zbroja skórzana, wielki topór Amraith Płeć: mężczyzna Rasa: elf księżycowy Klasa: wojownik Charakter: neutralny zły Cechy: sił 10, zrn 20, kon 10, int 14, mdr 14, cha 8 Umiejętności: wiedza o pustkowiach (2), wiedza tajemna (2), zastraszanie (4) Atuty: oburęczność, walka dwiema broniami Ekwipunek: krótki miecz, sztylet, krótki łuk, strzały Mirai Wainwright Płeć: kobieta Rasa: półelf Klasa: czarodziej Charakter: chaotyczny neutralny Cechy: sił 10, zrn 14, kon 14, int 18, mdr 10, cha 10 Umiejętności: alchemia (4), czaroznawstwo (4), koncentracja (4), ukrywanie się (2), wiedza tajemna (4) Atuty: broń prosta â pociski (1), szybki strzał Czary: płonące dłonie, zbroja maga, identyfikacja (niezapamiętana) Ekwipunek: sztylet, proca, pociski Harbesh Carver Płeć: mężczyzna Rasa: krasnolud tarczowy Klasa: łotrzyk Charakter: neutralny Cechy: sił 16, zrn 10, kon 18, int 14, mdr 10, cha 8 Umiejętności: kradzież kieszonkowa (4), otwieranie zamków (4), przeszukiwanie (4), rozbrajanie urządzeń (4), skradanie się (4), ukrywanie się (4) Atuty: broń prosta â małe ostrze (2) Ekwipunek: zbroja skórzana, krótki miecz, bełt, lekka kusza Fissera Płeć: mężczyzna Rasa: człowiek Klasa: druid Charakter: neutralny zły Cechy: sił 10, zrn 10 kon 10, int 16, mdr 16, cha 14 Umiejętności: dyplomacja (4), koncentracja (4), przeszukiwanie (1), wiedza o pustkowiach (4), zastraszanie (2), zrozumienie zwierząt (4) Atuty: szczęście bohaterów Czary: leczenie lekkich ran, dobre jagody Ekwipunek: zbroja skórzana, sejmitar, puklerz, proca, pociski To z całą pewnością drużyna przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Wiele postaci wchodzących w jej skład wymaga âźspecjalnegoâ traktowania. Są to Amraith, Harvesh i Fissera. Zacznijmy od tego ostatniego. W wielu drużynach druidzi mają za zadanie, poza czarowaniem, wspomagać drużynę w walce, tymczasem on nadaje się tylko do tego pierwszego. Jednak dzięki wysokiej liczbie punktów umiejętności bardzo dobrze sprawdzi się w roli dyplomaty. Z kolei wydaje się, że Amraith i Harbesh powinni zamienić się klasami i właśnie to radzę zrobić. Jako wojownicy/złodzieje będą nie do zatrzymania â elf walczący na dystans, a krasnolud w zwarciu, korzystając głównie z możliwości sztyletowania (chyba, że zupełnie zrezygnujesz z profesji złodzieja). Pozostali członkowie grupy są już bardziej klasyczni. Dahel jest kapitalnym wojownikiem imponującym zwłaszcza wytrzymałością, a Mirai bardzo dobrze radzi sobie z czarami. Najsłabszym ogniwem grupy jest Makados. Ma trochę za małą mądrość, stąd do czarów 8. poziomu dojdziemy na 16. (a nie na 15.), a do zaklęć ostatniego kręgu dopiero na 20. levelu (zamiast 17.); a w walce wręcz też radzi sobie średnio (dodatkowo z jego umiejętnościami znacznie lepiej współgrałaby religia Maski). Najlepsi przedstawiciele poszczególnych klas Wiadomo, że niekoniecznie musisz zagrać całymi tymi drużynami. Zamiast tego możesz zechcieć dołączyć do swojej grupy jednego czy dwóch z tych bohaterów lub stworzyć z nich całą swoją drużynę (co z racji braku ekwipunku u własnoręcznie wykreowanych herosów nie jest złą opcją). W tej części tekstu postaram się odpowiedzieć na pytanie, które postacie poszczególnych klas są najlepsze. Barbarzyńca: Dahel Krwawa Czwórka (WiB) Z całą pewnością ma on najlepsze statystyki, chociaż dysponuje najmniejszą siłą. Jeśli wolisz kogoś o wyższym tym współczynniku, wybierz Khatję â Oaglaâta jak dla mnie odpada z powodu najmniejszej zręczności. Bard: Sheris (NSz) Tutaj wybór był trudny. Zaważyła wyższa inteligencja i skupienie na umiejętnościach perswazyjnych, chociaż pamiętna pieśń Lledril może kusić. Kapłan: Alia Tarczowa Dziewica (KH) Krasnoludka ma wszystko to, czego potrzebuje kapłan â wysoką mądrość i sporą biegłość w walce wręcz. Jeśli jednak obawiasz się nieumarłych, wybierz Laerisa â Alia nie radzi sobie z nimi za dobrze â lub Sâferię, aczkolwiek to tylko dla zaawansowanych. Makados odpada z racji niziutkiej Mądrości. Druid: Tianya (ZR) Jest ona po prostu łatwiejsza do prowadzenia i bardziej zbalansowana od Fissery. Wojownik: Geldin (NSz) Na tego półorka po prostu nie ma mocnych. Olbrzymie współczynniki fizyczne są nie do przeskoczenia przez innych wojów. Jednak jeśli chcesz zbrojnego walczącego na dystans, to najlepszy będzie Amraith. Mnich: Cisza Ponad Stal (KH) Kolejny trudny wybór. Zwyciężczyni ma jednak wyższe współczynniki fizyczne, a jej mądrość jest tyko ciut niższa od konkurentki. Paladyn: Strażnik (ZR) Tutaj nie było innej opcji â Strażnik to jedyny paladyn stworzony przez twórców. Mimo to nie radzę narzekać, jego jedyna wada to wolniejszy awans. Łowca: Bastinando (KH) Podobnie jak u druidów, zwyciężyła elastyczność. Należy jednak zaznaczyć, że Bastinando będzie miał malutkie problemy z czarami. Łotrzyk: Kylie (NSz) Tutaj wybór również był trudny, żaden z łotrzyków nie jest słaby. Wybrałem tego o największej zręczności, co sprawi, że uzyska największą premię do ataku na dystans i wielu umiejętności złodziejskich. Jeśli jednak komuś marzy się bohater głównie do sztyletowania, to Harbesh czeka. Czarownik: Mordakai z Thay (KH) W pierwszej chwili wybrałem go tylko ze względu na niespowolniony (w przeciwieństwie do Vraednej) awans. Jednak po chwili zrozumiałem, że wyższa charyzma i talent magiczny czynią go lepszym magiem (jednak tylko magiem, kuszą to on nie za wiele zdziała) od drowki. Czarodziej: Dalwynd Meadsbreath (ZR) O zwycięstwie niziołka zadecydowały dwie rzeczy. Po pierwsze atuty: talent magiczny i finezja w kuszy, co sprawi, że i w magii, i w walce może się przydać. Po drugie: wysoka charyzma. Czarodzieje mają zawszę olbrzymią liczbę punktów umiejętności i przeznaczenie ich na dyplomację, blef i zastraszanie jest dość dobrą opcją. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |