ďťż
Wštki |
[ME2] Poradnik gry strażnikiem (Tallos)
Oceansoul - Pon 15.02.2010, 17:00:06 " />Strażnik to klasa stanowiąca połączenie inżyniera i adepta. W pierwszej części gry należała ona do profesji najtrudniejszych w prowadzeniu, przez brak umiejętności zaawansowanej obsługi pancerza i broni. Mass Effect 2, poprzez kompletną rezygnację z tych umiejętności, wyniósł, moim zdaniem, Strażnika na piedestał. W poniższym tekście zamieszczę kilka wskazówek, jak prowadzić przedstawiciela tej rasy. Wyszkolenie w broni ⢠Pistolet maszynowy ⢠Ciężki pistolet Strażnik potrafi używać tylko najbardziej podstawowych broni; nie jest to jednak wielka wada, gdyż w zupełności one wystarczą. Podczas jednej z misji głównego wątku będziemy sobie mogli wybrać jeszcze jedną â polecam karabiny snajperskie, które pozwolą nam celnie trafiać z olbrzymiej odległości. Karabiny szturmowe i strzelby to w sumie ulepszone wersje pistoletów, tak więc są mniej przydatne. Moce ⢠Rzut ⢠Odkształcenie (dostępne przy Rzut 2) ⢠Pancerz technologiczny â klasowa ⢠Przeciążenie (dostępne przy Pancerz technologiczny 2) ⢠Kriowybuch (dostępne przy Przeciążenie 2) ⢠Obrońca â pasywna Tutaj tkwi prawdziwa siła Strażnika â to chyba najlepszy zestaw mocy w grze. Odkształcenie i Przeciążenie pozwolą bezproblemowo pozbywać się wrogich osłon, a Pancerz technologiczny to świetna umiejętność defensywna, jedyna w całej grze działająca aż do jego zniszczenia, przy czym zadaje ona wtedy obrażenia pobliskim wrogom. Z kolei Rzutu i Kriowybchu można użyć do chwilowego wyłączenia z walki nieosłoniętych wrogów, co pozwoli chociażby zająć lepszą pozycję. Po uzyskaniu lojalności przynajmniej jednego z towarzyszy, za 5000 pierwiastka zero możemy wyszkolić się w jednej z umiejętności specjalnych członków załogi. Osobiście radzę wybrać którąś z mocy ulepszających amunicję â to jedyna grupa zdolności, której brak naszej postaci. Decyzja co do konkretnego rodzaju należy do Ciebie, gdyż każda z nich ma bardzo podobne parametry. Zdecydowanie nie polecam za to żadnej z mocy defensywnych â pancerz technologiczny w zupełności nam wystarczy. Rozwój mocy Rzut â w tym przypadku możemy wybrać albo zwiększenie siły uderzenia w jednego wroga, albo poszerzenie promienia rażenia. To drugie wyjście jest moim zdaniem bardziej opłacalne, działa kapitalnie na duże grupy przeciwników walczących wręcz, takich jak np. zombie. Żeby uzyskać lepsze działanie tej zdolności, warto zabierać na misję towarzysza potrafiącego używać Przyciągnięcia â na nieważkich wrogów Rzut działa jeszcze lepiej. Odkształcenie â podobnie jak przy Rzucie, mamy możliwość zwiększenia siły uderzenia lub jego promienia. Ponieważ Odkształcenie służy głównie do âźzbijaniaâ wrogich pancerzy i barier biotycznych, warto móc to robić jak najszybciej i wybrać jego silniejszą wersję. Pancerz technologiczny â na czwartym poziomie może stać się albo Pancerzem szturmowym, który zwiększa moc wybuchu po jego zniszczeniu, albo Pancerzem mocy, zwiększającym jego zdolności defensywne i obrażenia od mocy. Ta druga opcja podoba mi się o wiele bardziej â większość walk jest na raczej długich dystansach, więc pancerz dość rzadko ulega zniszczeniu. Przeciążenie â tutaj sytuacja jest analogiczna do Odkształcenia. Do wyboru mamy więc zwiększenie zasięgu lub obrażeń i wybieramy to drugie, tym razem po to, aby zwiększyć obrażenia zadawane tarczom. Większy promień działania przydałby się w walce z syntetykami, ale osłony wroga to większe zagrożenie. Kriowybuch â podobnie jak wyżej, czyli znów wybór zasięg/obrażenia. Tym razem, podobnie jak przy Rzucie, preferuje raczej to drugie. Zamrożenie wielu wrogów to świetna sprawa â nie dość że wyłącza ich z walki, to jeszcze łatwiej ich wtedy zabić. Obrońca â po osiągnięciu czwartego poziomu tej umiejętności nasz Strażnik stanie się Stróżem (większy bonus do zdrowia, czasu ładowania i Prawości/Egoizmu) lub Najeźdźcą (dodatkowy bonus do obrażeń od mocy). Wbrew pozorom, Stróż jest lepszym wyborem. Punkty nastawienia zdobywa się tu wolniej niż w jedynce, a niektóre sprawy wymagają naprawdę pokaźnych ich ilości. Oczywiście w grze jest za mało punktów drużyny, żeby wszystkie siedem (sześć powyższych plus dodatkowa od towarzysza) zdolności doprowadzić do maksymalnego poziomu, dlatego trzeba wybrać jakieś priorytety. Dla mnie są nimi jak najszybsze doprowadzenie do mistrzostwa w Odkształceniu i Przeciążeniu, z racji potęgi osłon wroga. Mimo wszystko warto wydawać punkty na bieżąco â w późniejszym okresie gry będzie możliwy reset talentów (kosztujący 2500 pierwiastka zero â w sumie nic). Moja postać na koniec gry (28. poziom) prezentowała się tak: ⢠Rzut â 3 ⢠Odkształcenie (silniejsze) â 4 ⢠Pancerz technologiczny â 3 ⢠Przeciążenie (silniejsze) â 4 ⢠Kriowybuch â 3 ⢠Obrońca (Stróż) â 4 ⢠Amunicja rozszarpująca (od Thaneâa) â 1 Walka W walce nasz Strażnik będzie stanowił raczej wsparcie drużyny, niż jej główną siłę bojową. Jeśli walczymy z kimś posiadającym pancerz/bariery/tarcze, jak najszybciej należy je zniszczyć â przydatne będzie tu Odkształcenie (dwie pierwsze rodzaje osłon) lub Przeciążenie (ostatni). Ta druga umiejętność przydaje się też w walce z syntetykami â wyłącz ich z walki na kilka chwil. Jeśli gdzieś w pobliżu znajdują się materiały wybuchowe, również użyj tej mocy â zwiększa to ich obrażenia. Rzut i Kriowybuch przydają się natomiast do wyłączenia wrogów z walki, choćby na kilka chwil. Ten pierwszy służy głównie do zrzucania wrogów z półek, platform itp. â niestety taka możliwość pojawia się stanowczo za rzadko. Czas regeneracji tej mocy jest jednak na tyle mały, że zanim wróg wstanie, zdążymy go trafić jeszcze raz. Również rzutu używaj do niszczenia skrzyń, za którymi czasem chowają się przeciwnicy. Działa on także całkiem dobrze na materiały wybuchowe â można nim je przesunąć przed wybuchem, dzięki czemu będzie on miał miejsce bliżej wroga. Kriowybuch natomiast zamraża wroga na kilka sekund â nie może on się ruszać i odnosi większe obrażenia. Jest to świetna umiejętność zwłaszcza wtedy, gdy wróg podszedł już na mały dystans â rozwalenie go wtedy na kawałki, choćby przy użyciu ataku wręcz, nie stanowi żadnego problemu (a trafienie pewniejsze). Kilka słów należy się także Pancerzowi technologicznemu. Otóż należy go włączać zaraz na początku misji â czas jego trwania jest nieskończony (tj. do zniszczenia), a do âźschłodzeniaâ mocy po jego użyciu musi upłynąć aż 12 sekund. Z racji jego posiadania mniej straszne powinny nam być rajdy pozwalające zbliżyć się w stronę wroga. Istnieje także taktyka walki z jego użyciem, jeśli przeciwnicy walczą wręcz. Należy wtedy wbić się w sam ich środek i pozwolić im go zniszczyć â wybuch zada wszystkim obrażenia i ogłuszy, co pozwoli na ponowne włączenie zbroi i oddalenie się do chwili schłodzenia. Należy również pamiętać, że moce takie jak Rzut, Odkształcenie i Kriowybuch można podkręcać, aby trafić nimi przeciwników za osłoną. Jest to o tyle cenne, że wrogowie nie potrafią używać tej sztuczki. Jest to ekstremalnie ważne w walce z potężniejszymi przeciwnikami â możemy się z nimi bawić w kotka i myszkę, gonić wokół jakiejś osłony i bombardować zdolnościami. Drużyna Strażnik, mimo wszystko, bronią walczy dość słabo, dlatego tę wadę trzeba wyeliminować, przyjmując do grupy przynajmniej jednego wojownika. Najlepiej sprawdzi się tutaj Grunt lub Zaeed (jeśli masz DLC), gdyż zajmują się oni tylko i wyłącznie strzelaniem. Nieco gorzej spisują się Jacob (jednakowoż jego przyciągnięcie zwiększy efekty użycia twojego rzutu) i Garrus, choć te stanowisko mogą piastować nawet Samara, Thane czy Legion. Druga postać w drużynie jest raczej dowolna, każda z nich może nam zaofiarować coś wyjątkowego â np. Miranda zwiększy zdolności bojowe całej grupy i dodatkowo posiada swoje własne Odkształcenie i Przeciążenie, dzięki czemu wrogie osłony wyeliminujemy w kilka chwil. Ulepszenia i pancerz Skoro do gry wybrałeś Strażnika, wynika z tego, że cenisz sobie użycie mocy. Dlatego przy kupowaniu i wynajdowaniu nowych technologii zwracaj uwagę głównie na te zwiększające zdolności biotyczne i techniczne. W drugiej kolejności powinieneś ulepszać tarcze i ten rodzaj pistoletu, którego częściej używasz â w moim przypadku był to pistolet ciężki. Jeśli zaś chodzi o pancerz, to tutaj nie ma dużego wyboru. Żaden jego element nie wyróżnia się bardzo na plus. Najlepiej wybierać głównie te, które zwiększają tarcze. Dla Strażnika bardzo przydatne są naramienniki zwiększające skuteczność mocy â warto się w nie zaopatrzyć. Oceansoul - Pon 15.02.2010, 18:26:08 " /> Cytuj: Tallos - Wto 16.02.2010, 07:23:15 " />Strażnik to klasa stanowiąca połączenie inżyniera i adepta. W pierwszej części gry należała ona do profesji najtrudniejszych w prowadzeniu, przez brak umiejętności zaawansowanej obsługi pancerza i broni. Mass Effect 2, poprzez kompletną rezygnację z tych biegłości, wyniósł, moim zdaniem, Strażnika na piedestał. W poniższym tekście zamieszczę kilka wskazówek, jak prowadzić przedstawiciela tej klasy. Wyszkolenie w broni ⢠Pistolet maszynowy ⢠Ciężki pistolet Strażnik potrafi używać tylko najbardziej podstawowych broni; nie jest to jednak wielka wada, gdyż w zupełności one wystarczą. Podczas jednej z misji głównego wątku będziemy sobie mogli wybrać jeszcze jedną â polecam karabiny snajperskie, które pozwolą nam celnie trafiać z olbrzymiej odległości. Karabiny szturmowe i strzelby to w sumie ulepszone wersje pistoletów, tak więc są mniej przydatne. Moce ⢠Rzut ⢠Odkształcenie (dostępne przy Rzut 2) ⢠Pancerz technologiczny â klasowa ⢠Przeciążenie (dostępne przy Pancerz technologiczny 2) ⢠Kriowybuch (dostępne przy Przeciążenie 2) ⢠Obrońca â pasywna Tutaj tkwi prawdziwa siła Strażnika â to chyba najlepszy zestaw mocy w grze. Odkształcenie i Przeciążenie pozwolą bezproblemowo pozbywać się wrogich osłon, a Pancerz technologiczny to świetna umiejętność defensywna, jedyna w całej grze działająca aż do jego zniszczenia, przy czym zadaje ona wtedy obrażenia pobliskim wrogom. Z kolei Rzutu i Kriowybuchu można użyć do chwilowego wyłączenia z walki nieosłoniętych wrogów, co pozwoli chociażby zająć lepszą pozycję. Po uzyskaniu lojalności przynajmniej jednego z towarzyszy, za 5000 pierwiastka zero możemy wyszkolić się w jednej z umiejętności specjalnych członków załogi. Osobiście radzę wybrać którąś z mocy ulepszających amunicję â to jedyna grupa zdolności, której brak naszej postaci. Decyzja co do konkretnego rodzaju należy do Ciebie, gdyż każda z nich ma bardzo podobne parametry. Zdecydowanie nie polecam za to żadnej z mocy defensywnych â pancerz technologiczny w zupełności nam wystarczy. Rozwój mocy Rzut â w tym przypadku możemy wybrać albo zwiększenie siły uderzenia w jednego wroga, albo poszerzenie promienia rażenia. To drugie wyjście jest moim zdaniem bardziej opłacalne, działa kapitalnie na duże grupy przeciwników walczących wręcz, takich jak np. zombie. Żeby uzyskać lepsze działanie tej zdolności, warto zabierać na misję towarzysza potrafiącego używać Przyciągnięcia â na nieważkich wrogów Rzut działa jeszcze lepiej. Odkształcenie â podobnie jak przy Rzucie, mamy możliwość zwiększenia siły uderzenia lub jego promienia. Ponieważ Odkształcenie służy głównie do âźzbijaniaâ wrogich pancerzy i barier biotycznych, warto móc to robić jak najszybciej i wybrać jego silniejszą wersję. Pancerz technologiczny â na czwartym poziomie może stać się albo Pancerzem szturmowym, który zwiększa moc wybuchu po jego zniszczeniu, albo Pancerzem mocy, zwiększającym jego zdolności defensywne i obrażenia od mocy. Ta druga opcja podoba mi się o wiele bardziej â większość walk jest na raczej długich dystansach, więc pancerz dość rzadko ulega zniszczeniu. Przeciążenie â tutaj sytuacja jest analogiczna do Odkształcenia. Do wyboru mamy więc zwiększenie zasięgu lub obrażeń i wybieramy to drugie, tym razem po to, aby zmaksymalizować obrażenia zadawane tarczom. Większy promień działania przydałby się w walce z syntetykami, ale pozbycie się osłon wroga jest ważniejsze. Kriowybuch â podobnie jak wyżej, czyli znów wybór zasięg/obrażenia. Tym razem, podobnie jak przy Rzucie, preferuję raczej to drugie. Zamrożenie wielu wrogów to świetna sprawa â nie dość że wyłącza ich z walki, to jeszcze odnoszą wtedy większe obrażenia. Obrońca â po osiągnięciu czwartego poziomu tej umiejętności nasz Strażnik stanie się Stróżem (większy bonus do zdrowia, czasu ładowania i Prawości/Egoizmu) lub Najeźdźcą (dodatkowy bonus do obrażeń od mocy). Wbrew pozorom, Stróż jest lepszym wyborem. Punkty nastawienia zdobywa się tu wolniej niż w jedynce, a niektóre sprawy wymagają naprawdę pokaźnych ich ilości. Oczywiście w grze jest za mało punktów drużyny, żeby wszystkie siedem (sześć powyższych plus dodatkowa od towarzysza) zdolności doprowadzić do maksymalnego poziomu, dlatego trzeba wybrać jakieś priorytety. Dla mnie są nimi jak najszybsze dojście do mistrzostwa w Odkształceniu i Przeciążeniu, z racji potęgi osłon wroga. Mimo wszystko warto wydawać punkty na bieżąco â w późniejszym okresie gry będzie możliwy reset talentów (kosztujący 2500 pierwiastka zero â w sumie nic). Moja postać na koniec gry (28. poziom) prezentowała się tak: ⢠Rzut â 3 ⢠Odkształcenie (silniejsze) â 4 ⢠Pancerz technologiczny â 3 ⢠Przeciążenie (silniejsze) â 4 ⢠Kriowybuch â 3 ⢠Obrońca (Stróż) â 4 ⢠Amunicja rozszarpująca (od Thaneâa) â 1 Walka W walce nasz Strażnik będzie stanowił raczej wsparcie drużyny, niż jej główną siłę bojową. Jeśli ścieramy się z kimś posiadającym pancerz/bariery/tarcze, jak najszybciej należy je zniszczyć â przydatne będzie tu Odkształcenie (dwa pierwsze rodzaje osłon) lub Przeciążenie (ostatni). Ta druga umiejętność przydaje się też w walce z syntetykami â wyłącz ich z walki na kilka chwil. Jeśli gdzieś w pobliżu znajdują się materiały wybuchowe, również użyj tej mocy â zwiększa to ich obrażenia. Rzut i Kriowybuch przydają się natomiast do wyłączenia wrogów z walki, choćby na kilka chwil. Ten pierwszy służy głównie do zrzucania wrogów z półek, platform itp. â niestety taka możliwość pojawia się stanowczo za rzadko. Czas regeneracji tej mocy jest jednak na tyle mały, że zanim wróg wstanie, zdążymy go trafić jeszcze raz. Również rzutu używaj do niszczenia skrzyń, za którymi czasem chowają się przeciwnicy. Działa on także całkiem dobrze na materiały wybuchowe â można nim je przesunąć przed wybuchem, dzięki czemu będzie on miał miejsce bliżej wroga. Kriowybuch natomiast zamraża wroga na kilka sekund â nie może on się ruszać i odnosi większe obrażenia. Jest to świetna umiejętność zwłaszcza wtedy, gdy wróg podszedł już na mały dystans â rozwalenie go wtedy na kawałki, choćby przy użyciu ataku wręcz, nie stanowi żadnego problemu (a trafienie pewniejsze). Kilka słów należy się także Pancerzowi technologicznemu. Otóż należy go włączać zaraz na początku misji â czas jego trwania jest nieskończony (tj. do zniszczenia), a do âźschłodzeniaâ mocy po jego użyciu musi upłynąć aż 12 sekund. Z racji jego posiadania mniej straszne powinny nam być rajdy pozwalające zbliżyć się w stronę wroga. Istnieje także taktyka walki z jego użyciem, jeśli przeciwnicy walczą wręcz. Należy wtedy wbić się w sam ich środek i pozwolić im go zniszczyć â wybuch zada wszystkim obrażenia i ogłuszy, co pozwoli na ponowne włączenie zbroi i oddalenie się do chwili schłodzenia. Należy również pamiętać, że moce takie jak Rzut, Odkształcenie i Kriowybuch można podkręcać, aby trafić nimi przeciwników za osłoną. Warte uwagi jest to, że wrogowie nie potrafią używać tej sztuczki. Jest to ekstremalnie ważne w walce z potężniejszymi przeciwnikami â możemy się z nimi bawić w kotka i myszkę, gonić wokół jakiejś osłony i bombardować zdolnościami. Drużyna Strażnik, mimo wszystko, bronią walczy dość słabo, dlatego tę wadę trzeba wyeliminować, przyjmując do grupy przynajmniej jednego wojownika. Najlepiej sprawdzi się tutaj Grunt lub Zaeed (jeśli masz DLC), gdyż zajmują się oni tylko i wyłącznie strzelaniem. Nieco gorzej spisują się Jacob (jednakowoż jego przyciągnięcie zwiększy efekty użycia twojego rzutu) i Garrus, choć to stanowisko mogą piastować nawet Samara, Thane, czy Legion. Druga postać w drużynie jest raczej dowolna, każda z nich może nam zaofiarować coś wyjątkowego â np. Miranda zwiększy zdolności bojowe całej grupy i dodatkowo posiada swoje własne Odkształcenie i Przeciążenie, dzięki czemu wrogie osłony wyeliminujemy w kilka chwil. Ulepszenia i pancerz Skoro do gry wybrałeś Strażnika, wynika z tego, że cenisz sobie użycie mocy. Dlatego przy kupowaniu i wynajdowaniu nowych technologii zwracaj uwagę głównie na te zwiększające zdolności biotyczne i techniczne. W drugiej kolejności powinieneś ulepszać tarcze i ten rodzaj pistoletu, którego częściej używasz â w moim przypadku był to pistolet ciężki. Jeśli zaś chodzi o pancerz, to tutaj nie ma dużego wyboru. Żaden jego element nie wyróżnia się bardzo na plus, a ich samych jest dość mało. Najlepiej wybierać głównie te, które wzmacniają nasze tarcze. Ponadto dla Strażnika bardzo przydatne są naramienniki zwiększające skuteczność mocy â warto się w nie zaopatrzyć. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |