ďťż
 
 
 
 

Wštki


[SpellForce] Komentarze do jednostek (Tallos)



Orish - Czw 02.08.2007, 19:20:36
" />Ludzie

Rekrut
Słaba jednostka do walki wręcz. Przywoływać tylko do momentu uzyskania możliwości rekrutacji zbrojnych.

Zwiadowca
Odpowiednik Rekruta do walki na dystans. Strzelców znajdujemy szybko, więc Zwiadowców można porzucić bardzo wcześnie.

Kapłan
Konieczność w każdej armii. Po pierwsze, potrafi leczyć. Po drugie, całkiem nieźle walczy wręcz, zwłaszcza po wynalezieniu Ścieżki Światła.

Strzelec
Świetna jednostka dystansowa. Jego przywołanie trwa co prawda dość długo, ale za to zyskujemy silne wsparcie dystansowe, a po wynalezieniu Podwójnej kuszy możliwość ataku na dwóch przeciwników naraz.

Zaklinacz
Może być przydatny. Szkopuł w tym, że Hipnoza przestaje działać po zaatakowaniu danego przeciwnika, co może zdarzyć się naszym jednostkom nawet przez przypadek.

Zbrojny
Najsilniejsza ludzka jednostka do walki wręcz. Zbrojni są silniejsi i wytrzymalsi od paladynów i rekrutów, a poza tym tempo ich przywoływania jest bardzo zadowalające.

Paladyn
Szczerze mówiąc, nie widzę sensu jego przywoływania – czas jest dość długi, a w walce nie dorównuje zbrojnemu. Dobrze za to współdziała z Tytanem – paladyńska aura zwiększa celność, a tytania szybkość ciosów.

Mentat
Tutaj stanowczo odradzam. Kosztuje bardzo dużo arii, której w większości scenariuszów jest raczej mało. Poza tym, czar Szoku nie jest zbyt potężny.

Elfy

Łowczyni
Elfi odpowiednik Zwiadowcy. Przywoływać tylko do momentu uzyskania Łuczniczki wiatru, co nastąpi dość szybko.

Gwardzistka
Słaba jednostka do walki wręcz, chociaż przez pewien czas będzie musiała być przywoływana. Jej wadą jest także dość wysoki koszt.

Łuczniczka wiatru
Najlepsza jednostka dystansowa w grze. Strzela szybko, celnie, i, dzięki zdolności bojowej, zadaje duże obrażenia. Poza tym możliwość ulepszenia tak, że swoimi strzałami będzie zamrażać. Rewelacja!

Uzdrowicielka
Konieczność w armii. Uzdrowicielki dysponują większą siłą leczącą niż ludzcy kapłani, ale za to bardzo marnie radzą sobie w boju.

Lodowa czarodziejka
Nie widzę sensu jej rekrutacji – łuczniczki wiatru i strażniczki po wynalezieniu odpowiednich technologii zamrażają skuteczniej i są potężniejsze w boju.

Strażniczka
Słabsza jednostka od ludzkich i krasnoludzkich, na dodatek wymaga żelaza. Jeśli możemy współpracować z innymi rasami, lepiej postawić na ich wojowników, a w Północnych Górach wietrznych, gdzie jest to niemożliwe, mamy do dyspozycji żelazo z wozów, więc jej przywołanie nie będzie problemem.

Podróżniczka
Kolejna jednostka, która raczej nie powinna być przywoływana. Przydatniejsze, tańsze i szybsze w przywołaniu są łuczniczki wiatru.

Druidka
Jak wyżej. Wolę uzdrowicielki – Aura leczenia to zbyt słaby czar, by opierać na nim siłę uzdrawiania.

Krasnoludy

Strażnik
Nieprzydatna jednostka. Jest tylko trochę tańszy od gwardzisty, a słabszy.

Gwardzista
Dobra jednostka, której główną zaletą jest dobre opancerzenie.

Wojownik
Powiem szczerze, że nigdy go nie używałem. Zawsze mamy do dyspozycji coś lepszego, choć jego wirujący atak (po wynalezieniu Świszczącego topora) to świetna sprawa.

Kapłan bitewny
W misjach, gdzie mamy do dyspozycji tylko krasnoludy, jego zdolności leczące się przydają. W innym wypadku lepiej postawić na sprzymierzeńców – normalne leczenie jest przydatniejsze niż używana raz na 2 minuty zdolność.

Obrońca
Przydatny, dysponujący świetnym opancerzeniem wojownik. Po wynalezieniu Młota do rzucania jedyna krasnoludzka jednostka dystansowa.

Taran
Jednostka konieczna w każdej armii, pod wpływem jego ciosów budynki rozpadają się jak domki z kart. Zaletą jest także to, że płacimy samym żelazem.

Wiarus
Chyba najlepszy wojownik w grze, dzięki dwóm toporom dysponujący sporą siłą w ataku.

Mędrzec
Bardzo droga jednostka, choć przyda się jeden na osiem jednostek walczących wręcz – dzięki jego zdolnościom zwiększą się ich walory bitewne.

Orkowie

Zbir
Jedna ze słabszych jednostek walczących wręcz w grze. Słabe opancerzenia i małe walory ofensywne.

Pikinier
Jednostka przydatna, zwłaszcza, że płacimy samym żelazem. Dzięki technologii Glewii jego przydatność znacznie się zwiększa.

Wojownik
Tania i dobra jednostka. Wadą jest wymóg posiadania zarówno chaty zbrojmistrza, jak i warsztatu płatnerskiego.

Szaman
Dobry czarodziej, dysponujący zadającym dużo obrażeń zaklęciem. Po wynalezieniu Tarczy żmii jego walory jeszcze wzrastają.

Bębniarz
Podobnie jak mędrzec u ras światła, tak u ras mroku przydatny jeden na ośmiu wojowników, którym zwiększy zadawane obrażenia.

Ogniomistrz
Jeśli wolisz ogień od śmierci, używaj go zamiast szamana. Warto wynaleźć mu technologię Fali ognia, dzięki czemu będzie mógł atakować zaklęciem trzech wrogów na raz.

Weteran
Najlepsza orkowa jednostka do walki wręcz. Dobry pancerz i obrażenia.

Trębacz
Moim zdaniem jednostka nieprzydatna. Szkopuł w tym, że Azyl działa bardzo średnio.

Trolle

Osiłek
Jak na trolla dość tani, chociaż lepiej nazbierać funduszy na inne jednostki.

Zgniatacz
Lepszy od poprzedniego pod każdym względem.

Miotacz
Dobra jednostka dystansowa, jeśli nie mamy sprzymierzeńców dostarczających nam żelaza.

Burzyciel
Odpowiednik krasnoludzkiego tarana – warto mieć kilka w swojej armii do szybkiego burzenia budowli.

Bojownik
Średni jednostka trolli, niestety wymagająca żelaza. Po wynalezieniu Północnej Drogi może zamrażać, ale i tak lepiej przywołać niszczycieli czy mocarzy.

Głazomiot
Jeśli mamy współpracować z orkami i/lub mrocznymi elfami, którzy będą dostarczać nam żelazo, to jest to świetna jednostka dystansowa, dodatkowo mogąca zamrażać przeciwników dzięki technologii Północnej Drogi.

Niszczyciel
Silna jednostka, kompromis między siłą a niezbyt wysokim kosztem w żelazie.

Mocarz
Jeden z potężniejszych wojowników w grze. Wymaga dużej ilości żelaza.

Mroczne elfy

Skrytobójca
Najpotężniejsza z podstawowych jednostek, niestety także jedna z najdroższych. Po wynalezieniu Tańca Śmierci bardziej przydatna martwa niż żywa.

Czarownik
Odpowiednik szamana. Słabszy od niego w walce, aczkolwiek talenty magiczne ma większe.

Mroczne ostrze
Chyba najlepsza z jednostek drugiego poziomu w armii mrocznych. Dobrze walczy i potrafi też czarować.

Nekromanta
Fajna jednostka, która dzięki zaklęciu zwiększy liczebność naszej armii.

Rycerz śmierci
Ulepszona wersja mrocznego ostrza. Jeśli wolisz aurę niż czar, wybierz go, lecz licz się z wysokim kosztem.

Wojennik
Najsilniejszy wojownik w armii mrocznych elfów, niestety nie dysponuje specjalnymi zdolnościami, choć jego siła jest nie do przecenienia.

Czarnoksiężnik
Powodujący największe zniszczenia mag w grze. Jego czar jest naprawdę śmiercionośny, tak więc warto zainwestować.

Postrach
Świetna jednostka. Może on sam nie jest tak silny jak wojennik, ale jego zjawy to bardzo duże wsparcie.




Loki Lyesmyth - Czw 02.08.2007, 20:08:32
" />Skrytobójca
Najpotężniejsza z podstawowych jednostek, niestety także jedna z najdroższych. Po wynalezieniu Tańca Śmierci bardziej przydatna martwa niż żywa.

On czy ona?



Orish - Czw 02.08.2007, 20:11:24
" />Ona - jednostka.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.