Wątki |
[¦PZ] Pola Emridy - solucja (hert)
N. T. van der Hert - Pi± 19.09.2008, 14:29:38 " />Pola Emridy Witam wędrowca i jego towarzyszy. Nieważne, kim jeste¶. Tylko popatrz dookoła. To Pola Emridy – ogromna, pusta przestrzeń gęsto poro¶nięta trupem. Trup zwyczajny występuje tu najczę¶ciej i jest łatwy do zwalczenia dla trzy-, czteroosobowych drużyn na drugim czy trzecim poziomie, które przył±czyły przynajmniej jednego bohatera niezależnego (cztery postacie poł±czone sprytnie w grupę mog± się okazać równie efektywne). Najtańsze dostępne ¶rodki służ±ce do pokonywania nieumarłych to woda ¶więcona (można j± dostać w ko¶ciele ¦w. Cuthberta), zaklęcia z zerowego poziomu czarów – ‼przeszkodzenie nieumarłemu” oraz ¶więta broń (jedna sztuka jest zapakowana jako gratis do zestawu Melany (¶więty miecz +1; zadanie ‼Flirt z kataklizmem” w Hommlet), druga – buława +1 – dostępna u Calmerta w ko¶ciele ¦w. Cuthberta). Cech± charakterystyczn± dla trupa zwyczajnego jest występowanie w niewielkich skupiskach (ca. siedmiu osobników na grupę) oraz – jak to zwykle z trupami bywa – przebywanie pod wierzchni± warstw± gleby. Władaj± często pikami, ciężkimi oskardami, krótkimi mieczami, a niektóre – dobra wiadomo¶ć dla kuszników – maj± kołczany bełtów i broń zdoln± je miotać. Ponadto spotykane s± tu także zombie oraz szkielety-gnolle. Te drugie mog± się wydać niebezpieczne, bowiem maj± dużo punktów nie-zdrowia (bo raczej nie – ‼zdrowia”, prawda?), s± do¶ć szybkie i atakuj± silnie, lecz metody walki nie zmieniaj± się. Wystarczy skupić ich uwagę na jakim¶ zbrojnym lub przyzwanych stworzeniach i spokojnie – zniszczyć. Przyjrzyj się im potem bardzo dokładnie. Też będziesz kiedy¶ tak wygl±dać. Drużynę tak±, jak Twoja – mogły w to miejsce przywie¶ć dwie rzeczy: pragnienie spełnienia dobrego uczynku względem jakiej¶ ważnej osobisto¶ci, aby się jej podlizać, albo chęć zyskania do¶wiadczenia oraz, a może nawet przede wszystkim, przedmiotów, które pomogłyby w zyskaniu sławy i pieniędzy bez zgrywania pobożnego. W obu tych przypadkach – jeste¶ do¶ć cyniczn± person±, by zaskarbić sobie przyjaĽń takiego starego nekromanty, jak ja. Nie, nie – nie musisz nic wyja¶niać – od razu widać, że Tob± i wszystkimi Twoimi towarzyszami kieruj± najpaskudniejsze z możliwych przesłanek. Wracaj±c do rzeczy: zaznaczam na Twojej mapie, drogi podróżniku, punkty, w których wyczuwam obecno¶ć nieumarłych, żyj±cych i jakie¶ ciekawe przedmioty. (Jeste¶my teraz w punkcie [0]). W [1] spotkasz kilku ukrytych napastników. Nie s± zbyt silni, raczej atutem ich jest atak z zaskoczenia. Spróbuj się z nimi. Je¶li wygrasz bez trudu – póĽniejsze starcia nie sprawi± Ci problemu, je¶li jednak poniesiesz ciężkie straty – lepiej się wycofaj i wróć tu ze wsparciem lub kiedy nabierzesz do¶wiadczenia. Podobne grupy spotkasz w punktach [2] i [5], s± tylko liczniejsze o jednego – dwóch nieumarłych. ‼Terjon szuka relikwii ¦w. Cuthberta” Jeżeli przybywasz tu w poszukiwaniu relikwii ¦w. Cuthberta – jest w punkcie [3]. Emanuje... dobrem! Aż ciarki przechodz±. W każdym razie – Tobie pewnie to nie przeszkadza. Pod tęczow± skał±, wokół której ukryły się dwa szkielety-gnolle i kilku zombie, znajdziesz 17 SP, 22 SZ, dziesięć bursztynów, miedziany gwieĽdzisty wisior, złoty łańcuch, pos±żek Zuggtmoy oraz list do arcykapłana z Hommlet. My¶lisz, że w czym¶ Ci to pomoże? Widziałem wszelkie sprawy, jakie się dziej± pod słońcem. A oto: wszystko to marno¶ć i pogoń za wiatrem.* Ale powiem Ci, co możesz z tym zrobić: wisior należy się Terjonowi, list możesz przeczytać i wyrzucić, kamienie – sprzedać, złoto – zagarn±ć, a pos±żek... cóż – wedle woli, ale gdybym nie wiedział, że to wszystko i tak bez sensu – zachowałbym go. Pozwala raz dziennie przyzwać grzyby, które może nie wykazuj± się w walce, ale mog± skutecznie zablokować korytarz lub odwrócić uwagę przeciwników na jaki¶ czas. I tak nie uda Ci się sprzedać go za niewiarygodnie wysok± cenę. W punkcie [4] przebywaj± dwie całkiem potężne istoty: olbrzym wzgórzowy i niedĽwiedĽ brunatny. Żeby pokonać tę parę w walce wręcz – trzeba wojowników na szóstym, a może i wyższym poziomie. Jest jednak prosta metoda zwalczenia ich, któr± z powodzeniem mog± stosować mniej do¶wiadczeni poszukiwacze przygód. Polega na użyciu czarów ‼pajęczyna”, ‼opl±tanie” etc. i wykończeniu potworów z dystansu – pociskami i czarami. Aby taka taktyka przyniosła efekty – trzeba przygotować dużo amunicji – olbrzyma cechuje ogromna wytrzymało¶ć (blisko 130 PW), niedĽwiedĽ natomiast, choć dwa i pół razy bardziej kruchy, także do słabych przeciwników nie należy. Każde normalne stworzenie, które wie o takim zagrożeniu – umyka. Wprawdzie na wiele się to nie zdaje, potem bowiem czeka je i tak ten sam, paskudny los... Dlaczego zatem miałby¶ się potykać z tymi bestiami? Ponieważ strzeg± rzadko spotykanych przedmiotów. Widziałem ten błysk w oku! Obok stworów leż± porozrzucane: zielona kolczuga elfów (KP: +6, maksymalna zręczno¶ć: +4), duża, drewniana tarcza, płaszcz elfów (+5 do ukrywania się) oraz kilka nieprzydatnych przedmiotów: skórzane buty, przeszywane rękawice, zawadiacki kapelusz i długi miecz. Słowem – elficki wojownik bez elfa w ¶rodku. Ponadto przy zwłokach olbrzyma znajdziesz mał± fortunę (20 SP, 936 SZ, 413 SS, kilka kamieni). Bardziej nie mogę Ci pomóc, oddalę się więc. Powodzenia w dalszych podróżach... choć może to nieszczę¶cie jest wła¶nie największym szczę¶ciem? *Widziałem wszelkie sprawy, jakie się dziej± pod słońcem. A oto: wszystko to marno¶ć i pogoń za wiatrem – Koh 1, 14. Oceansoul - Nie 28.09.2008, 13:48:45 " />okay, to wedle życzenia, najpierw przecinki Cytuj: N. T. van der Hert - Nie 28.09.2008, 15:28:18 " /> Cytuj: Oceansoul - Nie 28.09.2008, 15:39:38 " /> SJP napisał(a): N. T. van der Hert - Nie 28.09.2008, 15:44:21 " />ale dziwnie. dobrze wiedzieć w każdym razie. brzmi tak samo beznadziejnie, jak "tysi±czny". ^^ już poprawiam. aha - to wszystkie przecinki? Oceansoul - Nie 28.09.2008, 15:50:52 " />Wła¶nie nie wiem, jak z 'ponadto' - bo w niektórych sytuacjach się po nich stawia przecinek, a w innych nie. Uznałam, że na siłę dostawiać nie będę, no ale jak chcesz ^^. Poza nimi - to już wszystkie. N. T. van der Hert - Nie 28.09.2008, 16:17:16 " />wszystko zrobione. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |