ďťż
 
 
 
 

Wštki


[NwN2] klasa postaci



grzesiek1306 - Czw 20.05.2010, 12:23:34
" />Witam
Mam takie pytanie:
Czy lepszy(przynajmniej na początku)jest człowiek wojownik, czy ełf(półelf)łowca nastawiony na walkę wręcz?W razie możliwości proszę o uargumentowanie odpowiedzi.




Alaundo - Pią 21.05.2010, 13:42:37
" />W przedstawionej przez Ciebie kombinacji rasa nie ma znaczenia. Łatwiej było by coś doradzić gdybyś napisał jak planujesz rozwijać postać, jakie klasy dodać? Elf ma premię do zręczności ale jeśli nastawiasz się na walkę wręcz to nie jest aż tak istotne. Łowcy przyda się tylko tyle zręczność aby chodząc w lekkiej zbroi miał w miarę dobrą KP. Na początku (poziomy 1-5) to raczej wojownik będzie silniejszy, Zbroję płytową i ciężką tarczę łatwo dostać, więc KP będzie raczej wyższa niż łowcy. Wojownik ma dodatkowe atuty na poziomach 1, 2, 4 i każdym kolejnym parzystym, więc nie tylko nadrabia ale też przegania łowcę, który dostaje darmowe atuty za styl walki. Ponad to, może na 4 poziomie wziąć specjalizację w broni (+2 obrażeń). Nie grałem łowcą ale w teorii, w dłuższej perspektywie może być mocniejszy od wojownika. Nie musi spełniać wymagań związanych z atutami do walki dwoma broniami, wystarczy że nosi lekką zbroję (albo na golasa ). Żeby dostać ostatni atut trzeba mieć 25 zręczności, co mocno ogranicza rozwój wojownika, który chciałby dorównać łowcy walczącego dwoma broniami.



Vrenth - Sob 22.05.2010, 07:00:58
" />Łowca z dużą zręcznością może być dobry, ale jest trudny do grania. Żeby mieć darmową walkę dwiema brońmi, musi mieć wysoką zręczność, żeby walczyć to raczej dużą siłę. Chyba, że postawisz na lekkie bronie i atut finezji w walce, ale to oznacza rezygnację z wielu silnych broni. Wojownik z kolei musi się wyspecjalizować w jakiejś konkretnej broni, bo po prostu brakuje atutów, żeby sensownie rozwijać czystego wojownika.



michal_w - Sob 22.05.2010, 09:22:26
" />Ciężko mówić kto jest lepszy ale gra wojownikiem jest najłatwiejsza. Dużo hp, atuty premiowe, ciężkie pancerze i tarcze. Wybieramy ulubioną broń i atuty z nią związane. Przy okazji można rozwinąć atak z doskoku albo poprawić rzuty, walka na oślep też może się przydać.
Z łowcą już trzeba trochę pokombinować. Kluczowe cechy to zręczność i siła. Gdy idziemy w dwie bronie zręczność dobrze jest rozwinąć do 18 by spokojnie biegać w ćwiekówce lub koszulce kolczej a potem pakować w siłę. Wariant z finezją i dużą zręcznością wygląda fajnie w teorii ale w NWN2 sprawdza się słabo. Silną stroną łowcy jest atut wróg rasowy.

PS jak dla mnie najlepiej gra się w NWN2 paladynem lub mnichem, z klas "walczących". Co kto lubi.




Alaundo - Nie 23.05.2010, 21:47:33
" />Właśnie zaletą łowcy jest to, że atuty związane ze stylem walki ma za darmo o ile nosi lekką zbroję albo nie nosi żadnej, i nie musi spełniać żadnych innych wymagań. Czyli nie musi mieć wysokiej zręczności. Ponad to, te atuty można zaliczyć do spełnienia wymagań wstępnych do wyboru innych atutów. Tak jest w teorii bo łowcy w NWN2 nie rozwijałem.
Dla zainteresowanych:http://nwn2.wikia.com/wiki/Ranger



Ranil - Czw 27.05.2010, 17:54:55
" />Jeżeli chodzi o kampanie, to spokojnie starczy 16 zręczności + pas zręczności (+6 zr. i swoboda ruchów). Przy mithralowej koszulce kolczej osiągnie pełnie kp ze zręczności. (ale znowu, na początku będzie dość ciężko). No i łowca nie posiada żadnych umiejętności "gadanych". Wojownik ma chociażby zastraszanie i premiowe atuty.

Ale to już zależy od koncepcji postaci i buildu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.