ďťż
 
 
 
 

Wštki


Rozdział I - Centrum miasta [NWN] (Joneleth)



Cannabis - Sob 18.08.2007, 14:55:25
" />Solucja NwN - Rozdział I

Centrum miasta

Mapa lokacji


Miejsca godne uwagi
1. Dom Sprawiedliwości
2. Nyatar
3. Skrytowieża
4. Wejście do Żebraczego Gniazda
5. Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza
6. Księżycowa Maska
7. Wejście na Półwysep
8. Wejście do Doków
9. Targowisko Awanturników
10. Wejście do Czarnystawu

Opis miejsc
1. Dom Sprawiedliwości - W tym miejscu (a dokładniej w Sanatorium) rozpoczynasz Rozdział I. Porozmawiaj z Fenthickiem i Destherem, a następnie z pięlegniarką. Jeżeli twoja postać jest dobra w perswazji, dowie się kilku interesujących rzeczy. Po rozmowie przejdź drzwiami do głównej części świątyni i zamień kilka słów z Aribeth. Otrzymasz swoje główne zadanie w tym rozdziale, Wyjąca Śmierć i stworzenia z Waterdeep, oraz Kamień Przywołania, który jest swoistym teleportem pozwalającym przenosić się do Domu Sprawiedliwości (z powrotem wrócisz dzięki portalowi). Przy wyjściu do miasta spotkasz Tomiego Szubienicznika, którego możesz wynająć, dzięki czemu będzie ci towarzyszył podczas przygody. Jeżeli umiejętności łotrzyka nie przydadzą ci się, nie martw się, będziesz miał możliwość wynajęcia towarzyszy o innych predyspozycjach. Zanim wyjdziesz ze świątyni, zwiedź ostatnie dostępne pomieszczenie. Spotkasz tam Oleffa - porozmawiaj z nim. Jeśli twoja postać jest paladynem, kapłanem, bądź też jest wyszkolona w sztuce perswazji, otrzymasz zadanie Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera oraz przedmiot 'List od Oleffa' (za każdy oddany przedmiot dostaniesz 200 sztuk złota i 3 punkty w stronę dobrego charakteru, po oddaniu wszystkich przedmiotów otrzymasz 200 punktów doświadczenia, Amulet Silnej Woli +3, możesz się także targować o Adamant) Zaraz po wyjściu z Domu Sprawiedliwości podbiegnie do ciebie Bethany. Opowie ona o kłopotach nękających Półwysep, co jest równe z otrzymaniem kolejnego zadania Półwysep: Bunt w więzeniu (po jego wykonaniu i rozmowie z Bethany otrzymasz kilka punktów w stronę dobrego charakteru).
2. Nyatar - Nyatar to druid, który zleci ci zadanie (o ile jesteś druidem, łowcą, lub po prostu masz gadane) Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom. Jednocześnie obdaruje cię kilkoma przedmiotami: Kopią Klucza do Zoo, Zwojem Przeniesienia przez Rośliny oraz Perfumowanym Fetyszem (pod warunkiem, że nie jesteś druidem lub łowcą). Za wykonanie zlecenia otrzymasz 400 sztuk złot i 200 punktów doświadczenia, możesz się jeszcze targować o Żelazne drewno.
3. Skrytowieża - Porozmawiaj z Eltoorą. Jeśli potrafisz rzucać zaklęcia mistyczne, poproś o przyłączenie się do gildii, a otrzymasz kolejnego questa, Skrytowieża: Członkostwo, oraz Klucz Eltoory. W tym przypadku na nic zda się perswazja, jedynym warunkiem otrzymania zadania jest umiejętność rzucania czarów. Gdy już zbierzesz wszystkie wymagane przedmioty, ponownie porozmawiaj z Eltoorą. Otrzymasz 300 punktów doświadczenia, jednakże to nie wszystko. Ostatnim etapem przyłączenia do gildii jest rozprawienie się z Minogonem za pomocą różdżek. Prawidłowa kolejność to: ziemia, woda, powietrze, ogień. Po zabiciu potwora wykonasz zadanie, otrzymasz 300 punktów doświadczenia, Gwieździsty Płaszcz oraz możliwość kupienia magicznego wyposażenia dostępnego tylko dla członków.
4. Wejście do Żebraczego Gniazda - Porozmawiaj ze strażnikiem przed bramą, opowie ci on o sytuacji panującej w Żebraczym Gnieździe, co będzie skutkowało kolejnym zleceniem - Żebracze Gniazdo: Plaga nieumarłych.
5. Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza - W środku sklepu spotkasz Durgę, który może sprzedać ci ekwipunek oraz wręczyć Kamień Złotego Rycerza - o ile zapytasz się go o niezwykłe przedmioty i przekonasz (jeśli nie grasz klasą zbrojną), aby udzielił ci wstępu do komnaty z tyłu sklepu. Będzie tam Marrok, który wręczy ci Listę Składników i zaoferuje swoje umiejętności, które pozwolą wykuć ci specjalne przedmioty. Warto się postarać o odpowiednie komponenty, gdyż bronie tworzone w kuźni zdecydowanie wyróżniają się na tle innych oręży.
6. Księżycowa Maska - W pierwszej kolejności porozmawiaj z właścicielką tego przybytku, Ophalą. Jeżeli jesteś łotrzykiem lub uda ci się ją przekonać, zleci ci ona zadanie Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki. Za każdy oddany przedmiot otrzymasz 125 punktów doświadczenia i 400 sztuk złota, a po oddaniu wszystkich poszukiwanych dzieł sztuki dostaniesz 250 punktów doświadczenia oraz diament (jeśli odpowiednio porozmawiasz). Zapytaj ją także o możliwość dostania się na górne piętra, a dostaniesz List od Ophali, który musisz zanieść poznanemu już wcześniej Oleffowi. W zamian otrzymasz Glejt od Oleffa, a także możesz wyłudzić od niego 500 sztuk złota (nie ma to wpływu na charakter). To jednak nie wszystko - abyś mógł skorzystać z usług kurtyzan, musisz zakupić obiegówkę kosztującą 200 sztuk złota. Warto jedną kupić, dzięki czemu będziemy mieć możliwość otrzymania kolejnego questa od Tamory, znajdującej się na najwyższym piętrze. Wręczy ci ona Broszkę Tamory i poprosi o nastraszenie Hoffa, którego znajdziesz w Dokach. Zadanie to nie pojawia się w dzienniku, więc nie zapomnij o nim (za wykonanie go otrzymasz 50 doświadczenia). Ostatnim zleceniem jakie otrzymasz w Księżycowej masce jest Księżycowa Maska: Nikczemna propozycja, o którym opowie Ci Gilles. Jeżeli jesteś paladynem, będziesz musiał przekonać Gillesa, że twoja profesja to jedynie przykrywka złej natury. Za wykonanie tego zadania otrzymasz więcej złota niż dałby ci Oleff (600 sztuk za każdy przedmiot, po oddaniu wszystkich kolejne 600, 200 punktów doświadczenia i możliwość targowania się o Morgensztern +1), jednakże każdy oddany przedmiot to 7 punktów w stronę złego charakteru, dlatego też znacznie lepszym pomysłem dla dobrej postaci jest odmowa Gillesowi i odebranie mu Gęsiego Pióra Jacoba. Przekaż go Oleffowi, co zwiększy twój budżet o kolejne 500 sztuk złota.
7. Wejście na Półwysep - Porozmawiaj ze strażnikiem stojącym przed bramą, a dowiesz się co nieco o sytuacji panującej na Półwyspie.
8. Wejście do Doków - Zamień pare słów ze strażnikiem przed bramą, który udzieli ci kilku inforamcji na temat Doków.
9. Targowisko Awanturników - Pogadaj z Graxxem. Jeśli jesteś zbrojnym, zaoferuje ci on za 50 sztuk złota Przepustkę do Klubu Pojedynków, w przeciwnym razie będziesz zmuszony użyć sztuki perswazji. Ponadto w tym budynku znajdziesz resztę najemników, którzy mogą ci towarzyszyć: barbarzyńcę Daelana Czerwonego Tygrysa, bardkę Sharwyn, mnicha Grimgnawa, czarownika Boddyknocka oraz kapłankę Linu La'neral. Pamiętając o znajdującym się w Domu Sprawiedliwości Tomim, wybierz najmenika, który najlepiej będzie uzupełniał twoją postać. Towarzyszy można zmieniać swobodnie, co daje możliwość wykonania zadań (po jednym na każdy rozdział za wyjątkiem czwartego) wszystkich najemników oraz naprawienia ewentualnego błędu przy wyborze.
10. Wejście do Czarnystawu - Strażnik udzieli ci kilku informacji na temat Czarnystawu oraz kawałka ziemii rozciągającego się między Centrum Miasta, a Czarnystawem (tzw. Ziemia Niczyja).

Kolejne dzielnice możesz zwiedzać w kolejności proponowanej przez Aribeth lub swojej własnej.




Loki Lyesmyth - Sob 18.08.2007, 15:03:34
" />pwoeidziałbym, że od przechdoniów możesz wyłudzać kase na wyszukane sposoby, pozatym rzetelnie opisane wszystko jest



Rey - Sob 18.08.2007, 20:22:28
" />jak wyżej tyle że z mniejszą ilością błędów



Seldon - Sob 18.08.2007, 21:32:03
" />Nom, bardzo pozytywne wrażenie to robi. :]




Joneleth - Sob 18.08.2007, 22:14:04
" />Błędy będą poprawione oczywiście (chociażby angielską pisownie Ofali). Jak zwykle zauważam je za późno.
Przede wszystkim wysłałem ten kawałek, żeby dowiedzieć się, czy tak ma być to opisane. Skoro tak, to zabieram się za następne lokacje. ^^

Wysłany Wto 28.8.2007 13:48:51:

Miejsca godne uwagi
1. Dom Sprawiedliwości
2. Nyatar
3. Skrytowieża
4. Wejście do Żebraczego Gniazda
5. Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza
6. Księżycowa Maska
7. Wejście na Półwysep
8. Wejście do Doków
9. Targowisko Awanturników
10. Wejście do Czarnystawu

Opis miejsc
1. Dom Sprawiedliwości - W tym miejscu (a dokładniej w Sanatorium) rozpoczynasz Rozdział I. Porozmawiaj z Fenthickiem i Destherem, a następnie z pięlegniarką. Jeżeli twoja postać jest dobra w perswazji, dowie się kilku interesujących rzeczy. Po rozmowie przejdź drzwiami do głównej części świątyni i zamień kilka słów z Aribeth. Otrzymasz swoje główne zadanie w tym rozdziale, Wyjąca Śmierć i stworzenia z Waterdeep, oraz Kamień Przywołania, który jest swoistym teleportem pozwalającym przenosić się do Domu Sprawiedliwości (z powrotem wrócisz dzięki portalowi). Przy wyjściu do miasta spotkasz Tomiego Szubienicznika, którego możesz wynająć, dzięki czemu będzie ci towarzyszył podczas przygody. Jeżeli umiejętności łotrzyka nie przydadzą ci się, nie martw się, będziesz miał możliwość wynajęcia towarzyszy o innych predyspozycjach. Zanim wyjdziesz ze świątyni, zwiedź ostatnie dostępne pomieszczenie. Spotkasz tam Oleffa - porozmawiaj z nim. Jeśli twoja postać jest paladynem, kapłanem, bądź też jest wyszkolona w sztuce perswazji, otrzymasz zadanie Świątynia Tyra: Grobowiec Nevera oraz przedmiot List od Oleffa (za każdy oddany przedmiot dostaniesz 200 sztuk złota i 3 punkty w stronę dobrego charakteru, po oddaniu wszystkich przedmiotów otrzymasz 200 punktów doświadczenia, Amulet Silnej Woli +3, możesz się także targować o Adamant) Zaraz po wyjściu z Domu Sprawiedliwości podbiegnie do ciebie Bethany. Opowie ona o kłopotach nękających Półwysep, co jest równoznaczne z otrzymaniem kolejnego zadania Półwysep: Bunt w więzeniu (po jego wykonaniu i rozmowie z Bethany otrzymasz kilka punktów w stronę dobrego charakteru).
2. Nyatar - Nyatar to druid, który zleci ci zadanie (o ile jesteś druidem, łowcą, lub po prostu masz gadane) Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom. Jednocześnie obdaruje cię kilkoma przedmiotami: Kopią Klucza do Zoo, Zwojem Przeniesienia przez Rośliny oraz Perfumowanym Fetyszem (pod warunkiem, że nie jesteś druidem lub łowcą). Za wykonanie zlecenia otrzymasz 400 sztuk złot i 200 punktów doświadczenia, możesz się jeszcze targować o Żelazne drewno.
3. Skrytowieża - Porozmawiaj z Eltoorą. Jeśli potrafisz rzucać zaklęcia mistyczne, poproś o przyłączenie się do gildii, a otrzymasz kolejnego questa, Skrytowieża: Członkostwo, oraz Klucz Eltoory. W tym przypadku na nic zda się perswazja, jedynym warunkiem otrzymania zadania jest umiejętność rzucania czarów. Gdy już zbierzesz wszystkie wymagane przedmioty, ponownie porozmawiaj z Eltoorą. Otrzymasz 300 punktów doświadczenia, jednakże to nie wszystko. Ostatnim etapem przyłączenia do gildii jest rozprawienie się z Minogonem za pomocą różdżek. Prawidłowa kolejność to: ziemia, woda, powietrze, ogień. Po zabiciu potwora wykonasz zadanie, otrzymasz 300 punktów doświadczenia, Gwieździsty Płaszcz oraz możliwość kupienia magicznego wyposażenia dostępnego tylko dla członków.
4. Wejście do Żebraczego Gniazda - Porozmawiaj ze strażnikiem przed bramą, opowie ci on o sytuacji panującej w Żebraczym Gnieździe, co będzie skutkowało kolejnym zleceniem - Żebracze Gniazdo: Plaga nieumarłych.
5. Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza - W środku sklepu spotkasz Durgę, który może sprzedać ci ekwipunek oraz wręczyć Kamień Złotego Rycerza - o ile zapytasz się go o niezwykłe przedmioty i przekonasz (jeśli nie grasz klasą zbrojną), aby udzielił ci wstępu do komnaty z tyłu sklepu. Będzie tam Marrok, który wręczy ci Listę Składników i zaoferuje swoje umiejętności, które pozwolą wykuć specjalne przedmioty. Warto się postarać o odpowiednie komponenty, gdyż bronie tworzone w kuźni zdecydowanie wyróżniają się na tle innych oręży.
6. Księżycowa Maska - W pierwszej kolejności porozmawiaj z właścicielką tego przybytku, Ofalą. Jeżeli jesteś łotrzykiem lub uda ci się ją przekonać, zleci ci ona zadanie Księżycowa Maska: Kradzież dzieł sztuki. Za każdy oddany przedmiot otrzymasz 125 punktów doświadczenia i 400 sztuk złota, a po oddaniu wszystkich poszukiwanych dzieł sztuki dostaniesz 250 punktów doświadczenia oraz diament (jeśli odpowiednio porozmawiasz). Zapytaj ją także o możliwość dostania się na górne piętra, a dostaniesz List od Ofali, który musisz zanieść poznanemu już wcześniej Oleffowi. W zamian otrzymasz Glejt od Oleffa, a także możesz wyłudzić od niego 500 sztuk złota (nie ma to wpływu na charakter). To jednak nie wszystko - abyś mógł skorzystać z usług kurtyzan, musisz zakupić obiegówkę kosztującą 200 sztuk złota. Warto jedną kupić, dzięki czemu będziemy mieć możliwość otrzymania kolejnego questa od Tamory, znajdującej się na najwyższym piętrze. Wręczy ci ona Broszkę Tamory i poprosi o nastraszenie Hoffa, którego znajdziesz w Dokach. Zadanie to nie pojawia się w dzienniku, więc nie zapomnij o nim (za wykonanie go otrzymasz 50 doświadczenia). Ostatnim zleceniem jakie otrzymasz w Księżycowej masce jest Księżycowa Maska: Nikczemna propozycja, o którym opowie ci Gilles. Jeżeli jesteś paladynem, będziesz musiał przekonać Gillesa, że twoja profesja to jedynie przykrywka złej natury. Za wykonanie tego zadania otrzymasz więcej złota niż dałby ci Oleff (600 sztuk za każdy przedmiot, po oddaniu wszystkich kolejne 600, 200 punktów doświadczenia i możliwość targowania się o Morgensztern +1), jednakże każdy oddany przedmiot to 7 punktów w stronę złego charakteru, dlatego też znacznie lepszym pomysłem dla dobrej postaci jest odmowa Gillesowi i odebranie mu Gęsiego Pióra Jacoba. Przekaż go Oleffowi, co zwiększy twój budżet o kolejne 500 sztuk złota.
7. Wejście na Półwysep - Porozmawiaj ze strażnikiem stojącym przed bramą, a dowiesz się co nieco o sytuacji panującej na Półwyspie.
8. Wejście do Doków - Zamień pare słów ze strażnikiem przed bramą, który udzieli ci kilku inforamcji na temat Doków.
9. Targowisko Awanturników - Pogadaj z Graxxem. Jeśli jesteś zbrojnym, zaoferuje ci on za 50 sztuk złota Przepustkę do Klubu Pojedynków, w przeciwnym razie będziesz zmuszony użyć sztuki perswazji. Ponadto w tym budynku znajdziesz resztę najemników, którzy mogą ci towarzyszyć: barbarzyńcę Daelana Czerwonego Tygrysa, bardkę Sharwyn, mnicha Grimgnawa, czarownika Boddyknocka oraz kapłankę Linu La'neral. Pamiętając o znajdującym się w Domu Sprawiedliwości Tomim, wybierz najmenika, który najlepiej będzie uzupełniał twoją postać. Towarzyszy można zmieniać swobodnie, co daje możliwość wykonania zadań (po jednym na każdy rozdział za wyjątkiem czwartego) wszystkich najemników oraz naprawienia ewentualnego błędu przy wyborze.
10. Wejście do Czarnystawu - Strażnik udzieli ci kilku informacji na temat Czarnystawu oraz kawałka ziemii rozciągającego się między Centrum Miasta, a Czarnystawem (tzw. Ziemia Niczyja).

Ciekawostki
Jeżeli jesteś postacią nie stroniącą od zła, możesz wyłudzić od niektórych przechodniów pieniądze (otrzymujesz jednak kilka punktów w stronę złego charakteru).

Kolejne dzielnice możesz zwiedzać w kolejności proponowanej przez Aribeth lub swojej własnej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.