ďťż
Wštki |
Fallout 1&2 - porady
KoZa - Wto 24.07.2007, 08:52:54 " />Tym razem każdy zainteresowany użytkownik Insimilionu ma szansę przyczynić się do powstania artykułu. Bardzo konkretnego artykułu, gdyż chodzi o porady do obydwu Falloutów. Wszystko będzie ostatecznie przedstawione w formie, którą widzicie poniżej - każda podpowiedź będzie sygnowana xywą autora. Jak widzicie, wszystkie są napisane w charakterystycznym dla Fallouta stylu (a przynajmniej staraliśmy się, by tak było). Aha, wszystkie porady będę redagował, jeśli będzie taka potrzeba. Natomiast pierwszy post tego tematu będę starał się na bieżąco edytować, by dodawać nowa - pisane przez Was - porady. Garść ogólnych porad: - Fallout nie jest turówką przez przypadek. Ostrożnie korzystaj ze wszystkich PA, jakie masz. (podpowiedział Ivan) - Jeśli zostało Ci kilka PA, nie marnuj ich, tylko zakończ turę. Pozostałe PA zostaną dodane do puli Klasy Pancerza na zasadzie 1PA=1KP. (podpowiedział Ivan) - Mierz siły na zamiary. Świat nie kręci się wokół Ciebie, więc nie myśl, że załatwisz kolesia z wielkim gnatem w łapie, samemu mając marny pistolecik. (podpowiedział Ivan) - Jeśli Twojej postaci słowo „inteligencja” nie jest obce, staraj się przełożyć spryt ponad brutalną siłę. (podpowiedział Ivan) - Kieszenie przechodniów tylko czekają, aby ktoś je opróżnił. Więc nie marnuj czasu. (podpowiedział Ivan) - Staraj się nie zabijać bez potrzeby. Ludzie naprawdę tego nie lubią. (podpowiedział Ivan) - Uważnie patrz na ilość naboi w magazynku. Nie zapomnij przeładować broni po każdym starciu. (podpowiedział Ivan) - Nie używaj ciężkich broni, jeśli twój towarzysz stoi przed Tobą, albo walczy wręcz. To doświadczenie może się dla niego bardzo źle skończyć. (podpowiedział Ivan) - I vice versa – nie idź walczyć wręcz, jeśli towarzysz za Twoimi plecami ma karabin maszynowy. Serio. (podpowiedział KoZa) - Kiedy znajdziesz jakąś nową broń, sprawdź ile wymaga siły. Jeśli wymagana wartość będzie wyższa niż Twój współczynnik, zacznij szukać jakiś sposobów na podwyższenie statystyk. Modlenie się niewiele się zda na Pustkowiach. (podpowiedział Ivan) - W walce z nieszkodliwymi przeciwnikami nie używaj broni palnej. Prawy sierpowy spokojnie wystarczy. (podpowiedział Ivan) - Jeśli chcesz ćpać, to ćpaj rozważnie. (podpowiedział Ivan) - Przy tworzeniu postaci policz sobie dobrze punkty. Głupio byłoby nie mieć możliwości wzięcia najważniejszych perków przez głupi błąd w obliczeniach. (podpowiedział KoZa) - Mniej niż 6 punktów siły, to głupota. (podpowiedział Scream) - Mniej niż 8 punktów zręczności, to jeszcze większa głupota! (podpowiedział Scream) - Przeszukuj każdą półkę czy szafkę, wszystko co się tylko da. (podpowiedział Scream) - Nie zabijaj ludzi w mieście bez potrzeby, bo rzucą sie na ciebie wszyscy! (podpowiedział Scream) - Nie unikaj walki. Zawsze to ekwipunek i XP. (podpowiedział Scream) - Rozmawiaj ze wszystkimi NPC. (podpowiedział Scream) - Zawsze badaj obszary zasłonięte murami/ścianami: chodź zawsze blisko lewej i dolnej krawędzi wszystkich pomieszczeń i korytarzy. A nuż widelec coś niecoś znajdziesz. (podpowiedział Scream) - Na poziomie Normal strzał (również mierzony) warto wykonywać od 70% wzwyż. Na Hardzie poniżej 90% nawet nie próbuj. (podpowiedział Scream) - Przeładowuj broń po każdej walce. Amunicja pozostała w broni NIE jest tracona w czasie przeładowania, a unikasz straty czasu, wynikającej z przeładowywania podczas kolejnego starcia. (podpowiedział Scream) - Dokładnie czytaj rozmowy. Zadziwiające, jak łatwo przeoczyć jakiś ważny później drobiazg. Poza tym dialogi generalnie są dość humorystyczne. (podpowiedział Scream) - Przy oknie w którym decydujesz o "ilości" danego przedmiotu (np. podczas handlu), możesz używać klawiatury do określenia cyfry. (podpowiedział Scream) Kilka porad do Fallouta 1. - Staraj się nie korzystać z pomocy towarzyszy. Ewentualnie możesz nająć jednego, aby targał wszelki złom za Ciebie. Nie martw się, oni udźwigną wszystko. Jeśli pragniesz zabrać jakiś przedmiot, użyj opcji „Kradzież”. (podpowiedział Ivan) - Nie licz, że Ian nagle się obudzi i zacznie strzelać do wroga, nawet, jeśli dałbyś mu cały arsenał. Gdyby jednak zdarzył się taki cud, to prędzej postrzeli Ciebie niż przeciwnika. (podpowiedział Ivan) - Kiedy idziesz na jakąś większą walkę (katedra, baza wojskowa) pozostaw towarzyszy i idź sam. Jeśli nie, przekonasz się, że życie naprawdę bywa kruche. (podpowiedział Ivan) - Gdy opuścisz Schron 13 (tzn. pojawisz się na mapie Pustkowi), wejdź doń jeszcze raz. Będziesz mógł dostać się do środka i zabrać trochę sprzętu z magazynu. (podpowiedział Ivan) - Będąc w Hub, nie dbaj o moralność. Idź do Kafara (Decker) i wykonaj jego zlecenia. Jeśli nie dopuścisz, aby ktoś Cię zauważył, będziesz czysty w oczach prawa, a kieszeń mocno utyje. (podpowiedział Ivan) - Świat jest brutalny, więc i ty musisz być brutalnym sukinkotem. Jak już zajmiesz się zleceniami Kafara (Decker), zajmij się też samym Kafarem (Decker). Z pomocą policji lub bez. (podpowiedział KoZa) - Kiedy dostaniesz się do Bractwa Stali (Brotherhood of Steel), nie zapomnij zrobić sobie operacji. Potrwa to trochę czasu i uszczupli portfel, ale te kilka punktów w statystykach jest naprawdę tego wartych. Zwiększyć możesz: Siłę, Zręczność, Inteligencję oraz Wytrzymałość. (podpowiedział Ivan) - W Gruzach (Boneyard), w namiocie znajdziesz pewnego człowieka, który jest w stanie zwiększyć Twoje Szczęście o 2 punkty. Zagadaj do niego i nie proś o poradę. Zagadaj do niego drugi raz i poproś o poradę. Proś o kolejne porady tak długo, aż opcja ta zniknie. Wtedy zapytaj, czym się zajmuje i poproś o kolejną poradę. Od teraz możesz cieszyć się niemałym bonusem do Szczęścia. (podpowiedział Ivan) - Szpony Śmierci (Deathclaw) to strasznie płodne sukinsyny. Zabijesz dwa i voila – za 8 godzin następne dwa, żeby pomścić rodzeństwo. Mają tylko jeden problem – ciągle są tak samo głupie i nie wiedzą, co je czeka. Za to Ty wiesz i możesz to wykorzystać. Polując w Gruzach (Boneyard) na te paskudy, nie zabijaj od razu matki. Możesz tu ciągle powracać, by zdobyć więcej doświadczenia. Bez ograniczeń. (podpowiedział KoZa) - Jeśli oberwałeś mocno, nie wahaj się nacisnąć „I”. W oknie inwentarza możesz sobie naładować stimpaków, ile chcesz. Możesz zrobić wszystko, więc to zrób – ulecz się do pełna, zażyj dragi, jeśli musisz, naładuj broń lub ją zmień. A to wszystko za marne 4 punkty akcji. (podpowiedział Scream). - Warto mieć psa – to doskonały towarzysz. (podpowiedział Scream) - Pamiętaj o limitach czasowy (podpowiedział Scream) Kilka porad do Fallouta 2. - Marcus świetnie radzi sobie z dużymi gnatami, ale jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać jego potencjał, nie stój przed nim i zabroń reszcie towarzyszy walczyć wręcz. Marcus lubi mielić wrogów, ale bywa nieostrożny i czasem zmieli i Ciebie. (podpowiedział Ivan) - Nigdy nie dawaj Cassidiemu narkotyków, bo biedak umrze na zawał serca. (podpowiedział Ivan) - Warto zainwestować w samochód. Nie dość, że nieźle radzi sobie w terenie, to dysponuje dosyć obszernym bagażnikiem. (podpowiedział Ivan) - Jeśli obierzesz sobie za cel eksterminację wszystkich rodzin mafijnych w Nowym Reno, przygotuj się na porządny wzrost karmy. (podpowiedział Ivan) - Sława bywa zgubna, wiesz? Zastanów się dwa razy, zanim zdecydujesz się zostać gwiazdą porno albo mistrzem bokserskim w New Reno. Konsekwencje mogą być... nieprzewidywalne. (podpowiedział KoZa) - Gdybyś miał jakiś problem z dostaniem się do Kryptopolis (Vault City), po prostu zdejmij swój pancerz i pokaż wszystkim swój kombinezon. Efekt gwarantowany! (podpowiedział Ivan) - Serum przeciw mutantom możesz wykorzystać w Military Base, na samotnym mutancie na północy pierwszego poziomu Bazy. Lepsze to niż wyrżnięcie całego Broken Hill. (podpowiedział OsaX) - Karawany to niezłe źródło dochodu, nie tylko ze względu na wypłacane wynagrodzenie. Napotkanie innej karawany lub grupy wrogów jest naprawdę opłacalne. (podpowiedział OsaX) - Chcąc mieć większe szanse na zdobycie tytułu Mistrza Wagi Ciężkiej w Nowym Reno (New Reno) poszukaj wzmocnionych rękawic bokserskich w podziemiach jednego z kasyn. (podpowiedział OsaX) - Roboty nie lubią wyładowań elektrycznych. Bardzo nie lubią. (podpowiedział OsaX) - W Radioaktywnych Jaskiniach znajduje się winda i generator. Po naprawie generatora użyj Elektronicznego Wytrycha II aby dostać się do przedwojennego magazynu. (podpowiedział OsaX) - Zbieraj wszelakie elektroniczne części, karty dostępowe, karty rozszerzeń, moduły komputerowe. Wiele z nich może się później przydać. (podpowiedział OsaX) - Lubisz hazard i masz wysoki poziom Gambling? Idź do kasyna! (podpowiedział OsaX) - Nie, nie możesz wychować własnego Obcego (Wannamingo) (podpowiedział OsaX) - Gra kobietą umożliwia rozwiązanie niektórych zadań...w trochę inny sposób. (podpowiedział OsaX) - W Klamath, w barze Złoty Gekon (Golden Geckon) znajdziesz kolesia w skórzanym pancerzu, którego możesz do woli okradać. On i tak nikogo nie zawoła, będzie tylko uciekał. (podpowiedział OsaX) - Samochód to dziwna maszyna. Lubi znikać. Dlatego korzystaj z kilku slotów na zapisy gry. (podpowiedział OsaX) - Narkotyki są złe. Ćpuni są jeszcze gorsi. (podpowiedział OsaX) - Okulary zdobyte na pewnym radscorpionie przydadzą sie aptekarzowi Renesco. Nie żądaj od niego żadnej nagrody, ani rabatów. Zamiast tego często pytaj się o jego nowe okulary. W końcu się zirytuje i da coś przydatnego. (podpowiedział OsaX) - Jeśli już masz samochód, warto go ulepszyć, aby mniej palił. Oszczędzaj paliwo - chyba nie chcesz wywołać kolejnej wojny z powodu wyczerpania zapasów... (podpowiedział Alaundo) - Jesteś typowym drapieżnikiem i lubisz często zabijać niewinnych ludzi - lepiej się przygotuj wkrótce ktoś zapoluje na Ciebie! (podpowiedział Alaundo) - Okradaj wszystkich i ze wszystkiego - zarówno kieszenie jak i szafki. Nie tylko się wzbogacisz, ale też łatwo i szybko zdobędziesz potężne bronie. (podpowiedział Alaundo) - Bedąc w Krypcie 8 (czyli w Vault City) na drugim poziomie możemy znaleźć trochę Micro Fussions Cells. Wystarczy zainteresować się "głośnym" wentylatorem i użyc na nim umiejętności Repair (Naprawa). (podpowiedział OsaX) - W Gecko można znaleźć dość ciekawy ruch dowodzony przez... Szczura, który chce podbić świat. Brzmi znajomo? (podpowiedział OsaX) - Jeśli przebywając w Modoc wykonasz zadanie z pewnym zegarkiem, przejdź się do baru. Właścicielka zasponsoruje Ci jej specjalność - gigantyczny omlet! Nie jest to jednak zwykły posiłek, gdyż po jego zjedzeniu odzyskasz stracone siły oraz uzyskasz 1 PA więcej (niestety, tylko chwilowo). (podpowiedział OsaX) - Aha, nie pytaj o to skąd pochodzą te wielkie jaja. (podpowiedział OsaX) - Chcesz ulepszyć broń, a nie masz ochoty tracić na to fortuny? Przejdź się do New Reno Arms (Bronie z Nowego Reno), koniecznie w dzień. Na tyłach znajdziesz schody, prowadzące do piwnicy z pewnym człowiekiem, który za darmo może ulepszyć niektóre spluwy. Nie przejmuj się jego tekstami. I nie mów przy nim "boom!". (podpowiedział OsaX) - Badając Sierra Army Depot, zainteresuj się workami treningowymi na pierwszym poziomie. (podpowiedział OsaX) - Jeśli walczysz na ringu w New Reno (Nowe Reno), zadbaj o to, by mieć nie tylko metalowe rękawice, ale by trafić 3 razy w głowę przeciwnika. Wygrasz jeśli trafisz go 3 razy w łeb. co może oszczędzić dużo czasu. Pamiętaj że celowanie poniżej pasa kończy się Twoją porażką! (podpowiedział Scream) - Gdy walczysz w Sierra Army Depot, używaj granatów energetycznych. Sporo ich tam jest, notabene. (podpowiedział Scream) - W Den (Dziura) najlepiej od razu zabić handlarzy bronią w mieście. Od samego początku możesz mieć ostre zabawki. (podpowiedział Scream) - Podczas random encounterów warto wchodzić do jaskiń - możesz nadziać się na rozbójników, uzbrojonych tak potężnie, że szok! Możliwe są dwa rodzaje takich spotkań. Między Den (Dziurą), Vault City (Kryptopolis) i New Reno (Nowe Reno) - ubrani w skórzane kurtki i lekką broń. Oraz Między Military Base (bazą wojskową), San Francisco, Navarro i NCR (Nowa Republika Kalifornijska) - w Power Armorach, mający Guassy i Szeroki wachlarz broni energetycznej - w tym kilka egzemplarzy Y42. (podpowiedział Scream) - Jeśli spotkasz karawanę na swej drodze, spróbuj ją obrabować (względnie zabić). (podpowiedział Scream) - Jeśli chcesz się nająć do karawany, to najbardziej rentowana jest ta pomiędzy Redding a Vault City (Kryptopolis). (podpowiedział Scream) - Będać w Modoc kup szklankę wody. Tak, wiem, że to drogie. Tak, wiem, że o się wydaje bezsensowne. Nie jest! (podpowiedział Scream) Ivan - Wto 24.07.2007, 09:12:31 " />Argh! Za późno się obudziłem przez co teraz wystąpiło kilka nieścisłości Otóż, zmieniłem nick, więc prosiłbym o uwzględnienie tej kwestii. Loki Lyesmyth - Wto 24.07.2007, 09:12:57 " /> Cytuj: KoZa - Wto 24.07.2007, 09:13:25 " /> Ivan napisał(a): Loki Lyesmyth - Wto 24.07.2007, 09:30:48 " />Ogół Mniej niż 6 siły to głupota (poradzone przez Screama) Mniej niż 8 zręczności to głupota jeszcze większa (poradzone przez Screama) przez 2/3 gry używasz broni lekkiej, więc tag w ej dysyplinie to dobry pomysl. (poradzone przez Screama) przez te pozostale 1/3 gry, dobrze bylo by się przeżuć na coś mocniejszego, a mianowicie broń ciężką, lub energetyczną. Osobiscie polecam energetyki, ale wybierz co wolisz. (poradzone przez Screama) Warto miec psa, to doskonały towarzysz (poradzone przez Screama) warto miec amunicje do broni. Zawsze (poradzone przez Screama) jesli oberwales mocno nie wachaj sie nacisnac I, i naladowac sobie ile chcesz stimpaków . w oknie inventarza możesz zrobić wszystko więc rób to. ulecz sie do pełna, zażyj dragi jak musisz, naładuj broń, zmien ją. a to wszystko za marne 4 punkty akcji. (poradzone przez Screama) mniej jak 100 pocisków do broni z której strelasz pojedynczo to głupota mniej niż 500 pocisków z broni z której strzelasz seriami to debilizm. (poradzone przez Screama) Rozwinięcie proady z Death clow w f1 by pitrek deth clow odradza sie dokladnei co 8 godzin. Polecam kupic w hubie książki, dokształcić sie można a i czas uplynie, nie na duperelach. jedną książke czytasz w osiem godzin więc możesz robić tak. wchodzisz na teren szponów. mordujesz wszystkie poza tymi w piwnicy, wychodzisz, czytasz ksiązke i tak bez końca F1 PAMIETAJ O LIMITACH CZASOWYCH!!!!!!!!!!!! jesli pojawia ci się gilmik że mało wody lub że mutanci sa be nei wchaja się ani sekundy i idż wykonywać cel gry, bo inaczej czeka cię game over OsaX Nymloth - Wto 24.07.2007, 13:58:36 " /> Cytuj: Alaundo - Wto 24.07.2007, 21:41:46 " />Kilka porad do F2, jak coś jeszcze się przypomni to dopiszę (o ile już tego nie będzie) Jeśli już masz samochód warto go ulepszyć aby mniej palił. Oszczędzaj paliwo, chyba nie chcesz wywołać kolejnej wojny z powodu wyczerpania zapasów... Jesteś typowym drapieżnikiem i lubisz często zabijać niewinnych ludzi, lepiej się przygotuj wkrótce ktoś zapoluje na Ciebie! Okradaj wszystkich i z wszystkiego, zarówno kieszenie jak i szafki. Nie tylko się wzbogacisz ale łatwo i szybko zdobędziesz potężne bronie. KoZa - Śro 25.07.2007, 15:57:02 " />I tak oto nasz zbiór porad wygląda już bardzo okazale. Temat zostawiam otwarty do mojego powrotu. Jak wrócę, to pozbieram resztę podrzuconych przez Was wskazówek i nasze vademecum uznamy za ukończone. Dobra robota! OsaX Nymloth - Śro 25.07.2007, 16:29:52 " />Jeszcze kilka porad: Fallout 2 - bedąc w Krypcie 8 (czyli w Vault City) na drugim poziomie możemy znaleźć trochę Micro Fussions Cells. Wystarczy zainteresować się "głośnym" wentylatorem i użyc na nim umiejętności Repair (Naprawa) - w Gecko można znaleźć dość ciekawy ruch dowodzony przez...Szczura. Który chce podbić świat. Brzmi znajomo? - jeśli przebywając w Modoc wykonasz zadanie z pewnym zegarkiem, przejdź się do baru. Właścicielka zasponsoruje Ci jej specjalność - gigantyczny omlet! Nie jest to jednak zwykły posiłek, gdyż po jego zjedzeniu odzyskasz stracone siły oraz uzyskasz 1 PA więcej (niestety, tylko chwilowo). - aha, nie pytaj o to skąd pochodzą te wielkie jaja. - chcesz ulepszyć broń, a nie masz ochoty tracić na to fortuny? Przejdź się do New Reno Arms (Bronie z Nowego Reno), koniecznie w dzień. Na tyłach znajdziesz schody prowadzące do piwnicy z pewnym człowiekiem, który za darmo może ulepszyć niektóre spluwy. Nie przejmuj się jego tekstami. I nie mów przy nim "boom!". - badając Sierra Army Depot zainteresuj się workami treningowymi na pierwszym poziomie. Loki Lyesmyth - Śro 25.07.2007, 18:10:05 " />będać w modoc kup szklanke wody. tak wiem że to drogie. tak wiem, że o się wydaje bezsensowne. Nie jest Wysłany Czw 26.7.2007 19:52:26: Przeszukuj każdą półkę czy szafke, wszystko co się tylko da. Nie zabijaj ludzi w mieście bez potrzeby, bo rzucą sie na ciebie wszyscy! Nie unikaj walki. Zawsze to ewipunek i XP Rozmawiaj ze wszystkimi NPC Zawsze badaj obszary zasłonięte murami/ścianami: chodź zawsze blisko lewej i dolnej krawędzi wszystkich pomieszczeń i korytarzy. A nuż widelec coś niecoś znajdziesz Na poziomie Normal strzał(również mierzony) warto wykonywać od 70% wzwyż. Na Hardzie poniżej 90% nawet nie próbuj Przeładowuj broń po każdej walce. Amunicja pozostała w broni NIE jest tracona w czasie przeładowania, a unikasz straty czasu wynikającej z przeładowywania podczas kolejnego starcia. Dokładnie czytaj Rozmowy. Zadziwające jak łatwo przeoczyć jakiś ważny puźniej drobiazg. Pozatym dialogi generalnie są dośćhumorystyczne Przy oknie w którym decydujesz o "ilości" danego przedmiotu(np: podczas handlu) możesz używać klawiatury do określenia cyfry. Jeśli walczysz na ringo w new reno zadbaj o to by mieć nie tylko rękawi metalowe, ale by tafić 3 razy w głowe przeciwnika. Wygrasz jeśli trafisz go 3 razy w łeb. co może oszczędzić dużo czasu. pamietaj że celowania poniżej pasa kończy się twoją porażką! gdy walczysz w Sierra Army Depot używaj granatów energetycznych Sporo ich tam jest notabene W Den najlepiej od razu zabić handlarzy bronią w mieście. od samego początku możesz mieć ostre zabawki 9) Podczas random encounterów warto wchodzić do jaskiń - możesz nadziać się na rozbójników, uzbrojonych tak potężni że szok! Możliwe są dwa rodzaje takich spotkań Między Den(Dziurą), Vault City(kryptopolis) i New Reno(nowe reno) - ubrani w skórzane kurtki i lekką broń. oraz Między Military Base(bazą wojskową), San Francisco, Navarro i NCR(nowa republika kalifornijska) - w Power Armorach, mający Guassy i Szeroki wachlarz broni energetycznej w tym kilka egzemplarzy Y42 Jeśli spotkasz karawan na swej drodze. Spróbuj ją obrabować(względnie zabić) Jeśli chcesz się nając do Karawany to najbardziej rentowan jest ta pomiędzy redding a Kryptopolis KoZa - Pią 10.08.2007, 09:05:42 " />Zaktualizuję o podane przez Was wyżej porady i temat uważam za zamknięty. Dobra robota. Wysłany Pią 10.8.2007 12:07:47: Gotowe. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |