ďťż
 
 
 
 

Wštki


[Morrowind] Bestiariusz - Specjalne (Erador)



Erador - Wto 02.03.2010, 19:09:38
" />Wódz dreughów
Poziom: 20
Punkty Zdrowia: 200
Punkty Kondycji: 600
Obrażenia: 1-10 wręcz/1-120 wręcz
Specjalne: brak
Pozostawia: dreughowy wosk
Dusza: 75
Komentarz: Wodza dreughów można spotkać w Jaskini Koal niedaleko Gnisis. Jest silniejszy od zwykłego przedstawiciela swego gatunku – posiada dużo więcej Punktów Zdrowia i Kondycji. Ma dwa rodzaje ataków: jeden z nich nie powinien być groźny (1-10 obrażeń), ale drugi (1-120!) zadaje bardzo poważne rany.

Stary Niebieska Płetwa
Poziom: 2
Punkty Zdrowia: 68
Punkty Kondycji: 400
Obrażenia: 1-25 wręcz
Specjalne: brak
Pozostawia: łuski
Dusza: 5
Komentarz: Stary Niebieska Płetwa to zębacz żyjący w okolicach doków Ald Velothi (wiąże się z nim zadanie dla Rodu Redoran). Ma więcej Punktów Zdrowia i zadaje wyższe obrażenia od zwykłej ryby, jednak w momencie wykonywania tego zadania nie będzie już groźny.

Menta Na
Poziom: 20
Punkty Zdrowia: 350
Punkty Kondycji: 500
Obrażenia: 20-50 wręcz
Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Pozostawia: losową broń daedryczną, magiczny pierścień, skórę Daedry, serce Daedry
Dusza: 350
Komentarz: Menta Na to potężny daedroth, leniwy sługa Molag Bala (wiąże się z nim zadanie od tej właśnie Daedry). Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia i zadaje wysokie obrażenia. Posiada niewrażliwość na bronie niemagiczne, lecz w momencie wykonywania misji powinniśmy mieć już zaklęty oręż. Radzę zwrócić uwagę na jego duszę – jest wyjątkowo silna. Szansa, że wypadnie z niego serce lub skóra Daedry wynosi 60%.

Lord Dregas Volar
Poziom: 18
Punkty Zdrowia: 300
Punkty Many: 350
Punkty Kondycji: 550
Obrażenia: 12-36 wręcz plus broń
Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie – Odbicie 20%.
Zaklęty Sztylet – Zaklęty Sztylet przez 60 s. na siebie.
Burza Płomieni – obrażenia od Ognia 1-10 pkt. na 10 stóp przez 10 s. na cel.
Czwarta Bariera – Tarcza 40 pkt. przez 30 s. na siebie.
Pozostawia: Daedryczne Zakrzywione Ostrze, Amulet Tel Fyr, serce Daedry
Dusza: 200
Komentarz: Do tej dremory można dostać się używając amuletu, który znajduje się w Tel Fyr. Sam Dregas Volar jest niewątpliwie potężnym przeciwnikiem; jego siła nie leży jednak w Punktach Zdrowia czy czarach, lecz w broni. Daedryczne Zakrzywione Ostrze nie tylko zadaje wysokie obrażenia, ale także każdy cios tym mieczem sprawia, że ofiara ulega efektowi paraliżu na 10 sekund. W tym czasie może się wydarzyć naprawdę dużo. Podsumowując, Lord Dregan Volar to bardzo silny przeciwnik, niemniej jednak warto stoczyć z nim bój.

Staada
Poziom: 22
Punkty Zdrowia: 350
Punkty Many: 755
Punkty Kondycji: 700
Obrażenia: 25-65 wręcz plus broń
Specjalne:
Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Zimno – Odporność na Zimno 50%.
Odporność na Porażenia – Odporność na Porażenia 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie – Odbicie 20%.
Rozproszenie – Rozproszenie 100 pkt. na siebie.
Tarcza Porażania – Tarcza Błyskawic 3 pkt. przez 20 s. na siebie.
Pozostawia: losowa broń typu szklanego, ebonowego lub daedrycznego (w ostatnim przypadku tylko sztylet i katana), tarczę szklaną, dwemerową, ebonową, dreughową, orkową, daedryczną lub ze smoczych łusek, Sygnet Sheogoratha, serce Daedry
Dusza: 400
Komentarz: Staada jest potężną służką Sheogoratha (wiąże się z nią zadanie otrzymywane od Azury). Znaleźć ją można na jednej z wysp na północ od Vvardenfell. Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia, Many oraz Kondycji i zadaje ogromne obrażenia. Jest odporna na większość żywiołów i niemagiczne bronie. Warto zainteresować się jej duszą (jedną z najsilniejszych w grze), lecz podczas łapania trzeba uważać – Staada potrafi rzucać rozproszenie.

Vivek
Poziom: 100
Punkty Zdrowia: 3000
Punkty Many: 10000
Punkty Kondycji: 2000
Obrażenia: 100-400 wręcz
Specjalne:
Dłoń Viveka – Obniżenie Zdrowia (0 50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 3 s. na dotyk.
Gniew Viveka - Obniżenie Zdrowia (0 50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 1 s. na dotyk.
Boskie Zdolności – Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: niezwykły artefakt Dwemerów
Dusza: 1000
Komentarz: Vivek jest jednym z trzech dunmerowych bóstw. Nie trzeba go zabijać, lecz jeśli koniecznie chcesz to zrobić, radzę zaczekać do ukończenia wątku głównego – bez tej postaci daleko nie zajdziesz. Walka z nim jest bardzo trudna; Vivek to najsilniejszy przeciwnik w podstawowej wersji gry. Ma aż 3000 Punktów Zdrowia, 2000 Kondycji (nie ma sensu atakować go pięściami) i 10000 Many! Zadaje przeogromne obrażenia, zdolne do zabicia bohatera jednym tylko uderzeniem. Jakby tego było mało, posiada także potężne zaklęcia ofensywne. Krótko mówiąc, walka z nim jest tym, czego brakuje w Morrowind – prawdziwym wyzwaniem. A co będziemy mieli w zamian za jego zabicie? Oprócz satysfakcji z pokonania boga, zdobędziemy "niezwykły artefakt Dwemerów", który jest niczym innym, jak nieumagicznioną wersją Upiornej Opoki! Aby go zaklnąć należy udać się do Yagruma Bagarna w Tel Fyr i dać mu rękawicę, Dziennik oraz Plany Kagrenaka. Podczas walki z Vivekiem warto rzucić na niego czar łapania dusz – posiada on najpotężniejszą duszę w grze, która mieści się tylko w Gwieździe Azury.

Dagoth Ur
Poziom: 35
Punkty Zdrowia: 300/1000 (komnata Akula-Chana)/200 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Many: nieskończoność/0 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Kondycji: 500/1000 (komnata Akula-Chana)
Obrażenia: 50-75/25-100/60-60/75-75 wręcz
Specjalne:
Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz – Odporność na Mróz 50% (zastępuje Odporność na Ogień po uderzeniu w Serce Czerpakiem).
Odporność na Porażenia – Odporność na Porażenia 50% (zastępuje Odporność na Mróz po uderzeniu w Serce Brzytwą).
Odporność na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 50% (zastępuje Odporność na Mróz po drugim uderzenie w Serce Brzytwą).
Gniew Dagotha – Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: nic
Dusza: 0
Komentarz: Dagoth Ur jest rozczarowująco słabym głównym przeciwnikiem. Walkę z nim musimy stoczyć dwa razy – podczas drugiego starcia zwiększają mu się statystyki. W grocie Akula-Chana nie warto go ranić, jego życie się regeneruje. Z początku posiada Odporność na Ogień, po uderzeniu Czerpakiem w Serce Lorkhana ją traci, lecz staje się odporny na Mróz. Po kolejnych ciosach jego ochrona zmienia się z elektrycznej w przeciwmagiczną. Ataki Dagoth Ura zadają różne obrażenia, które zmieniają się nieznacznie po przejściu do komnaty Akula-Chana. Kolejny zawód spotka nas po wygranej walce – z głównego bossa nie wypada żaden przedmiot, zaś on sam nie posiada duszy. W poszukiwaniu wrażeń pozostaje nam tylko stoczyć pojedynek z Vivekiem…




Suiseiseki - Wto 02.03.2010, 19:39:11
" /> Cytuj:



Erador - Wto 02.03.2010, 19:48:35
" />Dlaczego? Po skończeniu głównego wątku też można go zabić.



Suiseiseki - Wto 02.03.2010, 20:01:58
" />Mam na myśli, to co piszesz.
"Bez Viveka nie przejdziesz wątku głównego, ale możesz go zabić i wziąć zapasową Opokę i przejść resztę wątku głównego."




Polinick - Wto 02.03.2010, 20:13:11
" /> Cytuj:



Erador - Czw 04.03.2010, 18:10:48
" /> Cytuj:



Polinick - Czw 04.03.2010, 18:13:11
" />Dalej nieczytelnie, szczególnie obrażenia. Przy zdrowiu itp po prostu dopisz w nawiasach do jakiego Dagoth Ura się odnoszą te wartości.



Erador - Sob 06.03.2010, 15:51:59
" />Dagoth Ur (jaskinia użytkowa)
Poziom: 35
Punkty Zdrowia: 300
Punkty Many: 300
Punkty Kondycji: 500
Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 60-60 wręcz
Specjalne:
Gniew Dagotha – Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: nic
Dusza: 0
Komentarz: Dagoth Ur jest rozczarowująco słabym głównym przeciwnikiem. Walkę z nim musimy stoczyć dwa razy – podczas drugiego starcia zwiększają mu się statystyki. Ataki Dagoth Ura zadają różne obrażenia, które zmieniają się nieznacznie po przejściu do komnaty Akula-Chana. W jaskini użytkowej nie posiada żadnych odporności; zadaje bardzo groźne rany, jednak ma mało Punktów Zdrowia - powinien paść dość szybko.

Dagoth Ur (komnata Akula-Chana)
Poziom: 35
Punkty Zdrowia: 1000/200 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Many: 1000/0 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Kondycji: 1000
Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 75-75 wręcz
Specjalne:
Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz – Odporność na Mróz 50% (zastępuje Odporność na Ogień po uderzeniu w Serce Czerpakiem).
Odporność na Porażenia – Odporność na Porażenia 50% (zastępuje Odporność na Mróz po uderzeniu w Serce Brzytwą).
Odporność na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 50% (zastępuje Odporność na Mróz po drugim uderzenie w Serce Brzytwą).
Gniew Dagotha – Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: nic
Dusza: 0
Komentarz: Druga walka z Dagoth Urem jest trochę trudniejsza od poprzedniej. Przed zniszczeniem Serca Lorkhana nie warto go ranić, jego życie się regeneruje. Z początku posiada Odporność na Ogień, po uderzeniu Czerpakiem w organ ją traci, lecz staje się odporny na Mróz. Po kolejnych ciosach jego ochrona zmienia się z elektrycznej w przeciwmagiczną. Gdy zniszczysz artefakt zasilający Akula-Chana, ilość Punktów Zdrowia Dagoth Ura spada do 200 i traci on całą swoją Manę. Jeżeli szybko uporasz się z Sercem, Twój przeciwnik nie zada Ci zbyt wielu ran. Niestety, nie wypada zeń żaden przedmiot, zaś on sam nie posiada duszy. W poszukiwaniu wrażeń pozostaje nam tylko stoczyć pojedynek z Vivekiem…

Teraz dobrze? Zastanawiam się, czy z drugiego Dagotha nie usunąć "zastępuje Odporność na X po uderzeniu (...)" - jest to jasno wyjaśnione w komentarzu, a bardzo wydłuża każdą linijkę "Specjalnych".



Oceansoul - Nie 07.03.2010, 11:46:43
" /> Cytuj:



Erador - Nie 07.03.2010, 16:23:46
" />Wódz dreughów
Poziom: 20
Punkty Zdrowia: 200
Punkty Kondycji: 600
Obrażenia: 1-10 wręcz/1-120 wręcz
Specjalne: brak
Pozostawia: dreughowy wosk
Dusza: 75
Komentarz: Wodza dreughów można spotkać w Jaskini Koal niedaleko Gnisis. Jest silniejszy od zwykłego przedstawiciela swego gatunku – posiada dużo więcej Punktów Zdrowia i Kondycji. Ma dwa rodzaje ataków: jeden z nich nie powinien być groźny (1-10 obrażeń), ale drugi (1-120!) zadaje bardzo poważne rany.

Stary Niebieska Płetwa
Poziom: 2
Punkty Zdrowia: 68
Punkty Kondycji: 400
Obrażenia: 1-25 wręcz
Specjalne: brak
Pozostawia: łuski
Dusza: 5
Komentarz: Stary Niebieska Płetwa to zębacz żyjący w okolicach doków Ald Velothi (wiąże się z nim misja dla Rodu Redoran). Ma więcej Punktów Zdrowia i zadaje wyższe obrażenia od zwykłej ryby, jednak w momencie wykonywania tego zlecenia nie będzie już groźny.

Menta Na
Poziom: 20
Punkty Zdrowia: 350
Punkty Kondycji: 500
Obrażenia: 20-50 wręcz
Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Pozostawia: losową broń daedryczną, magiczny pierścień, skórę Daedry, serce Daedry
Dusza: 350
Komentarz: Menta Na to potężny daedroth, leniwy sługa Molag Bala (wiąże się z nim zadanie od tej właśnie Daedry). Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia i zadaje wysokie obrażenia. Posiada niewrażliwość na bronie niemagiczne, lecz w momencie wykonywania misji powinniśmy mieć już zaklęty oręż. Radzę zwrócić uwagę na jego duszę – jest wyjątkowo silna. Szansa, że wypadnie z niego serce lub skóra Daedry wynosi 60%.

Lord Dregas Volar
Poziom: 18
Punkty Zdrowia: 300
Punkty Many: 350
Punkty Kondycji: 550
Obrażenia: 12-36 wręcz plus broń
Specjalne:
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie – Odbicie 20%.
Zaklęty Sztylet – Zaklęty Sztylet przez 60 s. na siebie.
Burza Płomieni – obrażenia od Ognia 1-10 pkt. na 10 stóp przez 10 s. na cel.
Czwarta Bariera – Tarcza 40 pkt. przez 30 s. na siebie.
Pozostawia: Daedryczne Zakrzywione Ostrze, Amulet Tel Fyr, serce Daedry
Dusza: 200
Komentarz: Do tej dremory można dostać się używając amuletu, który znajduje się w Tel Fyr. Sam Dregas Volar jest niewątpliwie potężnym przeciwnikiem; jego siła nie leży jednak w Punktach Zdrowia czy czarach, lecz w broni. Daedryczne Zakrzywione Ostrze nie tylko zadaje wysokie obrażenia, ale także każdy cios tym mieczem sprawia, że ofiara ulega efektowi paraliżu na 10 sekund. W tym czasie może się wydarzyć naprawdę dużo. Podsumowując, Lord Dregan Volar to bardzo silny przeciwnik, niemniej jednak warto stoczyć z nim bój.

Staada
Poziom: 22
Punkty Zdrowia: 350
Punkty Many: 755
Punkty Kondycji: 700
Obrażenia: 25-65 wręcz plus broń
Specjalne:
Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Zimno – Odporność na Zimno 50%.
Odporność na Porażenia – Odporność na Porażenia 50%.
Niewrażliwość na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 100%.
Odbicie – Odbicie 20%.
Rozproszenie – Rozproszenie 100 pkt. na siebie.
Tarcza Porażania – Tarcza Błyskawic 3 pkt. przez 20 s. na siebie.
Pozostawia: losowa broń typu szklanego, ebonowego lub daedrycznego (w ostatnim przypadku tylko sztylet i katana), tarczę szklaną, dwemerową, ebonową, dreughową, orkową, daedryczną lub ze smoczych łusek, Sygnet Sheogoratha, serce Daedry
Dusza: 400
Komentarz: Staada jest potężną służką Sheogoratha (wiąże się z nią zadanie otrzymywane od Azury). Znaleźć ją można na jednej z wysp na północ od Vvardenfell. Ma bardzo dużo Punktów Zdrowia, Many oraz Kondycji i zadaje ogromne obrażenia. Jest odporna na większość żywiołów i niemagiczne bronie. Warto zainteresować się jej duszą (jedną z najsilniejszych w grze), lecz podczas łapania trzeba uważać – Staada potrafi rzucać rozproszenie.

Vivek
Poziom: 100
Punkty Zdrowia: 3000
Punkty Many: 10000
Punkty Kondycji: 2000
Obrażenia: 100-400 wręcz
Specjalne:
Dłoń Viveka – Obniżenie Zdrowia (0-50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 3 s. na dotyk.
Gniew Viveka - Obniżenie Zdrowia (0-50 pkt.) oraz Obrażenia od Ognia, Mrozu i Porażeń 50 pkt. (każde) przez 1 s. na dotyk.
Boskie Zdolności – Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: niezwykły artefakt Dwemerów
Dusza: 1000
Komentarz: Vivek jest jednym z trzech dunmerowych bóstw. Jeżeli zabijesz go przed zakończeniem głównego wątku, nie będziesz mógł go kontynuować - to postać bardzo ważna dla fabuły. Jednak gdy już doprowadzisz do końca swe przygody i zapragniesz stoczyć z nim pojedynek, przygotuj się na bardzo trudną walkę - Vivek to najsilniejszy przeciwnik w podstawowej wersji gry. Ma aż 3000 Punktów Zdrowia, 2000 Kondycji (nie ma sensu atakować go pięściami) i 10000 Many! Zadaje przeogromne obrażenia, zdolne do zabicia bohatera jednym tylko uderzeniem. Jakby tego było mało, posiada także potężne zaklęcia ofensywne. Krótko mówiąc, walka z nim jest tym, czego brakuje w Morrowind – prawdziwym wyzwaniem. A co będziemy mieli w zamian za jego zabicie? Oprócz satysfakcji z pokonania boga, zdobędziemy "niezwykły artefakt Dwemerów", który jest niczym innym, jak nieumagicznioną wersją Upiornej Opoki! Aby go zaklnąć należy udać się do Yagruma Bagarna w Tel Fyr i dać mu rękawicę, Dziennik oraz Plany Kagrenaka. Podczas walki z Vivekiem warto rzucić na niego czar łapania dusz – posiada on najpotężniejszą duszę w grze, która mieści się tylko w Gwieździe Azury.

Dagoth Ur (jaskinia użytkowa)
Poziom: 35
Punkty Zdrowia: 300
Punkty Many: 300
Punkty Kondycji: 500
Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 60-60 wręcz
Specjalne:
Gniew Dagotha – Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: nic
Dusza: 0
Komentarz: Dagoth Ur jest rozczarowująco słabym głównym przeciwnikiem. Walkę z nim musimy stoczyć dwa razy – podczas drugiego starcia zwiększają mu się statystyki. Ataki Dagoth Ura zadają różne obrażenia, które zmieniają się nieznacznie po przejściu do komnaty Akula-Chana. W jaskini użytkowej nie posiada żadnych odporności; jego ciosy są bardzo silne, jednak ma mało Punktów Zdrowia - powinien paść dość szybko.

Dagoth Ur (komnata Akula-Chana)
Poziom: 35
Punkty Zdrowia: 1000/200 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Many: 1000/0 (po zniszczeniu Serca Lorkhana)
Punkty Kondycji: 1000
Obrażenia:
Atak 1: 50-75 wręcz
Atak 2: 25-100 wręcz
Atak 3: 75-75 wręcz
Specjalne:
Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 50%.
Odporność na Mróz – Odporność na Mróz 50% (zastępuje Odporność na Ogień po uderzeniu w Serce Czerpakiem).
Odporność na Porażenia – Odporność na Porażenia 50% (zastępuje Odporność na Mróz po uderzeniu w Serce Brzytwą).
Odporność na Zwykłe Bronie – Odporność na Zwykłe Bronie 50% (zastępuje Odporność na Mróz po drugim uderzenie w Serce Brzytwą).
Gniew Dagotha – Obniżenie Zdrowia o 5-50 pkt. przez 3 s. oraz obniżenie wszystkich współczynników oprócz Inteligencji o 1-3 pkt. na cel.
Boskie Zdolności - Premia do Siły 100 pkt. oraz Premia do Ataku 50 pkt.
Pozostawia: nic
Dusza: 0
Komentarz: Druga walka z Dagoth Urem jest trochę trudniejsza od poprzedniej. Przed zniszczeniem Serca Lorkhana nie warto go ranić, jego życie się regeneruje. Z początku posiada Odporność na Ogień, po uderzeniu Czerpakiem w organ ją traci, lecz staje się odporny na Mróz. Po kolejnych ciosach jego ochrona zmienia się z elektrycznej w przeciwmagiczną. Gdy zniszczysz artefakt zasilający Akula-Chana, ilość Punktów Zdrowia Dagoth Ura spada do 200 i traci on całą swoją Manę. Jeżeli szybko uporasz się z Sercem, Twój przeciwnik nie zada Ci zbyt wielu ran. Niestety, nie wypada zeń żaden przedmiot, zaś on sam nie posiada duszy. W poszukiwaniu wrażeń pozostaje nam tylko stoczyć pojedynek z Vivekiem…



k-siorzysko - Nie 07.03.2010, 20:15:11
" /> Cytuj:



Erador - Pon 08.03.2010, 19:22:40
" />Zmienione, poprawione.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.