ďťż
 
 
 
 

Wštki


[NwN] Łotrzyk



Kzaar - Pon 30.08.2004, 14:29:06
" />Widzę, że forum NWN jest martwe ale mimo wszystko poruszę nurtujący mnie od dłuższego czasu problem.
Jakiś czas temu stworzyłem łotrzyka człowieka, który był "czystym" łotrzykiem. Posługiwał się małą kuszą i towarzyszył mu Grimgnaw. Drugi zestaw broni to sztylet i krótki miecz. Łotrzyk ten był człowiekiem z uwagi na dodatkowy atut już na samym początku. Radził sobie w walce głównie za sprawą towarzysza. Miał wysokoą inteligencję dzięki, której pozyskiwał dużo punktów umiejętności. Wysoka zręczność pozwalała na wszelkiego rodzaju włamania, rozbrajania pułapek itd.
Podsumowując uważam tego łotrzyka za mało wszechstronnego a tym samym skutecznego.
Dlatego też zacząłem się zastanawiać nad stworzeniem nowego łotrzyka, który miałby dużą inteligencję oraz zręczność, awansowałby również w klasie wojownika aby uzyskać specjalizację w określonej broni, ewentualnie w klasie prestiżowej aby uzyskać epicką specjalizację w broni.
Wybrałem na tego łotrzyka dwie rasy, których wybór również uwarunkuje broń postaci.
1-elf walczący długim łukiem, myślę, że dzięki naturalnym zdolnosciom elfów w tej broni uzyskałbym dość dużo ataków na rundę oraz ciekawe obrażenia głównie ze zdolności "atak z ukrycia"
2-niziołek. I tutaj jest niewiadoma. Widzę tę postać albo z krótkim łukiem albo z procą, która jakby bardziej pasuje do niziołka. Plusem tej opcji jest możliwość noszenia małej tarczy albo puklerza, jednakże widzę minus w postaci małych obrażeń.
Obie rasy mają podobne zalety i wady odnośnie cech więc rozkład punktów na inteligencję i zręczność byłby ten sam.
Oczywiście predyspozycje rasowe spowodują różnice (niewielkie) przy takich umiejętnościach jak krycie się czy skradanie.
Towarzyszem łotrzyka byłby Grimgnaw, którego uważam za jednego z najlepszych o ile nie najlepszego (towarzysza w w całym NWN wliczając SoU i HotU). Krasnolud jest swietną postacia walczącą wrecz co pozwala takim klasom jak łotrzyk na skuteczne eliminowanie wrogów zza pleców mnich broniami dystansowymi.
Tak więc prosiłbym o wypowiedzenie się expertów w dziedzinie NWN klasik, SoU i HotU. Wszelkie opinie, uwagi i spostrzeżenia będą mile widziane.
Aluve




Adbel - Pon 30.08.2004, 15:23:48
" />Ja bym zrobił tak:

Rasa: Elf.
Charakter: To już zależ od ciebie.
Poziomy: Łotrzyk (25), Mistyczny Łucznik (10), Czarodziej (5).

Łotrzyk:
- Kostka Wytrzymałości: k6.
- Biegłości: broń łotrzyków i lekkie pancerze. Łotrzykowie nie potrafią dobrze posługiwać się tarczami.
- Punkty umiejętności (* 4 na pierwszym poziomie): 8 + modyfikator Inteligencji.

Mistyczny Łucznik:
- Kość Wytrzymałości: k8.
- Biegłości: Wszystkie bronie proste i do walki, lekkie i średnie pancerze oraz wszystkie tarcze.
- Punkty Umiejętności: 4 + Modyfikator Inteligencji.
WYMAGANIA:
Rasa: Elf lub półelf.
Premia do podstawowego ataku: +6
Atuty: Ulubiona broń - Długi Łuk lub Krótki Łuk, Strzał z Bliska.
Czary: umiejętność rzucania 1-poziomowych zaklęć mistycznych.
ZDOLNOŚCI:
Poziom
1: Zaklęcie Strzały +1 - wystrzelone strzały są zaklętymi pociskami +1.
2: Nasycenie Strzały - pozwala wystrzelić kulę ognia, trzy razy dziennie.
3: Zaklęcie Strzały +2.
4: Strzała Naprowadzana - pozwala raz dziennie wystrzelić pocisk, który nie może chybić celu.
5: Zaklęcie Strzały +3.
6: Strzała Naprowadzana - pozwala raz dziennie wystrzelić dwie strzały naprowadzane.
7: Zaklęcie Strzały +4.
8: Grad Strzał - pozwala wystrzelić strzałę do każdego celu.
9: Zaklęcie Strzały +5.
10: Strzała Śmierci - pozwala wystrzelić pocisk, który natychmiast zabija przeciwnika.

Czarodziej
Aby rzucać czary, czarodziej musi mieć Inteligencję na poziomie 10 + poziom zaklęcia. (Czyli z tym nie było by problemu ponieważ jak napisałeś "Miał wysoką inteligencję dzięki, której pozyskiwał dużo punktów umiejętności")
- Kostki: k4.
- Biegłości: bronie maga. Czarodzieje nie potrafią korzystać z pancerzy, ani tarcz.
- Punkty umiejętności (*4 na pierwszym poziomie): 2 + modyfikator Inteligencji.
- Magia: mistyczna (oparta na Inteligencji, wymagane jest przygotowywanie zaklęć, pancerze utrudniają rzucanie czarów); Czarodzieje rozpoczynają grę ze znajomością wszystkich prostych czarów i czterech zaklęć pierwszego poziomu.

A więc podsumowując byłby to wspaniały Łucznik i Łotrzyk ze zdolnością rzucania zaklęć. Dostawałby dużo punktów umiejętności.



Kzaar - Czw 02.09.2004, 19:17:06
" />Dziękuję za bardzo dobry przepis. Szkoda, że tak niewielu graczy się wypowiedziało ale to chyba dość wyraźnie świadczy o tym, że NWN jako gra i tematycznie na forum po prostu jest martwe
Wracając do przepisu to podoba mi się, prawdopodobnie postać będzie skuteczna i będzie "RPG". Poza tym dużo cennych wskazówek, o których z reguły się zapomina zamieściłeś.
Myślełem jednak o postaci bardziej skłaniającej się w kierunku cieni. Dodanie klasy cienistego tancerza albo wręcz zabójcy. Co do użycia czarów to połączenie z mistycznym łucznikiem jest ciekawe ale łotrzyk ma umiejętność "używanie magicznych urządzeń" i na tym bym poprzestał. Nie trzeba wtedy zmieniać klasy na czarodzieja tylko można rozwijać ataki z ukrycia lub ataki śmierci awansując łotrzykiem lub zabójcą.
Reasumując mamy tu łotrzyka elfa z łukiem, raczej długim niż krótkim.
Dzięki za włączenie się do "debaty". Gdyby ktoś jeszcze chciał to zapraszam.



Tallos - Czw 09.06.2005, 20:51:44
" />ja proponuje elfa z długim łukiem ze wzgledu na przeszukiwanie w biegu




Seldon - Czw 09.06.2005, 21:59:47
" />Zawsze można spróbować grać zabójcą lub tancerzem cieni , choć to raczej nie są klasy przeznaczone do "epickich walk". W zasadzie łotrzyk wogóle nie jest przeznaczony do tego typu walk. Łotrzykiem się fajnie gra na przeznaczonych dla niego modułach. Hmmm....mistyczny łucznik z łotrzyka ....niezły patent , choć nie wiem czy łowca nie jest lepszy na klasę bazową.



Saiya-jin - Sob 11.06.2005, 15:49:56
" />Wojownik/Mistyczny ma wyższy atak, ale łotrzyk jest chyba lepszym rozwiązaniem ze względu na atak z zaskoczenia.



Seldon - Sob 11.06.2005, 16:32:50
" />Na poziomach epickich przeciwnicy mają często całkowitą ochronę przed atakiem z zaskoczenia (wszyscy nieumarli np.). Poza tym na wyższych poziomach umiejętności np. 8-9 poziomowego Łotrzyka są prawie nic nie warte.... więc Mistyczny Łucznik nie miałby szczególnej pociechy z tych leveli poświęconych na klasę podstawową..... a Wojownik przynajmniej miałby więcej PŻ i Atutów



Tallos - Wto 05.07.2005, 13:05:13
" />ale my tu rozmawiamy o łotrzyku a ten temat przekształca się w mistyczny łucznik



Seldon - Wto 05.07.2005, 13:44:20
" />No więc wracając do łotrzyka to najlepszą klasą prestiżową jest chyba zabójca. Tyle ,że tu z kolei bruździ strasznie to ,że trzeba mieć charakter "dowolny zły".
Tancerz Cieni nie jest zły ale to klasa raczej dla mnichów , wojowników itd.
Osobiście sugerowałbym zostawić "czystego" łotrzyka , bo na poziomie epickim nie jest zły. Gorzej jak trafisz na coś co ma odporność na ataki z zaskoczenia itp. ....wtedy jest masakra...i to nie gracz masakruje....
Hmmm....w zasadzie to jest ten ból , że kampanie są nastawione na walki epickie (za którymi swoją drogą nie przepadam) w których to łotrzyk ma marne szanse.



Saiya-jin - Śro 06.07.2005, 11:22:13
" />Moim zdaniem zabójca jest słabą klasą prestiżową dla łotrzyka, bo jego zabójcze ataki nie kumulują się z atakiem z zaskoczenia (dochodzi tylko paraliż, który i tak nie zawsze wejdzie i na który można się uodpornić) oraz zabójca ma mniej punktów umiejętności niż łotrzyk. Wydaje mi się, że najlepszy byłby łotrzyk z 1 poziomem tancerza.



Seldon - Śro 06.07.2005, 12:44:57
" />Wszystkie pochodne łotrzyka są fajne tyle ,że większość kampanii jest planowana na powerne klasy w stylu czarownika czy wojownika ....
Praktycznie wszędzie jest jakiś bardzo , bardzo zły , który jest równocześnie bardzo , bardzo potężny i któremu łotrzyk może przez okno pomachać....



Saiya-jin - Śro 06.07.2005, 12:51:41
" />Moim zdaniem i tak lepszy w walce jest łotrzyk/tancerz (1) niż łotrzyk/zabójca.
Łotrzyk/tancerz być może pokonałby woja, ale z postaciami posiadającymi prawdziwe widzenie byłby kłopot (chyba, że jest zmodyfikowane, to wtedy łotr musiałby śledzić potencjalną ofiarę i gdy ta by zasnęła ...).



Seldon - Śro 06.07.2005, 13:07:40
" /> Saiya-jin napisał(a):



Saiya-jin - Śro 06.07.2005, 14:18:16
" />Wojownicy mają raczej mało punktów umiejętności, niewydaje mi się żeby mieli dobrze rozwiniętą spostrzegawczość. Nawet jeśli by tam dawali na maxa to bez przedmiotów mogą mieć chyba niewiele ponad 20 pkt (łotrzyk będzie miał 2x więcej ukrywania i skradania). A przedmiotów dających PW jest (o ile wogóle są) na serwach niewiele. W singlu każda postać ma nieco przewalone (np. czarodzieje na koniec standardówki, gdzie nie można odpoczywać, albo czarodzieje pod koniec pierwszego dodatku, gdzie są takie latające kulki odporne na magię, przy Mefistofelesie na którego u mnie w teamie tylko Deekin działał). Wydaje mi się, że skuteczną metodą na woja byłoby chowanie się i stawianie mu pod nogi pułapki.



Bortasz - Czw 26.01.2006, 17:56:31
" />Z moich obserwacj łotrzyk przydaje sie jako wsparcie np Chochlik Maga. na główna postaci raczej sie nie nadaje. Ale jezeli już to niziołek lub Elf w obu przypadkach zręcznosici jest wieksza niziołek ma dodatkowe rzuty obronne i maly wzrost a elf automatycznie pszeszukuje i nietrzeba mu tego włanczaci. Jak chodzi o dodatkowe Klasy to raczej jestem zwolennikiem czystej postaci czyli jednej klasy mieszance i hybrydy raczej odpadają gdyż jak cosi jest do wszystkiego to jest do niczego. W karcianym DnD Łotrzyk jest straszna postacią zwłaszcza na wyzszych poziomach w komputerowej to zdolny pomocnik ułatwienie gry i nic wiecej.



Seldon - Czw 26.01.2006, 18:01:57
" /> Bortasz napisał(a):



Bortasz - Czw 26.01.2006, 18:07:18
" />Dla mnie nie są nudni dla mnie sa to Specjalistyczne narzędzia do Zabijania więc nie mogą byc nudni a klasa potstawowa na poziomach epickich ma tez swoje spore plusy.



Seldon - Czw 26.01.2006, 18:12:24
" /> Bortasz napisał(a):



Bortasz - Czw 26.01.2006, 18:23:56
" />Wiesz moje podejście jest takie że ide postacią którą chciałbym byci wiec jak ide magiem Chce byc najpotężniejszym magiem jak ide palantem(Paladynem) to jestem najszlachetniejszym z szlachetnych itp. itd. ja nie gram postaciami ja sie nimi staje dodatkowe questy do dodatek jak by ktosi stworzył klase magicznego barbarzyńce czyli czary plus berserk byłbym nim.



Seldon - Czw 26.01.2006, 18:28:58
" /> Bortasz napisał(a):



Bortasz - Czw 26.01.2006, 18:33:58
" />Twój wybór ja robie takze za MG więc musze znaci wszystkie strony medalu. Choci prywatnie marzy mi sie mag który po włonczeniu berserka rzuca Czary.



Saiya-jin - Pią 27.01.2006, 11:55:24
" />To w NWN możesz sobie takiego zrobić.
Moim zdaniem w NWN/BG jednoklasowcy są ogólnie słabsi niż wieloklasowcy.



Bortasz - Pią 27.01.2006, 17:42:40
" />ogulnie sie nie zgadzam ich atuty epickie sa nieziemskie. Ale zastrzegam że mówie o swych ulubionych klasach czytaj magowie plus Wojownik. lotrzyk zabójca zwłaszcza w kostkowym DnD to masakrator strażnikow i genialny no cóz zabujca do otwrtej walki niezbyt sie nadaje ale jak cie zaskoczy...



Loki Lyesmyth - Nie 18.06.2006, 11:02:44
" />ja grałem elfem(ale tylko w clasicku wiec nie powiem jak jest w dodatkach)

gralo sie tak że od 4 lvl postaci niemal nic mi nie podskoczyło i towarzyszy brałem tak sporadycznie że miałem porblem z przypomnieniem sobie ivh imino
ale po kolei

siła 14(docelowao 15/16 żęby wymiataćz łuku refleksyjnego i mieć większyudżwig)
zrecznosć 18(docelowadwadziescia zhakiem)
kondycja 12(14)
mdr8
inteligencja14
cha 10

teraz tak ładowałem w rozbrajanie pułapek wiedze, otwierania zamków i perzwazja i szukania jak cośzostanie toładujemy w ukryanie i cihce chodzenie. jakowojownik brałem discipline iwiedze resztaszła dalej

atuty jakie miałęm to szybkiestrzelanie strzelanie do celu specjalizacje(wszystkie) w rapierze i długim łuk potęzne atak(słabszy) i rozpłatanie oraz najważneijsze finezjaw walce oraz walka dwoma broniamia i obuzrecznosc

praktycznie szłem i nie zatrzymywałemsie
puólapki nie sanowiażadnego wyzwania wykrywam je w locie i zabieram a nie rozbrajam(dodatkowy kasz ) a kiedy coś było bardzo odporne na kłute to brało sie rapiery(wzgleeni trzymalem jeszcze maczuge odmarroka) i tłuke
nosiłem te zbroje które dawały najwysz sze kpdla mnie(nosiłem pełne płytówki nie wiem doczego lioczą sie ujemne punkt dozbroi alenapewno nie do umiejetnoscizłodzieja)
bardzo



Saiya-jin - Pon 19.06.2006, 08:37:25
" /> Scream PredaTooR napisał(a):



Loki Lyesmyth - Wto 18.07.2006, 11:49:36
" />ale zadaj obrazeni sieczne
wiem to napewno bo czytalem przy stworach jakie dmg dostaja
widac blad



Shasandiril - Śro 19.07.2006, 20:57:41
" />Rasa : Elf ,
Charakter : jaki sobie chcesz;]
14 Łotr
23 Mistyczny Łucznik
3 Bard

Uważam, że to najlepsza postać, wysoka premia, + Epicki unik, i wysokie KP sprawia, że jest trudny do pokonania...

*Jak wyciagniesz nim 71-70 AB to bardzo ładnie zrobiony*

Pozdrawiam.



Vrenth - Pią 10.11.2006, 12:48:22
" />ja, podobnie jak Seldon, staram się maksymalnie wykorzystywać opcje dialogowe. stąd postać łotrzyka i po przeczytaniu tego tematu rodzi się niepokój: do kiedy będzie sobie radzić nieźle, jak na razie nie jest to postać dobra praktycznie w niczym.
konkretnie:
chwilowo 6 poziom, elfka, łotrzyk, zręczność 18 bazowo, teraz już ok. 19, inteligencja chyba 14, charyzma podobnie (albo 12), reszta 10. oczywiście finezja w walce, któryś pierwszopoziomowy atut dający + do perswazji, oburęczność.
walczy długim łukiem (obecnie refleksyjny +1 daje już +9 do ataku) i rapierem i krótkim mieczem (oba +1 modyfikowane u kowala, więc dają paraliż czasami - razem +5 do ataku, więc czasem muszę używać samego rapiera - +9 do ataku)
planuję walkę dwiema brońmi i pewnie jakieś atuty zwiększające umiejętności bojowe i łotrzyka - możliwe że jakieś bonusy do rzutów na refleks, krycia się czy perswazji, której chętnie używam.
czyli w skrócie taka gaduła - wykrywacz pułapek atakująca z zaskoczenia zza pleców Daelana
i teraz pojawia się pytanie co dalej? pewnie będę inwestować w jakieś klasy prestiżowe, ale nie wiem, czy nie dorzucę kilku poziomów wojownika, bo troszkę mnie dobijają zdolności bojowe. elfka pozwala na mistycznego łucznika, ale łuk traktuję jako broń drugorzędną i wolę polegać na ostrzu, więc tu będzie dylemat... niechętnie się bym pchała w stronę magii. zależnie od charakteru możliwe że wezmę harfiarza zwiadowcę lub zabójcę. napewno czysty łotr odpada, bo mnie bardzo kuszą klasy prestiżowe (w końcu nie po to kupowałam dodatki )
wszelkie porady mile widziane.



Ingmar - Pią 10.11.2006, 16:20:32
" /> Vrenth napisał(a):



Illidan - Sob 11.11.2006, 11:01:22
" /> Vrenth napisał(a):



Vrenth - Wto 12.12.2006, 10:51:18
" />moich przygód z łotrzykiem ciąg dalszy. zrezygnowałam z niego w 2 rozdziale, bo był fatalny. ale przeszłam SoU trochę lepiej przemyślanym łotrzykiem. wymagało to sporo cierpliwości, bo nie wiedziałam wtedy że towarzyszy można rozwijać wedle uznania, więc dopiero pod koniec 1 rozdziału wzięłam Deekina. zamieszczam krótki opis.

elfka, na starcie zręczność 20, inteligencja 14, charyzma 12, kosztem kondycji i mądrości (niestety postać ma dobre tylko rzuty na refleks, więc przydaje się coś dające odporność na strach)

po ukończeniu SoU klasa łotrzyk 9/ tancerz cieni 4, planuję równą ilość poziomów łotra i tancerza

cechy główne (punkty za każdym awansem jeśli klasa pozwala): perswazja, otwieranie zamków, przeszukiwanie, ukrywanie się, cichy chód, rozbrajanie pułapek
dodatkowo (mniej więcej połowa dostępnych punktów): używanie magicznych przedmiotów, tworzenie pułapek, zastawianie pułapek, wiedza, upadanie, zastraszanie, wycena, leczenie...

atuty: finezja w walce, uniki i mobilność, cichociemny, pewnie też inne dające plusy do zdolności złodziejskich czy perswazji

ogólnie: postać jest świetna jeśli może atakować z zaskoczenia, ma sporą KP wzmacnianą licznymi w grze zbrojami dla druidów/łowców (tu nawet niskie użycie magicznych przedmiotów pomaga). wspomaga się też różnymi czarami z różdżek/zwojów, jeśli zrobi się gorąco. świetnie dogaduje się z NPCami, co rekompensuje brak kradzieży kieszonkowej. walczy krótkim mieczem i kuszą (zmienioną na łuk po SoU). gra się przyjemnie, choć braki kondycji są odczuwalne i nieco irytujące. podobnie jak siła, bo wydaję majątek na torby przechowywania. możliwe że dodam kilka poziomów postaci trochę czarującej, może np. Harfiarza albo Czarodzieja. choć na razie chyba będę inwestować w używanie magicznych przedmiotów i zwoje/różdźki.

że mam trochę za niski poziom żeby przyjemnie grać w HoU to postanowiłam przejść teraz podstawkę. czyli wyrzuciłam przedmioty z SoU (jednak złoto zachowując ), zatrudniłam Daelana i zwiększyłam nieco poziom trudności. na razie jest fajnie, dostaję po 3 PD za przeciwnika, ale nie chciałam zaczynać NWN w środku żeby mieć dobry poziom...



Saiya-jin - Wto 12.12.2006, 10:59:26
" />Moim zdaniem nie opłaca się dawać więcej niż 1 lvl tancerza. Ktoś pisał, że 14 int, to za dużo... ja zawsze dają 16 - wtedy starcza mi na wszystko co chcę. Charyzmę obniżam do minimum.



Ingmar - Wto 12.12.2006, 12:34:40
" /> Saiya-jin napisał(a):



Saiya-jin - Wto 12.12.2006, 14:48:14
" />Dla mnie optymalnie to 16. Daję w ukrywanie, cichy chód, spostrzegawczość, nasłuchiwanie, kradzież kieszonkową, upadanie, przeszukiwanie, zastawianie pułapek, używanie magicznych urządzeń, rozbrajanie pułapek, otwieranie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.