ďťż
Wštki |
[Muzyka] Summoning (OsaX Nymloth)
Orish - Śro 15.08.2007, 08:06:08 " />Data założenia: 1993 Kraj: Austria Gatunek: epic/black metal Wytwórnia: Napalm Records Oficjalna strona: http://www.summoning.info/ Zdjęcie zespołu: http://static.metal-archives.com/images ... _photo.jpg Logo: http://static.metal-archives.com/images/2/9/29_logo.jpg Skład Aktualny skład: · Protector (Richard Lederer) – wokal, klawisze, gitary, perkusja, programowanie · Silenius (Michael Gregor) – wokal, klawisze, gitara basowa Byli członkowie: · Trifixion (Alexander Trondl) – perkusja · Pazuzu (Raymond Wells) – wokal (tylko na demach) Dyskografia · Upon The Viking Stallion (demo – 1993) · Anno Mortiri Domini 1959 (demo – 1994) · PromoTape (demo – 1994) · Lugburz (album – 1995) 1. Grey Heavens 2. Beyond Bloodred Horizons 3. Flight of the Nazgul 4. Where Winters Forever Cry 5. Through the Valley of the Frozen Kingdom 6. Raising With the Battle-Orcs 7. Master of the Old Lure 8. Between Light and Darkness 9. The Eternal Lands of Fire 10. Dragons of Time 11. Moondance Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/6/86.jpg · Minas Morgul (demo – 1995) 1. Dor Daedeloth 2. Through the Forest of Dol Guldur 3. Ungolianth 4. The Passing of the Grey Company Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... /60680.jpg · Minas Morgul (album – 1995) 1. Soul Wandering 2. Lugburz 3. The Passing of the Grey Company 4. Morthond 5. Marching Homewards 6. Orthanc 7. Ungolianth 8. Dagor Bragollach 9. Through the Forest of Dol Guldur 10. The Legend of the Master-Ring 11. Dor Daedeloth Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/7/87.jpg · Dol Guldur (album – 1996) 1. Angbands Schmieden 2. Nightshade Forests 3. Elfstone 4. Khazad DĂşm 5. KĂ´r 6. Wyrmvater Glaurung 7. Unto A Long Glory... 8. Over Old Hills Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/8/88.jpg · Nightshade Forests (EP – 1997) 1. Mirkwood 2. Kortirion Among the Teres 3. Flesh and Blood 4. Habbanan Beneath the Stars Okładka: http://static.metal-archives.com/images/9/1/91.jpg · Stronghold (album – 1999) 1. RhĂźn 2. Long Lost to Where No Pathway Goes 3. The Glory Disappears 4. Like Some Snow-White Marble Eyes 5. Where Hope and Daylight Die 6. The Rotting Horse on the Deadly Ground 7. The Shadow Lies Frozen on the Hills 8. The Loud Music of the Sky 9. A Distant Flame Before the Sun Okładka: http://static.metal-archives.com/images/1/1/4/114.jpg · Let Mortal Heroes Sing Your Fame (album – 2001) 1. A New Power Is Rising 2. South Away 3. In Hollow Halls Beneath The Fells 4. Our Foes Shall Fall 5. The Mountain King's Return 6. Runes Of Power 7. Ashen Cold 8. Farewell Okładka: http://static.metal-archives.com/images/1/1/5/115.jpg · Lost Tales (EP – 2003) 1. Arcenstone 2. Saruman Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... /16549.jpg · Oath Bound (album – 2006) 1. Bauglir 2. Across the Streaming Tide 3. Mirdautas Vras 4. Might and Glory 5. Beleriand 6. Northward 7. Menegroth 8. Land of the Dead Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... 108254.JPG Opis Wśród zespołów zainspirowanych przez Tolkiena, jeden jest zdecydowanie wyróżniający się – austriacki Summoning. Cóż takiego niezwykłego jest w tym zespole? Otóż zespoły opierające się na fantastyce, w tym dziełach Tolkiena, przyzwyczaiły nas do tego, że grają power metal. Odstępstwo od tej reguły zdarza się stosunkowo rzadko, zaś naprawdę dobre zespoły nie grające power metalu (ani niczego power-podobnego) są praktycznie „białymi krukami”. Jednym z takich kruków jest austriacki Summoning, który oscyluje w klimatach epickiego black metalu, nie stroniąc od syntezatorów i różnorakich efektów, po to, aby stworzyć niepowtarzalny i sugestywny klimat, który panuje na ich płytach i na długo zapada w pamięć. Zespół jest tworzony przez dwóch ludzi: Protectora oraz Sileniusa (założycielem jest również Trifixion, który jednak dość szybko opuścił szeregi grupy), którzy swoją pasję potrafią w niesamowity sposób przelać w formie dźwięków, żywcem wręcz wyrwanych ze świata Ardy. Tematyka tekstów zespołu, jako się już rzekło, skupia się w zdecydowanej większości wokół świata stworzonego przez Mistrza Tolkiena (aczkolwiek jeden album jest poświęcony twórczości Michaela Moorcocka), niejednokrotnie zawierając cytaty z jego dzieł. Muzyka jest mroczna, ciężka, duszna, przepełniona niesamowitą atmosferą, jednocześnie jest urzekająca bogactwem kompozycji, przy których można „odpłynąć” w inny świat. Summoning wyrobił sobie opinie zespołu, który się nie śpieszy. Nigdy nie nagrywają nowego materiału na siłę, jeśli nie mają pomysłów lub inspiracji na nowy album – po prostu nie komponują niczego. Nic na siłę. Jeśli jednak wena najdzie Protectora i Sileniusa, to możemy być pewni, że czeka nas dawka niesamowitej muzyki, prawdziwej uczty dla naszego słuchu i wyobraźni. Biografia Początki Summoning sięgają roku 1993, kiedy to wyżej wymieniona trójka postanawia powołać do życia nowy zespół. Wspólnie nagrywają kilka dem i podpisują kontrakt z młodą wytwórnią – Napalm Records. Umowa z wydawnictwem pozwoliła zespołowi nagrać i wydać swój pierwszy album, zatytułowany „Lugburz” (co w Czarnej Mowie oznacza „Mroczna Wieża”). Warto tutaj wspomnieć, iż muzycy Summoning byli w tamtym okresie wyjątkowo płodni, tak więc udzielali się na różnych projektach takich jak Pazuzu, Abigor, czy też Ice Ages. Po wydaniu „Czarnej Wieży” (Lugburz) z zespoły został wykopany Trifixion, który okazał się wyjątkowo pazerny na pieniądze, zaś Protector i Sileniu uznali, że nie potrzebują innego perkusisty. Od tamtej pory wszelakie instrumenty perkusyjne, będny itp. są programowane przez Protectora. Właśnie te „bębny z komputera” są jedną z charakterystycznych cech zespołu, przez co trudno pomylić ich z jakimkolwiek innym przedstawicielem muzycznego światka. „Minas Morgul” to kamień milowy w dziejach grupy, na tym to albumie zespół całkowicie oparł się na świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena, tutaj wykształcił się specyficzny styl epickiego black metalu, na tym krążku zespół tak naprawdę stał się „sobą”. Rok 1996 przyniósł nowy album, zatytułowany „Dol Guldur”, który rozsławił Summoning w metalowym światku, i którego sprzedaż osiągnęła niemałą liczbę 11 000 płyt. Album kontynuował drogę obraną przez grupę na „Minas Morgul”, klimat i ciężka atmosfera dominują na płycie, jadowity wokal sączy się by wraz z niesamowitą muzyką przenieść słuchacza do innego świata, w dawno zapomniane czasy, kiedy ziemia była jeszcze młoda. Ekipa nie była by sobą, gdyby nie udzielali się (lub sami nie zakładali) w różnych pobocznych projektach, które w większości były osadzone w gatunku klimatycznego ambient metalu. W 1997 roku zespół wydaje mini-album „Nightshade Forest”, po czym... zawieszają działalność, aż do 1999 roku. Do tego czasu Protector wraz z Sileniusem koncentrują się w innych zespołach. Summoning jednak wzywał swoich „Ojców” coraz mocniej i w końcu, w 1999 zespół wznowił działalność wydając oszałamiający album – „Stronghold”, który do dzisiaj uznawany jest na jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) album zespołu. Po raz pierwszy w historii grupy, na płycie wykorzystano kobiecy wokal (w utworze „Where Hope and Daylight Die”), co dało naprawdę interesujący efekt w połączeniu z ciężką i duszną atmosferą całej płyty. Po wydaniu nowej płyty, panowie Protector i Sileniu opuścili inne swoje projekty (Abigor oraz Whispers In the Shadows), niemniej nadal udzielali się w innych (doprawdy, oni nie czują się dobrze, jak nie udzielają się w kilku zespołach na raz). Po wydaniu „Stronghold” zespół ponownie zamilkł, roztaczając wokół siebie aurę tajemniczości i niepokoju. Stan ten trwał do 2001 roku, kiedy to na rynek trafiła płyta zatytułowana „Let Mortal Heroes Sing Your Fame”. Album ten jest rodzynkiem w dyskografii grupy, ponieważ inspiracją dla muzyków była twórczość Michaela Moorcocka, nie zaś Tolkiena (jak to ma miejsce w większości albumów zespołu). Ekipa Summoning chyba polubiła trzymać swoich fanów w niepewności, ponieważ na następny pełen album trzeba było czekać aż do roku 2006! Wtedy to ukazało się „Oath Bound”, album który jest przez wielu stawiany na równo ze „Stronghold”. I rzeczywiście, odgłosy maszerujących armii, wojennych rogów orków robią niesamowite wrażenie. Na szczególną uwagę zasługuje utwór „Mirdautas Vras”, który jest wyśpiewany w całości w Czarnej Mowie, oczywiście z perspektywy orków, maszerujących ku chwale Mordoru! Summoning to trudna muzyka, ale dająca wiele satysfakcji i wręcz ociekająca klimatem i potęgą. Każdy, kto nie zniechęci się samym gatunkiem (black metal) odnajdzie tutaj źródło inspiracji, opowieści o wiekach dawno minionych, kiedy świat był jeszcze młody. Polecam. Sinthael - Śro 15.08.2007, 08:21:04 " /> Cytuj: OsaX Nymloth - Śro 15.08.2007, 08:27:30 " />Błędy wskazane przez Khelbena poprawione - dzięki! Dodałem małą "zachętę" przed biografią. --------- Data założenia: 1993 Kraj: Austria Gatunek: epic/black metal Wytwórnia: Napalm Records Oficjalna strona: http://www.summoning.info Zdjęcie zespołu: http://static.metal-archives.com/images ... _photo.jpg Logo: http://static.metal-archives.com/images/2/9/29_logo.jpg Skład Aktualny skład: • Protector (Richard Lederer) – wokal, klawisze, gitary, perkusja, programowanie • Silenius (Michael Gregor) – wokal, klawisze, gitara basowa Byli członkowie: • Trifixion (Alexander Trondl) – perkusja • Pazuzu (Raymond Wells) – wokal (tylko na demach) Dyskografia • Upon The Viking Stallion (demo – 1993) • Anno Mortiri Domini 1959 (demo – 1994) • PromoTape (demo – 1994) • Lugburz (album – 1995) 1. Grey Heavens 2. Beyond Bloodred Horizons 3. Flight of the Nazgul 4. Where Winters Forever Cry 5. Through the Valley of the Frozen Kingdom 6. Raising With the Battle-Orcs 7. Master of the Old Lure 8. Between Light and Darkness 9. The Eternal Lands of Fire 10. Dragons of Time 11. Moondance Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/6/86.jpg • Minas Morgul (demo – 1995) 1. Dor Daedeloth 2. Through the Forest of Dol Guldur 3. Ungolianth 4. The Passing of the Grey Company Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... /60680.jpg • Minas Morgul (album – 1995) 1. Soul Wandering 2. Lugburz 3. The Passing of the Grey Company 4. Morthond 5. Marching Homewards 6. Orthanc 7. Ungolianth 8. Dagor Bragollach 9. Through the Forest of Dol Guldur 10. The Legend of the Master-Ring 11. Dor Daedeloth Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/7/87.jpg • Dol Guldur (album – 1996) 1. Angbands Schmieden 2. Nightshade Forests 3. Elfstone 4. Khazad DĂşm 5. KĂ´r 6. Wyrmvater Glaurung 7. Unto A Long Glory... 8. Over Old Hills Okładka: http://static.metal-archives.com/images/8/8/88.jpg • Nightshade Forests (EP – 1997) 1. Mirkwood 2. Kortirion Among the Teres 3. Flesh and Blood 4. Habbanan Beneath the Stars Okładka: http://static.metal-archives.com/images/9/1/91.jpg • Stronghold (album – 1999) 1. RhĂźn 2. Long Lost to Where No Pathway Goes 3. The Glory Disappears 4. Like Some Snow-White Marble Eyes 5. Where Hope and Daylight Die 6. The Rotting Horse on the Deadly Ground 7. The Shadow Lies Frozen on the Hills 8. The Loud Music of the Sky 9. A Distant Flame Before the Sun Okładka: http://static.metal-archives.com/images/1/1/4/114.jpg • Let Mortal Heroes Sing Your Fame (album – 2001) 1. A New Power Is Rising 2. South Away 3. In Hollow Halls Beneath The Fells 4. Our Foes Shall Fall 5. The Mountain King's Return 6. Runes Of Power 7. Ashen Cold 8. Farewell Okładka: http://static.metal-archives.com/images/1/1/5/115.jpg • Lost Tales (EP – 2003) 1. Arcenstone 2. Saruman Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... /16549.jpg • Oath Bound (album – 2006) 1. Bauglir 2. Across the Streaming Tide 3. Mirdautas Vras 4. Might and Glory 5. Beleriand 6. Northward 7. Menegroth 8. Land of the Dead Okładka: http://static.metal-archives.com/images ... 108254.JPG Opis Wśród zespołów zainspirowanych przez Tolkiena, jeden jest zdecydowanie wyróżniający się – austriacki Summoning. Cóż takiego niezwykłego jest w tym zespole? Otóż zespoły opierające się na fantastyce, w tym dziełach Tolkiena, przyzwyczaiły nas do tego, że grają power metal. Odstępstwo od tej reguły zdarza się stosunkowo rzadko, zaś naprawdę dobre zespoły nie grające power metalu (ani niczego power-podobnego) są praktycznie „białymi krukami”. Jednym z takich kruków jest austriacki Summoning, który oscyluje w klimatach epickiego black metalu, nie stroniąc od syntezatorów i różnorakich efektów, po to, aby stworzyć niepowtarzalny i sugestywny klimat, który panuje na ich płytach i na długo zapada w pamięć. Zespół jest tworzony przez dwóch ludzi: Protectora oraz Sileniusa (założycielem jest również Trifixion, który jednak dość szybko opuścił szeregi grupy), którzy swoją pasję potrafią w niesamowity sposób przelać w formie dźwięków, żywcem wręcz wyrwanych ze świata Ardy. Tematyka tekstów zespołu, jako się już rzekło, skupia się w zdecydowanej większości wokół świata stworzonego przez Mistrza Tolkiena (aczkolwiek jeden album jest poświęcony twórczości Michaela Moorcocka), niejednokrotnie zawierając cytaty z jego dzieł. Muzyka jest mroczna, ciężka, duszna, przepełniona niesamowitą atmosferą, jednocześnie jest urzekająca bogactwem kompozycji, przy których można „odpłynąć” w inny świat. Summoning wyrobił sobie opinie zespołu, który się nie śpieszy. Nigdy nie nagrywają nowego materiału na siłę, jeśli nie mają pomysłów lub inspiracji na nowy album – po prostu nie komponują niczego. Nic na siłę. Jeśli jednak wena najdzie Protectora i Sileniusa, to możemy być pewni, że czeka nas dawka niesamowitej muzyki, prawdziwej uczty dla naszego słuchu i wyobraźni. Tak więc rozsiądź się wygodnie, zapal fajkę, w ręce ujmij szklaneczkę zacnego trunku i przenieś się wraz z szumem wiatru do tajemniczych jaskiń Menegrothu, wysłuchaj wyroku Melkora oraz opowieści sączonych jadowitym, jakże sugestywnym, wokalem. Biografia Początki Summoning sięgają roku 1993, kiedy to wyżej wymieniona trójka postanawia powołać do życia nowy zespół. Wspólnie nagrywają kilka dem i podpisują kontrakt z młodą wytwórnią – Napalm Records. Umowa z wydawnictwem pozwoliła zespołowi nagrać i wydać swój pierwszy album, zatytułowany „Lugburz” (co w Czarnej Mowie oznacza „Mroczna Wieża”). Warto tutaj wspomnieć, iż muzycy Summoning byli w tamtym okresie wyjątkowo płodni, tak więc udzielali się na różnych projektach takich jak Pazuzu, Abigor, czy też Ice Ages. Po wydaniu „Czarnej Wieży” (Lugburz) z zespołu został wykopany Trifixion, który okazał się wyjątkowo pazerny na pieniądze, zaś Protector i Silenius uznali, że nie potrzebują innego perkusisty. Od tamtej pory wszelakie instrumenty perkusyjne, bębny itp. są programowane przez Protectora. Właśnie te „bębny z komputera” są jedną z charakterystycznych cech zespołu, przez co trudno pomylić ich z jakimkolwiek innym przedstawicielem muzycznego światka. „Minas Morgul” to kamień milowy w dziejach grupy, na tym to albumie zespół całkowicie oparł się na świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena, tutaj wykształcił się specyficzny styl epickiego black metalu, na tym krążku zespół tak naprawdę stał się „sobą”. Rok 1996 przyniósł nowy album, zatytułowany „Dol Guldur”, który rozsławił Summoning w metalowym światku, i którego sprzedaż osiągnęła niemałą liczbę 11 000 płyt. Album kontynuował drogę obraną przez grupę na „Minas Morgul”, klimat i ciężka atmosfera dominują na płycie, jadowity wokal sączy się by wraz z niesamowitą muzyką przenieść słuchacza do innego świata, w dawno zapomniane czasy, kiedy ziemia była jeszcze młoda. Ekipa nie była by sobą, gdyby nie udzielali się (lub sami nie zakładali) w różnych pobocznych projektach, które w większości były osadzone w gatunku klimatycznego ambient metalu. W 1997 roku zespół wydaje mini-album „Nightshade Forest”, po czym... zawieszają działalność, aż do 1999 roku. Do tego czasu Protector wraz z Sileniusem koncentrują się w innych zespołach. Summoning jednak wzywał swoich „Ojców” coraz mocniej i w końcu, w 1999 zespół wznowił działalność wydając oszałamiający album – „Stronghold”, który do dzisiaj uznawany jest za jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) albumów zespołu. Po raz pierwszy w historii grupy, na płycie wykorzystano kobiecy wokal (w utworze „Where Hope and Daylight Die”), co dało naprawdę interesujący efekt w połączeniu z ciężką i duszną atmosferą całej płyty. Po wydaniu nowej płyty, panowie Protector i Sileniu opuścili inne swoje projekty (Abigor oraz Whispers In the Shadows), niemniej nadal udzielali się w innych (doprawdy, oni nie czują się dobrze, jak nie udzielają się w kilku zespołach na raz). Po wydaniu „Stronghold” zespół ponownie zamilkł, roztaczając wokół siebie aurę tajemniczości i niepokoju. Stan ten trwał do 2001 roku, kiedy to na rynek trafiła płyta zatytułowana „Let Mortal Heroes Sing Your Fame”. Album ten jest rodzynkiem w dyskografii grupy, ponieważ inspiracją dla muzyków była twórczość Michaela Moorcocka, nie zaś Tolkiena (jak to ma miejsce w większości albumów zespołu). Ekipa Summoning chyba polubiła trzymać swoich fanów w niepewności, ponieważ na następny pełen album trzeba było czekać aż do roku 2006! Wtedy to ukazało się „Oath Bound”, album który jest przez wielu stawiany na równo ze „Stronghold”. I rzeczywiście, odgłosy maszerujących armii, wojennych rogów orków robią niesamowite wrażenie. Na szczególną uwagę zasługuje utwór „Mirdautas Vras”, który jest wyśpiewany w całości w Czarnej Mowie, oczywiście z perspektywy orków, maszerujących ku chwale Mordoru! Summoning to trudna muzyka, ale dająca wiele satysfakcji i wręcz ociekająca klimatem i potęgą. Każdy, kto nie zniechęci się samym gatunkiem (black metal) odnajdzie tutaj źródło inspiracji, opowieści o wiekach dawno minionych, kiedy świat był jeszcze młody. Polecam. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |