ďťż
 
 
 
 

Wštki


[IWD] Zbrojownia - Topory (wojjoo)



wojjoo - Pon 29.09.2008, 19:32:06
" />Długi Topór Rzeźniczy [obrazek - rzezniczy]

Broń ta została zamówiona przez ekscentrycznego arystokratę Pelpa Cadari. Pelp był przyjacielem wszystkich chaotycznych kapłanów, często wspierając swymi pieniędzmi tego, kogo akurat lubił. Jego wspólnicy i służący zawsze utrzymywali odeń bezpieczną odległość, jako że jego nieokiełznany nastrój mógł w jednej chwili zmienić się z radosnej euforii na żałosną melancholię lub, co gorsza, niekontrolowaną wściekłość. Zapłacił ponad czterdzieści tysięcy sztuk złota za zrobienie tej halabardy, pomimo że używał jej tylko po to, aby "ciąć" dzikie ptactwo na długim stole obiadowym. Kiedy Pelp umarł, zostawił broń swojemu ulubionemu koziołkowi, Azuthowi. W razie śmierci Azutha broń miała przejść na pierwszą dziewczynę ubraną w niebieską suknię, która wejdzie do jego gabinetu. Dwanaście lat po śmierci Azutha siostrzenica Pelpa, Amara, weszła do jego gabinetu w poszukiwaniu jakiejś książki. Szambelan posiadłości Pelpa dał Długi Topór Rzeźniczy Amarze, kiedy skończyła szesnaście lat, a ona sprzedała tę broń, aby sfinansować swoje studia w akademii magii.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to LONGCLEV.
Komentarz: Bardzo dobry topór. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego niemagiczny pierwowzór. Niestety, aby zdobyć tę broń, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Los Wroga [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa na wywołanie szału bojowego u ofiary
25% szansa na zadanie +1K6 obrażeń od elektryczności
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią.
Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie jeden z lepszych toporów dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze celowi 1K6 punktów życia i na wywołanie u wroga szału bojowego (będzie wtedy atakował najbliżej stojące stworzenia, nieważne, czy to przyjaciel, czy wróg). Zdecydowanie polecam.

Naładowany topór bojowy +2 [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
50% szansa na +1K3 obrażeń od elektryczności
15% szansa na ogłuszenie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, korytarze orogów; pojawia się losowo przy zwłokach Kalabak w południowo wschodniej części mapy.
2.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, poszukiwacz przygód Shelhai.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze przeciwnikowi 1K3 punktów życia i trochę mniejsza na ogłuszenie przeciwnika (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Polecam.

Nieskazitelny topór bojowy [obrazek - 4]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Kolejny topór bojowy wykonany przez prawdziwego mistrza sztuki płatnerskiej. Przewyższa on jednak Topór wysokiej jakości, poprawia bowiem TraK0 władającej nim postaci nie o jeden, a o dwa punkty. Na etapie gry, w którym będziemy mieli możliwość nabycia go, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem.

Nieskazitelny topór oburęczny [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Ta broń to po prostu topór oburęczny wykonany przez prawdziwego mistrza sztuki kucia broni, który w jego tworzenie włożył cały swój kunszt. Dzięki temu uczynił posługiwanie się nim o wiele łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości dwóch punktów. Egzemplarz z Doliny Cienia na pewno się przyda, ten z Posępnego Mrozu już nie. Zdecydowanie polecam.

Oburęczny topór odporności +3 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+10% odporności na magię
+10% odporności na ataki sieczne
+10% odporności na ataki kłute
+10% odporności na ataki obuchowe
+10% odporności na broń strzelecką
+2 do wszystkich rzutów obronnych
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX4B.
Komentarz: Silnie umagiczniona wersja topora oburęcznego Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci dziesięcioprocentową odporność na obrażenia fizyczne i magię oraz premię do wszystkich rzutów obronnych w wysokości dwóch punktów. Znakomita broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Oburęczny topór większego przenikania +2 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
15% szansa na przeniknięcie ofiary
25% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Umagiczniony topór oburęczny. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie celowi dodatkowych 1K4 punktów obrażeń od zimna i trochę mniejsza na 'przeniknięcie' go (dodatkowe 16 punktów obrażeń od trucizny). Użyteczne. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że pierwszy jej egzemplarz możemy zdobyć dość późno (powinniśmy wtedy dysponować już potężniejszym orężem).

Oburęczny topór zarazy +2 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
15% szansa na zarażenie ofiary chorobą
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX3A.
Komentarz: Kolejny magiczny topór oburęczny o umagicznieniu równym +2. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zarażenie ofiary chorobą (coś znakomitego – przeciwnik otrzymuje obrażenia od trucizny tak długo, dopóki nie zginie lub nie zostanie rzucone na niego leczenie choroby). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Ognisty topór oburęczny +1 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
50% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od ognia
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX2A.
Komentarz: Topór oburęczny umagiczniony przez krasnoludy. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które odbierają celowi kolejne 1K3 punktów życia. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Ostrze Świętującego [obrazek- swietujacego]

Ten piękny topór został wykonany przez Briatha Srebrnorękiego, mistrza rzemiosła i oddanego czciciela Moradina. Briath stworzył tę broń by uczcić ukończenie wspaniałego pomnika swego boga, ojca krasnoludzkiej rasy. Topór umieścił na pomniku, gdyby kiedyś jakiś bohater potrzebował go do wyzwolenia Głębi Dorna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Głębia Dorna, kuźnia; topór ten ukryty jest w zamkniętym piecu, który otworzy się, gdy poinformujemy Norlinora o pozbyciu się Terikana.
Komentarz: Kolejny solidnie umagiczniony topór bojowy, mimo braku specjalnych parametrów jeden z lepszych w całej grze. Poprawia TraK0 władającej nim postaci o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia. Jest również bardzo szybki. Zdecydowanie polecam.

Pogromca Wiary [obrazek - 3]

Ten na pierwszy rzut oka niezgrabnie wyglądający topór ma krótką, ale dziwną historię. Według filozofów magii, Pogromca Wiary został zaczarowany przez niewiarę swojego właściciela, wojownika o imieniu Erion Sceptyk. Erion był człowiekiem, który zaprzeczał istnieniu świętej magii, a nawet samych bogów, co w Faerunie należało do rzadkości. Był znany ze starań o to, by udowodnić, że kapłani są szarlatanami, a święta magia tak naprawdę jest tylko inną odmianą normalnej magii. Mędrcy wierzą, że niezwykła wrogość Eriona względem świętych ludzi stworzyła w jego broni odpowiednią do jego zapatrywań, ogromną moc magiczną. Kapłani Selune z Bramy Zachodu skonfiskowali ten topór po tym, jak zabili Eriona, broniąc się przed jego atakiem. Obecnie wierzy się, że Erion jest jednym z niewierzących, którzy zostali użyci jako bloki do budowy Zamku Kości Myrkula.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
5% szansa na rzucenie Rozproszenia magii przy trafieniu
5% odporności na magię
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
Komentarz: Kiepska broń. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia mu niewielką premię do odporności na magię, a każde trafienie niesie za sobą znikomą szansę na rzucenie czaru Rozproszenie magii na cel. Nie warto wydawać na ten topór pieniędzy, wkrótce znajdziemy znacznie lepsze.

Prawda Benorga [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +4 (+1K6 obrażeń obuchowych)
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
10% szansa na ogłuszenie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAX4B.
Komentarz: Gdyby topór ten został umieszczony w świecie gry, mógłby śmiało ubiegać się o miano najpotężniejszego. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery i zwiększa zadawane przezeń obrażenia o aż 1K6 +4 punktów. Co więcej, zapewnia mu premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, a każde trafienie niesie za sobą niewielką szansę na ogłuszenie celu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Samotna Droga [obrazek - samotna]

Była to broń człowieka przeklętego, skazanego na błądzenie wzdłuż i wszerz Faerunu, za zbrodnie popełnione przeciwko elfom z Myth Drannor. Denell Harband był zaangażowany w powstanie "Szlaku Siekiery". Pod rozkazami swego dowódcy, Halvana Czarnego, wolno przebijał się przez elfie lasy pomimo protestów i powtarzających się ataków. Kiedy w końcu elfom udało się go pojmać, z naciskiem stwierdził, że nie jest winny, gdyż wypełniał tylko rozkazy. Rada elfów zdecydowała, że Denell będzie musiał przejść od Wybrzeża Mieczy w Faerunie do granicy na wschodzie i od Wielkiego Lodowca do Lurien. Wypełnienie tego zadania zabrało mu trzydzieści lat. Kiedy skończył, był świetnym wojownikiem, twardym i zaprawionym przez lata na obcych drogach. W drodze powrotnej do domu, przechodząc koło Harrowdale zobaczył drewniany posążek Halvana Czarnego, stojący dumnie w centrum małej wioski. Jednym ruchem ręki wbił swój olbrzymi topór w czoło posągu Halvana. Nie schodząc już z drogi, wrócił do swej chaty, gdzie żył do końca swych dni, jako odludny rolnik.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Kondycji
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia władającemu nim bohaterowi premię do Kondycji w wysokości jednego punktu (co może mieć wpływ na jego ilość punktów życia i niektóre rzuty obronne). Solidna bron. Jeżeli mamy w drużynie postać szkolącą się w walce toporami, to powinniśmy rozważyć ten zakup.

Szał Młodości [obrazek - szal]

Topór ten został wykonany dla młodego, potężnego wojownika barbarzyńców o imieniu Hegelfden. Kiedy przyszedł na świat w Klanie Łosia, szamani prorokowali, że zostanie wielkim wojownikiem. Hegelfden dorastał w przekonaniu, że jest kimś specjalnym, ważnym i w pewien sposób lepszym niż ci, którzy go otaczają. Zanim skończył siedemnaście lat, był już wojownikiem znamienitym i wielce utalentowanym. Ogromnej postury, szybki i przebiegły - Hegelfden nie mógł znaleźć sobie równych wśród swoich. Podczas podróży przez góry Grzbiet Świata Hegelfden pojmał dwóch krasnoludów, których napotkał w jakiejś jaskini. Zagroził, że nie puści ich wolno, dopóki nie stworzą dlań wspaniałego topora. Krasnoludy niechętnie zgodziły się wypełnić jego wolę. W rezultacie powstał olbrzymi topór bitewny, ostry jak brzytwa, z grubym trzonem. Kiedy krasnoludy poprosiły Hegelfdena, aby ich puścił wolno, barbarzyńca odmówił, chciał bowiem, aby mu usługiwali. Wówczas krasnoludy rzuciły nań klątwę. Powiedziały, że owoc jego nadużycia będzie zarazem jego zgubą. Hegelfden roześmiał się im w twarz i nie zmienił swojej decyzji. Nazajutrz, w bitwie z wrogim szczepem, Hegelfden wpadł w szał bitewny i począł łaknąć krwi, zabijając wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Jego współplemieńcy, przekonani że Hegelfden postradał zmysły, zamordowali go. Jego topór pozostał na polu bitwy, kiedy inni wojownicy zanieśli ciało do obozowiska. Gdy wrócili, krasnoludów nigdzie nie było.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +5
TraK0: +5
Specjalne:
5% szansa na to, że posiadacz wpadnie w szał bitewny na 10 rund
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn.
Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych toporów dostępnych w grze. Poprawia TraK0 władającej nim postaci aż o pięć punktów i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia. Jest też niezwykle szybki. Jedynym jego minusem jest fakt, że przy każdym trafieniu istnieje znikoma szansa na że posiadacz wpadnie w szał w bojowy na długi czas (i będzie wtedy atakował zarówno wrogów, jak i przyjaciół). Proponuje podjąć ryzyko i uzbroić w tę broń jednego z naszych wojowników.

Tasak Guktoka [obrazek - tasak]

Ten olbrzymi topór należał do Guktoka, wodza orków. Guktok cieszył się ponurą sławą wśród swoich za zwycięstwa odniesione przeciwko kilku krasnoludzkim przyczółkom na północy. Znany był też ze skrajnego okrucieństwa, któremu dawał upust, jeśli jakiś nieszczęsny krasnolud wpadł mu w ręce. Spotkał go straszliwy koniec, kiedy krasnoludy z Głębi Dorna urządziły na niego zasadzkę i wymordowały cały jego klan. Pojmały wówczas Guktoka, obcięły mu głowę i nasadziły na pikę, jako ostrzeżenie dla innych orków, które śmiałyby zapuścić się na ten teren.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2, +4 przeciwko Krasnoludom
TraK0: +2, +4 przeciwko Krasnoludom
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Postacie Dobre
Kapłan
Złodziej
Mag
Druid
Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy Cienistym roku herszcie (zasadzka na północnym zachodzie).
Komentarz: Kolejny niezły topór bojowy, szczególnie zabójczy w starciach z krasnoludami (swoją drogą, krasnoludy spotkane podczas gry możemy wyliczyć na palcach jednej dłoni). Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty (o cztery w przypadku wyżej wymienionych istot) i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia. Jest to kiepska broń, polecałbym ją spieniężyć.

Toporek [obrazek - toporek]

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny toporek. Zadaje przeciętne obrażenia, ale jest całkiem szybki i możemy używać go zarówno w walce wręcz, jak i w walce na dystans. Największym minusem tej broni jest fakt, że dziesięć jej sztuk zajmuje jedno miejsce w ekwipunku.

Toporek +2 [obrazek - toporek+2]

Ten magiczny toporek został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie, jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń (w zwarciu): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Specjalne:
wraca do ręki właściciela po rzuceniu
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Smocze Oko, V poziom, na stole w komnacie Wielkiego Kata.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Umagiczniona wersja toporka. Poprawia Trak0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Największym plusem tej broni jest fakt, że po rzuceniu wraca z powrotem do władającej nią postaci (teraz nie musimy już dźwigać nie wiadomo ilu toporków, żeby nasz wojownik mógł zadawać obrażenia oddalonym przeciwnikom). Zdecydowanie polecam.

Topór bojowy [obrazek - 3]

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny topór bojowy. Zadaje przyzwoite obrażenia, waży niewiele i pozwala dzierżącemu go wojownikowi na korzystanie z tarczy. Solidna broń. Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry.

Topór bojowy +1 [obrazek - 2]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn na północy.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
3.Zamek Maluradek, parter wieży na północnym wschodzie; takimi toporami walczą niektóre Ożywione zbroje płytowe.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 użytkownika o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Topór bojowy +2: 'Echa z Głębi Dorna' [obrazek - topor+2]

Spośród licznego oręża wykutego w cieniu gór Grzbietu Świata, wiele nosi na sobie znak krasnoludzkich kowali. Ten wspaniały topór bojowy jest właśnie jednym z nich. Stal, z której został wykonany, oraz doskonałe wyważenie potwierdzają tylko mistrzostwo doskonałego płatnerza. Dodatkowo jego ostrze zostało magicznie zaklęte, dzięki czemu bronią tą można teraz zadawać obrażenia także istotom nadnaturalnym. Tak jak w przypadku wielu broni krasnoludzkiego pochodzenia, jego żeleźce jest lekkie, dzięki czemu może nim wykonywać zamachy z większą częstotliwością, a odporne na stępienie się ostrze zawsze zadaje czyste uderzenie. Wzdłuż trzonka wyryto krasnoludzkie runy, która składają się na słowo "Głębia Dorna". Nie ma wątpliwości, że twórca topora chciał w ten sposób oznaczyć miejsce jego wytworzenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
Typ obrażeń: cięte
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na wschodzie.
Komentarz: Zwykły topór bojowy +2 – poprawia TraK0 władającej nim postaci o dwa właśnie i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia, jest też nieznacznie szybszy niż jego niemagiczny pierwowzór. W momencie, w którym będziemy mogli zdobyć tę broń, powinniśmy już dysponować lepszymi toporami. Polecam spieniężyć.

Topór bojowy +2: Obrońca [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Klasa Pancerza: +2
+10% odporności na pociski
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Smocze Oko, II poziom; przy zwłokach na końcu korytarza z żukami (północny wschód).
2.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Roald Tunnelfist (jedynie przy zwłokach, nie można ukraść).
3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Kolejny magiczny topór bojowy, pierwszy naprawdę interesujący egzemplarz, jaki możemy zdobyć w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nim postaci premię w wysokości dwóch punktów do Klasy Pancerza i dziesięcioprocentową odporność na obrażenia od pocisków. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Znakomity oręż, zdecydowanie polecam.

Topór bojowy +3: Zmęczenie [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
20% szansa na spowolnienie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, korytarze orogów; pojawia się losowo przy zwłokach Kalabak w południowo wschodniej części mapy.
2. Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy.
3.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
Komentarz: Znakomita broń, jeden z lepszych toporów bojowych dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na spowolnienie celu (spowolniona istota otrzymuje karę do Klasy Pancerza w wysokości czterech punktów).

Topór bojowy wysokiej jakości [obrazek - 4]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie.
2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Poszarpanych szkieletach i Strażnikach świątyni.
3.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
4.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Ta broń to po prostu topór bojowy wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Egzemplarze z Doliny Cienia będą mogły się przydać, pozostałe polecam sprzedać (gdy je zdobędziemy, będziemy już w posiadaniu potężniejszych broni).

Topór Jorila [obrazek - joril]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 150 do 180 cm zakończonego bardzo ciężkim ostrzem. Topór ma żeleźdźce z obu stron trzonka. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

Bronią tą władał Joril Śnieżnobrody, przywódca lodowych olbrzymów. Została ona umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K12 +3
TraK0: +3
Kondycja: +1
Zręczność: -1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; broń tę znajdziemy przy Jorilu.
Komentarz: Przeciętna broń. Poprawia co prawda TraK0 władającej nią postaci o trzy punkty i zwiększa o tyle samo zadawane przez nią obrażenia, ale obniża jej Zręczność, co negatywnie odbije się na Klasie Pancerza. Równoważyć ma to premia do Kondycji, ale, moim zdaniem, nie ma ona aż tak wielkiego znaczenia jak Zręczność (wartość 18 w zupełności wystarczy). W momencie, w którym zdobędziemy tę broń, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem (np. Samotną Drogą).

Topór Lorda Minotaura [obrazek - minotaur]

Ta wspaniała broń należała kiedyś do Lorda Minotaura, zamieszkującego katakumby Mistrza Wabienia. Topór ma podwójne ostrze osadzone na solidnym, dębowym trzonku. Jest doskonale wyważony i można nim władać jedną ręką. Jest to zaczarowana broń, w związku z czym jej użytkownik zyskuje premię +4 do uderzenia i do zadawanych obrażeń. Poza tym, przy każdym udanym trafieniu istnieje 25% szans na ogłuszenie przeciwnika na 1k4 rund.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K12 +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Zamek Maluradek, V poziom lochów, Lord Minotaur w północno – zachodniej części mapy.
Komentarz: Bardzo dobra broń, zdecydowanie jeden z najlepszych toporów dostępnych w całej grze (o ile nie najlepszy). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest minimalnie szybszy od zwykłego topora oburęcznego. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na ogłuszenie przeciwnika (istota ogłuszona jest trafiana automatycznie; parametry te są wymienione w opisie broni, dla niepoznaki). Gorąco polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem.

Topór oburęczny [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka, lub dwa, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; takimi toporami walczą lodowe olbrzymy właśnie.
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny topór oburęczny. Zadaje największe obrażenia ze wszystkich broni dostępnych w grze, ale jest również najwolniejszy i, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje obie ręce (co uniemożliwia jednoczesne korzystanie z tarczy). Jego przewagę nad broniami jednoręcznymi stanowi zwiększony zasięg ataku (dobrą metodą jest posyłanie do pierwszej linii ciężko opancerzonej postaci i ustawianie za jej plecami włóczników, halabardników i bohaterów walczących toporami oburęcznymi właśnie – będą oni ranić wrogów bez narażania się na ich ciosy). Jeżeli mamy w drużynie wielu wojowników, warto jednego z nich szkolić w walce tego typu orężem, w grze bowiem będziemy mieli możliwość zdobycia wielu jego magicznych egzemplarzy.

Topór oburęczny +2: Dający Życie [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
10% szansa na odzyskanie 2K3 PŻ
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednym z grobowców czterech rycerzy na północnym wschodzie.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ale ma spore opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też bardzo nikła szansa na uleczenie 2K3 punktów życia walczącego. W momencie, w którym znajdziemy tę bron, powinniśmy być już w posiadaniu lepszego oręża (np. Losu Wroga albo Topora bojowego +3: Zmęczenie) – w takiej sytuacji ten topór radziłbym sprzedać.

Topór Schwytanych Dusz [obrazek - schwytanych]

Jak wiele znakomitych broni krasnoludzkich, topór ten został zaczarowany dzięki modłom i oddaniu krasnoludzkich kapłanów. Topór Schwytanych Dusz stworzono jako obronę przed ożywionymi ciałami wrogów i sojuszników, które magowie i kapłanki mrocznych elfów nieustannie kierowały przeciwko krasnoludom. Posłużył się nim Jamoth Stonetree w Bitwie Umarłych, kiedy to grupa dwudziestu krasnoludzkich weteranów odparła atak mrocznych magów i ich armi złożonych z zombie, ghuli i zmor.

Napis wyryty na wiecznie ostrym ostrzu: "Z każdym pchnięciem, wyzwolenie."

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
TraK0: +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, II poziom; na ziemi, obok pieca w północno wschodniej części mapy.
2.Głębia Dorna, Hol bohaterów, w grobowcu Jamotha (drugi po prawej stronie).
Komentarz: Kolejny bardzo dobry topór, szczególnie zabójczy w starciach z nieumarłymi. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty (o pięć w przypadku walki z wyżej wspomnianymi), o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest znacznie szybszy od swego niemagicznego pierwowzoru. Na pewno przyda nam się już w Głębi Dorna, gdzie spotkamy wiele szkieletów, zombie, a nawet potężnego lisza. Zdecydowanie polecam tę broń każdej postaci szkolonej w walce toporami.

Trujący topór bojowy +2 [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa na zatrucie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Postacie Dobre
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAX3A.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zatrucie celu (dodatkowe 20 punktów obrażeń od trucizny). Niezła broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).




Oceansoul - Sob 04.10.2008, 16:45:22
" /> Cytuj:



wojjoo - Nie 05.10.2008, 05:27:23
" />Długi Topór Rzeźniczy [obrazek - rzezniczy]

Broń ta została zamówiona przez ekscentrycznego arystokratę Pelpa Cadari. Pelp był przyjacielem wszystkich chaotycznych kapłanów, często wspierając swymi pieniędzmi tego, kogo akurat lubił. Jego wspólnicy i służący zawsze utrzymywali odeń bezpieczną odległość, jako że jego nieokiełznany nastrój mógł w jednej chwili zmienić się z radosnej euforii na żałosną melancholię lub, co gorsza, niekontrolowaną wściekłość. Zapłacił ponad czterdzieści tysięcy sztuk złota za zrobienie tej halabardy, pomimo że używał jej tylko po to, aby "ciąć" dzikie ptactwo na długim stole obiadowym. Kiedy Pelp umarł, zostawił broń swojemu ulubionemu koziołkowi, Azuthowi. W razie śmierci Azutha broń miała przejść na pierwszą dziewczynę ubraną w niebieską suknię, która wejdzie do jego gabinetu. Dwanaście lat po śmierci Azutha siostrzenica Pelpa, Amara, weszła do jego gabinetu w poszukiwaniu jakiejś książki. Szambelan posiadłości Pelpa dał Długi Topór Rzeźniczy Amarze, kiedy skończyła szesnaście lat, a ona sprzedała tę broń, aby sfinansować swoje studia w akademii magii.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabardy
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to LONGCLEV.
Komentarz: Bardzo dobry topór. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego niemagiczny pierwowzór. Niestety, aby zdobyć tę broń, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Los Wroga [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa na wywołanie szału bojowego u ofiary
25% szansa na zadanie +1K6 obrażeń od elektryczności
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników za panną Ilmadią.
Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie jeden z lepszych toporów dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze celowi 1K6 punktów życia i na wywołanie u wroga szału bojowego (będzie wtedy atakował najbliżej stojące stworzenia, nieważne, czy to przyjaciel, czy wróg). Zdecydowanie polecam.

Naładowany topór bojowy +2 [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
50% szansa na +1K3 obrażeń od elektryczności
15% szansa na ogłuszenie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, korytarze orogów; pojawia się losowo przy zwłokach Kalabak w południowo wschodniej części mapy.
2.Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie, poszukiwacz przygód Shelhai.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze przeciwnikowi 1K3 punktów życia i trochę mniejsza na ogłuszenie przeciwnika (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Polecam.

Nieskazitelny topór bojowy [obrazek - 4]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Kolejny topór bojowy wykonany przez prawdziwego mistrza sztuki płatnerskiej. Przewyższa on jednak Topór wysokiej jakości, poprawia bowiem TraK0 władającej nim postaci nie o jeden, a o dwa punkty. Na etapie gry, w którym będziemy mieli możliwość nabycia go, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem.

Nieskazitelny topór oburęczny [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Ta broń to po prostu topór oburęczny wykonany przez prawdziwego mistrza sztuki kucia broni, który w jego tworzenie włożył cały swój kunszt. Dzięki temu uczynił posługiwanie się nim o wiele łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości dwóch punktów. Egzemplarz z Doliny Cienia na pewno się przyda, ten z Posępnego Mrozu już nie. Zdecydowanie polecam.

Oburęczny topór odporności +3 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+10% odporności na magię
+10% odporności na ataki sieczne
+10% odporności na ataki kłute
+10% odporności na ataki obuchowe
+10% odporności na broń strzelecką
+2 do wszystkich rzutów obronnych
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX4B.
Komentarz: Silnie umagiczniona wersja topora oburęcznego Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci dziesięcioprocentową odporność na obrażenia fizyczne i magię oraz premię do wszystkich rzutów obronnych w wysokości dwóch punktów. Znakomita broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Oburęczny topór większego przenikania +2 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
15% szansa na przeniknięcie ofiary
25% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Umagiczniony topór oburęczny. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie celowi dodatkowych 1K4 punktów obrażeń od zimna i trochę mniejsza na 'przeniknięcie' go (dodatkowe 16 punktów obrażeń od trucizny). Użyteczne. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że pierwszy jej egzemplarz możemy zdobyć dość późno (powinniśmy wtedy dysponować już potężniejszym orężem).

Oburęczny topór zarazy +2 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
15% szansa na zarażenie ofiary chorobą
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX3A.
Komentarz: Kolejny magiczny topór oburęczny o umagicznieniu równym +2. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na zarażenie ofiary chorobą (coś znakomitego – przeciwnik otrzymuje obrażenia od trucizny tak długo, dopóki nie zginie lub nie zostanie rzucone na niego leczenie choroby). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Ognisty topór oburęczny +1 [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
50% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od ognia
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAX2A.
Komentarz: Topór oburęczny umagiczniony przez krasnoludy. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie magicznych płomieni, które odbierają celowi kolejne 1K3 punktów życia. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Ostrze Świętującego [obrazek- swietujacego]

Ten piękny topór został wykonany przez Briatha Srebrnorękiego, mistrza rzemiosła i oddanego czciciela Moradina. Briath stworzył tę broń by uczcić ukończenie wspaniałego pomnika swego boga, ojca krasnoludzkiej rasy. Topór umieścił na pomniku, gdyby kiedyś jakiś bohater potrzebował go do wyzwolenia Głębi Dorna.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Głębia Dorna, kuźnia; topór ten ukryty jest w zamkniętym piecu, który otworzy się, gdy poinformujemy Norlinora o pozbyciu się Terikana.
Komentarz: Kolejny solidnie umagiczniony topór bojowy, mimo braku specjalnych parametrów jeden z lepszych w całej grze. Poprawia TraK0 władającej nim postaci o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia. Jest również bardzo szybki. Zdecydowanie polecam.

Pogromca Wiary [obrazek - 3]

Ten na pierwszy rzut oka niezgrabnie wyglądający topór ma krótką, ale dziwną historię. Według filozofów magii, Pogromca Wiary został zaczarowany przez niewiarę swojego właściciela, wojownika o imieniu Erion Sceptyk. Erion był człowiekiem, który zaprzeczał istnieniu świętej magii, a nawet samych bogów, co w Faerunie należało do rzadkości. Był znany ze starań o to, by udowodnić, że kapłani są szarlatanami, a święta magia tak naprawdę jest tylko inną odmianą normalnej magii. Mędrcy wierzą, że niezwykła wrogość Eriona względem świętych ludzi stworzyła w jego broni odpowiednią do jego zapatrywań, ogromną moc magiczną. Kapłani Selune z Bramy Zachodu skonfiskowali ten topór po tym, jak zabili Eriona, broniąc się przed jego atakiem. Obecnie wierzy się, że Erion jest jednym z niewierzących, którzy zostali użyci jako bloki do budowy Zamku Kości Myrkula.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
5% szansa na rzucenie Rozproszenia magii przy trafieniu
5% odporności na magię
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
Komentarz: Kiepska broń. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia mu niewielką premię do odporności na magię, a każde trafienie niesie za sobą znikomą szansę na rzucenie czaru Rozproszenie magii na cel. Nie warto wydawać na ten topór pieniędzy, wkrótce znajdziemy znacznie lepsze.

Prawda Benorga [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +4 (+1K6 obrażeń obuchowych)
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
10% szansa na ogłuszenie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAX4B.
Komentarz: Gdyby topór ten został umieszczony w świecie gry, mógłby śmiało ubiegać się o miano najpotężniejszego. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery i zwiększa zadawane przezeń obrażenia o aż 1K6 +4 punktów. Co więcej, zapewnia mu premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, a każde trafienie niesie za sobą niewielką szansę na ogłuszenie celu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

Samotna Droga [obrazek - samotna]

Była to broń człowieka przeklętego, skazanego na błądzenie wzdłuż i wszerz Faerunu, za zbrodnie popełnione przeciwko elfom z Myth Drannor. Denell Harband był zaangażowany w powstanie "Szlaku Siekiery". Pod rozkazami swego dowódcy, Halvana Czarnego, wolno przebijał się przez elfie lasy pomimo protestów i powtarzających się ataków. Kiedy w końcu elfom udało się go pojmać, z naciskiem stwierdził, że nie jest winny, gdyż wypełniał tylko rozkazy. Rada elfów zdecydowała, że Denell będzie musiał przejść od Wybrzeża Mieczy w Faerunie do granicy na wschodzie i od Wielkiego Lodowca do Lurien. Wypełnienie tego zadania zabrało mu trzydzieści lat. Kiedy skończył, był świetnym wojownikiem, twardym i zaprawionym przez lata na obcych drogach. W drodze powrotnej do domu, przechodząc koło Harrowdale zobaczył drewniany posążek Halvana Czarnego, stojący dumnie w centrum małej wioski. Jednym ruchem ręki wbił swój olbrzymi topór w czoło posągu Halvana. Nie schodząc już z drogi, wrócił do swej chaty, gdzie żył do końca swych dni, jako odludny rolnik.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do Kondycji
Waga: 10
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora oburęcznego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia władającemu nim bohaterowi premię do Kondycji w wysokości jednego punktu (co może mieć wpływ na jego ilość punktów życia i niektóre rzuty obronne). Solidna bron. Jeżeli mamy w drużynie postać szkolącą się w walce toporami, to powinniśmy rozważyć ten zakup.

Szał Młodości [obrazek - szal]

Topór ten został wykonany dla młodego, potężnego wojownika barbarzyńców o imieniu Hegelfden. Kiedy przyszedł na świat w Klanie Łosia, szamani prorokowali, że zostanie wielkim wojownikiem. Hegelfden dorastał w przekonaniu, że jest kimś specjalnym, ważnym i w pewien sposób lepszym niż ci, którzy go otaczają. Zanim skończył siedemnaście lat, był już wojownikiem znamienitym i wielce utalentowanym. Ogromnej postury, szybki i przebiegły - Hegelfden nie mógł znaleźć sobie równych wśród swoich. Podczas podróży przez góry Grzbiet Świata Hegelfden pojmał dwóch krasnoludów, których napotkał w jakiejś jaskini. Zagroził, że nie puści ich wolno, dopóki nie stworzą dlań wspaniałego topora. Krasnoludy niechętnie zgodziły się wypełnić jego wolę. W rezultacie powstał olbrzymi topór bitewny, ostry jak brzytwa, z grubym trzonem. Kiedy krasnoludy poprosiły Hegelfdena, aby ich puścił wolno, barbarzyńca odmówił, chciał bowiem, aby mu usługiwali. Wówczas krasnoludy rzuciły nań klątwę. Powiedziały, że owoc jego nadużycia będzie zarazem jego zgubą. Hegelfden roześmiał się im w twarz i nie zmienił swojej decyzji. Nazajutrz, w bitwie z wrogim szczepem, Hegelfden wpadł w szał bitewny i począł łaknąć krwi, zabijając wszystkich, którzy weszli mu w drogę. Jego współplemieńcy, przekonani że Hegelfden postradał zmysły, zamordowali go. Jego topór pozostał na polu bitwy, kiedy inni wojownicy zanieśli ciało do obozowiska. Gdy wrócili, krasnoludów nigdzie nie było.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +5
TraK0: +5
Specjalne:
5% szansa na to, że posiadacz wpadnie w szał bitewny na 10 rund
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 6
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn.
Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych toporów dostępnych w grze. Poprawia TraK0 władającej nim postaci aż o pięć punktów i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia. Jest też niezwykle szybki. Jedynym jego minusem jest fakt, że przy każdym trafieniu istnieje znikoma szansa na to, że posiadacz wpadnie w szał w bojowy na długi czas (i będzie wtedy atakował zarówno wrogów, jak i przyjaciół). Proponuję podjąć ryzyko i uzbroić w tę broń jednego z naszych wojowników.

Tasak Guktoka [obrazek - tasak]

Ten olbrzymi topór należał do Guktoka, wodza orków. Guktok cieszył się ponurą sławą wśród swoich za zwycięstwa odniesione przeciwko kilku krasnoludzkim przyczółkom na północy. Znany był też ze skrajnego okrucieństwa, któremu dawał upust, jeśli jakiś nieszczęsny krasnolud wpadł mu w ręce. Spotkał go straszliwy koniec, kiedy krasnoludy z Głębi Dorna urządziły na niego zasadzkę i wymordowały cały jego klan. Pojmały wówczas Guktoka, obcięły mu głowę i nasadziły na pikę, jako ostrzeżenie dla innych orków, które śmiałyby zapuścić się na ten teren.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2, +4 przeciwko Krasnoludom
TraK0: +2, +4 przeciwko Krasnoludom
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Postacie Dobre
Kapłan
Złodziej
Mag
Druid
Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom; pojawia się losowo przy Cienistym roku herszcie (zasadzka na północnym zachodzie).
Komentarz: Kolejny niezły topór bojowy, szczególnie zabójczy w starciach z krasnoludami (swoją drogą, krasnoludy spotkane podczas gry możemy wyliczyć na palcach jednej dłoni). Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty (o cztery w przypadku wyżej wymienionych istot) i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia. Jest to kiepska broń, polecałbym ją spieniężyć.

Toporek [obrazek - toporek]

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny toporek. Zadaje przeciętne obrażenia, ale jest całkiem szybki i możemy używać go zarówno w walce wręcz, jak i na dystans. Największym minusem tej broni jest fakt, że dziesięć jej sztuk zajmuje jedno miejsce w ekwipunku.

Toporek +2 [obrazek - toporek+2]

Ten magiczny toporek został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie, jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +2
Typ obrażeń (w zwarciu): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Specjalne:
wraca do ręki właściciela po rzuceniu
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Smocze Oko, V poziom, na stole w komnacie Wielkiego Kata.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Umagiczniona wersja toporka. Poprawia Trak0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Największym plusem tej broni jest fakt, że po rzuceniu wraca z powrotem do władającej nią postaci (teraz nie musimy już dźwigać nie wiadomo ilu toporków, żeby nasz wojownik mógł zadawać obrażenia oddalonym przeciwnikom). Zdecydowanie polecam.

Topór bojowy [obrazek - 3]

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny topór bojowy. Zadaje przyzwoite obrażenia, waży niewiele i pozwala dzierżącemu go wojownikowi na korzystanie z tarczy. Solidna broń. Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry.

Topór bojowy +1 [obrazek - 2]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn na północy.
2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
3.Zamek Maluradek, parter wieży na północnym wschodzie; takimi toporami walczą niektóre Ożywione zbroje płytowe.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 użytkownika o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam.

Topór bojowy +2: 'Echa z Głębi Dorna' [obrazek - topor+2]

Spośród licznego oręża wykutego w cieniu gór Grzbietu Świata, wiele nosi na sobie znak krasnoludzkich kowali. Ten wspaniały topór bojowy jest właśnie jednym z nich. Stal, z której został wykonany, oraz doskonałe wyważenie potwierdzają tylko mistrzostwo doskonałego płatnerza. Dodatkowo jego ostrze zostało magicznie zaklęte, dzięki czemu bronią tą można teraz zadawać obrażenia także istotom nadnaturalnym. Tak jak w przypadku wielu broni krasnoludzkiego pochodzenia, jego żeleźce jest lekkie, dzięki czemu może nim wykonywać zamachy z większą częstotliwością, a odporne na stępienie się ostrze zawsze zadaje czyste uderzenie. Wzdłuż trzonka wyryto krasnoludzkie runy, która składają się na słowo "Głębia Dorna". Nie ma wątpliwości, że twórca topora chciał w ten sposób oznaczyć miejsce jego wytworzenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
Typ obrażeń: cięte
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Odcięta Dłoń, I poziom; pojawia się losowo w stosie krzeseł w komnacie na wschodzie.
Komentarz: Zwykły topór bojowy +2 – poprawia TraK0 władającej nim postaci o dwa właśnie i o tyle samo zwiększa zadawane przez nią obrażenia, jest też nieznacznie szybszy niż jego niemagiczny pierwowzór. W momencie, w którym będziemy mogli zdobyć tę broń, powinniśmy już dysponować lepszymi toporami. Polecam spieniężyć.

Topór bojowy +2: Obrońca [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Klasa Pancerza: +2
+10% odporności na pociski
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Smocze Oko, II poziom; przy zwłokach na końcu korytarza z żukami (północny wschód).
2.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Roald Tunnelfist (jedynie przy zwłokach, nie można ukraść).
3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Kolejny magiczny topór bojowy, pierwszy naprawdę interesujący egzemplarz, jaki możemy zdobyć w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Co więcej, zapewnia walczącej nim postaci premię w wysokości dwóch punktów do Klasy Pancerza i dziesięcioprocentową odporność na obrażenia od pocisków. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Znakomity oręż, zdecydowanie polecam.

Topór bojowy +3: Zmęczenie [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
20% szansa na spowolnienie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, korytarze orogów; pojawia się losowo przy zwłokach Kalabak w południowo wschodniej części mapy.
2. Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy.
3.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye.
Komentarz: Znakomita broń, jeden z lepszych toporów bojowych dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na spowolnienie celu (spowolniona istota otrzymuje karę do Klasy Pancerza w wysokości czterech punktów).

Topór bojowy wysokiej jakości [obrazek - 4]

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8
TraK0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie.
2.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Poszarpanych szkieletach i Strażnikach świątyni.
3.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen.
4.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
Komentarz: Ta broń to po prostu topór bojowy wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym – dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Egzemplarze z Doliny Cienia będą mogły się przydać, pozostałe polecam sprzedać (gdy je zdobędziemy, będziemy już w posiadaniu potężniejszych broni).

Topór Jorila [obrazek - joril]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 150 do 180 cm zakończonego bardzo ciężkim ostrzem. Topór ma żeleźdźce z obu stron trzonka. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

Bronią tą władał Joril Śnieżnobrody, przywódca lodowych olbrzymów. Została ona umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K12 +3
TraK0: +3
Kondycja: +1
Zręczność: -1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; broń tę znajdziemy przy Jorilu.
Komentarz: Przeciętna broń. Poprawia co prawda TraK0 władającej nią postaci o trzy punkty i zwiększa o tyle samo zadawane przez nią obrażenia, ale obniża jej Zręczność, co negatywnie odbije się na Klasie Pancerza. Równoważyć ma to premia do Kondycji, ale, moim zdaniem, nie ma ona aż tak wielkiego znaczenia jak Zręczność (wartość 18 w zupełności wystarczy). W momencie, w którym zdobędziemy tę broń, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem (np. Samotną Drogą).

Topór Lorda Minotaura [obrazek - minotaur]

Ta wspaniała broń należała kiedyś do Lorda Minotaura, zamieszkującego katakumby Mistrza Wabienia. Topór ma podwójne ostrze osadzone na solidnym, dębowym trzonku. Jest doskonale wyważony i można nim władać jedną ręką. Jest to zaczarowana broń, w związku z czym jej użytkownik zyskuje premię +4 do uderzenia i do zadawanych obrażeń. Poza tym, przy każdym udanym trafieniu istnieje 25% szans na ogłuszenie przeciwnika na 1k4 rund.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K12 +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Zamek Maluradek, V poziom lochów, Lord Minotaur w północno – zachodniej części mapy.
Komentarz: Bardzo dobra broń, zdecydowanie jeden z najlepszych toporów dostępnych w całej grze (o ile nie najlepszy). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest minimalnie szybszy od zwykłego topora oburęcznego. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na ogłuszenie przeciwnika (istota ogłuszona jest trafiana automatycznie; parametry te są wymienione w opisie broni, dla niepoznaki). Gorąco polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem.

Topór oburęczny [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza. Topór ten może mieć jedno żeleźdźce z jednej strony trzonka, lub dwa, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; takimi toporami walczą lodowe olbrzymy właśnie.
Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny topór oburęczny. Zadaje największe obrażenia ze wszystkich broni dostępnych w grze, ale jest również najwolniejszy i, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje obie ręce (co uniemożliwia jednoczesne korzystanie z tarczy). Jego przewagę nad broniami jednoręcznymi stanowi zwiększony zasięg ataku (dobrą metodą jest posyłanie do pierwszej linii ciężko opancerzonej postaci i ustawianie za jej plecami włóczników, halabardników i bohaterów walczących toporami oburęcznymi właśnie – będą oni ranić wrogów bez narażania się na ich ciosy). Jeżeli mamy w drużynie wielu wojowników, warto jednego z nich szkolić w walce tego typu orężem, w grze bowiem będziemy mieli możliwość zdobycia wielu jego magicznych egzemplarzy.

Topór oburęczny +2: Dający Życie [obrazek - 1]

Ta potężna broń składa się z trzonka o długości od 120 do 150 cm i bardzo ciężkiego ostrza, które może znajdować się z jednej strony trzonka, lub dwóch takich ostrzy, po obu stronach. Jest to nieporęczna broń, ale doświadczony wojownik może nim zadawać straszliwe ciosy. Na olbrzymim ostrzu wyryto krasnoludzkie runy, dzięki czemu broń została silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
10% szansa na odzyskanie 2K3 PŻ
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednym z grobowców czterech rycerzy na północnym wschodzie.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ale ma spore opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też bardzo nikła szansa na uleczenie 2K3 punktów życia walczącego. W momencie, w którym znajdziemy tę bron, powinniśmy być już w posiadaniu lepszego oręża (np. Losu Wroga albo Topora bojowego +3: Zmęczenie) – w takiej sytuacji ten topór radziłbym sprzedać.

Topór Schwytanych Dusz [obrazek - schwytanych]

Jak wiele znakomitych broni krasnoludzkich, topór ten został zaczarowany dzięki modłom i oddaniu krasnoludzkich kapłanów. Topór Schwytanych Dusz stworzono jako obronę przed ożywionymi ciałami wrogów i sojuszników, które magowie i kapłanki mrocznych elfów nieustannie kierowały przeciwko krasnoludom. Posłużył się nim Jamoth Stonetree w Bitwie Umarłych, kiedy to grupa dwudziestu krasnoludzkich weteranów odparła atak mrocznych magów i ich armi złożonych z zombie, ghuli i zmor.

Napis wyryty na wiecznie ostrym ostrzu: "Z każdym pchnięciem, wyzwolenie."

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
TraK0: +3, +5 przeciwko drapieżnym nieumarłym
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce:
1.Głębia Dorna, II poziom; na ziemi, obok pieca w północno wschodniej części mapy.
2.Głębia Dorna, Hol bohaterów, w grobowcu Jamotha (drugi po prawej stronie).
Komentarz: Kolejny bardzo dobry topór, szczególnie zabójczy w starciach z nieumarłymi. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty (o pięć w przypadku walki z wyżej wspomnianymi), o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest znacznie szybszy od swego niemagicznego pierwowzoru. Na pewno przyda nam się już w Głębi Dorna, gdzie spotkamy wiele szkieletów, zombie, a nawet potężnego lisza. Zdecydowanie polecam tę broń każdej postaci szkolonej w walce toporami.

Trujący topór bojowy +2 [obrazek - 2]

Broń jest wspaniale wykonana i pokryta runami. Widać, że w jej wykonanie włożono wiele wysiłku i czasu. Po uważnym przyjrzeniu się widać, że runy emanują delikatną, niebieską poświatą.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa na zatrucie celu
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Postacie Dobre
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAX3A.
Komentarz: Umagiczniona wersja topora bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zatrucie celu (dodatkowe 20 punktów obrażeń od trucizny). Niezła broń. Niestety, aby ją zdobyć, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.