ďťż
 
 
 
 

Wštki


Rady i Porady



Soanseth - Czw 16.08.2007, 23:53:18
" />Niektórym może się wydawać że temat jest zbędny.Nic dziwnego bo temat POMOC już istnieje lecz tu będzie co innego.
W tym temacie będziemy pisali porady/rady jak pokonać tego,tamtego
albo czego nie robić/robić.
Tutaj to wszystko będzie zawarte w jednym temacie.Opisujcie swoje taktyki na lisze lub tego typu trudniejszych oponentów.

Pozdrawiam i zapraszam

PS:Jeżeli uznacie że temat jest zbędny to proszę o wykasowanie go.




Oress - Pią 17.08.2007, 00:53:10
" />ok, niech bedzie, na próbę może zostać.



Soanseth - Pią 17.08.2007, 01:14:34
" />Dzięki Oress
Zobaczymy czy przyciągnie uwage



Frost - Pią 17.08.2007, 04:22:37
" />Jak tylko mam gdzie spamować, to na pewno przyciągnie.

Ja mam poradę co do pokonania Drizzta (w końcu zabiłem gnojka ) :
Przywołujemy kapłanem/kapłanami szkieleciki, atakujemy go najlepszym wojem, łucznikom zakładamy strzały najlepsze, a magowie walą pociskami. Jeśli macie Wojownika/Kapłana lub Kapłan/Łowca, to dobre jest gdy się najpierw go atakuje, a potem ucieka i wali błyskawicami Wtedy Drizzt pada po niecałej minucie. Można ew. spróbować Ciosu W Plecy złodziejem/wojownikiem, ale nie wiem jak wyjdzie, bo nie próbowałem jeszzce taką postacią




Orish - Pią 17.08.2007, 04:41:56
" />Od siebie dodam, że dobrze opisane porady i taktyki mają szanse trafić na stronę



Frost - Pią 17.08.2007, 05:47:49
" />Ooo Brawo Orish dobrze kombinujesz, temat więc powinien się szybko rozwinąć



Soanseth - Pią 17.08.2007, 10:09:12
" />No i brawo dla Frosta za pierwszą poradę(mam nadzieje że nie ostatnią )



Arry - Pią 17.08.2007, 16:51:29
" />Jak poradzić sobie z Bazyliszkami?
Wystarczy Kula ognia, Różdżka ognia lub mikstura wybuchającego oleju (czy jakos tak)
Większy bazyliszek pada po 4-5 kulach...
Oczywiście mówie tu o sposobie, gdy rzuca sie kulę ognia tak, że Bestia nas NIE widzi.



Loki Lyesmyth - Pią 17.08.2007, 16:54:31
" />taniej i szybciej wychodzi posiadania 5 mikstur szklanych oczu, i picie ich regularnie podczas starcia. bazyliszek vc wojownik = trup bazyliszka i 8k xp
fenk ju wery macz



Arry - Pią 17.08.2007, 17:02:15
" />Niby tak, ale jakoś w BG1 nie spotkałem takowej mikstury...

Jak pokonać Sarevoka?
Da się stoczyć z nim walkę sam na sam, ale wymaga to Butów szybkości i dość duzego refleksu.
Mianowicie idzie się postacią z w/w butami tak, by do ciebie zagadał Sarevok (ale żeby reszta cie nie zauważyła!) i od razu sie ucieka. Wtedy pojawia się przed wejściem tylko mag (O ile dobrze wszystko sie wykonało). A zabicie samego Maga to 5 sekund roboty.
Później podchodzi się tą postacią z butami tak, by tylko Sarevok zaczął nas gonic i Voila, przy wejściu walczymy sam na sam z Sarevokiem.



Loki Lyesmyth - Pią 17.08.2007, 17:13:48
" />nei wiem jak u ciebie, ale u mnie zawsze jeszcze teleportowal się mag,
ap uźniej dochodziła reszta

Uniwersalnep orady walki do bg1

łotrzyk i kule ognia

banalne w wykonaniu. niewidzialnym łotrzykiem sprawdzy gdzie są przeciwnicy, magiem ustawiamy się tak by nas nei dostrzegli, i BUM obszarówki lecą. to co ewentualnie przeżyje zabić

Bydło, dużo bydła i rzeź

wymagana jest różdka przywania potwora. i ekipa uzbrojona w broń zasięgową.

potworki się przywyają, a ty zabijasz tych, co zabijaja potwory zamiast ciebie. skuteczne szczególnie przy sarevoku



Arry - Pią 17.08.2007, 17:16:22
" />Mi chodzi o to, że nie trzeba walczyć ze wszystkimi naraz. można wywabić ich po kolei i tak zabijać.
Zawsze walczy się lepiej z jednym niż z czterema.



Orick - Pią 17.08.2007, 18:31:08
" /> Arry napisał(a):



Soanseth - Pią 17.08.2007, 19:55:20
" />Widzę że się rozkręcacie...oby tak dalej.
Też bardzo często korzystam z taktyki "na lipe"
No wiecie...idziesz oblukać a potem walisz obszarówki

PS:Prosiłbym też o porady dla początkujących między 9 a 15 poziomem a nie
tylko dla herosów na 20którymś poziomie.......bez obrazy oczywiście



Arry - Pią 17.08.2007, 20:03:14
" />Dla początkujacych mogę polecić taki myk (w BG2 sie bardziej opłaca, bo w BG1 dostajesz tylko 1/2 doświadczenia za to).
Jeżeli nie możesz dać sobie z czymś rady, to zmniejsz poziom trudnosci gry na czas walki ( Jak grałem 1 raz to tak właśnie ubiłem Sarevoka).



Frost - Pią 17.08.2007, 20:37:21
" />Wszyscy chyba znają Quest z Nereidą Shoal. Zabija nam towarzysza. Możemy ją ubić od razu i dostaniemy 5000 PD, ale po co tylko 5k? Wybieramy pomoc Nereidzie.
Pojawi się Ogrzy Mag Droth, który zacznie się do nas rzucać. Wlaczymy z nim oczywiście, tylko teraz robimy malutki przekręt.
Atakujemy Ogra masowo, a Shoal atakujemy jedną z postaci (tylko ostrożnie, żeby jej nie zabić przed ubiciem Ogra, dlatego warto się sprężyć i magami wykorzystać arsenał pocisków). Gdy ogr pada Shoal nam pięknie dziękuje i dostajemy 750 PD, a potem szybko ją wykańczamy i zarabiamy 5000 PD. W ten sposób za zadanie za 5000 PD lub 1725 PD dostajemy całość, czyli 6725 PD Oraz przedmioty.

Zawsze można zabić Shoal po zabiciu ogra, ale wtedy otrzymamy tylko 500 PD, więc się nie opłaca

P.S.
Umieściłem to w komentarzach do danej mapy kilka dni temu



Unthralion - Sob 18.08.2007, 10:10:47
" />Jak wykończyć samotnym złodziejem drużynę wrogów?
Wystarcza mikstura przyspieszenia i ukrywanie na poz ok 60-70%. Pijemy miksturkę, podchodzimy zagadać i po rozmowie biegniemy gdzieś, aby wróg nas nie widział - za kamień, drzewko, skałę, za róg budynku. Klikamy na krycie się w cieniu i...
a) gdy się powiedzie idziemy w stronę wroga i atakujemy gościa od tyłu - najlepiej jako I załatwić maga, gdyż jego czary mogą być najgroźniejsze, kapłan też jest groźny, gdy ma unieruchomienie osoby.
b) jeśli nie to odchodzimy gdzieś dalej i próbujemy do skutku.
Atak ponawiamy, ta taktyka sprawdza się lepiej w BG1, bo tam nie ma prawdziwego widzenia, a i w BG2 też pomaga, tyle, że trzeba mieć płaszcz niewykrywalności. Przydaje się też coś na poprawę Trak0, mikstura mocy, heroizmu. Złodziej nie może używać mikstury heroizmu- wystarczy trick z zamianą miejscami mikstur - pijemy miksturę np: leczenia w oknie ekwipunku i zamieniamy ją miejscami z miks heroizmu, ale ten trick działa tylko w BG2 i BGT oraz TuTu.



Oress - Sob 18.08.2007, 11:14:08
" />Irenicus na Drzewie życia vs nasza postać grającą solo:
Jak wiadomo Irenicus w Sulldaneselarze jest najsilniejszy ze wszystkich potyczek w Baldur's Gate, toteż jest jednym z najtrudniejszych przeciwników w ogóle, ale czy na pewno?
Do walki potrzebujemy przede wszystkim zwoju ochrony przed magia, oraz ewentualnie hełmu vahillora.
Po zakończeniu dialogu z Irkiem jak najszybciej rzucamy mamidło z hełmu, lub z księgi czarów jeżeli gramy magiem i z "kopii" naszej postaci rzucamy jak najszybciej na Irenicusa zwój ochrony przed magia(jak powiedziałem rzucenie go z postaci z mamidła jest wskazane bo te zwoje spotkamy tylko 2 razy w grze, a rzucając je z tego czaru mamy ich nieograniczona ilość), i to właściwie po walce, teraz Irenicus nie może rzucać swoich czarów (ale pamiętajmy żeby na początku odejść na chwile bo Irenicusowi muszą sie wykończyć wyzwalacze zaklęć etc co może troszku potrwac ), wiec dobicie to kwestia czasu, problem może pojawić sie wtedy kiedy gramy np. solo magiem bo Irenicus co prawda sam czarów rzucać nie może, ale podobna jest sytuacja z nami - rzucić na niego nie możemy nic. W tej sytuacji (i w wielu innych!) najlepszym rozwiązaniem jest zapamiętanie czaru "Zamiana Kształtu", który to czar pozwala na przemianę w bardzo potężne formy takie jak m.in. żelazne Golemy czy Łupieżcę Umyslu, i właśnie przy walce z Irkiem przyda sie to pierwsze - zamieniamy sie w golema w dobicie Irenicusa do kwestia paru chwil
Eminster - jak ktoś z ciekawości chce sobie dziadka pokonać, powinien grac magiem/mieć go w teamie i w jego księdze czarów mieć zapamiętane 2 czary - zatrzymanie czasu i wspomniana przeze mnie zamianę kształtu.
Jak wiadomo jedynym miejscem gdzie możemy pokonać czarodzieja jest ToB - a dokładnie przed walka z Bhaltazarem- pojawia sie albo w Enklawie Sendai albo w leżu Abazigala(zależy gdzie poszliśmy pozniej). Jak zobaczymy tylko ze mag rzuca swój teleport od razu naszym magiem jedziemy z Zatrzymaniem Czasu, potem szybko dajemy zamianę w Łupieżcę Umysłu i atakujemy w bezbronnego przez zatrzymanie czasu Elminstera. W taki sposób nasz "przeciwnik" padnie w pare chwil bo najzwyczajniej w świecie pozbędziemy go inteligencji będąc pod postacią Łupieżcy, niestety po walce zdziwimy sie po itemu Elmiego to śmiech na sali, i już chyba lepsze sa po walce z Drizztem...

Dalsze lekcje na dniach



Arry - Sob 18.08.2007, 11:56:04
" />Daweorn...
Jest to dosć upierdliwy Mag (Dzrwi przez wymiary,błyskawica,zauroczenie...) Ale da się go łatwo pokonać, po pierwsze nie należy za nim gonić po całej lokacji, bo nic to nie da, a dodatkowo można zerwać jeszcze błyskawicą.
Włazimy do pokoju, w którym stał on na początku i czekamy. Po kilku teleportacjach Mag powinien wyjść południowym wejściem do dali i zacząć nas atakować. Teraz wystarczy jedynie rozproszenie Magii i przy odrobinie szczęścia zniknie tak samo jego tarcza przeciw pociskom jak i jego lustrzane odbicie, a jeżeli mamy w drużynie Kivana/Corana, bądź nasza postać jest dobrym łucznikiem to mag jest już praktycznie trupem.

Aby pokonać Sirinę trzeba mieć łucznika (u mnie doskonale sie spisywał Kivan), dobry łuk oraz troszkę szczęścia, Każde zaklecie siryny zostanie przerwane. Trzeba z nimi walczyć pojedynczo.



Soanseth - Sob 18.08.2007, 21:05:16
" />Hmm...niewiem jak to napisać?
Czy jest jakiś program do tworzenia własnych npc'uw do BG 2 CA?

Oress jak ty się rozkręciłeś



Joneleth - Sob 18.08.2007, 22:26:55
" /> Cytuj:



Soanseth - Sob 18.08.2007, 23:51:09
" />Dzięki Joneleth



Oress - Nie 19.08.2007, 00:31:47
" />Teraz coś drodzy uczniowie z BG1, taktyka na maga, którego 90% graczy uważa ze jest nie do pokonania, ale zawsze pozostaje te 10%, którzy go pokonali
Oto przed wami mag z Brody Ulgotha - Shandalar
Owy mag jest o tyle silnym przeciwnikiem ze jest praktycznie odporny na obrażenia fizyczne, oraz dodatkowo 100% odporności na obrażenia od zimna, kwasu i ognia, i żeby tego było mało Shandalar po chwili walki teleportuje sie w bezpieczne miejsce, wiec jeżeli chcemy go zabić musimy to uczynić niezwykle szybko.
A teraz konkrety - do walki potrzebujemy 2 postaci - mianowicie chodzi o maga i kapłana, reszta drużyny niech lepiej zniknie z pola walki bo tylko nam przeszkodzi.
Teraz asortyment- kapłan musi mieć zapamiętany czas rozproszenia magii, a mag natomiast zaopatrzyć sie musi w następujące czary:Klosz niewrażliwości (mniejszej) i Magiczny pocisk(jak najwięcej!!!) dodatkowo mikstura lustrzanych oczy i klarowności. Po wypiciu mikstur mozemy przystąpić do działania...
Jak już powiedziałem reszta drużyny niech jak najszybciej ucieknie z pola widzenia Shandalara a twarz w twarz z magiem niech stanie twój czarujący, a z boku spokojnie na swoja kolej niech czeka kleryk.
Mag na samym początku rzuca Klisz niewrażliwości który chroni nas przed przed czarami z poziomów 1-3, którymi głownie operuje Shandalar, teraz po rzuceniu na siebie ochrony przystępujemy do walki, rzucamy na wroga magiczny pocisk - i zaraz po tym Shandalar rzuci na siebie Tarcze i Klosz niewrażliwości i tu nasz kapłan powinien jak najszybciej zareagować rzucając rozproszenie magii (ale uwaga, nie możemy rzucić jej na naszego maga żeby nie usunęła efektów ochronnych). Teraz nasz mag musi działać jak najszybciej, Shandalar jest praktycznie bezbronny, rzucamy jak najszybciej pociski na wroga i po chwili powinniśmy go dobić, choć istnieje szansa ze zdarzy sie teleportować, wiec powtarzam, w tej walce ważny jest czas!
Po pokonaniu maga dostaniemy bagatela 26.000 PD, a przeciwnik okazuje sie być banalnie prosty
kolejne rady na dniach xP



Frost - Nie 19.08.2007, 01:11:27
" />Mój sposób na Daeworna :

Zazwyczaj gram czymś z kapła lub nekro, więc mój sposób jest banalny. Kapłanem przywolujemy szkielety, idziemy złodziejem ukrytym w cieniu (lub miksturka niewidzialności). Daeworn rzuca Drzwi, a my spokojnie złodziejem (od razu mówię, że ok 100% potrzebne dla b. dobrego efektu ukrycia) sobie patrzymy gdzie na koniec nasz magus wyląduje.potem niech sobie porzuca czary jakie tam mu jeszcze został, a my magami wykańczamy kolesia Kulą Ognia lub różdżkami itp. Sposobik banalny, nie trzeba się jednak męczyć w jakieś podchodzy. Po prostu - bez Drzwi Daeworn jest cieniutki jak dup..a węża



Oress - Nie 19.08.2007, 08:53:34
" />sposób na Daevorna : rzucamy na niego zwój ochrony przed magia, a wtedy czarować już nie może, ubijamy i inkasujemy 5000 PD xP



Frost - Nie 19.08.2007, 09:36:53
" />szkoda zwoju a i Shandalar nie jest niewrazliwy na blyskawice, jesli dobrze zrozumialem, to kaplanem mozna jeszcze blyskawica ciachac :d



Oress - Nie 19.08.2007, 09:38:17
" /> Cytuj:



Saiya-jin - Nie 19.08.2007, 09:47:57
" />Shandalar później jest liszem w BGII?



Frost - Nie 19.08.2007, 09:57:57
" /> Cytuj:



Oress - Nie 19.08.2007, 10:10:09
" /> Cytuj:



Frost - Nie 19.08.2007, 10:15:44
" />No to ja mam chyba pecha, bo jak waliłem burzą w Drizzta to na 15 gnolli wokół trafiła jednego :/



Oress - Nie 19.08.2007, 10:17:08
" /> Cytuj:



Frost - Nie 19.08.2007, 10:25:14
" /> Cytuj:



Soanseth - Nie 19.08.2007, 10:25:54
" />Oress masz niezłe taktyki....na moje powinny trafić na strone

PS:Dajcie coś na Kangaxxa



Frost - Nie 19.08.2007, 10:39:22
" />O Gaxie jest osobny topic



Oress - Nie 19.08.2007, 10:45:49
" />Kangaxx - na rożne sposoby podany w sosie własnej roboty:
1 taktyka: Potrzebujemy nasza postać, która potrafi sie zamieniać w zabójce, jako ze po przemianie jesteśmy odporni na magie śmierci a nasze łapy to bron +5 to pokonanie demi lisza to kwestia paru sekund
2 taktyka: Potrzebujemy bron minimum +4 i Korgana lub musimy my grac berserkerem- po pokonaniu lisza w swojej pierwszej postaci odsuwamy cala resztę teamu i na demi lisza zostawiamy berserkera który wchodzi w szal, który go uodparnia na uwiezienie - zabicie Kagaxxa to kwestia paru chwil
3 taktyka: Potrzebujemy 2 zwoje ochrony przed magia i 2 magów/kapłanów + pierścień tarana.Na początku zabijamy lisza całym teamem w standardowy sposób po przemianie odsuwamy resztę rzucamy mamidło z postaci która ma 2 zwoje ochrony przed magia i z mamidła(żeby nie tracić cennego zwoju) rzucamy na nich ochronę- demilisz nic nam nie zrobi a my uderzamy po kolei pierścieniem tarana, miniaturowymi meteorami melfa/ promieniem słońca - zależy od klasy postaci czy jest ona kapłanem czy magiem - lisz padnie w pare sekund
4 taktyka: Potrzebujemy broni +4 i zwoju ochrony przed nieumarłymi i jednej postaci. Na początku zabijamy spokojnie lisza w standardowy sposób a po przemianie szybko rzucamy na siebie zwój ochrony przed nieumarłymi i lisz nas nie widzi a my go spokojnie zabijamy
5 taktyka: j.w. ale potrzebujemy zwoju ochrony przed magia, po przemianie rzucamy z mamidła zwój ochrony przed magia na demi lisza a ten prócz tego co ma w sekwencerze nie może nic na nas rzucić, dobijamy go łatwo i przyjemnie

wiecej mi sie pisać nie chce xP



Ingmar - Nie 19.08.2007, 11:35:39
" /> Cytuj:



Soanseth - Nie 19.08.2007, 11:36:05
" />I tyle wystarczy



Oress - Nie 19.08.2007, 11:36:47
" />ok to jutro zapodam jeszcze taktyke na Drizzta Sarevoka i mozemy zrobic nowy dział ^^



Arry - Nie 19.08.2007, 12:11:22
" />To można też dać coś na Mullaheya :]
Wiem, że cienias z niego, ale jak grałem po raz pierwszy, to mnie zabił (a raczej jego świta)...
Potrzeba czar spętanie (kapłan lub druid go ma na 1 lvl),
Rzucamy na koboldy i szkielety czas spętanie a później tłumczemy Mulaheya...

Zbyt odkrywcza ta taktyka to moze n8ie jest, ale lepsza niż frontalna szarża...



Frost - Nie 19.08.2007, 12:21:30
" />To na Mullaheya ode mnie (jak zwykle z Kapłanem w Teamie ) :

Postaciami po koleji wchodzimy do jaskini w której znajduje się Xan. Naszym kapłanem (oczywiście odpowiednio uzbrojonym - młotek +2, pełna płyta i wspomagacze pierścieniowe + tarcza) idziemy do komnaty w której pojawiają się szkielety.
Jedną postacią pokazujemy się Mullaheyowi, po czym szybciutko idziemy do komnaty Xana blokując wejście jakimś zbrojnym (można to zrobić nawet Xanem. Przyłączamy, ustawiamy, odłączamy). Mullahey po rozmowie przywołuje swoje martwiaki i koboldy, którymi zajmuje się kapłan (bez problemu na tym etapie gry je rozwali), najpierw używając odpędzenie martwiaków, zabija koboldy, a potem zajmuje się szkieletami. Samego Mullaheya rozwalamy bez problemu. Zbrojnym atakujemy z bliska, magiem/magami naparzamy z magicznych pocisków za każdym razem gdy nasz szalony Ork próbuje rzucić czar, resztą druzyny z dystansu (można również zaczaić się złodziejem i cios w plecy powinien załatwić sprawę).



Aerie - Nie 19.08.2007, 13:07:05
" />Ja Mullaheya pokonałam nie wiedząc, że to Mullahey. Weszłam do tej jego komnaty, szybko z nim pogadałam, a potem on zaczął mnie atakować. Ja zaatakowałam go wszystkimi postaciami (grałam czteroosobową drużyną) i... Mullahey padł. A dopiero potem wyczytałam, że on jest "specjalny" i trzeba na niego taktyki. ^^



Frost - Nie 19.08.2007, 13:12:19
" />Hehe, on żaden specjalny nie jest, ale nie każdy sobie z nim umie poradzić Boją się przywołańców ludzie lub czegoś podobnego. Mówiąc szczerze to jeden cios w plecy złodzieja/wojownika powinien go załatwić bez problemu



Arry - Nie 19.08.2007, 16:43:56
" />No to teraz coś na tego Upiornego Rycerza z wieży Durlaga (Ten ostatni Boss tam to Upiorny Rycerz, co nie, nie pamietam nazwy )
Potrzebne rzeczy:
Wojownik z dość duzą liczbą życia i butami szybkości.
3 lub więcej łuczników
Kapłan z przywołaniem zwierząt (Zaraz, czy kapłan też to ma? Ja miałem Jaheirę.).
Opcjonalnie mag z kilkoma magicznymi trzałami.
Rozpoczynamy od desantu zwierząt pod rycerza (ale tak, żeby nas nie widział jeszcze.
Następnie wojownik leci zajać rycerza z bliska (Te zwierzęta to są po to, by rycerz od razu nie zaczął bić woja naszego.). Łucznicy atakuja z dystansu, a opcjonalny mag bije magicznymi pociskami.w sumie to tyle.... przeciwnik powinien szybko paść.
Uwaga, gdy woj padnie wczytujemy i próbujemy do skutku, aż nasza drużyna przeżyje starcie w jednym kawałku (Woj będzie potrzebować leczenia.)



Saiya-jin - Pon 20.08.2007, 06:56:46
" />Większość magów można pokonać dzięki ulepszonej niewidzialności i odporności na magię -> poznanie, odporność na magię -> odrzucanie. Jeżeli mamy w drużynie druida, to na samym początku walki z magiem/magami warto rzucić pełzającą zagładę.



Frost - Pon 20.08.2007, 08:07:45
" />Teraz nie porada ani taktyka, tylko ciekawostka, której prawdziwość dzisiaj potwierdziła się.

Otóż już w Candelkeep można mieć 6osobową drużynę. Składać się ona będzie z iluzorycznych NPC Gdy idziemy do maga na trening, odłączamy wszystkich iluzorycznych z drużyny. Potem z każdym po kolei rozmawiamy. Na pytanie o przyłączenie odpowiadamy NIE. Gdy zagada do nas ten przywoływacz, szybko wciskamy pauzę. No i tutaj będzie bajzel Czemu? Musimy wybrać do rozmowy NPC, którego ekwipunek najmniej nam się przyda (krasnolud, tudzież niziołek). Zostajemy wyteleportowani na zewnątrz, ale zaczyna się rozmowa z NPC. Potem przyłączamy resztę drużyny (ten, z którym rozmawialiśmy jako pierwsi ekwipunku mieć nie będzie).
Nie jest to moja porada oczywiście, jest ona wyciągnięta z zakurzałych komentarzy do tekstów.
W ten sposób już na początku mamy dość dobry sprzęt, a do tego opłaca wziąć czarodziejkę (Mistrzyni Inwokacji), która ma b. dobre staty. Ale może i inni się Wam przydadzą, kto wie?

I tutaj zadanie dla Oressa! Nie opisałeś 5 NPC których można w grze przyłączyć Jak to tak, ładnie to tak w ogóle?



Unthralion - Pon 20.08.2007, 12:43:55
" />Tanari z Brody Ulgotha

Wystarczy mieć maga i zwój zabójczej chmury, oraz 2 sloty w księdze z niewidzialnością, schodzimy magiem na dół, zarzucamy niewidzialność, walimy zabójczą chmurę - tak aby demon nie widział, czekamy i po poru chwilach mocarny Tanari pada na deski. Acha i nie zapomnijmy trzymać reszty drużyny zdala od diabełka .



Soanseth - Pon 20.08.2007, 21:52:27
" />No temacik się kręci

Mam pytanko.Co myślicie o tej drużynie i czy dobrze będzie mi się nią grało?

Berserker,Barbarzyńca----Pierwsza linia
Paladyn,Wojownik/Druid----Środek
W/M/Z,Kapłan/Mag----Tyły

PS:Doszły moje portrety?jak nie to mam zje*** Outlook Express



Cannabis - Pon 20.08.2007, 22:02:21
" />Nie portrety nie doszły, sprawdzam skrzynkę Insi na bieżąco i nic od ciebie nie przyszło.

Co do twojej drużyny to IMO nie jest to dobry wybór. Masz 6 postaci z czego 3 to dwuklasowcy i wieloklasowiec, tak więc poziom twojej drużyny będzie marny. Barbarzyńca, lub berserker poradzą sobie sami w pierwszej linii, czarami może go wspierać woj/dru, a z tyłu w/m/z.

Ale jeśli gra się W/M/Z to ja bym już nikogo do teamu nie brał

PS. Może na zły adres ślesz?



Soanseth - Pon 20.08.2007, 22:27:14
" />Adres dobry....spróbuje raz jeszcze.
Co do team'u to jaki byś proponował



Cannabis - Wto 21.08.2007, 09:54:38
" />Mi siębardzo podoba taki skład:
Złodziej - zabójca
Mnich
Czarownik
Wojownik/Kapłan

Mnich na 1 linii, może wspomagać go W/K (leczy, ale to nie będzie konieczne przy tym teamie )
Złodziej biega wszędzie gdzie się da i sztyletuje
Czarownik wspomaga ofensywe

Ja takim składem grałem raz, z tym że był miałem kapłana a nie W/K. Gra była łatwa jak nie wiem co, mnich zabijał każdego w trybie natychmiastowym, złodziej niszczył wrogich magów/złodziei ciosem w plecy, a czarownik dopomagał różnymi czarami siejącymi chaos w szeregach wroga

PS. Doszły portrety



Frost - Wto 21.08.2007, 10:47:22
" />Jak rozumiem to chodzi o BG2 niestety. Ale ja zaproponuję Team (jeden chyba z mocniejszych) do BG1.

W pierwszej lini jeden zbrojny. Ja używam jako zbrojnego samego siebie, czyli Kapłan/Łowca (ale zawsze można np Wojownik/Kapłan).

Reszta druzyny wali z dystansu. Dokładamy więc :

Coran - najlepszy łucznik ze wszystkich NPC
Edwin - b.dorby mag, chociaż okazało sie, że Iluzoryczny mag jest lepszy
Iluzoryczna pani mag z Candlekeep (sposób przyłączenia już opisałem, imienia zapomniałem )
Imoen - najlepszy złodziej w grze, którego można przyłączyć
Viconia - ktoś może zapytać, po co dwójka kapłanów. Hmm... jakby to powiedzieć... czasami te 6 zaklęć leczących to zdecydowanie za mało

Z tym składem mało kto ma jakiekolwiek szanse na wyższym lvl'u, ponieważ na niższym Magowie i Viconia mają dość mało hp. Jeśli nie chcemy oszukiwać i nie chcemy mieć Iluzorycznego npc w drużynie to możemy przyłączyć Xzara lub zamiast Edka wziąć Dynaheir i Xzara. To tyle ode mnie



Soanseth - Wto 21.08.2007, 11:22:36
" />No nareszcie doszły.....

Dzięki za pomoc w wyborze



Unthralion - Wto 21.08.2007, 14:14:05
" />Najlepsza drużyna to taka, którą w całości i od podstaw sam stworzysz, najlepsze są 4os squady, potem ewentualnie kogoś się dołączy.
U mnie było to tak:
1. Kensai
2. Barb
3. Zawadiaka
4. Msciciel

To tak, kenny to pierwsza szabla teamu, to on zadaje decydujące ciosy i on ma zaszczyt przelania pierwszej krwi na polu walki ma wszak najlepsze Trako, powinien być nie tylko silny, wytrzymały, ale i inteligentny, aby potem mógł przywdziać szatę maga.
Barbarossa, dzięki swoim odpornościom na broń staję się swego rodzaju poduszką na szpilki, powinien być fachowcem w wymachiwaniu cepem i czymprędzej zainwestować w obrońcę Easthaven, by jego twardość skóry wzrosła.
ZZ ze względu na premie co 5poz do zbroi i trafienia powinien stać zaraz koło barba z czasem to także on będzie tarczą dla reszty drużyny, a i w zwarciu potrafi fechtować jak mało który, co rekompensuje jego niemożność sztyletowania.
Myśliciel będzie wspierał swymi szponami +2 i zaklęciami zasklepiającymi rany, zbroi zakładać nie może, ale jako WerewolfWięksiejszy ma KP=-10, tak więc zawsze coś. A zwykli druidzi mogą nosić tylko zbroje skórzane, co jest gorsze niż skóra wilkołaka, żadna zbroja skórkowa nie da -10KP.

A co do wyposażenia to dla Kena już na samym początku warto upolować Furję z dzielnicy świętoszków. Barbowi OE+2 - potem jeszcze można włożyć gotówkę w Skalny łogień - jak się chce można 2 br a można i br+tarcza. ZZ Belmik z wieży w gaju i Szpon Raszada - styl na dwie bronie. Myślący/oca zawojuje i nogą od stołka... eee tu można włożyć w łapy kostur gromów i pieronów z kręgu driudów, potem się zamieni na ten z Suldanseller, co może kopce przywoływać. Reszta wedle uznania.

Statsy. Ken musi mieć mięśnie, aby byle dzieciak go jednym palcem nie wywalił, siła na maxa, zręczny na maxa, wysportowany na maxa, mondry nie (słabe rzuty obronne zrekompensuje płaszczykiem z miasta sahauginów i czarami ochronnymi), yntelekt max, aby się dobrze ucz... nie, nie nie dla tego, oczywiście aby mógł zostać magiem i to dobrym magiem, przekonujący - nie a po co??? przecież jest pierścień i do zakupów i gadki z pirścionkiem podchodzimy.
Barp - mięśnie tak tak, zreczność - o tak, kondycyja- ja, mendrkowatość - yes, intel - nein, urok - no.
Zawada - siła wedle uznania, ale lepiej więcej niż mniej, zrc - max to podstawa, kond (bez skojarzeń ) dużo ok 16, mdr - wedle uznania, int - ile się chce, cha - min.
Misiek- siłe- 16, zrc- wedle uznania, kon 16, mdr max, int - min, cha ile wola.
Rasy: K-ludź, B- krasnal, ZZ- welf, M- luć.

Takim timem można śmiało przebyć tacticsa, jak ktoś ma wątpliwości, to proszę o uwagi i spostrzeżenia.



Soanseth - Śro 22.08.2007, 00:11:34
" />Dobrze panowie
Teraz w imieniu początkujących w BG 1i2.
Podajcie składy drużyn złożonych z npc'uw lub własne postacie którymi mogą sie posłużyć(żeby nie za łatwo i nie b.trudno się nimi szło )

PS:Czy ktoś w końcu zerknie na te moje nadesłane portrety
Bo narazie nikt się nie kwapi do tego.....mejbi Oress



Frost - Śro 22.08.2007, 06:04:03
" />Nie za słaby i nie za mocny?

Gracz - klasa i rasa wedle uznania
Khalid
Jaheira
Dynaheir
Imoen
Minsc

Ten skład nie jest ani mocny, ani słaby. Jest w sam raz według mnie



Unthralion - Śro 22.08.2007, 12:07:26
" />Albo:

Gracz. woj/zł
Kagain
Edwin
Viconia

I jak na średnią drużynę by wystarczyło, tyle, że o złych charakterach.

BG2:

Gracz woj/zł
Korgan
Edwin
Viconia

A jak ktoś lubi się trochę bardziej pomęczyć:
Gracz mak
Aerie
Nalia
Imoen
Haer
Jaśko Jansen Trudniej ale frajda zapewniona.



Soanseth - Śro 22.08.2007, 13:28:49
" />No z tą ostatnią drużyną do pojechałeś
Będę musiał spróbować



Arry - Śro 22.08.2007, 16:31:44
" />Mam dobrą drużynę na BG1.
Niewiele temu teamowi podskoczy ;]
Gracz- Najlepiej Woj lub Pal.
Khalid.-jak sie go dobrze uzbroi, to może robic jako czołg (no przecież nasz główny hero nie będzie czołgiem, co nie :> ?)
Jaheira. - Dobra jako wojownik i jao druid.
Kivan - Śmierć posługująca sie łukiem długim refleksyjnym, albo podobnym tałatajstwem XD
Imoen - Łucznik dodatkowy, złodziej drużynowy. Największym jej atutem jest to, ze możemy ja rozwijać od samego -początku tak, jak chcemy.
Edwin - Ma dużo czarów. Dobry mag chociaż nie może posługiwać się identyfikacją.

No problem może sprawić utrzymanie reputacji na dość niskim poziomie.

A propo Minsca. Gość jest fajny i przydatny, ale w 2 irytuja mnie te jego okrzyki...
:Wszyscy jesteśmy bohatery..."



Cannabis - Śro 22.08.2007, 16:37:11
" /> Cytuj:



Frost - Śro 22.08.2007, 16:56:15
" /> Cytuj:



Arry - Śro 22.08.2007, 17:22:54
" />OK Frost, ale nie każdy ma te Iluzoryczne Postacie.
Co do Corana, ten jest dopiero od 5 rozdziału wiec... jakby to rzec... niezbyt...
Aha, no i trzeba jeszcze takim czymś umieć grać, a tu chodzi o porady drużyn dla nowicjuszy.
Doświadczeni gracze i tak pewnie sobie poradzą...
Odnosząc się do tego woja kapłana... na początku nie jest to ani czołg, ani izdrawiacz... a ponadto wieloklasowcem się trudniej gra. No i jeszcze jest ten romans z Viconią, lktóra się raczej z elfem hajtać nie będzie. (Chyba że tobie o zdwuklasowanie człowieka, ale i na tym trzeba sie znać.)
A propo prowadzenia 4 postaci...
Ja kiedyś grałem samym herem i nawet mi to szło... no... do Daveorna ;]
Czasem trzeba wejść w tok myślenia nowicjusza...
Ja z początku bałem sie zdwuklaować, bo myślałem, ze spartolę (I spartoliłem tak nawiasem mówiąć)...



Frost - Śro 22.08.2007, 17:38:24
" /> Cytuj:



Cannabis - Śro 22.08.2007, 17:47:03
" />Małe sprostowanie TYLKO człowiek może być dwuklasowcem, wyłączając kilka klas jak np. paladyn



Frost - Śro 22.08.2007, 18:09:10
" />Hehe, Cann, toś sie pokazała z najlepszej strony z tego co widzę Człowiek ma wyłączoną opcję wieloklasowości Bo tutaj, misiu kolorowy, jest mowa o BG1 Półelf jest najlepszy do dwuklasowania z tego co mi jest wiadome



Cannabis - Śro 22.08.2007, 18:16:19
" /> Frost napisał(a):



Oress - Śro 22.08.2007, 21:37:47
" />to co, dajemy jakieś taktyki na stronę z tego topicu??



Cannabis - Śro 22.08.2007, 21:55:20
" /> Oress napisał(a):



Oress - Śro 22.08.2007, 21:57:28
" />to sie zrobi, tylko teraz nie mam czasu, wiec elminstera i shandalara mogę poprawić i wrzucamy?



Cannabis - Śro 22.08.2007, 21:58:20
" /> Oress napisał(a):



Soanseth - Śro 22.08.2007, 22:23:32
" />Panowie i Panie
Nadszedł sądny dzień
Czwartek 23.08.07 godz.00:20 podaje wam link do zebranych przeze mnie
portretów z neta.......oto link http://rapidshare.com/files/50642706/Portrety.rar.html

Dziękuję....zapraszam do ściągania i oceniania

PS:Jeśli możecie to piszcie oceny portretów w tym topiku



Frost - Czw 23.08.2007, 04:28:24
" />Mi się jeden jak narazie spodobał z tego zbioru Ale jakieś dziwne gusta mam
Cytuj:



Arry - Czw 23.08.2007, 07:11:48
" />Frost, mam pytanie. Co tyś sie uczepił tak tego kapłana?
Mnie właśnie źle się gra kapłanem jako główną postacią (nawet jeśli jest mieszanką).
Co do Romansu, to mówiłem o BG2... ale można też grać kobietą...
MI tam się gra najlepiej czystym wojem.
Udało mi się zdobyć 2 księgi kondycji więc mam 20 i naturalna Regeneracje a w 2 jak uzbroiłem goscia w 2 miecze długie i wymaksowałem walkę dwoma broniami oraz mieczami długimi, to mój gość już nie jest czołgiem... jest terminatorem. Przykład? Kuo-Tao w podmroku... Moja główna postacią wchodziłem w grupę takich i wychodziłem po chwili... z tą różnicą, że kuo-Tao juz nie było...



Frost - Czw 23.08.2007, 09:06:21
" />Tylko w BG1 Woj/Kap jest jedną z najlepszych klas. Jakby nie było. Tak samo woj/złodziej, którego bardziej się opłaca wziąć niż zwykłego wojaka, ponieważ ma cios w plecy, a razem z kolczugą Drizzta ma dobre kp.

Czemu kapłana się uczepiłem? Bo kapłan jest nie do zdarcia. Jako wieloklasowiec ma masę PŻ, dobre kp, czary kapłańskie którymi go się podpakowuje dość porządnie, oraz wiele innych bajerów.

Ta drużyna, którą podałem, to jest armagedon (IMO). Nic jej nie stanie na przeszkodzie. Jest bardzo lamerska wręcz (kapłanem jednym szkielety, drugim szkielety i burze).

Kapłan to jest pozycja obowiązkowa w każdej drużynie dla nowych Jakby nie było



Soanseth - Pią 24.08.2007, 22:56:06
" />Fiu fiu.....widze że taktyki się skończyły
Temat stoi a Orish niema co wrzucać na stronke

PS:Ściągał ktoś poza Arry'm portrety



Rey - Sob 25.08.2007, 11:48:08
" />Soan- ja ściągnąłem w osobnym temacie (chyba jako pierwszy na Insi )



Frost - Sob 25.08.2007, 12:05:49
" />Ja również ściągnąłem (prawdopodobnie jako pierwszy na Insi ) i takie sobie. Kobiety mają portrety całkiem niezłe, ale w mężczyznach słabiej zdecydowanie. Całkiem dobre portrety Drowów



Soanseth - Sob 25.08.2007, 15:49:41
" />Wiecie nie chciało mi się już tego wszystkiego segregować.........pewnie dlatego że wziąłem się za to o 4:00 rano.
Ale jak będę miał czas to pośmigam po necie i zbiorę więcej portrecików
bo na zagranicznych(esp,fra,ger,eng,rus.itp)jest ich pełno.

PS:Jeżeli mam się za to zabrać...to muszę wiedzieć czy ktoś będzie pobierał potem te portrety

Pozdrawiam



Bułka_z_masłem - Sob 25.08.2007, 16:03:44
" />ja bym pobierał bo nigdy nie chce mi sie szukać i zmniejszać portrety żeby je w grze móc wykorzystać !
także ja jestem ZA!!:)



Veronique - Sob 25.08.2007, 16:21:01
" />Ja też pobrałam i chętnie zobaczę więcej



Soanseth - Sob 25.08.2007, 16:41:31
" />No to muszę się wziąć do roboty

PS:Za kilka dni postaram się wrzucić link do "nowych portretów"



Rey - Sob 25.08.2007, 17:24:50
" />ja też pobiorę z chęcia



Soanseth - Sob 25.08.2007, 18:31:52
" />Ale gafe jebnąłem w poprzednim poście....
Ja to jednak jestem człowiek GOOGLE.A tak na serio portrety już mam.
Jest troche powtórek z poprzednich ale doszło duużo nowych.

http://rapidshare.com/files/51246588/Po ... 2.rar.html

PS:Cholera...napiszcie jak wam się podobają .........A zapomniał bym.
Już sortować mi sie nie chciało więc wybierzcie sobie najlebsze i wrzućcie do gry a nie ładujcie wszystkie



Unthralion - Sob 25.08.2007, 20:46:02
" />Mi coś te portrety nie chcą się ściągnąć, klikałem na link powyżej i nic.



Soanseth - Sob 25.08.2007, 20:53:13
" />1-Klikasz link.
2-Potem wyskakuje strona i na samym dole klikasz free
3-Wybierasz "via level(3)"
4-Wpisujesz kod
5-Klikasz "download"

PS:Sprawdziłem i link działa więc ty coś źle robisz



Rey - Nie 26.08.2007, 09:56:11
" />mi tez ale wystarczyło znów załadować link



VORADOR - Śro 29.08.2007, 07:28:42
" />Mam pytanie drogie ludziska, gdzie są poszczególne grimuary -znalazłem już 1 kondycji i 1 charyzmy, podobno są z 3 mądrości, siły zręczności i inteligencji. Mowa o BG1.



Oress - Śro 29.08.2007, 08:43:49
" />na stronie jest prze genialny tekst mojego autorstwa xP o grimuarach i tam masz wszystko opisane gdzie co i jak, wystarczy tylko poszukac xP



VORADOR - Śro 29.08.2007, 11:15:53
" />Mam problem jestem w 3 akcie idę do pomocnej Dłoni tej twierdzy na północy i nie znajduję Khalida i Jaheiry... co mam robić jak mam dalej przejść grę... bo muszę znaleść tych bandytów na północy co robić by odkryć te nowe lokacje.



fokus - Śro 29.08.2007, 11:19:45
" />Musisz isć do beregostu i do gospody Feldeposta i na piętrze zabić Tranziga zaraz po jego śmierci twoja mapa zostanie uzupełniona o obóz bandytów



Frost - Śro 29.08.2007, 11:29:59
" />Aby mapa się zaktualizowała o obóz bandytów trzeba pogadać z Elminsterem, nie trzeba zabijać Tranziga (ja sobie o nim zapomniałem i przypomniałem jak już w Kniei Larsa byłem ). Elminster zaczepia nas przy kowalu, zaraz po nim zaczepia nas mała dziewczynka, która nam mówi o tym, że jakiś tam oficerokapitan cos od nas chce

Się za bardzo rozpisałem :/



VORADOR - Śro 29.08.2007, 11:33:01
" />Tak ale ja już to zrobiłem i nadal nie mam tej lokacji pójdę jak kolega radził do tej gospody wielkie dzięki chłopaki a i jeszcze jedno jak popłynąć na tą wyspę w Brodzie Ulstera?.



Elvewyn - Śro 29.08.2007, 14:19:15
" />Żeby dostać się na wyspę musisz iść do Brody Ulgotha i tam zaczepi cię mag, który da ci zadanie i teleportuje na wyspę.



VORADOR - Śro 29.08.2007, 20:05:50
" />Na wyspe wilkołaków a nie do wiezienia, tam już byłem.



Elvewyn - Śro 29.08.2007, 20:25:33
" />A na wyspę Baldurana. No też w Brodzie Ulgotha rozmawiasz Mendesem. Tak się chyba nazywał ten gość.



Aramin - Sob 16.02.2008, 17:54:43
" />Mam pytanie odnośnie BG I. Czy gdy biorę łowcę ze specjalnością łuki to gdy będzie on człowiekiem a nie elfem tracę? Bo Czytałem gdzieś że najlepiej żeby taki łowca był elfem. Czy nie ma takiej różnicy jeśli to będzie człowiek? Aha inteligencja jest mi do czegoś potrzebna? Bo wynika z paru rzeczy że przydaje się tylko magowi a jako taki wojownik mogę ją kompletnie zjechać.



Loki Lyesmyth - Sob 16.02.2008, 17:58:08
" />jakiejś tam straszliwej różnicy nie ma.
to jak skutecznie walczysz łukiem zależy od zręczność.
ef moze mieć maksymalnie zręczności 19 człowiek 18 więc trochę się traci.
nie mniej nie jest to tak porażające by w połowie gry zmieniać postać



Aramin - Sob 16.02.2008, 18:06:07
" />Dzięki. niemniej nie przerwę w połowie gry bo jestem po formacie a save szlag trafił. Wiem że wszystko zależy od Zre. tak nawiasem mówiąc niemniej dzięki dzęki. A co z tą inteligencją?



VORADOR - Czw 28.02.2008, 16:45:20
" />Sposób na legendarną postać na pvp

Sposób jest prosty i skuteczny, jeżeli ktoś gra w BG dla przyjemnosci i fabuły nie musi tego traktować poważnie, jest to bowiem sposób na jak najszybsze osiągnięcie legalnymi metodami (bez użycia hacków potężnej postaci).

1 Krok- tu potrzebne będzie BG 1- exportujemy z savu który jest w dodatku lub jezeli mamy jakas silną postać zaczynamy nią gre, ważne 7 lvl i wojownik by szybko pozbierać nam potrzebne rzeczy, zbieramy po grimuarze każdego rodzaju, siły, zręczności, kondycji, inteligencji, mądrości i charyzmy. Jak już to zbierzemy exportujemy postać, ważne nie zużyć tych grimuarów ta postać jest jedynie mułem.

2 Krok- odpalamy BG 2 teraz decydujemy się czym naprawdę chcemy zagrać zanim jednak to zrobimy odpalamy gre w trybie multi i tworzymy 6 takich samych postaci, w 1 z nich zapychamy ekwipunek grimuarami. Teraz gdy sie zdecydowalismy jaka postacia chcemy grac zrzucamy i zuzywamy grimuary aż osiągniemy 25 na każdej z cech jak zabraknie zakładamy od nowa.

3- Krok przechodzimy BG 2 do maksymalnego lvlu, postać gotowa nie trzeba przechodzić wielokrotnie gry aby mieć postać na pvp, nikt też nie zarzuci że, używany był shadow keeper ponieważ metoda jest niewykrywalna i w 100% ucziciwa, nie dokonamy nią przekrętów że postać będzie miała 1000 życia lub coś w tym rodzaju jedynie przyspieszymy jej rozwój a dla człowieka który, szanuje swój czas to istotna zmianka.

Prosze nie pisać, że to jest głupie lub coś w tym rodzaju to jedynie sposób na postać na pojedynki z innymi graczami w jak najkrótszym czasie.
Opis gdzie znajdują się grimuary, jest podany na głownej stronie Insimilionu w poradniku.



Saiya-jin - Czw 28.02.2008, 18:26:24
" />Dla mnie to jest cheaterstwo. Od razu można sobie wcisnąć ctrl+j+8, a potem wrzucać kodami grimuary.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.