ďťż
Wštki |
Reaktywacja Baldurs Gate
Yoshi - Śro 02.12.2009, 17:40:30 " />Szczerze mówiąc byłbym bardzo zadowolony jakby wyszła kolejna obszerna gra oparta na zasadach D&D W grafice 2D w rzucie izometrycznym jak IWD czy BG. Czy jest to możliwe? Chcielibyście? Czy aktualne firmy porzucą grafikę 3D na rzecz tej uboższej? Z pewnością było by bardzo wielu kupców na kolejną sagę. Ja grałem w NwN i dodatki ale to nie to samo... nie masz drużyny tylko jednego bohatera i cała oprawa otoczenia oraz przedmioty nie podobały mi się. Co wy o tym sądzicie? Keleborn - Śro 02.12.2009, 18:08:53 " />Myślę że grę na silniku D&D raczej zrobią ale na 99% jestem pewny że nie będzie to gra 2D. Era gier 2D minęła i robią teraz gry w 3D bo wiele osób patrzy na początku głownie na grafikę gry. Soanseth - Śro 02.12.2009, 19:20:38 " />Zawsze można liczyć na amatorskie projekty ;] Yoshi - Śro 02.12.2009, 21:38:44 " />mnie te kwadratowe głowy w 3D nie pociągają. Prawdziwa grafika jest na Xboksach AHh żeby tak móc zasmakować kolejnych odsłon gier na silniku D&D Asnathan - Czw 10.12.2009, 22:09:11 " />Gra w 2D w rzucie izometrycznym dziś nie powstanie. A przynajmniej żadna komercyjna firma produkująca gry nic takiego nie wyda, ewentualnie jakaś fanowska produkcja. Niestety, żyjemy w erze cudów technologicznych i dla młodego odbiorcy i gracza liczy się tylko bajeczna grafika i pixel-hiperdupersuper shadery. Kasa misiu, kasa : / Suiseiseki - Czw 10.12.2009, 22:13:53 " /> Cytuj: Asnathan - Czw 10.12.2009, 22:22:11 " /> Suiseiseki napisał(a): Suiseiseki - Czw 10.12.2009, 22:33:22 " /> Cytuj: Asnathan - Czw 10.12.2009, 22:34:19 " /> Suiseiseki napisał(a): Oceansoul - Czw 10.12.2009, 22:57:30 " />Ja tam nie wiem, co jest złego w pięknej grafice, w wędrowaniu po krainach, gdzie można 'poczuć', że jest się w środku, obserwując zachód słońca na horyzoncie, gdzie drzewa i trawa kołyszą się od wiatru, w wodzie odbija się nocne niebo, i tak dalej. Chęć tkwienia w 2d pomimo dzisiejszych możliwości technicznych to jak chęć używania lamp naftowych zamiast elektryczności albo podróżowania dyliżansem zamiast samochodem. Może i od święta ma to fajny klimat, ale na co dzień? Nie widzę sensu. Obecność ładnej grafiki nie implikuje dennych pozostałych elementów gier. To, że gry są teraz inne, nie jest kwestią tego, że nie są w 2d. Są przede wszystkim kwestią tego, że od tamtej pory zdobyły ogromną popularność i tak, jak wtedy pasowały większości graczy, tak i teraz muszą pasować - po prostu ta 'większość' jest inna. No i co z tą kasą? Taki Baldur nie miał przynieść zysków, BioWare nie miał na nim zarobić? Chcieli go wydać i zbankrutować w chwale, czy jak, ale przez przypadek 'nie wyszło'? Asnathan - Czw 10.12.2009, 23:19:23 " />Może źle się wyraziłem. Nie mam NIC przeciwko pięknej grafice, która idzie w parze z fascynującą, sensowną i wciągająca fabułą itd. Ale samą grafiką człowiek nie żyje choć twórcy gier mają dziś nieco inne zdanie. Druga sprawa - dobrze wiesz, że nie chodzi mi o to, że BioWare robił Baldura za friko, w czynie społecznym i nie chcieli na nim zarobić. Nie jestem dzieckiem i wiem doskonale, że każda gra powstaje dla pieniędzy, ale nie lubię jak wpycha się dziś ludziom gry niedopracowane, z beznadziejną fabułą, topornym sterowaniem itp., itd. - tylko z najnowocześniejszą grafiką. Ale co ja tam wiem, dinozaur ze mnie. Naiwny w dodatku . Oceansoul - Czw 10.12.2009, 23:36:43 " /> Cytuj: Asnathan - Czw 10.12.2009, 23:54:59 " /> Cytuj: Oceansoul - Pią 11.12.2009, 00:03:32 " /> Cytuj: Asnathan - Pią 11.12.2009, 00:17:59 " /> Cytuj: Oceansoul - Pią 11.12.2009, 00:21:46 " /> Cytuj: Asnathan - Pią 11.12.2009, 00:37:10 " /> Cytuj: Oceansoul - Pią 11.12.2009, 00:44:30 " /> Cytuj: Asnathan - Pią 11.12.2009, 00:47:08 " /> Oceansoul napisał(a): Oceansoul - Pią 11.12.2009, 00:54:24 " /> Cytuj: Asnathan - Pią 11.12.2009, 01:02:09 " /> Oceansoul napisał(a): Orish - Pią 11.12.2009, 10:31:58 " />Ja bym powiedział, że z grafiką 3D jest taki problem, że gracz przeniesiony "bliżej" świata gry oczekuje od niego więcej, ale rzadko kiedy to otrzymuje. Grafika idzie do przodu, wszystko inne stoi w miejscu albo nawet cofa się. Tu nawet nie chodzi o gorszą jakość poszczególnych elementów, ale o zachwianie pewnych proporcji. Jeśli staję oko w oko z facetem wyglądającym jak prawdziwy facet, to niech dostanę możliwość przeprowadzenia z nim realistycznego dialogu. W 2D takiego problemu nie było, bo nawet do kiepskich dialogów można było dorysować odpowiednią otoczkę. Myślę, że w pełni uzasadnione jest pytanie, dlaczego tak teoretycznie przeciętne RPG-i, jak Baldur's Gate 2, Gothic czy Wiedźmin, zostały pokochane przez tylu fanów RPG. Lista zarzutów wobec nich jest przecież naprawdę niekrótka. Myślę, że najlepszej odpowiedzi udziela ostatnia z wymienionych gier - klimat. W tych grach po prostu jest coś tak specyficznego, że przyciągają do siebie większą lub mniejszą liczbę osób, w których gust trafiły. Wydaje się, że te gry dzieli z Planescape: Torment ogromna różnica jakościowa, ale mimo to przeważają opinie, że P:T jedynie nieznacznie przewyższa BG2. Wynika z tego, że czynnikami decydującymi o wysokich notowaniach danej gry są grywalność i klimat, a reszta to tylko elementy, które na nie wpływają. W ocenie gier RPG nie można skupiać się wyłącznie na elementach RPG. Haron - Śro 27.01.2010, 18:50:15 " />To ja się wtrącę do dyskusji Uważam, że w waszej bardzo interesującej dyskusji racja stoi po stronie Asnathana. Chciałbym jeszcze dodać że jestem głosem nowego pokolenia (jeśli 16 lat to już nie za dużo ). Już w wieku 7 lat grałem w bg jednak wtedy mnie tak nie "wciągnął" jak jakiś rok temu. Grałem w NWN 2, Gothic 3, Wiedźmin i inne tego typu gry. Podobały mi się baaardzooo, ale pewnego dnia szukając płyty instalacyjnej systemu windows znalazłem BG1 z dodatkiem (na 6 CD ) i BG z dodatkiem i znów zacząłem grać i nie wiem co się stało ale nagle zapomniałem o tamtych grach. Doszło do tego że teraz na systemie mam tylko Sage BG i wiedźmina . Nie mówie że któraś gra jest gorsza czy lepsza po prostu zagrałem w BG i świat mi zanikł, chodź nie mam wielu lat i grafika to dla mnie ważny punkt przy ocenie gier. Cytuj: Suiseiseki - Śro 27.01.2010, 18:54:08 " /> Cytuj: Haron - Śro 27.01.2010, 19:18:51 " /> Cytuj: Orish - Śro 27.01.2010, 19:48:37 " />Przecież o wiele łatwiej tworzyć mody do Neverwinterów, TES-ów, Wiedźmina czy Dragon Age'a, bo mają specjalne toolsety. Niestety modding BG jest upośledzony przez ogromne trudności w tworzeniu nowych lokacji. Gdyby nie to, scena modderska BG byłaby dziś jedną z największych. coran - Śro 27.01.2010, 23:38:26 " />Grafika 2d wymagała większej dawki wyobraźni, a o to przecież w grach crpg chodzi. Grafika 3d daje wszystko na tacy, i stąd jakiś niedosyt mozna czasem odczuć. Chociaż z drugiej strony... nigdy nie zapomnę jak po 5 latach z kompem 200 mhz, dostałem nowego- i zbiegło się to z premierą Morrowinda. To było COŚ. Drugie takie przeżycie (i kompletnie odwrotne) związane z grami, które bym ponad bezmyślną rozrywkę wyniósł, było przechodzenie Planescape'a. Na następny upgrade kompa mam zamiar czekać 10-20 lat... ps. Ah, gdyby tak grafice Morrowinda towarzyszyła wtedy fabuła Planescape'a (lub inna ale równa). Skowron - Śro 27.01.2010, 23:51:58 " /> Cytuj: Orish - Czw 28.01.2010, 05:04:16 " /> Cytuj: Orick - Pon 19.04.2010, 17:46:34 " />http://www.cdaction.pl/news-12172/baldu ... n-age.html NEEEEIN! Al-Tair - Pon 19.04.2010, 17:56:55 " />Pewnie nigdy tego nie skończą, ale niech robią, kto im broni ^^ Shar - Pon 19.04.2010, 18:01:19 " />Ale jak to wygląda... to nie pasuje... no po prostu nie:/ Cytuj: Soanseth - Pon 19.04.2010, 18:21:38 " /> Cytuj: Skowron - Pon 19.04.2010, 18:24:20 " /> Cytuj: Orish - Pon 19.04.2010, 18:55:43 " />A ja bardzo chętnie zagram, jeśli wyjdzie. Fajnie by było, gdyby powstało też DA na IE, no ale to już graniczy z cudem niestety. Sauron - Pon 19.04.2010, 20:00:02 " />Fajne, ale bardziej jako ciekawostka. Całej gry nie przeniosą, ale chętnie bym zobaczył np. Promenadę, czy Piekło jako Pustkę. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |