ďťż
Wštki |
Trendy w tworzeniu gier przeglądarkowych i MMO
Riklaunim - Pią 10.04.2009, 13:10:31 " />Tak się przyglądam ostatnio reklamującym się w Google gierkom MMO/"przeglądarkowym" i zauważyłem że coraz więcej gier opiera się o zewnętrzne aplikacje lub specjalne dodatki do przeglądarek dając np. grafikę 3D i takie tam. Jak odbieracie takie gry, gdzie trzeba coś zainstalować (zazwyczaj windows only) żeby w grę zagrać, plus otrzymując oprawę wizualną i audio średnich lotów? Czy nie lepsze są gry nie wymagające instalowania czegokolwiek, z prostszym interfejsem, lecz też z większą ilością możliwości? Orish - Pią 10.04.2009, 13:17:08 " />Według mnie to się kłóci, wiadomo, że nigdy grafika nie będzie zadowalającej jakości. Gry RPG przeglądarkowe to przede wszystkim gry wyobraźni, społecznościowe, i to w tych elementach mogą one się jakoś wybić. Saiya-jin - Pią 10.04.2009, 15:40:43 " />Wystarczy porównać gry online z WP z tymi z kurnika i samemu sobie odpowiedzieć. Wielka szkoda, że WP nie działa pod Linuxem. Seldon - Pią 10.04.2009, 16:06:13 " /> Cytuj: Orish - Pią 10.04.2009, 16:15:46 " />Nikt rozsądny nie zainwestuje w wypasioną grafikę dla gry przeglądarkowej. Jak już ma być porządna grafika, to od razu pójdzie w pełnoprawne MMO, czyli takie typu WoW. Seldon - Pią 10.04.2009, 16:44:59 " /> Cytuj: Riklaunim - Sob 11.04.2009, 15:08:57 " />Co do grafiki to chodzi mi o to że taką, która wygląda ładnie mogą mieć tylko wysokobudżetowe projekty jak WoW, a wszystkie "małe" projekty usiłują zrobić klona, tyle że stosując proste grafiki dostajemy Mass MS Paint online I zazwyczaj grafika i związane z nią nawalanki są twarzą gry (a reszta jest zrobiona np. dość płytko). Planuję powoli własną grę-przez-przeglądarkę i ja osobiście nie widzę sensu robienia gry usiłującą bycie WoW, czy NWN pod względem wyglądu, a że moda niestety taka istnieje to się właśnie pytam czy to przypadkiem nie jest tylko głupi pomysł marketingowca Orish - Sob 11.04.2009, 15:11:33 " /> Cytuj: Seldon - Sob 11.04.2009, 16:11:30 " />Hmm no klasycznego MMO to raczej nie ma sensu strzelać, bo jest ich na rynku multum i raczej nie powalczy się z WoW i całą resztą. Trzeba by opracować raczej gameplay dla graczy którzy codziennie zalogują się na pół godzinki/godzinkę tak żeby mogli funkcjonować w świecie gry. Wtedy jak sie to oprze na tekście i fajnych grafikach to może się wybić. Nie sądze by udało się zrobić coś co ludzie będą traktowali jako pełnoprawną grę w sensie "wrócę do domu i sobie pogram". Bardziej: "nudny ten wykład, zlookam co tam u mojej postaci". Na tej zasadzie działa np. Red Dragon i cała reszta przy czym to są głównie strategie. Jakby powstał RPG na podobnych zasadach mogłoby być fajnie Riklaunim - Sob 11.04.2009, 17:53:16 " />Ja celuję raczej w społeczność, w stylu tej z Areny Albionu - gdzie jest ona bardzo różnorodna, zróżnicowana wiekowo i rodzi pewne więzi między graczami Jaka to będzie gra? Społecznościowa i rozrywkowa. Nie będzie to "ekspienie leveli", ani gra dla dzieci neostrady, czy super komercyjny projekt dojenia noobów Projekt społecznościowy, a nie masowy. Koncepcję dotyczącą postaci i mechaniki gry związanej z postacią i walką mam już ogólnie rozpisaną, ale jeszcze trochę minie zanim testowy moduł będzie dostępny. Aderon - Nie 12.04.2009, 18:54:43 " /> Seldon napisał(a): |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |