ďťż
 
 
 
 

Wštki


[IwD2] Czarodziej czy Czarownik?



toudi - Sob 22.05.2004, 08:55:33
" />mam problem a w zasadzie pytanie, czy druzyna :przy tworzeniu druzyny warto zrobic czarownika niz czarodzieja???czy warto miec w druzynie czarodzieja i czarownika, kaplana,lotrzyka, i 2 wojownikow???, beda mnie pozniej loic??? pomocy bo nie wiem co robic, w tej chwili mam druzyne:czarodziej,kaplan,druid,lotrzyk,wojownik,wojownik, i nie wiem czy grac nia dalej czy miec w druzynie czarodzieja i czarownika, w tym przypadku jak by dwoje wojownikow nie dawali rady moge magami przywolywac potwory, czy to dobra mysl?? doradzie mi czy mam grac obecna druzyna, czy robic nowa(jak nowa mozecie odrazu napisac jaka[wlacznie z rasa]) z gory dzieki, ale namieszalem




Rune - Sob 22.05.2004, 14:51:12
" />Jak dla mnie drużyna w takim składzie jest bardzo dobrym pomysłem. Sam gram bardzo podobną drużyną z tą tylko różnicą, że zamiast czarodzieja i czarownika mam dwóch czarodziei, ale uważam z perspektywy czasu, że ta Twoja kombinacja jest nawet lepsza. W IWD2 jestem na końcu drugiego rozdziału i to raczej ja łoje ich niż oni mnie Podobnie taką drużyną przeszedłem całe BG2 z dodatkiem i też żadnych poważniejszych problemów nie było. Wiec jak dla mnie z taktycznego pkt-u widzenia drużyna jest jak najbardziej w porządku, natomiast weź pod uwagę również swoje własne preferencje... jedni wolą walkę wręcz inni magię, jeszcze inni wybierają postaci bardziej uniwersalne potrafiące zarówno w miarę dobrze walczyć jak i trochę poczarować lub też o swoich własnych specyficznych zdolnościach. Tutaj wybór należy już do Ciebie Dobrej zabawy

P.S. Z drugiej strony jak już masz w składzie tego druida to może spróbować przejść grę z nim i już nic nie zmieniać w drużynie... nigdy nie grałem druidem i choć wolę magów, to przeglądając zdolności i czary druida myślę że nie jest złą postacią.



Jeggred - Sob 22.05.2004, 19:43:07
" />Warto wziąć czarodzieja i czarownika. Czarownik będzie walił z czarów ofensywnych, a czarodziej używał wspomagaczy, takich jak np. Przyspieszenie, i sprowadzał potworki. Twoja drużyna powinna sobie łatwo poradzić, chociaż za 1 woja mógłbyś wsadzić Paladyna/Aasimara. Ja robie taką drużyne: Wojownik/Szary Krasnolud, Mnich/Gnom Głębinowy, Kapłan/Aasimar, Łotrzyk/Diabelswto, Czarodziej/Diabelstwo, Czarownik/Mroczny Elf.



Amagi - Nie 23.05.2004, 12:00:05
" />Jeggred, Twoja drużyna jest całkiem niezła, ale czy przypadkiem nie rozwija się ona "troszkę" powoli (same podrasy)??
Wydaje mi się, że o wiele lepszym pomysłem jest wrzucenie do drużyny jednej rasy podstawowej (np. człowieka, albo tarczowego krasnoluda.

Ja tak właśnie zrobiłem i moja ostateczna drużyna wygladała tak: Kapłan/Aasimar, Wojownik/Człowiek, Łowca/Drow, Mnich/Tarczowy Krasnolud, Czarodziej/Aasimar i Łotrzyk/Diablę.

Co do czarodzieja i czarownika, to bardziej lubię czarodzieja ze względu na możliwość zmieniania czarów, co jest bardzo przydatne w wielu sytuacjach. Chociaż nie odrzucam całkowicie czarownika, ponieważ po wybraniu odpowiednich czarów, może on być świetnym magiem rzucajacym czary ofensywne..... zreszta, na poziomach powyżej 20 będę czarodziejowi dawał klasę czarownika, aby stworzyć combo czarów ofensywnych, wspomagajacych i przyzywajacych.




Jeggred - Nie 23.05.2004, 14:38:45
" />No i co z tego, że wolniej niż w przypadku ludzi Ważne, że będę wymiatał



Amagi - Nie 23.05.2004, 17:28:45
" />^^"""""""""""""
No tak: zgadzam się: będziesz wymiatał, ale dojście do formy zajmie ci trochę czasu...

Ja, jak już mówiłem wyżej, preferuję przynajmniej jedna postać która byłaby standardowej rasy.



Kuniva - Pon 24.05.2004, 14:16:51
" />ja stawiam na magie wiec zawsze mam w drużynie czarownika i czarodzieja (a do tego zazwyczaj druida) i idzie mi co najmniej nieźle. co do EPP to mam na nich uczulenie nawet paladyna robię zwykłym człowiekiem



Daroo - Pią 28.05.2004, 15:32:25
" />Ja gram czarownikiem bo dla czarodzieja zawsze brakuje zaklęć w sklepach i przy awansowaniu nigdy nie miałem zaklęć z najwyższego poziomu choć mogłem je zapamiętać a pozatym czarownik ma więcej czarów



Amelek - Pią 28.05.2004, 16:05:57
" />zasada jest porosta: Czarownik w IWDlach (bo wlasciwie niema sklepow w nich) i Czarodziej w BGtach



Orish - Wto 22.06.2004, 21:35:39
" />Ja mam w drużynie czarownika i z początku myślałem, że dobrze zrobiłem, ale najwyraźniej się myliłem. O wiele lepiej jest mieć dwóch czarodziejów, specjalistów oczywiście. Np. dzisiaj przechodziłem czarnego smoka i walczyło mi się dość niewygodnie.



MadM@N - Pon 12.07.2004, 17:38:46
" />ja tam uważam ze jak sie dobrze stworzy i wytrenuje czarownika to bedą z niego ludzie (i to całkiem porządne ), chociaż mozna to powiedzieć o każdej postaci . wiadomo ze 2 magów to wieksza siła magiczna niz 1 czarownik, ale ja osobiście gustuje w tym drugim. Wybór należy do ciebie



Keyl - Nie 10.04.2005, 13:57:42
" />Znow sie popisze momi zdolnosciami hehe, no wiec jestem osoba powiem wprost kochaja ca magie no i moze przesadam ale w swojej drozynie mam razem ze mna 3 osoby magicze, wlasciwie to druzyne robilam na wzor BG2, jako ze w ta gre gralam jako 1 i bardzo mi ten uklad podpasowal, wiec tak ja jestem czrwonica-polelfka, nastepnie by stworzyc postaci wielo lasowe wiekoszosc jest polelfami , nastepna osoba jest wojownik chyba czlowiek, potem zlodziej/czarodziej spsiadajacy glownie zaklecia mu przydatne czyli przyspieszenie czy znikanie, nastenie mam wojownika/druida, potem czarodziej/kaplan i na koncu lowca, wlsciwie zauwazylam jak juz wczesnie pisalam gdzies ze uwazam czrownikow za lepsza klase bo pomimo ze trudniej i wolniej sie rozwija to jednak za kazdem razem gdzy wybiera zaklecia moze wybrac jedno czy 2 ale ze wszystkich zalec z danego pozimou a pozatym nie musi przewidywac ktore zalekcia musialby przegotowac do walki bo jak np. wrog jest nie odporny na jedno czy 2 nasze zaklecia to mozemy 5-6 razy rzucic je na niego i podobnie ma nie sprawaz z zalkeciami ochronnymi bo gdy podczas dlugiej i trudnej walki skonczy nam sie jakie wazne ochronne zalkecie to mozemy rzucic je drugi raz a nigdy nie wiadomo kiedy taka walka okarze sie trudna i trzeba bedzie rzucic 2 raz ochrone, a posiadanie w druzynie tylu magow na swoje plusy, wyobrazcie sobie jak np 3 magow rzuca na qwroga maginy pocisk wiec lacnie otrzymuje on 15 takich pociskow, co do taktyki to wszyscy maja ustawiana na atak z dystansu chyba ze wrog podchodzi, ale granie drozyna wielo klasowoa ma swoje minusy gdyz w BG na poczatku wybieralismy klse i postac rozwijala sie mniej wiecej jednoczesnie w obu klasach bo otrzbowala mniej doswiadcznia na kazdy poziom niz postac jedno klasowa natomiast w IWD 2 kazdy trakotany jest tak samo wiem gdy ja mam zaluzy dostep do tych silniejszych zalec z 8 czy 9 lev bo jestem czrownica tylko to moi towarzysze - czarodziej/kaplan czy wojownik/driud maja o dostep tylko do zaklec z 4 moze 5 lev.

Ale post normalnie starczyl by na 2



Nefilim - Nie 10.04.2005, 14:53:44
" />Generalnie w rolplejach bitewnych lepiej sprawdzają się czarownicy. Potrafią lepiej i skutecznie reagować na sytuację w bitwie i poza nią. Tyle, że repertuar zaklęć mają dość ograniczony i dlatego wolę czarodzieja. Imponująca zawartość księgi czarów, ekscytujący moment wyboru, no i łatwiej się maga tworzy.



Quarmug - Nie 10.04.2005, 18:07:06
" />Ja obstawiam na czarownika ponieważ może rzucać duzo czarów, które poznaje na każdym poziomie przez co jest tani, co do repertuaru nie uważam aby był on ubogi, zawsze jak gram to mam problem co wybrać, bo wszystkie użyteczne czary już mam.



Orick - Nie 10.04.2005, 18:52:36
" />Hmm. Sądze iż obie klasy są dobre. Tylko że zeby w druzynie mieć Zaklinacza ( Czarownik) to wypadałoby znać wszystkie zaklęcia i znać ich skuteczność w praktyce. Bo w przypadku Czarownika zaklęć nie mozna zmieniać. Raz źle wybrane zaklęcie będzie cie nekać do końca gry. Natomiast w przypadku czarodzieja masz mniej zaklęc, ale ciągły dostęp do ich zmian.
Jeżeli chodzi o mnie - Ja w drużynie miałem i Czarownika i Czarodzieja. A więc No Problem. Czarownik był od typowo ofensywnej roboty ( 7 kul ognia - to jest to ) a czarodziej miał zaklęcia raczej defensywne i wspomagające.



Arom - Wto 03.05.2005, 13:27:57
" />No cóż oczywiście obstawiam na czarownika a juz mówię dlaczego mianowicie: Na czarodzieja zwoje trzeba wydać wielką fortunę, bardzo mało zaklęć może rzucić w ciągu dnia. A czarownik zero kasy na zwoje, jedynie jakaś szata czy rękawice/pas, duzo ma zaklęć dosyć jak na repertuar IWD, rzuca je bardzo dużo razy w ciągu dnia więc na długie bitwy się przydaje najbardziej. A moja drużyna phi, dosyć spoko, juz wam pisze .
Elf księżycowy/Czarownik
Elf księżycowy/Czarodziej
Krasnolud/wojownik
Półork/barbarzyńca
Krasnolud/Wojownik
Człowiek/Kapłan Bane'a

I tak sobie radze zero podras to jest to ."happy"



Tallos - Czw 23.06.2005, 14:55:15
" />najlepiej jest miec i jednego i drugiego
wojownikow mozna przeciez wesprzec kaplanem



Dragonit - Nie 06.11.2005, 19:07:30
" />Ja bezaopelacyjnie twierdze,że najlepiej mieć czarownika a mistrza inwokacji.I nie zgadzam sie z Amelkiem,że w BG2 lepszy jest czarodziej-Czarownikowi nie dorasta do pięt.



Seldon - Nie 06.11.2005, 20:48:51
" />W BG2 to albo Czarownik ,albo Dziki Mag. W IWD Czarownik. Czemu ?? Bo dla czarodzieja jest mnóstwo zaklęć których i tak się nie używa, bo czarodziej musi szukać zwojów, bo czarownik ma wysoką charyzmę i przez to lepszy kontakt z NPC'ami itd....



Loki Lyesmyth - Wto 07.02.2006, 19:08:44
" />czarownika zawsze biore

wiem że 2 wojów złodziej kapłan mag i czarka to bardzo potżny układf ale ja uważam że nie ma co z potęgo przesadzać i daje czrka samego

u mnie wystepuje taki problem że właściwe używam 10 czarów a znam ichj dużo dużo więcej(najlepiej to widać na przykładzi poziomu ósmego praktyczni tylko bies sie do wyboru nadaje...)



Verxan - Nie 12.02.2006, 09:33:36
" />Może i czarownik jest lepszy, ale ja jakoś wolę maga. Nie wiem dlaczego.



Ingmar - Nie 12.02.2006, 11:20:35
" />Czarownik jest lepszy od maga,mimo wszystko, a zatem.
Mag z wysoką inteligencją, ma dużo punktów, które może rozdawac na fajne i przydatne umiejętnosci, ale jego cechy nie specjalnie dają mu do tych umiejętnosci bonusy
Czarownik- z 22 charyzmy (bo to w IwD2 żaden problem) ma zajeświetne testy perswazji, więc najlepiej żeby on gadał, niskie ceny w sklepach (przy kupowaniu), nie musiszukac zaklęć, a dla maga to czasami spory problem, no i mo.zna mieć 8 dezintegracji czy plugawych uwiadów czyli wypas.



