ďťż
Wštki |
[IWD2] Gra 2-osobowa, jak grac?
hut - Pią 04.09.2009, 13:10:26 " />A wiec gram czesto sam z kolega po kabelku. Bardzo przyjemnie nam sie przechodzilo BG2 razem we 2, jedna osoba byla zawadiaka/magiem, druga lowca/kaplanem. Teraz tez bym chcial powtorzyc ten sam manewr w IWD2. Nigdy w to nie gralem na single, nie znam dobrze 3 edycji D&D. Czytajac instrukcje ciezko sie od razu we wszystkim polapac, a nie chce grac w singla zeby sie "przegryzc", tylko chcialbym grac od razu sam z kumplem zeby byla wieksza przyjemnosc. A wiec tak - w gre wchodza TYLKO 2 postacie. I tu pytanie - jakie klasy/rasy wybrac? Myslalem o tym, zeby jedna postac to byl zlodziej/mag, bo to bylo moje ulubione polaczenie w BG2. Ale czy ma to taki sam efekt w IWD2? I co ma zlodziej, bez czego nie da sie obejsc. Pulapki wykryje, skrzynke otworzy, a pulapke mozna od biedy wziac na klate po zabezpieczeniu sie czarami. Tak przynajmniej bylo w BG2 - czy gral ktos w IWD2 druzyna bez zadnego zlodzieja i dal rade? Bo jesli da sie obejsc bez zlodzieja, to chyba lepszym polaczeniem bylby wojownik/mag np: drow (EPP nie ma zadnego znaczenia, bo jak sie gra w 2 osoby to i tak EXP leci bardzo szybko). Chyba ze warto grac zlodziejem/magiem dla samego ciosu w plecy. Nastepne pytanie - czy jak zaczne grac zlodziejem, i na przyklad na 5lvl wezme druga klase maga to moge wybrac maga specjaliste czy nie? Wogole poradzcie prosze, jak zrobic najlepszy mozliwy TEAM 2-OSOBOWY :) Z gory dziekuje za odpowiedz! EDIT: Ok juz sprawdzilem, mozna bez problemu robic czarodzieja specjaliste przy wieloklasowosci. Ale teraz nastepne pytanie - JAKIEGO CZARODZIEJA SPECJALISTE NAJBARDZIEJ OPLACA SIE WYBRAC? Tzn. ktory czarodziej specjaliste ma najmniej przydatne czary ze szkol "przeciwnych".... Armando - Pią 04.09.2009, 15:25:35 " />Jak chcesz grać na 2 postacie, to nie opłaca się brać czarodzieja. W icewindzie zwoje w grze znajduje się / są do kupienia pod czarodzieja w 6-cio osobowej druzynie (masz drużyna ma6-7lvl to znajdziesz zwoje kręgu 3-4, a u sklepikarzy 1-4, na wyższych poziomach analogicznie). Więc w małej drużynie czarodziej zazwyczaj będzie miał puste sloty od wysokopoziomowych czarów przez większość gry. Bez łotrzyka da się spokojnie przejść gre, pułapek jest sporo, ale większość nie robi bohaterom dużej krzywdy. Na dwie postacie wybrałbym Druida (moja ulubiona klasa, przy okazji bardzo wszechstronna) i Czarownika lub Kapłana (Lathandera lub Bane). Druid ma świetną ofensywę (oplątanie, duży wachlarz czarów zadających obrażenia) i kilka przydatnych czarów wspomagających (korowa skóra, płomienne ostrze, pancerz burzowy), a na wyższych kręgach magii (od 4 wzwyż) przyzywane zwierzaki są już całkiem mocne. Poza tym może przybierać postać zwierzaka (warto na 6 poziomie wykupić atut "Forma pantery" bo ma 3 ataki w rundzie, a od 10 poziomu dostepna jest forma polarnego niedźwiedzia, w której druid zabija lepiej niż wojownik). Czarownik świetnie uzupełnia moce druida (pajęczynka, która działa w pomieszczeniach, kilka czarów wspomagających typu zbroja maga, siła byka i kamienna skóra, które sprawiają, że druid w formie misia staje się fortecą nie do zabicia, warto także nauczyć się kilku czarów wpływających na umysł bo są bardzo pzydatne, a druid nie ma żadnego ciekawego). Kapłan jest mniej ofensywną postacią od czarownika lub druida, ale za do ma bardzo wiele czarów wspomagających i całkiem sporo osłabiających / działających na umysł. Kapłan Lathandera z domeny dostaje głównie czary ognia oraz wspomagające, a kapłan Bane'a czary osłabiające i wprowadzające wrogów w zament. hut - Pią 04.09.2009, 16:43:00 " />No dobra, a jak jednak chcialbym Czarodzieja specjaliste - to jak myslicie, ktory sie najbardziej oplaca? Tzn. ktory ma najmniej przydatne czary ze szkoly przeciwnej.... Rey - Pią 04.09.2009, 16:57:20 " />Czarownika, w IwDII mag jest równie przydatny jak bard w BG. Armando - Pią 04.09.2009, 17:38:12 " />Reynevan - Normalnie w icewindzie (5-6 osobowa drużyna) czarodziej jest przydatny (można poznać prawie wszystkie czary) i ma tę zalete, że można zapamiętywać czary przydatne tylko na danym poziomie, albo wdanej sytuacji np. obnizenie odporności i widzenie (albo ujawnienie już nie pamiętam) niewidzialnych przydają się w całej grze tylko po 2-3 razy (obniżenie na Czopku, wrednej 6 i na finale, a ujawnienie w światyni (Dżin) i w walce z Lichem), ale przy tych kilku walkach bardzo pomagają, a czarownikiem nie warto się ich uczyć. hut - powtarzam przy 2 postaciach nie warto mieć czardzieja bo bedziesz mógł rzucać czary 5-6 kręgu, a będziesz znać max 3 krąg (a zaklinacz wybiera czary przy awansie więc problem zwojów go nie dotyczy, tylko ważne jest aby uczyć się jedynie przydatnych czarów bo na błędy nie ma miejsca). Rey - Pią 04.09.2009, 18:37:53 " /> Cytuj: wojjoo - Sob 05.09.2009, 14:01:18 " />na grę dwiema postaciami polecam dwóch czarowników. Saiya-jin - Sob 05.09.2009, 14:41:08 " />Możecie też grać druidami. Armando - Sob 05.09.2009, 14:58:52 " />Hehe widze, że jakoś nikt nie poleca "prostych fizycznych" do tej roboty hut - Nie 06.09.2009, 17:03:18 " />Jakos nie moge sie przemoc do tego Czarownika, w BG2 wolalem zdecydowanie maga specjaliste... poza tym lubie miec bardzo duzy wybor czarow, zeby mozna bylo rzucac urozmaicone czary a nie ciagle te same, efektywne ale szybko sie nudzace... Poza tym zalezalo mi na tym zeby grac drowem (ze wzgledu na klimat, odpornosc na magie i ciekawe reakcje BN-ow) a drow ma preferowana klase "Czarodziej"..... A tak swoja droga, jak drow ma preferowana klase czarodziej, to chodzi tu o "czystego" czarodzieja czy mag specjalista tez sie zalicza? (bo np: gnom ma wyraznie zaznaczone, mag iluzjonista...) A jak sie robi czarownika+klasa walczaca, to jak rozdysponowac pkt.? EDIT: Chyba jednak bedzie ten drow, Wojownik/Nekromanta Nekromanta bo Iluzje i Zaklinanie wydaly mi sie najmniej przydatne. Cechy: 18 Sily, 20 Zrecznosci, 14 Kondycji, 20 Intel., 3 Madrosci i 5 Charyzmy. Madrosc bardzo niska, ale wolalem wyzsze cechy "bojowe", a modyfikator do rzutow obronych mozna polepszyc atutami, no i drow ma naturalna odpornosc na magie... Teraz pytanie - jak rozwijac postac dalej - jakie atuty wybierac, i jakie umiejetnosci. Nawet nie wiem w jakie bronie oplaca sie najbardziej inwestowac... Co do broni, ujemny modyfikator w drugiej rece znika (przy walce 2 bronmi i oburecznosci), jesli bron jest "lekka". Ktore bronie to bronie lekkie? Sztylet, krotki miecz napewno, ale czy juz np: sejmitar tez? Armando - Nie 06.09.2009, 18:56:12 " />Nie warto mieszać klas czaujących z walczącymi. Wojownik nekromanta będzie miał życie i podstawową premię do ataku taką jak kapłan lub druid na takim samym poziomie a czary 2x niższego kręgu. Lepiej zrób kapłana ze statami dziekiego elfa 14 / 14 / 16 / 1 / 18 / 13 wystarczy rzucić czar boska łaska i staty ładnie idą w góre. I latasz z mieczem lub buławą + tarcza i w pełnej płycie bez kar do czarowania. Ewentualnie zrób maga z 4 poziomami wojownika żeby móc zrobić 3 gwiazdki w dwóch wybranych broniach (najlepiej długie miecze i krotkie tmiecze) i podbić madrosc kosztem 4pkt sily i 1 pkt zreczności. Kocia zrecznosc i sila byka trwaja 1godz na poziom maga wiec dosc dlugo. W d&d3 mądrość jest dość ważna z mądrością 3 będziesz miał kare do sily woli -4 a to dość sporo, szczególnie jeśli chcesz brać poziomy wojaka, który wole ma bardzo niską. Sejmitar zalicza się do długich mieczy więc kara jest większa. Niska kara jest jak masz w drugiej rece broń z kategorii "Małe ostrze", czyli tylko krótkie miecze i sztylety. hut - Nie 06.09.2009, 20:37:48 " />Mam jeszcze jedno pytanie - co z parametrem "opoznienie" z BG. Jak to jest rozwiazane w ICWD2? Przeciez nie mozna machac z taka sama szybkoscia sztyletem jak korbaczem.... Armando - Nie 06.09.2009, 21:18:14 " />W 3 edycji można Jest inicjatywa, ale w icewindzie jest to mało zauważalne. hut - Nie 06.09.2009, 21:21:08 " />A co daje specjalna umiejetnosc drowa" "plonaca otoczka". Rzucam to na siebie i nie widze zadnego efektu, staty sie nie zmieniaja, nic. Wiec po co to? Armando - Nie 06.09.2009, 22:12:19 " />To rzuca się na przeciwników, obniża klase pancerza o 2 pkt (w 3edycji duża kp dobre, mała kp źle, z atakiem tak samo, duży atak dobrze, mały źle) i może oslepić. hut - Wto 08.09.2009, 09:19:02 " />Ale przeciez to nonsens, jesli nie ma opoznienia to nie oplaca sie uzywac wogole broni "lekkich", tylko im wieksze obrazenia tym lepiej. W BG opoznienie mialo duze znaczenie i czasem lepiej bylo wziac do reki szybka katane lub miecz krotki niz machac cepem lub mieczem poltorarecznym.... A jak myslicie - jaki jest najlepszy zestaw cech i klas dla takich ras jak: svirfneblin? Armando - Wto 08.09.2009, 10:19:49 " />Mając atut "finezja w walce" bonus do trafienia bronią lekką (dokładnie to małe ostrza) jest liczony od zręczności, a nie od siły (dobra rzecz jak robisz wojownika, łowcę albo łotrzyka na zręczność i dwie bronie). hut - Wto 08.09.2009, 15:11:41 " />A teraz mam jeszcze jedno pytanko. Jakie mody zainstalowac na ICWD2 zeby gralo sie lepiej? Tzn. chodzi mi o mody ktore moga dodawac przedmioty (ale nie "przepakowane", nie chce na poczatku od raz ulatwien), questy, utrudniach troche gre (ale tez bez przesady bo to pierwsza gra) i mody ktore zawieraja roznego rodzaju udogodnienia (cos w stylu Ease-of-Use z BG). Na BG doskonale mi sie gralo z Tasticsem i paroma innymi modami, ale niektore byly hmm malo stabilne :) A wogole to chcialbym podziekowac Armando za wyczerpujace odpowiedzi :) EDIT: Aha i czy jest mozliwe wlaczenie wyswietlania sie zdobytych XP tak jak w BG? Strasznie nie lubie tego, ze po zrobieniu questa/zabiciu wroga otrzymuje info "druzyna zdobyla doswiadczenia" zamiast okreslenie dokladnej wartosci... wojjoo - Wto 08.09.2009, 15:16:30 " /> Cytuj: hut - Śro 09.09.2009, 14:42:27 " />Dziekuje za pomoc. Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju - czy jest mod albo jakis inny sposob zeby usunac limit 30lvl doswiadczenia do zdobycia? Bo jak bede grac w 2 osoby to sadze, ze ten limit z latwoscia osiagne w polowie gry.... W BG zdaje sie ease-of-use mial taka opcje, tu tego nie ma.... EDIT: No i czy jest gdzies opcja zeby wylaczyc filmy przy wlaczaniu gry? wojjoo - Śro 09.09.2009, 15:47:43 " />o przekroczenie limitu xp się nie bój - to, ile xp dostajesz za przeciwników, zależy od średniego poziomu twojej drużyny. im wyższy poziom, tym mniej expa, czasem nawet nic się nie dostanie. 30 może uda ci się osiągnąć. pisząc 'filmy' masz na myśli intro i reklamy? jeżeli tak, to chyba nie da się tego wyłączyć. ale to raczej nie jest wielki problem, wystarczy kilka razy wcisnąć esc. hut - Czw 10.09.2009, 19:12:31 " /> wojjoo napisał(a): Saiya-jin - Czw 10.09.2009, 19:31:20 " />Zmień w pliku Icewind2.ini to: Cytuj: hut - Pią 11.09.2009, 10:10:37 " />@Saiya-jin Niestety nie dziala, edytuje, zapisuje a on potem i tak sam sobie zmienia.... z tego: [Movies] BISLOGO=1 INFELOGO=1 WOTC=1 INTRO=1 na to: [Movies] BISLOGO=1 INFELOGO=0 WOTC=1 INTRO=1 I zeby bylo smieszniej nie da sie na dodatek przelaczyc intra wtedy (tego badziewnego z chatka i ksiazka). Pomysl byl niezly, ale niestety programisci postanowili uniemozliwic taki zabieg i chca wszystkich katowac swoimi intrami, logami i reklamowkami :/ hut - Pon 21.09.2009, 12:33:54 " />Wrzucilem maila tutaj, bo przeciez forum jest wlasnie na dyskusje i nie ma co przechodzic na priva. Zawsze przeciez ktos inny moze cos ciekawego dodac :) Cytuj: Nezehej - Pon 21.09.2009, 16:56:02 " />hmm też bym sobie chętnie zagrał w ID II czy też I z paroma osobami preferuję dla siebie łucznika ktoś chętny? hut - Śro 23.09.2009, 19:34:33 " />A wiec wrazenia z gry 2-osobowej. Ja gram drowem, wojownik 7lvl, mag 6lvl. Atuty: - oburecznosc - walka dwoma bronmi - ped - specjalizacja duze miecze - bieglosc krotkie miecze - ulepszone krytyczne - potezny cios - rozplatanie 2 - tajemna zbroja 2 Nie wiem jeszcze ile poziomow wojownika oplaca mi sie brac, chcialbym jeszcze wrzucic specjalizacje na krotkie miecze i zmaksymalizowane ataki. Kolega svirfneblin druid, 13lvl. Idzie sie bardzo elegancko, praktycznie zadni wrogowie nie sprawiaja wielkich klopotow. Jestesmy na etapie lodowych labiryntow, niedlugo po przejsciu bitewnych kwadratow. Zawiedziony bylem nagroda ktora byl marna w porownaniu do zachodu. Poszlo w sumie latwo, woj/mag napakowany (sila byka, zrecznosc kota, duchowa zbroja, przyspieszenie, ochrona przed zlem, szczescie) radzil sobie calkiem niezle z wrogami nawet z 10 dzwigni. Wlaczylismy mod "Icewind Dale II Tweak Pack" i komponenty: **Component 19: Additional Druid Spellls **Component 20: Alternate Shapeshifting Dzieki temu kolega druid wymiata w walce wrecz w postaci wiwerny albo drzewca. Byl tylko jeden zgrzyt, po rozwaleniu twierdzy, powrocie do miasta i rozmowie z ulbrekiem nie bylo oswalda tam gdzie mial byc. Probowalismy wszystkiego ale sie nie pojawil. Musielismy "scheatowac" zeby grac dalej, przeskakujac do lokalizacji rozwalonego statku balonowego. Ktos mial wogole taki bug? :/ Asmerillion - Śro 23.09.2009, 22:42:40 " /> Cytuj: Saiya-jin - Czw 24.09.2009, 06:53:39 " />Moim zdaniem ten miecz i pewien toporek jest warty zachodu. Asmerillion - Czw 24.09.2009, 07:55:21 " />A ja do dwóch powyższych: Cytuj: hut - Czw 24.09.2009, 09:17:41 " />O jasna cholera, ja wogole nie mialem takich przedmiotow!!!! Znowu jakis bug? :/ Po przejsciu kazdego poziomu trudnosci dostawalem same smieci, jakies miksturki, pieniadze, a za ostatni poziom dostalem, uwaga 5400XP i zadnego przedmiotu :( Co prawda mialem przepakowany plecak, ale wtedy przedmiot powinien przeciez upasc na ziemie.... I co tu zrobic teraz? Moze to przez mody mam takiego buga? Oswald przeciez tez mi sie popsul :/ Gram na takich modach: Icewind Dale II Tweak Pack - usuniecie animacji helmu - Sklepy sprzedaja wieksze stosy - 100% szansa na nauczenie czaru Icewind Dale II Ease of Use Mod Pack Component 1: Bugfixes Component 4: Improved Holy Avenger Component 6: No-Fists for Iron Body Component 7: Deep Gnome Starting XP Component 8: Improved Moonblades Component 10: Collector's Edition Bonus Items Component 12: Always Get Some XP Per Kill Component 14: Stronger Bastard Swords Component 18: Include Forgotten Armor and Shields **Component 19: Additional Druid Spellls **Component 20: Alternate Shapeshifting No to niezla kicha, nie wiem co teraz zrobic. Od poczatku gry przechodzic za Chiny nie bede. Chyba zcheatuje sobie te przedmioty Dale Keeperem, bo inaczej to nie wiem. Krotki miecz +5 przydalby mi sie baaaaardzo, bo gram 2 bronmi i bylby idealny na druga reke. Dorwalem taka liste przedmiotow z jakiejs solucji: - rank 1 = Warded Dragon's Belt - +3 reflex saves - 6/- cold resistance - rank 2 = Potion of Holy Transference - permanantly +2 wis, -1 dex - rank 3 = Cornugan Hide Armor - damage reduction 10/+2 - regenerate 1 hp per 10 rounds - rank 4 = Boots of Grounding - 6/- electrical resistance - rank 5 = Throwing Axe of Shocking Burst - return to user - 1d6 electrical damage, 10% chance of extra 1d10 electrical damage - +5 for hitting - rank 6 = Club of Disuption (** MUST GET **) - undead and outsiders must make fortitude save or destroy - +5 for hitting - rank 7 = Ice Spear +4 - cast ice lance 1/day - rank 8 = Composite Longbow of Empowerment - random +4 on str, dex, con, int, wis, cha for 5 rounds when damage by melee - rank 9 = Wand of dead (** MUST GET **) - cast animate undead - rank 10 = Brilliant short sword +5 - attack ignore shield or armor bonous - upon completion of all ranks = Bracers of Icelandic Pearl - cast lesser planar binding : water element 1/day - cast cone of cold 1/day - cast horrid wilting 1/day Napiszcie mi prosze, czy wszystko tu sie zgadza to dodam sobie te przedmioty Dale Keeperem. Nie widze tutaj tez tych bransolet. Ma ktos pelna liste przedmiotow ktora sie powinno dostac? Saiya-jin - Czw 24.09.2009, 09:26:58 " />Krótki miecz jest dobry na 1., a nie drugą, bo prawie zawsze trafia, a pierwszą ręką masz więcej ataków. Asmerillion - Czw 24.09.2009, 09:38:17 " /> Cytuj: hut - Czw 24.09.2009, 15:12:20 " />O zesz w morde, a ja myslalem ze to kolko i krzyzyk :/ To znaczy, ze miedzy "turami" mozna odpoczywac? Tak czy tak, sprawa sie robi o wiele trudniejsza niz sadzilem, teoretycznie rozwalam wszystkim bez problemu, ale na 10lvl jest taki paskudny demon ktory strasznie malo damage obrywa i ciezko go ubic w 60sek. W tej solucji dali do wykorzystania bug, ze osoby z druzyny ktore nie sa w polu widzenia golema nie sa tez przenoszone. Czy tak samo jest w wersji 2.01? Zreszta juz na 7-10 musi byc bardzo ciezko, bo trzeba stoczyc 7 walk pod rzad bez odpoczywania, wiec ciezko sie tak napakowac czarami, zeby starczylo na wszystkie walki :/ A teraz pytanie z innej beczki - jak dziala HoF. Gra sie tam "od zera", 1-lvlowymi postaciami i jest po prostu o wiele ciezej, czy moze importuje sie postacie juz po przejsciu gry, napakowane z ekwipunkiem i wogole? Asmerillion - Czw 24.09.2009, 15:22:28 " />Bo to jest kółko i krzyżyk, ale w tej wersji z każdą turą musimy wykonać więcej ruchów aby wygrać. Tak, między turami można odpoczywać. Skoro nie możesz pokonać Gelugona to Load, aż będziesz miał np. Glabrezu. Ja tak robiłem. Jeden to uzna za czit inny nie, jak uważasz. Bug z solucji sobie odpuść. Nawet jeżeli działa. Ja 4-levelową postacią przeszedłem całą grę, a ty miałbyś zamiar oszukiwać prawie na początku ? Na pytanie o HoF w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. Można od zera, można importować (ten drugi sposób bardziej zalecany). Jedynie przy imporcie nie przeniosą się wszelkie torby przechowywania i pojemniki. hut - Czw 24.09.2009, 18:37:02 " />Nie no oszukiwac raczej nie musze, chociaz tego Gelugona (jesli myslimy o tym samym) nie moge jeszcze ubic w 60sek. mimo 6lvl maga i 7 woja. Wiec pozostaje load i czekanie na slabszego ludka :) Udalo mi sie doprowadzic do powaznych obrazen, dalej juz nie starczalo czasu. Aha i mam pytanie o rade, gram jak juz pisalem magiem/wojem i czesto jestem na lini frontu (w sumie to ciagle;). Nie wiem czy oplaca mi sie ladowanie w tajemne opancerzenie, zeby uzywac skorzanych i skorzanych cwiekowanych bez minusow do magii. (az 3 atuty). Bo jak narazie nie znalazlem zadnych porzadnych szat dla maga i nie wiem czy wogole jakiekolwiek szaty beda mialy jakies sensowne bonusy do KP. Rey - Czw 24.09.2009, 19:09:09 " /> Cytuj: Saiya-jin - Czw 24.09.2009, 19:30:55 " /> Cytuj: hut - Czw 24.09.2009, 21:03:16 " /> Reynevan napisał(a): Rey - Pią 25.09.2009, 06:07:32 " /> Cytuj: Armando - Pią 25.09.2009, 10:14:05 " />Ma go chyba Yahu Xwim (czy jakoś tak), ale to praktycznie już finał gry. Asmerillion - Pią 25.09.2009, 14:47:22 " /> Cytuj: Rey - Pią 25.09.2009, 16:37:30 " /> Cytuj: Asmerillion - Pią 25.09.2009, 16:46:21 " />Przecież nie napisałem, że te karwasze są nieprzydatne. :/ Natomiast jeśli chodzi o doświadczenie, to przy wykorzystaniu pewnej możliwości jaką daje sama gra, to nawet 4-osobową drużyną exp leci całkiem przyjemnie. Rey - Pią 25.09.2009, 16:54:45 " /> Cytuj: Asmerillion - Pią 25.09.2009, 17:17:34 " />To też, ale nie to miałem na myśli, gdyż czasem nasz build wymaga manewrowania levelami, aby uniknąć kary do exp, a ten sposób to uniemożliwia - czasem. Chodziło mi o zrobienie jednego albo dwóch 'mułów' (czy więcej) na pierwszym poziomie, postaci kompletnie niepotrzebnych w samej rozgrywce, ale z tytułu niskiego poziomu, obniżających średni level postaci którymi kierujemy, brany pod uwagę przez samą grę przy ustalaniu generowania potworów na danej planszy i doświadczenia jakie za nie otrzymamy. Przykład: Drużyna 4 śmiałków na poziomach 10, ma średni level (4x10)/4=10. Jeżeli dopiszemy do tego 'zestawu' 2 postacie na 1 poziomie to (4x10+2)/6=7. Postacie na 7 lev dostają więcej doświadczenia, za te same potwory, niż te na 10... Rachunek jest prosty. Jedyne co musimy z tymi 'mułami' zrobić, to ukryć je przed przeciwnikiem, najpierw zwykłą niewidką, potem ulepszoną i trzymać je gdzieś na boku planszy - oczywiście nie awansujemy ich, cały czas zostają na pierwszym poziomie. Gnomy głębinowe 'niewidzialność' mają w 'komplecie' więc i początek rozgrywki jest trochę prostszy. Kiedy będziemy mieli dość exp pozwalamy im zginąć. I tyle. Prawda, że proste? Rey - Pią 25.09.2009, 17:27:08 " />Niom, przydatne. Nawet bardzo w mniejszych drużynach, Dzięki. hut - Pon 05.10.2009, 20:23:41 " />Przeszedlem juz 9 poziomow bitewnych kwadratow. Zostal jeszcze 1 najwazniejszy. Musze przyznac, ze loadowanie za kazdym razem jak sie pojawi Gelugon jest irytujace :/ Pytanie z innej beczki. Daje mojemu ludkowi do lapki w innym slocie jakas bron a on sam podczas walki zmienia na nia :/ Irytujace jak cholera. Chce miec inne bronie w slotach dla czarow ktore mozna rzucac dzieki nim (ot chociazby lodowa lanca z wloczni +4, albo morgensztern z ogniem +1 dla dobijania trolli). Da sie jakos temu zaradzic? Soanseth - Pon 05.10.2009, 20:41:49 " />Zmień skrypty postaci hut - Wto 06.10.2009, 17:28:59 " />Ciagle nie moge dojsc do tego co sie bardziej oplaca, walka 2 bronmi czy 1? Z jednej strony 2 bronie to dodatkowy atak na runde + ew. dodatkowe zdolnosci jakie daje noszona w drugim reku bron. Z drugiej strony jak walczysz 1 bronia to nie masz -2 premii na obie rece (jesli uzywasz w drugiej lekka, inaczej -4) wiec mozesz sobie wrzucic te 2 pkt. do poteznego ataku lub eksperta. Lekka to tylko krotkie miecze ktore zadaja rany klote i sporo stworkow jest na nie odporne. Krotkie miecze zadaja malo damage, machajac jednym wielkim mieczem zadajemy o wiele wiecej. Poza tym mamy dodatkowo az 4 atuty (!!!!). 2 za druga specjalizacje broni, 2 za walke dwoma bronmi i oburecznosc. Tak to wyglada w teorii, tarczy nie biore pod uwage, bo gram wojem/magiem wiec i tak bym jej nie nosil. Jednak to tylko teoria, a wiadomo, ze bardzo wazne jest jakie przedmioty sie pojawiaja w grze. Nie wiem czy znajde na tyle dobry miecz wielki ze bardziej bedzie mi sie oplacalo tylko nim machac? Poza tym ten miecz krotki +5 z bitewnych kwadratow jest bardzo interesujacy. Ale znowu dalej malo damage zadaje, tyle ze trafienie znacznie latwiejsze. Poradzcie co sie bardziej oplaca :) Asmerillion - Wto 06.10.2009, 17:36:08 " />Żeby nie powtarzać po innych klik!. hut - Pią 23.10.2009, 17:02:39 " />Po dluzszej grze, rozmyslaniach i przeczytaniu wieeelu poradnikow zmodyfikowalem swoja postac. Obecnie jest to: Wojownik 4lvl, Barbarzynca 3lvl, Zlodziej 3lvl, Czarodziej reszta lvl. Mam jeszcze pare pytan... 1. Jaki jest najlepszy krotki miecz, sztylet, dlugi miecz w grze (na zwyklym trybie) 2. Z tego co przeczytalem, szczescie jest genialnym modyfikatorem, bo dodaje sie do kazdego rzutu kostka, na trafienie, na obrazenia, na rzuty obronne, na wszystko. Wychodzi na to, ze jest to jeden z najpotezniejszych czynnikow w grze. A teraz pytania co do tego. - jakie sa przedmioty dajace szczescie (oprocz petli tymory i kostki z hofa) - czy majac 2 petle tymory zalozone szczescie sie kumuluje? (lacznie +6) - czy majac petle tymory po rzuceniu czaru szczescie, modyfikator z czaru sie dodaje czy nie? (+3+1) Jesli wszystkie modyfikatory sie kumuluja, to majac zalozone 2 petle tymory (randomy, mozna zdobyc po wielokrotnym loadowaniu) i wrzucony czar szczescie mamy modyfikator +7 do szczescia. Czyli machajac np: dlugim mieczem, prawdopodobienstwo trafienia krytycznego (przy feacie ulepszone trafienie krytyczne) jest baaardzo duze. Rzuty 11-20 daja trafienie krytyczne (19-20 za dlugi miecz, 18-20 za feat, 11-20 po dodaniu +7 ze szczescia). Czyli 50% trafien to krytyki! Jak dodamy do tego oczy kata (+4) i Young Ned's Knucky z HOF-a to mamy 4-20 na krytyka. Czyli prawie kazde trafienie to krytyk!! Bardzo prosze niech ktos mnie wyprowadzi z bledu albo potwierdzi moja teorie :) Tallos - Sob 24.10.2009, 10:23:42 " />Premie się nie kumulują żadne. Czyli premia ze szczęścia liczy się tylko z jednego przedmiotu, nawet jak to nie jest ten sam przedmiot. hut - Sob 24.10.2009, 11:03:24 " /> Tallos napisał(a): Saiya-jin - Sob 24.10.2009, 12:41:21 " />Nie wiem, jak w IWD 2, ale w NWN liczył się tylko najwyższy bonus. Tallos - Sob 24.10.2009, 12:53:04 " />Jestem pewien. Bądź co bądź IWD działa na DnD 3, gdzie kumulują się tylko nienazwane premie. hut - Nie 25.10.2009, 21:55:25 " /> Tallos napisał(a): Tallos - Pon 26.10.2009, 18:23:35 " />Coś mi się zdaje, że to błąd w implementacji systemu. hut - Pon 26.10.2009, 21:36:16 " /> Tallos napisał(a): Asmerillion - Pon 26.10.2009, 23:11:23 " /> Cytuj: hut - Śro 28.10.2009, 06:01:38 " />Wszystko sie zgadza, ale YUPP daje na to recepte, metoda save&load w niektorych lokacjach i sprawdzanie jakiego mamy randoma. Cytuj: Asmerillion - Czw 29.10.2009, 09:41:30 " />Wg YUPP szczęście ma również wpływ na 'lustrzane obrazy'. Razem z Reynevanem to przetestowaliśmy i nic z tego nie wyszło. Na 13 stronie Pomocy, na samym dole, przerabialiśmy ten temat. Chcesz, zerknij. Żeby nie było. Nie neguję, w żaden sposób, informacji podanych w YUPP. Wskazuję tylko pewną nieścisłość. Same informacje zawarte w tym poradniku są godne uwagi. Ale czasem, jak dałeś cytat wyżej, potrafią zepsuć przyjemność płynącą z gry. No ale, co kto lubi . hut - Pon 02.11.2009, 18:11:15 " />No i gra skonczona. Poszlo na 6 pelnych dni (ostre granie caly dzien). Cytuj: Asmerillion - Pon 02.11.2009, 22:42:22 " />I kolejny zadowolony gracz . Czekamy teraz na corana. Ciekaw jestem jego wrażeń z możliwości tego systemu . coran - Pią 15.10.2010, 13:02:57 " />Wrazenia negatywne.^^ Ta gra jest bardziej niezbalansowana niz Baldur. Tam wlasciwie z kazdej klasy mozna bylo cos zrobic. Tutaj. Jak zazwyczaj, gra solo. Bardem grac nie bede, zabugowany jest, moze na siebie rzucic 20 piesni w 3 sekundy. Co daje +20 ataku i obrazen na 1 lvlu, +20 szczescia (100% trafien, krytykow, niesmiertelnosc i wiele innych)... itd itd Zlodziej slaby, przynajmniej jak sie gra samemu. Wojownik do kitu, nadaje sie tylko do 4 poziomu, zeby INNA klasa miala specjalizacje i maksymalizacje atakow - reszte atutow moze miec kazdy. Lowca to jakas pomylka, chyba ze na 1 poziom. Kaplan i mag sa o wiele lepsi w walce od zbrojnych. Pol-ork kaplan Tempusa... przywoluje jednego szkieleta, ktory sam wszystkich zabija... albo rzuci na siebie 5 buffow i bierze wszystkich jednym ciosem, samemu bedac praktycznie niesmiertelnym. U maga przyspieszenie + zelazne cialo + miecz mordekainena + tenser -_- No, pomijajac ze to niesmiertelnosc + mnostwo atakow na dystans, z premiami chyba nawet wiekszymi niz u woja... Jak czysty zbrojny ma to tknac? A ja akurat wole grac bez buffow. Brak sumowania premii, przyczynia sie do tego ze czysci zbrojni slabi, a ci na buffach potezni, bo u nich juz wiele premii sie sumuje. Mnich, czemu jego piesc zadaje 3-30 obrazen jednym atakiem, a najsilniejszy wielki miecz max 7-17? 30 ogluszajacych atakow o ST 30, kosmiczne kp, tona odpornosci, praktycznie na wszystko. Najlepiej jako Gnom Glebinowy - te jego premie. Lustrzane, rozmycie, niewidzialnosc, niewykrywalnosc, olbrzymia odpornosc na magie, +2mdr i zr, +4 kp, +1 trako. Akurat idealnie dla mnicha. Nie, nie podoba mi sie. No a wiadomo, fabula, swiat, tez o wiele gorsze od bg. W Swiatyni Pierwotnego Zla jest niezly system. Tam czysty woj ma duzo plusow: tylko on moze miec ulepszone krytyki (i to nie +1 a x2), optymalna bron, wirujacy atak+wieksze rozplatanie... Jest tez wiecej atutow do walki dwoma bronmi, atuty dajace wiecej atakow okazyjnych, specjalne ataki jak powalenie, finta. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |