ďťż
Wštki |
[TES4] Solucja - Bruma (Oceansoul)
Oceansoul - Nie 10.08.2008, 18:35:03 " />BRUMA Zdradzone Bractwo Po wejściu do domu Brandona Lirriana, spotkasz śledczego Cariusa Runelliusa. Jeśli zdobędziesz jego zaufanie, opowie ci o odnalezieniu dwóch ciał żebraków posiadających na szyi ślady charakterystycznych kłów. Problem został już jednak rozwiązany, gdyż wkrótce po tym zajściu do miasta przybył Raynil Dralas, łowca wampirów. Sprawcą mordów okazał się wspomniany Brandon Lirrian, który poniósł śmierć z ręki Raynila. Spróbuj porozmawiać z żoną rzeczonego wampira, Erliną Lirrian. Kobieta poprosi cię o pomoc w dowiedzeniu niewinności męża i oczyszczeniu jego imienia. W tym celu poleca odnaleźć Dralasa, którego uważa za oszusta i kłamcę. Na temat śledztwa możesz porozmawiać z mieszkańcami Brumy, ale nie dowiesz od nich niczego ciekawego. Spróbuj zagadnąć Fjotreida, kowala prowadzącego sklep âźMłot i Topórâ. Powie ci, że Raynil zatrzymał się w karczmie Suchar i Baryłka u Olava. Szynkarz nie będzie chętny do rozmowy, ale zdolności perswazji oraz drobne wsparcie finansowe powinny przekonać go do wręczenia ci klucza do pokoju Dralasa. Podejrzanego nie będzie wewnątrz, przeszukaj więc pomieszczenie. Zza komody wystaje fragment książki â Dziennik Gelebourneâa. Weź go i wróć porozmawiać z Olavem. Okazuje się, że rzekomy łowca wampirów tak naprawdę znalazł sposób, by pozbyć się swych dawnych wspólników, a z klątwą wampiryzmu zarówno Gelebourne, jak i Brandon nie mieli nic wspólnego. Z nowo zdobytą wiedzą udaj się do Cariusa Runelliusa, a następnie do Suchara i Baryłki. Śledczy skieruje cię do Jaskini Północnej Skały â znajduje się ona na wschód od Brumy â w której ponoć ukrywa się morderca. Dralas nie zechce się poddać, musisz więc zabić go i zabrać z jego ciała trzy klucze potrzebne do otworzenia skrzyni z artefaktem. Znaleziony amulet zabierz do Erliny Lirrian. Okaże się, że przedmiot to Modlitewnik gibkości podnoszący szybkość. Możesz go zatrzymać w charakterze nagrody za pomszczenie śmierci Brandona. To zadanie, w przeciwieństwie do większości innych zleceń, jest ograniczone czasowo. Od momentu, gdy Carius wskaże ci lokalizację kryjówki wampira, masz 24 godziny na pojmanie go. Po upływie tego czasu, złoczyńca ucieknie do Morrowind, a zadanie pozostanie niewykonane. Kradzież w dolinie Gdy na dłużej zatrzymasz się w Brumie, a twoja sława będzie wynosić minimum 10, zaczepi cię Tolgan â herold hrabiny Nariny Carvain. Władczyni prosi, byś zjawił się u niej na audiencji. Zgódź się i ruszaj na zamek. Okazuje się, iż hrabina kolekcjonuje artefakty, a od lat poszukuje Drakońskiego Kamienia Szaleństwa. Niedawno wpadła na jego trop, tłumacząc fragment pamiętnika jednego z akavirskich posłańców. Wedle zapisków, na Bladej Przełęczy powinny znajdować się ruiny fortu, w którym znajduje się upragniony kamień. Gdy zgodzisz się zdobyć przedmiot, wręczy ci klucz do fortu, wspomniany dziennik oraz mapę Bladej Przełęczy. Powie ci także, byś wędrówkę rozpoczął w miejscu zwanym Skałą Smoczego Pazura. Ruszaj więc w drogę. Dotarłszy do charakterystycznej skały, zerknij na mapę Bladej Przełęczy. Zgodnie z nią, odbij na zachód i idź w tę stronę, aż dotrzesz do ogromnej, kamiennej statuy. Z tego miejsca skieruj się na północ i podążaj w tym kierunku do sporych rozmiarów, rzeźbionych drzwi prowadzących do groty. Uważaj na trolle, od których aż roi się na drodze. Wejdź do pieczary Ślad Węża i, uważając na pułapki oraz pokonując nieumarłych, przemierzaj korytarze. Zwróć uwagę na ciało posłańca leżące na posadzce â zabierz z jego ręki akavirskie rozkazy, przydadzą się później. Drugie wrota z jaskini zawiodą cię na Bladą Przełęcz. Idź w dół ścieżką, pokonując po drodze ogry. Dotrzesz do fortu. Pierwsze drzwi prowadzą do Gardzieli Węża, a w środku czyhają hordy nieumarłych. Za pomocą dźwigni możesz otwierać zakratowane wrota; uważaj na liczne pułapki. Idź kolejno do: Łusek Węża, Kłów Węża i Jadu Węża. W ostatniej części kompleksu miń prawą stroną filary, z których wystrzeliwane są w twoją stronę ostre strzały i kieruj się przez most do dalszej części mapy. Tam spotkasz akavirskiego dowódcę Mashaxhi. Wręcz mu znalezione wcześniej rozkazy, a rozpłynie się w nicość, otwierając przejście do poszukiwanego artefaktu. Zdejmij z cokołu Drakoński Kamień Szaleństwa i wrotami po prawej wracaj do Łusek Węża. Stamtąd przejdź do Gardzieli i na przełęcz. Wracaj na zamek w Brumie. W nagrodę otrzymasz od hrabiny inny artefakt: Pierścień Żmijowego Oka dający premię do zwinności i odporność na magię. Dwie strony medalu Wypytaj mieszkańców Brumy o najnowsze plotki, a któryś z nich opowie ci o Jorundru, mężu Arnory, który okradł swą żonę, a później skończył w więzieniu, zostawiając ją bez środków do życia. Odwiedź kobietę â mieszka w jednym z domów w zachodniej części Brumy â a następnie podnieś jej nastawienie. Poprosi cię o pomoc w odzyskaniu skradzionego złota. Jak się okazuje, w plotce było jedynie ziarno prawdy, a kobieta nie jest wcale zdradzoną małżonką, tylko wspólniczką przestępcy. Zacznij od wizyty w więzieniu. Zejdź do zamkowych lochów i poproś strażnika o możliwość zobaczenia się z pojmanym. Zgodzi się, ale sam Jorundr nie będzie chciał z tobą rozmawiać. Zaufania do twojej osoby nabierze tylko w jednym przypadku â gdy dasz się uwięzić i wylądujesz z nim w jednej celi. Popełnij więc drobne wykroczenie i zdecyduj się odsiedzieć swój wyrok. Wersja Jorundra różni się od opowieści jego żony. Mężczyzna zgodzi się wyjawić ci miejsce ukrycia skarbu tylko wtedy, gdy zabijesz Arnorę, a w charakterze dowodu przyniesiesz mu naszyjnik kobiety. Czas zdecydować, czyją stronę będziesz trzymać: 1. możesz zabić Arnorę, zabrać z jej ciała amulet i oddać go więźniowi. Wówczas Jorundr wskaże lokalizację łupu â skrzynia za złotem znajduje się nieopodal północnej bramy miasta. 2. możesz poinformować Arnorę o propozycji jej małżonka, a powie ci wówczas, byś z kufra stojącego w jej sypialni zabrał Amulet Prawdy i pokazał go Jorundrowi. Gdy to uczynisz, więzień uwierzy w śmierć żony i zdradzi ci, gdzie znajduje się obiecana nagroda. Po dotarciu na miejsce zastaniesz obok kufra Tyrelliusa Logellusa, miejskiego strażnika, łasego na łup, który sam zamordował Arnorę i chętnie zrzuci winę na ciebie. Próba pertraktowania nic nie da, musisz zabić mężczyznę. Jako że Arnora faktycznie nie żyje, nie trzeba dzielić się z nią skarbem, a całe złoto należy do ciebie. Kupowanie domu w Brumie Hrabina Narina Carvain może sprzedać ci wart 10 tysięcy sztuk złota domek, nieopodal głównej bramy wiodącej do miasta. Dziewięć elementów wyposażenia, o bazowym koszcie w wysokości 1100 złotych monet, sprzeda ci Suurootan w sklepie Novaroma. N. T. van der Hert - Pią 29.08.2008, 18:09:24 " /> Cytuj: Oceansoul - Pią 29.08.2008, 18:34:22 " />Done. A te ostatnie przecinki wymieniłam ostatecznie na myślniki, jakoś nie przepadam za nawiasami |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |