ďťż
Wštki |
[Oblivion] Współczynniki (Oceansoul)
Oceansoul - Pią 24.07.2009, 23:36:27 " />Noc bez tekstu nocą straconą . Tekst o Umiejętnościach będzie jednak osobno (jeden 20-stronicowy elaborat w tym tygodniu zdecydowanie wystarczy). Wersja z worda: klik! (te ramki, co tam są, oczywiście nie muszą tak wyglądać, ale fajnie by było, jakby to były jakiekolwiek ramki, tak sobie myślę ^^) --- WSPÓŁCZYNNIKI Abyś nie zginął, drogi graczu, wśród kilku tabelek pełnych przeróżnych nazw i wartości, oferuję ci możliwość zapoznania się z systemem funkcjonowania statystyk w grze, jaką jest TES IV: Oblivion. Mam nadzieję, że scharakteryzowanie wszystkich współczynników, które opisują twojego bohatera, pomoże ci w podjęciu decyzji o podnoszeniu poszczególnych z nich. Nie można â czy też raczej nie warto â zostawać specjalistą od wszystkiego, więc lepiej zawczasu zastanowić się, mistrzostwo w których dziedzinach interesowałoby cię najbardziej â i konsekwentnie starać się je osiągnąć. Współczynniki główne Postać gracza opisywana jest przez osiem współczynników głównych. Determinują one jego tężyznę fizyczną, siłę umysłu, gibkość, urok osobisty, a nawet szczęście. Bazowa ilość punktów zależna jest od decyzji, które podejmowałeś podczas tworzenia postaci â przedstawiciele każdej z ras rozpoczynają grę z innymi wartościami cech, a dobór odpowiedniego znaku zodiaku i klasy może niektóre z nich znacząco zwiększyć. Podczas awansu będziesz mógł każdorazowo zwiększyć trzy spośród ośmiu współczynników â maksymalnie o pięć punktów, minimalnie o jeden. Ilość tych punktów zależy od tego, które z dwudziestu jeden umiejętności rozwijałeś między jednym a drugim awansem â każda z tych zdolności przypisana jest do konkretnego współczynnika, dlatego jeśli zależy ci, by podnieść któryś z nich o maksymalną wartość, skoncentruj się na trenowaniu tylko tych, które âźwspierająâ daną cechę. Premie za rozwój umiejętności przypisanych do danej cechy prezentują się następująco: ⢠0 punktów umiejętności => +1 do współczynnika; ⢠1-4 punktów umiejętności => +2 do współczynnika; ⢠5-7 punktów umiejętności => +3 do współczynnika; ⢠8-9 punktów umiejętności => +4 do współczynnika; ⢠10 lub więcej punktów umiejętności => +5 do współczynnika. Przykład: do umiejętności Siła przypisane są następujące umiejętności: Broń obuchowa, Ostrza, Walka wręcz. Jeśli więc zależy ci, by podczas awansu zwiększyć Siłę o pięć punktów, musisz rozwinąć wyżej wymienione umiejętności o minimum dziesięć punktów. Nie jest ważne, czy zwiększysz jedną z nich o tyle, czy też podniesiesz odrobinę wszystkie trzy â grunt, by suma wyniosła dziesięć. Nie gra też roli, czy rozwijane zdolności to twoje umiejętności główne, czy też poboczne. Skoro mechanikę mamy już za sobą, czas przejść do opisu poszczególnych współczynników. Siła ⢠determinuje bazową wartość maksymalnego obciążenia â wynosi ona tyle, co ilość punktów Siły przemnożona przez pięć; ⢠określa ilość punktów obrażeń zadawanych podczas ataku bronią białą; ⢠jest jednym z czterech współczynników, który wpływa na wartość kondycji postaci. Powiązane umiejętności: Broń obuchowa, Ostrza, Walka wręcz. Inteligencja ⢠determinuje bazową liczbę punktów many â ich ilość to dwukrotna wartość współczynnika, opcjonalnie zwiększona dzięki modyfikatorom rasowym lub poprzez wybór odpowiedniego znaku zodiaku; ⢠nie ma wpływu na ilość many potrzebnej do rzucenia danego zaklęcia. Powiązane umiejętności: Alchemia, Przyzywanie, Mistycyzm. Siła woli ⢠wprost proporcjonalnie determinuje szybkość samoistnej regeneracji many podczas gry, nie ma jednak wpływu na jej ilość; ⢠jest jednym z czterech współczynników, który wpływa na wartość kondycji postaci. Powiązane umiejętności: Zniszczenie, Przemiana, Przywracanie. Zwinność ⢠wpływa na zdolność ukrywania się w cieniu i bezszelestnego poruszania się w trybie skradania; ⢠zmniejsza ryzyko zostania oszołomionym na skutek ataku wroga; ⢠zwiększa obrażenia zadawane w walce dystansowej z użyciem łuku; ⢠jest jednym z czterech współczynników, który wpływa na wartość kondycji postaci. Powiązane umiejętności: Zabezpieczenia, Skradanie się, Celność. Szybkość ⢠wpływa na prędkość poruszania się â chodzenia, biegania, pływania; ⢠determinuje czas, jaki upływa podczas przemieszczania się z wykorzystaniem opcji szybkiego podróżowania; ⢠wraz z umiejętnością Akrobatyka określa długość i wysokość skoków. Powiązane umiejętności: Atletyka, Lekki pancerz, Akrobatyka. Wytrzymałość ⢠decyduje o bazowej ilości punktów życia â ich wartość w momencie rozpoczęcia gry to dwukrotność tego współczynnika; ⢠wpływa na ilość punktów życia, które postać otrzymuje wraz z każdym awansem na kolejne poziomy â bohater zyskuje jedną dziesiątą aktualnej wartości Wytrzymałości; ⢠jest jednym z czterech współczynników, który wpływa na wartość kondycji postaci. Powiązane umiejętności: Blok, Płatnerz, Ciężki pancerz. Osobowość ⢠wpływa na reakcję napotkanych NPC na postać gracza â każde dodatkowe 4 punkty tego współczynnika zwiększą nastawienie przechodniów o 1 punkt; ⢠ułatwia przekonywanie ludzi do podzielenia się cennymi informacjami; ⢠wraz z umiejętnością Handel umożliwia wytargowanie lepszych cen od kupców. Powiązane umiejętności: Retoryka, Handel, Iluzja. Szczęście ⢠w przeciwieństwie do pozostałych współczynników, przedstawiciele poszczególnych ras rozpoczynają grę z taką samą ilością Szczęścia, wynoszącą 50 punktów â jest to wartość neutralna, przy której nic się dzieje, dopiero podniesienie jej lub obniżenie będzie miało odpowiednio pozytywny i negatywny wpływ na rozgrywkę; ⢠modyfikuje wartość wszystkich umiejętności prócz Akrobatyki i Atletyki â zdolności zostają zwiększone o 40% dodatkowych (czyli tych powyżej 50) punktów Szczęścia; ⢠ma wpływ na wszystkie zdarzenia generowane losowo â zawartość skrzyń, ekwipunek wrogów, zwycięstwo na Arenie tej drużyny, na którą postawiłeś pieniądze, itd. Powiązane umiejętności â brak. W związku z tym, przy każdym awansie możesz zwiększyć Szczęście tylko o jeden punkt. Współczynniki pochodne Istnieją zaledwie cztery współczynniki pochodne i są one bardziej lub mniej zależne od współczynników głównych. Zdrowie Zdrowie postaci to nic innego, jak ilość posiadanych przez nią punktów życia. Określa, ile obrażeń zadanych przez wroga jest w stanie znieść bohater, zanim spotka go śmierć. Ilość aktualnie posiadanych punktów życia zależy od poziomu postaci oraz wartości współczynnika Wytrzymałość. Wzór na wartość początkową zdrowia: 2*Wytrzymałość = ilość punktów życia Wzór na zwiększanie się ilości zdrowia podczas awansu, gdy nie podnosisz Wytrzymałości: Wytrzymałość/10 = ilość punktów życia uzyskanych podczas awansu Wzór na zwiększanie się ilości zdrowia podczas awansu, gdy dodatkowo podnosisz Wytrzymałość: Wytrzymałość (przed zwiększeniem)/10 + dodatkowa Wytrzymałość*2 = = ilość punktów życia uzyskanych podczas awansu Regeneracja zdrowia nie następuje samoczynnie. Utracone punkty życia można uleczyć na kilka sposobów: ⢠pijąc miksturę leczącą, korzystając ze zwojów lub czarów ze szkoły Przywrócenia; ⢠rzucając zaklęcie Absorpcja zdrowia na wroga â uleczysz się wówczas kosztem osłabienia przeciwnika; ⢠udając się na spoczynek lub korzystając z opcji szybkiego podróżowania na dalekich dystansach; ⢠modląc się do przydrożnych kaplic Dziewięciorga lub przy kościelnych ołtarzach â o ile posiadasz więcej punktów sławy niż niesławy; ⢠modląc się przy Ołtarzu Sithisa, dostępnym po zainstalowaniu plugginu Czeluść Wzgardy w twojej nowej posiadłości â o ile posiadasz więcej punktów niesławy niż sławy. Mana Mana, a właściwie w świecie Tamriel Magicka, jest magiczną energią potrzebną do rzucania zaklęć. Jej ilość zmniejsza się po użyciu każdego czaru, a regeneracja następuje samoczynnie, zależnie od współczynnika Siły woli i â pośrednio â Inteligencji. Jeśli twoja mana nie regeneruje się, przyczyny mogą być dwojakie: albo jesteś spod znaku Atronacha, albo zaraziłeś się jedną z chorób i teraz odczuwasz negatywne skutki tego schorzenia. Wzór na wartość początkową many: 2*Inteligencja + bonus rasowy + bonus znaku zodiaku = ilość punktów many Gdzie: bonus rasowy dotyczy Bretonów (+50 punktów) oraz Wysokich elfów (+100 punktów), zaś bonus znaku zodiaku wynika z wyboru Maga (+50 punktów), Ucznia (+100 punktów) lub Atronacha (+150 punktów). Wzór na regenerację many: 0,01*(0,75+0,02*Siła woli)*całkowita ilość many = = ilość zregenerowanych punktów many na sekundę czasu rzeczywistego Kondycja Kondycja determinuje wydajność działań bohatera â jeśli spadnie ona do zera, skuteczność ataku bronią białą znacznie maleje, zmniejsza się też zdolność krycia się w cieniu i kradzieży kieszonkowej. Poziom kondycji nie ma jednak wpływu na rzucanie czarów. Utrata kondycji następuje podczas męczących czynności â takich jak skakanie czy atakowanie wroga. Regeneruje się ona samoczynnie. Bieganie nie osłabia poziomu kondycji, ale zmniejsza prędkość jej odnawiania się â o ile nie jesteś mistrzem Atletyki. Spadek kondycji poniżej zera â co może spowodować atak za pomocą pięści albo odpowiednie zaklęcie â powoduje osunięcie się postaci na ziemię, gdzie pozostaje do czasu, aż kondycja nie osiągnie ponownie wartości zero lub wyższej. Tyczy się to tak postaci gracza, jak i wrogów. Wysokość kondycji zależy w równej mierze od czterech Współczynników. Wzór na wartość kondycji: Siła + Siła woli + Zwinność + Wytrzymałość = ilość punktów kondycji Wzór na wpływ kondycji na atak bronią białą: obrażenia bazowe broni*[(aktualna wartość kondycji/maksymalna wartość kondycji +1)]/2 = = obrażenia zadawane przez broń białą Obciążenie Współczynnik obciążenia determinuje sumę wag przedmiotów, jaką bohater jest w stanie unieść. Przekroczenie maksymalnej wartości udźwigu spowoduje, że postać będzie przeciążona â i nie ruszy się z miejsca. Waga przedmiotu jedynie chwyconego, a nieumieszczonego w ekwipunku, nie wlicza się do obciążenia. Wzór na wartość maksymalnego obciążenia: Siła*5 = maksymalna waga przedmiotów, jaką możesz unieść wojjoo - Sob 25.07.2009, 06:50:41 " />przeczytane. Orish - Sob 25.07.2009, 07:32:08 " /> Cytuj: Nicky - Sob 25.07.2009, 08:23:11 " /> Oceansoul napisał(a): Oceansoul - Sob 25.07.2009, 09:56:46 " />Poprawione ^^ Mith - Sob 25.07.2009, 13:40:07 " /> Cytuj: Oceansoul - Sob 25.07.2009, 16:14:49 " />Błędy poprawione. Ale nie widzę sensu zmieniania z jednego dobrze na drugie dobrze ^^. Ja tam długie zdania lubię, a w końcu nad tekstem jest mój podpis - więc i mój styl pisania zostaje ^^. Suiseiseki - Nie 26.07.2009, 22:39:33 " />Przeszczep z UESP udany. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |