ďťż
Wštki |
[NwN] Bestiariusz - Humanoidy - Fey (Khelben)
Orish - Śro 05.03.2008, 18:18:56 " />Humanoidy Fey Chochlik Chochliki to utalentowani iluzjoniści, którzy strasznie lubią wszelkiego rodzaju psoty. Zamieszkują w wydrążonych drzewach i kamienistych grotach, głęboko w lesie. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Neutralny Dobry SW: 2 HP: 3 KP: 16 Cechy: Siła - 7 Zręczność - 18 Kondycja - 11 Inteligencja - 16 Mądrość - 15 Charyzma - 16 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 6 Siła Woli - 4 Umiejętności: Koncentracja - 4 Leczenie - 6 Ukrywanie się - 12 Nasłuchiwanie - 8 Cichy Chód - 8 Przeszukiwanie - 9 Spostrzegawczość - 8 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Strzał z bliska Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 1x Oplątanie (8) 1x Rozproszenie Magii (8) 1x Zamęt (8) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Niedoświadczonym poszukiwaczom przygód radziłbym uważać na psotne istotki jakimi są chochliki. Są zwinne i mają dość dużo KP dla niskolvl'owca, ale gdy już się je trafi szybko padają z racji swojej niskiej wytrzymałości. Postaciom czarującym oraz łotrzykom na niskim poziomie chochliki mogą napsuć sporo krwi, a to z powodu spostrzegawczości, nasłuchiwania oraz odporności na zaklęcia. Wojownicy z powodu niskiej Siły Woli nie oprą się Zamętowi. Jedynym sposobem na pokonanie skrzatów jest albo szybkie zabijanie, nim zdążą rzucić jakiekolwiek zaklęcie, albo wypicie mikstury Jasnego Umysłu, wyposażenie się w przedmiot dający swobodę ruchu i ostatecznie zabicie bezbronnego chochlika. W przypadku magów konieczny będzie chowaniec lub przywołaniec, a najlepiej jedno i drugie. Alternatywnym sposobem jest też ostrzelanie chochlików z kuszy po rzuceniu na siebie Celnego Uderzenia, które zwiększa AB na 6 sekund. Łotrzyk będzie musiał wyposażyć się w zwoje, mikstury lub pierścień niewidzialności. Driada Driady to nadzwyczajnie piękne duchy drzew, które zamieszkują niedostępne leśne ostępy. Czasem pomagają poszukiwaczom przygód i mogą być źródłem cennych informacji. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 2 Charakter: Chaotyczny Dobry SW: 2 HP: 7 KP: 12 Cechy: Siła - 10 Zręczność - 15 Kondycja - 11 Inteligencja - 14 Mądrość - 15 Charyzma - 18 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 5 Siła Woli - 5 Umiejętności: Ukrywanie się - 7 Nasłuchiwanie - 9 Cichy Chód - 7 Spostrzegawczość - 9 Atuty: Czujność Używanie broni (stworzenie) Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Zauroczenie Osoby (4) Ekwipunek: Broń - Sztylet Komentarz: Driady to leśne stworzenia, które w kampanii NWN często będzie nam dane spotkać. Nie są może zbyt silne w walce wręcz, lecz specjalizują się w zauroczeniach. Niemal każda driada posiada w swojej siedzibie (zazwyczaj w drzewie) orszak zauroczonych śmiałków, którzy odważyli się zapuścić głęboko w las. W starciach z driadami najlepiej poradzą sobie magowie, kapłani i inne postacie z wysoką Siłą Woli. Wojownicy będą zmuszeni zakupić kilka mikstur Jasnego Umysłu. Grig Figlarne i lekkoduche Grigi nie boją się dużych ludzi i uwielbiają robić im różne żarty. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Neutralny Dobry SW: 2 HP: 6 KP: 20 Cechy: Siła - 5 Zręczność - 18 Kondycja - 13 Inteligencja - 10 Mądrość - 13 Charyzma - 14 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 1 Refleks - 6 Siła Woli - 3 Umiejętności: Koncentracja - 8 Ukrywanie się - 16 Nasłuchiwanie - 7 Cichy Chód - 8 Aktorstwo - 6 Przeszukiwanie - 3 Spostrzegawczość - 4 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Niewidzialność (9) 3x Oplątanie (9) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Można powiedzieć, że Grigi to starsze i potężniejsze Chochliki. Posiadają dość duże KP jak na niski poziom, bo 20. Mają też dwa razy więcej HP niż Chochliki oraz ich cechy mają większe wartości. Grigi są groźne dla magów oraz wojowników, bo mają dużą odporność na zaklęcia oraz potrafią rzucać trzy razy na dzień Oplątanie i Niewidzialność, co jest w czasie walki nieco dezorientujące. Znacznie łatwiej mają Łotrzykowie, bo szansa wykrycia ich jest minimalna przy spostrzegawczości i nasłuchiwaniu griga. Niksa Malutkie niksy mają płetwiaste palce i są doskonale przystosowane do ziemnowodnego życia, które prowadzą. Rzadko jednak oddalają się od brzegów jezior, w których mieszkają. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Prawdziwie Neutralny SW: 1 HP: 3 KP: 14 Cechy: Siła - 7 Zręczność - 16 Kondycja - 11 Inteligencja - 12 Mądrość - 13 Charyzma - 18 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 5 Siła Woli - 3 Umiejętności: Zrozumienie Zwierząt - 7 Ukrywanie się - 10 Nasłuchiwanie - 7 Aktorstwo - 7 Przeszukiwanie - 3 Spostrzegawczość - 7 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Zauroczenie Osoby (4) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciw potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Niksa to kolejny gatunek wróżek. Te malutkie istotki specjalizują się w zauraczaniu osób jakie napotkają. Potrafią się też ukrywać. Osoby z niską siłą woli powinny się strzec przed Zauroczeniem Osoby, bo wtedy czeka go tylko śmierć. Znacznie lepiej w sytuacji poradzą sobie magowie, ale tylko z atutem Magiczna Penetracja. Bez tego nie przebiją odporności na magię Niksy. Najlepiej poradzi sobie łotrzyk, który zainwestował ponad 7 pkt umiejętności w Ukrywanie się i Cichy Chód, bo wtedy wróżka go nie zauważy. Nimfa Nimfy są uosobieniem fizycznego piękna. Są tak urodziwe, że krótkie spojrzenie na nie może oślepić lub nawet zabić nieostrożnego podglądacza. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 3 Charakter: Praworządny Zły SW: 3 HP: 10 KP: 11 Cechy: Siła - 10 Zręczność - 13 Kondycja - 10 Inteligencja - 16 Mądrość - 17 Charyzma - 19 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 1 Refleks - 4 Siła Woli - 6 Umiejętności: Zrozumienie Zwierząt - 10 Leczenie - 9 Ukrywanie się - 7 Nasłuchiwanie - 11 Cichy Chód - 7 Spostrzegawczość - 11 Atuty: Czujność Używanie broni (stworzenie) Używanie broni (bronie proste) Uniki Żelazna Wola Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 2x Korowa Skóra (7) 2x Leczenie Lekkich Ran (7) 2x Oplątanie (7) 2x Rozproszenie Magii (7) 1x Aura Nieziemskiego Oblicza Ekwipunek: Broń - Sztylet Komentarz: Nimfy to groźne przeciwniczki. W walce wręcz są słabymi istotami, natomiast ich siłą są zaklęcia oraz aura, która potrafi zabić gdy znajdziemy się w jej obszarze. Zazwyczaj w grze, aby dostać się do nimfy trzeba przejść jeszcze hordy zauroczonych śmiałków, którzy niegdyś zapuścili się w głąb lasu. Podczas walki z nimfą ważne jest, żeby nie wchodzić w jej aurę. Najlepiej jest użyć broni dystansowej lub czarów, jeśli takowe potrafimy rzucać. Z racji niskiej KP nimfy, nie powinno być trudności z trafieniem. wojjoo - Śro 05.03.2008, 21:49:42 " /> Cytuj: Sinthael - Nie 09.03.2008, 12:42:38 " />Humanoidy Fey Chochlik Chochliki to utalentowani iluzjoniści, którzy strasznie lubią wszelkiego rodzaju psoty. Zamieszkują w wydrążonych drzewach i kamienistych grotach, głęboko w lesie. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Neutralny Dobry SW: 2 HP: 3 KP: 16 Cechy: Siła - 7 Zręczność - 18 Kondycja - 11 Inteligencja - 16 Mądrość - 15 Charyzma - 16 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 6 Siła Woli - 4 Umiejętności: Koncentracja - 4 Leczenie - 6 Ukrywanie się - 12 Nasłuchiwanie - 8 Cichy Chód - 8 Przeszukiwanie - 9 Spostrzegawczość - 8 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Strzał z bliska Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 1x Oplątanie (8) 1x Rozproszenie Magii (8) 1x Zamęt (8) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Niedoświadczonym poszukiwaczom przygód radziłbym uważać na psotne istotki, jakimi są chochliki. Są zwinne i mają dość dużo KP dla niskolvl'owca, ale gdy już się je trafi, szybko padają, z racji swojej niskiej wytrzymałości. Postaciom czarującym oraz łotrzykom na niskim poziomie chochliki mogą napsuć sporo krwi, a to z powodu spostrzegawczości, nasłuchiwania oraz odporności na zaklęcia. Wojownicy z powodu niskiej Siły Woli nie oprą się Zamętowi. Jedynym sposobem na pokonanie skrzatów jest albo szybkie zabijanie, nim zdążą rzucić jakiekolwiek zaklęcie, albo wypicie mikstury Jasnego Umysłu, wyposażenie się w przedmiot dający swobodę ruchu i ostatecznie zabicie bezbronnego chochlika. W przypadku magów konieczny będzie chowaniec lub przywołaniec, a najlepiej jedno i drugie. Alternatywnym sposobem jest też ostrzelanie chochlików z kuszy po rzuceniu na siebie Celnego Uderzenia, które zwiększa AB na 6 sekund. Łotrzyk będzie musiał wyposażyć się w zwoje, mikstury lub pierścień niewidzialności. Driada Driady to nadzwyczajnie piękne duchy drzew, które zamieszkują niedostępne leśne ostępy. Czasem pomagają poszukiwaczom przygód i mogą być źródłem cennych informacji. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 2 Charakter: Chaotyczny Dobry SW: 2 HP: 7 KP: 12 Cechy: Siła - 10 Zręczność - 15 Kondycja - 11 Inteligencja - 14 Mądrość - 15 Charyzma - 18 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 5 Siła Woli - 5 Umiejętności: Ukrywanie się - 7 Nasłuchiwanie - 9 Cichy Chód - 7 Spostrzegawczość - 9 Atuty: Czujność Używanie broni (stworzenie) Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Zauroczenie Osoby (4) Ekwipunek: Broń - Sztylet Komentarz: Driady to leśne stworzenia, które w kampanii NWN często będzie nam dane spotkać. Nie są może zbyt silne w walce wręcz, lecz specjalizują się w zauroczeniach. Niemal każda driada posiada w swojej siedzibie (zazwyczaj w drzewie) orszak zauroczonych śmiałków, którzy odważyli się zapuścić głęboko w las. W starciach z driadami najlepiej poradzą sobie magowie, kapłani i inne postacie z wysoką Siłą Woli. Wojownicy będą zmuszeni zakupić kilka mikstur Jasnego Umysłu. Grig Figlarne i lekkoduche Grigi nie boją się dużych ludzi i uwielbiają robić im różne żarty. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Neutralny Dobry SW: 2 HP: 6 KP: 20 Cechy: Siła - 5 Zręczność - 18 Kondycja - 13 Inteligencja - 10 Mądrość - 13 Charyzma - 14 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 1 Refleks - 6 Siła Woli - 3 Umiejętności: Koncentracja - 8 Ukrywanie się - 16 Nasłuchiwanie - 7 Cichy Chód - 8 Aktorstwo - 6 Przeszukiwanie - 3 Spostrzegawczość - 4 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Niewidzialność (9) 3x Oplątanie (9) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Można powiedzieć, że Grigi to starsze i potężniejsze Chochliki. Posiadają dość duże KP jak na niski poziom, bo 20. Posiadają też dwa razy więcej HP niż Chochliki, a ich cechy mają większe wartości. Grigi są groźne dla magów oraz wojowników, bo mają dużą odporność na zaklęcia i potrafią rzucać trzy razy na dzień Oplątanie i Niewidzialność, co jest w czasie walki nieco dezorientujące. Znacznie łatwiej mają Łotrzykowie, bo szansa wykrycia ich jest minimalna przy spostrzegawczości i nasłuchiwaniu griga. Niksa Malutkie niksy mają płetwiaste palce i są doskonale przystosowane do ziemnowodnego życia, które prowadzą. Rzadko jednak oddalają się od brzegów jezior, w których mieszkają. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 1 Charakter: Prawdziwie Neutralny SW: 1 HP: 3 KP: 14 Cechy: Siła - 7 Zręczność - 16 Kondycja - 11 Inteligencja - 12 Mądrość - 13 Charyzma - 18 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 0 Refleks - 5 Siła Woli - 3 Umiejętności: Zrozumienie Zwierząt - 7 Ukrywanie się - 10 Nasłuchiwanie - 7 Aktorstwo - 7 Przeszukiwanie - 3 Spostrzegawczość - 7 Atuty: Używanie broni (stworzenie) Finezja w walce Używanie broni (bronie proste) Uniki Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 3x Zauroczenie Osoby (4) Ekwipunek: Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciw potworom) Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16) Plecak - Pył Faerie Komentarz: Niksa to kolejny gatunek wróżek. Te malutkie istotki specjalizują się w zauraczaniu osób jakie napotkają. Potrafią się też ukrywać. Osoby z niską siłą woli powinny się strzec przed Zauroczeniem Osoby, bo wtedy czeka je tylko śmierć. Znacznie lepiej w sytuacji poradzą sobie magowie, ale tylko z atutem Magiczna Penetracja. Bez tego nie przebiją odporności na magię Niksy. Najlepiej poradzi sobie Łotrzyk, który zainwestował ponad 7 pkt umiejętności w Ukrywanie się i Cichy Chód, bo wtedy wróżka go nie zauważy. Nimfa Nimfy są uosobieniem fizycznego piękna. Są tak urodziwe, że krótkie spojrzenie na nie może oślepić lub nawet zabić nieostrożnego podglądacza. Statystyki: Rasa: Fey Klasa: Fey - 3 Charakter: Praworządny Zły SW: 3 HP: 10 KP: 11 Cechy: Siła - 10 Zręczność - 13 Kondycja - 10 Inteligencja - 16 Mądrość - 17 Charyzma - 19 Rzuty Obronne: Wytrwałość - 1 Refleks - 4 Siła Woli - 6 Umiejętności: Zrozumienie Zwierząt - 10 Leczenie - 9 Ukrywanie się - 7 Nasłuchiwanie - 11 Cichy Chód - 7 Spostrzegawczość - 11 Atuty: Czujność Używanie broni (stworzenie) Używanie broni (bronie proste) Uniki Żelazna Wola Zaklęcia / Zdolności Specjalne: 2x Korowa Skóra (7) 2x Leczenie Lekkich Ran (7) 2x Oplątanie (7) 2x Rozproszenie Magii (7) 1x Aura Nieziemskiego Oblicza Ekwipunek: Broń - Sztylet Komentarz: Nimfy to groźne przeciwniczki. W walce wręcz są słabymi istotami, natomiast ich siłą są zaklęcia oraz aura, która potrafi zabić gdy znajdziemy się w jej obszarze. Zazwyczaj w grze, aby dostać się do nimfy trzeba przejść jeszcze hordy zauroczonych śmiałków, którzy niegdyś zapuścili się w głąb lasu. Podczas walki z nimfą ważne jest, żeby nie wchodzić w jej aurę. Najlepiej jest użyć broni dystansowej lub czarów, jeśli takowe potrafimy rzucać. Z racji niskiej KP nimfy, nie powinno być trudności z trafieniem. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |