ďťż
Wštki |
[Wiedźmin] Alchemia (k-siorzysko)
k-siorzysko - Pon 29.03.2010, 09:30:19 " />ALCHEMIA Alchemia to poważny oręż każdego wiedźmina w walce, zarówno z potworami, jak i ludźmi. Pozwala wprowadzić pewne ulepszenia, takie jak eliksiry, oleje na miecze oraz petardy. Ich działanie może być ukierunkowane na podwyższenie jakości atrybutów bojowych lub obronnych naszej postaci, zwiększanie zadawanych obrażeń lub wywołanie konkretnego efektu u wroga. Mikstury tworzy się przez mieszanie składników alchemicznych na bazie alkoholu, tłuszczu lub prochu. Fundamentalne znaczenie dla skuteczności i ukierunkowania działania mikstur mają zawierające konkretną substancję zioła, minerały lub szczątki potworów. Rozróżnia się 6 podstawowych komponentów wchodzących w skład magicznych mieszanin: a)Vitriol MINERAŁY: * Biały ocet * Calcium equum ROŚLINY: * Płatki białego mirtu * Szyszki chmielu * Szytnaćce * Wronie oko CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Kłącze echinopsa * Kły bestii * Krew bruxy * Krew ghula * Kwas Ginatzy * Soki archespora * Świetlisty pył b)Rebis MINERAŁY: * Księżycowe drobiny * Winny kamień ROŚLINY: * Jaskółcze ziele * Włókna han * Zielona pleśń CZĘŚCI CIAŁ POTWORÓW: * Błona lotna * Kamienie z Ys * Pył śmierci * Trupi jad * Wątroba bestii * Żuchwa cmentara c)Aether MINERAŁY: * Piąta esencja * Roztwór rtęciowy * Sole naezanskie * Sproszkowana perła ROŚLINY: * Korzeń pimentu * Owoce berberki * Płatki ginatii * Płatki zimejki CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Język topielca * Kły alpa * Mózg utopca * Pióro kuroliszka * Zarodniki d)Quebirth MINERAŁY: * Optima mater * Siarka * Woda książęca ROŚLINY: * Kapryfolium * Korzeń mandragory * Liście blekotu * Owoce balissy * Werbena CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Cienisty pył * Kość graveira * Limfa abominacji * Pazury kikimory * Pęcherz vodyanoi * Szpik alghula * Ślina garkaina e)Hydragenum MINERAŁY: * Kryształki Albara ROŚLINY: * Jemioła * Kwiat dwugrotu * Wilczy aloes CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Ektoplazma * Łuski vodyanoi * Mutagen * Oko kuroliszka * Przysadka mózgowa * Ścięgna f)Vermilion MINERAŁY: * Fosfor ROŚLINY: * Feainnewedd * Przestęp * Tojad * Ziarna sporyszu CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Gruczoły jadowe * Krew bloedzuigera * Piryt * Tchawki * Toksyna * Zęby zjadarki Do niektórych eliksirów mutagennych dodaje się jeszcze jeden unikatowy składnik. Każda z substancji alchemicznych ma specyficzny odczyn â może to być: a)Albedo: MINERAŁY: - ROŚLINY: * Kapryfolium * Owoce berberki * Płatki białego mirtu * Tojad * Werbena * Wilczy aloes CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Błona lotna * Ektoplazma * Kłącze echinopsa * Krew bloedzuigera * Mózg utopca * Pęcherz vodyanoi b)Rubedo MINERAŁY: * Calcium equum * Księżycowe drobiny * Optima mater * Sproszkowana perła ROŚLINY: * Feainnewedd * Kwiat dwugrotu * Liście blekotu * Owoce balissy * Płatki zimejki * Szytnaćce * Ziarna sporyszu * Zielona pleśń CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Kły alpa * Kość graveira * Krew bruxy * Pazury kikimory * Piryt * Przysadka mózgowa * Soki archespora * Wątroba bestii * Zęby zjadarki c)Nigredo MINERAŁY: * Roztwór rtęciowy * Woda książęca ROŚLINY: * Jaskółcze ziele * Jemioła * Korzeń pimentu * Mandragora * Płatki ginatii * Przestęp * Szyszki chmielu * Włókna han * Wronie oko CZĘŚCI CIAŁA POTWORÓW: * Gruczoły jadowe * Język topielca * Kamienie z Ys * Krew ghula * Kwas Ginatzy * Oko kuroliszka * Ślina garkaina * Szpik alghula * Żuchwa cmentara Sporządzenie eliksiru ze składników o tym samym odczynie sprawi, że będzie on miał poszerzone działanie. Wiedźmin pod wpływem dominanty danego odczynu zyskuje dodatkowe zdolności: Dominanta Albedo â sprawia, że mikstura jest mniej toksyczna i tym samym każdy następny wypity eliksir będzie mniej szkodliwy dla organizmu. Dominanta Rubedo â przyśpiesza regenerację punktów żywotności. Dominanta Nigredo â zwiększa obrażenia oraz szansę na trafienie przeciwnika. Eliksiry: 3-składnikowe â bazą musi być mocny alkohol. Biała Mewa â łagodny halucynogen stanowiący doskonałą bazę do wytwarzania eliksirów. Skład: Rebis, Vitriol x2 Toksyczność: średnia Czas działania: długi Biały Miód â napój, który natychmiast oczyszcza organizm wiedźmina i redukuję toksyczność do zera, a także przerywa działanie spożytych eliksirów. Skład: Aether, Rebis, Vitriol Toksyczność: brak Czas działania: natychmiastowy Kot â wyostrza wzrok i umożliwia widzenie w zaciemnionych miejscach. Radzę mieć w zapasie kilka butelek tego specyfiku - w przypadku walki w kryptach czy podziemiach jest to rzecz absolutnie niezbędna. Skład: Rebis, Quebirth x2 Toksyczność: niska Czas działania: długi Perfumy â substancja zapachowa, idealna jako prezent dla każdej damy. Skład: Aether, Vitriol, Quebirth Toksyczność: niska Czas działania: długi Pocałunek â hamuje krwotok i zwiększa odporność na krwawienie. Najczęściej korzysta się z tego eliksiru w sytuacjach krytycznych. Kiedy przeciwnik spowoduje u nas krwotok, należy natychmiast sięgnąć po buteleczkę z tym eliksirem. Efekt będzie bardziej zadowalający, jeśli uprzednio rzucimy znak Quen. Przydatny szczególnie podczas walki z wampirami i im podobnymi stworzeniami. Skład: Vitriol x2,Vermilion Toksyczność: średnia Czas działania: długi Powój â zapewnia odporność na kwas. Nie jest to specyfik niezbędny, aczkolwiek może się przydać szczególnie, jeśli czeka nas walka z bloedzuigerami czy wywernami. Skład: Aether, Vermilion, Quebirth Toksyczność: średnia Czas działania: długi Puszczyk â przyśpiesza regenerację energii. Daje możliwość częstszego rzucania znaków, co czyni go kolejnym absolutnie niezastąpionym sprzymierzeńcem w walce z każdym przeciwnikiem. Skład: Aether x2, Vitriol Toksyczność: średnia Czas działania: krótki Wierzba â zwiększa odporność na powalenie i ogłuszenie. Jeśli nie mamy zamiaru dać się zabić nie odpłacając przeciwnikowi nawet draśnięciem, powinniśmy koniecznie wypić ten eliksir przed walką. Potwory z którymi warto walczyć pod wpływem Wierzby to m.in: golem, kościej, kościogłów, strzyga. Skład: Aether x2, Quebirth Toksyczność: wysoka Czas działania: długi Żoninie Łzy â natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholowego. Przydatny w przypadku, kiedy zdarzy nam się wypić o jedno piwo za dużo, a na horyzoncie pojawi się wymagający przeciwnik. Skład: Aether, Rebis, Quebirth Toksyczność: niska Czas działania: natychmiastowy 4-składnikowe â bazą musi być mocny alkohol dobrej jakości. Dekokt Raffarda Białego â błyskawicznie przywraca cześć utraconych punktów żywotności, jednak ceną za to jest znaczny wzrost obecności toksyn w organizmie, dlatego trzeba uważać by nie przedawkować tej mikstury. Skład: Rebis, Vitriol, Hydragenum x2 Toksyczność: wysoka Czas działania: natychmiastowy Jaskółka â przyspiesza regenerację zdrowia. Jeden z najważniejszych eliksirów, jakie powinny znaleźć się w naszym ekwipunku. Przydatny niemal w każdej sytuacji, szczególnie, kiedy mamy do czynienia z dużym nagromadzeniem trudności - w postaci potworów lub ludzi. Czas działania jest stosunkowo krótki, dlatego radzę zaopatrzyć się w większą ilość buteleczek. Skład: Aether, Rebis x2, Vitriol Toksyczność: średnia Czas działania: krótki Las Mariborski â zwiększa maksymalną liczbę punktów energii. Należy go wypić przez trudną walką, najlepiej do pary z Puszczykiem. Takie połączenie na dam większe szanse na wyjście cało z opresji, jakimi niewątpliwie są np. starcia z bossami. Skład: Aether, Rebis x2, Quebirth Toksyczność: średnia Czas działania: długi Wilga â zwiększa odporność na trucizny, dodatkowo neutralizuje toksyny, które już krążą w krwioobiegu wiedźmina. Skład: Aether x2, Vitriol x2. Toksyczność: średnia Czas działania: długi Zamieć â skraca czas reakcji Wiedźmina, przyśpieszając jego refleks i ruchy. Mikstura przydaje się zwłaszcza w obliczu walki z kilkoma przeciwnikami. Nie zaszkodzi mieć ze sobą kilka buteleczek z Zamiecią. Skład: Rebis x2, Vitriol x2. Toksyczność: średnia Czas działania: krótki 5-składnikowe â bazą musi być mocny alkohol bardzo dobrej jakości. Czarna Krew â zamienia krew wiedźmina w truciznę. Wypicie tego eliksiru może znacznie ułatwić walkę z potworami, które tylko czekają, by wgryźć się w ciało wroga i wyssać z niego życiodajny płyn. Mnie jednak nie przydał się więcej niż raz w trakcie rozgrywki - starałam się nie dopuścić do tego, by wampir mógł zrobić sobie ze mnie posiłek. Skład: Aether, Rebis, Vitriol x3 Toksyczność: wysoka Czas działania: długii Dzierżba â zadaje ból przeciwnikom, którzy zranią Wiedźmina. Warto z niego korzystać w walce z grupą ludzkich przeciwników. Należy jednak zwrócić uwagę na jego wysoką toksyczność i stosować ostrożnie. Skład: Rebis, Vermilion x2, Quebirth, Hydragenum Toksyczność: wysoka Czas działania: długi Filtr Petriego â zwiększa moc wszystkich wiedźmińskich znaków. Zabójcy potworów, którzy preferują walkę wręcz, rzadko korzystają z Filtru Petriego ze względu na jego bardzo wysoką toksyczność, która uniemożliwia zażywanie innych eliksirów. Skład: Rebis x2, Vermilion, Quebirth, Hydragenum Toksyczność: bardzo wysoka Czas działania: długi Fisstech â narkotyk wywołujący oszołomienie i utratę przytomności. Skład: Vermilion, Quebirth, Hydragenum x3 Toksyczność: Czas działania: Grom â znacznie zwiększa zadawane wrogom obrażenia, ale osłabia umiejętności obronne. Warto go zastosować, gdy wiemy, że przyjdzie nam walczyć z pojedynczym, silnym i najlepiej powolnym przeciwnikiem. Skład: Rebis, Vitriol, Vermilion x2, Hydragenum Toksyczność: wysoka Czas działania: długi Pełnia â zwiększa maksymalną ilość punktów żywotności. Wykorzystywany szczególnie w przypadku starcia z nieznanymi przeciwnikami, ze względu na swoją uniwersalność. Skład: Vermilion, Vermilion, Quebirth, Hydragenum, Hydragenum Toksyczność: wysoka Czas działania: długi Rosomak â znacznie zwiększa zadawane obrażenia, ale działa dopiero wtedy, gdy ilość punktów żywotności Wiedźmina spadnie poniżej połowy. Skład: Aether, Aether, Vermilion, Quebirth, Hydragenum Toksyczność: wysoka Czas działania: długi Wilk â przez poprawę koordynacji i koncentracji wiedźmina, zwiększa szanse na zadanie przeciwnikowi krytycznych ran. Wyjątkowo przydatny w przypadku trudnej walki z grupą przeciwników. Skład: Vitriol, Vitriol, Vermilion, Hydragenum Toksyczność: średnia Czas działania: długi Wywar de Vries â umożliwia wykrywanie wszystkich, nawet niewidzialnych istot. Zapewnia lepsze widzenie w ciemnościach i wykrywanie przeciwników, nawet jeśli zasłania ich jakaś przeszkoda. Skład: Aether, Rebis, Quebirth, Quebirth, Hydragenum, Toksyczność: średnia Czas działania: krótki Mutageny â specyficzne eliksiry, do których dodaje się unikatowy składnik pozyskany z wyjątkowych potworów. Charakteryzują się brakiem toksyczności oraz natychmiastowym działaniem, trwale zmieniającym metabolizm wiedźmina i jego atrybuty. Eliksir z oka Przerazy â dodaje brązowy talent. Skład: Vitriol, Rebis, Quebirth + Oko Przerazy. Eliksir Upiornego Psa â dodaje srebrny talent. Skład: Vitriol, Rebis x2 + Ślad z zaświatów. Eliksir z serca Golema â dodaje jeden z atrybutów specjalnych inteligencji â zwiększa natężenie znaków w czasie wschodu księżyca. Skład: Vitriol, Aether, Quebirth, Hydragenum + Serce Golema. Eliksir z sierści Wilkołaka â dodaje jeden z atrybutów specjalnych zręczności â âźDrapieżnikâ. Dzięki niemu nocą wzrastają umiejętności bojowe wiedźmina. Skład: Aether, Hydragenum, Quebirth, Vermilion + Sierść Wilkołaka. Eliksir z nerwu Kikimory â dodaje jeden z atrybutów specjalnych wytrzymałości â âźMutacjaâ. Dzięki niemu Wiedźmin może regenerować cześć utraconych punktów żywotności przez zjedzenie surowych składników z potworów, zwiększając przy tym poziom toksyczności. Skład: Vitriol, Quebirth, Hydragenum, Vermilion + Nerw Królowej Kikimor. Eliksir ze śluzu Dagona â dodaje jeden z atrybutów specjalnych siły â âźWola walkiâ. Jego działaniem są zwiększone obrażenia, gdy Wiedźmin zostanie zraniony. Skład: Rebis, Hydregenum, Aether, Vermilion + Śluz Dagona. Eliksir z serca Strzygi â dodaje jeden brązowy i jeden srebrny talent. Skład: Vitriol, Aether, Hydragenum + Serce Strzygi. Eliksir z serca Kościeja â dodaje jeden złoty talent. Skład: Aether, Hydragenum x2 + Serce Kościeja. Eliksir z jadu Zeugla â dodaje jeden srebrny i jeden złoty talent. Skład: Rebis, Aether x2 + Jad Zeugla. Oleje â mikstury nakładane na miecz, dzięki czemu ulepsza się jego parametry bojowe. Bazą musi być tłuszcz dobrej lub bardzo dobrej jakości. Argentia â zwiększa skuteczność srebrnego miecza przeciw potworom. Skład: Rebis, Quebirth x2, Hydragenum. Brunatny Olej â zwiększa krwawienie z rany zadanej mieczem i ostatecznie powoduje śmierć. Skład: Vermilion x2, Rebis, Aether, Quebirt. Jad Wisielców â zatruwa krew zranionej istoty. Skład: Vitriol, Rebis, Aether, Hydragenum ,Vermilion. Olej z Cinfrid â powoduje ból u zranionej istoty. Skład: Vitriol, Aether, Hydragenum, Vermilion x2. Olej przeciw insektoidom â zwiększa zadawane obrażenia owadopodobnym potworom. Skład: Rebis, Aether, Quebirth, Vermilion. Olej przeciw ornitoreptylom â zwiększa zadawane obrażenia ornitoreptylom. Skład: Vitriol, Quebirth, Rebis, Hydragenum. Olej przeciw trupojadom â zwiększa zadawane obrażenia trupojadom. Skład: Aether, Vitriol x2. Olej przeciw upiorom â zwiększa zadawane obrażenia upiorom. Skład: Vitriol, Rebis, Aether. Olej przeciw wampirom â zwiększa zadawane obrażenia wampirom. Skład: Quebirth x2, Hydragenum, Vitriol, Vermilion. Petardy Tak jak w przypadku eliksirów bazą do ich wytworzenia był alkohol, tak w przypadku petard podstawowym składnikiem jest proch. 1) Smoczy oddech â uwalnia obłok łatwopalnego gazu. Jeśli go podpalimy, zatruci zostaną wszyscy pozostający w zasięgu duszącego oparu. Skład: Rebis, Quebirth, 2x Hydragenum, Vermilion. Proch bardzo dobrej jakości. 2) Samum - Ogłusza wrogów będących w zasięgu jego działania. Skład: 2x Rebis, Aether, Vermilion. Proch bardzo dobrej jakości. 3) Czarcia Purchawa - Zatruwa przeciwników podatnych na trucizny. Skład: Aether, Hydragenum, Rebis. Proch dobrej jakości. 4) Słońce Zerrikanii - Oślepia przeciwników. Skład: Aether, Quebirth, Hydragenum, Vermilion. Proch dobrej jakości. 5) Król i Królowa - Wywołuje strach u przeciwników. Skład: 2x Rebis, Aether. Zwykły proch. Oceansoul - Pon 29.03.2010, 10:03:45 " /> Cytuj: wojjoo - Pon 29.03.2010, 23:15:36 " />poza tym Cytuj: k-siorzysko - Wto 30.03.2010, 12:32:25 " />Zmienione. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |