ďťż
Wštki |
[NwN] Poradnik gry łotrzykiem (Kheblen)
Orish - Czw 07.06.2007, 11:45:50 " />Łotrzyk w NWN to jedna z najbardziej wszechstronnych klas. Może specjalizować się w zabójstwach, kradzieży. Może też być dobrym kupcem lub zwiadowcą. Rozwiązań i konfiguracji jak grać tą klasą jest wiele. Poniżej opiszę wam jak rozwijać Złodzieja i jak nim grać. Tworzenie Postaci Rasa Najlepszą rasą pod łotrzyka jest Niziołek lub Elf. Pierwszy z nich ma bonus do Zręczności i premię do KP za niski wzrost, co znacznie ułatwia grę postacią. Oprócz tego Niziołek posiada też premię do Cichego Chodu i Nasłuchiwania. Przy stosowaniu swoich umiejętności klasowych Łotrzyk używa modyfikatora ze Zręczności, więc bonus do tejże cechy jest jak najbardziej na miejscu. Elfy również mają rasową premię do zręczności podobnie jak Niziołki. Ponadto są niewrażliwe na uśpienie, zaklinanie; mają też wyostrzone zmysły, które dają premię do testów nasłuchiwania, spostrzegawczości i przeszukiwania. Jest to idealny materiał na zwiadowcę. Charakter Tutaj dowolnie choć nie skłaniałbym się na charakter Praworządny, ponieważ poprzez dokonywanie kradzieży na innych ludziach może szybko się zmienić. Cechy Siła: 12 Zręczność: 16 Kondycja: 14 Inteligencja: 14 Mądrość: 10 Charyzma: 12 Rozwijanie cech podczas awansów: Gdy nasza postać jest zawadiaką najpierw rozwijamy Zręczność do 20. Później kondycję do 16 i Siłę do 14. To co nam zostanie inwestujemy w Zręczność. W przypadku Skrytobójcy cały czas rozwijamy Zręczność. Grając Zwiadowcą dociągamy Zręczność do 20. Potem rozdajemy punkty w Siłę, aż osiągnie ona wartość 14. Wszystkie następne punkty dajemy w Zręczność. Profile Łotrzyk / Iluzjonista - Zwiadowca Ten rodzaj łotrzyka specjalizuje się w magii iluzorycznej. Jest to ważne dla postaci. Taktyka walki jest bardzo prosta. Na początku skradamy się za plecy wroga, atakujemy, a później rzucamy na siebie niewidzialność i tak w kółko. Ponadto gdy przyjdzie nam walczyć w zwarciu zawsze można rzucić na bohatera Oblicze Ducha, co zmniejsza szanse wroga na trafienie naszej postaci. Jeśli jeszcze bardziej chcemy ulepszyć ten rodzaj postaci warto dodać kilka poziomów Zabójcy. Zapewni to większe obrażenia przy ataku z zaskoczenia dzięki Atakowi Śmierci klasy prestiżowej. Z rozwojem tej postaci powinien sobie poradzić każdy. Na początku cały czas inwestujemy w Łotrzyka. Gdy nasza postać osiągnie przynajmniej 5 lvl w tej klasie zaczynamy awansować w klasie Iluzjonisty, aż do 4 poziomu. Później z powrotem ładujemy w Łotrzyka i ewentualnie kilka poziomów w Zabójcę. Finalna postać: Łotrzyk 36 / Iluzjonista 4 Umiejętności: Cichy Chód: 4 (39) Nasłuchiwanie: 4 (39) Przeszukiwanie: 4 (39) Rozbrajanie Pułapek: 4 (39) Spostrzegawczość: 4 (39) Ukrywanie się: 4 (39) Wiedza: 4 (39) Upadanie: 4 (39) Zakładanie Pułapek: 4 (39) Otwieranie Zamków: 4 (39) UWAGI: - W razie awansowania na wyższe poziomy dokładamy po jednym punkcie do ww. umiejętności. - Gdy będziemy awansowali w poziomach Iluzjonisty dokładamy przy awansie 2 pkt. do Koncentracji i Czaroznawstwa. - W nawiasach obok umiejętności są podane wartości jakie powinniśmy wyciągnąć na maksymalnym poziomie postaci. Atuty: (kolejność ma znaczenie) Cichociemny Talent (Skradanie się) Finezja w Walce Uniki Mobilność Błyskawiczny Refleks Czujność Ulepszony Odskok Uniknięcie Ciosu Oportunista Epicki Refleks Atak z Doskoku Ulepszony Atak z Zaskoczenia I Ulepszony Atak z Zaskoczenia II Ulepszony Atak z Zaskoczenia III Ulepszony Atak z Zaskoczenia IV Ulepszony Atak z Zaskoczenia V Magia w Walce Mistrzostwo Pancerna Skóra Epicki Talent (Skradanie się) Epicki Talent (Ukrywanie się) Czary: (zaklęcia, które powinniśmy wybrać podczas awansów w klasie Iluzjonisty) Poziom I 1. Ochrona przed Wybranym Charakterem 2. Szybki Odwrót 3. Wytrzymałość na Żywioły 4. Identyfikacja 5. Tarcza 6. Promień Osłabienia 7. Śliskość 8. Zbroja Maga Poziom II 1. Ciemność 2. Niewidzialność 3. Oblicze Ducha 4. Mniejsze Rozproszenie Ekwipunek: Zbroja: Przeszywanica lub zwykła szata. Nie warto zakładać zbroi skórzanej, ani żadnej cięższej, bo znacznie ograniczają modyfikator za zręczność. Broń: Jakiś dobry Krótki Miecz lub Rapier. Drugą rękę najlepiej pozostawić pustą. Amulet: Najlepiej Amulet Zdrowia lub Amulet Mistrza. Pierścienie: Na jednym palcu koniecznie Pierścień Niewidzialności. Na drugim jak najlepszy, który spotkamy w grze. Buty: Buty Elfów, Smocze Pantofle, Buty Akrobatyki lub Buty Refleksu. Płaszcz: Płaszcz Elfów dający premie do ukrywania się, a jeśli jeszcze nie spotkaliśmy go wystarczą Płaszcze Ochrony, Fortyfikacji, bądź Nimfy. Pas: Najlepiej wyposażyć postać w Pas Zwinności. Broń dystansowa: Krótki Łuk, albo Proca. Mikstury: Polecam zaopatrzyć się w dużą ilość mikstur niewidzialności (20-30 wystarczy), zapas mikstur leczenia i różnych zwiększających cechy, choć tych ostatnich wystarczy do 10. Łotrzyk / Tancerz Cieni / Zabójca - Skrytobójca Ulubioną czynnością tej postaci jest ciche zabijanie przeciwników. Taką konfiguracją postaci gra się bardzo przyjemnie i zarazem łatwo. Łotrzyk „użycza” swojego Ataku z Zaskoczenia, Tancerz Cieni krycia się na widoku, a Zabójca Ataku Śmierci. Połączenie tych trzech umiejętności daje nam ekstremalną mieszankę. Taktyka eksterminowania przecinków tą postacią ogranicza się do zaatakowania i, dzięki umiejętności Tancerza Cieni, ukrycia się nawet wtedy gdy przeciwnik nas widzi. Doświadczona postać zadaje ogromne obrażenia i może napsuć dużo krwi wrogom. Z rozwojem tej postaci może być trochę kłopotu. Najpierw awansujemy Łotrzykiem do 10 poziomu, później dodajemy 1 poziom Tancerza Cieni, a na końcu wyrównujemy Zabójcą do poziomu Łotrzyka. Dalej już awansujemy w klasie Łotrzyka i Zabójcy. Finalna postać: Łotrzyk 19 / Tancerz Cieni 1 / Zabójca 20 Umiejętności: Cichy Chód: 4 (43) Kradzież Kieszonkowa: 4 (43) Nasłuchiwanie: 4 (23) Otwieranie Zamków: 4 (43) Przeszukiwanie: 4 (23) Rozbrajanie Pułapek: 4 (41) Spostrzegawczość: 4 (23) Ukrywanie się: 4 (43) Upadanie: 4 (43) Używanie magicznych urządzeń: 4 (22) Wiedza: (1) Umiejętności jakie powinniśmy rozwijać podczas awansów w klasie Zabójcy: Cichy Chód Kradzież Kieszonkowa Otwieranie Zamków Rozbrajanie Pułapek Ukrywanie się Upadanie Atuty: (kolejność ma znaczenie) Cichociemny Finezja w Walce Uniki Mobilność Oportunista Atak z Doskoku Błyskawiczny Refleks Talent (Ukrywanie się) Epicki Refleks Epicki talent (Ukrywanie się) Ulepszony Odskok Pancerna Skóra Epicki talent (Skradanie się) Ulepszony atak z zaskoczenia I Ulepszony atak z zaskoczenia II Ulepszony atak z zaskoczenia III Oślepiająca szybkość Ulepszony atak z zaskoczenia IV Ulepszony atak z zaskoczenia V Ulepszony atak z zaskoczenia VI Ekwipunek: Zbroja: Najlepiej jakaś lekka, która daje jednocześnie dużą premię do KP, ale też nie ogranicza modyfikatora od Zręczności naszej postaci. Broń: Najlepiej, żeby to był Rapier, bo ma lepszy rzut na Trafienie Krytyczne w przeciwieństwie do Krótkiego Miecza. Amulet: Najlepiej sprawdzałby się Amulet Mistrza. Pierścienie: Pierścień Niewidzialności i jak najlepszy jaki znajdziemy w grze. Buty: Buty Elfów, Smocze Pantofle lub Buty Refleksu. Dobrym wyborem byłyby też Buty Przyspieszenia. Płaszcz: Płaszcz Elfów, a jeśli go jeszcze nie mamy to Fortyfikacji, Ochrony, albo Nimfy. Pas: Pas Zwinności Broń dystansowa: Krótki Łuk lub Proca Mikstury: Polecam zebrać pokaźny zapas mikstur niewidzialności. Poza tym przydadzą się mikstury leczenia i kociej zwinności. Wojownik / Łotrzyk - Zawadiaka Ten typ postaci wyjątkowo dobrze radzi sobie w walce w zwarciu. Dla zawadiaki z umiejętności złodziejskich najprzydatniejszy jest atak z zaskoczenia. Reszta nie ma większego znaczenia. Gdy nasza postać uzyska okazję do ataku przeciwnik otrzyma dodatkowe punkty obrażeń od ataku z zaskoczenia. Dla tego rodzaju łotrzyka jedną z ważnych rzeczy jest rozwijanie KP. Znacznie pomoże nam to w walce z silniejszymi wrogami. Drugą sprawą jest wyciągniecie jak największego wyniku w rzucie na Refleks. W ten sposób możemy unikać śmiertelnie groźnych pułapek bez utraty żadnego punktu wytrzymałości. Gdy nasz przeciwnik uzyska dodatkowy atak na naszą postać, udany rzut na refleks razem z atutem Ulepszony Odskok uchronią naszą postać przed obrażeniami, także nasz bohater wyjdzie cało z opresji. Najpierw awansujemy wojownikiem do 5 poziomu. Później rozwijamy postać w klasie łotrzyka do 15 poziomu, a na końcu wszystkie poziomy ładujemy w wojownika. Da nam to bardzo silną postać. Finalna postać: wojownik 25 / łotrzyk 15 Umiejętności: …jakie powinniśmy rozwinąć podczas awansów wojownikiem: Dyscyplina: 4 (28) Koncentracja: 4 (28) Leczenie: 4 (28) Wiedza: 4 (43) … jakie powinniśmy rozwinąć podczas awansów łotrzykiem: (kolejność ma znaczenie) Blef: 2 (23) Perswazja: 2 (23) Upadanie: 4 (23) Zastraszanie: 2 (23) Spostrzegawczość: 3 (23) Nasłuchiwanie: 4 (20) Atuty: Finezja w walce Uniki Mobilność Oburęczność Atak z Doskoku Walka dwiema broniami Ulepszone Trafienie Krytyczne (jakaś broń lekka) Ulepszona walka dwiema broniami Ulepszony Odskok Błyskawiczny Refleks Uniknięcie Ciosu Czujność Pancerna Skóra Epicki Refleks Epickie Umiejętności bojowe Mocna Budowa Walka na Oślep Ulubiona broń (jakaś broń lekka) Specjalizacja w broni (jakaś broń lekka) Epicka ulubiona broń (jakaś broń lekka; zalecane jest wybranie tej samej broni co w przypadku atutów ulubiona broń i specjalizacja w broni) Epicka specjalizacja w broni (jakaś broń lekka) Wyspecjalizowanie Nieczysta Walka Ulepszone wyspecjalizowanie Wirujący Atak Epicki Unik Ulepszony Wirujący Atak Oślepiająca Szybkość Epicka Wytrzymałość I Ekwipunek: Zbroja: Nie ograniczająca modyfikatora od Zręczności, a zarazem dająca premię do KP. Broń: Najlepszym rozwiązaniem byłyby dwa Rapiery, ewentualnie Krótkie Miecze. Zwróć uwagę na to, żeby używać broni takiej jaką wybraliśmy w atutach: Ulubiona broń, Specjalizacja w broni, Ulepszone Trafienie Krytyczne, Epicka Ulubiona broń, Epicka Specjalizacja w broni; Amulet: Amulet Zdrowia lub Amulet Mistrza. Pierścienie: Pierścienie dające odporność na żywioły lub inne przydatne bonusy w walce. Buty: Buty Przyspieszenia lub Refleksu. Płaszcz: Najlepiej Płaszcz Fortyfikacji, Obrony lub Nimfy. Pas: Pas Zwinności, bo daje premię do Zręczności. Broń dystansowa: Dobry Długi lub Krótki Łuk. Mikstury: Dużo eliksirów leczenia. Oprócz tego przydatne są mikstury wspomagające naszego bohatera. Taktyki Na silnych magów: Najpierw używamy Krycia się w Cieniu, mikstury Niewidzialności lub czaru Niewidzialność. Podchodzimy za wrogiego maga i atakujemy. Później wciskamy pauzę i znów używamy mikstury niewidzialności, czaru Niewidzialność lub Krycia się na widoku (umiejętność Tancerza Cieni). Po tych czynnościach znów atakujemy i tak w kółko, aż zabijemy przeciwnika. Na grupy przeciwników otaczających naszą postać: Ta taktyka jest przygotowana specjalnie dla Zawadiaki. Gdy otoczy nas jakaś grupa przeciwników warto użyć Wirującego Ataku. Po kilku użyciach wszyscy powinni paść trupem. Na pojedynczych przeciwników: Staramy się rozproszyć przeciwnika, co może zaowocować Dodatkowym Atakiem dla nas, czyli Atakiem z Zaskoczenia. Skutkiem tego jest zadanie dodatkowych obrażeń. ------------------------------------------ Mnie się nie podoba z tych samych względów, co i przy tekście Tallosa :P Ale nie grałem jakoś więcej w NwN, więc nie wiem. Icestalker - Czw 07.06.2007, 13:31:07 " />Proponowałbym rozwinięcie taktyk IMHO można się jeszcze trochę rozpisać, bo tekst "Dobry Długi lub Krótki Łuk" jest dość ograniczony. Jaki łuk? Gdzie można go znaleźć? co znaczy dobry? Wiem, że się czepiam, bo dość dobry, ale może być lepszy. BTW, ja miałem Łotrzyka człowieka i grało się świetnie (jeden dodatkowy atut, to nie żart), a skoro i tak nie wykorzystujesz zręczności początkowej, to jest to bezużyteczne. Ponieważ kondycja jest najgorszą cechą elfów; lepiej jest dać 10 Kondycji i więcej do zręczności, a kondycję podnieść później. Bo początkowe podniesienie kondycji kosztuje dodatkowy punkt. Ingmar - Czw 07.06.2007, 13:47:12 " /> Cytuj: Orish - Czw 07.06.2007, 13:58:38 " /> Ingmar napisał(a): Seldon - Czw 07.06.2007, 14:20:38 " /> Cytuj: Orish - Czw 07.06.2007, 14:36:26 " />Nie, ten tekst jest pisany do wszystkich graczy, bo pisanie tekstu pod kątem początkujących, kiedy od premiery gry już 4 lata jest co najmniej dziwne. Poza tym taki poradnik wygląda skrajnie nieprofesjonalnie. Pomijam już fakt, że nie ma czegoś takiego, jak jedyna słuszna ścieżka, dlatego trzeba brać pod uwagę wszystkie możliwe rozwiązania i komponować je ze sobą opisując różne alternatywy lub rzucając luźnymi sugestiami. Seldon - Czw 07.06.2007, 14:55:24 " /> Cytuj: Orish - Czw 07.06.2007, 16:14:45 " /> Cytuj: Ingmar - Czw 07.06.2007, 16:28:20 " />Po pierwsze nie skupiamy całej polskiej sceny NwN, a tylko jej fragment i to dość mały. Cytuj: Orish - Czw 07.06.2007, 16:31:31 " />gry-oline mają denny poziom, więc spokojnie mogę ci dać linki do przynajmniej połowy moich tekstów Seldon - Czw 07.06.2007, 16:32:12 " /> Cytuj: Orish - Czw 07.06.2007, 16:38:10 " /> Cytuj: Loki Lyesmyth - Czw 07.06.2007, 17:45:27 " /> Cytuj: Sinthael - Czw 07.06.2007, 18:06:46 " />Nie oszukujmy się. Do GOL'a nie mamy co startować z naszymi poradnikami. Cytuj: Loki Lyesmyth - Czw 07.06.2007, 18:14:53 " />tak mówie daj 10 łotra żeby dostać bonus jeden tancerza i 29 czyli reszte w zabójce twój atak bedzie miazdył, 100 hp ejdnym ciosem to codziennosc a ile masz ataków jeszcze Ingmar - Czw 07.06.2007, 18:21:18 " />Scream dobrze gada, atak śmierci nie sumuje się z atakiem z zaskoczenia, dlatego trzeba się zdecydować czy więcej w łotra czy w zabójcę. Bo dawanie po równo to o kant kuli rozbić. ;] Loki Lyesmyth - Czw 07.06.2007, 18:24:58 " />zabójcy oczywiście łotr ma co 3 lvl a zabójcaco dwa Icestalker - Czw 07.06.2007, 22:16:19 " /> Ingmar napisał(a): Seldon - Czw 07.06.2007, 23:05:50 " /> Cytuj: Loki Lyesmyth - Czw 07.06.2007, 23:40:36 " /> Cytuj: Saiya-jin - Pią 08.06.2007, 08:26:25 " />Moim zdaniem nie opłaca się brać zabójcy. Ma o wiele mniej punktów umiejętności niż łotrzyk, a ten jego atak z zaskoczenia nie jest na tyle dobry, żeby opłacało się go brać. Seldon - Pią 08.06.2007, 09:22:16 " /> Cytuj: Loki Lyesmyth - Pią 08.06.2007, 10:57:46 " /> Cytuj: Ingmar - Pią 08.06.2007, 16:00:08 " />A na większości servów perswazji nie poużywasz czyli cichy chód, przeszukiwanie do czasu ukrywanie, może coś na pułapki i obowiązkowo używanie przedmiotów, ale to u łotrzyka a nie zabójcy. Cytuj: Sinthael - Pią 08.06.2007, 19:27:04 " />Wersja poprawiona zgodnie z zaleceniami. ------------------------------------------------ Łotrzyk w NWN to jedna z najbardziej wszechstronnych klas. Może specjalizować się w zabójstwach, kradzieży. Może też być dobrym kupcem lub zwiadowcą. Rozwiązań i konfiguracji jak grać tą klasą jest wiele. Poniżej opiszę wam jak rozwijać Złodzieja i jak nim grać. Tworzenie Postaci Rasa Najlepszą rasą pod łotrzyka jest Niziołek lub Elf. Pierwszy z nich ma bonus do Zręczności i premię do KP za niski wzrost, co znacznie ułatwia grę postacią. Oprócz tego Niziołek posiada też premię do Cichego Chodu i Nasłuchiwania. Przy stosowaniu swoich umiejętności klasowych Łotrzyk używa modyfikatora ze Zręczności, więc bonus do tejże cechy jest jak najbardziej na miejscu. Elfy również mają rasową premię do zręczności podobnie jak Niziołki. Ponadto są niewrażliwe na uśpienie, zaklinanie; mają też wyostrzone zmysły, które dają premię do testów nasłuchiwania, spostrzegawczości i przeszukiwania. Jest to idealny materiał na zwiadowcę. Charakter Tutaj dowolnie choć nie skłaniałbym się na charakter Praworządny, ponieważ poprzez dokonywanie kradzieży na innych ludziach może szybko się zmienić. Cechy Siła: 12 Zręczność: 16 Kondycja: 14 Inteligencja: 14 Mądrość: 10 Charyzma: 12 Rozwijanie cech podczas awansów: Gdy nasza postać jest zawadiaką najpierw rozwijamy Zręczność do 18. Później siłę do 16. To co nam zostanie inwestujemy w Zręczność. W przypadku Skrytobójcy jest tak samo jak u Zawadiaki. Grając Zwiadowcą dociągamy Zręczność do 18. Potem rozdajemy punkty w Siłę, aż osiągnie ona wartość 14. Wszystkie następne punkty dajemy w Zręczność. Profile Łotrzyk / Iluzjonista - Zwiadowca Ten rodzaj łotrzyka specjalizuje się w magii iluzorycznej. Jest to ważne dla postaci. Taktyka walki jest bardzo prosta. Na początku skradamy się za plecy wroga, atakujemy, a później rzucamy na siebie niewidzialność i tak w kółko. Ponadto gdy przyjdzie nam walczyć w zwarciu zawsze można rzucić na bohatera Oblicze Ducha, co zmniejsza szanse wroga na trafienie naszej postaci. Jeśli jeszcze bardziej chcemy ulepszyć ten rodzaj postaci warto dodać kilka poziomów Zabójcy. Zapewni to większe obrażenia przy ataku z zaskoczenia dzięki Atakowi Śmierci klasy prestiżowej. Z rozwojem tej postaci powinien sobie poradzić każdy. Na początku cały czas inwestujemy w Łotrzyka. Gdy nasza postać osiągnie przynajmniej 5 lvl w tej klasie zaczynamy awansować w klasie Iluzjonisty, aż do 4 poziomu. Później z powrotem ładujemy w Łotrzyka i ewentualnie kilka poziomów w Zabójcę. Finalna postać: Łotrzyk 36 / Iluzjonista 4 Umiejętności: Cichy Chód: 4 (39) Nasłuchiwanie: 4 (39) Przeszukiwanie: 4 (39) Rozbrajanie Pułapek: 4 (39) Spostrzegawczość: 4 (39) Ukrywanie się: 4 (39) Wiedza: 4 (39) Upadanie: 4 (39) Zakładanie Pułapek: 4 (39) Otwieranie Zamków: 4 (39) UWAGI: - W razie awansowania na wyższe poziomy dokładamy po jednym punkcie do ww. umiejętności. - Gdy będziemy awansowali w poziomach Iluzjonisty dokładamy przy awansie 2 pkt. do Koncentracji i Czaroznawstwa. - W nawiasach obok umiejętności są podane wartości jakie powinniśmy wyciągnąć na maksymalnym poziomie postaci. Atuty: (kolejność ma znaczenie) Cichociemny Talent (Skradanie się) Finezja w Walce Uniki Mobilność Błyskawiczny Refleks Czujność Ulepszony Odskok Uniknięcie Ciosu Oportunista Epicki Refleks Atak z Doskoku Ulepszony Atak z Zaskoczenia I Ulepszony Atak z Zaskoczenia II Ulepszony Atak z Zaskoczenia III Ulepszony Atak z Zaskoczenia IV Ulepszony Atak z Zaskoczenia V Magia w Walce Mistrzostwo Pancerna Skóra Epicki Talent (Skradanie się) Epicki Talent (Ukrywanie się) Czary: (zaklęcia, które powinniśmy wybrać podczas awansów w klasie Iluzjonisty) Poziom I 1. Ochrona przed Wybranym Charakterem 2. Szybki Odwrót 3. Wytrzymałość na Żywioły 4. Identyfikacja 5. Tarcza 6. Promień Osłabienia 7. Śliskość 8. Zbroja Maga Poziom II 1. Ciemność 2. Niewidzialność 3. Oblicze Ducha 4. Mniejsze Rozproszenie Ekwipunek: Zbroja: Przeszywanica lub zwykła szata. Nie warto zakładać zbroi skórzanej, ani żadnej cięższej, bo znacznie ograniczają modyfikator za zręczność. Broń: Jakiś dobry Krótki Miecz lub Rapier. Drugą rękę najlepiej pozostawić pustą. Amulet: Najlepiej Amulet Zdrowia lub Amulet Mistrza. Pierścienie: Na jednym palcu koniecznie Pierścień Niewidzialności. Na drugim jak najlepszy, który spotkamy w grze. Buty: Buty Elfów, Smocze Pantofle, Buty Akrobatyki lub Buty Refleksu. Płaszcz: Płaszcz Elfów dający premie do ukrywania się, a jeśli jeszcze nie spotkaliśmy go wystarczą Płaszcze Ochrony, Fortyfikacji, bądź Nimfy. Pas: Najlepiej wyposażyć postać w Pas Zwinności. Broń dystansowa: Krótki Łuk, albo Proca. Mikstury: Polecam zaopatrzyć się w dużą ilość mikstur niewidzialności (20-30 wystarczy), zapas mikstur leczenia i różnych zwiększających cechy, choć tych ostatnich wystarczy do 10. Łotrzyk / Tancerz Cieni / Zabójca - Skrytobójca Ulubioną czynnością tej postaci jest ciche zabijanie przeciwników. Taką konfiguracją postaci gra się bardzo przyjemnie i zarazem łatwo. Łotrzyk zapewnia standardowe umiejętności złodziejskie, Tancerz Cieni krycia się na widoku, a Zabójca Ataku Śmierci. Połączenie tych trzech klas daje nam ekstremalną mieszankę. Taktyka eksterminowania przecinków tą postacią ogranicza się do zaatakowania i, dzięki umiejętności Tancerza Cieni, ukrycia się nawet wtedy gdy przeciwnik nas widzi. Doświadczona postać zadaje ogromne obrażenia i może napsuć dużo krwi wrogom. Z rozwojem tej postaci może być trochę kłopotu. Najpierw awansujemy Łotrzykiem do 10 poziomu, później dodajemy 1 poziom Tancerza Cieni. Resztę poziomów dajemy w Zabójcę. Nie warto awansować w klasie Łotrzyka zamiast Zabójcy, bo pierwsza z klas dostaje dodatkowe 1k6 do ataku z zaskoczenia co 3 poziomy, a Zabójca co 2. Ta konfiguracja postaci jest także ograniczona w kwestii charakteru. Aby móc wybrać Zabójcę musimy mieć charakter dowolny zły. Warto też zaznaczyć, że Tancerz Cieni i Zabójca są klasami prestiżowymi, więc ci co nie posiadają dodatków nie będą mogli wybrać tych klas. Finalna postać: Łotrzyk 10 / Tancerz Cieni 1 / Zabójca 29 Umiejętności: Cichy Chód: 4 (43) Kradzież Kieszonkowa: 4 (43) Nasłuchiwanie: 4 (14) Otwieranie Zamków: 4 (42) Przeszukiwanie: 4 (14) Rozbrajanie Pułapek: 4 (42) Spostrzegawczość: 4 (14) Ukrywanie się: 4 (42) Upadanie: 4 (43) Używanie magicznych urządzeń: 4 (13) Wiedza: (2) Umiejętności jakie powinniśmy rozwijać podczas awansów w klasie Zabójcy: Cichy Chód Kradzież Kieszonkowa Otwieranie Zamków Rozbrajanie Pułapek Ukrywanie się Upadanie Atuty: (kolejność ma znaczenie) Cichociemny Finezja w Walce Uniki Mobilność Oportunista Atak z Doskoku Błyskawiczny Refleks Talent (Ukrywanie się) Epicki refleks Epicki talent (Ukrywanie się) Epicki talent (Skradanie się) Pancerna skóra Ulepszony atak z zaskoczenia I Ulepszony atak z zaskoczenia II Ulepszony atak z zaskoczenia III Ulepszony atak z zaskoczenia IV Ulepszony atak z zaskoczenia V Ulepszony atak z zaskoczenia VI Ulepszony atak z zaskoczenia VII Ekwipunek: Zbroja: Najlepiej jakaś lekka, która daje jednocześnie dużą premię do KP, ale też nie ogranicza modyfikatora od Zręczności naszej postaci. Broń: Najlepiej, żeby to był Rapier, bo ma lepszy rzut na Trafienie Krytyczne w przeciwieństwie do Krótkiego Miecza. Amulet: Najlepiej sprawdzałby się Amulet Mistrza. Pierścienie: Pierścień Niewidzialności i jak najlepszy jaki znajdziemy w grze. Buty: Buty Elfów, Smocze Pantofle lub Buty Refleksu. Dobrym wyborem byłyby też Buty Przyspieszenia. Płaszcz: Płaszcz Elfów, a jeśli go jeszcze nie mamy to Fortyfikacji, Ochrony, albo Nimfy. Pas: Pas Zwinności Broń dystansowa: Krótki Łuk lub Proca Mikstury: Polecam zebrać pokaźny zapas mikstur niewidzialności. Poza tym przydadzą się mikstury leczenia i kociej zwinności. Wojownik / Łotrzyk - Zawadiaka Ten typ postaci wyjątkowo dobrze radzi sobie w walce w zwarciu. Dla zawadiaki z umiejętności złodziejskich najprzydatniejszy jest atak z zaskoczenia. Reszta nie ma większego znaczenia. Gdy nasza postać uzyska okazję do ataku przeciwnik otrzyma dodatkowe punkty obrażeń od ataku z zaskoczenia. Dla tego rodzaju łotrzyka jedną z ważnych rzeczy jest rozwijanie KP. Znacznie pomoże nam to w walce z silniejszymi wrogami. Drugą sprawą jest wyciągniecie jak największego wyniku w rzucie na Refleks. W ten sposób możemy unikać śmiertelnie groźnych pułapek bez utraty żadnego punktu wytrzymałości. Gdy nasz przeciwnik uzyska dodatkowy atak na naszą postać, udany rzut na refleks razem z atutem Ulepszony Odskok uchronią naszą postać przed obrażeniami, także nasz bohater wyjdzie cało z opresji. Najpierw awansujemy wojownikiem do 5 poziomu. Później rozwijamy postać w klasie łotrzyka do 15 poziomu, a na końcu wszystkie poziomy ładujemy w wojownika. Da nam to bardzo silną postać. Finalna postać: wojownik 25 / łotrzyk 15 Umiejętności: …jakie powinniśmy rozwinąć podczas awansów wojownikiem: Dyscyplina: 4 (28) Koncentracja: 4 (28) Leczenie: 4 (28) Wiedza: 4 (43) … jakie powinniśmy rozwinąć podczas awansów łotrzykiem: (kolejność ma znaczenie) Blef: 2 (23) Perswazja: 2 (23) Upadanie: 4 (23) Zastraszanie: 2 (23) Spostrzegawczość: 3 (23) Nasłuchiwanie: 4 (20) Atuty: Finezja w walce Uniki Mobilność Oburęczność Atak z Doskoku Walka dwiema broniami Ulepszone Trafienie Krytyczne (jakaś broń lekka) Ulepszona walka dwiema broniami Ulepszony Odskok Błyskawiczny Refleks Uniknięcie Ciosu Czujność Pancerna Skóra Epicki Refleks Epickie Umiejętności bojowe Mocna Budowa Walka na Oślep Ulubiona broń (jakaś broń lekka) Specjalizacja w broni (jakaś broń lekka) Epicka ulubiona broń (jakaś broń lekka; zalecane jest wybranie tej samej broni co w przypadku atutów ulubiona broń i specjalizacja w broni) Epicka specjalizacja w broni (jakaś broń lekka) Wyspecjalizowanie Nieczysta Walka Ulepszone wyspecjalizowanie Wirujący Atak Epicki Unik Ulepszony Wirujący Atak Oślepiająca Szybkość Epicka Wytrzymałość I Ekwipunek: Zbroja: Nie ograniczająca modyfikatora od Zręczności, a zarazem dająca dobrą premię do KP. Broń: Najlepszym rozwiązaniem byłyby dwa Rapiery, ewentualnie Krótkie Miecze. Zwróć uwagę na to, żeby używać broni takiej jaką wybraliśmy w atutach: Ulubiona broń, Specjalizacja w broni, Ulepszone Trafienie Krytyczne, Epicka Ulubiona broń, Epicka Specjalizacja w broni; Amulet: Amulet Zdrowia lub Amulet Mistrza. Pierścienie: Pierścienie dające odporność na żywioły lub inne przydatne bonusy w walce. Buty: Buty Przyspieszenia lub Refleksu. Płaszcz: Najlepiej Płaszcz Fortyfikacji, Obrony lub Nimfy. Pas: Pas Zwinności, bo daje premię do Zręczności. Broń dystansowa: Dobry długi lub krótki łuk. Mikstury: Dużo eliksirów leczenia. Oprócz tego przydatne są mikstury wspomagające naszego bohatera. Taktyki Na silnych magów: Najpierw używamy Krycia się w Cieniu, mikstury Niewidzialności lub czaru Niewidzialność. Podchodzimy za wrogiego maga i atakujemy. Później wciskamy pauzę i znów używamy mikstury niewidzialności, czaru Niewidzialność lub Krycia się na widoku (umiejętność Tancerza Cieni). Po tych czynnościach znów atakujemy i tak w kółko, aż zabijemy przeciwnika. Po pierwszym ataku jest prawdopodobieństwo, że mag użyje czarów ochronnych. Wtedy pozostaje nam przeczekać czas działania zaklęć. Niecierpliwi mogą rzucić Mniejsze Rozproszenie jeśli grają Zwiadowcą, ale zdejmie to co najwyżej jedną ochronę z maga. Na grupy przeciwników otaczających naszą postać: Ta taktyka jest przygotowana specjalnie dla Zawadiaki. Gdy otoczy nas jakaś grupa przeciwników warto użyć Wirującego Ataku. Po kilku użyciach wszyscy powinni paść trupem. Ma to tą zaletę, że Wirujący Atak rani wszystkich przeciwników otaczających naszą postać. Atak ten zadaje takie obrażenia jakie zadalibyśmy pojedynczym ciosem z tym, że rani kilku wrogów na raz. Jest to bardzo skuteczne i pozwala na szybsze eksterminowanie wrogów. Na pojedynczych przeciwników: Staramy się rozproszyć przeciwnika, co może zaowocować Dodatkowym Atakiem dla nas, czyli Atakiem z Zaskoczenia. Skutkiem tego jest zadanie dodatkowych obrażeń. Jest to dobry sposób na wytrzymalszych przeciwników, bo zawsze Atak z zaskoczenia zada dodatkowe obrażenia. Bardzo przydatnym przedmiotem do tej taktyki są Buty Przyspieszenia. Możemy zabiegnąć wroga od tyłu i wtedy zadać Cios w Plecy. Gdy mamy towarzysza będzie jeszcze lepiej. Nasz pomocnik służy za przynętę, a my tymczasem atakujemy. Loki Lyesmyth - Pią 08.06.2007, 19:59:07 " />tak sie zastanawiam po co dobudowywać rzut na refleks łotrzykowi.. Icestalker - Pią 08.06.2007, 23:53:54 " /> Ingmar napisał(a): Loki Lyesmyth - Sob 09.06.2007, 00:07:51 " />dwa punkty kondycji do 40 hp na najzywszym poziomie 2 puntky zręczności daje więcej rpzydatniejszy bonudów złodziejowi Ingmar - Sob 09.06.2007, 10:42:18 " /> Cytuj: Loki Lyesmyth - Sob 09.06.2007, 10:49:52 " />eee, ale na łuki działa zręcznośc chyba sama w sobie jako taka... Icestalker - Sob 09.06.2007, 11:33:11 " /> Ingmar napisał(a): Ingmar - Sob 09.06.2007, 11:40:35 " /> Cytuj: Seldon - Sob 09.06.2007, 13:19:46 " />BTW, skoro jest to poradnik do singielka (na multi są inne zasady), to może przydałoby się wspomnieć o sugerowanych towarzyszach, co ? Sinthael - Sob 09.06.2007, 13:44:50 " /> Cytuj: |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |