ďťż
Wštki |
Klasa/rasa a fabuła
Saiya-jin - Sob 08.05.2010, 17:15:35 " />Czy wybór klasy/rasy (poza prologiem) wpływa na przebieg fabuły? Mith - Sob 08.05.2010, 23:05:36 " />Rasa wpływa na to, jak odnoszą się do Ciebie inne postacie oraz na linie dialogowe do wyboru. Oraz nieco na sam epilog, ale nie chcę tutaj spoilerować. W każdym razie jeśli idziesz na przykład do obozu elfów, to - jeśli też jesteś elfem dalijskim, zostaniesz przywitany jak brat i od razu zaprowadzony do Keepera mimo ewentualnej "dziwnej kompanii" - jeśli jesteś człowiekiem, strażniczka będzie się odnosić ostrzej i nieco mniej ufnie. Tak samo elf może mieć również bardziej ofensywne opcje do wyboru przy rozmowie z człowiekiem. W stylu "sam wybierz, jak będziesz się do mnie zwracał", "traktuj mnie na równi z ludźmi", "miej szacunek jako do Strażnika" itp. (mówię z pamięci, przykładowo, nie dosłownie, więc proszę nie bić ;)) Nie stwierdziłam jakichś ogromnych wpływów na fabułę, ale jakieś są. Bardziej dodające uroku, zmieniające schematyczność i sprawiające, że naprawdę możesz czuć, iż Twoja postać jest wyrzutkiem albo szlachcicem. Klasa... No, poza tym magiem nieszczęsnym to chyba nie. Choć magiem grałam tylko do Ostagaru :P Saiya-jin - Nie 09.05.2010, 14:15:11 " />Do Ostagaru doszedłem na razie magiem, wojem i łotrem. ;P Chyba będę grał łotrem (elfem miejskim) - niezłe zadaje obrażenia. michal_w - Nie 09.05.2010, 19:10:36 " />Wybór rasy/klasy ma wpływ przede wszystkim na początek gry. Jak już zostaniemy Szarym Strażnikiem to wszyscy lecą tą samą ścieżką. Są jeszcze kosmetyczne zmiany w epilogu. Oczywiście niektóre kombinacje są ciekawsze od innych, np. grając dowolnym krasnoludem jesteśmy osobiście zaangażowani w wydarzenia Orzamarze, podobnie elf miejski i zadanie w obcowisku ale już elf dalijski czy człowiek szlachcic wypadają wyjątkowo blado. W sumie to nasza klasa/rasa nie ma większego wpływu na fabułę. Mith - Nie 09.05.2010, 19:18:30 " /> Cytuj: michal_w - Nie 09.05.2010, 20:37:44 " /> Mith napisał(a): Tallos - Czw 15.07.2010, 13:14:17 " />A ja mam pytanie, jak fabuła początku dalijskiego elfa wpływa na fabułę gry? Z pozostałymi jest co następuje: 1. Człowiek szlachcic - Howe zostaje arlem Denerim w nagrodę za pomoc w pozbyciu się Couslandów. 2. Elf miejski - zabicie Vaughna jest przyczyną czystki w Obcowisku; ponadto Howe może dzięki temu zostać arlem Denerim. 3. Krasnolud szlachcic - średni syn króla Endrina zostaje posądzony o zabicie starszego brata i wygnany na Głębokie Ścieżki, Bhelen zostaje jedynym żywym synem zmarłego. 4. Krasnolud plebejusz - Beraht zostaje zabity i Jarvia obejmuje jego stanowisko. 5. Magin - pomaga w ucieczce Jowanowi, co w konsekwencji powoduje chorobę arla Eamona. michal_w - Czw 15.07.2010, 20:47:58 " /> Tallos napisał(a): Pomruk - Wto 14.09.2010, 10:36:11 " />Podobnie jak Michałowi, mnie też brakowało początku dla dalijskiego maga. Z tym że niewiele by się chyba różnił od początku dla woja czy łotra dalijskiego. Zaś mnożyć byty ponad potrzebę... Fabularnie i logicznie winien jednak taki początek być, bo wśród dalijczyków magowie też są i templariusze przecież nie zabierają ich do kręgu. Arry - Śro 15.09.2010, 16:33:28 " /> Cytuj: Sauron - Śro 15.09.2010, 18:02:24 " />Mógłbym na to odpowiedzieć, że templariusze według Kodeksu są najpotężniejszymi siłami w Thedas ze swoim sprzętem, wyszkoleniem, magią (ale już jeden plugawiec potrafił solidnie przetrzebić towarzystwo: cóż, z demonami ciężko walczyć). Chociaż z drugiej strony ciężko walczyć z mistrzami łuku, mających do dyspozycji też kilku własnych magów, do tego w lesie. Przewaga terenu jest z pewnością ważnym czynnikiem. Co prawda elfy dalijskie były ludem koczowniczym, ale poruszać się w lesie potrafili. Za to na wolnym terenie templariusze po prostu zmiażdżyliby elfy, które uzbrojone w łuki i skórzane zbroje nie dotrzymałyby pola ciężkozbrojnym templariuszom. Jak na takie czołgi poruszają się całkiem sprawnie, a może nawet mają w swoim szeregach np. kuszników? Elfy powinny unikać walki wręcz za wszelką cenę. Pomruk - Czw 16.09.2010, 06:52:31 " /> Arry napisał(a): |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |