ďťż
Wštki |
[NwN] Kosy (Khelben)
Orish - Nie 22.07.2007, 09:47:23 " />Kosa Chociaż kosa bojowa przypomina narzędzie od którego pochodzi, to jednak została zmodyfikowana i wzmocniona, żeby spełnić wymagania, jakie nakłada walka. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Waga: 12.0 Kosa +1 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Waga: 12.0 Kosa +2 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +2 Waga: 12.0 Kosa +3 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +3 Waga: 12.0 Kosa +4 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +4 Waga: 12.0 Kosa +5 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +5 Waga: 12.0 Kosa +6 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +6 Waga: 12.0 Kosa +7 Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +7 Waga: 12.0 Grzeszna Unia W przededniu wojny w Hillsfar w roku 679 KD, oddziały milicji, desperacko poszukując uzbrojenia, zgarnęły towary należące do kilku przejeżdżających kupców. Jeden z przechwyconych wozów zawierał broń przeznaczoną dla nieprzyjaciela, dziesiątki kos promieniujących złem. Klerycy usiłowali usunąć niepożądaną emanację, lecz efekt ich wysiłków okazał się daleki od doskonałości. Kosy pozostawiono jako wynik "Grzesznej Unii" światła i ciemności, w którym żadna z mocy nie osiąga swej pełni. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Po trafieniu: Ogłuszenie ST=14 75% / 1 runda Premia za ulepszenie +1 Wampiryczna Regeneracja 3 Waga: 12.0 Komentarz: Grzeszna Unia jest dobrą bronią na słabych przeciwników, którym nie wyjdzie rzut obronny. Jest też szansa, że możemy ogłuszyć silnych przeciwników z niską Siłą Woli. W walce z mocniejszymi postaciami czarującymi owa kosa raczej się nie sprawdzi. Jednym z plusów tej broni jest też to, że wysysa punkty życia rywalowi i przekazuje je naszej postaci. W późniejszych etapach gry z pewnością znajdziemy lepsze kosy. Kosa Natury Ta broń to brutalne wcielenie wojny. Stworzono ją z wykręconych konarów starego dębu i wielkiego ostrza z ledwie obrobionego żelaza. Ten egzemplarz i kilka innych to niechciane pozostałości po wojnach z demonicznymi istotami, zapewne z Malimsharem lub Gaulguthem z czasów Wojny Żałości. Przez lata broń ta spoczywała w objęciach ziemi świętego gaju. Natura wyssała z niej zło, a oczyszczony metal stał się jej naczyniem. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia za ulepszenie +1 Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Człowiek +4 Waga: 12.0 Komentarz: Jeden ze słabszych rodzajów kos. Skuteczna jest tylko przeciw ludziom, a i wtedy daje tylko średniawą premię do ataku. Nie warto zawracać sobie głowy tą kosą. Królewska Kosa Przedmiot ten wzorowano na broni barona Gordaire Knightsholda, ceremonialnej kosie, która miała nadać mu bardziej chłopską postawę i sprawić, żeby nie wyglądał na tyrana. Jego młode królestwo znajdujące na wschód od Wewnętrznego Morza zachwiało się, kiedy ruch rewolucyjny przyjął ją na symbol walki o obalenie władcy. Każdy oficer powstańców w prowincji został wyposażony w jedną ze znacznie bardziej użytecznych kopii, aby zmobilizować lud. Po królestwie Gordaire'a niewiele zostało. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Ostrość Po trafieniu: Spowolnienie ST=14 50% / 2 rundy Premia za ulepszenie +2 Waga: 12.0 Komentarz: Jest to dosyć dobra broń. Ostrość daje bonus do obrażeń i zawsze istnieje szansa na Spowolnienie ofiary na 2 rundy. Królewska Kosa jest skuteczna na przeciwników, którzy mają niską zręczność i którym nie wyjdzie rzut obronny na Refleks. Morski Łupieżca +1 Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 3 ładunki/użycie Premia za ulepszenie +1 Waga: 12.0 Komentarz: Biorąc pod uwagę to, że Morskiego Łupieżcę możemy zdobyć już w pierwszym rozdziale jest to dobra broń, która później wraz ze wzrostem siły wrogów staje się coraz mniej użyteczna. Jeśli masz dużo miejsca w ekwipunku możesz zostawić tą kosę. Odporność na żywioły czasem się przydaje. Morski Łupieżca +2 Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Premia do obrażeń przeciwko rasie: Żywiołak 1k6 pkt. obrażeń Dźwięk Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 1 ładunek/użycie Premia za ulepszenie +2 Waga: 12.0 Komentarz: Morski Łupieżca +2 to świetna broń przeciw Żywiołakom. Oprócz tego, że zadaje przyzwoite dodatkowe obrażenia od Dźwięku tej grupie rasowej, zawsze można rzucić na siebie Odporność na Żywioły dzięki czemu ataki Żywiołaków będą mniej skuteczne. Warto zostawić tą broń w ekwipunku i wyciągać ją podczas walki z tą rasą. Morski Łupieżca +8 Legendy opowiadają, jak potężny bohater, Igulik, został pobłogosławiony przez wielkiego ducha jeziora Ashane. Opowieść głosi, że wojownik otrzymał świętą broń, Morskiego Łupieżcę, aby mógł obronić swój lud przed złym czarodziejem, który chciał zniewolić plemiona północy za pomocą przyzwanych żywiołaków. Tak jak w większości rashemskich legend, bohaterowi udało się pokonać podstępnego czarodzieja, ale sam przy tym zginął. Kiedy zmarł, święta broń powróciła do ducha jeziora, by pojawić się ponownie, kiedy będzie potrzebny kolejny bohater. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Ostrość Premia do obrażeń przeciwko rasie: Żywiołak 2k6 pkt. obrażeń Dźwięk Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 5 użyć/dzień Premia za ulepszenie +8 Waga: 12.0 Komentarz: Mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych kos bojowych. Zadaje dodatkowe obrażenia od Ostrości oraz ma wysoką premię do ataku, bo aż +8. Morski Łupieżca +8 powinien być nazwany Zagładą Żywiołaków, gdyż zadaje tej rasie dodatkowe 2k6 pkt. obrażeń od Dźwięku. Oprócz tego 5x na dzień możemy rzucić na naszego bohatera czar Odporność na Żywioły, dzięki któremu skuteczność ataku Żywiołaków na naszego bohatera gwałtownie maleje. Służka Śmierci Kosy tego typu są strasznymi narzędziami śmierci. Zostały stworzone przez fanatycznych wyznawców Iyachtu Xvima tuż przed jego przemianą i odrodzeniem Zguby. Wierni Nowej Ciemności chcieli być pewni, że jego furii nie zdoła umknąć żadna istota, dlatego nawet nazwa ukazuje pogardę dla bogów, którzy sprawują kontrolę nad sferami morderstwa i śmierci. Obrażenia: 2k4 Krytyczne: 20 - 20 (x4) Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute Specjalne: Ostrość Wampiryczna Regeneracja 3 Premia za ulepszenie +4 Waga: 12.0 Komentarz: Służka Śmierci jest dobrą kosą. Dzięki Ostrości może zadać dodatkowe obrażenia przeciwnikom, a przez Wampiryczną Regenerację przy trafieniu odbiera PŻ rywalowi i dodaje bohaterowi. W późniejszych fazach gry możemy znaleźć lepsze kosy, ale przez większą część gry Służka Śmierci może stanowić główną broń. Veronique - Nie 22.07.2007, 11:36:42 " />Większość z tego, co jest tu napisane to tekst z gry, ale komentarze wydają się być dość wyczerpujące i pomocne. Dawno nie grałam w NwN, więc trudno mi ocenić pod względem merytorycznym, ale ogólnie wygląda ok. Seldon - Nie 22.07.2007, 20:17:40 " />Całkiem to przyjemne. Prosiłbym tylko, żeby autor w kilku zdaniach zawarł taki króciutkie wprowadzenie do "walki kosą". W sensie na co to nastawione (krytyki), dla kogo zalecana, ogólne wady i zalety. Dosłownie parę zdań ale żeby było wiadomo jaką postacią to rozważyć, a dla jakiej jest niewskazana. Sinthael - Nie 22.07.2007, 20:35:13 " /> Cytuj: Fionn Dragonsbreath - Pon 23.07.2007, 18:01:32 " /> Cytuj: Sinthael - Pon 23.07.2007, 18:08:00 " /> Fionn napisał(a): Veronique - Sob 04.08.2007, 13:31:57 " />Prośba o wypowiedź dowódcy. Orish - Wto 14.08.2007, 13:35:46 " />Ponowna prośba o wypowiedź dowódcy... Seldon - Wto 14.08.2007, 13:43:54 " />Aaaa...sorry, po prostu sądziłem, że skoro nikt nie miał żadnych uwag, a moją malutką prośbę spełniono w sposób więcej niż satysfakcjonujący, to wiadomo że tekst jest do wrzucenia. A wieć, tak, tekst jest do wrzucenia. Orish - Wto 14.08.2007, 13:53:58 " />Aha, niedoczytałem |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |