ďťż
 
 
 
 

Wštki


[Dragon Age] FAQ (Valygar)



Valygar - Pią 03.10.2008, 20:11:56
" />P: Czym jest ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak twierdzi Dan Tudge, członek ekipy tworzącej grę ‼Dragon Age: Origins”, będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate. Jest to gra z gatunku mrocznego, heroicznego fantasy.

P: Kto tworzy i wyda ‼Dragon Age: Origins”?
O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością. Wydawcą ‼Dragon Age: Origins” jest Electronic Arts Inc., a w naszym kraju polski oddział tejże firmy.

P: Kiedy odbędzie się premiera?
O: Premiera gry jest przewidywana na marzec 2009.

P: Na jakich platformach będzie można zagrać w ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak do tej pory pewne jest tylko, że gra wyjdzie na komputery osobiste. Być może pojawi się też na inne platformy, ale na razie nie ma o tym żadnych infromacji.

P: Czy w grze będzie możliwość gry wieloosobowej?
O: Tak, w ‼Dragon Age: Origins” pojawi się tryb gry dla wielu graczy.

P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
O: Z całą pewnością będą to ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że będzie ich więcej, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji...

P: A co z klasami postaci?
O: Wojownicy, łotrzykowie i magowie – najprawdopodobniej jednak gracz będzie miał kilka możliwości rozwijania każdej klasy na różne sposoby.

P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
O: ‼Dragon Age: Origins” jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, ale jest możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie.

P: Jak powszechna będzie magia w świecie ‼Dragon Age: Origins”?
O: Magia będzie rzecząwyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast siła zaklęcia jest warunkowana przez ‼spellpower” (moc zaklęcia), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje efekty magii. Istnieją także zaawansowane klasy, ale nie będą one w postaci znanych nam z D&D szkół.

P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
O: Czterech: główny bohater, oraz trzech kompanów.

P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry ‼Baldur’s Gate 2” oraz możliwość romansowania. Także twoje wybory będą wpływały na ich zdanie i opinie o tobie. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

P: Co z bogami?
O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Makera, który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry ‼Dragon Age: Origins”.

P: Czy ‼Dragon Age: Origins” będzie się opierał o system D&D?
O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
O: Tak, autorzy gry zapewnią możliwość modowania gry.




Orish - Pią 03.10.2008, 20:20:30
" />Proszę poprawić nazwę tematu.

To wszystko co dało się wyciągnąć z tamtego FAQ, do którego linka podawałem?



Valygar - Pią 03.10.2008, 20:25:19
" />Prawdę powiedzawszy nie, i tak właśnie jednak coś mnie tknęło żę jest to za krótkie i można spokojnie jeszcze kilka informacji wyciągnąć. Na razie korektorzy mogą poprawić tą część. ^_^



Oceansoul - Pią 03.10.2008, 20:27:58
" />Przydałoby się we wstępie napisać, co to jest za tekst - kto pyta, kto odpowiada - oraz zaznaczyć, skąd on pochodzi i że jest to tłumaczenie. Reszcie przyjrzę się za chwilę.




Orish - Pią 03.10.2008, 20:27:59
" />Najpierw korekta merytoryczna.



Silmoren - Pią 03.10.2008, 20:30:22
" /> Cytuj:



Oceansoul - Pią 03.10.2008, 20:30:39
" />Jeśli chodzi o korektę merytoryczną - mogę prosić o link do źródła? Bo inaczej ciężko będzie



Orish - Pią 03.10.2008, 20:31:07
" />http://www.dragonagecentral.com/faq



Valygar - Sob 04.10.2008, 08:59:56
" />Poprawiłem to co jużSil wymienił i dodałem kilka nowych pytań.

______________________________________________________________

P: Czym jest ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak twierdzi Dan Tudge, członek ekipy tworzącej grę ‼Dragon Age: Origins”, będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate.

P: Do jakiego gatunku należy gra?
O: Jest to mroczne, heroiczne fantasy.

P: Kto jest Twórcą i Wydawcą ‼Dragon Age: Origins”?
O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością. Wydawcą na świecie i w Polsce jest Electronic Arts Inc.

P: Kiedy odbędzie się premiera?
O: Premiera gry jest przewidywana na marzec 2009.

P: Na jakich platformach będzie można zagrać w ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak do tej pory pewne jest tylko, że gra wyjdzie na komputery osobiste. Być może pojawi się też na inne platformy, ale na razie nie ma o tym żadnych infromacji.

P: Czy w grze będzie możliwość gry wieloosobowej?
O: Tak, w ‼Dragon Age: Origins” pojawi się tryb gry dla wielu graczy.

P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
O: Z całą pewnością będą to ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że będzie ich więcej, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji...

P: A co z klasami postaci?
O: Wojownicy, łotrzykowie i magowie – najprawdopodobniej jednak gracz będzie miał kilka możliwości rozwijania każdej klasy na różne sposoby.

P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
O: ‼Dragon Age: Origins” jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie.

P: Jak powszechna będzie magia w świecie ‼Dragon Age: Origins”?
O: Magia będzie rzeczą wyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast siła zaklęcia jest warunkowana przez ‼spellpower” (moc czaru), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje jej efekty.

P: Czy w grze będą szkoły magii, znane nam z D&D?
O: Nie, w grze występują co prawda zaawansowane klasy, ale nie będą one miały postaci znanych nam z D&D szkół.

P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
O: Czterech: główny bohater, oraz trzech kompanów.

P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry ‼Baldur’s Gate 2” oraz możliwość romansowania. Także twoje wybory będą wpływały na ich zdanie i opinie o tobie. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

P: Co z bogami?
O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Makera, który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry ‼Dragon Age: Origins”.

P: Czy ‼Dragon Age: Origins” będzie się opierał o system D&D?
O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
O: Tak, autorzy gry zapewnią możliwość modowania gry.

P. Skąd wzięła się nazwa: ‼Dragon Age”?
O: Jest ot nazwa okresu – otóż wzięła się ona od tego, że ktoś zobaczył smoka, któÂŽe są naprawdę rzadkie.

P: Dlaczego nazwa gry zostałą zmieniona na ‼Dragon Age: Origins”?
O: Autorzy gry chcieli wrócić do korzeni. Po grach Baldur’s Gate, Baldur’s Gate 2, NeverWinter Nights powstały gry KotOR i Mass Effect – równie wspaniałe jak poprzednicy, ale jednak chcieli wrócić do świata fantasy, który kochają najbardziej, co zrealizowali w projekcie ‼Dragon Age: Origins” (Origins – Początki, Źródło).

P: Czy wyobry podczas tworzenia postaci wpłyną na rozwój wydarzeń w grze?
O: Tak, w zależności od twojej płci (kobieta albo mężczyzna), statusu społecznego (pospólstwo albo szlachta), rasy (człowiek, elf albo krasnolud) czy klasy (wojownik, łotrzyk albo mag), twoja przygoda będzie się rozwijała zupełnie inaczej.

P: Jeśli w grze nie ma czarów kapłańskich, to skąd pochodzi magia?
O: Magia, jak wszystko w świecie ‼Dragon Age” pochodzi od Makera – niektórzy ludzie rodzą się się z umiejętnościami magicznymi, tak samo jak np. rodzą się z brązowymi włosami.

P: Czy moi towarzysze mogą mnie opuścić?
O: Tak, jeśli nie będzie im siępodobało twoje zachowanie i go nie zmienisz, twoi kompani cię opuszczą, a w skrajnych sytuacjach mogą nawet zaatakować.

P: Gdzie toczy się rozgrywka?
O: W Królestwie o nazwie Ferelden, na południowym-wschodzie kontynentu Thedas.

P: Czy w grze jest Z-axis?
O: Oczywiście, to w końcu gra 3D.



Orish - Sob 04.10.2008, 09:05:40
" /> Cytuj:



Sinthael - Sob 04.10.2008, 12:54:20
" /> Cytuj:



Valygar - Sob 04.10.2008, 15:19:38
" /> Khelben napisał(a):



Oceansoul - Sob 04.10.2008, 19:55:34
" />Zaczęłam czytać i otworzyłam ten link, który parę postów wyżej wlepił Orish. No i się zdziwiłam, tam do każdego pytania jest dość sporo tekstu i zastanawiam się, czemu w wersji tłumaczonej zrobiło się go tak mało? Wiem, że wycina się sporo nieistotnych słów-zapchajdziur, ale czy nie zostało to za bardzo skrócone?



Orish - Nie 05.10.2008, 05:11:06
" />No właśnie, tam są odpowiedzi na 44 pytań i to wiele obszernych, a tutaj mamy ich tylko 25. Nie chodzi o to, żeby tłumaczyć wszystko, co tam jest, bo by wyszedł potwór, a nie FAQ, ale na wiele z tych pytań można napisać więcej niż jedno zdanie.

To ma być najlepsze FAQ o Dragon Age w Polsce.



Valygar - Nie 05.10.2008, 14:34:49
" />Więc zacznijmy od tego, że tam wiele odpowiedzi jest w formie wywiadu z jakąś osobą, i to nie raz jest powielany ten sam tekst. Niektóre pytania z tamtej strony upchałem do jednego (jak np. rasy, klasy - tam jest po kolei pytanie ile jest, a drugie to jakie są). Mogę to oczywiście rozłożyć na dwa pytania, ale wtedy nie liczcie że na pytanie ile jest klas/ras napiszę więcej niżkilka słó, bo nie będę niepotrzebnie lał wody...



Oceansoul - Nie 05.10.2008, 15:29:23
" />Nie no, nie chodzi oczywiście o lanie wody . Tylko jakieś dłuższe i bardziej rozbudowane odpowiedzi na pytania.

Weźmy dla przykładu pytanie pierwsze:
Cytuj:



Valygar - Sob 11.10.2008, 13:05:18
" />Ok, rozumiem, i zabieram się do reedycji tegoże. A z tym laniem wody to miałem na myśli jak jest pytanie o np. ilość ras, czy takich odpowiedzi liczbowych.
Cytuj:



Oceansoul - Śro 15.10.2008, 21:28:36
" />Wybacz, Valy, że tak długo to trwało, ale masa spraw wali mi się na głowę ostatnio...

Cytuj:



Valygar - Pią 17.10.2008, 17:11:17
" />P: Czym jest ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak twierdzi Dan Tudge, producent wykonawczy gry ‼Dragon Age: Origins”, będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate, co oznacza, że BioWare wraca do swoich korzeni, jednak nie do Zapomnianych Krain czy innego znanego nam świata – uniwersum, jak wiele innych aspektów gry, zostanie stworzony od podstaw.

P: Do jakiego gatunku należy gra?
O: Jest to mroczne, heroiczne fantasy, co twórcy gry powtarzają bardzo często. Ma to być zupełna nowość, po, znanym nam z Baldur’s Gate, lekko cukierkowym i niemrocznym, heroicznym fantasy. Dzięki temu, twórcy obiecują nam, graczom dużo dwuznacznych wyborów moralnych, a nie tylko oczywistą ścieżkę dobra lub zła.

P: Kto jest Twórcą i Wydawcą ‼Dragon Age: Origins”?
O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością – w końcu to twórcy najlepszych gier cRPG w historii. Wydawcą na świecie i w Polsce jest Electronic Arts Inc.

P: Kiedy odbędzie się premiera?
O: Premiera gry jest przewidywana na pierwszy kwartał 2009 roku.

P: Na jakich platformach będzie można zagrać w ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak do tej pory pewne jest tylko, że gra wyjdzie na komputery osobiste. Być może pojawi się też na inne platformy, ale na razie nie ma o tym żadnych informacji.

P: Jakie będą wymagania gry?
O: Ta informacja jest jeszcze nieznana. Zapewne wymagania zostaną podane niedługo przed premierą gry (marzec 2009).

P: Czy będzie możliwość gry wieloosobowej?
O: Niestety nie. Głównym priorytetem dla studia BioWare jest stworzenie wspaniałej przygody dla trybu single-player, w przeciwieństwie do np. NwN, w którym do gry miał zachęcić multiplayer. Na różnych stronach można co prawda znaleźć informacje potwierdzające obecność tego trybu, ale to tylko plotki.

P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
O: Z całą pewnością ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że wystąpią też inne, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji... Być może trzy rasy to mało, ale twórcy postawili nie na jak największą różnorodność w grze, ale na jak najlepsze dopracowanie reakcji otaczającego cię świata na twoją rasę czy klasę.

P: A co z klasami postaci?
O: Będą tylko trzy: wojownicy, łotrzykowie i magowie – jednak, jak w przypadku ras, będą one zapewne niezwykle dopracowane – każdą z klas można rozwinąć na różne sposoby (z klasy podstawowej (base class) do zaawansowanej (advanced class), o ile ją odblokujesz).

P: A charakter postaci?
O: W grze nie będzie możliwości ustalenia charakteru postaci.

P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
O: ‼Dragon Age: Origins” jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie. Posiadasz kontrolę nad wszystkimi postaciami, co znowu zbliża ‼Dragon Age: Origins” do starych cRPGów, aniżeli ostatnich produkcji studia BioWare.

P: Jak powszechna będzie magia w świecie ‼Dragon Age: Origins”?
O: Magia będzie rzeczą wyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast siła zaklęcia jest warunkowana przez ‼spellpower” (moc czaru), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje jej efekty.

P: Czy w grze będą szkoły magii, znane nam z D&D?
O: Nie, w grze występują co prawda zaawansowane klasy, ale nie będą one miały postaci znanych nam z D&D szkół.

P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
O: Czterech: główny bohater oraz trzech kompanów.

P. Jakie będą relacje pomiędzy bohaterem a otaczającym go światem?
O. W tej grze bohater jest naprawdę tobą. Tworzysz go, jego historię, jego początek – przez pierwsze godziny dokonywane przez ciebie wybory zmienią twoje postrzeganie świata, a także to, jak świat postrzega twoją postać. Dzięki temu możesz się naprawdę przywiązać do bohatera, tak samo jak w Baldur’s Gate.

P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry ‼Baldur’s Gate 2” oraz możliwość romansowania. Także dokonywane przez ciebie wybory będą wpływały na ich zdanie i opinie o swoim przywódcy. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

P: Czy moi towarzysze mogą mnie opuścić?
O: Tak, jeśli nie będzie im się podobało twoje zachowanie i go nie zmienisz, twoi kompani cię opuszczą, a w skrajnych sytuacjach mogą nawet zaatakować.

P: Czy pojawi się możliwość jazdy na wierzchowcach?
O: Nie, według Davida Gaider, główny scenarzysta gry, problemem nie jest stworzenie animacji dla koni, ale dopracowanie do perfekcji animacji wsiadania i jazdy na wierzchowcach różnych postaci. Innym argumentem jest ‼znajdowanie ścieżki” – mając jednego bohatera nie trzeba się o to martwić, jednak mając grupę postaci, które muszą w większym lub mniejszym stopniu poruszać się w zgodzie po drodze.

P: Co z bogami?
O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Stwórcę (ang. Maker), który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry ‼Dragon Age: Origins”. Jego nazwa to Eclipse.

P: Czy ‼Dragon Age: Origins” będzie się opierał o system D&D?
O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
O: Tak, autorzy zapewnią możliwość modowania gry.

P. Skąd wzięła się nazwa: ‼Dragon Age”?
O: Jest ot nazwa okresu – otóż wzięła się ona od tego, że ktoś zobaczył smoka – stworzenie, które jest naprawdę rzadkie.

P: Dlaczego nazwa gry została zmieniona na ‼Dragon Age: Origins”?
O: Autorzy gry chcieli wrócić do korzeni. Po grach Baldur’s Gate, Baldur’s Gate 2, NeverWinter Nights powstały gry KotOR i Mass Effect – równie wspaniałe jak poprzednicy, ale jednak twórcy chcieli wrócić do świata fantasy, który kochają najbardziej, co zrealizowali w projekcie ‼Dragon Age: Origins” (Origins – Początki, Źródło).

P: Czy wybory podczas tworzenia postaci wpłyną na rozwój wydarzeń w grze?
O: Tak, w zależności od twojej płci (kobieta albo mężczyzna), statusu społecznego (pospólstwo albo szlachta), rasy (człowiek, elf albo krasnolud) czy klasy (wojownik, łotrzyk albo mag), twoja przygoda będzie się rozwijała zupełnie inaczej.

P: Jeśli w grze nie ma czarów kapłańskich, to skąd pochodzi magia?
O: Magia, jak wszystko w świecie ‼Dragon Age”, pochodzi od Stwórcy – niektórzy ludzie rodzą się z umiejętnościami magicznymi, tak samo jak np. rodzą się z brązowymi włosami.

P: Gdzie toczy się rozgrywka?
O: W Królestwie o nazwie Ferelden, na południowym-wschodzie kontynentu Thedas.

P: Czy przemieszczanie się po świecie jest płynne (czy są ekrany ładowania)?
O: W ‼Dragon Age: Origins” występuje duże zróżnicowanie środowisk i lokacji, które działają prawie tak samo, jak w Baldur’s Gate, tylko działają lepiej.

P: Czy w grze jest Z-axis?
O: Oczywiście, to w końcu gra 3D.

_________________________________________________________

Co do ostatniego to ci pisałem na gg. ^_^



Oceansoul - Pią 17.10.2008, 18:10:03
" /> Cytuj:



Valygar - Pią 17.10.2008, 18:37:18
" />Mogłaś mi to dać w jednym kawałku, nie obraziłbym się.

__________________________________________________________

P: Czym jest ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak twierdzi Dan Tudge, producent wykonawczy gry ‼Dragon Age: Origins”, będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate, co oznacza, że BioWare wraca do swoich korzeni, jednak nie do Zapomnianych Krain czy innego znanego nam świata – uniwersum, jak wiele innych aspektów gry, zostanie stworzone od podstaw.

P: Do jakiego gatunku należy gra?
O: Jest to mroczne, heroiczne fantasy, co twórcy gry powtarzają bardzo często. Ma to być zupełna nowość, po, znanym nam z Baldur’s Gate, lekko cukierkowym i niemrocznym, heroicznym fantasy. Dzięki temu, twórcy obiecują nam, graczom, dużo dwuznacznych wyborów moralnych, a nie tylko oczywistą ścieżkę dobra lub zła.

P: Kto jest Twórcą i Wydawcą ‼Dragon Age: Origins”?
O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością – w końcu to twórcy najlepszych gier cRPG w historii. Wydawcą na świecie i w Polsce jest Electronic Arts Inc.

P: Kiedy odbędzie się premiera?
O: Premiera gry jest przewidywana na pierwszy kwartał 2009 roku.

P: Na jakich platformach będzie można zagrać w ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak do tej pory pewne jest tylko, że gra wyjdzie na komputery osobiste. Być może pojawi się też na inne platformy, ale na razie nie ma o tym żadnych informacji.

P: Jakie będą wymagania gry?
O: Ta informacja jest jeszcze nieznana. Zapewne wymagania zostaną podane niedługo przed premierą gry (marzec 2009).

P: Czy będzie możliwość gry wieloosobowej?
O: Niestety nie. Priorytetem dla studia BioWare jest stworzenie wspaniałej przygody dla trybu single-player, w przeciwieństwie do np. NwN, w którym do gry miał zachęcić multiplayer. Na różnych stronach można co prawda znaleźć informacje potwierdzające obecność tego trybu, ale to tylko plotki.

P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
O: Z całą pewnością ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że wystąpią też inne, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji... Być może trzy rasy to mało, ale twórcy postawili nie na jak największą różnorodność w grze, ale na jak najlepsze dopracowanie reakcji otaczającego cię świata na twoją rasę czy klasę.

P: A co z klasami postaci?
O: Istnieją tylko trzy: wojownicy, łotrzykowie i magowie – jednak, jak w przypadku ras, będą one zapewne niezwykle dopracowane – każdą z klas można rozwinąć na różne sposoby (z klasy podstawowej (base class) do zaawansowanej (advanced class), o ile ją odblokujesz).

P: A charakter postaci?
O: W grze nie będzie możliwości ustalenia charakteru postaci.

P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
O: ‼Dragon Age: Origins” jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie. Posiadasz kontrolę nad wszystkimi postaciami, co znowu zbliża ‼Dragon Age: Origins” do starych cRPGów, aniżeli ostatnich produkcji studia BioWare.

P: Jak powszechna będzie magia w świecie ‼Dragon Age: Origins”?
O: Magia będzie rzeczą wyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast za siłę zaklęcia jest odpowiada ‼spellpower” (moc czaru), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje jej efekty.

P: Czy w grze będą szkoły magii, znane nam z D&D?
O: Nie, w grze występują co prawda zaawansowane klasy, ale nie będą one miały postaci znanych nam z D&D szkół.

P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
O: Czterech: główny bohater oraz trzech kompanów.

P. Jakie będą relacje pomiędzy bohaterem a otaczającym go światem?
O. W tej grze bohater jest naprawdę tobą. Tworzysz go, jego historię, jego początek – przez pierwsze godziny dokonywane przez ciebie wybory zmienią twoje postrzeganie świata, a także to, jak świat postrzega główną postać. Dzięki temu możesz się naprawdę przywiązać do bohatera, tak samo jak w Baldur’s Gate.

P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry ‼Baldur’s Gate 2” oraz możliwość romansowania. Także dokonywane przez ciebie wybory będą wpływały na ich zdanie i opinię o swoim przywódcy. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

P: Czy moi towarzysze mogą mnie opuścić?
O: Tak, jeśli nie będzie im się podobało twoje zachowanie i go nie zmienisz, kompani cię opuszczą, a w skrajnych sytuacjach mogą nawet zaatakować.

P: Czy pojawi się możliwość jazdy na wierzchowcach?
O: Nie, według Davida Gaider, głównego scenarzystę gry, problemem nie jest stworzenie animacji dla koni, ale dopracowanie jej do perfekcji podczas wsiadania i jazdy na wierzchowcach różnych postaci. Innym argumentem jest ‼znajdowanie ścieżki” – mając jednego bohatera nie trzeba się o to martwić, jednak mając grupę postaci, które muszą w większym lub mniejszym stopniu poruszać się w zgodzie po drodze, jest to trudne do zaprogramowania.

P: Co z bogami?
O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Stwórcę (ang. Maker), który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry ‼Dragon Age: Origins”. Jego nazwa to Eclipse.

P: Czy ‼Dragon Age: Origins” będzie się opierał o system D&D?
O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
O: Tak, autorzy zapewnią możliwość modowania gry.

P. Skąd wzięła się nazwa: ‼Dragon Age”?
O: Jest to nazwa okresu – otóż wzięła się ona od tego, że ktoś zobaczył smoka – stworzenie, które jest naprawdę rzadkie.

P: Dlaczego nazwa gry została zmieniona na ‼Dragon Age: Origins”?
O: Autorzy chcieli wrócić do korzeni. Po grach Baldur’s Gate, Baldur’s Gate 2, NeverWinter Nights powstał KotOR i Mass Effect – równie wspaniałe jak poprzednicy, ale jednak twórcy chcieli stworzyć kolejną przygodę w świecie fantasy, który kochają najbardziej, co zrealizowali w projekcie ‼Dragon Age: Origins” (Origins – Początki, Źródło).

P: Czy wybory podczas tworzenia postaci wpłyną na rozwój wydarzeń w grze?
O: Tak, w zależności od twojej płci (kobieta albo mężczyzna), statusu społecznego (pospólstwo albo szlachta), rasy (człowiek, elf albo krasnolud) czy klasy (wojownik, łotrzyk albo mag), twoja przygoda będzie się rozwijała zupełnie inaczej.

P: Jeśli w grze nie ma czarów kapłańskich, to skąd pochodzi magia?
O: Magia, jak wszystko w świecie ‼Dragon Age”, pochodzi od Stwórcy – niektórzy ludzie rodzą się z umiejętnościami magicznymi, tak samo jak np. rodzą się z brązowymi włosami.

P: Gdzie toczy się rozgrywka?
O: W Królestwie o nazwie Ferelden, na południowym-wschodzie kontynentu Thedas.

P: Czy przemieszczanie się po świecie jest płynne (czy są ekrany ładowania)?
O: W ‼Dragon Age: Origins” występuje duże zróżnicowanie środowisk i lokacji, które działają prawie tak samo, jak w Baldur’s Gate - a nawet lepiej.

P: Czy w grze jest Z-axis?
O: Oczywiście, to w końcu gra 3D.



Oceansoul - Pią 17.10.2008, 20:01:42
" /> Cytuj:



Valygar - Sob 18.10.2008, 12:02:52
" />P: Czym jest ‼Dragon Age: Origins”?
O: Jak twierdzi Dan Tudge, producent wykonawczy gry ‼Dragon Age: Origins”, będzie to duchowy następca jednej z najlepszych gier cRPG, Baldur’s Gate, co oznacza, że BioWare wraca do swoich korzeni, jednak nie do Zapomnianych Krain czy innego znanego nam świata – uniwersum, jak wiele innych aspektów gry, zostanie stworzone od podstaw.

P: Do jakiego gatunku należy gra?
O: Jest to mroczne, heroiczne fantasy, co twórcy gry powtarzają bardzo często. Ma to być zupełna nowość, po, znanym nam z Baldur’s Gate, lekko cukierkowym i niemrocznym, heroicznym fantasy. Dzięki temu, twórcy obiecują nam, graczom, dużo dwuznacznych wyborów moralnych, a nie tylko oczywistą ścieżkę dobra lub zła.

P: Kto jest twórcą i wydawcą ‼Dragon Age: Origins”?
O: Za stworzenie gry odpowiada BioWare Corporacion, co jest chyba dobrą wiadomością – w końcu to autorzy najlepszych gier cRPG w historii. Wydawcą na świecie i w Polsce jest Electronic Arts Inc.

P: Kiedy odbędzie się premiera?
O: Premiera gry jest przewidywana na pierwszy kwartał 2009 roku.

P: Na jakich platformach będzie można zagrać w ‼Dragon Age: Origins”?
O: Od samego początku pewne było, że gra wyjdzie na komputery osobiste, a o konsolach nic się nie mówiło. Jednak Brent Knowles z BioWare wypowiedział się na ten temat - z jego słów wynika, że ‼Dragon Age” pojawi się nie tylko na PC, ale także na konsolach - dla wielu to jedyne platformy, na których grają.

P: Jakie będą wymagania gry?
O: Ta informacja jest jeszcze nieznana. Zapewne wymagania zostaną podane niedługo przed premierą gry (marzec 2009).

P: Czy będzie możliwość gry wieloosobowej?
O: Niestety nie. Priorytetem dla studia BioWare jest stworzenie wspaniałej przygody dla trybu single-player, w przeciwieństwie do np. NwN, w którym do gry miał zachęcić multiplayer. Na różnych stronach można co prawda znaleźć informacje potwierdzające obecność tego trybu, ale to tylko plotki.

P: Jakie rasy będą dostępne w grze do wyboru?
O: Z całą pewnością ludzie, elfy i krasnoludy. Możliwe, że wystąpią też inne, jednak na razie nie ma żadnych pewnych informacji... Być może trzy rasy to mało, ale twórcy postawili nie na jak największą różnorodność w grze, ale na jak najlepsze dopracowanie reakcji otaczającego cię świata na twoją rasę czy klasę.

P: A co z klasami postaci?
O: Istnieją tylko trzy: wojownicy, łotrzykowie i magowie – jednak, jak w przypadku ras, będą one zapewne niezwykle dopracowane – każdą z klas można rozwinąć na różne sposoby (z klasy podstawowej (base class) do zaawansowanej (advanced class), o ile ją odblokujesz).

P: A charakter postaci?
O: W grze nie będzie możliwości ustalenia charakteru postaci.

P: Jak będzie wyglądała walka w grze?
O: ‼Dragon Age: Origins” jest grą, w której rozgrywka jest toczona w czasie rzeczywistym, istnieje jednak możliwość włączenia pauzy w dowolnym momencie. Posiadasz kontrolę nad wszystkimi postaciami, co znowu zbliża ‼Dragon Age: Origins” do starych cRPGów, aniżeli ostatnich produkcji studia BioWare.

P: Jak powszechna będzie magia w świecie ‼Dragon Age: Origins”?
O: Magia będzie rzeczą wyjątkową, niedostępną dla zwykłych ludzi, ale przecież ty do takich nie należysz...

P: Co jeszcze wiadomo o magii i magach?
O: Mag będzie mógł rzucać zaklęcia tak długo, aż nie skończy mu się zapas many, natomiast za siłę zaklęcia odpowiada ‼spellpower” (moc czaru), która jest zależna od inteligencji postaci. Przeciwnicy mogą także posiadać odporność (całkowitą lub częściową) na magię, co redukuje jej efekty.

P: Czy w grze będą szkoły magii, znane nam z D&D?
O: Nie, w grze występują co prawda zaawansowane klasy, ale nie będą one miały postaci znanych nam z D&D szkół.

P: Ilu członków będzie mogła liczyć drużyna?
O: Czterech: główny bohater oraz trzech kompanów.

P. Jakie będą relacje pomiędzy bohaterem a otaczającym go światem?
O. W tej grze bohater jest naprawdę tobą. Tworzysz go, jego historię, jego początek – przez pierwsze godziny dokonywane przez ciebie wybory zmienią twoje postrzeganie świata, a także to, jak świat postrzega główną postać. Dzięki temu możesz się naprawdę przywiązać do bohatera, tak samo jak w Baldur’s Gate.

P: Jakie będą relacje między głównym bohaterem a członkami drużyny?
O: Przewiduje się dialogi znane nam już z gry ‼Baldur’s Gate 2” oraz możliwość romansowania. Także dokonywane przez ciebie wybory będą wpływały na ich zdanie i opinię o swoim przywódcy. W pewnym momencie może się okazać, że twój kompan obróci się przeciwko tobie.

P: Czy moi towarzysze mogą mnie opuścić?
O: Tak, jeśli nie będzie im się podobało twoje zachowanie i go nie zmienisz, kompani cię opuszczą, a w skrajnych sytuacjach mogą nawet zaatakować.

P: Czy pojawi się możliwość jazdy na wierzchowcach?
O: Nie, według Davida Gaider, głównego scenarzysty gry, problemem nie jest stworzenie animacji dla koni, ale dopracowanie jej do perfekcji podczas wsiadania i jazdy na wierzchowcach różnych postaci. Innym argumentem jest ‼znajdowanie ścieżki” – mając jednego bohatera nie trzeba się o to martwić, jednak mając grupę postaci, które muszą w większym lub mniejszym stopniu poruszać się w zgodzie po drodze, jest to trudne do zaprogramowania.

P: Co z bogami?
O: Pod tym względem gra różni się od gier D&D, jak np. Baldur’s Gate. Ludzie są monoteistami – wierzą tylko w jednego boga, Stwórcę (ang. Maker), który jednak nie daje widocznych znaków swoim wyznawcom – nie udziela im zaklęć ani nie interweniuje na świecie.

P: Jaki silnik graficzny będzie obsługiwał grę?
O: Będzie to zupełnie nowy silnik, stworzony przez BioWare specjalnie dla gry ‼Dragon Age: Origins”. Jego nazwa to Eclipse.

P: Czy ‼Dragon Age: Origins” będzie się opierał o system D&D?
O: Nie, gra będzie oparta o autorski system studia BioWare.

P: Czy będą dostępne narzędzia modderskie?
O: Tak, autorzy zapewnią możliwość modowania gry.

P. Skąd wzięła się nazwa: ‼Dragon Age”?
O: Jest to nazwa okresu – otóż wzięła się ona od tego, że ktoś zobaczył smoka – stworzenie, które jest naprawdę rzadkie.

P: Dlaczego nazwa gry została zmieniona na ‼Dragon Age: Origins”?
O: Autorzy chcieli wrócić do korzeni. Po grach Baldur’s Gate, Baldur’s Gate 2, NeverWinter Nights powstał KotOR i Mass Effect – równie wspaniałe jak poprzednicy, ale jednak twórcy chcieli stworzyć kolejną przygodę w świecie fantasy, który kochają najbardziej, co zrealizowali w projekcie ‼Dragon Age: Origins” (Origins – Początki, Źródło).

P: Czy wybory podczas tworzenia postaci wpłyną na rozwój wydarzeń w grze?
O: Tak, w zależności od twojej płci (kobieta albo mężczyzna), statusu społecznego (pospólstwo albo szlachta), rasy (człowiek, elf albo krasnolud) czy klasy (wojownik, łotrzyk albo mag), twoja przygoda będzie się rozwijała zupełnie inaczej.

P: Jeśli w grze nie ma czarów kapłańskich, to skąd pochodzi magia?
O: Magia, jak wszystko w świecie ‼Dragon Age”, pochodzi od Stwórcy – niektórzy ludzie rodzą się z umiejętnościami magicznymi, tak samo jak np. rodzą się z brązowymi włosami.

P: Gdzie toczy się rozgrywka?
O: W Królestwie o nazwie Ferelden, na południowym-wschodzie kontynentu Thedas.

P: Czy przemieszczanie się po świecie jest płynne (czy są ekrany ładowania)?
O: W ‼Dragon Age: Origins” występuje duże zróżnicowanie środowisk i lokacji, które działają prawie tak samo, jak w Baldur’s Gate - a nawet lepiej.

P: Czy w grze jest Z-axis?
O: Oczywiście, to w końcu gra 3D.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.