ďťż
 
 
 
 

Wštki


[IWD] Zbrojownia - Zbroje lekkie



wojjoo - Pon 29.09.2008, 11:43:25
" />Pancerz cienia [obrazek - cienia]

Pancerz cienia to skórzana ćwiekowana zbroja stworzona przez Mistrzów Cieni z Amnu. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Ta zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+15% do Krycia się
Waga: 8
Może używać tylko:
Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to LEAT08.
Komentarz: Znakomita zbroja, wymarzone odzienie każdego złodzieja. Zapewnia noszącej ją postaci przyzwoitą Klasę Pancerza i znacznie zwiększa jej umiejętność Krycia się (zadanie ciosu w plecy jeszcze nigdy nie było tak łatwe!). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Wzmocniona zbroja skórzana +1 [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+35% do odporności na ataki obuchowe
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Nie tylko zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), ale zwiększa też w znacznym stopniu jej odporność na obrażenia obuchowe (młoty, wekiery, maczugi, kije itp.). Na pewno przyda się w starciach z przeciwnikami posługującymi się tego rodzaju orężem. Zdecydowanie polecam.

Zbroja skórzana [obrazek - skorzana]

Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja skórzana. Jest najgorszym ze wszystkich pancerzy dostępnych w grze, zapewnia bowiem Klasę Pancerza równą 8 (dla porównania – zbroja płytowa zapewnia KP 3). Przyda się jedynie drużynowym łotrzykom i druidom, a to i tak jedynie do czasu zdobycia zbroi skórzanej ćwiekowanej.

Zbroja skórzana +1 [obrazek - skorzana+1]

Skórzana zbroja, na przekór powszechnie przyjętej błędnej opinii, nie jest miękka i delikatna niczym skóra używana do produkcji butów łowców czy sukni druidów. Ten rodzaj skóry nie strzeże lepiej niż zwykłe ubranie. Magiczne zaklęcia wzmacniają ochronne właściwości takiej skórzanej zbroi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 10
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Dolina Cieni, krypta na północnym zachodzie; na półce w zachodniej części mapy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 1 punkt), jest również trochę lżejsza. W dalszym ciągu jest to jeden z gorszych pancerzy (wojownika weń nie ubierzemy), dlatego radziłbym go sprzedać (niedługo i tak znajdziemy dla naszego złodzieja coś lepszego).

Zbroja skórzana +2 [obrazek - skorzana+2]

Na pierwszy rzut oka ten pancerz wygląda jak zwykła zbroja skórzana, jednak baczniejsza obserwacja ujawnia ślady różnych magicznych ulepszeń. Nity łączące poszczególne części błyszczą jak wypolerowane. Skóra jest miękka i elastyczna w dotyku, ale pod mocnym uderzeniem natychmiast twardnieje. Pancerz jest dodatkowo wolny od trzeszczących odgłosów, normalnych dla zbroi skórzanych.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 5
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
3.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Hobart Szczeciniastostopy (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
4.Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), jest również nieznacznie lżejsza.. Na etapie gry, w którym mamy możliwość zdobycia pierwszego jej egzemplarza, będzie raczej bezużyteczna. Polecam spieniężyć.

Zbroja skórzana ćwiekowana [obrazek - cwiekowana]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 25
Nie może używać:
Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja skórzana ćwiekowana. Jest to jeden ze słabszych pancerzy dostępnych w grze (ale najlepszy, jaki może nosić druid), nieznacznie lepszy od zbroi skórzanej. Zapewnia odzianej weń postaci Klasę Pancerza równą 7 (dla porównania – zbroja płytowa zapewnia KP 3). Przyda się jedynie we wczesnych etapach rozgrywki.

Zbroja skórzana ćwiekowana [obrazek - calianna]

Ta ciężka, wysadzana ćwiekami, skórzana zbroja, była prezentem od Siostry Calliany za ocalenie duszy Głosu z Durdel Anatha. Początkowo noszona była przez złodzieja tormijskiego o imieniu Rendel, który chciał w ten sposób odpokutować za grzechy. Zbroja jest wykonana z czerwonej skóry i ćwieków z brązu.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: 2
Specjalne:
-1 do Zręczności
-25% do wszystkich umiejętności złodziejskich
Waga: 35
Może używać tylko:
Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ARMPEN.
Komentarz: Beznadziejny pancerz. Zapewnia co prawda bardzo dobrą Klasę Pancerza, ale znacznie obniża poziom wszystkich umiejętności złodziejskich oraz Zręczność noszącej go postaci. Nie byłby to żaden problem, gdyby zbroję tę mogli nosić wojownicy, ale, niestety, może być używana jedynie przez złodziei. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Zbroja skórzana ćwiekowana +1 [obrazek - 1]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 1 punkt), jest również trochę lżejsza.. Może się przydać, jeżeli mamy w drużynie druida, w innym przypadku radziłbym ją spieniężyć (złoto zawsze się przyda, a dla naszego złodzieja i tak niedługo znajdziemy jakiś lepszy pancerz).

Zbroja skórzana ćwiekowana +1: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+15% do Krycia się
+5% do odporności na magię
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą Klasę Pancerza (różnica wynosi 1 punkt), zwiększa także jej odporność na magię i poziom umiejętności Krycia się w cieniu. Bardzo dobry pancerz, na pewno przyda się każdemu złodziejowi i łowcy (zwłaszcza w starciach z magami). Zdecydowanie polecam.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2 [obrazek - cwiekowana+2]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 8
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Smocze Oko, V poziom, komnata na północy (ta, w której znajduje się pięciu kapłanów Yuan-ti), schowana w tronie.
2.Niższa Głębia Dorna, strażnik pałacu Marketha Seth.
3.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
4.Obóz barbarzyńców, w skrytce w zachodniej części mapy.
5.Zamek Maluradek, IV poziom lochów; tego typu zbroje noszą Szakale Szamani.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), jest również nieznacznie lżejsza.. Przydać się może tylko druidowi (każdy z wojowników będzie już najpewniej miał na sobie zbroję płytową, a łotrzyk powinien nosić Zbroję skórzaną +1: Zacienioną). Jeżeli jednak nie mamy takiej postaci w drużynie, pozostaje nam jedynie sprzedać pancerz Conlanowi.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2: Przyciągacz pocisków [obrazek - przyciagacz]

Ta dziwnie wyglądająca zbroja skórzana nie może zostać zdjęta bez pomocy czarodzieja. Zwiększa ochronę przeciwko wszystkim rodzajom broni do walki wręcz, ale czyni osobę, która ją nosi bardziej podatną na broń strzelecką. Wybór jest prosty, śmiercionośne strzały albo zabójcze miecze.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (15 przeciwko broni strzeleckiej)
Waga: 8
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w jednej ze skrzyń na północnym zachodzie.
Komentarz: Kompletnie nieprzydatny pancerz. Zapewnia co prawda zupełnie przyzwoitą Klasę Pancerza przeciwko broniom przeznaczonym do walki wręcz, ale jeżeli nasz bohater staje wobec przeciwników walczących broniami dystansowymi, to lepiej już, żeby był nagi. Zdecydowanie odradzam.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
+20% do Krycia się
+15% do odporności na ataki sieczne
+15% do odporności na ataki kłute
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to USLTR3A.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), zwiększa także jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i poziom umiejętności Krycia się w cieniu. Bardzo dobry pancerz, na pewno przydałby się każdemu złodziejowi i łowcy (zwłaszcza w starciach z magami). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Zbroja skórzana ćwiekowana +4: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
+30% do Krycia się
+20% do odporności na ataki sieczne
+20% do odporności na ataki kłute
+20% do odporności na ogień
+20% do odporności na elektryczność
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
Komentarz: Ostatnia zbroja skórzana z serii Zacienionych, najpotężniejsza za wszystkich i na całe szczęście dostępna w grze. Zapewnia noszącej ją postaci bardzo dobrą Klasę Pancerza (taką samą, co zbroja płytowa), zwiększa jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i na dwa żywioły, a także poprawia poziom umiejętności Krycie się w cieniu. Zdecydowanie polecam, każdy złodziej i łowca będzie zachwycony, gdy wdzieje na siebie ten wspaniały pancerz. Jedynym jego minusem jest to, że zdobywamy go stosunkowo późno.

Zbroja skórzana ćwiekowana odporności +3 [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+15% do odporności na ataki sieczne
+15% do odporności na ataki kłute
+15% do odporności na ogień
+15% do odporności na elektryczność
+2 do rzutów obronnych przeciw czarom
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w jednej ze skrytek w jego komnacie.
2.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w sarkofagu w jednej z komnat w północno – zachodniej części mapy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci o wiele lepszą klasę pancerza (różnica wynosi już 3 punkty), znacznie zwiększa też jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i na dwa żywioły, a także poprawia rzuty obronne przeciw czarom. Znakomity pancerz, jeden z najlepszych w grze. Polecam ubrać weń druida (jeżeli takowy znajduje się w drużynie) albo wojownika/złodzieja (będzie bardzo dobrze chroniony, a jednocześnie jego umiejętności złodziejskie nie będą niczym ograniczone).

Zbroja z łusek czarnego smoka [obrazek - luski]

Zbroja ta została wykonana przez krasnoludzkich płatnerzy i kapłanów z klanu Battlehammer, kiedy jeden z ich wojowników, Burenhal, pokonał na południu czarnego smoka. Niektórym krasnoludom nie podobało się noszenie zbroi wykonanej ze szczątków smoka, ale Bruenhal nosił ją z dumą aż po koniec swoich dni.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+25% do odporności na kwas
+2 do rzutów obronnych na magię
Waga: 10
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; zbroję tę nosi właśnie Marketh. Komentarz: Kolejny świetny pancerz. Oprócz bardzo dobrej Klasy Pancerza, zapewnia premię do rzutów obronnych przeciw magii i do odporności na kwas (ten drugi efekt jest trochę mniej przydatny). Może się przydać, polecam.

Zbroja ze skóry rekina [obrazek - rekin]

Zbroja ze skóry rekina używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Jeżeli chodzi o ochronę, to odpowiada ona zbroi skórzanej; dodaje jednak 10% premii do odporności na ogień i kwas. Zbroja nie jest zbyt elastyczna i jest bardzo ściągnięta, gdy założy ją istota nie żyjąca w wodzie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+10% do odporności na ogień
+10% do odporności na kwas
Waga: 20
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, Sahuaginowie doborowi strażnicy. Komentarz: Beznadziejna zbroja. Zapewnia co prawda przyzwoitą premię do odporności na dwa żywioły, ale Klasa Pancerza równa 8 mogła nam się przydać w Easthaven, podczas potyczki z żukami – pod koniec przygód w Sercu Zimy nasi bohaterowie będą wymagali już lepszej ochrony. Nie warto nawet sprzedawać tego pancerza.

Zbroja ze skóry rekina i korali [obrazek - rekinkoral]

Zbroja ze skóry rekina i korali używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Wykonana jest ze skóry z rekina z rozmieszczonymi w strategicznych punktach koralowymi ćwiekami. Jeżeli chodzi o ochronę, to odpowiada ona zbroi skórzanej ćwiekowanej; dodaje jednak 10% premii do odporności na ogień i kwas. Zbroja nie jest zbyt elastyczna i jest bardzo ściągnięta, gdy założy ją istota nie żyjąca w wodzie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+10% do odporności na ogień
+10% do odporności na kwas
-2 do zręczności
Waga: 30
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht, Sahuaginowie strażnicy królewscy.
Komentarz: Kolejny przykład beznadziejnego rzemiosła Sahuaginów. Pancerz ten zapewnia użytkownikowi nieznacznie lepszą Klasę Pancerza, niż zbroja ze skóry rekina, ale za to obniża jego Zręczność (co wpływa na TraK0 w walce broniami dystansowymi i Klasę Pancerza właśnie). Ponownie – nie polecam.

Zbroja żałobna [obrazek - zalobna]

Ta unikalna zbroja została wykonana w odległych krainach dla pewnego kara-turiańskiego samuraja z Klanu Baika. Jest zrobiona z cienkiej, sztywnej skóry, przefarbowanej na czarno. Widnieją na niej jednak insygnia w postaci kwiatu śliwy, godła Klanu Baika. Jeden raz tylko założono ją przed bitwą, a było to wówczas, gdy Baika Himuro stoczył beznadziejną walkę ze swym wrogiem, innym samurajem, który napadł na jego włości. Uważa się, że wrogi klan przejął zbroję, a potem przehandlował ją w zamian za sprzęt oblężniczy.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: 4
Specjalne:
kiedy już zbroja zostanie ubrana, nie można jej zdjąć bez uciekania się do czaru Zdjęcie klątwy. Posiadacz zbroi nigdy nie jest świadomy, ile ma jeszcze punktów życia. Jednakże może liczyć na inne premie: przybywa mu 25 punktów życia, +75% odporności na bronie strzeleckie oraz niepodatność na ból. Zbroi tej mogą używać złodzieje, lecz kiedy ją założą, wszystkie ich zdolności złodziejskie tracą po 25%.
Waga: 20
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, II poziom (Pole kości); pojawia się losowo w ołtarzu w południowo – zachodniej części mapy.
Komentarz: Kiepska zbroja. Premia do punktów życia i odporności na bronie strzeleckie to bardzo przydatne efekty, zapewniana przez nią Klasa Pancerza też nie należy do najgorszych, ale brak informacji o aktualnym stanie zdrowia naszej postaci może znacznie utrudnić każdą, najłatwiejszą nawet potyczkę. Nie polecam.




Oceansoul - Czw 02.10.2008, 20:26:33
" /> Cytuj:



wojjoo - Pią 03.10.2008, 05:32:15
" />Pancerz cienia [obrazek - cienia]

Pancerz cienia to skórzana ćwiekowana zbroja stworzona przez Mistrzów Cieni z Amnu. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Ta zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+15% do Krycia się
Waga: 8
Może używać tylko:
Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to LEAT08.
Komentarz: Znakomita zbroja, wymarzone odzienie każdego złodzieja. Zapewnia noszącej ją postaci przyzwoitą Klasę Pancerza i znacznie zwiększa jej umiejętność Krycia się (zadanie ciosu w plecy jeszcze nigdy nie było tak łatwe!). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Wzmocniona zbroja skórzana +1 [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+35% do odporności na ataki obuchowe
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Nie tylko zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), ale zwiększa też w znacznym stopniu jej odporność na obrażenia obuchowe (młoty, wekiery, maczugi, kije itp.). Na pewno przyda się w starciach z przeciwnikami posługującymi się tego rodzaju orężem. Zdecydowanie polecam.

Zbroja skórzana [obrazek - skorzana]

Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja skórzana. Jest najgorszym ze wszystkich pancerzy dostępnych w grze, zapewnia bowiem Klasę Pancerza równą 8 (dla porównania – zbroja płytowa zapewnia KP 3). Przyda się jedynie drużynowym łotrzykom i druidom, a to i tak jedynie do czasu zdobycia zbroi skórzanej ćwiekowanej.

Zbroja skórzana +1 [obrazek - skorzana+1]

Skórzana zbroja, na przekór powszechnie przyjętej błędnej opinii, nie jest miękka i delikatna niczym skóra używana do produkcji butów łowców czy sukni druidów. Ten rodzaj skóry nie strzeże lepiej niż zwykłe ubranie. Magiczne zaklęcia wzmacniają ochronne właściwości takiej skórzanej zbroi.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 10
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Dolina Cieni, krypta na północnym zachodzie; na półce w zachodniej części mapy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 1 punkt), waży trochę mniej. W dalszym ciągu jest to jeden z gorszych pancerzy (wojownika weń nie ubierzemy), dlatego radziłbym go sprzedać (niedługo i tak znajdziemy dla naszego złodzieja coś lepszego).

Zbroja skórzana +2 [obrazek - skorzana+2]

Na pierwszy rzut oka ten pancerz wygląda jak zwykła zbroja skórzana, jednak baczniejsza obserwacja ujawnia ślady różnych magicznych ulepszeń. Nity łączące poszczególne części błyszczą jak wypolerowane. Skóra jest miękka i elastyczna w dotyku, ale pod mocnym uderzeniem natychmiast twardnieje. Pancerz jest dodatkowo wolny od trzeszczących odgłosów, normalnych dla zbroi skórzanych.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 5
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
3.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Hobart Szczeciniastostopy (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
4.Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), jest również nieznacznie lżejsza.. Na etapie gry, w którym mamy możliwość zdobycia pierwszego jej egzemplarza, będzie raczej bezużyteczna. Polecam spieniężyć.

Zbroja skórzana ćwiekowana [obrazek - cwiekowana]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 7
Waga: 25
Nie może używać:
Mag
Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja skórzana ćwiekowana. Jest to jeden ze słabszych pancerzy dostępnych w grze (ale najlepszy, jaki może nosić druid), nieznacznie lepszy od zbroi skórzanej. Zapewnia odzianej weń postaci Klasę Pancerza równą 7 (dla porównania – zbroja płytowa zapewnia KP 3). Przyda się jedynie we wczesnych etapach rozgrywki.

Zbroja skórzana ćwiekowana [obrazek - calianna]

Ta ciężka, wysadzana ćwiekami, skórzana zbroja, była prezentem od Siostry Calliany za ocalenie duszy Głosu z Durdel Anatha. Początkowo noszona była przez złodzieja tormijskiego o imieniu Rendel, który chciał w ten sposób odpokutować za grzechy. Zbroja jest wykonana z czerwonej skóry i ćwieków z brązu.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: 2
Specjalne:
-1 do Zręczności
-25% do wszystkich umiejętności złodziejskich
Waga: 35
Może używać tylko:
Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to ARMPEN.
Komentarz: Beznadziejny pancerz. Zapewnia co prawda bardzo dobrą Klasę Pancerza, ale znacznie obniża poziom wszystkich umiejętności złodziejskich oraz Zręczność noszącej go postaci. Nie byłby to żaden problem, gdyby zbroję tę mogli nosić wojownicy, ale, niestety, może być używana jedynie przez złodziei. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Zbroja skórzana ćwiekowana +1 [obrazek - 1]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
2.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 1 punkt), jest również trochę lżejsza.. Może się przydać, jeżeli mamy w drużynie druida, w innym przypadku radziłbym ją spieniężyć (złoto zawsze się przyda, a dla naszego złodzieja i tak niedługo znajdziemy jakiś lepszy pancerz).

Zbroja skórzana ćwiekowana +1: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+15% do Krycia się
+5% do odporności na magię
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Świątynia Zapomnianego Boga, II poziom; pojawia się losowo w skrzyni w drugim pokoju na północy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci nieznacznie lepszą Klasę Pancerza (różnica wynosi 1 punkt), zwiększa także jej odporność na magię i poziom umiejętności Krycia się w cieniu. Bardzo dobry pancerz, na pewno przyda się każdemu złodziejowi i łowcy (zwłaszcza w starciach z magami). Zdecydowanie polecam.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2 [obrazek - cwiekowana+2]

Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Waga: 8
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Smocze Oko, V poziom, komnata na północy (ta, w której znajduje się pięciu kapłanów Yuan-ti), schowana w tronie.
2.Niższa Głębia Dorna, strażnik pałacu Marketha Seth.
3.Posępny Mróz, I poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
4.Obóz barbarzyńców, w skrytce w zachodniej części mapy.
5.Zamek Maluradek, IV poziom lochów; tego typu zbroje noszą Szakale Szamani.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), jest również nieznacznie lżejsza.. Przydać się może tylko druidowi (każdy z wojowników będzie już najpewniej miał na sobie zbroję płytową, a łotrzyk powinien nosić Zbroję skórzaną +1: Zacienioną). Jeżeli jednak nie mamy takiej postaci w drużynie, pozostaje nam jedynie sprzedać pancerz Conlanowi.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2: Przyciągacz pocisków [obrazek - przyciagacz]

Ta dziwnie wyglądająca zbroja skórzana nie może zostać zdjęta bez pomocy czarodzieja. Zwiększa ochronę przeciwko wszystkim rodzajom broni do walki wręcz, ale czyni osobę, która ją nosi bardziej podatną na broń strzelecką. Wybór jest prosty, śmiercionośne strzały albo zabójcze miecze.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5 (15 przeciwko broni strzeleckiej)
Waga: 8
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w jednej ze skrzyń na północnym zachodzie.
Komentarz: Kompletnie nieprzydatny pancerz. Zapewnia co prawda zupełnie przyzwoitą Klasę Pancerza przeciwko broniom przeznaczonym do walki wręcz, ale jeżeli nasz bohater staje wobec przeciwników walczących broniami dystansowymi, to lepiej już, żeby był nagi. Zdecydowanie odradzam.

Zbroja skórzana ćwiekowana +2: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
+20% do Krycia się
+15% do odporności na ataki sieczne
+15% do odporności na ataki kłute
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to USLTR3A.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci trochę lepszą klasę pancerza (różnica wynosi 2 punkty), zwiększa także jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i poziom umiejętności Krycia się w cieniu. Bardzo dobry pancerz, na pewno przydałby się każdemu złodziejowi i łowcy (zwłaszcza w starciach z magami). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Zbroja skórzana ćwiekowana +4: Zacieniona [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
+30% do Krycia się
+20% do odporności na ataki sieczne
+20% do odporności na ataki kłute
+20% do odporności na ogień
+20% do odporności na elektryczność
Waga: 15
Może używać:
Złodziej
Łowca
Miejsce: Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
Komentarz: Ostatnia zbroja skórzana z serii Zacienionych, najpotężniejsza ze wszystkich i na całe szczęście dostępna w grze. Zapewnia noszącej ją postaci bardzo dobrą Klasę Pancerza (taką samą, co zbroja płytowa), zwiększa jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i na dwa żywioły, a także poprawia poziom umiejętności Krycie się w cieniu. Zdecydowanie polecam, każdy złodziej i łowca będzie zachwycony, gdy wdzieje na siebie ten wspaniały pancerz. Jedynym jego minusem jest to, że zdobywamy go stosunkowo późno.

Zbroja skórzana ćwiekowana odporności +3 [obrazek - 1]

Skórzana zbroja ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzoną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odstępach nitów, które są tak blisko siebie, że tworzą one elastyczną, ale trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje ataki broni siecznej i kłutej. Miękkie skórzane podbicie służy właściwie tylko do utrzymania nitów w miejscu.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+15% do odporności na ataki sieczne
+15% do odporności na ataki kłute
+15% do odporności na ogień
+15% do odporności na elektryczność
+2 do rzutów obronnych przeciw czarom
Waga: 15
Nie może używać:
Mag
Miejsce:
1.Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w jednej ze skrytek w jego komnacie.
2.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w sarkofagu w jednej z komnat w północno – zachodniej części mapy.
Komentarz: Umagiczniona wersja zbroi skórzanej ćwiekowanej. Zapewnia noszącej ją postaci o wiele lepszą klasę pancerza (różnica wynosi już 3 punkty), znacznie zwiększa też jej odporność na dwa rodzaje obrażeń fizycznych i na dwa żywioły, a także poprawia rzuty obronne przeciw czarom. Znakomity pancerz, jeden z najlepszych w grze. Polecam ubrać weń druida (jeżeli takowy znajduje się w drużynie) albo wojownika/złodzieja (będzie bardzo dobrze chroniony, a jednocześnie jego umiejętności złodziejskie nie będą niczym ograniczone).

Zbroja z łusek czarnego smoka [obrazek - luski]

Zbroja ta została wykonana przez krasnoludzkich płatnerzy i kapłanów z klanu Battlehammer, kiedy jeden z ich wojowników, Burenhal, pokonał na południu czarnego smoka. Niektórym krasnoludom nie podobało się noszenie zbroi wykonanej ze szczątków smoka, ale Bruenhal nosił ją z dumą aż po koniec swoich dni.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
+25% do odporności na kwas
+2 do rzutów obronnych na magię
Waga: 10
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; zbroję tę nosi właśnie Marketh. Komentarz: Kolejny świetny pancerz. Oprócz bardzo dobrej Klasy Pancerza, zapewnia premię do rzutów obronnych przeciw magii i do odporności na kwas (ten drugi efekt jest trochę mniej przydatny). Może się przydać, polecam.

Zbroja ze skóry rekina [obrazek - rekin]

Zbroja ze skóry rekina używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Jeżeli chodzi o ochronę, to odpowiada ona zbroi skórzanej; dodaje jednak 10% premii do odporności na ogień i kwas. Zbroja nie jest zbyt elastyczna i jest bardzo ściągnięta, gdy założy ją istota nie żyjąca w wodzie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+10% do odporności na ogień
+10% do odporności na kwas
Waga: 20
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, Sahuaginowie doborowi strażnicy. Komentarz: Beznadziejna zbroja. Zapewnia co prawda przyzwoitą premię do odporności na dwa żywioły, ale Klasa Pancerza równa 8 mogła nam się przydać w Easthaven, podczas potyczki z żukami – pod koniec przygód w Sercu Zimy nasi bohaterowie będą wymagali już lepszej ochrony. Nie warto nawet sprzedawać tego pancerza.

Zbroja ze skóry rekina i korali [obrazek - rekinkoral]

Zbroja ze skóry rekina i korali używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Wykonana jest ze skóry z rekina z rozmieszczonymi w strategicznych punktach koralowymi ćwiekami. Jeżeli chodzi o ochronę, to odpowiada ona zbroi skórzanej ćwiekowanej; dodaje jednak 10% premii do odporności na ogień i kwas. Zbroja nie jest zbyt elastyczna i jest bardzo ściągnięta, gdy założy ją istota nie żyjąca w wodzie.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 6
Specjalne:
+10% do odporności na ogień
+10% do odporności na kwas
-2 do zręczności
Waga: 30
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, leże Icasaracht, Sahuaginowie strażnicy królewscy.
Komentarz: Kolejny przykład beznadziejnego rzemiosła Sahuaginów. Pancerz ten zapewnia użytkownikowi nieznacznie lepszą Klasę Pancerza, niż zbroja ze skóry rekina, ale za to obniża jego Zręczność (co wpływa na TraK0 w walce broniami dystansowymi i Klasę Pancerza właśnie). Ponownie – nie polecam.

Zbroja żałobna [obrazek - zalobna]

Ta unikalna zbroja została wykonana w odległych krainach dla pewnego kara-turiańskiego samuraja z Klanu Baika. Jest zrobiona z cienkiej, sztywnej skóry, przefarbowanej na czarno. Widnieją na niej jednak insygnia w postaci kwiatu śliwy, godła Klanu Baika. Jeden raz tylko założono ją przed bitwą, a było to wówczas, gdy Baika Himuro stoczył beznadziejną walkę ze swym wrogiem, innym samurajem, który napadł na jego włości. Uważa się, że wrogi klan przejął zbroję, a potem przehandlował ją w zamian za sprzęt oblężniczy.

PARAMETRY:

Klasa pancerza: 4
Specjalne:
kiedy już zbroja zostanie ubrana, nie można jej zdjąć bez uciekania się do czaru Zdjęcie klątwy. Posiadacz zbroi nigdy nie jest świadomy, ile ma jeszcze punktów życia. Jednakże może liczyć na inne premie: przybywa mu 25 punktów życia, +75% odporności na bronie strzeleckie oraz niepodatność na ból. Zbroi tej mogą używać złodzieje, lecz kiedy ją założą, wszystkie ich zdolności złodziejskie tracą po 25%.
Waga: 20
Nie może używać:
Mag
Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, II poziom (Pole kości); pojawia się losowo na ołtarzu w południowo – zachodniej części mapy.
Komentarz: Kiepska zbroja. Premia do punktów życia i odporności na bronie strzeleckie to bardzo przydatne efekty, zapewniana przez nią Klasa Pancerza też nie należy do najgorszych, ale brak informacji o aktualnym stanie zdrowia naszej postaci może znacznie utrudnić każdą, najłatwiejszą nawet potyczkę. Nie polecam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.