ďťż
 
 
 
 

Wštki


[Spellforce] Jak grać elfami (Arry)



Oceansoul - Śro 16.09.2009, 20:27:52
" />Elfy
Drugą rasą, którą będziemy mieć okazję grać są elfy. Podstawowym surowcem tej rasy jest drewno i dzięki niemu mogą wyczyniać cuda, ale o tym dalej. Jest on potrzebny do budowy, oraz rekrutacji. Lenya służy do przywoływania jednostek posługujących się magią. Elfy posiadają również surowiec dodatkowy, którym jest żelazo.
a) Gospodarka
∙ Jak już wspomniałem drewno to podstawowy surowiec, bez którego nie można się obejść. Chata drwala sprawia, że robotnicy nie muszą latać z drewnem do monumentu, tartak zaś podwaja produkcję tego surowca. Nowością jest chata leśnika. Robotnicy przydzieleni do tego budynku sadzą drzewa, więc drewna zabraknąć nie ma prawa. Kupić jej plany można już w Shiel – pierwszej planszy, w której mamy do czynienia z elfami – co polecam zrobić. Ostatnim budynkiem związanym z wydobyciem drewna jest chata mistrza drwalskiego, jest to odpowiednik chaty drwala, ale wyręb lasów jest o wiele szybszy.
∙ Lenyę pozyskuje się z liści i podobnie jak u ludzi z arią, trzeba do tego wybudować odpowiedni budynek (w tym wypadku chatę zbieracza lenyi) i nie ma żadnych innych struktur, które by poddawały ten surowiec dalszej obróbce zwiększając tym samym jego przyrost.
∙ Osobną kategorią jest żelazo. Elfy nie posiadają struktur umożliwiających sprawne wydobycie tego surowca. Jedynym sposobem na pozyskanie go jest wysłać robotników do złóż i czekać aż przywloką się z nim do monumentu. O wiele lepszym pomysłem jest wykorzystanie ludzi bądź krasnoludów w celu sprawnego wydobycia tego surowca, ale nie zawsze jest taka możliwość.
∙ Żywność elfy mogą pozyskiwać na dwojaki sposób. Polować oraz zbierać jagody. Ponieważ zwierzyna łowna szybko kończy się w najbliższej okolicy, myśliwi zaczną przebywać coraz większe połacie terenu, co zmniejsza prędkość pozyskiwania jedzenia i jest czasem dość niebezpieczne. Dzięki gildii łowieckiej można osiągnąć lepsze efekty niż w przypadku chaty myśliwskiej. Drugim sposobem na zwiększenie zapasów żywności jest zbieranie jagód poprzez chatę zbieracza, ale wymaga ona w pobliżu krzaków z tymi owocami, a ilość pożywienia jaką można na nich znaleźć nie jest zachęcająca. Magazyn zasobów działa dokładnie tak jak u ludzi.
Podsumowując elfy mają ogromne problemy ze zwiększeniem do maksimum limitu jednostek, chociaż nie twierdzę, że się nie da.
b) Walka
∙ Rekrutacja – elfy posiadają dwa budynki, które bezpośrednio służą do rekrutacji jednostek – zbrojownię i samotnię. Im ich więcej, tym szybciej będzie przebiegać przywoływanie armii. Dom łucznictwa, dom pradawnych oraz kuźnia żelaza to budynki rekrutacji pośredniej, są wymagane do produkcji niektórych jednostek, ale nie wpływają na szybkość tego procesu. Najpotężniejszą jednostkę elfów – drzewca można wytrenować tylko w dużych kwaterach.
∙ Obrona – elfy posiadają wieże łucznicze oraz wieże lodowe. Te pierwsze strzelają do wrogów zadając im obrażenia, drugie zaś zamrażają jednostki przeciwnika – też zadając jakieś tam rany, ale są one raczej minimalne. Warto budować obydwa rodzaje wież, bowiem doskonale się nawzajem wspierają. Dzięki chacie leśnika można nabudować do woli wież łuczniczych, bo drewno się nie skończy.
∙ Jednostki i walka.
Łuczniczka – podstawowa jednostka bojowa elfów, dzięki temu, że jej trening wymaga jedynie drewna w dalszych etapach gry jest wręcz doskonała, by niszczyć wrogie budynki, których być nie powinno. Do walki jednak nie nadaje się aż tak bardzo.
Gwardzistka – podobnie jak łuczniczka wymaga ona jedynie drewna. Początkowo, gdy baza jest w stanie ciągłego rozwoju, a trzeba ją zabezpieczyć jednostka ta może zapewnić trochę spokoju, później zastosowanie takie samo jak z łuczniczką.
Uzdrowicielka – podobnie jak ludzki kapłan uzdrawia, ma silniejsze zaklęcia (albo to elfy mają mniej życia – jak kto woli), ale w zwarciu jest dość nieporadna. Tak czy siak w armii musi być.
Łuczniczka wiatru – bardzo dobra jednostka. Posiada zdolność bojową zwiększającą obrażenia dystansowe, co sprawia, że jest to chyba najlepsza jednostka dystansowa w grze.
Strażniczka – jednostka, której rekrutacja wymaga żelaza. Jest ona słabsza niż ludzki paladyn czy zbrojny, ale nie zmienia to faktu, iż elfy nie posiadają lepszej wojowniczki walczącej w zwarciu.
Podróżniczka – kolejna łuczniczka. Silniejsza niż łuczniczka wiatru, ale wymaga żelaza i jej przywoływanie trwa dłużej.
Druidka – silniejsza w zwarciu niż uzdrowicielka, posiada aurę uzdrawiającą, która sprawia, że jednostka nie musi odrywać się od pojedynku, by kogoś uzdrowić. Niestety droższa. Osobiście uważam, że jest lepsza niż jej tańsza odpowiedniczka, ale to jest kwestia dyskusyjna. Ja polecam, chociaż można też włączyć do armii jednostki obydwu typów.
Lodowa czarodziejka – atakuje przy pomocy uderzenia lodu, które zamraża przeciwnika. W zwarciu jest raczej słaba, a jej cena sprawia, że co najwyżej będzie to jednostka wsparcia.
Tytan – o ile u ludzi jednostka tego typu była raczej ciekawostką, o tyle dla elfów jest wręcz nieocenioną pomocą. Drzewiec, dzięki aurze wzmocnienia sprawia, że słabe elfki nie są już tak słabe, ponadto sam stanowi niemałą siłę niszczącą.
Walka może wyglądać dwojako, tak jak u ludzi – budujemy armię i zgniatamy wroga liczebnością oraz dobrym wykorzystaniem czarów uzdrawiających – trzeba tutaj zaznaczyć, że elfy otrzymują mniejsze obrażenia na terenach leśnych, jedyny szkopuł w tym, iż zbytnio to na terenach leśnych nie będziemy walczyć. Drugi sposób jest bardziej czasochłonny, ale i pewniejszy. Polega on na wzięciu kilku robotników i budowie wież łuczniczych blisko siebie. Budować należy rzędami posuwając się w stronę bazy przeciwnika. W taki sposób można zwyciężyć przy pomocy samego awatara oraz robotników. Trzeba jednak mieć dużo drewna, co dzięki chacie leśnika nie jest trudne.
c) Ulepszenia
Ulepszenia mają to do siebie, że działają jedynie na przyszłe jednostki (na już wyprodukowane, bądź oddane do produkcji w momencie ulepszenia nie mają wpływu). Należy zatem wprowadzać ulepszenia zanim się zacznie produkować oddziały, których one dotyczą.
∙ Tarcza – gwardzistka dostaje drewnianą tarczę, co zwiększa jej obronę. Drewna elfom nie brakuje, więc można przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 300.
∙ Uderzenie Lodu – sprawia, że łuczniczka wiatru dostaje lodowe strzały, dzięki którym może zamrażać przeciwników. Świetna sprawa brać, gdy tylko można. Dzięki tej modyfikacji łuczniczki wiatru stają się najlepszą jednostką strzelającą w grze. Cena: Drewno – 100, Lenya – 200.
∙ Gniew Aryna – strażniczka dostaje lodowy miecz, który zamraża wrogów. Bardzo przydatne, zwiększa zdolności bojowe tej jednostki, przez co zaczyna się ona liczyć na polu bitwy. Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Tarcza Mrozu – strażniczka dostaje zaklęcie lodowej tarczy oraz wysoką odporność na magię lodu. Lodowa tarcza sprawia, że atakujący jednostkę wrodzy są zamrażani. Polecam używać w połączeniu z Gniewem Aryna. Przy takiej kombinacji strażniczka jest jedną z lepszych jednostek na polu bitwy, siłę ma porównywalną z ulepszonym paladynem, ale niestety jednostki elfów cechuje dość niska wytrzymałość. Szkoda, że oba ulepszenia kosztują znaczną ilość surowców. Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Dar Elen – ulepszenie sprawia, że czary druidki, uzdrowicielki oraz lodowa czarodziejki zżerają mniej many gdy te są na terenach leśnych. Ulepszenie drogie i równie przydatne, co rasowa umiejętność elfów… Jeżeli jest gdzieś jakaś plansza, w której pierze się w lesie zamiast go wycinać, to można wziąć. Cena: Lenya – 500.
∙ Potężny Tytan Elfów – ulepsza tytana, zwiększa jego zdolności bojowe, a co najważniejsze, po jego śmierci można przyzwać go kolejny raz. Tytan elfów jest dość znacznie narażony na ataki wrogów, więc należałoby przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 700, Lenya – 300, Pożywienie – 200. UWAGA!: Ulepszenie nie jest dostępne w podstawowej wersji gry, trzeba zainstalować dodatek, aby móc z niego korzystać (również w kampanii podstawowej). Niestety nie udało mi się dojść do tego, który dodatek je wprowadza, bo posiadam wersję gry wraz z obydwoma dodatkami instalowanymi za jednym zamachem.




Tallos - Czw 17.09.2009, 08:42:21
" />Dwie sprawy merytoryczne.

Po pierwsze, pierwsza jednostka elfek to Łowczyni, nie Łuczniczka.

Po drugie, ulepszenie Lodowej tarczy dotyczy Podróżniczek, nie Strażniczek.
Cytuj:



Arry - Czw 17.09.2009, 15:34:30
" />Ty, rzeczywiście, trzeba było iść spać, a ulepszenia zostawić sobie na dzisiaj ...

Elfy
Drugą rasą, którą będziemy mieć okazję grać są elfy. Podstawowym surowcem tej rasy jest drewno i dzięki niemu mogą wyczyniać cuda, ale o tym dalej. Jest on potrzebny do budowy, oraz rekrutacji. Lenya służy do przywoływania jednostek posługujących się magią. Elfy posiadają również surowiec dodatkowy, którym jest żelazo.

a) Gospodarka

∙ Jak już wspomniałem drewno to podstawowy surowiec, bez którego nie można się obejść. Chata drwala sprawia, że robotnicy nie muszą latać z drewnem do monumentu, tartak zaś podwaja produkcję tego surowca. Nowością jest chata leśnika. Robotnicy przydzieleni do tego budynku sadzą drzewa, więc drewna zabraknąć nie ma prawa. Kupić jej plany można już w Shiel – pierwszej planszy, w której mamy do czynienia z elfami – co polecam zrobić. Ostatnim budynkiem związanym z wydobyciem drewna jest chata mistrza drwalskiego, jest to odpowiednik chaty drwala, ale wyręb lasów jest o wiele szybszy.

∙ Lenyę pozyskuje się z liści i podobnie jak u ludzi z arią, trzeba do tego wybudować odpowiedni budynek (w tym wypadku chatę zbieracza lenyi) i nie ma żadnych innych struktur, które by poddawały ten surowiec dalszej obróbce zwiększając tym samym jego przyrost.

∙ Osobną kategorią jest żelazo. Elfy nie posiadają struktur umożliwiających sprawne wydobycie tego surowca. Jedynym sposobem na pozyskanie go jest wysłać robotników do złóż i czekać aż przywloką się z nim do monumentu. O wiele lepszym pomysłem jest wykorzystanie ludzi bądź krasnoludów w celu sprawnego wydobycia tego surowca, ale nie zawsze jest taka możliwość.

∙ Żywność elfy mogą pozyskiwać na dwojaki sposób. Polować oraz zbierać jagody. Ponieważ zwierzyna łowna szybko kończy się w najbliższej okolicy, myśliwi zaczną przebywać coraz większe połacie terenu, co zmniejsza prędkość pozyskiwania jedzenia i jest czasem dość niebezpieczne. Dzięki gildii łowieckiej można osiągnąć lepsze efekty niż w przypadku chaty myśliwskiej. Drugim sposobem na zwiększenie zapasów żywności jest zbieranie jagód poprzez chatę zbieracza, ale wymaga ona w pobliżu krzaków z tymi owocami, a ilość pożywienia jaką można na nich znaleźć nie jest zachęcająca. Magazyn zasobów działa dokładnie tak jak u ludzi.
Podsumowując elfy mają ogromne problemy ze zwiększeniem do maksimum limitu jednostek, chociaż nie twierdzę, że się nie da.

b) Walka

∙ Rekrutacja – elfy posiadają dwa budynki, które bezpośrednio służą do rekrutacji jednostek – zbrojownię i samotnię. Im ich więcej, tym szybciej będzie przebiegać przywoływanie armii. Dom łucznictwa, dom pradawnych oraz kuźnia żelaza to budynki rekrutacji pośredniej, są wymagane do produkcji niektórych jednostek, ale nie wpływają na szybkość tego procesu. Najpotężniejszą jednostkę elfów – drzewca można wytrenować tylko w dużych kwaterach.

∙ Obrona – elfy posiadają wieże łucznicze oraz wieże lodowe. Te pierwsze strzelają do wrogów zadając im obrażenia, drugie zaś zamrażają jednostki przeciwnika – też zadając jakieś tam rany, ale są one raczej minimalne. Warto budować obydwa rodzaje wież, bowiem doskonale się nawzajem wspierają. Dzięki chacie leśnika można nabudować do woli wież łuczniczych, bo drewno się nie skończy.

∙ Jednostki i walka.
Łowczyni – podstawowa jednostka bojowa elfów, dzięki temu, że jej trening wymaga jedynie drewna w dalszych etapach gry jest wręcz doskonała, by niszczyć wrogie budynki, których być nie powinno. Do walki jednak nie nadaje się aż tak bardzo.
Gwardzistka – podobnie jak łuczniczka wymaga ona jedynie drewna. Początkowo, gdy baza jest w stanie ciągłego rozwoju, a trzeba ją zabezpieczyć jednostka ta może zapewnić trochę spokoju, później zastosowanie takie samo jak z łuczniczką.
Uzdrowicielka – podobnie jak ludzki kapłan uzdrawia, ma silniejsze zaklęcia (albo to elfy mają mniej życia – jak kto woli), ale w zwarciu jest dość nieporadna. Tak czy siak w armii musi być.
Łuczniczka wiatru – bardzo dobra jednostka. Posiada zdolność bojową zwiększającą obrażenia dystansowe, co sprawia, że jest to chyba najlepsza jednostka dystansowa w grze.
Strażniczka – jednostka, której rekrutacja wymaga żelaza. Jest ona słabsza niż ludzki paladyn czy zbrojny, ale nie zmienia to faktu, iż elfy nie posiadają lepszej wojowniczki walczącej w zwarciu.
Podróżniczka – kolejna łuczniczka. Silniejsza niż łuczniczka wiatru, ale wymaga żelaza i jej przywoływanie trwa dłużej.
Druidka – silniejsza w zwarciu niż uzdrowicielka, posiada aurę uzdrawiającą, która sprawia, że jednostka nie musi odrywać się od pojedynku, by kogoś uzdrowić. Niestety droższa. Osobiście uważam, że jest lepsza niż jej tańsza odpowiedniczka, ale to jest kwestia dyskusyjna. Ja polecam, chociaż można też włączyć do armii jednostki obydwu typów.
Lodowa czarodziejka – atakuje przy pomocy uderzenia lodu, które zamraża przeciwnika. W zwarciu jest raczej słaba, a jej cena sprawia, że co najwyżej będzie to jednostka wsparcia.
Tytan – o ile u ludzi jednostka tego typu była raczej ciekawostką, o tyle dla elfów jest wręcz nieocenioną pomocą. Drzewiec, dzięki aurze wzmocnienia sprawia, że słabe elfki nie są już tak słabe, ponadto sam stanowi niemałą siłę niszczącą.

Walka może wyglądać dwojako, tak jak u ludzi – budujemy armię i zgniatamy wroga liczebnością oraz dobrym wykorzystaniem czarów uzdrawiających – trzeba tutaj zaznaczyć, że elfy otrzymują mniejsze obrażenia na terenach leśnych, jedyny szkopuł w tym, iż zbytnio to na terenach leśnych nie będziemy walczyć. Drugi sposób jest bardziej czasochłonny, ale i pewniejszy. Polega on na wzięciu kilku robotników i budowie wież łuczniczych blisko siebie. Budować należy rzędami posuwając się w stronę bazy przeciwnika. W taki sposób można zwyciężyć przy pomocy samego awatara oraz robotników. Trzeba jednak mieć dużo drewna, co dzięki chacie leśnika nie jest trudne.

c) Ulepszenia

Ulepszenia mają to do siebie, że działają jedynie na przyszłe jednostki (na już wyprodukowane, bądź oddane do produkcji w momencie ulepszenia nie mają wpływu). Należy zatem wprowadzać ulepszenia zanim się zacznie produkować oddziały, których one dotyczą.
∙ Tarcza – gwardzistka dostaje drewnianą tarczę, co zwiększa jej obronę. Drewna elfom nie brakuje, więc można przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 300.
∙ Uderzenie Lodu – sprawia, że łuczniczka wiatru dostaje lodowe strzały, dzięki którym może zamrażać przeciwników. Świetna sprawa brać, gdy tylko można. Dzięki tej modyfikacji łuczniczki wiatru stają się najlepszą jednostką strzelającą w grze. Cena: Drewno – 100, Lenya – 200.
∙ Gniew Aryna – strażniczka otrzymuje wysoką odporność na magię lodu oraz lodowy miecz, który zamraża wrogów. Bardzo przydatne, zwiększa zdolności bojowe tej jednostki, przez co zaczyna się ona liczyć na polu bitwy. Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Tarcza Mrozu – podróżniczka otrzymuje lodowy sztylet, czar lodowej tarczy oraz wysoką odporność na magię lodu. Lodowy sztylet i lodowa tarcza - czar zamraża jednostki atakujące chronionego (dotyczy tylko ataków z bliska) - są przydatne w walce wręcz, ale kto wysyła jednostkę dystansową do walki wręcz?! Podobnie z odpornością. Skoro ma się na przedzie strażniczki z przeprowadzonym ulepszeniem Gniewu Aryna, które na siebie ściągają ataki wroga, to po co wydawać te surowce? Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Dar Elen – ulepszenie sprawia, że czary druidki, uzdrowicielki oraz lodowa czarodziejki zżerają mniej many gdy te są na terenach leśnych. Ulepszenie drogie i równie przydatne, co rasowa umiejętność elfów… Jeżeli jest gdzieś jakaś plansza, w której pierze się w lesie zamiast go wycinać, to można wziąć. Cena: Lenya – 500.
∙ Potężny Tytan Elfów – ulepsza tytana, zwiększa jego zdolności bojowe, a co najważniejsze, po jego śmierci można przyzwać go kolejny raz. Tytan elfów jest dość znacznie narażony na ataki wrogów, więc należałoby przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 700, Lenya – 300, Pożywienie – 200. UWAGA!: Ulepszenie nie jest dostępne w podstawowej wersji gry, trzeba zainstalować dodatek, aby móc z niego korzystać (również w kampanii podstawowej). Niestety nie udało mi się dojść do tego, który dodatek je wprowadza, bo posiadam wersję gry wraz z obydwoma dodatkami instalowanymi za jednym zamachem.

No, ok teraz powinno być dobrze.



wojjoo - Wto 22.09.2009, 14:38:36
" /> Cytuj:




Arry - Czw 24.09.2009, 15:31:50
" />Nie było mnie, ale już wracam i poprawiam.

Elfy
Drugą rasą, którą będziemy mieć okazję grać są elfy. Podstawowym surowcem tej rasy jest drewno i dzięki niemu mogą wyczyniać cuda, ale o tym dalej. Jest on potrzebny do budowy oraz rekrutacji. Lenya służy do przywoływania jednostek posługujących się magią. Elfy posiadają również surowiec dodatkowy, którym jest żelazo.

a) Gospodarka

∙ Jak już wspomniałem drewno to podstawowy surowiec, bez którego nie można się obejść. Chata drwala sprawia, że robotnicy nie muszą latać z drewnem do monumentu, tartak zaś podwaja produkcję tego surowca. Nowością jest chata leśnika. Robotnicy przydzieleni do tego budynku sadzą drzewa, więc drewna zabraknąć nie ma prawa. Kupić jej plany można już w Shiel – pierwszej planszy, w której mamy do czynienia z elfami – co polecam zrobić. Ostatnim budynkiem związanym z wydobyciem drewna jest chata mistrza drwalskiego, jest to odpowiednik chaty drwala, ale wyręb lasów jest o wiele szybszy.

∙ Lenyę pozyskuje się z liści i podobnie jak u ludzi z arią, trzeba do tego wybudować odpowiedni budynek (w tym wypadku chatę zbieracza lenyi) i nie ma żadnych innych struktur, które by poddawały ten surowiec dalszej obróbce zwiększając tym samym jego przyrost.

∙ Osobną kategorią jest żelazo. Elfy nie posiadają struktur umożliwiających sprawne wydobycie tego surowca. Jedynym sposobem na pozyskanie go jest wysłać robotników do złóż i czekać aż przywloką się z nim do monumentu. O wiele lepszym pomysłem jest wykorzystanie ludzi bądź krasnoludów w celu sprawnego wydobycia tego surowca, ale nie zawsze jest taka możliwość.

∙ Żywność elfy mogą pozyskiwać w dwojaki sposób. Polować albo zbierać jagody. Ponieważ zwierzyna łowna szybko kończy się w najbliższej okolicy, myśliwi zaczną przebywać coraz większe połacie terenu, co zmniejsza prędkość pozyskiwania jedzenia i jest czasem dość niebezpieczne. Dzięki gildii łowieckiej można osiągnąć lepsze efekty niż w przypadku chaty myśliwskiej. Drugim sposobem na zwiększenie zapasów żywności jest zbieranie jagód poprzez chatę zbieracza, ale wymaga ona w pobliżu krzaków z tymi owocami, a ilość pożywienia jaką można na nich znaleźć nie jest zachęcająca. Magazyn zasobów działa dokładnie tak jak u ludzi.
Podsumowując, elfy mają ogromne problemy ze zwiększeniem do maksimum limitu jednostek, chociaż nie twierdzę, że się nie da.

b) Walka

∙ Rekrutacja – elfy posiadają dwa budynki, które bezpośrednio służą do rekrutacji jednostek – zbrojownię i samotnię. Im ich więcej, tym szybciej będzie przebiegać przywoływanie armii. Dom łucznictwa, dom pradawnych oraz kuźnia żelaza to budynki rekrutacji pośredniej, są wymagane do produkcji niektórych jednostek, ale nie wpływają na szybkość tego procesu. Najpotężniejszą jednostkę elfów – drzewca można wytrenować tylko w dużych kwaterach.

∙ Obrona – elfy posiadają wieże łucznicze oraz wieże lodowe. Te pierwsze strzelają do wrogów zadając im obrażenia, drugie zaś zamrażają jednostki przeciwnika – też zadając jakieś tam rany, ale są one raczej minimalne. Warto budować obydwa rodzaje wież, bowiem doskonale się nawzajem wspierają. Dzięki chacie leśnika można nabudować do woli wież łuczniczych, bo drewno się nie skończy.

∙ Jednostki i walka.
Łowczyni – podstawowa jednostka bojowa elfów, dzięki temu, że jej trening wymaga jedynie drewna, w dalszych etapach gry jest wręcz doskonała, by niszczyć wrogie budynki, których być nie powinno. Do walki jednak nie nadaje się aż tak bardzo.
Gwardzistka – podobnie jak łuczniczka wymaga ona jedynie drewna. Początkowo, gdy baza jest w stanie ciągłego rozwoju, a trzeba ją zabezpieczyć, jednostka ta może zapewnić trochę spokoju, później zastosowanie takie samo jak z łuczniczką.
Uzdrowicielka – podobnie jak ludzki kapłan uzdrawia, ma silniejsze zaklęcia (albo to elfy mają mniej życia – jak kto woli), ale w zwarciu jest dość nieporadna. Tak czy siak w armii musi być.
Łuczniczka wiatru – bardzo dobra jednostka. Posiada zdolność bojową zwiększającą obrażenia dystansowe, co sprawia, że jest chyba najlepszym strzelcem w grze.
Strażniczka – jednostka, której rekrutacja wymaga żelaza. Jest ona słabsza niż ludzki paladyn czy zbrojny, ale nie zmienia to faktu, iż elfy nie posiadają lepszej wojowniczki walczącej w zwarciu.
Podróżniczka – kolejna łuczniczka. Silniejsza niż łuczniczka wiatru, ale wymaga żelaza i jej przywoływanie trwa dłużej.
Druidka – silniejsza w zwarciu niż uzdrowicielka, posiada aurę uzdrawiającą, która sprawia, że jednostka nie musi odrywać się od pojedynku, by kogoś uzdrowić. Niestety droższa. Osobiście uważam, że jest lepsza niż jej tańsza odpowiedniczka, ale to jest kwestia dyskusyjna. Ja polecam, chociaż można też włączyć do armii jednostki obydwu typów.
Lodowa czarodziejka – atakuje przy pomocy uderzenia lodu, które zamraża przeciwnika. W zwarciu jest raczej słaba, a jej cena sprawia, że co najwyżej będzie to jednostka wsparcia.
Tytan – o ile u ludzi jednostka tego typu była raczej ciekawostką, o tyle dla elfów jest wręcz nieocenioną pomocą. Drzewiec dzięki aurze wzmocnienia sprawia, że słabe elfki nie są już tak słabe, ponadto sam stanowi niemałą siłę niszczącą.

Walka może wyglądać dwojako, tak jak u ludzi – budujemy armię i zgniatamy wroga liczebnością oraz dobrym wykorzystaniem czarów uzdrawiających – trzeba tutaj zaznaczyć, że elfy otrzymują mniejsze obrażenia na terenach leśnych, jedyny szkopuł w tym, iż zbytnio to na terenach leśnych nie będziemy walczyć. Drugi sposób jest bardziej czasochłonny, ale i pewniejszy. Polega on na wzięciu kilku robotników i budowie wież łuczniczych blisko siebie. Budować należy rzędami posuwając się w stronę bazy przeciwnika. W taki sposób można zwyciężyć przy pomocy samego awatara oraz robotników. Trzeba jednak mieć dużo drewna, co dzięki chacie leśnika nie jest trudne.

c) Ulepszenia

Ulepszenia mają to do siebie, że działają jedynie na przyszłe jednostki (na już wyprodukowane, bądź oddane do produkcji w momencie ulepszenia nie mają wpływu). Należy zatem wprowadzać ulepszenia zanim się zacznie produkować oddziały, których one dotyczą.
∙ Tarcza – gwardzistka dostaje drewnianą tarczę, co zwiększa jej obronę. Drewna elfom nie brakuje, więc można przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 300.
∙ Uderzenie Lodu – sprawia, że łuczniczka wiatru dostaje lodowe strzały, dzięki którym może zamrażać przeciwników. Świetna sprawa, brać gdy tylko można. Dzięki tej modyfikacji łuczniczki wiatru stają się najlepszą jednostką strzelającą w grze. Cena: Drewno – 100, Lenya – 200.
∙ Gniew Aryna – strażniczka otrzymuje wysoką odporność na magię lodu oraz lodowy miecz, który zamraża wrogów. Bardzo przydatne, zwiększa zdolności bojowe tej jednostki, przez co zaczyna się ona liczyć na polu bitwy. Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Tarcza Mrozu – podróżniczka otrzymuje lodowy sztylet, czar lodowej tarczy oraz wysoką odporność na magię lodu. Lodowy sztylet i lodowa tarcza - czar zamraża jednostki atakujące chronionego (dotyczy tylko ataków z bliska) - są przydatne w walce wręcz, ale kto wysyła jednostkę dystansową do walki wręcz?! Podobnie z odpornością. Skoro ma się na przedzie strażniczki z przeprowadzonym ulepszeniem Gniewu Aryna, które na siebie ściągają ataki wroga, to po co wydawać te surowce? Cena: Żelazo – 100, Lenya – 300.
∙ Dar Elen – ulepszenie sprawia, że czary druidki, uzdrowicielki oraz lodowa czarodziejki zżerają mniej many, gdy te są na terenach leśnych. Ulepszenie drogie i równie przydatne, co rasowa umiejętność elfów… Jeżeli jest gdzieś jakaś plansza, w której pierze się w lesie zamiast go wycinać, to można wziąć. Cena: Lenya – 500.
∙ Potężny Tytan Elfów – ulepsza tytana, zwiększa jego zdolności bojowe, a co najważniejsze, po jego śmierci można przyzwać go kolejny raz. Tytan elfów jest dość znacznie narażony na ataki wrogów, więc należałoby przeprowadzić tę modernizację. Cena: Drewno – 700, Lenya – 300, Pożywienie – 200. UWAGA!: Ulepszenie nie jest dostępne w podstawowej wersji gry, trzeba zainstalować dodatek, aby móc z niego korzystać (również w kampanii podstawowej). Niestety nie udało mi się dojść do tego, który dodatek je wprowadza, bo posiadam wersję gry wraz z obydwoma dodatkami instalowanymi za jednym zamachem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.