ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG2]Tarcze (Val)



Valygar - Pon 15.12.2008, 10:33:07
" />Łaska Ocalenia

Kiedyś była to potężna tarcza używana przez kapłanów Bane'a, jednakże wraz ze śmiercią tego boga, większość z jej właściwości prysła. Pozostaje tylko podstawowa magiczna ochrona, co czyni ją użyteczną dla każdego poszukiwacza przygód.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Awatara Amaunatora za zwrócenie Różdżki Szczelinowej
Komentarz: Jedna z lepszych tarcz w grze. Trudno znaleźć inną, dającą tak wysoką premię do KP. Jej zdobycie też nie należy do najtrudniejszych, aczkolwiek moim zdaniem jest odrobinę męczące – Siedziba Kultu Niewidzącego Oka nigdy nie należała do moich ulubionych terenów.

Mała Tarcza

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Takiej to się nawet nie opłaca podnosić – znikoma premia do KP oraz fakt, że nie chroni przed bronią strzelecką to dość duże wady. Ale czego się spodziewać po tak pospolitej ochronie?

Mała Tarcza +1

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką

Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej. Jej premia do KP jest trochę większa, ale jak wszystkie inne małe tarcze nie zapewnia ochrony przed bronią miotaną.

Mała Tarcza +2

Pomimo skuteczności magicznych wzmocnień tej tarczy, trudno ją opisać i precyzyjnie zidentyfikować. Taka standaryzacja pozwala przypuszczać, że była używana przez straż jakiejś zapomnianej baronii, ale to nic pewnego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce:
1. U Arnolinusa na Promenadzie Waukeen
2. Na targu w Targowie
3. Właścicielami są Tarnor i Draug Fea w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Komentarz: Jedna z tarcz, która daje nienajgorszą premię do KP, aczkolwiek nie chroni przed bronią strzelecką oraz można łatwo znaleźć dużo lepsze tarcze – sprawia to, że raczej trafi ona dość szybko do sprzedawcy.

Pawęż

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny Pawęż. Dość łatwo taki znaleźć podczas naszych podróży. Nie jest najlepszy, ale na początek będzie to wszystko, na co możemy liczyć.

Pawęż +1

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja Pawęża. Poprawia on KP o dwa punkty oraz chroni trochę lepiej przed bronią strzelecką – zapewne znajdzie się w naszych rękach choć przez pewien okres czasu, gdyż można bardzo łatwo go znaleźć.

Pawęż +1, +4 przeciw Pociskom: Tarcza Spadających Gwiazd

Sam Ilmater nasączył tę tarczę magią, widząc, jak młody giermek gotów jest oszczędzić niewypowiedzianych cierpień swemu wiernemu wierzchowcowi. Podczas straszliwej bitwy pomiędzy kawalerią ludzi a hordą hobgoblinów młodzieniec został wysłany po posiłki. Przeciwnicy posłali w jego stronę deszcz strzał, który niemal zasłonił słońce. Giermek wiedział, że jemu pewnie uda się uniknąć grotów, ale że wierzchowiec jest stracony. Tarczą i własnym ciałem zasłonił konia przed strzałami, przez co został śmiertelnie ranny. Na szczęście wierzchowiec przetrwał nie draśnięty, co umożliwiło im ucieczkę. Koń zaniósł ciało młodzieńca do najbliższego miasta, w którym odważnego giermka wskrzeszono.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2, +5 przeciw pociskom
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 12
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: W komnacie ognia za salą, w której stoi Tolgerias
Komentarz: Na ogół nie różni się od Pawęża +1, aczkolwiek jeśli nie posiadamy lepszego możemy wyposażyć się w ten – można nas nieraz uratować w walce z przeciwnikami preferującymi walkę bronią strzelecką, gdyż poprawia nasze KP przeciw broni strzeleckiej aż o 6 punktów.

Pawęż +2

Tarcza elitarnej kompanii najemników Niepokonanych Dragonów Calimportu, dawno rozwiązanej z powodu rozgrywek politycznych. Byli wyposażeni w najlepszy ekwipunek, ich tarcze były bardzo lekkie, a w walce zapewniały wspaniałą ochronę. Rozmiary tej tarczy uniemożliwiają wykorzystywanie trzymającej ją ręki do innych czynności.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 4
Wymagana siła: 10
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tą tarcze. Nie jest dużo lepsza od każdego innego Pawęża +1, a u Ribalda możemy kupić trochę droższy Pawęż Twierdzy +3, który jest o niego lepszy od tego.

Pawęż Twierdzy +3

Ta tarcza, wysoka jak człowiek, ma odpowiednią nazwę. Przy jej pomocy, Fil Pobożny, paladyn Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca pewnego razu powstrzymał nacierający batalion hobgoblińskich i koboldzich łuczników, dopóki nie wyczerpały im się strzały. Ponieważ tarcza ta jest równie użyteczna w walce wręcz, jak i na odległość, wybił on ich potem do nogi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
+7 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 3
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Jeśli mamy wystarczającą ilość pieniędzy, to możemy wyposażyć się w ten pawęż. Premia, którą daje nam i do ogólnej KP (+4) i do KP przeciw broni strzeleckiej (+7) na pewno nie raz nam się przysłuży, szczególnie w walce z różnego rodzaju łucznikami, kusznikami, itd.

Puklerz

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Najgorsza tarcza w grze. Jej premia do KP jest znikoma, a fakt, że nie chroni przed broniami kłutymi i pociskami skreśla ją całkowicie.

Puklerz +1

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten ma w sobie pewnego rodzaju magię, która czyni go bardziej odpornym na ciosy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Pomimo odrobię większego umagicznienia ten puklerz jest dalej beznadziejny – nie chroni przed obrażeniami kłutymi i obuchowymi. W takim wypadku lepiej poszukać chociażby Małej Tarczy +1

Średnia Tarcza +2

Średnią tarczę nosi się tak samo jak małą tarczę. W przeciwieństwie do małej tarczy jej waga nie pozwala postaci na używanie ręki, w której trzyma tarczę, do czegokolwiek innego. Średnie tarcze są zwykle wykonane z metalu, mają od 90 do 120cm średnicy, i mogą mieć dowolny kształt, od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych smoczych skrzydeł. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt z jednym wierzchołkiem skierowanym w dół. Ta tarcza jest magiczna.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Waga: 5
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tę tarczę. Nie dość, że możemy znaleźć wiele innych, to dodatkowo u Ribalda możemy kupić dużo lepsze egzemplarze za trochę większą ilość monet.

Tarcza Baldurana

Tę tarczę dzierżył niegdyś sławny Balduran. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
Odbija promienie obserwatorów
-1 do Siły
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Deirdre na Targu Przygód
Komentarz: Na pewno ogromnym plusem tej tarczy jest premia do KP oraz ochrona przed promieniami obserwatorów, aczkolwiek ma ona jedną, dość dużą, wadę – obniża siłę bohatera o jeden punkt – dla wojownika to ogromny minus. W końcu –1 do siły to mniejsze zadawane obrażenia, trafienia oraz udźwig.

Tarcza Drowów +3

Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół.

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielami są spotykane w Podmroku drowy.
Komentarz: Tarcza daje nienajgorszą premię do KP, aczkolwiek używać jej możesz tylko w Podmroku – na świetle słonecznym zamieni się w pył. Tak więc gdy jesteś w królestwie drowów jest jedną z najlepszych ochron, ale gdy wyjdziesz... w ogóle jej nie ma.

Tarcza Harmonii +2

Audn z Pola, rycerz i czempion czarodzieja Kekkima, nosił tę tarczę przez większość swojego życia. Chroni ona nosiciela przed większością form kontroli umysłu, co jest zaletą dla czarodzieja, który potrzebował przyjaznych mu wojowników, aby stali wiernie po jego stronie. Zarówno Kekkim, jak i Audn dawno już gryzą ziemię, pozostawiwszy tarczę temu, kto wydostanie ją z wieży czarodzieja.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Odporność na uroki, zamęt, dominację oraz unieruchomienie osoby
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda za pozbycie się z Targowa Dżinnów Dao.
Komentarz: Nienajgorsza tarcza, aczkolwiek jest wielce prawdopodobne, że w tym momencie gry będziesz posiadał lepszy ekwipunek. Ratuje ją przede wszystkich ochrona przed urokami, zamętem oraz dominacją, ale moim zdaniem to za mało, aby służyła ci za ochronę.

Tarcza Odbić +1

Sądzono, że jest to tylko zapomniana ozdoba z jakiejś komnaty, więc tarcza ta leżała na tyłach jakiegoś sklepu, dopóki pewien młody szlachcic nie zakupił jej jako część swojej zbroi paradnej. Jej bierne właściwości odkryto później, gdy podczas nieudanej próby pozbawienia go życia, tarcza odbijała każdy atak w stronę niedoszłych zabójców. Późniejsze badania połączyły ją z Myth Rynn albo innymi dawnymi wykopaliskami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Odbija pociski z powrotem w atakującego
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Moim zdaniem fakt, że odbija pociski z powrotem w atakującego jest niewystarczający, aby na dłużej wyposażyć się w tę tarczę. Osobiście wolałbym zakupić u Ribalda Pawęż Twierdzy +3, który zapewnią lepszą premię do KP oraz także chroni naszego bohatera przed broniami miotanymi.

Tarcza Rodziny Delrynów

To jest rodzinna tarcza Anomena, podarowana mu przez jego ojca. Oprócz magicznej ochrony tarcza promieniuje aurą, którą zapewnia osobie, która jej używa, odporność na ogień i zimno. W celu ochrony przed atakami z dystansu, Anomen może użyć tej tarczy, żeby wznieść pole energetyczne. Taka ochrona przed pociskami może być użyta 3 razy na dzień.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+30% do odporności na ogień
+30% do Odporności na zimno
Trzy razy dziennie może rzucić czar Ochrona przed Pociskami
Miejsce: Własność Anomena Delryna
Komentarz: Osobiście prawie za każdym razem gdy grałem Anomenem ta tarcza służyła mu za ochronę przez znaczną część gry. Wyposażony w dobrą zbroję oraz pewne bransolety poprawiające jego zręczność miał wystarczająco niską KP, a ochrona przed ogniem i zimnem może się nieraz przydać.

Tarcza Zaginionych +2

Tę dziwną tarczę skonstruowali nomadzi, którzy kiedyś zamieszkiwali las Mir, grupa już dawno zaabsorbowana do "cywilizowanego" społeczeństwa i zapomniana. Dokładniejsze badanie ukazuje splątane razem włosy ludzkie i zwierzęce trzymające się dzięki zaklęciu, choć sposób, w jaki to wykonano zaginął z czasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+5% do odporności na magię
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Madulfa za wykonanie jego zadania
Komentarz: Tarcza daje nienajgorszą premię do KP i szczątkową ochronę przed magią, ale moim zdaniem to trochę za mało, aby na dłużej zainteresować się tą tarczą. Ot łatwiej znaleźć lub zakupić tarczę dającą lepszą ochronę.

Tarcza ze Smoczych Łusek +2

Ta tarcza jest kolejnym potężnym przedmiotem stworzonym przez czarodzieja Wormsora. Składa się ze skóry czerwonego smoka rozciągniętej na stalowym szkielecie. Czerwone tło zdobią zielone i białe smocze łuski, ułożone we wzór, który przy odpowiednim spojrzeniu zdaje się być twarzą prastarego smoka.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25%
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Leży w grobowcu króla Strohma III w Kryjówce Firkraaga
Komentarz: Dość pożyteczna tarcza. Jej premia do KP nie jest najgorsza, a odporność na ogień, zimno i elektryczność może nie raz się przydać. Szkoda tylko że taka mała do tego premia...

Tarcza Średnia

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Zapewnia tylko bardzo małą premię do KP, ale na początek to będzie zapewne wszystko, co znajdziemy. Oczywiście należy ją jak najszybciej wymienić na jakiś lepszy model.

Tarcza Średnia +1

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Waga: 6
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej średniej tarczy. Dopóki nie znajdziemy lepszej tarczy (a to nastąpi pewnie dość szybko) możemy posługiwać się tą.

Tarcza Zakonu +4

Peregath Mężny, wielki rycerz Zakonu Promiennego Serca, używał tej tarczy w bitwie przeciw atakującej hordzie Tanar'ri wlewających się przez bramę do Sfery Astralnej. Opanowany przez ferwor walki potężny paladyn sam odparł hordę, a potem nieroztropnie wskoczył przez bramę astralną, żeby ich wykończyć. Brama się zawaliła i razem z Peragathem i tarczą przepadli na zawsze w Sferach.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: +5
Specjalne:
+1 przeciw wszystkim rzutom obronnym
Waga: 8
Wymagana siła: 8
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielem jest Yaga-Shura
Komentarz: Jedna z najlepszych tarcz, ustępuje tylko Tarczy z Mrocznej Stali, ale tę możemy zdobyć dopiero w Kryjówce Sendai. Poprawione o pięć punktów KP i o jeden rzuty obronne to chyba wystarczająca zachęta, aby się w nią wyposażyć?

Tarcza z Mrocznej Stali +4

Ta wyprodukowana z krasnoludzkiej mrocznej stali tarcza została obdarzona niezwykle silnymi zaklęciami, dzięki czemu zapewnia lepszą ochronę niż większość zbroi. Legenda głosi, że miała ona zostać podarowana krasnoludzkiemu bohaterowi Glimredowi Ciężkorękiemu, ale ten zaginął w czasie jednej ze swoich wypraw do trzewi Maszerujących Gór, zanim tarcza była gotowa. Wtedy postanowiono sprzedać tarczę temu, kto zaoferuje najwyższą cenę - jednak krasnoludzcy kowale nie chcieli wyjawić tożsamości nabywcy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Specjalne:
Zwiększa o +10% odporność na ogień, zimno, kwas i truciznę
Waga: 8
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielką jest Diaytha w Kryjówce Sendai
Komentarz: Najlepsza tarcza w całej grze. Poprawia KP o pięć punktów oraz zwiększa ochronę przed niektórymi żywiołami – co prawda niezbyt dużo (bo tylko 10%), ale i tak to jedna z najlepszych premii, którą może dać tarcza w tej grze.

Wartownik +4

Jakiś wiek temu astronomowie odnotowali nieoczekiwany upadek komety do morza w okolicy Wybrzeża Mieczy. To niecodzienne wydarzenie okazało się być jeszcze dziwniejsze, gdy kowal Huffum Fuiruim, którego nie obchodziły wydarzenia na nieboskłonie, znalazł wyjątkowo lekkie fragmenty metalu. Przerobił je na tę tarczę, choć kucie zajęło mu wiele miesięcy i potrzebował do pomocy kilku zaklinaczy. "Z niebios? Niiii, spod mojego młotka!"

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Waga: 3
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Na targowisku w Ust'natha.
Komentarz: Wartownik daje jedną z najlepszych premii do KP (lepszą dają tylko tarcze z ToB). Jej jedyną wadą jest późny moment zdobycia, ale i tak opłaca się ją kupić, jeśli mamy pieniądze i oczywiście posługujemy się tarczami.




caGe - Pon 15.12.2008, 14:36:09
" />Nie mam uwag.



Tae - Czw 18.12.2008, 16:16:22
" /> Cytuj:



Valygar - Czw 18.12.2008, 17:49:46
" />Łaska Ocalenia

Kiedyś była to potężna tarcza używana przez kapłanów Bane'a, jednakże wraz ze śmiercią tego boga, większość z jej właściwości prysła. Pozostaje tylko podstawowa magiczna ochrona, co czyni ją użyteczną dla każdego poszukiwacza przygód.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Awatara Amaunatora za zwrócenie Różdżki Szczelinowej
Komentarz: Jedna z lepszych tarcz w grze. Trudno znaleźć inną, dającą tak wysoką premię do KP. Jej zdobycie też nie należy do najtrudniejszych, aczkolwiek moim zdaniem jest odrobinę męczące – Siedziba Kultu Niewidzącego Oka nigdy nie należała do moich ulubionych terenów.

Mała Tarcza

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Takiej to się nawet nie opłaca podnosić – znikoma premia do KP oraz fakt, że nie chroni przed bronią strzelecką to dość duże wady. Ale czego się spodziewać po tak pospolitej ochronie?

Mała Tarcza +1

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką

Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej. Jej premia do KP jest trochę większa, ale jak wszystkie inne małe tarcze nie zapewnia ochrony przed bronią miotaną.

Mała Tarcza +2

Pomimo skuteczności magicznych wzmocnień tej tarczy, trudno ją opisać i precyzyjnie zidentyfikować. Taka standaryzacja pozwala przypuszczać, że była używana przez straż jakiejś zapomnianej baronii, ale to nic pewnego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce:
1. U Arnolinusa na Promenadzie Waukeen
2. Na targu w Targowie
3. Właścicielami są Tarnor i Draug Fea w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Komentarz: Jedna z tarcz, która daje nienajgorszą premię do KP, aczkolwiek nie chroni przed bronią strzelecką oraz można łatwo znaleźć dużo lepsze tarcze – sprawia to, że raczej trafi ona dość szybko do sprzedawcy.

Pawęż

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny Pawęż. Dość łatwo taki znaleźć podczas naszych podróży. Nie jest najlepszy, ale na początek będzie to wszystko, na co możemy liczyć.

Pawęż +1

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja Pawęża. Poprawia on KP o dwa punkty oraz chroni trochę lepiej przed bronią strzelecką – zapewne znajdzie się w naszych rękach choć przez pewien okres czasu, gdyż można bardzo łatwo go znaleźć.

Pawęż +1, +4 przeciw Pociskom: Tarcza Spadających Gwiazd

Sam Ilmater nasączył tę tarczę magią, widząc, jak młody giermek gotów jest oszczędzić niewypowiedzianych cierpień swemu wiernemu wierzchowcowi. Podczas straszliwej bitwy pomiędzy kawalerią ludzi a hordą hobgoblinów młodzieniec został wysłany po posiłki. Przeciwnicy posłali w jego stronę deszcz strzał, który niemal zasłonił słońce. Giermek wiedział, że jemu pewnie uda się uniknąć grotów, ale że wierzchowiec jest stracony. Tarczą i własnym ciałem zasłonił konia przed strzałami, przez co został śmiertelnie ranny. Na szczęście wierzchowiec przetrwał nie draśnięty, co umożliwiło im ucieczkę. Koń zaniósł ciało młodzieńca do najbliższego miasta, w którym odważnego giermka wskrzeszono.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2, +5 przeciw pociskom
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 12
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: W komnacie ognia za salą, w której stoi Tolgerias
Komentarz: Na ogół nie różni się od Pawęża +1, aczkolwiek jeśli nie posiadamy lepszego, możemy wyposażyć się w ten – kto wie, czy nie uratuje nas nieraz przed przeciwnikami preferującymi walkę orężem strzeleckim, gdyż poprawia nasze KP przeciw tego typu broniom aż o 6 punktów

Pawęż +2

Tarcza elitarnej kompanii najemników Niepokonanych Dragonów Calimportu, dawno rozwiązanej z powodu rozgrywek politycznych. Byli wyposażeni w najlepszy ekwipunek, ich tarcze były bardzo lekkie, a w walce zapewniały wspaniałą ochronę. Rozmiary tej tarczy uniemożliwiają wykorzystywanie trzymającej ją ręki do innych czynności.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 4
Wymagana siła: 10
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tę tarcze. Nie przewyższa zbytnio Pawęża +1, a u Ribalda możemy kupić trochę droższy Pawęż Twierdzy +3, który jest o niebo lepszy od tego.

Pawęż Twierdzy +3

Ta tarcza, wysoka jak człowiek, ma odpowiednią nazwę. Przy jej pomocy, Fil Pobożny, paladyn Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca pewnego razu powstrzymał nacierający batalion hobgoblińskich i koboldzich łuczników, dopóki nie wyczerpały im się strzały. Ponieważ tarcza ta jest równie użyteczna w walce wręcz, jak i na odległość, wybił on ich potem do nogi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
+7 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 3
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Jeśli mamy wystarczającą ilość pieniędzy, to możemy wyposażyć się w ten pawęż. Premia, którą daje nam i do ogólnej KP (+4), i do KP przeciw broni strzeleckiej (+7) na pewno nieraz nam się przysłuży, szczególnie w walce z różnego rodzaju łucznikami, kusznikami, itd.

Puklerz

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Najgorsza tarcza w grze. Jej premia do KP jest znikoma, a fakt, że nie chroni przed broniami kłutymi i pociskami skreśla ją całkowicie.

Puklerz +1

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten ma w sobie pewnego rodzaju magię, która czyni go bardziej odpornym na ciosy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Pomimo odrobię większego umagicznienia ten puklerz jest dalej beznadziejny – nie chroni przed obrażeniami kłutymi i obuchowymi. W takim wypadku lepiej poszukać chociażby Małej Tarczy +1

Średnia Tarcza +2

Średnią tarczę nosi się tak samo jak małą tarczę. W przeciwieństwie do małej tarczy jej waga nie pozwala postaci na używanie ręki, w której trzyma tarczę, do czegokolwiek innego. Średnie tarcze są zwykle wykonane z metalu, mają od 90 do 120cm średnicy, i mogą mieć dowolny kształt, od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych smoczych skrzydeł. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt z jednym wierzchołkiem skierowanym w dół. Ta tarcza jest magiczna.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Waga: 5
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tę tarczę. Nie dość, że możemy znaleźć wiele innych, to dodatkowo u Ribalda możemy kupić dużo lepsze egzemplarze za trochę większą ilość monet.

Tarcza Baldurana

Tę tarczę dzierżył niegdyś sławny Balduran. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
Odbija promienie obserwatorów
-1 do Siły
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Deirdre na Targu Przygód
Komentarz: Na pewno ogromnym plusem tej tarczy jest premia do KP oraz ochrona przed promieniami obserwatorów, aczkolwiek ma ona jedną, dość dużą wadę – obniża siłę bohatera o jeden punkt – dla wojownika to ogromny minus. W końcu –1 do siły to mniejsze zadawane obrażenia, trafienia oraz udźwig.

Tarcza Drowów +3

Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół.

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielami są spotykane w Podmroku drowy.
Komentarz: Tarcza daje nie najgorszą premię do KP, aczkolwiek używać jej możesz tylko w Podmroku – na świetle słonecznym zamieni się w pył. Tak więc gdy jesteś w królestwie drowów jest jedną z najlepszych ochron, ale gdy wyjdziesz... w ogóle jej nie ma.

Tarcza Harmonii +2

Audn z Pola, rycerz i czempion czarodzieja Kekkima, nosił tę tarczę przez większość swojego życia. Chroni ona nosiciela przed większością form kontroli umysłu, co jest zaletą dla czarodzieja, który potrzebował przyjaznych mu wojowników, aby stali wiernie po jego stronie. Zarówno Kekkim, jak i Audn dawno już gryzą ziemię, pozostawiwszy tarczę temu, kto wydostanie ją z wieży czarodzieja.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Odporność na uroki, zamęt, dominację oraz unieruchomienie osoby
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda za pozbycie się z Targowa Dżinnów Dao.
Komentarz: Nie najgorsza tarcza, aczkolwiek jest wielce prawdopodobne, że w tym momencie gry będziesz posiadał lepszy ekwipunek. Ratuje ją przede wszystkich ochrona przed urokami, zamętem oraz dominacją, ale moim zdaniem to za mało, aby służyła ci za ochronę.

Tarcza Odbić +1

Sądzono, że jest to tylko zapomniana ozdoba z jakiejś komnaty, więc tarcza ta leżała na tyłach jakiegoś sklepu, dopóki pewien młody szlachcic nie zakupił jej jako część swojej zbroi paradnej. Jej bierne właściwości odkryto później, gdy podczas nieudanej próby pozbawienia go życia, tarcza odbijała każdy atak w stronę niedoszłych zabójców. Późniejsze badania połączyły ją z Myth Rynn albo innymi dawnymi wykopaliskami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Odbija pociski z powrotem w atakującego
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Moim zdaniem fakt, że odbija pociski z powrotem w atakującego jest niewystarczający, aby na dłużej wyposażyć się w tę tarczę. Osobiście wolałbym zakupić u Ribalda Pawęż Twierdzy +3, który zapewnią lepszą premię do KP oraz chroni naszego bohatera przed broniami miotanymi.

Tarcza Rodziny Delrynów

To jest rodzinna tarcza Anomena, podarowana mu przez jego ojca. Oprócz magicznej ochrony tarcza promieniuje aurą, którą zapewnia osobie, która jej używa, odporność na ogień i zimno. W celu ochrony przed atakami z dystansu, Anomen może użyć tej tarczy, żeby wznieść pole energetyczne. Taka ochrona przed pociskami może być użyta 3 razy na dzień.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+30% do odporności na ogień
+30% do Odporności na zimno
Trzy razy dziennie może rzucić czar Ochrona przed Pociskami
Miejsce: Własność Anomena Delryna
Komentarz: Osobiście prawie za każdym razem gdy grałem Anomenem ta tarcza służyła mu za ochronę przez znaczną część gry. Wyposażony w dobrą zbroję oraz pewne bransolety poprawiające jego zręczność miał wystarczająco niską KP, a ochrona przed ogniem i zimnem może się nieraz przydać.

Tarcza Zaginionych +2

Tę dziwną tarczę skonstruowali nomadzi, którzy kiedyś zamieszkiwali las Mir, grupa już dawno zaabsorbowana do "cywilizowanego" społeczeństwa i zapomniana. Dokładniejsze badanie ukazuje splątane razem włosy ludzkie i zwierzęce trzymające się dzięki zaklęciu, choć sposób, w jaki to wykonano zaginął z czasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+5% do odporności na magię
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Madulfa za wykonanie jego zadania
Komentarz: Tarcza daje nienajgorszą premię do KP i szczątkową ochronę przed magią, ale moim zdaniem to trochę za mało, aby na dłużej zainteresować się tą tarczą. Ot łatwiej znaleźć lub zakupić tarczę dającą lepszą ochronę.

Tarcza ze Smoczych Łusek +2

Ta tarcza jest kolejnym potężnym przedmiotem stworzonym przez czarodzieja Wormsora. Składa się ze skóry czerwonego smoka rozciągniętej na stalowym szkielecie. Czerwone tło zdobią zielone i białe smocze łuski, ułożone we wzór, który przy odpowiednim spojrzeniu zdaje się być twarzą prastarego smoka.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25%
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Leży w grobowcu króla Strohma III w Kryjówce Firkraaga
Komentarz: Dość pożyteczna tarcza. Jej premia do KP nie jest najgorsza, a odporność na ogień, zimno i elektryczność może nie raz się przydać. Szkoda tylko, że taka mała do tego premia...

Tarcza Średnia

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Zapewnia tylko bardzo małą premię do KP, ale na początek to będzie zapewne wszystko, co znajdziemy. Oczywiście należy ją jak najszybciej wymienić na jakiś lepszy model.

Tarcza Średnia +1

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Waga: 6
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej średniej tarczy. Dopóki nie znajdziemy lepszej tarczy (a to nastąpi pewnie dość szybko) możemy posługiwać się tą.

Tarcza Zakonu +4

Peregath Mężny, wielki rycerz Zakonu Promiennego Serca, używał tej tarczy w bitwie przeciw atakującej hordzie Tanar'ri wlewających się przez bramę do Sfery Astralnej. Opanowany przez ferwor walki potężny paladyn sam odparł hordę, a potem nieroztropnie wskoczył przez bramę astralną, żeby ich wykończyć. Brama się zawaliła i razem z Peragathem i tarczą przepadli na zawsze w Sferach.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: +5
Specjalne:
+1 przeciw wszystkim rzutom obronnym
Waga: 8
Wymagana siła: 8
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielem jest Yaga-Shura
Komentarz: Jedna z najlepszych tarcz, ustępuje tylko Tarczy z Mrocznej Stali, ale tę możemy zdobyć dopiero w Kryjówce Sendai. Poprawione o pięć punktów KP i o jeden rzuty obronne to chyba wystarczająca zachęta, aby się w nią wyposażyć?

Tarcza z Mrocznej Stali +4

Ta wyprodukowana z krasnoludzkiej mrocznej stali tarcza została obdarzona niezwykle silnymi zaklęciami, dzięki czemu zapewnia lepszą ochronę niż większość zbroi. Legenda głosi, że miała ona zostać podarowana krasnoludzkiemu bohaterowi Glimredowi Ciężkorękiemu, ale ten zaginął w czasie jednej ze swoich wypraw do trzewi Maszerujących Gór, zanim tarcza była gotowa. Wtedy postanowiono sprzedać tarczę temu, kto zaoferuje najwyższą cenę - jednak krasnoludzcy kowale nie chcieli wyjawić tożsamości nabywcy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Specjalne:
Zwiększa o +10% odporność na ogień, zimno, kwas i truciznę
Waga: 8
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielką jest Diaytha w Kryjówce Sendai
Komentarz: Najlepsza tarcza w całej grze. Poprawia KP o pięć punktów oraz zwiększa ochronę przed niektórymi żywiołami – co prawda niezbyt dużą (bo tylko 10%), ale i tak to jedna z najlepszych premii, którą może dać tarcza w tej grze.

Wartownik +4

Jakiś wiek temu astronomowie odnotowali nieoczekiwany upadek komety do morza w okolicy Wybrzeża Mieczy. To niecodzienne wydarzenie okazało się być jeszcze dziwniejsze, gdy kowal Huffum Fuiruim, którego nie obchodziły wydarzenia na nieboskłonie, znalazł wyjątkowo lekkie fragmenty metalu. Przerobił je na tę tarczę, choć kucie zajęło mu wiele miesięcy i potrzebował do pomocy kilku zaklinaczy. "Z niebios? Niiii, spod mojego młotka!"

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Waga: 3
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Na targowisku w Ust'natha.
Komentarz: Wartownik daje jedną z najlepszych premii do KP (lepszą dają tylko tarcze z ToB). Jej jedyną wadą jest późny moment zdobycia, ale i tak opłaca się ją kupić, jeśli mamy pieniądze i oczywiście posługujemy się tarczami.




Oceansoul - Sob 20.12.2008, 13:40:16
" /> Cytuj:



Valygar - Sob 20.12.2008, 13:44:50
" />Łaska Ocalenia

Kiedyś była to potężna tarcza używana przez kapłanów Bane'a, jednakże wraz ze śmiercią tego boga, większość z jej właściwości prysła. Pozostaje tylko podstawowa magiczna ochrona, co czyni ją użyteczną dla każdego poszukiwacza przygód.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Awatara Amaunatora za zwrócenie Różdżki Szczelinowej
Komentarz: Jedna z lepszych tarcz w grze. Trudno znaleźć inną, dającą tak wysoką premię do KP. Jej zdobycie też nie należy do najtrudniejszych, aczkolwiek moim zdaniem jest odrobinę męczące – Siedziba Kultu Niewidzącego Oka nigdy nie należała do moich ulubionych terenów.

Mała Tarcza

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Takiej to się nawet nie opłaca podnosić – znikoma premia do KP oraz fakt, że nie chroni przed bronią strzelecką to dość duże wady. Ale czego się spodziewać po tak pospolitej ochronie?

Mała Tarcza +1

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy średniej, ich lekka waga pozwala wojownikowi nosić inne przedmioty w zajętej ręce, chociaż nie może to być broń.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką

Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej. Jej premia do KP jest trochę większa, ale jak wszystkie inne małe tarcze nie zapewnia ochrony przed bronią miotaną.

Mała Tarcza +2

Pomimo skuteczności magicznych wzmocnień tej tarczy, trudno ją opisać i precyzyjnie zidentyfikować. Taka standaryzacja pozwala przypuszczać, że była używana przez straż jakiejś zapomnianej baronii, ale to nic pewnego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Nie chroni przed bronią strzelecką
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce:
1. U Arnolinusa na Promenadzie Waukeen
2. Na targu w Targowie
3. Właścicielami są Tarnor i Draug Fea w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń.
Komentarz: Jedna z tarcz, która daje nienajgorszą premię do KP, aczkolwiek nie chroni przed bronią strzelecką oraz można łatwo znaleźć dużo lepsze tarcze – sprawia to, że raczej trafi ona dość szybko do sprzedawcy.

Pawęż

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykły, niemagiczny Pawęż. Dość łatwo taki znaleźć podczas naszych podróży. Nie jest najlepszy, ale na początek będzie to wszystko, na co możemy liczyć.

Pawęż +1

Jest to masywna, metalowa lub drewniana tarcza, sięgająca od ziemi aż do podbródka wojownika. Musi być solidnie przymocowana do przedramienia i cały czas przytrzymywana, co oznacza, że w ręce, na której opiera się tarcza nie można trzymać niczego innego.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 15
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja Pawęża. Poprawia on KP o dwa punkty oraz chroni trochę lepiej przed bronią strzelecką – zapewne znajdzie się w naszych rękach choć przez pewien okres, gdyż można bardzo łatwo go znaleźć.

Pawęż +1, +4 przeciw Pociskom: Tarcza Spadających Gwiazd

Sam Ilmater nasączył tę tarczę magią, widząc, jak młody giermek gotów jest oszczędzić niewypowiedzianych cierpień swemu wiernemu wierzchowcowi. Podczas straszliwej bitwy pomiędzy kawalerią ludzi a hordą hobgoblinów młodzieniec został wysłany po posiłki. Przeciwnicy posłali w jego stronę deszcz strzał, który niemal zasłonił słońce. Giermek wiedział, że jemu pewnie uda się uniknąć grotów, ale że wierzchowiec jest stracony. Tarczą i własnym ciałem zasłonił konia przed strzałami, przez co został śmiertelnie ranny. Na szczęście wierzchowiec przetrwał nie draśnięty, co umożliwiło im ucieczkę. Koń zaniósł ciało młodzieńca do najbliższego miasta, w którym odważnego giermka wskrzeszono.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2, +5 przeciw pociskom
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 12
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: W komnacie ognia za salą, w której stoi Tolgerias
Komentarz: Na ogół nie różni się od Pawęża +1, aczkolwiek jeśli nie posiadamy lepszego, możemy wyposażyć się w ten – kto wie, czy nie uratuje nas nieraz przed przeciwnikami preferującymi walkę orężem strzeleckim, gdyż poprawia nasze KP przeciw tego typu broniom aż o 6 punktów

Pawęż +2

Tarcza elitarnej kompanii najemników Niepokonanych Dragonów Calimportu, dawno rozwiązanej z powodu rozgrywek politycznych. Byli wyposażeni w najlepszy ekwipunek, ich tarcze były bardzo lekkie, a w walce zapewniały wspaniałą ochronę. Rozmiary tej tarczy uniemożliwiają wykorzystywanie trzymającej ją ręki do innych czynności.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 4
Wymagana siła: 10
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tę tarcze. Nie przewyższa zbytnio Pawęża +1, a u Ribalda możemy kupić trochę droższy Pawęż Twierdzy +3, który jest o niebo lepszy od tego.

Pawęż Twierdzy +3

Ta tarcza, wysoka jak człowiek, ma odpowiednią nazwę. Przy jej pomocy, Fil Pobożny, paladyn Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca pewnego razu powstrzymał nacierający batalion hobgoblińskich i koboldzich łuczników, dopóki nie wyczerpały im się strzały. Ponieważ tarcza ta jest równie użyteczna w walce wręcz, jak i na odległość, wybił on ich potem do nogi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
+7 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
Waga: 3
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Jeśli mamy wystarczającą ilość pieniędzy, to możemy wyposażyć się w ten pawęż. Premia, którą daje nam i do ogólnej KP (+4), i do KP przeciw broni strzeleckiej (+7) na pewno nieraz nam się przysłuży, szczególnie w walce z różnego rodzaju łucznikami, kusznikami, itd.

Puklerz

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Najgorsza tarcza w grze. Jej premia do KP jest znikoma, a fakt, że nie chroni przed broniami kłutymi i pociskami, skreśla ją całkowicie.

Puklerz +1

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten ma w sobie pewnego rodzaju magię, która czyni go bardziej odpornym na ciosy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Nie chroni przed obrażeniami kłutymi i pociskami
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag
Komentarz: Pomimo odrobię większego umagicznienia ten puklerz jest dalej beznadziejny – nie chroni przed obrażeniami kłutymi i obuchowymi. W takim wypadku lepiej poszukać chociażby Małej Tarczy +1

Średnia Tarcza +2

Średnią tarczę nosi się tak samo jak małą tarczę. W przeciwieństwie do małej tarczy jej waga nie pozwala postaci na używanie ręki, w której trzyma tarczę, do czegokolwiek innego. Średnie tarcze są zwykle wykonane z metalu, mają od 90 do 120cm średnicy, i mogą mieć dowolny kształt, od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych smoczych skrzydeł. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt z jednym wierzchołkiem skierowanym w dół. Ta tarcza jest magiczna.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Waga: 5
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Nie opłaca się wydawać pieniędzy na tę tarczę. Nie dość, że możemy znaleźć wiele innych, to dodatkowo u Ribalda możemy kupić dużo lepsze egzemplarze za trochę większą ilość monet.

Tarcza Baldurana

Tę tarczę dzierżył niegdyś sławny Balduran. Jest to część kompletu broni i zbroi, który został skradziony z muzeum miejskiego we Wrotach Baldura.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Specjalne:
Odbija promienie obserwatorów
-1 do Siły
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Deirdre na Targu Przygód
Komentarz: Na pewno ogromnym plusem tej tarczy jest premia do KP oraz ochrona przed promieniami obserwatorów, aczkolwiek ma ona jedną, dość dużą wadę – obniża siłę bohatera o jeden punkt – dla wojownika to ogromny minus. W końcu –1 do siły to mniejsze zadawane obrażenia, trafienia oraz udźwig.

Tarcza Drowów +3

Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół.

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +4
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielami są spotykane w Podmroku drowy.
Komentarz: Tarcza daje nie najgorszą premię do KP, aczkolwiek używać jej możesz tylko w Podmroku – w świetle słonecznym zamieni się w pył. Tak więc gdy przebywasz w królestwie drowów jest jedną z najlepszych ochron, ale gdy wyjdziesz... w ogóle jej nie ma.

Tarcza Harmonii +2

Audn z Pola, rycerz i czempion czarodzieja Kekkima, nosił tę tarczę przez większość swojego życia. Chroni ona nosiciela przed większością form kontroli umysłu, co jest zaletą dla czarodzieja, który potrzebował przyjaznych mu wojowników, aby stali wiernie po jego stronie. Zarówno Kekkim, jak i Audn dawno już gryzą ziemię, pozostawiwszy tarczę temu, kto wydostanie ją z wieży czarodzieja.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Odporność na uroki, zamęt, dominację oraz unieruchomienie osoby
Waga: 2
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda za pozbycie się z Targowa Dżinnów Dao.
Komentarz: Nie najgorsza tarcza, aczkolwiek jest wielce prawdopodobne, że w tym momencie gry będziesz posiadał lepszy ekwipunek. Ratuje ją przede wszystkich ochrona przed urokami, zamętem oraz dominacją, ale moim zdaniem to za mało, aby dobrze ci służyła.

Tarcza Odbić +1

Sądzono, że jest to tylko zapomniana ozdoba z jakiejś komnaty, więc tarcza ta leżała na tyłach jakiegoś sklepu, dopóki pewien młody szlachcic nie zakupił jej jako część swojej zbroi paradnej. Jej bierne właściwości odkryto później, gdy podczas nieudanej próby pozbawienia go życia, tarcza odbijała każdy atak w stronę niedoszłych zabójców. Późniejsze badania połączyły ją z Myth Rynn albo innymi dawnymi wykopaliskami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
Odbija pociski z powrotem w atakującego
Waga: 3
Wymagana siła: 4
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: U Ribalda na Targu Przygód
Komentarz: Moim zdaniem fakt, że odbija pociski z powrotem w atakującego jest niewystarczający, aby na dłużej wyposażyć się w tę tarczę. Osobiście wolałbym zakupić u Ribalda Pawęż Twierdzy +3, który zapewnią lepszą premię do KP oraz chroni naszego bohatera przed broniami miotanymi.

Tarcza Rodziny Delrynów

To jest rodzinna tarcza Anomena, podarowana mu przez jego ojca. Oprócz magicznej ochrony tarcza promieniuje aurą, którą zapewnia osobie, która jej używa, odporność na ogień i zimno. W celu ochrony przed atakami z dystansu, Anomen może użyć tej tarczy, żeby wznieść pole energetyczne. Taka ochrona przed pociskami może być użyta 3 razy na dzień.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Specjalne:
+30% do odporności na ogień
+30% do Odporności na zimno
Trzy razy dziennie może rzucić czar Ochrona przed Pociskami
Miejsce: Własność Anomena Delryna
Komentarz: Prawie za każdym razem, gdy grałem Anomenem, ta tarcza służyła mu za ochronę przez znaczną część gry. Wyposażony w dobrą zbroję oraz pewne bransolety poprawiające jego zręczność miał wystarczająco niską KP, a ochrona przed ogniem i zimnem może się nieraz przydać.

Tarcza Zaginionych +2

Tę dziwną tarczę skonstruowali nomadzi, którzy kiedyś zamieszkiwali las Mir, grupa już dawno zaabsorbowana do "cywilizowanego" społeczeństwa i zapomniana. Dokładniejsze badanie ukazuje splątane razem włosy ludzkie i zwierzęce trzymające się dzięki zaklęciu, choć sposób, w jaki to wykonano zaginął z czasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
+5% do odporności na magię
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Nagroda od Madulfa za wykonanie jego zadania
Komentarz: Tarcza daje nie najgorszą premię do KP i szczątkową ochronę przed magią, ale moim zdaniem to trochę za mało, aby na dłużej zainteresować się tą tarczą. Ot, łatwiej znaleźć lub zakupić tarczę dającą lepszą ochronę.

Tarcza ze Smoczych Łusek +2

Ta tarcza jest kolejnym potężnym przedmiotem stworzonym przez czarodzieja Wormsora. Składa się ze skóry czerwonego smoka rozciągniętej na stalowym szkielecie. Czerwone tło zdobią zielone i białe smocze łuski, ułożone we wzór, który przy odpowiednim spojrzeniu zdaje się być twarzą prastarego smoka.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +3
Specjalne:
Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25%
Waga: 5
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Leży w grobowcu króla Strohma III w Kryjówce Firkraaga
Komentarz: Dość pożyteczna tarcza. Jej premia do KP nie jest najgorsza, a odporność na ogień, zimno i elektryczność może nieraz się przydać. Szkoda tylko, że taka mała do tego premia...

Tarcza Średnia

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +1
Waga: 7
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Zwykła, niemagiczna tarcza. Zapewnia tylko bardzo małą premię do KP, ale na początku to będzie zapewne wszystko, co znajdziemy. Oczywiście należy ją jak najszybciej wymienić na jakiś lepszy model.

Tarcza Średnia +1

Tarczy średniej używa się podobnie, jak małej. Jednak w przeciwieństwie do niej, tarcza średnia waży na tyle dużo, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych do prostokątnych. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z ramion skierowanym w dół.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +2
Waga: 6
Wymagana siła: 12
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej średniej tarczy. Dopóki nie znajdziemy lepszej tarczy (a to nastąpi pewnie dość szybko), możemy posługiwać się tą.

Tarcza Zakonu +4

Peregath Mężny, wielki rycerz Zakonu Promiennego Serca, używał tej tarczy w bitwie przeciw atakującej hordzie Tanar'ri wlewających się przez bramę do Sfery Astralnej. Opanowany przez ferwor walki potężny paladyn sam odparł hordę, a potem nieroztropnie wskoczył przez bramę astralną, żeby ich wykończyć. Brama się zawaliła i razem z Peragathem i tarczą przepadli na zawsze w Sferach.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: +5
Specjalne:
+1 przeciw wszystkim rzutom obronnym
Waga: 8
Wymagana siła: 8
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielem jest Yaga-Shura
Komentarz: Jedna z najlepszych tarcz, ustępuje tylko Tarczy z Mrocznej Stali, ale tę możemy zdobyć dopiero w Kryjówce Sendai. Poprawione o pięć punktów KP i o jeden rzuty obronne to chyba wystarczająca zachęta, aby się w nią wyposażyć?

Tarcza z Mrocznej Stali +4

Ta wyprodukowana z krasnoludzkiej mrocznej stali tarcza została obdarzona niezwykle silnymi zaklęciami, dzięki czemu zapewnia lepszą ochronę niż większość zbroi. Legenda głosi, że miała ona zostać podarowana krasnoludzkiemu bohaterowi Glimredowi Ciężkorękiemu, ale ten zaginął w czasie jednej ze swoich wypraw do trzewi Maszerujących Gór, zanim tarcza była gotowa. Wtedy postanowiono sprzedać tarczę temu, kto zaoferuje najwyższą cenę - jednak krasnoludzcy kowale nie chcieli wyjawić tożsamości nabywcy.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Specjalne:
Zwiększa o +10% odporność na ogień, zimno, kwas i truciznę
Waga: 8
Wymagana siła: 15
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Właścicielką jest Diaytha w Kryjówce Sendai
Komentarz: Najlepsza tarcza w całej grze. Poprawia KP o pięć punktów oraz zwiększa ochronę przed niektórymi żywiołami – co prawda niezbyt dużą (bo tylko 10%), ale i tak to jedna z najlepszych premii, którą może dać tarcza w tej grze.

Wartownik +4

Jakiś wiek temu astronomowie odnotowali nieoczekiwany upadek komety do morza w okolicy Wybrzeża Mieczy. To niecodzienne wydarzenie okazało się być jeszcze dziwniejsze, gdy kowal Huffum Fuiruim, którego nie obchodziły wydarzenia na nieboskłonie, znalazł wyjątkowo lekkie fragmenty metalu. Przerobił je na tę tarczę, choć kucie zajęło mu wiele miesięcy i potrzebował do pomocy kilku zaklinaczy. "Z niebios? Niiii, spod mojego młotka!"

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: +5
Waga: 3
Może używać: Mag, Druid, Bard, Złodziej
Miejsce: Na targowisku w Ust'natha.
Komentarz: Wartownik daje jedną z najlepszych premii do KP (tylko tarcze z ToB dają podobną). Jej jedyną wadą jest późny moment zdobycia, ale i tak opłaca się ją kupić, jeśli mamy pieniądze i oczywiście posługujemy się tarczami.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.