ďťż
 
 
 
 

Wštki


Erithar



lukasz050792 - Śro 29.04.2009, 13:29:30
" />ERITHAR

Ogólne informacje:

Witam, chciałbym przedstawić wam moją grę, którą robię w RPG Maker XP. Pracuję nad nią już jakiś czas. Pomysł na nią powstał dzięki grze Morrowind, która jest moją ulubioną grą cRPG. Podobnie jak tam, w mojej grze będzie wielki teren działań (planowane ponad 200 map, ale możliwe, że będzie więcej), nieliniowa fabuła i sporo questów (planowane około 50 pobocznych i ok. 150 głównych). Zrobione jest już około 5% całej gry, a dokładniej to zrobiłem już 8 miast, las (około 50 map), bagna (14 map), jezioro (7 map), kopalnie (12 map), góry (14 map), a teraz pracuję nad pustynią (20 map). Jest już też około 15 questów (na razie robię tylko teren, a później będę robił questy). Tytuł to "Erithar", bo tak nazywa się wyspa, na której będzie działa się akcja gry.

Fabuła:

Verter nigdy nie był taki sam jak inni ludzie, choć nie wiele się od nich różnił. Nie posiadał żadnych specjalnych umiejętności, nie potrafił walczyć, nie znał się na magii. Można by rzec, że był zwykłym, szarym człowiekiem. Przeżył swoje pierwsze przygody już jako dziecko. Zaraz po jego narodzinach matka porzuciła go gdzieś w lesie, a los chciał, że natknął się na niego jakiś wędrowiec. Wychowywał Vertera z dala od większych miast, nie pozwalał mu wychodzić z domu, rozmawiać z innymi ludźmi. Trzymał go w ukryciu, a ten mu usługiwał - Verter stał się niewolnikiem, mężczyzny, którego nie znał nawet imienia. Tak było do czasu, gdy chłopiec skończył 12 lat. Otóż postanowił wtedy uwolnić się od "swojego pana". Kiedy nastała noc, Verter był już gotowy do ucieczki, lecz nie chciał ryzykować i najpierw zabił mężczyznę, u którego mieszkał. Uciekał przez jakieś miasto portowe, wśród ciemności. Pierwszy raz opuścił dom, od 12 lat. Straże szybko zorientowały się co jest grane i ruszyły w pościg za "mordercą", który uciekał teraz przez portowy mostek. Wiedział, że zaraz zostanie złapany i skazany na ścięcie. Ale biegnąc przez mostek uderzył w coś twardego i stracił przytomność. Następnego dnia obudził się na pokładzie jakiegoś statku pełnego piratów. Szybko dowiedział się co się stało w nocy - piraci zaatakowali miasto, w którym przebywał Verter, a ten biegnąc przez mostek uderzył w twardą zbroję jednego z nich. Przez pewien czas Verter był niewolnikiem na statku pirackim. Kapitan po kilku latach pozwolił mu rabować razem z nimi. Tak więc Verter wraz z innymi piratami pływał po oceanach, napadał miasta, rabował wszystko co było cenne, brał niewolników, zabijał wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Piraci byli znani już w każdym zakątku świata i kiedy napadli na jedną z większych wysp, czekała na nich już grupa strażników, którzy przeważali liczebnością. Część piratów zabito na miejscu, innych pojmano do więzienia, gdzie mieli zostać skazani na ścięcie. Wśród nich był Verter. Jeszcze tego samego dnia do jego celi wszedł jakiś mag i zabrał go stamtąd. Nie wiedzieć dlaczego, ale przewieziono go wyspę Erithar i puszczono tam wolno. Teraz musi nauczyć się uczciwego życia, ale czy to koniec jego przygód?

Grafika:

Głównie standardowe zasoby RMXP, ale znajdzie się też trochę nowych grafik (battlersy, tilesety, animacje) pobranych z neta.

Muzyka:

Na temat muzyki, która będzie pogrywała w grze, nie wiadomo jeszcze prawie nic. Na pewno będą jakieś muzyczki z Morrowinda i Gothica, ale co do reszty to jeszcze nie wiadomo nic.

Skrypty:

Cykl dnia i nocy + zegar by Kspark
Paski (HP/SP) by Nazgul King
Polepszone menu główne (autora niestety nie znam)
Przedmiot - pochodnia by Rangerek
Wybór opcji po Game Over bu Uzjel

Ta lista jeszcze się powiększy.

Screeny:



Karczma - do poprawki, jest to jedna z moich pierwszych map i kiepsko wygląda, ale to poprawię.



Las - jedna z największych lokacji w całej grze (prawie 50 map), również do poprawy.



Bagna - kolejna duża lokacja, później jeszcze poprawiłem w niej mapping (patrz screen niżej)



Bagna (poprawione) - bagna, po drobnej modyfikacji.

Strona www:

Zapraszam również na stronę projektu. Jest na niej dużo więcej informacji, screenów i innych ciekawych rzeczy. A tu macie link:

http://www.erithar.ubf.pl

PS. Nie wiem czy to dobry dział. Jeśli nie to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.




Balduran - Śro 29.04.2009, 14:23:54
" />Jeżeli robisz tak duży projekt, to po prostu naucz się programować. Podstawy aplikacji konsolowych można ogarnąć w 1 dzień, programowanie graficzne jest dużo bardziej skomplikowane ale jeżeli robisz tak duży projekt (wygląda jakbyś przeznaczał na niego na prawdę dużo czasu) to warto by się tego nauczyć. Dlaczego? Bo RPGMaker to śmieć, wiem że zaawansowanego enginu nie napiszesz bez na prawdę dużej znajomości programowania, ale myślę że wtedy znajdziesz na necie jakiś "mniej gotowy gotowiec" i będziesz miał większy wpływ na działanie gry



lukasz050792 - Śro 29.04.2009, 14:32:39
" />RPG Maker to śmieć? W nim można wszystko (od prostych gierek jRPG, po trójwymiarowe dobre gry), tylko że trzeba znać się dobrze na skryptach ruby. Ja niestety jestem dopiero początkujący i jest to moja pierwsza gra. A jak ktoś lubi gry RPG to nie będzie nawet zwracał uwagi na grafikę, tylko na fabułę, rozwój postaci i inne cechy charakterystyczne dla tego gatunku.



Seldon - Śro 29.04.2009, 18:54:15
" /> Cytuj:




lukasz050792 - Śro 29.04.2009, 19:27:28
" />Co do tych gier 3D na RM to nikt jeszcze nie zrobił żadnej pełnej wersji, ale było wiele prób i powstało kilka dem. Z programowania to znam tylko podstawy Pascala i trochę w Ruby (to język programowania właśnie dla RM). Mylicie się co do tego, że nie można zrobić dobrej gry na RM. Weźmy, np. taką grę Parallel Worlds, która pod wieloma względami jest lepsza od różnych komercyjnych gier. Nie mówię tu o grafice, bo nie jest ona przecież najważniejsza w grach RPG (choć wiele osób sądzi inaczej, np. większość ludzi woli grać w Obliviona zamiast w Morrowind tylko dlatego, że jest lepsza grafika, a po za nią Oblivion jest gorszy od Daggerfall'a czy nawet Areny). Gry RPG to głównie fabuła i rozwój postaci. Ja nie będę niczego kombinował, bo wiele osób twierdzi co innego o tej grze. RM jest zabawką dla noobów, bo wystarczy napchać trochę skryptów, ładnych grafik i gra jest miodzio.

Cytuj:



Orick - Śro 29.04.2009, 19:38:11
" />Taka tylko uwaga, że gry RPG na kompa to cRPG, wypadałoby umieć nazwać to, co się tworzy ;]

Brawa za ambicję i za chęci, doprawdy, bo to już połowa sukcesu. Wiele dobych pomysłów umiera właśnie ze względu na to, że autor w połowie traci chęci i wiarę we własne możliwości.

Nie spoglądam zbyt przychylnie na RPG makera bo niestety nieliczne tytuły które wyszły za pomocą tego programu są warte uwagi, jednakże od czegoś trzeba zacząć. Również mi się wydaje, że toolset NWN jest dużo wygodniejszy, daje dużo lepsze pole do popisu, a jak jeszcze się postawi serwer na necie i odpowiednio rozreklamuje, to niewątpliwie szybko znalazłaby się grupa chętnych, która mogłaby Cię wesprzeć w pracy.

Trzymam za Ciebie kciuki, chociaż sam spoglądam z dystansem na taką pracę ;]



lukasz050792 - Śro 29.04.2009, 19:44:27
" /> Cytuj:



lukasz050792 - Śro 29.04.2009, 19:56:30
" /> Cytuj:



Seldon - Śro 29.04.2009, 19:56:31
" /> Cytuj:



Balduran - Śro 29.04.2009, 20:26:09
" />Skoro szkoda ci zmarnować pracę to po prostu skończ ten projekt a potem zrób coś w 3D - bo skoro ci się chce, to na prawdę, szkoda żeby to się marnowało na jakimś RMXP. Mówiąc o "mniej gotowym gotowcu" miałem na myśli właśnie coś jak silnik NWN (no może nie DOKŁADNIE to miałem na myśli, ale po zastanowieniu stwierdzam że takie rozwiązanie jest lepsze).
Aha, i w dobrego moda do NWN, ba, w dobrego moda do jakiegoś starego Gothica czy Baldur's Gate'a (patrz - ostatnio poruszony na forum temat Mrocznych Tajemnic do Gothica, liczne duże mody do BG II które sprawiają że ktoś w to jeszcze gra) ludzie by pewnie grali, ale takiego czegoś szersza publiczność nigdy nie ujrzy, a nawet jak ujrzy to 90 % osób przejdzie obok tego obojętnie nawet jeśli gra będzie dobra.



lukasz050792 - Czw 30.04.2009, 12:37:38
" />No dobra, jak skończę ten projekt to spróbuję wtedy z czymś innym w 3D. Tego na razie nie będę zmieniał, bo jak już mówiłem za dużo roboty poszło by na marne.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.