Loki Lyesmyth - Nie 12.02.2006, 14:01:55
" />a ten problem który ymieniłeś a mianowicie to że mag ma wysoką inteligencje więc dużo umiejętnosci

bzdurka
czrownicy mej dałem 18 int i po sprawie...
jedyną umiejętnością która nikt w mym team nie władałe a która mogł mi sie przydac to wiedza o pustkowiach...



finalstan - Pią 05.01.2007, 22:00:22
" />Wiem, że odgrzewam stare tematy, ale dopiero wchodzę w temat cRPG (wcześniej bawiłem się w jRPG na konsolach) - przestawienie się idzie mi coraz lepiej, ale do rzeczy:

Jeśli ktoś nie może się zdecydować na czarodzieja, czy czarownika, niech weźmie obu. Jeśli chce wziąć jednego (tak jak ja zrobiłem), to należy zrobić tak: bierzemy czarodzieja specjalistę (obojętnie jakiego) i dodajemu mu 1 (JEDEN) poziom czarownika. Po co?
Dzięki temu nasz specjalista ma więcej czarów co wynika ze specjalizacji, wszechstronność i elastyczność, ale najważniejsze: 1 poziom czarownika pozwala specjaliście na nauczenie się każdego czaru, blokada uniemożliwiająca uczenie się czarów szkół przeciwnych zostaje przełamana . Na czary dla czarownika proponuję coś w stylu identyfikacji itd. - niezależnych od poziomu maga (taki magiczny pocisk będzie jak dla 1-poziomowego maga, co się nie opłaca)



Loki Lyesmyth - Pią 05.01.2007, 23:58:47
" />ten pierwszy poziom to nieglupi pomysl lecz tylko do zwyklej gry
do haret i na najwyszszym poziomie trudnosci taki bajer nie zda egzaminu. szczegolnie jesli wybierze sie dobrego specjaliste ten czarownik jest nieprzydatny

to juz bardziej bym bym sklonny dac poziom paladyna czarownikowie
choc rzuty nie sa tak potrzebne by trza bylo takie cos uczynic



VORADOR - Sob 06.01.2007, 11:58:15
" />Nie ma doświadczenia za czytane zwoje, a czarownikiem masz swobodę rzucania tego czego chcesz więc tym bardziej weź czarownika. Proponuję drowa na czarownika albo asimara. Każda rasa która ma wysoką charyzmę, a drow z tego względu, że ma też wysoką inteligencję.



Ingmar - Sob 06.01.2007, 12:26:06
" />Tak a propos ten trick ze specjalistą ze wszystkimi czarami to chyba bug jest, bo jestem przekonany, że w normalnym DnD 3.0 to nie działa. Jak czarownik owszem mógłbyś korzystać ze wszystkich zaklęć, ale tylko jeśli wybrałeś je z listy czarownika. I nie ma czegoś takiego, że teraz mag specjalista ma więcej
możliwych czarów. To po prostu nie klimatyczne.

VORADOR napisał(a):



Loki Lyesmyth - Sob 06.01.2007, 15:03:26
" />chyba ze bedzie tworyzly czaronwik od gadan8ia
wtedy musi dac 18 int by wyrobicsie we wszystkich umiejetnosci

ja na postac czarujaca polecam czlowieke
nie ma +2 ale za to nie ma podniesionego poziomu wiec wyjdzie na tym lepiej i tak



VORADOR - Sob 06.01.2007, 17:07:47
" />No nie wiem, ja drowem na początku miałem 6 czarów na 1 poziomie potem 8. Więc wydaje mi się to bardzo silna rasa na czarownika.



Loki Lyesmyth - Sob 06.01.2007, 17:10:40
" />przy isarze i madae nie masz dostpeu do czaro8 poziomu a 7 masz ledwo 3
BODAJZE ledwo 3 bo niejestem pewien czy wtedy nie czitowalem zebu poziom byl wyzszy

czlowiek ma krag 8 juz wtedy i brakuj mu paredzisiat xp do 9

i teraz ocen co slabe a co mocne



VORADOR - Sob 06.01.2007, 23:04:45
" />Chyba, najtrudniejszą rasą do rozwoju jest gnom Swirbinelli +3 poziomy. Grał ktoś nim?.



Ingmar - Nie 07.01.2007, 11:05:43
" /> VORADOR napisał(a):



Yeavinn - Śro 11.04.2007, 06:31:23
" />Ja osobiście jestem za 2 czarownikami lub jeśli ma się troche kasy to 1 czarodziej i 1 czarownik.
Na początku miałem 1 czarw i 1 czrd ale nie wiem jak czarować mam cały czas czary mam mnóstwo miejsca 7/7 albo 6/6 na czary a nie moge czarować możecie mi powiedzieć jak czarować czarownikiem (pola z czarami są szare nie moge wywołać czarów) (gram w 2 niestety Iwd1 nie mogłem znaleźć)



finalstan - Śro 11.04.2007, 10:22:20
" />A jakie masz statsy dla czarownika i czarodzieja? Ten pierwszy musi mieć duża Charyzmę, drugi Inteligencję żeby rzucać czary.

Czarownik jest lepszy jeszcze z jednego powodu: gram nim któryś raz i nie wiem jakie czary mam wybierać kiedy mam możliwość Nie ma zbyt wielu niezastąpionych czarów, czarodziej jest więc calkowicie niepotrzebny, jesli zna się grę i wie się jakie czary działają i pasują do naszej taktyki.



Ingmar - Śro 11.04.2007, 13:11:16
" /> finalstan napisał(a):



finalstan - Śro 11.04.2007, 18:54:54
" />To można czarownikowi czary wymieniać? Coś mi się wydaje, że nie bardzo :>



Loki Lyesmyth - Śro 11.04.2007, 18:59:40
" />ni ne ida sie
ale po co wymieniac?
bierzesz te co ptorzebne i hejah



Icestalker - Wto 01.05.2007, 22:46:56
" />W drużynie najlepiej jest mieć Czarownika i Maga, a tak żeby było zbalansowane. Obaj są warci posiadania w drużynie, a czarownik jest świetną postacią przywódczą, z powodu wysokiej charyzmy.



Loki Lyesmyth - Wto 01.05.2007, 23:25:39
" />jak masz czarownika to po kiego grzyba ci mag?



Armando - Śro 02.05.2007, 05:04:49
" />Ja mam tera czarownika aasimara i czarodzieja tieflinga (+aas druid kaplan palek i svi mnich). Czarownik gada i uczy sie czarów, które rzuca się masowo np. kamienna skóra i obszarówki, a czarodziej zapamiętuje czary, które rzuca się rzadziej np. obniżenie odporności, które w sumie używa się tylko na "Czopku smoku strażniku" i na rodzeństwie i nie ma sensu marnować na to slot u czarownika chociaż czar przdatny jest.



Icestalker - Śro 02.05.2007, 10:22:32
" /> Scream PredaTooR napisał(a):



Loki Lyesmyth - Śro 02.05.2007, 10:25:30
" />a po co to rozbijać?
czarownik 10 10 10 18 10 18 i masz wszystko i jeszcze zostanie
kusza w łape i hejah



osal - Śro 02.05.2007, 10:41:27
" />Ale może być np. czarownik ofensywny ciskający czarami ofensywnymi, taka typowa artyleria magiczna i drugi mag z czarami pomocniczymi dobierający czary do strategii.



Loki Lyesmyth - Śro 02.05.2007, 10:50:19
" />po co skoro czarownik da sobie rade i z buffami >?



Alaundo - Śro 09.05.2007, 23:41:03
" />Zamiast brać czarownika i czarodzieja najlepiej wziąść czarownika i wolne miejsce. Szybciej zdobywamy doświadczenie i można śmiało grać rasami z dostosowaniem poziomu. Jeden magik w drużynie zupełnie wystarczy. Za czarownikiem przeważa też fakt, że nie musi szukać zwojów które zazwyczaj znajduje się później niż można rzucać czary danego poziomu.



minsk - Nie 13.05.2007, 09:23:13
" />według mnie lepszy jest mag a najlepiej jeśli jest nekrmantą na 20 poziomie a jeszcze lepiej gdyby był dwuklasowcem mag/kapłan



Cannabis - Pon 04.06.2007, 15:17:07
" />Mimo wszystko czarownik jest lepszy, a najważniejsza jest ta ilość czarów ;]

Ja wolę jednak zwykłego maga, mam do tej klasy sentyment z IWD i BG



Fionn Dragonsbreath - Pon 04.06.2007, 15:21:34
" />Ja gram zawsze oba, żeby balans jakiś był. Jeden mało czarów-ale częste rzucanie a drugi więcej czarów- ale mniej rzucania



Al-Tair - Pon 04.06.2007, 16:13:14
" />Zdecydowanie preferuję maga - wolę mieć mniej różnorodnych zaklęć, które mogę sobie dopasować do każdej sytuacji, niż więcej czarów uniwersalnych, które w niektórych wypadkach mogą okazać się nieskuteczne. A miejsca w drużynie szkoda mi na jednego i drugiego...



Icestalker - Pon 04.06.2007, 23:43:30
" /> Cytuj:



minsk - Wto 05.06.2007, 08:01:44
" /> Cytuj:



osal - Wto 05.06.2007, 08:15:24
" /> Cytuj:



Oress - Wto 05.06.2007, 11:42:45
" />i tu właśnie osal pokazujesz ze kompletnie magami grac nie umiesz, mag nie jest po to żeby naparzac wrogów tylko swoimi pociskami, jeżeli tak robisz to wyciskasz z niego jedynie 30-40% możliwości- czary defensywne i iluzje to jedne z najbardziej przydatnych czarów czy to w BG czy w IWD, a iluzjonista wcale najgorszy nie jest, wręcz przeciwnie...



Loki Lyesmyth - Wto 05.06.2007, 12:28:35
" /> Oress napisał(a):



Icestalker - Wto 05.06.2007, 12:32:27
" />Najlepszy jest chyba mistrz wywołań. Może rzucać czary Nekromancji, Iluzji i Wywołań, czyli trzech najlepszych szkół. A nie może rzucać czarów ze szkoły Przywołań i Poznania, a to łatwo może zastąpić kapłan.

Osal: Mag jest od wspomagania, a czarownik jest dużo lepszy w ofensywie.

Minsk: Pancerz Eteralny dużo nie pomoże takiemu magowi, wież mi, nie uchroni przed obszarówką, czy potężnym wrogiem. Natomiast Lustrzane Odbicie jest na drugim poziomie, rzuca się w tępie ekspresowym i nie poprawia KP, lecz wchłania ataki, obszarówki też.



Loki Lyesmyth - Wto 05.06.2007, 12:36:13
" />a pozatym to ja przeszedlem gra wiele razy i ani razu nie bralem lsutrzanego odbicia. porpsotu nie ruzcalem czarka do walki wrecz i juz



Icestalker - Wto 05.06.2007, 12:36:50
" /> Cytuj:



Loki Lyesmyth - Wto 05.06.2007, 12:53:38
" />HAHAHAHA
człwoieku
to sie nei rzuca na MAGA tylko na WOjownika ;]
200 hp więcej



Icestalker - Wto 05.06.2007, 13:01:26
" />Tak, ale na wojownika lepiej rzucić Większą Tarczę Lathandera, czy Eteralny Pancerz. Na Woja też niby można, ale później staje się bezużyteczna, bo większość wrogów ma broń ignorującą ochronę. (Chyba +3 lub wyższą).



Loki Lyesmyth - Wto 05.06.2007, 13:24:56
" />w iwd nei ma broni fizycznej ignorujacej kamienna skór
śa conajwyżej obażenia od żywiołów ale to inna bajka



Icestalker - Wto 05.06.2007, 13:29:33
" />Kamienna skóra przepuszcza obrażenia od broni z umagicznieniem +5 lub więcej.



Loki Lyesmyth - Wto 05.06.2007, 14:02:24
" />kamienn skórw nei przepuściła obrażen iachtu xvima na sercu furi ani isaira ani madae.



Icestalker - Wto 05.06.2007, 14:32:58
" />Śmiem wątpić. A jak grasz na Sercu Furii, to sto razy lepiej jest używać Większej Tarczy Lathandera.



osal - Wto 05.06.2007, 15:23:16
" /> Cytuj:



Genie - Sob 04.08.2007, 16:31:52
" />Ja tam zawsze wole zaklinacza:D moim zdaniem jest ciekawą klasa szczególnie jak jest nim dziki elf



Asthariel1992 - Pon 11.02.2008, 14:22:14
" />Ja zawsze w gry z FR gram czarownikiem , gdy mam do wyboru postacie czarujące. Czarów i tak wystarczy , ale znacznie częściej się je używa.



wojjoo - Pon 11.02.2008, 14:39:55
" />W IWD2 zdecydowanie lepsze Czarownik. Ilość używanych czarów jest wystarczająca żeby sobie zrobić superhipermega zestaw na każdą okazję, a możliwość częstszego ich rzucania daje znaczną przewagę nad Czarodziejem.



Rzeziblacha - Wto 12.02.2008, 15:24:17
" />Czarownik najlepszy..on może mieć bardzo dużo,dużo czarów np.magiczny pocisk x6 tak można łoić!!



Aramin - Sob 16.02.2008, 17:47:19
" />Na początku grałem czarodziejem i uważałem że jest lepszy jednak kolega przekonał mnie do Czarownika. Czarownik jest dużo lepszy moim zdaniem ponieważ nie jest tak kosztowny, i w walce nie jest aż takim zerem jak Czarodziej, może częściej używać czarów a ten rzekomy brak wszechstronności jest jakoś nieodczuwalny. Aha i jak myślicie co mi pomoże bardziej w pałacu Aurylitów jedna ulepszona niewidzialność Czarodzieja(specjalistę tez tutaj podciągam;) czy sześć ul. niewidzialności Czarownika? , a i jeszcze dostępność zwojów maga. a poza tym zarzut trudności czarów. Wcale nie tak trudno wybrać te najlepsze a poza tym główną zasadą może być to żeby brać te, które wzmacniają się z czasem zresztą jest to w opisie tej klasy. Tak więc nawet laik nie powinien mieć dużego problemu. A poza tym Czarownik nadaje się na great przywódcę tak więc oczywiście Czarownik lepszy !!



Alaundo - Sob 23.02.2008, 15:40:10
" />Czary to chyba jedyny powód wyższości czarownika. Często magiem mamy wolne komórki na czary wysokich poziomów a nie znaleźliśmy zwojów...
Poza tym w IWD2 naprawdę użytecznych czarów na każdym z poziomów jest mniej niż może znać czarownik.



Alla'ya - Sob 31.05.2008, 20:31:56
" />Czarownik rządzi, zwłaszcza, ze sloty na czary pojawiają się u czarodzieja szybciej niż owe czary sa dostepne w grze. U czarownika znika ten problem, poza tym ma on zawsze gotowe czary i nie trzeba sie zastanawiać co mu wpisać. A to jest bardzo wygodne.



Naydah - Pon 02.06.2008, 09:36:06
" />to jakie wg was powinien mieć statystyki początkowe naprawde dobry czarownik walczacy na dystans ( z kuszą / łukiem ) ??



Oress - Pon 02.06.2008, 09:52:18
" />zręczność na max i charyzmę na max - resztę dopasuj sobie wg uznania.



Naydah - Pon 02.06.2008, 22:19:51
" /> Scream PredaTooR napisał(a):



Saiya-jin - Śro 11.06.2008, 11:31:18
" />Nie wiem, czy zawsze warto pokować charyzmę na maxa. Może wystarczyłoby 16 pkt. na starcie, a w zamian za to podnieść inne cechy?



Naydah - Śro 11.06.2008, 14:22:36
" />z tego co zauwazylem to przez to mam więcej czarów - az 5 juz na dzien dobry



Żbik - Śro 02.07.2008, 21:41:37
" />Po wypróbowaniu obu opcji, wolę czarownika. A najlepiej dwóch. Bardzo lubię robić zadymę na pół mapy, więc nic mnie tak nie cieszyło, jak parę ognistych kul, zabójcze chmury, pajęczynki i inne takie. Wszyscy padali. Największą uciechę miałam, walcząc z Duergarami w tunelach. Dwóch czarowników, i prawie żaden z tych krasnali nie zdążył się zbliżyć.



Solinus - Pią 04.07.2008, 06:44:48
" />Zrób taką drużynę:
Wojownik
Wojownik
Kapłan/złodziej
Czarodziej
Czarownik
I jeszcze coś



Żbik - Pią 04.07.2008, 07:28:26
" />Czarownika i czarodzieja jednocześnie już miałam, i nie bardzo mi to leży. Tak samo, dodawanie drugiej klasy w Icewind Dale II, też mi nie pasuje. Ale może kiedyś, w charakterze próby...



Naydah - Pon 07.07.2008, 21:11:50
" />Ja również muszę powiedzieć że czarownik naprawdę wymiata - rzucam ogniste kule, eksplodujące czaszki, ulepszone niewidzialności, kwasowe strzały i tych czarów naprawdę jest dużo więcej niż ma ich czarodziej.



Żbik - Czw 10.07.2008, 10:39:15
" />A właśnie, ulepszona niewidzialność. Moi wojownicy sami wyrżnęli pół świątyni Auril, a łebki nawet palcem nie kiwnęły. I w paru miejscach tak było. Do czasu, oczywiście, bo jak włączyłam grę na tej wersji DVD, to się okazało, że na niej ten czar nie jest już tak zajebisty



Sirmalirion - Sob 15.11.2008, 15:56:40
" />Zdecydowanie czarownik. 5 kul ognia jednak ma swój urok. Jedyny minus taki że trzeba rozsądnie wybierać czary, nie to co w przypadku maga że w każdej chwili można zmienić zapamiętane zaklęcia.



Caladan - Sob 15.11.2008, 16:21:25
" />Czarownik ma dużą przewagę od czarodzieja. Szybciej dostaje ogniste kule. Dlatego jest pożytyczniejszy.



Alghar - Nie 16.11.2008, 11:44:55
" />Najlepszy jest duet czarownik + łotrzyk z ulepszonym odskokiem



Żbik - Śro 21.01.2009, 18:08:00
" />Teraz mam dwóch czarowników - jeden od naparzania, ogniste kulki, zabójcze chmurki i różne takie. Drugi unieruchamia, usypia, zauracza, zmusza do ucieczki itp, itd... oprócz tego bawi się trochę w nekromantę. Gra się super, oboje w międzyczasie dostają jakieś przywołania potworków i po trochę czarów ochronnych. A że drużyna jest czteroosobowa, to awansują szybko (są zwykłymi ludźmi, więc nie mają opóźnień żadnych).



Arcen - Czw 29.01.2009, 22:49:10
" />Jak dla mnie, czarownik jest o wiele, wiele lepszy od czarodzieja. On ma tę potęgę... jest uniwersalny - jeśli odpowiednio będziemy się bawić w wybieranie zaklęć, to zawsze będziemy gotowi. Przez całą lokację czepiają się czarownika? Nie ma sprawy, masz 5 Ulepszonych niewidzialności. A może chcesz zrobić armageddon dziesiątkom goblinów? Spoko, 5 Ognistych kul wystarczy. A równie dobrze sam możesz być ogniwem walki, nawalić co się da i dać niewidzialność. TO jest dopiero potęga. Niech ktoś natrafi na wysoko poziomowego czarownika, to będzie miał 3 sekundy na uciekczke



Orick - Pią 30.01.2009, 08:46:15
" />Akurat ostatnio, przy walce z Chahopkiem pierwszy raz pożałowałem, że nie wziąłem drużyny żadnego normalnego maga. Żeby pokonać smoka, musiałem ratować się zwojami, bo zaklęcia miałem nie bardzo pod smoczka ;]

Ale w większości przypadków czarownik jest o niebo lepszy.



Iselor - Pią 30.01.2009, 12:01:02
" />W drużynie staram się mieć dwóch z magią mistyczną, więc zazwyczaj mam i maga i czarownika (nawet jeśli jeden z nich, tak jak teraz gram, jest wieloklasowcem - teraz mam czarownika/łowce który chroni plecy maga; to taki eksperyment).



Orick - Pią 30.01.2009, 13:43:16
" />W mojej pierwszej drużynie także była czarownica i mag (mistrz wywołań). Teraz zamiast maga wziąłem barda i do tej pory nie wiem czy to była dobra zamiana czy raczej zła. Mag ma znacznie większą wartość ofensywną niż bard, ale z drugiej strony bard sprawdza się w walkach z dużą ilością przeciwników - z braku zaklęć ofensywnych, rzuca on głównie spowolnienia, słowa mocy, rozproszenia magii, których to zaklęć zwykle nie biorę dla zwykłego czarodzieja ;]



Iselor - Pią 30.01.2009, 13:47:41
" />Nie no, ten mój czarodziej co go teraz mam to nie jest taki zwykły, tylko nekromanta i w tym jego siła, choć wnerwia mnie że nie mogę się czasem nauczyć zaklęć z zakazanych szkół...



Orick - Pią 30.01.2009, 14:21:44
" />Akurat iluzje i przemiany (szkoły przeciwne) nie są jakoś specjalnie dobrymi szkołami magii, więc chyba wiele nie tracisz?



Iselor - Pią 30.01.2009, 17:13:21
" />Nie, ale CZASAMI bym coś rzucił:) Na Nekromante nie narzekam:)



Arcen - Pią 13.02.2009, 23:58:08
" />Tak się zastanawiam...

Gram na razie druidką i czarownikiem, właśnie ubiłem smoki i wszedłem do podmroku.

I nie wiem jak osoba rzucająca czary mistyczne może przeżyć bez możliwości rzucenia 6 lustrzanych odbić dziennie i 5 ogni słońca!

Nigdy jeszcze w ID2 nie włożyłem maga do drużyny. Może mi ktoś wytłumaczyć w czym mag jest lepszy od czarownika? No dobra, czarownik się nie uczy zaklęć ze zwojów, ale może przecież z nich korzystać a sam z siebie ma świetne czary!

Proszę bez kpin, czy przekleństw, to tylko zwyczajne pytanie ^-^



Orick - Sob 14.02.2009, 10:03:51
" />Ale tutaj generalnie większość ludzi uważa, że czarownik biję zwykłego maga na głowę ;] Może tylko mag jest bardziej wszechstronny i ma te bonusowe atuty, nic więcej.



Insha - Sob 14.02.2009, 11:42:18
" />Mój wybór jest prosty i w zasadzie nawet nie myślę nad tym, który - mag czy czarownik - jest lepszy. Do drużyny zawsze biorę czarownika ( raz z magiem grałam tylko ), bo jest dla mnie wygodniejszy - nie muszę ustawiać czarów, nie pamiętam, czy w Iwd2 też, ale w Bg2 strasznie mnie to irytowało, jak wyssano poziom magowi, a po przywróceniu musiałam znowu większość czarów ustawiać. Poza tym stawiam na jakość jeśli o czary chodzi. Znaczy w sensie, co z tego, że mag może więcej mieć czarów w księdze, ja wolę mieć mniej porządnych czarów, ale móc je rzucać częściej.

Więc czarownik.



Kamsztor - Sob 14.02.2009, 13:20:56
" />Dla mnie to pytanie proste raczej nie jest Doceniam potęgę czarownika (czy też zaklinacza), ale lubię mieć dużą księgę czarów; zawsze mogę sobie wczytać, i przygotować odpowiednie zaklęcia na bitwę, którą już znam. Poza tym nekromantaaa! A więc mag.



Saiya-jin - Sob 14.02.2009, 22:55:25
" />O ile w BG wolę maga, to tutaj czarownik zdecydowanie rządzi. W IWD jest za mało zwojów i za wolno się je zdobywa - przez co mag nie jest w stanie wykorzystać swojego potencjału.



Kamsztor - Nie 15.02.2009, 18:33:08
" />Nie zapominajmy o trybie Serca Furii
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.