ďťż
Wštki |
Taktyki i domyślne SI
Jaquan - Sob 13.02.2010, 17:04:27 " />Zacząłem nową grę i tym razem zamierzam stworzyć Dalijską wojowniczkę obeznaną zarówno z łukiem jak i dwiema broniami. I tu pojawia się zgrzyt. Taktyka, którą chcę ustawić: 1. Postać atakowana w walce wręcz --> zmień zestaw na II (broń do walki wręcz 2. Postać nie atakowana w walce wręcz --> zmień zestaw na I (dystansowa) zaczyna świrować gdy jakikolwiek wróg stoi blisko mojej postaci. Po prostu zgodnie ze skryptem bazowym postać zmienia broń na tą do walki wręcz a potem włącza się taktyka... I tak w kółko. Jest jakieś ustawienie zachowania by postać reagowała wyłącznie na taktyki albo przynajmniej w wypadku konfliktu stawiała je nadrzędnie? Arry - Sob 13.02.2010, 18:30:01 " /> Jaquan napisał(a): Jaquan - Nie 14.02.2010, 12:43:03 " />Wiesz problem polega głównie na tym, że postać zachowująca się domyślnie "AUTOMATYCZNIE" ma wbudowane w zachowaniach zmianę broni na tą do walki wręcz gdy wróg jest blisko. Ale spróbuję. To dopiero postać z dwoma talentami włączanymi łuczniczymi i dwoma pasywnymi na dwie bronie. Edit: Arry tak się nie da. Nie istnieje opcja zmiany zestawu taktycznego na inny. A szkoda... Może jakiś mod to umożliwia. Arry - Nie 14.02.2010, 18:08:16 " />Jak się nie da?! Po lewej stronie księgi: "Postać --> Postać atakowana rodzajem ataku --> Postać atakowana wręcz" Po prawej: "Przejdź do taktyki --> x" "x" to numer taktyki. Edit. Przepraszam, tak to jest przetłumaczone, że można rzeczywiście odnieść wrażenie, że ta funkcja przełącza pomiędzy trybami taktycznymi. Ona jedynie przełącza pomiędzy poszczególnymi skryptami o danych numerach (i w dodatku nie wstecz...). W takim razie zwracam honor. Masz racje. Czyli jednak nie da się ustawić taktyk tak, żeby mnie to zadowoliło ... zacząłem się tym bawić i od razu znalazłem bubel... Avis - Nie 14.02.2010, 18:08:43 " />A to nie jest numer konkretnej taktyki wewnatrz aktualnie dzialjacego zestawu taktyk? Jaquan - Nie 14.02.2010, 21:17:43 " />Jak tylko moja postać zyska 4 slot taktyczny spróbuję nowej opcji. Mianowicie 1. Postać nie atakowana w walce wręcz --> Zachowanie na dystans 2. -||- --> zmień na zestaw 1 3. Postać atakowana w walce wręcz --> Zachowanie Agresywny 4. -||- --> Zmień na zestaw 2 Dam później znać czy zadziałało. Edit: Na razie nie mam jeszcze punktu 3 ale muszę powiedzieć jedno: TO DZIAŁA. Od teraz jeśli mojej postaci nikt nie atakuje ale przeciwnik zbliży się za bardzo włącza się zachowanie "Na dystans" i postać odbiega od wrogów nie zmieniając broni na tą do walki wręcz. Dopiero jak mi postać zaatakują odpowiada swoimi sztyletami. Mith - Nie 14.02.2010, 21:28:06 " />Hm... Mam wrażenie, że wiem, z czego wynika zamieszanie. W obu masz "postać atakowana". Jeśli postać jednocześnie dostaje z łuku i mieczem, to jest zamieszanie. Próbowałeś w pierwszej kolejności ustawić ataki dystansowe, ale na zasadzie "wróg->daleko/łucznik/mag/cośwtymstylu", a nie "postać...", a po nich "postać atakowana wręcz->zmień zestaw" + ewentualnie kilka innych komend ("atakuj", talent jakiś etc.)? Jaquan - Nie 14.02.2010, 21:30:21 " />Mith próbowałem. A i w pierwszym mam warunek postać: NIE jest atakowana. Dodatek Advanced tactics. Mith - Nie 14.02.2010, 21:35:39 " />Nieważne, czy postać atakowana, czy nie, chodziło mi o reagowanie nie na to, co dzieje się z postacią, a na wroga. Tak, żeby słowem kluczowym nie była postać, a wróg. Ale skoro nie działa, to ja nie wiem, co. Jaquan - Nie 14.02.2010, 21:46:30 " />Reagowanie na wroga nie zdawało egzaminu. Dawałem np wróg blisko zmień na zestaw do walki wręcz wróg daleko zmień na dystansowe. Ale postać nie umiała zareagować gdy jeden wróg był blisko a drugi daleko. Zresztą jak napisałem wyżej schemat wzbogacony o ustawienie zachowania postaci już działa prawidłowo. Mith - Nie 14.02.2010, 23:18:31 " />Ale znowu dawałeś wróg x2? No to mówię, inaczej. Jeśli wróg jest daleko, to powinna szyć z łuku. Pierwszy warunek, słowo-klucz: wróg. Jeśli jest atakowana wręcz, to powinna zmienić zestaw. Drugi warunek, słowo-klucz: postać. Bo mieszanie obu na pewno nie zda egzaminu. Tyle chciałam wytłumaczyć. A edita nie widziałam ^^" Jaquan - Nie 14.02.2010, 23:25:57 " />Mith jest tylko jeden problem. Jak ustawiam komendę. Wróg: Blisko ---> zmień na zestaw 1 (wręcz) Wróg: Daleko ---> zmień na zestaw 2 (dystans) a jeden wróg jest blisko, drugi daleko postać znów dostaje świra. Musiałbym chyba wzbogacić to o dwie komendy (przeciwnik) najbliższy widoczny ---> przejdź do X Mith - Nie 14.02.2010, 23:43:56 " />Aghr, no nie słuchasz mnie, nie czytasz, nie rozumiesz? Postać: Atakowana wręcz ---> zmień na zestaw 1 (wręcz) Wróg: Daleko ---> zmień na zestaw 2 (dystans) o to mi chodziło. Raz reaguje na wroga, raz na to, co dzieje się z postacią. Bo jak ustawisz reagowanie tylko na wroga, albo tylko na postać, to jasne, że będzie wariować, gdy spotka się z choćby dwoma przeciwnikami. Jaquan - Nie 14.02.2010, 23:59:45 " />Aj... Ale wiesz teraz mi już nie wariuje. Po załączeniu tego schematu: Cytuj: Mith - Pon 15.02.2010, 00:35:39 " />No tak, ale też gra priorytet. Nie wiem, nie sprawdzałam, tylko próbowałam myśleć i znaleźć coś lepszego A drugim poście tylko chciałam Ci wyjaśnić, co miałam na myśli, bo źle mnie zrozumiałeś. Nie lubię, gdy ludzie mnie nie rozumieją A co do tego, że działa, to mówiłam - nie zauważyłam wcześniej edita |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |