ďťż
 
 
 
 

Wštki


Umiejetności złodzieja



Oress - Pon 14.08.2006, 10:11:02
" />Jaka jest wg was najlepsza umiejętnośc złodzieja- krycie się w cieniu, kradzież kieszonkowa, wykrywanie pułapek czy może jakaś inna?
Wg mnie w BGI bezkonkurencyjne jest Krycie się w cieniu, natomiast w BGII jest mało urzyteczna, w SoA najbardziej przegiętą umiejętnością jest niewatpliwie zastawianie pułapek, poza tym kradziesz kieszonkowa jest także przydatna- a jak wy uważacie?

btw: heh mam nadzieje ze nie było juz takiego topicu




Loki Lyesmyth - Pon 14.08.2006, 10:16:49
" />krycie w cieni w bg1 bezwatpienia

w dwojce sa tylko zdolnosci potrzebne a nie ma jakichs super wypasionych

50 na zakladanie pulapek wiecej nie potrzena

wykrycie iluzji moglo by sie przydac ale nie wtedy kiedy mam wszystko widzace oko

kradzie kieszonkowa przydatna jest w 4 czy 5 miejscach

otwrcie zawsze sie przyda

ale wykrycie pualek to juz jest bardo istotne kazdy chce wiedziec w co nie wdepnac....



Valygar - Pon 14.08.2006, 10:25:11
" />W BG I bezkonkurencyje jest krycie się w cieniu. Ostatnio wykończyłem sztyletowaniem cały statek Baldurana na wyspie wilkołaków. W BG II fajne jest zastawianie pułapek. Za to krycie się w cieniu nie jest tam użyteczne, ponieważ nie ma tam kogo za bardzo sztyletować (jeżeli grasz kilku osobową drużyną). I oczywiście logiczne jest, że w obu częściach potrzebne jest wykrywanie pułapek i ich rozbezpieczanie. W BG II nigdy nie dawałem do wykrycia iluzji. Moim zdaniem jest to bezużyteczna zdolność.



Jemiel - Pon 14.08.2006, 11:05:15
" />W SoA nie podstawową umiejętnością jest wykrywanie pułapek, głównie po to to bierze się złodzieja. Poza tym lubię "krycie się w cieniu". Mało użyteczne, ale skuteczność ciosu w plecy jest solidna.




Oress - Pon 14.08.2006, 17:28:37
" /> Cytuj:



Mikel - Pon 14.08.2006, 17:41:59
" />W sumie dziwny temat. Według najważniejsze umiejętności, które każdy szanujący się złodziej powinien znać to krycie się w cieniu, wyszukiwanie pułapek i otwieranie zamków. Przydają się w każdej części sagi. reszte umieję tności to takie bonuski, które można się wyuczyć jak się nie ma co z punktami robić



Balzac - Pon 14.08.2006, 18:10:40
" />W BG II dla mnie przydatne jest krycie się w cieniu bo ja często lubie zasztyletować przeciwników (szczególnie gdy gram zabójcą). Zastawianie pułapek też jest super, szczególnie gdy potem dochodzą pułapki kolczaste - świetna rzecz. Oczywiście bardzo przydatne też jest otwieranie zamków.



OsaX Nymloth - Pon 14.08.2006, 20:50:53
" />Moje typy, kolejnosc ma znaczenie

BGI:
- Krycie sie w cieniu
- otwieranie zamkow
- kradziez
- rozbrajanie pulapek

BGII:
- zastawianie pulapek
- krycie sie w cieniu
- otwieranie zamkow
- rozbrajanie pulapek
- kradziez

W rozpoznanie iluzji nie warto w ogole ladowac punktow, o wiele lepiej posluzyc sie odpowiednim czarem.

Aczkolwiek na upartego bez zlodzieja da sie przezyc w Baldurach, chociaz ta postac potrafi niezle ubarwnic zycie.



Ingmar - Wto 15.08.2006, 09:26:00
" />Zazwyczaj mam wystarczająco mocną drużynę*, aby nie musieć bawic się w krycie sie w cieniu, stąd mój złodziej potrzebny jest tylko do:

- znalezienia i rozbrajania wszystkich pułapek;
- otwarcia okolicznych zamków;
- ostrzelania wrogów z łuku;

Oczywiście czasami pakuje też w krycie się w cieniu. Zwyczajnie lubię się pobawić ze strażnikami i wyrżąć cały ich posterunek po cichu, ale to takie skrajne przypadki, dla klimatu i/lub urozmaicenia rozgrywki.

Zakładania pułapek jakoś tak nie lubię specjalnie (bossów wolę przywalić siła zaklęć i broni, a na zwykłych wrogów zawsze zapominam użyć), zaś wykrycie iluzji kompletnie mi się nie przydaje, stąd praktycznie nie pakuje w te ostatnie.

* do wszelakich utrudnień w stylu Tacticsa mi się nie pali... narazie. ;]



Jemiel - Wto 15.08.2006, 09:50:14
" /> Cytuj:



Oress - Wto 15.08.2006, 10:47:48
" />a jak to nie przejdziesz- tam są tylko 3 pułapki- jedna jest z unieruchomieniem- mija po kilku sekundach, jedna z tęczowymi kolorami- niue stanowi problemu, przynajmniej wg mnie, a trzecie z trucizną- od czego masz kaplana?, wg mnie brak tej umiejetnosci nie stanowi wiekszego problemu...



Jemiel - Wto 15.08.2006, 12:50:17
" />Ehe, spróbuj te same pułapki na maksymalnym poziomie trudności przejść. Nic ci po kapłanie, jak pułapka zamienia woja w papkę. Później jakoś można omijać pułapki, ale bez złodzieja to jest zawsze męczące.



Oress - Wto 15.08.2006, 13:55:26
" />gre przechodze na najtrudniejszym poziomie i jeszcze z tacticsem(mam nadzieje ze wiesz co to jest). ale to ci tak mówie dla formalności...



Vrenth - Wto 15.08.2006, 14:59:21
" />dobrze, może niektórzy lubią grać inaczej, ale dla mnie złodziej jest absolutnie niezbędny do wykrywania i rozbrajania pułapek i do otwierania zamków. trzecie w kolejności jest zastawianie pułapek. pozostałych nie używam, gdyż kradzież kieszonkowa rzadko jest na wystarczająco wysokim poziomie, a krycie się jest dla mnie nieprzydatne, bo gram głównie z Janem (i nie widzę go w walce wręcz), natomiast jak grałam z Valygarem to czasem użyłam i jest to dość przydatne (ale po co się tak bawić, jeśli moja drużyna i tak sobie poradzi z przeciwnikiem?)



Murde'rash - Pią 18.08.2006, 16:44:02
" />Cush Jeśli chodzi o złodzieja, moją ulubioną postać, to wg mnie najważniejsze są (w tej kolejności):

-Krycie się (sztyletowaniem usuwam właściwie każdego czarodzieja, a i lisza się zdarzyło, poza tym lubie sobie na zwiad biegać)
- Otwieranie zamków (co to za złodziej nieumiejący poradzić sobie z kłódką?)
- Wykrywanie pułapek (żeby się nie nadziać czasem na coś bolesnego)
- kradzież (generalnie nie daję na to powyżej 60 punktów bo znajduje się od cholery miksturek wspomagających tą rzecz ; sama umiejętność baaardzo przydatna w BG2, zwłaszcza jak szybko chcesz zebrać hajs )
- zastawianie pułapek (nie jestem łowcą nagród, więc powyżej 50 z tym nie wchodziłem)
- wykrycie iluzji (nie inwestowałem, jak ma się w ekipie Keldorna zupełnie niepotrzebne).

Pozdrawiam wszystkich



Cannabis - Sob 19.08.2006, 11:12:39
" />Najlepsza umiejętność w BG I to Krycie w cieniu, a w BG II krycie w cieniu Za to najgorsząumiejętnością jest wykrycie iluzji



Sinthael - Pon 11.12.2006, 14:23:55
" />1. Krycie się w cieniu. Sztyletowanie to fajna rzecz. W walce z niektórymi magami jest bardzo przydatna. Do tego jeszcze dodać Płaszcz Niewykrywalności.

2. Otwieranie Zamków. Niezbędna umiejętność, bo w dużej ilości skrzyń czy pojemników znajdujemy wartościowe przedmioty. Można tą umiejętność zastąpić zaklęciem "Otwarcie", ale po co marnować sobie slot na czary?

3. Wykrywanie Pułapek. Bardzo przydatna umiejętność. Czasem przez taką marną pułapkę można się zabić. Szczególnie wkurzające są pułapki petryfikujące.

4. Kradzież Kieszonkowa. Umiejętność nie tak już potrzebna, bo można ją łatwo wzmocnić miksturkami i choćby Rękawicami Kieszonkowca, które znajdujemy już w Gospodzie pod Miedzianym Diademem. Podwyższenie jej do 50 całkiem wystarcza.

Z umiejętności nieprzydatnych:
- Wykrycie Iluzji
- Zakładanie Pułapek



Raku - Wto 12.12.2006, 13:11:20
" />Według mnie najważniejszymi umiejętnościami złodzieją są wykrywanie i rozbrajanie pułapek(szczególnie w Wieży Durlaga) i z nich najczęściej korzystam. Kradzież kieszonkowa przydaje się w kilku miejscach(Płaszcz Algernona) skradać się w cieniu i zadawać ciosy w plecy zacząłem dopiero niedawno, choć w Baldura gram od paru ładnych lat Poprostu da się bez tego żyć



Saiya-jin - Wto 12.12.2006, 14:38:23
" />Zabójstwo, UMU i zastawianie pułapek. Reszta też jest przydatna, ale pułapki jednak rządzą. Książę Demonów od nich padł.



Aerie - Wto 12.12.2006, 15:46:09
" /> Khelben napisał(a):



Sinthael - Wto 12.12.2006, 17:56:04
" /> Aerie napisał(a):



Mystral - Pią 12.01.2007, 13:50:41
" />Osobiście często używam w BG2 krycia sięw cieniu. Później ciosw plecy zadaje już spokojnie po 100+ obrażeń, więc jest CAŁKIEM nieźle, szczególnie na trudniejszych przeciwników (chociaż trudno mi jużtakich znaleźć :/)

Zastawianie p[ułapek jest , jak już ktoś zauważył, przegięte... i to mocno. Można zastawić parę pułapek i po wszystkim, ywstarcyz wyciągnąć wrogów i wszysyc giną. Cóż mechanika.

Wykrycie iluzji jest w sumie zbędne przy drużynie (zawsze ktoś ma prawdziwe widzenie), grając małą drużyną lub samym złodziejem, może okazać sięzbawienne.

Kradzież kieszonkowa raczej zbędna, chociażmozna mieć 3 pierścienie od Torgeliasa, które mimo stosunkowo nieiwelkichobrażeń (3k6 bodajże) działają chyab zawsze i na wszystko. Więc chociażby po to można torchę dorzucić (albo powczytywać parę razy gre )

Generalnie po osiągnięciu pewnej wartości statystyk dalsze dodawanie punktów jest bez sensu bo i tak zawszewsyzskto się udaje.



Balzac - Pią 12.01.2007, 17:41:37
" /> Mystral napisał(a):



Valygar - Pią 12.01.2007, 19:42:57
" /> Balzac napisał(a):



VORADOR - Nie 14.01.2007, 18:27:38
" />To co jest przydatne zależy od stylu gry. Ale bez wątpie niezbędnę jest wykrywanie i rozbrajanie pułapek to taka podstawa, wiele z nich potrafi rozwalić wręcz drużynę, chyba że ktoś gra na very easy to się nie dziwię że wtedy ktoś pisze, że pułapki są niegroźne. Dobrą rzeczą jest cios w plecy z ukrycia zwłaszcza na jakieś istotne postacie, które normalnie są dość odporne i toporne do zabicia. Pułapki się przydają na lisze, smoki, magów i wszystkich przeciwników z którymi mamy duże problemy. Stanowią taką pomoc bez której normalnie wogule moglibyśmy ich nie zranić. Można grać bez pułapek i bez ciosu w plecy bo to jest styl gry już. Efektywność zależy od samego gracza. Bez złodzieja i pół złodzieja nie ma co grać w klasyczne BG. Tam poprostu prędzej czy później na coś wpadniemy, coś nam się rozbije na głowie w nieprzywidywalnym momencie i na albo potwornie osłabi albo zabije. Pozatym ze względu na skille taki złodziej czy też pół złodziej jest naprawdę przydatny. Najlepszy złodziej do przyłączenia to Yoshimo, umiejętności pułapek i magicznych pułapek są ekstra. I to chyba jedyny taki złodziej bo reszta jest pół złodziejami a najlepszym takim pół złodziejem jest Jan. Imoen prawie nie posiada umiejętności na wystarczającym poziomie. Oczywiście ciekawą opcją jest granie samym złodziejem, bo w grze nie brakuje wojowników, kapłanów i magów.



Mystral - Czw 18.01.2007, 13:40:01
" /> Cytuj:



Alla'ya - Sob 17.05.2008, 21:59:43
" />Pułapki zdecydowanie są najlepsze, a zbiegiem gry coraz barzdiej zabójcze. Zdolność złodzieja na wyższych pooziomach- użycie przedmiotu- najlepsza ze wszystkich zd. wysokopoziomowych.



caGe - Sob 17.05.2008, 22:22:32
" />Czasem przydaje się Otwieranie Zamków, aczkolwiek w dalszej części gry głównie stawiam na Krycie Się W Cieniu no i na pułapki kolczaste.



Tae - Nie 18.05.2008, 09:50:45
" />Często używam krycia się w cieniu. Np. jak chcę najpierw zranić przeciwników jakimś fireballem, to na początek wysyłam złodzieja, żeby wybadał, jak daleko stoi grupka. Albo zaskoczyć ciosem w plecy. Otwierania zamków tez używam. A i tak najprzydatniejsze są pułapki. Na początku zawsze nimi obstawiałam Firkraaga, żeby go zranić... Inaczej nie dawałam rady



Orish - Nie 18.05.2008, 10:01:00
" />Bez obrazy dla większości się tu wypowiadających, ale dla mnie pułapki są lamerskie Nie wiążą się praktycznie z żadnym ryzykiem i mogą zranić kogokolwiek. W ogóle nie ma satysfakcji w pokonania przeciwnika



caGe - Nie 18.05.2008, 10:09:24
" />Oczywiście - masz rację, aczkolwiek dla początkujących jest to świetny sposób, na zabicie jakiegokolwiek przeciwnika. Poza tym najlepsza z umiejętności złodzieja, to możliwość noszenia wszystkich przedmiotów Wtedy, gdy mamy Zawadiakę, możemy dać mu Karsomir, Pustoszyciel, czy cokolwiek innego.



Spider - Pią 04.07.2008, 17:58:55
" />Najlepsze jest krycie się w cieniu, bo po nim mamy moją ulubioną cechę złodziei (ew. tropicieli): atak z zaskoczenia . Zakładanie pułapek też złe nie jest - choć używałem go dopiero gdy zagrałem w BG2 po raz 4 czy 5.



Saiya-jin - Pią 04.07.2008, 20:11:45
" /> Orish napisał(a):



Midnite - Nie 12.04.2009, 18:03:43
" />Korzystając z tego, że mowa o umiejętnościach złodzieja, to czy ktoś może wie, czy umiejętność używania każdego przedmiotu można używać na zbrojach ? Czy złodziej z innym charakterem niż zły, może użyć używania każdego przedmiotu na ludzkiej skórze +5 ?



Saiya-jin - Nie 12.04.2009, 18:18:40
" />Tak (praworządny dobry kensai/złodziej może biegać w Ludzkiej skórze).



Shar - Nie 12.04.2009, 19:37:41
" />Hmm no jak dla mnie 'wykrywanie pułapek' a zaraz po tym 'otwieranie zamków'.
No ja jeszcze od czasu do czasu lubię się pobawić w 'kradzieże kieszonkowe' ale to ogólnie w grze rzadko się przydaje.



Midnite - Pon 13.04.2009, 09:23:29
" /> Saiya-jin napisał(a):



Saiya-jin - Pon 13.04.2009, 13:41:22
" />Działa na wszystko.



Midnite - Pon 13.04.2009, 14:25:09
" />A to świetnie, bo gram postacią, która najtrafniej odzwierciedla moj charakter, choć może nie profesje i chciałem mieć tą zbrojke.



Asnathan - Sob 14.11.2009, 14:43:22
" />Dla mnie wystarczy jak złodziej posiada Otwieranie skrzynek i wykrywanie pułapek - to taki zestaw podstawowy. A jeżeli ma do tego ładnie rozwinięte pułapki, kradzież i skradanie się to już w ogóle jest cacy



Alaundo - Sob 14.11.2009, 15:36:09
" />Moim zdanie najlepsze jest krycie się w cieniu i cios w plecy (trudno je rozpatrywać osobno ). Owszem, można bez tego żyć ale jest to po prostu bardzo potężna zdolność (choć nie działa na wszystkich). O jej sile najlepiej można się przekonać grając solo złodziejem, zarówno czystym jak i w połączeniu z innymi klasami. Pozwala nam pokonać większość najuciążliwszych przeciwników zanim walka zacznie się na dobre. Złodziej likwidując maga albo kapłana zapobiega rzuceniu przez nich czarów ochronnych albo innych czarów, które bardzo utrudniają całą walkę. Gdy wyposażymy złodzieja w kilka mikstur niewidzialności to może tak wygrać całą bitwę.
Nie dziwię się, że niektórzy uważają ją za nieprzydatną, to zależy od stylu gry ale to nie zmienia tego, że jest bardzo potężna.

Zakładanie pułapek jest również bardzo potężną umiejętnością, podobnie jak krycie się i sztyletowanie. Jej znaczenie taktyczne jest podobna a może i większe niż sztyletowania bo na te ostatnie niektórzy są odporni. Ja niemal nigdy nie używam pułapek w grze ale i tak twierdzę, że jest to dobra zdolność.

Znajdowanie/Rozbrajanie pułapek jest dobrą zdolnością i bardzo często używaną. Pozwala bardzo uprzyjemnić sobie grę i nie włazić na wszystkie pułapki. Podobnie otwieranie zamków, bardzo ułatwia grę.
Użycie dowolnego przedmiotu, najmocniejsza zdolność wysokiego poziomu (nie mogłem o niej zapomnieć). Znacznie poszerza możliwość naszego złodzieja.

O każdej ze zdolności złodzieja można powiedzieć, że jest przydatna ale też można się obejść bez nich. Jaki z nich robimy użytek zależy od nas, co nie zmienia tego, że niektóre są na prawdę dobre.



Yoshi - Nie 22.11.2009, 17:33:08
" />Najważniejsze jest po pierwsze:

-Wykrycie i rozbrojenie pułapki
-Otwieranie zamków

Ja osobiście używam także Skradania się w cieniu po to aby sprawdzić kto czai się za rogiem oraz kradzieży kieszonkowej dzięki której zdobywam bardzo fajne przedmioty na początku gry polecam: dżina w namiocie ma przy sobie butlę ifrita oraz Ribalda sprzedawcę który posiada nie zły pierścień ,a tak po za tym aby okraść sprzedawcę wystarczy około 50-60 w umiejętności kradzież kieszonkowa ,rękawica +40% do kradzieży oraz można łyknąć parę mikstur złodziejstwa. Ja okradam w ten sposób każdego i sporo kasy na tym zarabiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.