ďťż
 
 
 
 

Wštki


[BG 1&2] Najważniejsze postaci Wybrzeża Mieczy (Yeslick)



Yeslick - Sob 25.04.2009, 07:45:57
" />Najważniejsze postaci Wybrzeża Mieczy

Drizzt Do’Urden

Drizzt, mroczny elf (chaotyczny dobry, mężczyzna, Łowca 16. poziom) to renegat, który uciekł przed uciskiem reżimu podziemnej ojczyzny. Z czasem stał się jednym z najsłynniejszych
mrocznych elfów Krain, co zawdzięcza czynom, których dokonał na powierzchni. Można go spotkać w wielu miejscach, w których zwykle wykazuje się wielka odwaga - przede wszystkim odpierając najazdy plemion goblinów i złych ludzi z PoΠnocy. Sława i nienawiść do ojczyzny
uczyniły z Drizzta cel licznych ataków jego byłych ziomków, którzy zabijając renegata chcą zdobyć przychylność złej bogini Lloth. Drizzt nosi mithrilową kolczugę +4, którą otrzymał w darze od króla Bruenora. Dzierży także dwa magiczne pałasze, którymi walczy jednocześnie:
Lodową Śmierć (Żagiew Mrozu +3) i Iskrę (Obrońcę +5; to ostrze świeci, kiedy wrogowie są blisko). Jednakże najpotężniejszym przedmiotem, jaki posiada, jest figurka cudownej mocy - onyksowa pantera imieniem Guenhwyvar. Drizzt rzadko kiedy używa tego przedmiotu, gdyż działa on tylko przez pewien czas każdego dnia. (Więcej o jego historii, ingerencji w BG i sposobach pokonania tutaj: http://crpg.iml.pl/baldurs-gate/drizzt-dourden/1820a )

Elminster

Elminster Mędrzec (chaotyczny dobry, mężczyzna, człowiek, mag 29. poziom). Jego prawdziwy wiek jest nieznany, a data urodzin nigdzie nie została zapisana. Z opowiadań Elminstera można natomiast wywnioskować, że magicznej sztuki uczył się pod okiem Arkhona Starego, który ponad 500 lat temu zmarł w miejscu dziś zwanym Waterdeep i że był
w Myth Drannor w ostatnich dniach istnienia tego magicznego królestwa. Stwierdzenia te póki co nie zostały w żaden sposób potwierdzone, ale większość tych mieszkańców Krain, którzy znają Elminstera, uznają go za wieczną siłę tego świata. Mędrzec aktualnie mieszka ze swym pomocnikiem i skrybą, Lhaeo, na niewielkiej farmie w społeczności Doliny Cienia,
w jednopiętrowym budynku górującym nad rybnym stawem. Elminster często opuszcza swój dom, wędrując zarówno po Krainach, jak i innych wymiarach oraz zadając się z istotami potężnymi i jak również i słabszymi - zawsze w poszukiwaniu wiedzy. Być może jest to osoba
wiedząca niemal wszystko i najlepiej poinformowana w Krainach. Elminster specjalizuje się w zbieraniu wiadomości o Krainach i ich mieszkańcach, ekologii wszelakich stworów, magicznych przedmiotach i ich historiach, a także różnych wymiarach egzystencji. Nie uczy już nikogo i nie wynajmuje, z wyjątkiem naprawdę niezwykłych wypadków. Zdaje się niezwykle cenić niezależność i samotność, choć czasami pozwala odwiedzać swą wieżę. Wśród sprzymierzeńców i uczniów Elminstera byli (i są) najpotężniejsi dobrzy bohaterowie Krain, wliczając w to m.in. niektórych lordów Waterdeep, Simbul, władczynię Aglarondu oraz organizację zwaną Harfiarzami (o której można przeczytać więcej tutaj:
http://crpg.iml.pl/baldurs-gate/organizacje-wladzy-na-wybrzezu-mieczy/1833a ).

Volothamp Geddarn

Volo (chaotyczny dobry, mężczyzna, człowiek, mag 5. poziom) - figlarz i czarodziej rozpoznawany po starannie przystrzyżonej brodzie, modnym berecie i ostrym języku. Znany jest niemal w każdym zakątku Krain, choć uczciwością w opisywaniu tego i owego nie zaskarbił sobie przyjaźni wielu kupców, strażników i magów. Napisał wiele prac, wliczając w to popularną serię przewodników po różnych miastach oraz ‼Vola przewodnik po wszelkich
rzeczach magicznych‶ - wspaniałe dzieło zajmujące się magią ‼zwykłych śmiertelników‶. Volo to wybitny mędrzec, który interesuje się czarodziejami, geografią, przekazami i tradycją Krain. Nie należy się więc dziwić, iż jest fontanną wiedzy w tych tematach, która z wielka chęcią dzieli się z każdym, kto zechce słuchać. W związku z tym, by utrzymać się przy życiu, Volo musi być w ciągłym ruchu, dzięki czemu zbiera jeszcze więcej informacji o geografii. Bohaterowie mogą go spotkać niemal w dowolnym miejscu, zwykle w chwili ucieczki
przed zirytowanym magiem lub wściekłym szynkarzem.

Najsłynniejszego pisarza Krain spotykamy w serii BG dwukrotnie – pierwszy raz w Nashkel, w tawernie ‼Pod bekającym smokiem”. Tam właśnie, w towarzystwie pijaków i szynkarzy, przyjdzie nam rozmawiać ze słynnym Volem. Możemy się od niego dowiedzieć o brakach żelaza i zaginięciu kapitana Brage’a – czyli nic nowego. No ale cóż, pozostaje satysfakcja…
Drugi (i ostatni) raz Vola można spotkać w ‼Trombalu”, w Saradush, w tawernie. Słynny skryba będzie bardzo rad z Twojego towarzystwa, a Ciebie czeka miła niespodzianka – otóż Volothamp pisze życiorys Twój i Twoich towarzyszy. Vola już więcej razy nie spotkasz…

Bentley Lustrzany Cień

Bentley (chaotyczny dobry, gnom, mężczyzna, iluzjonista 10. poziom /złodziej 10. poziom) to pracowity gnom iluzjonista, który zrezygnował z życia poszukiwacza przygód i zaczął prowadzić gospodę ‼Pod Pomocna Dłoniąâ€ - w miejscu, które jakieś 20 lat temu wraz z towarzyszami oczyścił z potworów. Jest wesołym, uważnym karczmarzem o kręconych
włosach. W zamyśleniu mruczy, a kiedy coś go niepokoi – drapie się po wielkim nosie. Bentley zawsze uprzedza awantury i nieszczęścia. Kupcy-weterani, którzy od lat podróżują wzdłuż Wybrzeża Mieczy, nazywają go ‼mistrzem przewidywania”. Z pomocą żony, Gellany,
Bentley utrzymuje w ‼Pomocnej Dłoni” bezpieczeństwo, czystość i przyjazną atmosferę, dzięki czemu w gospodzie każdy wędrowiec musi się zatrzymać. Krążą plotki, jakoby Bentley sponsorował drużyny poszukiwaczy przygód i był zamieszany w wiele dziwnych spraw czy
tajnych kupieckich organizacji. Z pewnością nigdy nie brakuje mu pieniędzy. Zdarzało mu się wynajmować najemników, by wzmocnić obronę na zimę czy płacić magom za teleportowanie różnych potrzebnych przedmiotów z odległych miast.

Gellana Lustrzany Cień

Gellana (neutralna dobra, gnom, kobieta, kapłanka 10. poziom) - cicha, uważna kapłanka Garla Złotopołyskliwego, opiekująca się Świątynią Mądrości w otoczonej murem ‼Pomocnej Dłoni” i pomagająca mężowi Bentleyowi w prowadzeniu gospody. Podczas gdy Bentley jest specjalistą w przewidywaniu planów śmiertelników i odkrywaniu ich potrzeb oraz pragnień, jego żona patrzy na wszystko z dalszej perspektywy. Nakazała i nadzorowała budowę głębszych studni oraz zorganizowała drugą pompę na wypadek, gdyby pierwsza zepsuła się lub została zniszczona przez orki. Zajęła się również miejscowym ogrodem, dodała skrzynki na kwiaty i nowe grządki, dzięki czemu kuchnia gospody ma stały dostęp do świeżych owoców, warzyw i przypraw. Gellana zachęca ludzi do swej wiary i ma na koncie wiele
nawróceń. Stała się również bohaterem ludowych opowieści gnomów w zachodnim Faerunie - ‼cicha, ale prawdziwa potęga stojąca za gnomem, który tego dokonałâ€. Wiele matek stawia Gellanę za przykład swym córkom i zachęca je do naśladowania jej, jeśli chcą osiągnąć sukces.

Kerddath Ormlyr

Kelddath (neutralny dobry, człowiek mężczyzna, kapłan 16. poziom) – burmistrz Beregostu
i najwyższy kapłan tamtejszej Świątyni Lathandera. Kelddath to cierpliwy, ale energiczny zwolennik rozwoju miasta. Z chęcią doradza i pożycza pieniądze nowym kupcom lub wieśniakom, którzy pragną rozszerzyć lub zmodernizować swe gospodarstwa. Świątynne oddziały patrolują miasto i starają się zapobiec badaniu miejscowych ruin. Rozprawiają się również z wszelkimi objawami agresji i bezprawia. Kelddath pragnie, by Beregost uzyskał reputację najbezpieczniejszego miasta na Wybrzeżu Mieczy, co z pewnością wpłynie na handel i transport.

Taerom ‼Grzmiący Młot” Fuiruim

Taerom (neutralny dobry, człowiek, mężczyzna, wojownik 5. poziom) – mistrz płatnerstwa, posiada zakład kowalski w Beregoście. Dzieła jego rąk doceniają nawet krasnoludy. Mimo że osiwiał, pozostał pełnym życia, masywnym olbrzymem. Jest spokojny i zamknięty w sobie, a większość czasu spędza w swej kuźni. Potrafi jednym uderzeniem, liczącej 2,5 metra, żelaznej pały zabić gnolla. Taerom często wykuwa przedmioty, które czarodzieje nasączają magią, ale ostatnimi czasy woli robić mniejsze, bardziej przydatne rzeczy - haki, zamki, zawiasy czy kasetki. Nosi wspaniałe, sumiaste wąsy, mierzy ponad 2 metry wzrostu, a w ramionach ma więcej niż metr. Chodzi w bardzo charakterystyczny sposób, gdyż przy każdym kroku kołysze się na boki.

Tethoril, Pierwszy Czytacz

Tethtoril (praworządny dobry, człowiek, mężczyzna, kapłan 18. poziom) to wysoki i imponujący mężczyzna o łagodnym głosie, którego często mylą ze Strażnikiem Ksiąg.
Jest inteligentniejszy, bardziej królewski i czulszy niż Ulraunt - z czego Strażnik Ksiąg zdaje sobie sprawę. Jednakże Tethtoril jest niezwykle lojalny i gorliwie wypełnia swe obowiązki, często przewiduje nadchodzące kłopoty i robi wszystko, by oszczędzić Candlekeep problemów - a Ulrauntowi zakłopotania. Najświętsza Mystra nieraz mówi do śpiącego Tethtorila i zachęca do pewnych czynów. Dzięki temu Pierwszy Czytacz na nowo odkrył wiele czarów zapisanych w zapomnianych księgach. Również za sprawą bogini Elminster, Khelben i Harfiarze są tolerowani w Candlekeep. I to ona pomogła Tethtorilowi uchronić Ulraunta przed kuszącym wpływem mrocznych mocy (ostatnio Cyrica).

Ulraunt, Strażnik Ksiąg

Ulraunt (praworządny neutralny, człowiek, mężczyzna,mag 9. poziom) jest przełożonym cytadeli Candlekeep i dumnym, a raczej wyniosłym - uczonym, jednym z największych w całym Faerunie. Ostremu językowi, dużemu nosowi, ciemnym oczom i sokolemu spojrzeniu zawdzięcza przydomek ‼Stary Myszołów”, którym wpierw nazywali go akolici, a później niemal wszyscy na Wybrzeżu Mieczy. Ulraunt ma dostęp do większej liczby zaklęć niż większość czarodziejów widziała na oczy i podobno nieustannie rzuca je w swej prywatnej komnacie w wieży lub podziemiach ciągnących się pod Candlekeep. Te dwa miejsca są ponoć połączone sekretnym przejściem. Ulraunt niemal nie rozstaje się z magiczną laską, która według plotek jest laską magów o niezwykłej mocy. On oraz ci spośród Czytaczy, którzy są magami, mają dostęp do zebranych w Candlekeep zwojów z zaklęciami - ukrytych w drewnianych biurkach czy fałszywych księgach. Ulraunt przede wszystkim zajmuje się zbieraniem wszelkich informacji. Jego prawdziwe zamiary nie są znane, choć można się domyślić, iż pragnie uczynić z Candlekeep polityczną potęgę Faerunu, w której spotkają się najwięksi uczeni. W niektórych opowieściach o jego młodości pojawiają się młode damy, pochodzące z przeróżnych szlacheckich rodów Waterdeep czy Tethyru. A jedna z ostatnich plotek wspomina o jego romansie z wyniosłą i zimną elfią panna, która przybyła na Wybrzeże Mieczy z Evermeet.

Thalantyr

Thalantyr (neutralny dobry, człowiek, mężczyzna, mag 17. poziom) to godny uwagi arcymag - dworski samotnik, który lubi wędrować po wiejskich okolicach dzierżąc laskę mocy. Mieszka w dobrze chronionej posiadłości zwanej Wysoki Żywopłot, na zachód od Beregostu. Niegdyś
był poszukiwaczem przygód pragnącym odnaleźć zaginioną magię zrujnowanego Netheril, ale ostatnio wycofał się z aktywnego życia. Mimo to wciąż pomaga przyszłym bohaterom, dając rady i ucząc zaklęć. Ostrzega ich również, że jak on mogą odnaleźć więcej, niż oczekiwali i zamierzali - nie wyjaśnia jednak, co ma na myśli. Komuś udało się po długiej rozmowie ustalić, iż Thalantyr był przez długi czas więziony przez jakiegoś straszliwego potwora i miał niesamowite szczęście, że udało mu się uciec. On sam powiada, że odzyskał wolność dzięki grimuarom z zaklęciami i magicznym artefaktom z Netheril - stał się samodzielny oraz samowystarczalny i nie musi już wędrować po Torilu czy innych wymiarach.

[żródło:instrukcja]




Orish - Sob 25.04.2009, 08:48:44
" />Dlaczego przepisujesz teksty z instrukcji i nie piszesz o tym ani słowa?



Yeslick - Pon 27.04.2009, 11:22:46
" />Mam je wycofać?

Nadmieniłem już o źródle...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.