ďťż
Wštki |
[Risen] Bestiariusz
Rey - Pią 03.07.2009, 18:47:38 " />Gnomy Już wiele lat temu, gdy pierwsi ludzie po raz pierwszy postawili nogę na brzegu Wysp Faranga, gnomy dały im się we znaki. Te niesławne, małe stworzenia można na pewno uznać za sprytne inteligentne istoty, lecz na pewno nie rozsądne. Te małe złodziejaszki potrafią ukraść dosłownie wszystko. Lepiej zawsze, nawet w dobrze zabezpieczonym domu, chować wszelkie drobne przedmioty, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy zechcą one dodać je do swoich kolekcji, tworzonych niejednokrotnie przez cenne skarby. Jedne atakują podstępem lub wykorzystując przewagę liczebną, inne wolą przeprowadzać akcje pod osłoną nocy. Każdy przedstawiciel tego gatunku ma na sobie, co najmniej kilkanaście, wszelkiego rodzaju, drobnych i całkiem dużych, toreb lub sakiewek. Gnomy zawsze występują w grupach, zarówno małych, liczących trójkę osobników, jaki i kilkukrotnie większych. Mieszkają zazwyczaj w jaskiniach i grotach, a swój dobytek przechowują w drewnianych skrzyniach â nareszcie twórcy zechcieli jakoś uzasadnić ich obecność na dnie jakiejś zapuszczonej jamy. Popielne Bestie Ich nazwa wzięła się z szarego popiołu, pokrywającego zazwyczaj wulkaniczne zbocza oraz jaskiń i zagłębień skalnych w ich pobliżu. Wszechobecne potoki wrzącej lawy, deszcze popiołów i kamieni, trujące opary i klimat okolic, w których te stworzenia zazwyczaj przebywają, przez wiele lat bardzo zmieniły te zwierzęta. Teraz są to agresywne, brutalne bestie, których domeną, także z powodu ślepoty, jest noc. Z powodu ich ułomności muszą opierać się na wyjątkowo mocno rozwiniętym zmyśle powonienia, w ten sposób znajdują zbłąkane duszyczki, które nie były wystarczająco ostrożne i zapuściły się w tajemnicze labirynty ich mieszkań. Raz wywęszone ofiary zazwyczaj staję się ich łupem i więcej nie jest im dane oglądać światła dziennego. Jednak kiedy ziemia zadrżała ich, niegdyś ukryte, jaskinie wyłoniły się na powierzchnię i stały się one jednym z największych zagrożeń nie tylko okolic wulkanu, ale także cienistych lasów i innych niezbadanych terenów. W wyglądzie i zachowaniu niewątpliwie przypominają Trolla, najprawdopodobniej również będzie to tak wielki, silny i odporny na ciosy przeciwnik. Ogry W odróżnieniu od mało nieśmiałych i ślepych Popielnych Bestii, Ogry wolą życie na powierzchni, a szczególnie na terenach wyżej położonych i górskich. Mimo iż mieszkają w miejscach gdzie ziemia jest jałowa i nie grozi im konflikt z człowiekiem nie znaczy to, że nie mają czym się bronić. Choć ich broń jest raczej prymitywna to nadrabiają to czystą siłą i rzadko potrzebują więcej niż jednego ciosu. Wbrew panującej opinii te stworzenia wcale nie są prymitywne, posiadają własną, a chodzą plotki, iż niektóre potrafią nawet mówić w cywilizowanym językach. Traktując je jak zwierzęta, wiele osób niewoli je i zaprzęga do pracy w kopalniach bądź na budowie, najczęściej doprowadza to do buntu, kończącego się krwawą łaźnią. Czasem jednak zostają sługami, bądź ochraniarzami ludzkich dobytków. Te potężne stworzenia, o rękach, którymi mogą bez trudu objąć człowieka, są ogromnym zagrożeniem dla każdego poszukiwacza przygód mającego odwagę zapuścić się w kontrolowane przez nich rejony. Gnijące Robale Te stworzenia do niedawna były nieznane człowiekowi, żyły bowiem pośród bagien i mokradeł, ryjąc głęboko pod ziemią w poszukiwaniu żywności, w postaci martwych lub umierających zwierząt. Na powierzchnie dostały się, podobnie jak Popielne Bestie, dzięki trzęsieniu spowodowanemu przez wulkan. Ich wielkie, podłużne cielska oraz trzy groźne szpony w okolicach otworu gębowego stanowią duże zagrożenie dla każdego, kto się na nie natknie. Jeżeli już komuś zdarzy się samemu, pośród mokradeł, znaleźć sam na sam z takim przeciwnikiem powinien starać się jak najszybciej go zabić, co jest tym łatwiejsze dzięki cienkiemu pancerzowi, szczególnie na brzusznej stronie robaka. Ghule Są to stworzenia podziemia, żyjące głównie w okolicach starożytnych ruin i opuszczonych â przynajmniej na pierwszy rzut oka â nekropolii. Podobno rodzą się, gdy jakiś człowiek umiera w bardzo brutalny i gwałtowny sposób, pozostając, w zniekształconej i wypaczonej formie, w tak okropnym ciele. Mające w pamięci swój okropny koniec te zezwierzęcone stworzenia stały się brutalne i bestialskie, a przy tym zabójczo niebezpieczne â są nieludzko silne, szybkie i zwinne, przecząc swojemu wyglądowi. Nienasycony głód każe im ciągle szukać pożywieni, a perspektywa posiłku wprawia ich w morderczy szał, istne szaleństwo. Nie powinno się ich lekceważyć, ich powierzchowność jest tak myląca, że mają one na swym koncie żniwo równie krwawe, co inne, częściej występujące potwory. wojjoo - Pią 03.07.2009, 19:34:35 " /> Cytuj: Shadow of Death - Pią 03.07.2009, 20:38:32 " />Potwory są tylko te, które zostały umieszczone w oficjalnym bestiariuszu, a to trochę za mało. Na materiałach widzieliśmy różne potwory: dzik, wilk, szkielet, skorpion, pancernik, jeżozwierz, gryf i jeszcze coś tam było, nie pamiętam. Rey - Sob 04.07.2009, 12:11:57 " /> Cytuj: Shadow of Death - Sob 04.07.2009, 14:15:40 " />Nie wiem jak chcesz, ale większość fanów czytała przetłumaczony bestiariusz tych potworów. Przydałoby się jakby były jakieś domysły o potworach. Ale decyzja należy do ciebie. Rey - Sob 04.07.2009, 14:25:54 " />Powiem tyle: Po przejrzeniu kilku polskich bestiariuszy odpadłem. Jedno-dwa zdania na potworka i koniec. No i widać ich popularność po wynikach Shadow of Death - Sob 04.07.2009, 14:29:53 " />Chcesz dobry bestiariusz to masz Bestiariusz Dobrze, że cię przekonałem. Mało o oficjalnych bo był zrobiony jeszcze przed jakimkolwiek oficjalnym stworem. Nie tylko, a artworki np. bestia z bagien... A moją zapowiedź? Tak to już dział może być: Zapowiedź + trzy dowolne teksty xD. Rey - Sob 11.07.2009, 17:34:01 " />To niezły Pagerank mają. Całkiem przyjemne, ale maluśko o oficjalnych potworach. Przekonałeś mnie - idę zrobić sobie "wieczór z kinem Risen" i opiszę te potwory. Dobra, dajcie to do Gotowych, bo leży i gnije. Potwory nieoficjalne + Jaszczurkę dodam w innym artykule. I tak wszystko czeka do urodzin. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |