ďťż
 
 
 
 

Wštki


[NwN] Poradnik (Zarnn) - zawieszony



Vrenth - Pon 18.09.2006, 19:59:10
" />Poradnik pt. "jak grac?", czyli optymalny rozwój klasy

W trzeciej edycj AD&D wprowadzono wiele ulepszen w tworzeniu i rozwoju postaci.Pojawi³a sie rasa pó³orków, a takzê profesje barbarzyncy i sorcerera, uzdolnionego czarownika, który nie u¿ywa ksiegi zaklêc. Jesli chcemy w ramach ka¿dego zawodu wybieramy sobie specjalizacje. Wojownik zostaje np. szermierzem, piratem, gladiatorem b¹dz przywódc¹. Wyspecjalizowany bochater dostaje pewne premie,ale zarazem nak³ada na siebie ograniczenia. Na przyk³ad szermierz staje sie mistrzem w walce bia³¹ broni¹, ale nie wolno mu korzystac ju¿ z ciêzkich pancerzy. Z kolei kap³ani specjalizuj¹ siê, wybieraj¹c dwie posród dziewiêtnastu domen. nale¿¹ce do nich czary staj¹ sie wtedy dostêpne dla specjalisty na ni¿szych poziomach doswiadczenia. Wszytko te i inne mo¿liwosci daje nam newerwinter nights.
"Jak zacz¹c grac" to pytanie jest bardzo proste pocz¹tkuj¹cy gracz musi wiedziec czy chce grac postaci¹ rzucaj¹c¹ czary czy postaci¹ u¿ywaj¹c¹ broni siecznych(wojownicy). Stworzenie postaci nie determinuje jej rozwoju. Bochater zmienia sie znacz¹co z ka¿dym awansem na kolejny poziom doswiadczenia. Dostajemy punkty, które wydajemy na umiejetnosci takie, jak skradanie sie, nas³uchiwanie, leczenie.Co cztery poziomy doswiadczenia dodajemy jeden punkt z szesciu cech podstawowych. Jesli chcemy wybieramy te¿ podczas awansu dodatkow¹ profesje- na przyk³¹d zamiast wyskoczyc na wy¿szy poziom jakko mag zaczynamy kariere wojownika.
Jak widzimy tryb gry w newerwinter nights jest bardzo zró¿nicowany, mamy bardzo szerokie pole popisu poprzez wybór atutów, i umiejêtnosci, które sprawiaj¹ ¿ê gra jest wciagaj¹ca na maksa i daje nam duzo godzin dobrej rozgrywki.

Graj¹c w newerwinter nihts jako "pocz¹tkuj¹cy" musimy na siebie za³o¿yc te¿ pewne ograniczenia takie jak zbroje, ore¿ czy czary. Zaczynaj¹ rozgrywke wojownikiem musimy sie zastanowci czy bedzie on w przysz³osci kszta³ci³ sie w klasie innej czy wybierze inn¹ dla przyk³adu maga .
Wojownicy:
Wojownicy mog¹ pe³nic rózne pole poczynaj¹c od zo³nierzy a koncz¹c na stra¿nikach porz¹dku. Dla niektórych przygoda wojownika stanowic bedzie wzbogacenie sie a inni mog¹ u¿ywac swych umiejêtnoisci do ochrony s³abszych
Kostka wytrzyma³osci k10
Bieg³osci:ka¿de uzbrojenie proste lub bojowe, wszytkie pancerze, wszytkie tarcze(sztylet, lekka kusz, miecz, proca)
Punkty umiejetnosci(*4 na 1poziomie):4 +modyfikator inteligencji, modyfikator odpornosci+1
Rozgrywka w newerinter nights pod wodz¹ wojownika bedzie dosc ciekawa. ma on bardzo duzy wybór umiejêtnosci, atuty, cechy wrodzone. W wojownika warto nak³adac umiejêtnosc takie jak Perswazja, Parowanie, powalenie, mocna budowa, czy prowokacja.




Seldon - Pon 18.09.2006, 20:02:07
" />Ja tu widzę komuś polskie fonty nie wskakują



Orish - Pon 18.09.2006, 20:26:54
" />W trzeciej edycji AD&D wprowadzono wiele ulepszeń w tworzeniu i rozwoju postaci. Pojawiła się rasa półorków, a także profesje barbarzyńcy i sorcerera, uzdolnionego czarownika, który nie używa księgi zaklęć. Jeśli chcemy w ramach każdego zawodu wybieramy sobie specjalizacje. Wojownik zostaje np. szermierzem, piratem, gladiatorem bądź przywódcą. Wyspecjalizowany bohater dostaje pewne premie, ale zarazem nakłada na siebie ograniczenia. Na przykład szermierz staje się mistrzem w walce białą bronią, ale nie wolno mu korzystać już z ciężkich pancerzy. Z kolei kapłani specjalizują się, wybierając dwie spośród dziewiętnastu domen. Należące do nich czary stają się wtedy dostępne dla specjalisty na niższych poziomach doświadczenia. Wszystko te i inne możliwości daje nam Neverwinter Nights.
"Jak zacząć grać” to pytanie jest bardzo proste początkujący gracz musi wiedzieć czy chce grac postacią rzucającą czary czy postacią używającą broni siecznych (wojownicy). Stworzenie postaci nie determinuje jej rozwoju. Bohater zmienia się znacząco z każdym awansem na kolejny poziom doświadczenia. Dostajemy punkty, które wydajemy na umiejętności takie, jak skradanie się, nasłuchiwanie, leczenie. Co cztery poziomy doświadczenia dodajemy jeden punkt z sześciu cech podstawowych. Jeśli chcemy wybieramy też podczas awansu dodatkową profesje - na przykład zamiast wyskoczyć na wyższy poziom jako mag zaczynamy karierę wojownika.
Jak widzimy tryb gry w Neverwinter Nights jest bardzo zróżnicowany, mamy bardzo szerokie pole popisu poprzez wybór atutów, i umiejętności, które sprawiają, że gra jest wciągająca na maska i daje nam dużo godzin dobrej rozgrywki.

Grając w neverwinter nights jako "początkujący" musimy na siebie założyć też pewne ograniczenia takie, jak zbroje, oręż czy czary. Zaczynają rozgrywkę wojownikiem musimy się zastanowić czy będzie on w przyszłości kształcił się w klasie innej czy wybierze inną dla przykładu maga.
Wojownicy:
Wojownicy mogą pełnić różne pole poczynając od żołnierzy a kończąc na strażnikach porządku. Dla niektórych przygoda wojownika stanowić będzie wzbogacenie się a inni mogą używać jej do pomocy słabszym.
Kostka wytrzymałość k10
Biegłości: Każde zbrojenie proste lub bojowe, wszystkie pancerze, wszystkie tarcze (sztylet, lekka kusz, miecz, proca)
Punkty umiejętności (*4 na 1poziomie): 4 +modyfikator inteligencji, modyfikator odpornosci+1
Rozgrywka w Neverinter Nights pod wodzą wojownika będzie dość ciekawa. Ma on bardzo duży wybór umiejętności, atuty, cechy wrodzone. W wojownika warto nakładać umiejętność takie jak Perswazja, Parowanie, powalenie, mocna budowa, czy prowokacja.



Seldon - Pon 18.09.2006, 21:04:52
" />"Jak zacząć grać” to pytanie jest bardzo proste

Pytanie jest proste, czy np. "odpowiedź na to pytanie jest stosunkowowo prosta" ?

Hmmm, to mi się nie podoba "musi wiedzieć czy chce grac postacią rzucającą czary czy postacią używającą broni siecznych (wojownicy)". Takie rozgraniczenie jest mało merytoryczne. Należy to zastąpić to bardziej ogólnym ujęciem np. "gracz powinien zdecydować o tym w jaki sposób jego postać będzie sobie radziła z trudnościami, czy będzie preferowała rozwiązania siłowe, użycie magii, ataki z ukrycia czy z dystansu. Klasa definiuje pośrednio również podejście do NPC oraz ilość i rodzaj opcji dialogowych." Coś w tym stylu.

Tekst ogólnie obleci ale zasadniczo trochę jest mało pomocny. Owszem, wyjaśnia pewne podstawy mechaniki tworzenia postaci, ale jak sobie tak n00b stworzy maga/barbarzyńcę/łowcę to za chwilę przyleci do nas z płaczem, że nikt go nie ostrzegł, że moze mieć problem.

Należałoby ostrzec przed wieloklasowością, że należy ją stosować rozważnie, jeśli już to podać jakieś przykłady zestawów z opisem plusów i minusów, żeby czytający zrozumiał jaka jest ogólna idea.

Do rozwinięcia, uszczegółowienia i naświetlenia najważniejszych rzeczy. My trochę siedzimy, jeśli nie wszyscy w samym NWN to chociaż w AD&D ale na bogów to ma być tekst dla Kowalskiego z ulicy, żeby nie przygrywał pvp z chomikiem.




Ahelor - Pon 18.09.2006, 21:57:53
" />Tekst wg mnie średni. Brakuje tu konkretów czyli jakichś porad. Opisane jest czym zaowocują nasze wybory, ale autor nie podsuwa początkującym żadnych rozwiązań.

"jest wciagająca na maksa" nie pasuje do klimatu Insi.



Vrenth - Śro 20.09.2006, 09:39:13
" />tekst bardzo słaby i nawet ja (niektórym wiadomo, że NwN nie ukończyłam i nie bardzo lubię) napisałabym coś bardziej pomocnego w oparciu o instrukcję do gry i niezłą znajomość innych gier opartych na tym systemie.
tekst po prostu za krótki, zawiera szkic postaci wojownika i już. a to nie jest Baldur's Gate, gdzie początkujący nie powinien grać magiem, bo może być mu ciężko z TraK0 20/19, jednym czarem KP maxymalnie 6 i najwyżej 6 punktami życia. A nie wiem czy na początek wojownik akurat jest najlepszy, może raczej jakieś dziwo trochę wojujące, troche leczące się, typu paladyn.
należy napisać ogólnie o różnych klasach lub podać przykłady najlepszych postaci na początek, wyjaśnić conieco na temat charakteru, biegłości, etc, ale bez całej niezrozumiałej mechaniki typu "Kostka wytrzymałości k10". To gracz wie i nic mu to nie mówi.

A to trzeba tak, jak nam kiedyś wykładowca elektroniki tłumaczył na zasadzie "jak czerwony kapturek widział działanie tranzystora: tranzystor to takie zwierze, które ma trzy łapy..." Prosto i opisowo, a gracz już się dowie później co to jest TraK0 i kostki, a jak nie będzie chciał to wystarczy mu informacja że taka wartość jest lepsza od innej.

no i taki krótki opis cech by się przydał...

czyli tekst widzę jako minimum 4-5 razy dłuższy.



Gość - Czw 21.09.2006, 13:47:40
" />poradnik pt. "Jak grac?", czyli optymalny rozwój klasy

"Na początku gry, budzące niegdyś respekt miasto Newerwinter stało sie legowiskiem paniki i terroru, Lady aribeth de Tylmarande wydała odezwe do wszytkich poszukiwaczy przygód przebywających w mieśćie, z prośbą o pomoc w utrzymaniu porządku i poszukiwaniu lekarstwa"." Z każdym dniem zaraza sięga dalej, rozprzestrzeniając się w najbiedniejszych dzielnicah niczym pożar"

Akcja gry Neverwinter Nights przenosi Cie w pólnocne obszary Wybrzeza Mieczy w Zapomnianych Krainach. Zaczynasz jako zupelnie niedoświadczony bohater w mieście Neverwinter, dotknietym przez tajemniczą i śmiertelną zarazem plage.Wewnątrz murów objetego kwarantanną miasta jesteś jednym z tych, których choroba nie dotknela. Musisz odkryc jej przyczyne i nature, a najlepiej znależć na nią antidotum. Zaraza coraz bardziej sie rozprzestrzenia atakuąc coraz nowe dzielnice i rozprzestrzeniając strach wokuł miasta z którego nie ma ucieczki.Newerwinter nights korzysta z trzeciej edycj AD&D.Wprowadzono wiele ulepszen w tworzeniu i rozwoju postaci.Pojawiła sie rasa półorków, a takzę profesje barbarzyncy i sorcerera, uzdolnionego czarownika, który nie używa ksiegi zaklęc. Jesli chcemy w ramach każdego zawodu wybieramy sobie specjalizacje. Wojownik zostaje np. szermierzem, piratem, gladiatorem bądz przywódcą. Wyspecjalizowany bochater dostaje pewne premie,ale zarazem nakłada na siebie ograniczenia. Na przykład szermierz staje sie mistrzem w walce białą bronią, ale nie wolno mu korzystac już z cięzkich pancerzy. Z kolei kapłani specjalizują się, wybierając dwie posród dziewiętnastu domen. należące do nich czary stają sie wtedy dostępne dla specjalisty na niższych poziomach doswiadczenia.tworzenia postaci mozna podzielic na cztery cześci: wybór Cechy postaci, Charakteru, Klasy i Rasy, Potem mozna doklądniej opisac swoją postac poprzez odpowiednie dobranie Umiejetności i Atutów.Stworzenie postaci nie determinuje jej rozwoju. Bochater zmienia sie znacząco z każdym awansem na kolejny poziom doswiadczenia. Dostajemy punkty, które wydajemy na umiejetnosci takie, jak skradanie sie, nasłuchiwanie, leczenie.Co cztery poziomy doswiadczenia dodajemy jeden punkt z szesciu cech podstawowych. Jesli chcemy wybieramy też podczas awansu dodatkową profesje- na przykłąd zamiast wyskoczyc na wyższy poziom jakko mag zaczynamy kariere wojownika. Jak widzimy tryb gry w Newerwinter nights jest bardzo zróżnicowany, mamy bardzo szerokie pole popisu poprzez wybór atutów, i umiejętnosci, które sprawiają żę gra jest dobra i daje nam duzo godzin dobrej rozgrywki.Rozpoczynając rozgrywke w Newerwinter nights musimy założyc jaką postacią bedziemy rozpoczynac przygode.Cechy postaci to sześc glównych elementów opisu postaci, które stanowią podstawe jej charakterystyki.Są uzywane do określenia wyniku wielu jej dzialan. Jak nam wiadomo cechy postaci są bardzo ważne, dzięki nim tak naprawde udaje nam się przehodzic do następnych etapów gry.Warto pamiętac jednak że łączna liczb poziomów bochatera nie może przekroczyc 20.To ograniczenie wynika z braku zasad regulujących rozwój powyżej granicy.Fani Baldur's gate i Icewind Dale'a muszą zapomniec o dawnych przyzwyczajeniach. Teraz wiele działan w newerwinter nights wykonujemy za pośrednictwem menu wyłowanego kliknięciem prawym przyciskiem myszy na postac naszego bochatera.Dzięki niej używamy specjalnych ataków, umiejętnosci, a w trybie multiplayer wydajemy rozkazy wybrane z gotowego zestawu i używamy emote'ów czyli drobnych gestów. Tych ostatnich jest 14, a wśród nich ziewanie, śmiech, saulutowanie, pożegnanie.
Cechy które dodajemy są dla nas bardzo przydatne, dzięki nim udaje nam sie pokonac gnębiącego potwora lub przejsc trudną łamigłówke:

Siła

Sila jest miarą sily fizycznej naszej postaci. Ta cecha jest szczególnie istotna dla wojowników, barbarzynców, paladynów, lowców i mnichów, jako ze pomaga im przetrwac w walce. Modyfikator Sily postaci jest stosowany do:

rzutów na atak w walce wrecz,

rzutów na obrazenia w walce bronią do walki wrecz lub bronią rzucaną*,

testów sily

Inteligencja

Inteligencja jest przydatna magom, określa latwośc, z jaką postac uczy sie i rozumuje. Inteligencja jest wazną cechą dla magów, poniewaz od niej wlaśnie zalezy, ile zaklec mogą rzucac, jak trudno oprzec sie ich magii i jak potezne mogą byc ich czary. Inteligencja jest równiez wazna dla kazdej postaci, która chce korzystac z szerokiego wyboru umiejetności. Modyfikator Inteligencji stosuje sie do:
Im większa inteligencja tym lepiej rzucamy czary(a także zapamiętujemy)

liczby punktów umiejetności uzyskiwanych na kazdym poziomie,

testów nastepujących umiejetności: Rozbrajanie pulapek, Wiedza, Zastawianie pulapek, Szukanie, Sztuka magiczna.

Mądrość

Mądrośc jest ważna dla druidów i kapłanów, opisuje sile woli, zdrowy rozsądek, percepcje i intuicje postaci. Podczas gdy Inteligencja reprezentuje umiejetnośc analizowania informacji przez postac, Mądrośc oddaje świadomośc otoczenia jednostki. Mądrośc jest najwazniejszą cechą kaplanów i druidów; jest równiez wazna dla lowców i paladynów. Modyfikator Mądrości stosuje sie do:

odpornośći+1

Kapłani, druidzi mogą tylko rzucac czary od ilosc punktów mądrości np. 15 punktów- 15 poziom czarów

Zreczność

Zrecznośc jest dobra dla łotrzyka bez niej tak naprawde nie przetrwa w dalszej rozgrywce. Mierzy koordynacje ruchów i zmyslów postaci, zwinnośc, refleks i wyczucie równowagi. Jest to najwazniejsza cecha dla lotrzyków; jest równiez wazna dla kazdego, kto zwykle nosi lekką lub średnią zbroje (barbarzyncy i lowcy) lub w ogóle nie nosi zbroi (mnisi, magowi i czarownicy), a takze kazdego, kto chce byc dobrym lucznikiem. Modyfikator Zreczności stosuje sie do:

rzutów na atak z dystansu, w tym ataki wykonane za pomocą luków, kusz, toporów do rzucania i innych rodzajów broni dystansowej,

zwiększa skuteczność ataku

poruszanie się(szybkie lub powolne)

Testy na krycie, niewidzialność, ciche chodzenie, poruszanie się

Kondycja

Kondycja zwieksza ilośc punktów zycia (PZ) postaci, wiec jest wazna dla wszystkich klas. Modyfikator Kondycji jest stosowany do:

testów na koncentracje(nie tylko)

rzutów obronncy

ilosci PD życia

Charyzma

Charyzma jest ważna dla wszystkich klas.Określa lączną liczbe towarzyszy, którzy mogą znajdowac sie pod komendą postaci i wplywa na lojalnośc towarzyszy, najemników i podwladnych postaci.mierzy siłe osobowosci i odparcia różnych dialogów.Daje nam zdolności przywódcze i fizyczną atrakcyjnośc postaci. Jest przydatna do:

Odpędzania nieumarłych

Testów umiejętnosci:Dyplomacja: Perswazja, Dyplomacja: Prowokacja, Wykonywanie pieśni, Korzystanie z urządzen magicznych.

Te cechy bedą odzwierćiedlać nasz postac i przyszłość w newerwinter nights, więc starajmy się punkty rodzielać z rozwagą.

Walka w Neverwinter Nights toczyc sie bedzie w czasie rzeczywistym.W tej grze walka bedzie dokladnie taka, jaka powinna byc: Ty atakujesz, jednak wrogowie bedą unikac ciosów, staraj sie zadawać ciosy w różne miejsca przeciwnika, wtedy będziesz miał większe szanse na pomyślne wygranie bitwy.Staraj się szukac luki w obronie przeciwnika i atakuj gwałtownie.Staraj się robic uniki przed zabujczymi pchięciami, powaleniami aby zwiększyc skutecznosc wygranej.

Jak nam wiadomo ważno rzeczą w bitwie jest klasa pancerza.
odzwierciedla jak trudno przeciwnikowi zadac Ci cios, który zada obrazenia w skali od 10 do 30. KP jest ustalana na podstawie noszonego przez Twoją postac pancerza i modyfikowana przez czynniki takie jak Zrecznośc, magiczne efekty i modyfikatory walki.

POmocą rzeczą w czasie walki są też rzuty obronne:

Są bardzo przydatne bo tak naprawdę bez nich gry sie nie uda idealnie i z szybkim rozmachem przejść.
Są trzy rodzaje rzutów obronnych: na Refleks (uniki, czary o dzialaniu obszarowym), na Sile Woli (uroki, kontrolowanie umyslu) i na Hart Ducha (trucizny, paraliz).

Gra z czarami czyli, rzuczanie czarów.

Czary rzucac mogą: Czarownicy, Druidzi, Kaplani, Magowie, Bardowie, Lowcy i Paladyni. Liczba czarów, jaką moze rzucic dana postac zalezy od klasy i poziomu bohatera. Dodatkowe czary mozna otrzymac w zamian za wysoką Mądrośc (Kaplani, Druidzi, Lowcy i Paladyni), Inteligencje (Magowie) oraz Charyzme (Czarownicy i Bardowie).
Rzucanie czarów z rodziny nekromancji wzwększa skutecznosc zabicia przeciwnika.

Newerwinter nights ma bardzo gietki system modyfikowania postaci, nie należy więc za bardzo martwić się decyzjami podejmowanymi na wstępnych etapach gry.Możesz na przykład utworzyć gnoma-barbarzyńce, aby udowodnić niedowiarkom, że gnomy gnomy nie mają sobie równych jako wojownicy.Lecz gdy po jakimś czasie dojdziesz do wniosku, że spędzasz więcej czasu na wychwalaniu jego czynów w opowieściach i balladach niż na prawdziwej walce, możesz wybrać poziom barda-klasy lepiej przystosowanej do takiego stylu.Twó gnom zachowa swe barbarzyńskie korzenie, ale od tej pory będzie mógł swobodnie gromadzić doświadczenie jako bard.
Grając np. wojownikiem musimy sie zastanowci czy bedzie on w przyszłosci kształcił sie w klasie innej czy wybierze inną dla przykładu maga .Jest to bardzo istone, choc wydaje się ze większosc z nas bedzie kontynuowac przygode w jednej klasie.

Pamiętaj jednak że znaczna część grania w Dungeons & Dragons pochodzi z obserwowania, jak twoja postac rozwija i zmienia się.

Wysłany Czw 21.9.2006 14:48:46:

poradnik pt. "Jak grac?", czyli optymalny rozwój klasy

"Na początku gry, budzące niegdyś respekt miasto Newerwinter stało sie legowiskiem paniki i terroru, Lady aribeth de Tylmarande wydała odezwe do wszytkich poszukiwaczy przygód przebywających w mieśćie, z prośbą o pomoc w utrzymaniu porządku i poszukiwaniu lekarstwa"." Z każdym dniem zaraza sięga dalej, rozprzestrzeniając się w najbiedniejszych dzielnicah niczym pożar"

Akcja gry Neverwinter Nights przenosi Cie w pólnocne obszary Wybrzeza Mieczy w Zapomnianych Krainach. Zaczynasz jako zupelnie niedoświadczony bohater w mieście Neverwinter, dotknietym przez tajemniczą i śmiertelną zarazem plage.Wewnątrz murów objetego kwarantanną miasta jesteś jednym z tych, których choroba nie dotknela. Musisz odkryc jej przyczyne i nature, a najlepiej znależć na nią antidotum. Zaraza coraz bardziej sie rozprzestrzenia atakuąc coraz nowe dzielnice i rozprzestrzeniając strach wokuł miasta z którego nie ma ucieczki.Newerwinter nights korzysta z trzeciej edycj AD&D.Wprowadzono wiele ulepszen w tworzeniu i rozwoju postaci.Pojawiła sie rasa półorków, a takzę profesje barbarzyncy i sorcerera, uzdolnionego czarownika, który nie używa ksiegi zaklęc. Jesli chcemy w ramach każdego zawodu wybieramy sobie specjalizacje. Wojownik zostaje np. szermierzem, piratem, gladiatorem bądz przywódcą. Wyspecjalizowany bochater dostaje pewne premie,ale zarazem nakłada na siebie ograniczenia. Na przykład szermierz staje sie mistrzem w walce białą bronią, ale nie wolno mu korzystac już z cięzkich pancerzy. Z kolei kapłani specjalizują się, wybierając dwie posród dziewiętnastu domen. należące do nich czary stają sie wtedy dostępne dla specjalisty na niższych poziomach doswiadczenia.tworzenia postaci mozna podzielic na cztery cześci: wybór Cechy postaci, Charakteru, Klasy i Rasy, Potem mozna doklądniej opisac swoją postac poprzez odpowiednie dobranie Umiejetności i Atutów.Stworzenie postaci nie determinuje jej rozwoju. Bochater zmienia sie znacząco z każdym awansem na kolejny poziom doswiadczenia. Dostajemy punkty, które wydajemy na umiejetnosci takie, jak skradanie sie, nasłuchiwanie, leczenie.Co cztery poziomy doswiadczenia dodajemy jeden punkt z szesciu cech podstawowych. Jesli chcemy wybieramy też podczas awansu dodatkową profesje- na przykłąd zamiast wyskoczyc na wyższy poziom jakko mag zaczynamy kariere wojownika. Jak widzimy tryb gry w Newerwinter nights jest bardzo zróżnicowany, mamy bardzo szerokie pole popisu poprzez wybór atutów, i umiejętnosci, które sprawiają żę gra jest dobra i daje nam duzo godzin dobrej rozgrywki.Rozpoczynając rozgrywke w Newerwinter nights musimy założyc jaką postacią bedziemy rozpoczynac przygode.Cechy postaci to sześc glównych elementów opisu postaci, które stanowią podstawe jej charakterystyki.Są uzywane do określenia wyniku wielu jej dzialan. Jak nam wiadomo cechy postaci są bardzo ważne, dzięki nim tak naprawde udaje nam się przehodzic do następnych etapów gry.Warto pamiętac jednak że łączna liczb poziomów bochatera nie może przekroczyc 20.To ograniczenie wynika z braku zasad regulujących rozwój powyżej granicy.Fani Baldur's gate i Icewind Dale'a muszą zapomniec o dawnych przyzwyczajeniach. Teraz wiele działan w newerwinter nights wykonujemy za pośrednictwem menu wyłowanego kliknięciem prawym przyciskiem myszy na postac naszego bochatera.Dzięki niej używamy specjalnych ataków, umiejętnosci, a w trybie multiplayer wydajemy rozkazy wybrane z gotowego zestawu i używamy emote'ów czyli drobnych gestów. Tych ostatnich jest 14, a wśród nich ziewanie, śmiech, saulutowanie, pożegnanie.
Cechy które dodajemy są dla nas bardzo przydatne, dzięki nim udaje nam sie pokonac gnębiącego potwora lub przejsc trudną łamigłówke:

Siła

Sila jest miarą sily fizycznej naszej postaci. Ta cecha jest szczególnie istotna dla wojowników, barbarzynców, paladynów, lowców i mnichów, jako ze pomaga im przetrwac w walce. Modyfikator Sily postaci jest stosowany do:

rzutów na atak w walce wrecz,

rzutów na obrazenia w walce bronią do walki wrecz lub bronią rzucaną*,

testów sily

Inteligencja

Inteligencja jest przydatna magom, określa latwośc, z jaką postac uczy sie i rozumuje. Inteligencja jest wazną cechą dla magów, poniewaz od niej wlaśnie zalezy, ile zaklec mogą rzucac, jak trudno oprzec sie ich magii i jak potezne mogą byc ich czary. Inteligencja jest równiez wazna dla kazdej postaci, która chce korzystac z szerokiego wyboru umiejetności. Modyfikator Inteligencji stosuje sie do:
Im większa inteligencja tym lepiej rzucamy czary(a także zapamiętujemy)

liczby punktów umiejetności uzyskiwanych na kazdym poziomie,

testów nastepujących umiejetności: Rozbrajanie pulapek, Wiedza, Zastawianie pulapek, Szukanie, Sztuka magiczna.

Mądrość

Mądrośc jest ważna dla druidów i kapłanów, opisuje sile woli, zdrowy rozsądek, percepcje i intuicje postaci. Podczas gdy Inteligencja reprezentuje umiejetnośc analizowania informacji przez postac, Mądrośc oddaje świadomośc otoczenia jednostki. Mądrośc jest najwazniejszą cechą kaplanów i druidów; jest równiez wazna dla lowców i paladynów. Modyfikator Mądrości stosuje sie do:

odpornośći+1

Kapłani, druidzi mogą tylko rzucac czary od ilosc punktów mądrości np. 15 punktów- 15 poziom czarów

Zreczność

Zrecznośc jest dobra dla łotrzyka bez niej tak naprawde nie przetrwa w dalszej rozgrywce. Mierzy koordynacje ruchów i zmyslów postaci, zwinnośc, refleks i wyczucie równowagi. Jest to najwazniejsza cecha dla lotrzyków; jest równiez wazna dla kazdego, kto zwykle nosi lekką lub średnią zbroje (barbarzyncy i lowcy) lub w ogóle nie nosi zbroi (mnisi, magowi i czarownicy), a takze kazdego, kto chce byc dobrym lucznikiem. Modyfikator Zreczności stosuje sie do:

rzutów na atak z dystansu, w tym ataki wykonane za pomocą luków, kusz, toporów do rzucania i innych rodzajów broni dystansowej,

zwiększa skuteczność ataku

poruszanie się(szybkie lub powolne)

Testy na krycie, niewidzialność, ciche chodzenie, poruszanie się

Kondycja

Kondycja zwieksza ilośc punktów zycia (PZ) postaci, wiec jest wazna dla wszystkich klas. Modyfikator Kondycji jest stosowany do:

testów na koncentracje(nie tylko)

rzutów obronncy

ilosci PD życia

Charyzma

Charyzma jest ważna dla wszystkich klas.Określa lączną liczbe towarzyszy, którzy mogą znajdowac sie pod komendą postaci i wplywa na lojalnośc towarzyszy, najemników i podwladnych postaci.mierzy siłe osobowosci i odparcia różnych dialogów.Daje nam zdolności przywódcze i fizyczną atrakcyjnośc postaci. Jest przydatna do:

Odpędzania nieumarłych

Testów umiejętnosci:Dyplomacja: Perswazja, Dyplomacja: Prowokacja, Wykonywanie pieśni, Korzystanie z urządzen magicznych.

Te cechy bedą odzwierćiedlać nasz postac i przyszłość w newerwinter nights, więc starajmy się punkty rodzielać z rozwagą.

Walka w Neverwinter Nights toczyc sie bedzie w czasie rzeczywistym.W tej grze walka bedzie dokladnie taka, jaka powinna byc: Ty atakujesz, jednak wrogowie bedą unikac ciosów, staraj sie zadawać ciosy w różne miejsca przeciwnika, wtedy będziesz miał większe szanse na pomyślne wygranie bitwy.Staraj się szukac luki w obronie przeciwnika i atakuj gwałtownie.Staraj się robic uniki przed zabujczymi pchięciami, powaleniami aby zwiększyc skutecznosc wygranej.

Jak nam wiadomo ważno rzeczą w bitwie jest klasa pancerza.
odzwierciedla jak trudno przeciwnikowi zadac Ci cios, który zada obrazenia w skali od 10 do 30. KP jest ustalana na podstawie noszonego przez Twoją postac pancerza i modyfikowana przez czynniki takie jak Zrecznośc, magiczne efekty i modyfikatory walki.

POmocą rzeczą w czasie walki są też rzuty obronne:

Są bardzo przydatne bo tak naprawdę bez nich gry sie nie uda idealnie i z szybkim rozmachem przejść.
Są trzy rodzaje rzutów obronnych: na Refleks (uniki, czary o dzialaniu obszarowym), na Sile Woli (uroki, kontrolowanie umyslu) i na Hart Ducha (trucizny, paraliz).

Gra z czarami czyli, rzuczanie czarów.

Czary rzucac mogą: Czarownicy, Druidzi, Kaplani, Magowie, Bardowie, Lowcy i Paladyni. Liczba czarów, jaką moze rzucic dana postac zalezy od klasy i poziomu bohatera. Dodatkowe czary mozna otrzymac w zamian za wysoką Mądrośc (Kaplani, Druidzi, Lowcy i Paladyni), Inteligencje (Magowie) oraz Charyzme (Czarownicy i Bardowie).
Rzucanie czarów z rodziny nekromancji wzwększa skutecznosc zabicia przeciwnika.

Newerwinter nights ma bardzo gietki system modyfikowania postaci, nie należy więc za bardzo martwić się decyzjami podejmowanymi na wstępnych etapach gry.Możesz na przykład utworzyć gnoma-barbarzyńce, aby udowodnić niedowiarkom, że gnomy gnomy nie mają sobie równych jako wojownicy.Lecz gdy po jakimś czasie dojdziesz do wniosku, że spędzasz więcej czasu na wychwalaniu jego czynów w opowieściach i balladach niż na prawdziwej walce, możesz wybrać poziom barda-klasy lepiej przystosowanej do takiego stylu.Twó gnom zachowa swe barbarzyńskie korzenie, ale od tej pory będzie mógł swobodnie gromadzić doświadczenie jako bard.
Grając np. wojownikiem musimy sie zastanowci czy bedzie on w przyszłosci kształcił sie w klasie innej czy wybierze inną dla przykładu maga .Jest to bardzo istone, choc wydaje się ze większosc z nas bedzie kontynuowac przygode w jednej klasie.

Pamiętaj jednak że znaczna część grania w Dungeons & Dragons pochodzi z obserwowania, jak twoja postac rozwija i zmienia się.




Vrenth - Czw 21.09.2006, 15:27:19
" />a nie dałoby się czegoś własnego napisać?
po wrzuceniu kilku zdań do google'a otrzymujemy:
początek z http://gameexe.pl/Neverwinter-Nights-ht13.html
następnie fragmenty możemy znaleźć na http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;_nwn,2,5;core.html
natomiast wszystkie współczynniki pochodzą z http://nwn.cdprojekt.com/default.asp?id=artykul&aID=35 niewątpliwie, bo autorowi nie chciało się nawet zamienić sily na siłę.
dalej mi się szukać nie chciało i zaczynam wątpić w kompetencje autora.



Seldon - Czw 21.09.2006, 15:29:40
" />W takim razie pozostaje tylko zawiesić tekst, bo plagiatu nie możemy tolerować.



Vrenth - Czw 21.09.2006, 15:38:29
" />masz rację. Tekst zawieszam, dopóki Zarnn nie przyśle tekstu napisanego, dla odmiany, samodzielnie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.