ďťż
 
 
 
 

Wštki


Bugi w Baldur's Gate



Arry - Pią 02.10.2009, 17:34:42
" />Zakładam temat o bugach. Można tu o nich dyskutować i rozprawiać, czy wykorzystywanie ich jest czitem czy nie. Najważniejsze jest jednak podanie (Tutaj lub do mnie na PM) o jaki bug chodzi (krótki opis) i w której części występuje. Będę w tym poście na bieżąco uaktualniał listę.
Być może posłuży ona do zrobienia jakiegoś fixpacka.
Linki to są poprawki do danego buga.
BG2:
1. Możliwość ukradnięcia drugiego pierścienia Gaxxa demi-liszowi, gdy jest jeszcze neutralny.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2RingOfGaxxPickpocketExploit.zip
2. Sumowanie się 'zbroji wiary' i 'wytrzymałości'.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2CumulativeEffectSpells.zip
Poprawka sprawia, że zbroja wiary się już nie sumuje.
3. Możliwość atakowania smoków spoza ekranu (np. przy pomocy zabójczej chmury).
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2DragonOffscreenAI.zip
4. - Rozpraszane szponów zmiennokształtnego (i wrodzonych 'broni' innych form) za pomocą rozproszenia magii.
5. Używanie butów szybkości powoduje często zmniejszenie liczby ataków.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2BootsOfSpeed.zip
6. Ulepszona niewidzialność nie daje bonusu do kp i rzutów obronnych, mimo że jest to podane w opisie.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2ImprovedInvisibility.zip
7. Różdżka zabójczej chmury zadaje obrażenia istotom odpornym na magię, a nie powinna.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2Wands.zip
8. Dla niektórych przywoływanych kreatur nie obowiązuje limit- max 5 przywołańców naraz.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2SummoningLimitExploits.zip
9. Karsomir zadaje 1k10 zamiast 1k12 obrażeń (jak ma w opisie).
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2Carsomyr.zip




coran - Pią 02.10.2009, 18:35:30
" />Po pierwsze byłoby rewelacyjnie, gdyby udało wam się przy okazji znaleźć pojedynczego fixa (łatkę) do danego buga. Jeśli nie to może ktoś inny (w tym też ja się postaram) będzie na tyle miły żeby takowego znaleźć.
Będziemy mogli zrobić własnego 'fixpacka' a przynajmniej cos na ten wzór.

http://www.gibberlings3.net/bg2fixpack/

http://www.baldurdash.org/buglist.html
tu znajdziecie masę pojedyńczych łatek.

1. Poprawka do twojego bug'a Arry
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... xploit.zip

2. Sumowanie się 'zbroji wiary' i 'wytrzymałości' <BG2>
Sprawia że granie barbarzyńcą nie ma sensu, i że niskopoziomowy kapłan/druid może sobie łatwo ustawić ponad 100% odporności na WSZYSTKIE obrażenia.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... Spells.zip
poprawka na sumowanie zbroji wiary CHYBA^
na wytrzymałość nie mogę póki co nic znaleźć, chociaż pamiętam że Bg2 Fixpack i Tactics usuwały tego buga

3. Atakowanie smoka spoza ekranu (np. zabójczą chmurą czy przez rozstawienie pułapek) <BG2>
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... reenAI.zip

**
- Rozpraszane szponów zmiennokształtnego (i wrodzonych 'broni' innych form) za pomocą rozproszenia magii. <BG2>
Według mnie to świetna sprawa, i nie powinno być traktowane jako bug.
Rozproszenie magii usuwa większośc osłon ze zmiennokształtnego, do tego wymaga sporo kombinacji przed każdą walką... Coś za coś.
A częściowa zmiana formy (rozproszenie szponów i użycie innej broni) od strony klimatu wydaje mi się całkiem ciekawa.



Jaquan - Pią 02.10.2009, 19:11:12
" /> Cytuj:



Arry - Pią 02.10.2009, 19:11:52
" />Odnośnie punktu 4. coran, niemniej jest to bug, więc przydałoby się znaleźć fixa, który to naprawia. Ja na przykład nie uważam tego za klimatyczne. Wiem, że według ciebie druid osiągnął taką kontrolę nad wilkołakiem, że może zamieniać łapy w ręce, ale przecież on zamienia się nie w szczurołaka, ale WILKOŁAKA! Według mnie to druid osiągnął taką kontrolę, że może zwalczyć odruch rozszarpania wszystkiego, co jest najbliżej niego (w tym wypadku innych członków drużyny).




coran - Pią 02.10.2009, 19:46:16
" />Zmiennokształtny jest na tyle słabą postacią, porównując go do innych, że wrzucenie broni nie wpływa na balans rozgrywki...
Rozproszenie szponów rozprasza też osłony- coś za coś.

Poza tym mnie przekonaliście. Szczególnie argument o używaniu broni przez wiwernę, i nie zupełnej kontroli nad przemianą.
W sumie mógłbym się zgodzić na zlikwidowanie tego buga.

Niestety on dotyczy wszystkich magicznych broni (przywołanych, albo wrodzonych dla różnych form) w bg1&bg2.
Póki co nie mogę znaleźć odpowiedniego fixa.

****
Parę drobnych, ale trochę irytujących bugów:

5. Używanie butów szybkości powoduje często zmniejszenie liczby ataków (mimo że co innego jest napisane w karcie postaci), zamiast je zwiększać. Zostaje wykonana animacja ataku, ale rzut na trafienie nie jest aktywowany.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... fSpeed.zip

6. Ulepszona niewidzialność nie daje bonusu do kp i rzutów obronnych, mimo że jest to podane w opisie.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... bility.zip

7. Utrudnienie- różdżka zabójczej chmury od teraz nie będzie działać na przeciwników odpornych na magię (a więc smoki, Illithidzi, golemy i nie tylko), co uniemożliwi atakowanie ich spoza ekranu w ten sposób.
Co przez większość jest uważane już nawet nie za bug- a za czit
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2Wands.zip

8. Dla niektórych przywoływanych kreatur nie obowiązuje limit- max 5 przywołańców naraz.
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedB ... ploits.zip

9- Karsomir zadaje 1k10 zamiast 1k12 obrażeń (jak ma w opisie)
http://www.baldurdash.org/SoAfix/FixedBG2Carsomyr.zip



Jaquan - Pią 02.10.2009, 21:07:54
" />Znów się odezwę... Z tego co mi wiadomo buty szybkości miały jedynie podnosić prędkość ruchu postaci a nie dawać jej dodatkowe ataki. Nawet w samym opisie efektów butów jest "podwaja prędkość ruchu".



coran - Sob 17.10.2009, 12:42:17
" />Przy niepełnej liczbie ataków dodają pół ataku (2 i 1/2 -> 3... 3 i 1/2 -> 4)... dając przyśpieszenie jednocześnie zmniejszają opóźnienie i przerwy między atakami.
A w praktyce ponoć potrafią zmniejszyć o połowę liczbę ataków- animacje się wyświetlają, ale systemowo atak nie zostaje wykonany.

W bg1 zwiększały tylko prędkość przemieszczania się.

edit:
Kapłan po zdwuklasowaniu na złodzieja, mając poziom złodzieja niższy niż kapłana, może sobie wybrać specjalizację w mieczach, kuszach itd, broniach których kapłan nie może używać.
Po 'aktywowaniu' kapłana, nie może ich używać, ale gwiazdki zostają.
Po wzięciu UAI, kapł-złodz. może już używać mieczy/kusz/krótkich łuków bez żadnych ujemnych modyfikatorów.
Co jest szczególnie ciekawe przy kapłanie helma-> +2 ataki dla głównej broni (zdolność specjalna- ciekawe że wbrew opisowi ta broń zadaje olbrzymie obrażenia), i +1 od szkarłatnego ostrza.
Łącznie 5 ataków co przy ulepszonym przyśpieszeniu od hełmu Vhailora daje 10
Co przy sile 25 i maksymalnych obrażeniach, i trako jak u zbrojnego (zaklęcie kapłana) słabe nie jest.



coran - Śro 23.06.2010, 13:47:20
" />Fix poprawiajacy sumowanie się zaklęć i zdolności TOB.
A więc przede wszystkim Zbroji Wiary i Wytrzymałości, które po rzuceniu 3-4 razy dają odporność na wszystko.

http://www.baldurdash.org/ToB/Fixes/BG2 ... Spells.zip



wojjoo - Śro 23.06.2010, 20:45:47
" />taki sobie bug - rzucenie meteorów melfa, gdy w lewej ręce dzierżymy jakąś broń, pozwala na wykonanie nią ataku z dystansu. postać strzela meteorami, a kiedy przychodzi czas na atak drugą ręką, po prostu zostaje on wykonany, bez względu na odległość dzielącą nas od wroga.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.