ďťż
Wštki |
[IWD] Zbrojownia - Młoty (wojjoo)
wojjoo - Pon 29.09.2008, 19:28:53 " />Gwiezdny młot bojowy +4 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na magię +2 do rzutów obronnych na magię Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha, w szafce w pokoju Fleezuma. Komentarz: Znakomity młot bojowy, zdecydowanie jeden z najlepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci znaczną premię do odporności na magię i do rzutów obronnych przeciw niej. Z tą bronią w garści nasz wojownik może śmiało ruszać na wrogich czarodziejów. Zdecydowanie polecam. Krew Posępnego Mrozu [obrazek - krew] Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd młot ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na uleczenie 2-12 pkt. obrażeń Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Krasnolud Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem. Komentarz: Oczywiście wspaniała broń, jak każda, która powstaje na kowadle niewidomego krasnoludzkiego kowala. Zdecydowanie, zaraz obok Gwiezdnego młota bojowego +4, jeden z najlepszych młotów w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia władającemu nią bohaterowi premię w wysokości dziesięciu procent do odporności na ogień i zimno, pozwala raz dziennie rzucać Osłonę przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje pięcioprocentowa szansa na przywrócenie 2K6 punktów życia. Jeżeli tylko mamy w drużynie postać, która specjalizuje się w walce młotami, powinniśmy wykuć ten przedmiot. Masywny młot bojowy [obrazek - 2] Ten młot bojowy jest bardzo podobny do zwykłego młota bojowego, tyle że ma o dłuższy trzonek, dzięki czemu zwiększył się jego zasięg jak i obrażenia, jakie można nim zadać. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: -2 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 15 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Minimalna wymagana siła: 18 Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, II poziom; pojawia się losowo w sarkofagu w centralnej części mapy (za Szkieletem magiem). Komentarz: Broń ta zawdzięcza swoje zmienione parametry nie magii, ale specyficznemu wykonaniu. Za jej pomocą możemy zadać większe obrażenia (o dwa punkty), ale będzie nam trudniej trafić przeciwnika. Nie polecam, najlepiej będzie spieniężyć ten przedmiot i zdobyte w ten sposób złoto przeznaczyć na lepszy oręż. Młot bojowy [obrazek - 4] Rycerze konni nie mogą się posługiwać długimi broniami drzewcowymi, dlatego wiele rodzajów broni zaopatrzono w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Przykładem takich zmian są wekiery, cepy bojowe oraz właśnie młot bojowy. Broń tę wykonano ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Trzonek ma około 60 cm długości. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny młot bojowy. Zadaje niezbyt duże obrażenia, ma przeciętne opóźnienie. Młoty używane są głównie przez kapłanów, ale oczywiście możemy szkolić w walce nimi również inne postacie (z myślą o Gwiezdnym młocie +4 i Odkupieniu). Ta akurat broń przydać się może jedynie na początku gry. Młot bojowy +1 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy herszcie yeti w centralnej części mapy. 2.Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, I poziom; bronią tą walczy Mytos. 3.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców na zachodzie. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Możliwa do zdobycia już we wczesnych etapach rozgrywki i wtedy też przydatna. Polecam jak najszybciej zastąpić ten młot Młotem bojowym +2 (można go znaleźć już w Odciętej Dłoni). Młot bojowy +2: Ashideena [obrazek - ashideena] Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona - wojownika dzierżącego tę broń - gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli ramię w ramię, aż w końcu zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 (+1 od elektryczności) TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 5 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu), w jednej z beczek. 2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń; jeden egzemplarz możemy kupić u Tiernona, drugi znajdziemy przy jego zwłokach. 3.Obóz barbarzyńców, w skrytce w zachodniej części mapy. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego . Statystykami prawie nie różni się od Młota bojowego +2, jedyną różnicą jest jeden punkt dodatkowych obrażeń od elektryczności. Minusem tej broni jest fakt, że pierwszy jej egzemplarz zdobywamy stosunkowo późno. Warto przypomnieć, że obrażenia od elektryczności 'przechodzą' przez Kamienną skórę â jeżeli wrogi mag rzucił na siebie to zaklęcie, śmiało go atakujmy. Zdecydowanie polecam. Młot bojowy +3: Dający Życie [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 20% szansa na odzyskanie 1K4 PŻ Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy. Komentarz: Kolejna umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na uleczenie 1K6 punktów życia walczącego. Bardzo dobra broń, zdecydowanie polecam. Młot bojowy +4: Obrońca [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +2 do Klasy Pancerza +15% do odporności na ataki kłute +15% do odporności na ataki sieczne +15% do odporności na ataki obuchowe +15% do odporności na magię +3 do rzutów obronnych na magię Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Samotna Knieja, świątynia Waukeen, Quinn (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie jeden z najlepszych młotów bojowych w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości dwóch punktów, w wysokości trzech do rzutów obronnych przeciw magii i aż pietnastoprocentową odporność na większość obrażeń fizycznych i magię. Wojownik walczący tym młotem, w odpowiednim pancerzu i z odpowiednią tarczą będzie prawie niepokonany. Gorąco polecam. Młot bojowy iskrzenia +2 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 50% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od elektryczności 10% szansa na ogłuszenie ofiary Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Easthaven, świątynia Tempusa, kapłan Everard (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). 2.Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu); pojawia się losowo w skrzyni. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze przeciwnikowi 1K3 punktów życia i trochę mniejsza na ogłuszenie celu (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Polecam. Młot bojowy większego przenikania +3 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 15% szansa na przeniknięcie ofiary 25% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Kolejny młot bojowy o sporej sile zaklęcia. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie przeciwnikowi dodatkowych 1K4 obrażeń od zimna i trochę mniejsza na przeniknięcie ofiary (w tym wypadku 'przeniknięcie' oznacza dodatkowe trzydzieści punktów obrażeń od trucizny w przeciągu dziesięciu sekund). Polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu bronią. Młot bojowy wysokiej jakości [obrazek - 2] Rycerze konni nie mogą się posługiwać długimi broniami drzewcowymi, dlatego wiele rodzajów broni zaopatrzono w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Przykładem takich zmian są wekiery, cepy bojowe oraz właśnie młot bojowy. Broń tę wykonano ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Trzonek ma około 60 cm długości. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen. 2.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy. 3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Ta broń to po prostu młot bojowy wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym â dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. W momencie, w którym będziemy mogli zakupić pierwszy egzemplarz tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem. Młot bojowy zarażania +2 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 10% szansa zarażenia ofiary 15% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAM4B. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie przeciwnikowi dodatkowych 1K4 obrażeń od zimna i trochę mniejsza na zarażenie go chorobą (efekt jest identyczny do 'przenikania', opisane kilka linijek wyżej). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam). Młot bojowy: 'Odkupienie' [obrazek - odkupienie] Ten młot bojowy został umagiczniony w Kościele Torma - miał nawracać zauroczonych, krnąbrnych żołnierzy. Najwyżsi kapłani Torma zwykle trzymali młot w czasie bitew, szukając wzrokiem każdego, kto mógłby pod wpływem magii, zostać zmuszony do zaatakowania swych towarzyszy. Odkupienie zaginęło, gdy ostatni z kapłanów, który trzymał młot w dłoni, Ardo Meller, został zabity w Bitwie pod Czarnymi Łąkami, 1230 KD. Mówi się, że zabrali go agenci smoczego boga, Tchazzara. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Przy trafieniu rozprasza działanie Zauroczenia i Okropnego zauroczenia Waga: 6 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy Jorilu. Komentarz: Bardzo dobra broń, jedna z nielicznych o tak silnym umagicznieniu. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu rozprasza działanie zauroczeń (co jest dość nietypowym i raczej nieprzydatnym efektem). Jedynym minusem tego młota jest fakt, że zdobywamy go dopiero w V rozdziale. Oczywiście polecam. Młot Conlana: 'Bliźniak kowadła' [obrazek - 4] Ten na pierwszy rzut oka zwykły młot został specjalnie umagiczniony, przez co może on kształtować metal, przede wszystkim obrobioną rudę, której magowie używają do tworzenia żelaznych golemów. Pierwotnie stworzony z myślą o tworzeniu tego właśnie typu strażników, jest on równie użyteczny przy ich rozkładaniu na części. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2, +5 przeciwko żelaznym golemom TraK0: +1, +4 przeciwko żelaznym golemom Typ obrażeń: obuchowe Waga: 4 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Kuldahar, skrzynia w domu kowala Conlana. Klucz do niej otrzymamy od niego po tym, jak uratujemy jego syna, Sheemisha, ze Smoczego Oka (jeżeli chcemy zdobyć ten młot wcześniej, to możemy otworzyć skrzynię złodziejem). Komentarz: Kiepska broń. W starciach z większością przeciwników zachowuje się jak zwykły Młot bojowy +1, jego prawdziwa moc ujawnia się dopiero wtedy, gdy stajemy naprzeciw żelaznego golema. Wtedy prezentuje się znacznie lepiej â poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i zwiększa zadawane przezeń obrażenia o pięć. Niestety, golemów w grze spotkamy bardzo niewiele (około dziesięciu) i to w momentach, w których będziemy już w posiadaniu lepszych broni. Polecam sprzedać ten młot. Młot duchowy [obrazek - duchowy] Mocą tego czaru kapłan powołuje do istnienia magiczny młot - broń, której może używać przez czas działania zaklęcia. Duchowy młot działa jak magiczna broń z premią +1 na każde sześć poziomów kapłana, aż do +3 do trafienia i obrażeń na 13 poziomie rzucającego czar. Trafienie tą bronią zadaje mniej więcej tyle obrażeń, ile zwykły młot bojowy: 2-5. Miejsce: Tę broń można stworzyć za pomocą czaru kapłana II poziomu o nazwie Młot duchowy. Komentarz: Broń bardzo przydatna, ale jedynie na początku gry, gdy nasz kapłan jeszcze nie dysponuje lepszym orężem. Użyteczna także w walce z przeciwnikami odpornymi na zwykłe bronie. Zadawane przezeń obrażenia i premia do trafienia zależą od poziomu naszego kleryka (1k4+2, +1 do TraK0 na poziomach 1-6, 1k4+3, +2 do TraK0 na poziomach 7-12 i 1k4+4, +3 do TraK0 na poziomie 13 i wyższych). Młot Korozji [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 30% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od kwasu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo w ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 1K4 punktów obrażeń od kwasu. Dobra broń, na pewno przyda się każdej postaci szkolonej w walce młotami. Polecam. Niekonsekwencja [obrazek - niekonsekwencja] Młot ten został wykonany przez samozwańczego proroka Phellepa, który odrzucał koncepcję opatrzności bożej. Głosił, że czyny jednostek nie mają żadnego wpływu na los ludzkości. W rezultacie odrzucał koncepcje dobra i zła, przyjmując w zamian postawę wymuszonej obojętności oraz powstrzymanie się od wszelkiej aktywności społecznej, moralnej i politycznej. Młot, który wszędzie ze sobą nosił, służył mu do walenia w bramy kościołów, które nazywał "siedliskami głupców i bezmyślnych istot". PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4, +5 przeciwko istotom dobrym i złym TraK0: +3, +4 przeciwko istotom dobrym i złym Typ obrażeń: obuchowe Waga: 4 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen. Komentarz: Bardzo dobra broń. Większość przeciwników, na których natkniemy się podczas gry, ma charakter zły albo dobry, neutralnych jest bardzo niewielu. Warto używać go w starciach z każdym wrogiem. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy (cztery) punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Polecam. Piekielny Młot [obrazek - piekielny] Piekielny Młot to młot kamieniarski, wielokrotnie sprawdzony w ogniu walki. Posługiwał się nim krasnoludzki wojownik o imieniu Durlow Ironbar. Młot Durlowa, podobnie jak wiele broni używanych przez krasnoludy, został wykuty i poświęcony przez kapłanów Moradina. Zyskał swą nazwę, służąc Durlowowi, który używał go do odpierania ataków czarodziejów drowów i ich sług, których przyzywali sobie na pomoc z otchłani. Według legendy, Durlow pokonał nawet jedną z przeraźliwych Yochlol, "służebnic Lolth". Durlow dokonał żywota, kiedy pewien drow posunął się do zdrady. W magicznym przebraniu, zabójcy przybyli do grodu Durlowa jako ambasadorowie rasy ludzkiej z Tethyru. Wówczas zatruli jedzenie Durlowa, które on zjadł. W końcu Durlow zdał sobie sprawę z tego, co się wokół niego dzieje. Udało mu się dobrnąć do swej komnaty i wziąć do rąk Piekielny Młot. W potyczce, która się rozegrała, Durlow zdołał zabić czterech z pięciu "ambasadorów", zanim wreszcie trucizna w pełni zadziałała. Mówi się, że piąty zabójca zbiegł. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana. Komentarz: Porządny młot, we wczesnych etapach gry na pewno nam się przyda (potem znajdziemy kilka lepszych). Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Jeżeli mamy w drużynie wojownika, który szkoli się w walce tego typu orężem, koniecznie ją kupmy. Sen Olbrzyma [obrazek - senolbrzyma] Broni tej używał człowiek, łowca Althax Grom. Althax nienawidził olbrzymów, które nawiedzały jego ziemie i od małego był uczony na ich zabójcę. Chociaż Althax pierwotnie walczył ze swymi wrogami używając miecza i łuku, szybko zauważył, że nie są one zbyt skuteczne w walce z tak olbrzymimi wrogami. Jego przyjaciel Eladan, druid, umagicznił dla niego ten wielki młot. Jego reputacja rosła razem z reputacją Althaxa. Mimo, że od przedwczesnej śmierci Althaxa młot ten miał wielu właścicieli, Sen Olbrzymów zawsze będzie kojarzył się z tym potężnym wojownikiem. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 5 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy Jorilu. Komentarz: Jest to jeden z lepszych młotów, a to z powodu sporej premii do TraK0 i minimalnego opóźnienia. Zwiększa również zadawane obrażenia. Jedynym jego minusem jest fakt, że zdobyć go możemy dopiero w V rozdziale. Mimo to polecam. Uświęcony młot bojowy +1 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 1. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAM2A. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, umożliwia używającemu go kapłanowi zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z pierwszego poziomu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam). Uświęcony młot bojowy +2 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 + 3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu), w jednej z beczek. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, umożliwia używającemu go kapłanowi zapamiętanie dodatkowych zaklęć z poziomów 1 i 2, co pozytywnie wpływa na jego potencjał bojowy. Polecam. Uświęcony młot bojowy +3 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 3. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma. Komentarz: Kolejny młot z serii Uświęconych, najpotężniejszy ze wszystkich. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Umożliwia także władającemu nim kapłanowi zapamiętanie aż czterech dodatkowych zaklęć z najniższych poziomów. Zdecydowanie polecam. Zionięcie Demona [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 20% szansa na rzucenie czaru Ognista kula 50% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od ognia +50% do odporności na ogień Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Postacie Dobre Druid Mag Złodziej Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma. Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z lepszych młotów bojowych dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma małe opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 2K3 punktów obrażeń od ognia i trochę mniejsza na wyzwolenie Ognistej kuli (niezwykle przydatne w starciach z większymi grupami przeciwników). Sama postać władająca tą bronią będzie w połowie odporna na obrażenia od ognia (warto dorzucić do tego Pierścień odporności na ogień). Świetny młot, zdecydowanie polecam. Oceansoul - Sob 04.10.2008, 16:15:49 " /> Cytuj: wojjoo - Nie 05.10.2008, 05:26:06 " />Gwiezdny młot bojowy +4 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na magię +2 do rzutów obronnych na magię Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha, w szafce w pokoju Fleezuma. Komentarz: Znakomity młot bojowy, zdecydowanie jeden z najlepszych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci znaczną premię do odporności na magię i do rzutów obronnych przeciw niej. Z tą bronią w garści nasz wojownik może śmiało ruszać na wrogich czarodziejów. Zdecydowanie polecam. Krew Posępnego Mrozu [obrazek - krew] Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd młot ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na uleczenie 2-12 pkt. obrażeń Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Krasnolud Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem. Komentarz: Oczywiście wspaniała broń, jak każda, która powstaje na kowadle niewidomego krasnoludzkiego kowala. Zdecydowanie, zaraz obok Gwiezdnego młota bojowego +4, jeden z najlepszych młotów w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Co więcej, zapewnia władającemu nią bohaterowi premię w wysokości dziesięciu procent do odporności na ogień i zimno, pozwala raz dziennie rzucać Osłonę przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje pięcioprocentowa szansa na przywrócenie 2K6 punktów życia. Jeżeli tylko mamy w drużynie postać, która specjalizuje się w walce młotami, powinniśmy wykuć ten przedmiot. Masywny młot bojowy [obrazek - 2] Ten młot bojowy jest bardzo podobny do zwykłego młota bojowego, tyle że ma o dłuższy trzonek, dzięki czemu zwiększył się jego zasięg jak i obrażenia, jakie można nim zadać. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: -2 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 15 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Minimalna wymagana siła: 18 Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, II poziom; pojawia się losowo w sarkofagu w centralnej części mapy (za Szkieletem magiem). Komentarz: Broń ta zawdzięcza swoje zmienione parametry nie magii, ale specyficznemu wykonaniu. Za jej pomocą możemy zadać większe obrażenia (o dwa punkty), ale będzie nam trudniej trafić przeciwnika. Nie polecam, najlepiej spieniężyć ten przedmiot i zdobyte w ten sposób złoto przeznaczyć na lepszy oręż. Młot bojowy [obrazek - 4] Rycerze konni nie mogą się posługiwać długimi broniami drzewcowymi, dlatego wiele rodzajów broni zaopatrzono w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Przykładem takich zmian są wekiery, cepy bojowe oraz właśnie młot bojowy. Broń tę wykonano ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Trzonek ma około 60 cm długości. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny młot bojowy. Zadaje niezbyt duże obrażenia, ma przeciętne opóźnienie. Młoty używane są głównie przez kapłanów, ale oczywiście możemy szkolić w walce nimi również inne postacie (z myślą o Gwiezdnym młocie +4 i Odkupieniu). Ta akurat broń przydać się może jedynie na początku gry. Młot bojowy +1 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy herszcie yeti w centralnej części mapy. 2.Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, I poziom; bronią tą walczy Mytos. 3.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych, w jednym z grobowców na zachodzie. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Możliwa do zdobycia już we wczesnych etapach rozgrywki i wtedy też przydatna. Polecam jak najszybciej zastąpić ten młot Młotem bojowym +2 (można go znaleźć już w Odciętej Dłoni). Młot bojowy +2: Ashideena [obrazek - ashideena] Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona - wojownika dzierżącego tę broń - gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli ramię w ramię, aż w końcu zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 (+1 od elektryczności) TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 5 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu), w jednej z beczek. 2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń; jeden egzemplarz możemy kupić u Tiernona, drugi znajdziemy przy jego zwłokach. 3.Obóz barbarzyńców, w skrytce w zachodniej części mapy. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Statystykami prawie nie różni się od Młota bojowego +2, jedyną różnicą jest jeden punkt dodatkowych obrażeń od elektryczności. Minusem tej broni jest fakt, że pierwszy jej egzemplarz zdobywamy stosunkowo późno. Warto przypomnieć, że obrażenia od elektryczności 'przechodzą' przez Kamienną skórę â jeżeli wrogi mag rzucił na siebie to zaklęcie, śmiało go atakujmy. Zdecydowanie polecam. Młot bojowy +3: Dający Życie [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 20% szansa na odzyskanie 1K4 PŻ Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców w centralnej części mapy. Komentarz: Kolejna umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na uleczenie 1K6 punktów życia walczącego. Bardzo dobra broń, zdecydowanie polecam. Młot bojowy +4: Obrońca [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: +2 do Klasy Pancerza +15% do odporności na ataki kłute +15% do odporności na ataki sieczne +15% do odporności na ataki obuchowe +15% do odporności na magię +3 do rzutów obronnych na magię Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Samotna Knieja, świątynia Waukeen, Quinn (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). Komentarz: Wspaniała broń, zdecydowanie jeden z najlepszych młotów bojowych w całej grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, zapewnia dzierżącej go postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości dwóch punktów, w wysokości trzech do rzutów obronnych przeciw magii i aż pietnastoprocentową odporność na większość obrażeń fizycznych i magię. Wojownik walczący tym młotem, w odpowiednim pancerzu i z odpowiednią tarczą, będzie prawie niepokonany. Gorąco polecam. Młot bojowy iskrzenia +2 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 50% szansa na zadanie +1K3 obrażeń od elektryczności 10% szansa na ogłuszenie ofiary Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Easthaven, świątynia Tempusa, kapłan Everard (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). 2.Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu); pojawia się losowo w skrzyni. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na wyzwolenie ładunku elektrycznego, który odbierze przeciwnikowi 1K3 punktów życia, i trochę mniejsza na ogłuszenie celu (ogłuszona istota jest trafiana automatycznie). Polecam. Młot bojowy większego przenikania +3 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 15% szansa na przeniknięcie ofiary 25% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Kolejny młot bojowy o sporej sile zaklęcia. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie przeciwnikowi dodatkowych 1K4 obrażeń od zimna i trochę mniejsza na przeniknięcie ofiary (w tym wypadku 'przeniknięcie' oznacza dodatkowe trzydzieści punktów obrażeń od trucizny w przeciągu dziesięciu sekund). Polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu bronią. Młot bojowy wysokiej jakości [obrazek - 2] Rycerze konni nie mogą się posługiwać długimi broniami drzewcowymi, dlatego wiele rodzajów broni zaopatrzono w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Przykładem takich zmian są wekiery, cepy bojowe oraz właśnie młot bojowy. Broń tę wykonano ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Trzonek ma około 60 cm długości. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: 1.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen. 2.Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy. 3.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Ta broń to po prostu młot bojowy wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym â dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. W momencie, w którym będziemy mogli zakupić pierwszy egzemplarz tej broni, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem. Młot bojowy zarażania +2 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 10% szansa zarażenia ofiary 15% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od chłodu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U2HAM4B. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie przeciwnikowi dodatkowych 1K4 obrażeń od zimna i trochę mniejsza na zarażenie go chorobą (efekt jest identyczny do 'przenikania', opisanego kilka linijek wyżej). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam). Młot bojowy: 'Odkupienie' [obrazek - odkupienie] Ten młot bojowy został umagiczniony w Kościele Torma - miał nawracać zauroczonych, krnąbrnych żołnierzy. Najwyżsi kapłani Torma zwykle trzymali młot w czasie bitew, szukając wzrokiem każdego, kto mógłby pod wpływem magii, zostać zmuszony do zaatakowania swych towarzyszy. Odkupienie zaginęło, gdy ostatni z kapłanów, który trzymał młot w dłoni, Ardo Meller, został zabity w Bitwie pod Czarnymi Łąkami, 1230 KD. Mówi się, że zabrali go agenci smoczego boga, Tchazzara. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +5 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Przy trafieniu rozprasza działanie Zauroczenia i Okropnego zauroczenia Waga: 6 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy Jorilu. Komentarz: Bardzo dobra broń, jedna z nielicznych o tak silnym umagicznieniu. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu rozprasza działanie zauroczeń (co jest dość nietypowym i raczej nieprzydatnym efektem). Jedynym minusem tego młota jest fakt, że zdobywamy go dopiero w V rozdziale. Oczywiście polecam. Młot Conlana: 'Bliźniak kowadła' [obrazek - 4] Ten na pierwszy rzut oka zwykły młot został specjalnie umagiczniony, przez co może on kształtować metal, przede wszystkim obrobioną rudę, której magowie używają do tworzenia żelaznych golemów. Pierwotnie stworzony z myślą o tworzeniu tego właśnie typu strażników, jest on równie użyteczny przy ich rozkładaniu na części. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2, +5 przeciwko żelaznym golemom TraK0: +1, +4 przeciwko żelaznym golemom Typ obrażeń: obuchowe Waga: 4 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Kuldahar, skrzynia w domu kowala Conlana. Klucz do niej otrzymamy od niego po tym, jak uratujemy jego syna, Sheemisha, ze Smoczego Oka (jeżeli chcemy zdobyć ten młot wcześniej, to nasz złodziej może spróbować otworzyć kufer). Komentarz: Kiepska broń. W starciach z większością przeciwników zachowuje się jak zwykły Młot bojowy +1, jego prawdziwa moc ujawnia się dopiero wtedy, gdy stajemy naprzeciw żelaznego golema. Wtedy prezentuje się znacznie lepiej â poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty i zwiększa zadawane przezeń obrażenia o pięć. Niestety, golemów w grze spotkamy bardzo niewiele (około dziesięciu) i to w momentach, w których będziemy już w posiadaniu lepszych broni. Polecam sprzedać ten młot. Młot duchowy [obrazek - duchowy] Mocą tego czaru kapłan powołuje do istnienia magiczny młot - broń, której może używać przez czas działania zaklęcia. Duchowy młot działa jak magiczna broń z premią +1 na każde sześć poziomów kapłana, aż do +3 do trafienia i obrażeń na 13 poziomie rzucającego czar. Trafienie tą bronią zadaje mniej więcej tyle obrażeń, ile zwykły młot bojowy: 2-5. Miejsce: Tę broń można stworzyć za pomocą czaru kapłana II poziomu o nazwie Młot duchowy. Komentarz: Broń bardzo przydatna, ale jedynie na początku gry, gdy nasz kapłan jeszcze nie dysponuje lepszym orężem. Użyteczna także w walce z przeciwnikami odpornymi na zwykłe bronie. Zadawane przezeń obrażenia i premia do trafienia zależą od poziomu naszego kleryka (1k4+2, +1 do TraK0 na poziomach 1-6, 1k4+3, +2 do TraK0 na poziomach 7-12 i 1k4+4, +3 do TraK0 na poziomie 13 i wyższych). Młot Korozji [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 30% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od kwasu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawia się losowo w ołtarzu w zamkniętym pokoju na północnym wschodzie. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 1K4 punktów obrażeń od kwasu. Dobra broń, na pewno przyda się każdej postaci szkolonej w walce młotami. Polecam. Niekonsekwencja [obrazek - niekonsekwencja] Młot ten został wykonany przez samozwańczego proroka Phellepa, który odrzucał koncepcję opatrzności bożej. Głosił, że czyny jednostek nie mają żadnego wpływu na los ludzkości. W rezultacie odrzucał koncepcje dobra i zła, przyjmując w zamian postawę wymuszonej obojętności oraz powstrzymanie się od wszelkiej aktywności społecznej, moralnej i politycznej. Młot, który wszędzie ze sobą nosił, służył mu do walenia w bramy kościołów, które nazywał "siedliskami głupców i bezmyślnych istot". PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4, +5 przeciwko istotom dobrym i złym TraK0: +3, +4 przeciwko istotom dobrym i złym Typ obrażeń: obuchowe Waga: 4 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen. Komentarz: Bardzo dobra broń. Większość przeciwników, na których natkniemy się podczas gry, ma charakter zły albo dobry, neutralnych jest bardzo niewielu. Warto używać go w starciach z każdym wrogiem. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy (cztery) punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Polecam. Piekielny Młot [obrazek - piekielny] Piekielny Młot to młot kamieniarski, wielokrotnie sprawdzony w ogniu walki. Posługiwał się nim krasnoludzki wojownik o imieniu Durlow Ironbar. Młot Durlowa, podobnie jak wiele broni używanych przez krasnoludy, został wykuty i poświęcony przez kapłanów Moradina. Zyskał swą nazwę, służąc Durlowowi, który używał go do odpierania ataków czarodziejów drowów i ich sług, których przyzywali sobie na pomoc z otchłani. Według legendy, Durlow pokonał nawet jedną z przeraźliwych Yochlol, "służebnic Lolth". Durlow dokonał żywota, kiedy pewien drow posunął się do zdrady. W magicznym przebraniu, zabójcy przybyli do grodu Durlowa jako ambasadorowie rasy ludzkiej z Tethyru. Wówczas zatruli jedzenie Durlowa, które on zjadł. W końcu Durlow zdał sobie sprawę z tego, co się wokół niego dzieje. Udało mu się dobrnąć do swej komnaty i wziąć do rąk Piekielny Młot. W potyczce, która się rozegrała, Durlow zdołał zabić czterech z pięciu "ambasadorów", zanim wreszcie trucizna w pełni zadziałała. Mówi się, że piąty zabójca zbiegł. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 6 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana. Komentarz: Porządny młot, we wczesnych etapach gry na pewno nam się przyda (potem znajdziemy kilka lepszych). Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Dodatkowym plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Jeżeli mamy w drużynie wojownika, który szkoli się w walce tego typu orężem, koniecznie ją kupmy. Sen Olbrzyma [obrazek - senolbrzyma] Broni tej używał człowiek, łowca Althax Grom. Althax nienawidził olbrzymów, które nawiedzały jego ziemie i od małego był uczony na ich zabójcę. Chociaż Althax pierwotnie walczył ze swymi wrogami używając miecza i łuku, szybko zauważył, że nie są one zbyt skuteczne w walce z tak olbrzymimi wrogami. Jego przyjaciel Eladan, druid, umagicznił dla niego ten wielki młot. Jego reputacja rosła razem z reputacją Althaxa. Mimo, że od przedwczesnej śmierci Althaxa młot ten miał wielu właścicieli, Sen Olbrzymów zawsze będzie kojarzył się z tym potężnym wojownikiem. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +3 TraK0: +4 Typ obrażeń: obuchowe Waga: 5 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Mag Złodziej Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy Jorilu. Komentarz: Jest to jeden z lepszych młotów, a to z powodu sporej premii do TraK0 i minimalnego opóźnienia. Zwiększa również zadawane obrażenia. Jedynym jego minusem jest fakt, że zdobyć go możemy dopiero w V rozdziale. Mimo to polecam. Uświęcony młot bojowy +1 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +2 TraK0: +1 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 1. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Przedmiot ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jego nazwa to U1HAM2A. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, umożliwia używającemu go kapłanowi zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z pierwszego poziomu. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam). Uświęcony młot bojowy +2 [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 + 3 TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Odcięta Dłoń, II poziom wieży Solonara (tej na południu), w jednej z beczek. Komentarz: Umagiczniona wersja młota bojowego. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Co więcej, umożliwia używającemu go kapłanowi zapamiętanie dodatkowych zaklęć z poziomów 1 i 2, co pozytywnie wpływa na jego potencjał bojowy. Polecam. Uświęcony młot bojowy +3 [obrazek - 1] Tak jak inne młoty bojowe, ten też został wykonany całkowicie ze stali, z kruszącym kości młotem osadzonym na prawie półmetrowym trzonku. Został on też obdarzony pewnymi właściwościami magicznymi, przez co jeszcze lepiej sprawuje się w walce. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów kapłańskich 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 2. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru kapłańskiego 3. poziomu Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Może używać: Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec) Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma. Komentarz: Kolejny młot z serii Uświęconych, najpotężniejszy ze wszystkich. Poprawia TraK0 użytkownika aż o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Umożliwia także władającemu nim kapłanowi zapamiętanie aż czterech dodatkowych zaklęć z najniższych poziomów. Zdecydowanie polecam. Zionięcie Demona [obrazek - 3] Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna. PARAMETRY: Obrażenia: 1K4 +4 TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Specjalne: 20% szansa na rzucenie czaru Ognista kula 50% szansa na zadanie +2K3 obrażeń od ognia +50% do odporności na ogień Waga: 6 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: młoty Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Postacie Dobre Druid Mag Złodziej Miejsce: Niższa Głębia Dorna, I piętro pałacu Marketha; pojawia się losowo w skrzyni w pokoju Fleezuma. Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z lepszych młotów bojowych dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma małe opóźnienie. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 2K3 punktów obrażeń od ognia i trochę mniejsza na wyzwolenie Ognistej kuli (niezwykle przydatne w starciach z większymi grupami przeciwników). Sama postać władająca tą bronią będzie w połowie odporna na obrażenia od ognia (warto dorzucić do tego Pierścień odporności na ogień). Świetny młot, zdecydowanie polecam. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |