ďťż
 
 
 
 

Wštki


[Mount & Blade] - Charakterystyka frakcji (Serail)



Serail - Wto 06.07.2010, 16:20:02
" />W Mount & Blade dane nam jest podróżować po terytorium czterech królestw. Państwa Vaegirów, Swadii, Rhodoków, Nordów i Khergitów nie różnią się między sobą wyłącznie nazwą, lecz także wieloma innymi czynnikami. W tekście tym postaram się wyjaśnić, na czym polegają owe różnice.

Kilka słów wprowadzenia
W grze tej nie musimy przyłączać się do żadnej frakcji, możemy wszakże być wolnym strzelcem. Jednak zabawa staje się o wiele łatwiejsza, jeśli rozpoczniemy współpracę z wybraną frakcją. Na co więc zwracać uwagę, kiedy szukamy sojusznika? Jednym z ważniejszych czynników jest sprawa naszej taktyki w dziedzinie prowadzenia walk. Wolisz siać popłoch wśród wroga napuszczając na niego legion kawalerzystów? Cóż, w takim wypadku Swadia przypadnie ci do gustu. A może konni łucznicy? Chanat Khegricki powinien ci się spodobać...

Królestwo Rhodoków
Państwo oznaczone niebieskim kolorem, leżące na zachodzie kontynentu Calradii. Wiele osób twierdzi, że frakcja ta jest najsłabsza, ja jednak uważam, że rozkład sił pomiędzy poszczególnymi jednostkami jest wyrównany, co czyni z owego królestwa godnego przeciwnika w walce z piechotą i kusznikami. Niestety nie posiadają własnej kawalerii, co jest dużą wadą. Rhodokowie sąsiadują z Chanatem Khegrickim, państwem Nordów oraz królestwem Swadii. Sprawia to, że często dzielni wojowie muszą prowadzić wojnę na trzech frontach. Jakie jednostki oddano do dyspozycji dowódcom Rhodoków?

Rhodocki Plemieniec (4/45)
Rhodocki Pawężnik (9/46)
Rhodocki Kusznik (10/50)
Rhodocki Wyszkolony Pawężnik (14/53)
Rhodocki Wyszkolony Kusznik (15/50)
Rhodocki Doborowy Pawężnik (19/58)
Rhodocki Sierżant (24/62)
Rhodocki Strzelec (25/55)

Królestwo Swadii
Na początku gry państwo to zajmuje największy fragment mapy, co czyni je najpotężniejszym pośród wszystkich pięciu spotykanych w Calradii. Niewątpliwie jednak największym minusem jest jego położenie. Swadia znajduje się w centrum kontynentu, czyli sąsiaduje z Vaegirami, Nordami, Rhodokami i Khegritami, zatem w trakcie wojny z kilkoma krajami jednocześnie musimy być gotowi do szybkiego przemieszczania się. Przysłowiowym asem w rękawie Swadian jest kawaleria, która w większej ilości potrafi rozgromić przeciwnika zanim ten zorientuje się, co się stało. Oprócz tego posiadają oni stosunkowo silną piechotę i kuszników.

Swadiański Rekrut (4/42)
Swadiański Milicjant (9/46)
Swadiański Piechur (14/46)
Swadiański Harcownik (14/47)
Swadiański Kusznik (19/46)
Swadiański Zbrojny (20/50)
Swadiański Ciężki Piechur (20/51)
Swadiański Strzelec (24/57)
Swadiański Sierżant (25/55)
Swadiański Rycerz (25/59)

Chanat Khergicki
Frakcję garściami czerpiąca z kultury Mongołów. Skośnoocy wojownicy, których najsilniejszą stroną są konni łucznicy. Państwo to znajduje się w sąsiedztwie Vaegirów, Swadian oraz Rhodoków, jednak tylko drugie wymienione państwo jest realnym zagrożeniem dla władców stepu. Armie składające się wyłącznie z jazdy są niesamowicie szybkie i zabójczo skuteczne w walce na otwartej przestrzeni, dlatego tylko kawaleria państwa Swadii może mierzyć się z jednostkami Chanatu.

Khergicki Plemieniec (5/42)
Khergicki Harcownik (10/45)
Khergicki Jeździec (14/48)
Khergicki Łucznik Konny (14/47)
Khergicki Doborowy Łucznik Konny (21/50)
Khergicki Lansjer (23/54)

Królestwo Vaegirów
Mieszkańcy wschodniego krańca kontynentu, gdzie śnieg nigdy nie topnieje. Frakcja ta posiada potężną piechotę, w której dominują vaegirscy rycerze. Nie oznacza to, że kawaleria czy strzelcy są słabą stroną mieszkańców wschodu. Wręcz przeciwnie, Vaegirzy posiadają najlepszych łuczników w grze. Sąsiadują ze Swadianami, Nordami oraz Khegritami, z którymi to najczęściej są w stanie wojny.

Vaegirski Rekrut (4/42)
Vaegirski Piechur (9/46)
Vaegirski Weteran (14/51)
Vaegirski Harcownik (14/54)
Vaegirski Jeździec (19/50)
Vaegirski Ciężki Piechur (19/53)
Vaegirski Łucznik (19/57)
Vaegirski Rycerz (24/56)
Vaegirski Gwardzista (24/56)
Vaegirski Mistrz Łuku (24/61)

Królestwo Nordów
Mieszkańcy odległej północy, jako jedni z nielicznych mają dostęp do morza. Można by porównać ich do wikingów, gdyż mieszkańcy tego kraju mają duszę barbarzyńców. Ich najsilniejszą stroną jest piechota oraz strzelcy, którzy w trakcie walki potrafią obrzucić wrogie jednostki gradem toporków i oszczepów. Mimo słabej kawalerii państwo to jest niesamowicie trudnym przeciwnikiem i tylko najlepsi wojownicy mogą wyjść zwycięsko z bezpośredniej walki.

Nordycki Rekrut (6/43)
Nordycki Piechur (10/49)
Nordycki Myśliwy (11/52)
Nordycki Wyszkolony Piechur (14/49)
Nordycki Łucznik (15/53)
Nordycki Wojownik (19/52)
Nordycki Doborowy Łucznik (19/59)
Nordycki Weteran (24/57)
Nordycki Huskarl (28/61)

*Liczby przy nawiasach informują o poziomie doświadczenia jednostki oraz punktach życia.




Orick - Wto 06.07.2010, 16:26:54
" />Warto wspomnieć, że Khergici zupełnie nie nadają się do oblężeń (padają jak muchy), siłą Rhodoków są mimo wszystko kusznicy (ja tam nie widziałem u nich nigdy balansu, zawsze strzelcy na wzgórzu byli największą siłą, ale generalnie ta frakcja ssie).

Swadianie to typowo ciężka kawaleria i w ogóle wszystko "ciężkie", też można o tym wspomnieć.

Dodałbym jeszcze może imiona dowódców i władców oraz spis miast, zamków i wiosek należących na samym początku do danych królestw.



Serail - Wto 06.07.2010, 16:30:39
" /> Cytuj:



Orick - Wto 06.07.2010, 16:34:26
" />Nie ma za co, miło, że ktoś Mount & Blade wprowadza na insi.

A co do spisu - rozpierdziel rozpierdzielem, ale u mnie po kilkunastu minutach nigdy całych miast nie zdobywali, a miło widzieć, kto i co jest po Twojej stronie na starcie.




Serail - Wto 06.07.2010, 18:50:00
" />W Mount & Blade dane nam jest podróżować po terytorium czterech królestw. Państwa Vaegirów, Swadii, Rhodoków, Nordów i Khergitów nie różnią się między sobą wyłącznie nazwą, lecz także wieloma innymi czynnikami. W tekście tym postaram się wyjaśnić, na czym polegają owe różnice.

Kilka słów wprowadzenia
W grze tej nie musimy przyłączać się do żadnej frakcji, możemy wszakże być wolnym strzelcem. Jednak zabawa staje się o wiele łatwiejsza, jeśli rozpoczniemy współpracę z wybraną frakcją. Na co więc zwracać uwagę, kiedy szukamy sojusznika? Jednym z ważniejszych czynników jest sprawa naszej taktyki w dziedzinie prowadzenia walk. Wolisz siać popłoch wśród wroga napuszczając na niego legion kawalerzystów? Cóż, w takim wypadku Swadia przypadnie ci do gustu. A może konni łucznicy? Chanat Khegricki powinien ci się spodobać...

Królestwo Rhodoków
Państwo oznaczone niebieskim kolorem, leżące na zachodzie kontynentu Calradii. Wiele osób twierdzi, że frakcja ta jest najsłabsza, ja jednak uważam, że rozkład sił pomiędzy poszczególnymi jednostkami jest wyrównany, co czyni z owego królestwa godnego przeciwnika w walce z piechotą i kusznikami. Niestety nie posiadają własnej kawalerii, co jest dużą wadą. Rhodokowie sąsiadują z Chanatem Khegrickim, państwem Nordów oraz królestwem Swadii. Sprawia to, że często dzielni wojowie muszą prowadzić wojnę na trzech frontach. Jakie jednostki oddano do dyspozycji dowódcom Rhodoków?

Rhodocki Plemieniec (4/45)
Rhodocki Pawężnik (9/46)
Rhodocki Kusznik (10/50)
Rhodocki Wyszkolony Pawężnik (14/53)
Rhodocki Wyszkolony Kusznik (15/50)
Rhodocki Doborowy Pawężnik (19/58)
Rhodocki Sierżant (24/62)
Rhodocki Strzelec (25/55)

Władcą tego kraju jest król Graveth, który ma pod sobą dwudziestu wasali:
Lorda Matheasa, Gutlansa, Laruqena, Raichsa, Belanza, Tarchiasa, Gharmalla, Talbara, Rimuska, Falsevora, Etrosqa, Kurniasa, Tellroga, Tribidiana, Gerluchsa, Fudreima, Nealchę, Fraichina, Trimbaua oraz Reichsina. Rządzą oni na ziemiach, gdzie mieszczą się miasta Veluca, Jelkala, Yalen, zamki Culmarr, Jamiche, Maras, Ergellon, Almerra, Ibdeles, Grunwalder, Etrosq oraz wsie Ilvia, Ruldi, Pagundur, Glunmar, Reveran, Saren, Fedner, Epeshe, Veidar, Dumar, Serindiar, Ibdeles, Dirigsene, Chaeza, Sarimish, Istiniar, Chelez i Jamiche.

Królestwo Swadii
Na początku gry państwo to zajmuje największy fragment mapy, co czyni je najpotężniejszym pośród wszystkich pięciu spotykanych w Calradii. Niewątpliwie jednak największym minusem jest jego położenie. Swadia znajduje się w centrum kontynentu, czyli sąsiaduje z Vaegirami, Nordami, Rhodokami i Khegritami, zatem w trakcie wojny z kilkoma krajami jednocześnie musimy być gotowi do szybkiego przemieszczania się. Przysłowiowym asem w rękawie Swadian jest kawaleria, która w większej ilości potrafi rozgromić przeciwnika zanim ten zorientuje się, co się stało. Oprócz tego posiadają oni stosunkowo silną piechotę i kuszników. Specyfika jednostek tej frakcji polega na tym, że wojowie swiadiańscy, bez względu na wyszkolenie, lubują się w ciężkim zbrojach, przez co strasznie trudno ich zranić.

Swadiański Rekrut (4/42)
Swadiański Milicjant (9/46)
Swadiański Piechur (14/46)
Swadiański Harcownik (14/47)
Swadiański Kusznik (19/46)
Swadiański Zbrojny (20/50)
Swadiański Ciężki Piechur (20/51)
Swadiański Strzelec (24/57)
Swadiański Sierżant (25/55)
Swadiański Rycerz (25/59)

Państwem tym rządzi król Harlaus, który ma pod sobą 20 wasali:
Lorda Klargusa, Plaisa, Mirchauda, Stamara, Ryisa, Meltora, Beranza, Rafarda, Regasa, Grainwada, Devliana, Rafarcha, Rochabartha, Delinarda, Haringhota, Despina, Montewarla, Traporda, Deglana i Trediana. Władają oni ziemiami, gdzie znajdują się miasta Suno, Praven, Uxkhal, Dhirim, zamek Kelredan, Derchios, Tevarin, Reindi, Ryibelet, Senuzgda, Rindyar, Vyincourd, Haringoth, wsie Yaragar, Burglen, Azgad, Nomar, Emirin, Amere, Nemeja, Ryibelet, Tosdhar, Ruluns, Ehlerdah, Ibiran, Balanli, Chide, Ushkuru, Tahlberl, Rduna, Lyindah, Tshibtin, Elberl oraz Yalibe.

Chanat Khergicki
Frakcję garściami czerpiąca z kultury Mongołów. Skośnoocy wojownicy, których najsilniejszą stroną są konni łucznicy. Państwo to znajduje się w sąsiedztwie Vaegirów, Swadian oraz Rhodoków, jednak tylko drugie wymienione państwo jest realnym zagrożeniem dla władców stepu. Armie składające się wyłącznie z jazdy są niesamowicie szybkie i zabójczo skuteczne w walce na otwartej przestrzeni, dlatego tylko kawaleria państwa Swadii może mierzyć się z jednostkami Chanatu.

Khergicki Plemieniec (5/42)
Khergicki Harcownik (10/45)
Khergicki Jeździec (14/48)
Khergicki Łucznik Konny (14/47)
Khergicki Doborowy Łucznik Konny (21/50)
Khergicki Lansjer (23/54)

Państwem rządzi Sanjar Chan, który ma pod sobą 20 wasali. Lorda Alaqura, Tonju, Belira, Asugana, Brula, Imirzę, Urumudę, Kramuka, Charuka, Sebulę, Tuliga, Nasqei, Urubaya, Hugu, Tasuqaia, Tirida, Ulusamai, Karabana, Akadana i Dundusha. Na ziemiach tych znajdują się miasta Tulga, Halmar, Ichamur, Narra, zamki Malayrug, Sungetche, Distar, Unuzdaq, Asugan, Tulbuk, Uhhun, wsi Dusturil, Dashbigha, Tash Kulum, Ada Kulum, Dugan, Dirigh Aban, Zagush, Peshmi, Bulugur, Tismirr, Amashke, Kedelke, Tulbuk i Uhunun.

Królestwo Vaegirów
Mieszkańcy wschodniego krańca kontynentu, gdzie śnieg nigdy nie topnieje. Frakcja ta posiada potężną piechotę, w której dominują vaegirscy rycerze. Nie oznacza to, że kawaleria czy strzelcy są słabą stroną mieszkańców wschodu. Wręcz przeciwnie, Vaegirzy posiadają najlepszych łuczników w grze. Sąsiadują ze Swadianami, Nordami oraz Khegritami, z którymi to najczęściej są w stanie wojny.

Vaegirski Rekrut (4/42)
Vaegirski Piechur (9/46)
Vaegirski Weteran (14/51)
Vaegirski Harcownik (14/54)
Vaegirski Jeździec (19/50)
Vaegirski Ciężki Piechur (19/53)
Vaegirski Łucznik (19/57)
Vaegirski Rycerz (24/56)
Vaegirski Gwardzista (24/56)
Vaegirski Mistrz Łuku (24/61)

Frakcją rządzi król Yaroglek, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Vuldrat, Naldera, Meriga, Khavel, Doru, Belgaru, Ralcha, Vlan, Mleza, Nelag, Crahask, Bracha, Druli, Marmun, Gastya, Harish, Taisa, Valishin, Rudin i Lord Kumipa. Na ich terenach znajdują się miasta Reyvadin, Khudan, Curaw, Rivacheg, zamki Bulugha, Radoghir, Tilbaut, Jeribe, Ismirala, Yruma, Nelag, Dramug, Slezkh, wsie Mechin, Sumbuja, Shapeshte, Mazen, Ulburan, Hanun, Uslum, Bazeck, Uslum, Shulus, Karindi, Tadsamesh, Vezin, Rebache, Fisdnar, Tebandra, Ayyike, Bhulaban, Ismirala oraz Slezkh.

Królestwo Nordów
Mieszkańcy odległej północy, jako jedni z nielicznych mają dostęp do morza. Można by porównać ich do wikingów, gdyż mieszkańcy tego kraju mają duszę barbarzyńców. Ich najsilniejszą stroną jest piechota oraz strzelcy, którzy w trakcie walki potrafią obrzucić wrogie jednostki gradem toporków i oszczepów. Mimo słabej kawalerii państwo to jest niesamowicie trudnym przeciwnikiem i tylko najlepsi wojownicy mogą wyjść zwycięsko z bezpośredniej walki.

Nordycki Rekrut (6/43)
Nordycki Piechur (10/49)
Nordycki Myśliwy (11/52)
Nordycki Wyszkolony Piechur (14/49)
Nordycki Łucznik (15/53)
Nordycki Wojownik (19/52)
Nordycki Doborowy Łucznik (19/59)
Nordycki Weteran (24/57)
Nordycki Huskarl (28/61)

Głową państwa jest król Ragnar, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Aedin, Irya, Olaf Reamald, Turya, Gundur, Harald, Knudarr, Haeda, Turegor, Logarson, Aeric, Faarn, Bulba, Rayeck, Dirigun, Marayirr, Gearth, Surdun i Gerald. Na ziemiach władanych przez nich znajdują się miasta Sargoth, Tihr, Wercheg, zamek Tehlrog Alburq, Curin, Chalbek, Knudarr, Hrus, Jelbegi, wsie Kulum, Haen, Buillim, Ruvar, Ambean, Fearichen, Jayek, Odasan, Gisim i Udiniad.

*Liczby przy nawiasach informują o poziomie doświadczenia jednostki oraz punktach życia.



Oceansoul - Wto 06.07.2010, 21:08:11
" /> Cytuj:



Serail - Śro 07.07.2010, 12:26:11
" />W Mount & Blade dane nam jest podróżować po terytorium pięciu królestw. Państwa Vaegirów, Swadii, Rhodoków, Nordów i Khergitów nie różnią się między sobą wyłącznie nazwą, lecz także wieloma innymi czynnikami. W tekście tym postaram się wyjaśnić, na czym polegają owe różnice.

Kilka słów wprowadzenia
W grze tej nie musimy przyłączać się do żadnej frakcji, możemy wszakże być wolnym strzelcem. Jednak zabawa staje się o wiele łatwiejsza, jeśli rozpoczniemy współpracę z wybraną frakcją. Na co więc zwracać uwagę, kiedy szukamy sojusznika? Jednym z ważniejszych czynników jest sprawa naszej taktyki w dziedzinie prowadzenia walk. Wolisz siać popłoch wśród wroga, napuszczając na niego legion kawalerzystów? Cóż, w takim wypadku Swadia przypadnie ci do gustu. A może konni łucznicy? Chanat Khegricki powinien ci się spodobać...

Królestwo Rhodoków
Państwo oznaczone niebieskim kolorem, leżące na zachodzie kontynentu Calradii. Wiele osób twierdzi, że frakcja ta jest najsłabsza, ja jednak uważam, że zastosowano tutaj balans sił pomiędzy poszczególnymi jednostkami, co czyni z owego królestwa godnego przeciwnika w walce z piechotą i kusznikami. Niestety nie posiadają własnej kawalerii, co jest dużą wadą. Rhodokowie sąsiadują z Chanatem Khegrickim, państwem Nordów oraz królestwem Swadii. Sprawia to, że często dzielni wojowie muszą prowadzić wojnę na trzech frontach. Jakie jednostki oddano do dyspozycji dowódcom Rhodoków?

Rhodocki Plemieniec (4/45)
Rhodocki Pawężnik (9/46)
Rhodocki Kusznik (10/50)
Rhodocki Wyszkolony Pawężnik (14/53)
Rhodocki Wyszkolony Kusznik (15/50)
Rhodocki Doborowy Pawężnik (19/58)
Rhodocki Sierżant (24/62)
Rhodocki Strzelec (25/55)

Władcą tego kraju jest król Graveth, który ma pod sobą dwudziestu wasali:
Lorda Matheasa, Gutlansa, Laruqena, Raichsa, Belanza, Tarchiasa, Gharmalla, Talbara, Rimuska, Falsevora, Etrosqa, Kurniasa, Tellroga, Tribidiana, Gerluchsa, Fudreima, Nealchę, Fraichina, Trimbaua oraz Reichsina. Rządzą oni na ziemiach, gdzie mieszczą się miasta Veluca, Jelkala, Yalen, zamki Culmarr, Jamiche, Maras, Ergellon, Almerra, Ibdeles, Grunwalder, Etrosq oraz wsie Ilvia, Ruldi, Pagundur, Glunmar, Reveran, Saren, Fedner, Epeshe, Veidar, Dumar, Serindiar, Ibdeles, Dirigsene, Chaeza, Sarimish, Istiniar, Chelez i Jamiche.

Królestwo Swadii
Na początku gry państwo to zajmuje największy fragment mapy, co czyni je najpotężniejszym pośród wszystkich pięciu spotykanych w Calradii. Niewątpliwie jednak największym minusem jest jego położenie. Swadia znajduje się w centrum kontynentu, czyli sąsiaduje z Vaegirami, Nordami, Rhodokami i Khegritami, zatem w trakcie wojny z kilkoma krajami jednocześnie musimy być gotowi do szybkiego przemieszczania się. Przysłowiowym asem w rękawie Swadian jest kawaleria, która w większej ilości potrafi rozgromić przeciwnika zanim ten zorientuje się, co się stało. Oprócz tego posiadają oni stosunkowo silną piechotę i kuszników. Specyfika jednostek tej frakcji polega na tym, że wojowie swiadiańscy, bez względu na wyszkolenie, lubują się w ciężkim zbrojach, przez co strasznie trudno ich zranić.

Swadiański Rekrut (4/42)
Swadiański Milicjant (9/46)
Swadiański Piechur (14/46)
Swadiański Harcownik (14/47)
Swadiański Kusznik (19/46)
Swadiański Zbrojny (20/50)
Swadiański Ciężki Piechur (20/51)
Swadiański Strzelec (24/57)
Swadiański Sierżant (25/55)
Swadiański Rycerz (25/59)

Państwem tym rządzi król Harlaus, który ma pod sobą 20 wasali:
Lorda Klargusa, Plaisa, Mirchauda, Stamara, Ryisa, Meltora, Beranza, Rafarda, Regasa, Grainwada, Devliana, Rafarcha, Rochabartha, Delinarda, Haringhota, Despina, Montewarla, Traporda, Deglana i Trediana. Władają oni ziemiami, gdzie znajdują się miasta Suno, Praven, Uxkhal, Dhirim, zamek Kelredan, Derchios, Tevarin, Reindi, Ryibelet, Senuzgda, Rindyar, Vyincourd, Haringoth, wsie Yaragar, Burglen, Azgad, Nomar, Emirin, Amere, Nemeja, Ryibelet, Tosdhar, Ruluns, Ehlerdah, Ibiran, Balanli, Chide, Ushkuru, Tahlberl, Rduna, Lyindah, Tshibtin, Elberl oraz Yalibe.

Chanat Khergicki
Frakcja garściami czerpiąca z kultury Mongołów. Skośnoocy wojownicy, których najsilniejszą stroną są konni łucznicy. Państwo to znajduje się w sąsiedztwie Vaegirów, Swadian oraz Rhodoków, jednak tylko drugie wymienione państwo jest realnym zagrożeniem dla władców stepu. Armie składające się wyłącznie z jazdy są niesamowicie szybkie i zabójczo skuteczne w walce na otwartej przestrzeni, dlatego tylko kawaleria państwa Swadii może mierzyć się z jednostkami Chanatu.

Khergicki Plemieniec (5/42)
Khergicki Harcownik (10/45)
Khergicki Jeździec (14/48)
Khergicki Łucznik Konny (14/47)
Khergicki Doborowy Łucznik Konny (21/50)
Khergicki Lansjer (23/54)

Państwem rządzi Sanjar Chan, który ma pod sobą 20 wasali. Lorda Alaqura, Tonju, Belira, Asugana, Brula, Imirzę, Urumudę, Kramuka, Charuka, Sebulę, Tuliga, Nasqei, Urubaya, Hugu, Tasuqaia, Tirida, Ulusamai, Karabana, Akadana i Dundusha. Na ziemiach tych znajdują się miasta Tulga, Halmar, Ichamur, Narra, zamki Malayrug, Sungetche, Distar, Unuzdaq, Asugan, Tulbuk, Uhhun, wsi Dusturil, Dashbigha, Tash Kulum, Ada Kulum, Dugan, Dirigh Aban, Zagush, Peshmi, Bulugur, Tismirr, Amashke, Kedelke, Tulbuk i Uhunun.

Królestwo Vaegirów
Mieszkańcy wschodniego krańca kontynentu, gdzie śnieg nigdy nie topnieje. Frakcja ta posiada potężną piechotę, w której dominują vaegirscy rycerze. Nie oznacza to, że kawaleria czy strzelcy są słabą stroną mieszkańców wschodu. Wręcz przeciwnie, Vaegirzy posiadają najlepszych łuczników w grze. Sąsiadują ze Swadianami, Nordami oraz Khegritami, z którymi to najczęściej są w stanie wojny.

Vaegirski Rekrut (4/42)
Vaegirski Piechur (9/46)
Vaegirski Weteran (14/51)
Vaegirski Harcownik (14/54)
Vaegirski Jeździec (19/50)
Vaegirski Ciężki Piechur (19/53)
Vaegirski Łucznik (19/57)
Vaegirski Rycerz (24/56)
Vaegirski Gwardzista (24/56)
Vaegirski Mistrz Łuku (24/61)

Frakcją rządzi król Yaroglek, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Vuldrat, Naldera, Meriga, Khavel, Doru, Belgaru, Ralcha, Vlan, Mleza, Nelag, Crahask, Bracha, Druli, Marmun, Gastya, Harish, Taisa, Valishin, Rudin i Lord Kumipa. Na ich terenach znajdują się miasta Reyvadin, Khudan, Curaw, Rivacheg, zamki Bulugha, Radoghir, Tilbaut, Jeribe, Ismirala, Yruma, Nelag, Dramug, Slezkh, wsie Mechin, Sumbuja, Shapeshte, Mazen, Ulburan, Hanun, Uslum, Bazeck, Uslum, Shulus, Karindi, Tadsamesh, Vezin, Rebache, Fisdnar, Tebandra, Ayyike, Bhulaban, Ismirala oraz Slezkh.

Królestwo Nordów
Mieszkańcy odległej północy, jako jedni z nielicznych mają dostęp do morza. Można by porównać ich do wikingów, gdyż mieszkańcy tego kraju słyną z posiadania duszy barbarzyńców. Ich najsilniejszą stroną jest piechota oraz strzelcy, którzy w trakcie walki potrafią obrzucić wrogie jednostki gradem toporków i oszczepów. Mimo słabej kawalerii państwo to jest niesamowicie trudnym przeciwnikiem i tylko najlepsi wojownicy mogą wyjść zwycięsko z bezpośredniej walki.

Nordycki Rekrut (6/43)
Nordycki Piechur (10/49)
Nordycki Myśliwy (11/52)
Nordycki Wyszkolony Piechur (14/49)
Nordycki Łucznik (15/53)
Nordycki Wojownik (19/52)
Nordycki Doborowy Łucznik (19/59)
Nordycki Weteran (24/57)
Nordycki Huskarl (28/61)

Głową państwa jest król Ragnar, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Aedin, Irya, Olaf Reamald, Turya, Gundur, Harald, Knudarr, Haeda, Turegor, Logarson, Aeric, Faarn, Bulba, Rayeck, Dirigun, Marayirr, Gearth, Surdun i Gerald. Na ziemiach władanych przez nich znajdują się miasta Sargoth, Tihr, Wercheg, zamek Tehlrog Alburq, Curin, Chalbek, Knudarr, Hrus, Jelbegi, wsie Kulum, Haen, Buillim, Ruvar, Ambean, Fearichen, Jayek, Odasan, Gisim i Udiniad.

*Liczby w nawiasach informują o poziomie doświadczenia jednostki oraz punktach życia.



wojjoo - Czw 08.07.2010, 06:15:09
" /> Cytuj:



Serail - Czw 08.07.2010, 11:53:12
" />Można by, ale swoista legenda znajduje się na końcu tekstu.



wojjoo - Czw 08.07.2010, 13:07:26
" />ok, nie zauważyłem



Orish - Czw 08.07.2010, 14:11:42
" />To by się przydała gwiazdka przy pierwszym nawiasie.



Serail - Czw 08.07.2010, 17:06:35
" />W Mount & Blade dane nam jest podróżować po terytorium pięciu królestw. Państwa Vaegirów, Swadii, Rhodoków, Nordów i Khergitów nie różnią się między sobą wyłącznie nazwą, lecz także wieloma innymi czynnikami. W tekście tym postaram się wyjaśnić, na czym polegają owe różnice.

Kilka słów wprowadzenia
W grze tej nie musimy przyłączać się do żadnej frakcji, możemy wszakże być wolnym strzelcem. Jednak zabawa staje się o wiele łatwiejsza, jeśli rozpoczniemy współpracę z wybraną frakcją. Na co więc zwracać uwagę, kiedy szukamy sojusznika? Jednym z ważniejszych czynników jest sprawa naszej taktyki w dziedzinie prowadzenia walk. Wolisz siać popłoch wśród wroga, napuszczając na niego legion kawalerzystów? Cóż, w takim wypadku Swadia przypadnie ci do gustu. A może konni łucznicy? Chanat Khegricki powinien ci się spodobać...

Królestwo Rhodoków
Państwo oznaczone niebieskim kolorem, leżące na zachodzie kontynentu Calradii. Wiele osób twierdzi, że frakcja ta jest najsłabsza, ja jednak uważam, że zastosowano tutaj balans sił pomiędzy poszczególnymi jednostkami, co czyni z owego królestwa godnego przeciwnika w walce z piechotą i kusznikami. Niestety nie posiadają własnej kawalerii, co jest dużą wadą. Rhodokowie sąsiadują z Chanatem Khegrickim, państwem Nordów oraz królestwem Swadii. Sprawia to, że często dzielni wojowie muszą prowadzić wojnę na trzech frontach. Jakie jednostki oddano do dyspozycji dowódcom Rhodoków?

Rhodocki Plemieniec (4/45)*
Rhodocki Pawężnik (9/46)
Rhodocki Kusznik (10/50)
Rhodocki Wyszkolony Pawężnik (14/53)
Rhodocki Wyszkolony Kusznik (15/50)
Rhodocki Doborowy Pawężnik (19/58)
Rhodocki Sierżant (24/62)
Rhodocki Strzelec (25/55)

Władcą tego kraju jest król Graveth, który ma pod sobą dwudziestu wasali:
Lorda Matheasa, Gutlansa, Laruqena, Raichsa, Belanza, Tarchiasa, Gharmalla, Talbara, Rimuska, Falsevora, Etrosqa, Kurniasa, Tellroga, Tribidiana, Gerluchsa, Fudreima, Nealchę, Fraichina, Trimbaua oraz Reichsina. Rządzą oni na ziemiach, gdzie mieszczą się miasta Veluca, Jelkala, Yalen, zamki Culmarr, Jamiche, Maras, Ergellon, Almerra, Ibdeles, Grunwalder, Etrosq oraz wsie Ilvia, Ruldi, Pagundur, Glunmar, Reveran, Saren, Fedner, Epeshe, Veidar, Dumar, Serindiar, Ibdeles, Dirigsene, Chaeza, Sarimish, Istiniar, Chelez i Jamiche.

Królestwo Swadii
Na początku gry państwo to zajmuje największy fragment mapy, co czyni je najpotężniejszym pośród wszystkich pięciu spotykanych w Calradii. Niewątpliwie jednak największym minusem jest jego położenie. Swadia znajduje się w centrum kontynentu, czyli sąsiaduje z Vaegirami, Nordami, Rhodokami i Khegritami, zatem w trakcie wojny z kilkoma krajami jednocześnie musimy być gotowi do szybkiego przemieszczania się. Przysłowiowym asem w rękawie Swadian jest kawaleria, która w większej ilości potrafi rozgromić przeciwnika zanim ten zorientuje się, co się stało. Oprócz tego posiadają oni stosunkowo silną piechotę i kuszników. Specyfika jednostek tej frakcji polega na tym, że wojowie swiadiańscy, bez względu na wyszkolenie, lubują się w ciężkim zbrojach, przez co strasznie trudno ich zranić.

Swadiański Rekrut (4/42)
Swadiański Milicjant (9/46)
Swadiański Piechur (14/46)
Swadiański Harcownik (14/47)
Swadiański Kusznik (19/46)
Swadiański Zbrojny (20/50)
Swadiański Ciężki Piechur (20/51)
Swadiański Strzelec (24/57)
Swadiański Sierżant (25/55)
Swadiański Rycerz (25/59)

Państwem tym rządzi król Harlaus, który ma pod sobą 20 wasali:
Lorda Klargusa, Plaisa, Mirchauda, Stamara, Ryisa, Meltora, Beranza, Rafarda, Regasa, Grainwada, Devliana, Rafarcha, Rochabartha, Delinarda, Haringhota, Despina, Montewarla, Traporda, Deglana i Trediana. Władają oni ziemiami, gdzie znajdują się miasta Suno, Praven, Uxkhal, Dhirim, zamek Kelredan, Derchios, Tevarin, Reindi, Ryibelet, Senuzgda, Rindyar, Vyincourd, Haringoth, wsie Yaragar, Burglen, Azgad, Nomar, Emirin, Amere, Nemeja, Ryibelet, Tosdhar, Ruluns, Ehlerdah, Ibiran, Balanli, Chide, Ushkuru, Tahlberl, Rduna, Lyindah, Tshibtin, Elberl oraz Yalibe.

Chanat Khergicki
Frakcja garściami czerpiąca z kultury Mongołów. Skośnoocy wojownicy, których najsilniejszą stroną są konni łucznicy. Państwo to znajduje się w sąsiedztwie Vaegirów, Swadian oraz Rhodoków, jednak tylko drugie wymienione państwo jest realnym zagrożeniem dla władców stepu. Armie składające się wyłącznie z jazdy są niesamowicie szybkie i zabójczo skuteczne w walce na otwartej przestrzeni, dlatego tylko kawaleria państwa Swadii może mierzyć się z jednostkami Chanatu.

Khergicki Plemieniec (5/42)
Khergicki Harcownik (10/45)
Khergicki Jeździec (14/48)
Khergicki Łucznik Konny (14/47)
Khergicki Doborowy Łucznik Konny (21/50)
Khergicki Lansjer (23/54)

Państwem rządzi Sanjar Chan, który ma pod sobą 20 wasali. Lorda Alaqura, Tonju, Belira, Asugana, Brula, Imirzę, Urumudę, Kramuka, Charuka, Sebulę, Tuliga, Nasqei, Urubaya, Hugu, Tasuqaia, Tirida, Ulusamai, Karabana, Akadana i Dundusha. Na ziemiach tych znajdują się miasta Tulga, Halmar, Ichamur, Narra, zamki Malayrug, Sungetche, Distar, Unuzdaq, Asugan, Tulbuk, Uhhun, wsi Dusturil, Dashbigha, Tash Kulum, Ada Kulum, Dugan, Dirigh Aban, Zagush, Peshmi, Bulugur, Tismirr, Amashke, Kedelke, Tulbuk i Uhunun.

Królestwo Vaegirów
Mieszkańcy wschodniego krańca kontynentu, gdzie śnieg nigdy nie topnieje. Frakcja ta posiada potężną piechotę, w której dominują vaegirscy rycerze. Nie oznacza to, że kawaleria czy strzelcy są słabą stroną mieszkańców wschodu. Wręcz przeciwnie, Vaegirzy posiadają najlepszych łuczników w grze. Sąsiadują ze Swadianami, Nordami oraz Khegritami, z którymi to najczęściej są w stanie wojny.

Vaegirski Rekrut (4/42)
Vaegirski Piechur (9/46)
Vaegirski Weteran (14/51)
Vaegirski Harcownik (14/54)
Vaegirski Jeździec (19/50)
Vaegirski Ciężki Piechur (19/53)
Vaegirski Łucznik (19/57)
Vaegirski Rycerz (24/56)
Vaegirski Gwardzista (24/56)
Vaegirski Mistrz Łuku (24/61)

Frakcją rządzi król Yaroglek, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Vuldrat, Naldera, Meriga, Khavel, Doru, Belgaru, Ralcha, Vlan, Mleza, Nelag, Crahask, Bracha, Druli, Marmun, Gastya, Harish, Taisa, Valishin, Rudin i Lord Kumipa. Na ich terenach znajdują się miasta Reyvadin, Khudan, Curaw, Rivacheg, zamki Bulugha, Radoghir, Tilbaut, Jeribe, Ismirala, Yruma, Nelag, Dramug, Slezkh, wsie Mechin, Sumbuja, Shapeshte, Mazen, Ulburan, Hanun, Uslum, Bazeck, Uslum, Shulus, Karindi, Tadsamesh, Vezin, Rebache, Fisdnar, Tebandra, Ayyike, Bhulaban, Ismirala oraz Slezkh.

Królestwo Nordów
Mieszkańcy odległej północy, jako jedni z nielicznych mają dostęp do morza. Można by porównać ich do wikingów, gdyż mieszkańcy tego kraju słyną z posiadania duszy barbarzyńców. Ich najsilniejszą stroną jest piechota oraz strzelcy, którzy w trakcie walki potrafią obrzucić wrogie jednostki gradem toporków i oszczepów. Mimo słabej kawalerii państwo to jest niesamowicie trudnym przeciwnikiem i tylko najlepsi wojownicy mogą wyjść zwycięsko z bezpośredniej walki.

Nordycki Rekrut (6/43)
Nordycki Piechur (10/49)
Nordycki Myśliwy (11/52)
Nordycki Wyszkolony Piechur (14/49)
Nordycki Łucznik (15/53)
Nordycki Wojownik (19/52)
Nordycki Doborowy Łucznik (19/59)
Nordycki Weteran (24/57)
Nordycki Huskarl (28/61)

Głową państwa jest król Ragnar, który ma pod sobą 20 wasali:
Lord Aedin, Irya, Olaf Reamald, Turya, Gundur, Harald, Knudarr, Haeda, Turegor, Logarson, Aeric, Faarn, Bulba, Rayeck, Dirigun, Marayirr, Gearth, Surdun i Gerald. Na ziemiach władanych przez nich znajdują się miasta Sargoth, Tihr, Wercheg, zamek Tehlrog Alburq, Curin, Chalbek, Knudarr, Hrus, Jelbegi, wsie Kulum, Haen, Buillim, Ruvar, Ambean, Fearichen, Jayek, Odasan, Gisim i Udiniad.

*Liczby w nawiasach informują o poziomie doświadczenia jednostki oraz punktach życia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.