ďťż
Wštki |
[IWD] Zbrojownia - Duże miecze (wojjoo)
wojjoo - Pon 29.09.2008, 19:24:42 " />obrazki pójdą niedługo na mejla -------- Alamion [obrazek - alamion] Ten długi miecz tworzył parę wraz z krótkim mieczem, Malamionem. Ostrze Alamiona jest niewiele cieńsze niż w typowym mieczu długim, a jego cechą jest cienki folusz biegnący środkiem w dół. Ostrze ozdobione jest wytrawionymi kwasem wzorami przypominającymi płatki śniegu, większość z nich skupiona jest przy rękojeści. Ta z kolei zrobiona jest z brązu wciśniętego pomiędzy dwie części z kości słoniowej, które uformowane są w chmury uwalniające wiatry i śnieżycę. Uchwyt pokryty jest macicą perłową przymocowaną do niego drutem z brązu. Gałka zrobiona jest z kuli z brązu, na dole ozdobionej kwasorytem przedstawiającym rąb przypominający płatek śniegu Auril. Pełna historia tych mieczy została dobrze udokumentowana. Mniej więcej dwieście lat temu, czarnoksiężnik z Shannath, Obren Leworęczny, został wynajęty do zrobienia pary mieczy na chwałę Auril. Obren zrobił to niechętnie, tworząc Alamiona ("Ojciec Mrozu") i Malamiona ("Dziecko Mrozu"), co zabrało mu pięć lat. Po kłótni dotyczącej zapłaty dla Obrena, kapłani Auril próbowali odebrać miecze siłą. Dokładny wynik bójki nie jest jasny, ale miecze Obrena nie stały się własnością wiernych Auril. Trzydzieści lat później, wojownik Berdino in Procampur chwalił się, że posiada miecz, który jednym uderzeniem może zabić demona. Dziesięć dni później znaleziono go martwego na wybrzeżu, gdzie zginął od ran z wielu zatrutych bełtów. Nowym właścicielem Alamiona był próżny, egoistyczny złodziej imieniem Pellas Jasnowłosy. Czternaście lat wcześniej, przypadkowo udało mu się zdobyć Malamiona i gdy dowiedział się o istnieniu drugiego miecza, zapragnął go nade wszystko. Pellas był właścicielem obu mieczy do dnia, w którym zginął z rąk paladyna Torma - Garijona Renolda. Miecze okazały się niezwykle przydatne w walkach z ognistymi mieszkańcami sfer zewnętrznych i tak, przez pokolenia, miecze trafiały od jednego paladyna do drugiego. Heleban z Ithmong, paladyn Tyra, był ostatnim, znanym posiadaczem obu mieczy. Mówi się, że zginął na Wybrzeżu Mieczy, w jednej ze swych licznych potyczek z handlarzami niewolników i piratami. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3, +5 przeciw salamandrom TraK0: +3, +5 przeciw salamandrom Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień -5% do odporności na chłód Waga: 5 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; mieczem tym walczy panna Ilmadia. Komentarz: Bardzo dobry miecz, szczególnie zabójczy w starciach z salamandrami. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia (obie te premie wzrastają do pięciu w przypadku spotkania z wyżej wymienionym stworzeniami). Co więcej, zapewnia władającej nim postaci dziesięcioprocentową odporność na ogień, kosztem jednak odporności na zimno. Zdecydowanie polecam, broń ta udowodni swą przydatność już w miejscu, w którym ją znajdujemy (w Niższej Głębi Dorna spotkamy wiele salamander). Potem będziemy mogli ją sprzedać, gdyż zdobędziemy znacznie potężniejsze miecze. Blada Sprawiedliwość [obrazek - 3] Miecz ten został stworzony w jednym celu: by niszczyć zło. Choć jest to potężna broń, jego początki są raczej skromne. Sam miecz został wykonany przez oddanego czciciela Tyra imieniem Renold. Spędził on trzydzieści lat na udoskonalaniu techniki obróbki metalu, co pozwoliło mu na wykucie prawie nieskazitelnego ostrza. Gdy tylko Renold ukończył swe dzieło, przekazał je kościołowi Tyra. Kapłan który go otrzymał umieścił nagie ostrze na ołtarzu w swym klasztorze. Poprosił swych braci by przyłączyli się do modlitwy do Tyra, prosząc go o obdarzenie broni boską mocą. Bracia nigdy ani nie dotknęli miecza, ani nawet o nim nie rozmawiali. Po dziesięciu latach, pomimo tego, że inni bracia stracili wiarę, że miecz kiedykolwiek zostanie umagiczniony, Edan, kapłan który dostał miecz, wciąż modlił się w samotności. Minęło kolejne dwadzieścia lat, lecz wciąż nie było znaku od Tyra. Kapłan Helma, który odwiedził kiedyś świątynię, naśmiewał się z Edana, z jego ślepego oddania sprawie. I to właśnie wtedy, bez ostrzeżenia, Edan podszedł do ołtarza i delikatnie podniósł pokryte kurzem ostrze. Kapłan Helma spytał Edana, czy w końcu odzyskał rozsądek. Edan odpowiedział, że tak, że cały ten czas prosił Tyra nie o to, co trzeba. Podkreślił, że Tyr już dawno zrobił swoje. Słowa Edana bardzo robawiły kapłana Helma, który poprosił swego strażnika, by obnażył miecz. Wspaniała broń Helmity miała pozłacaną gardę wysadzaną perłami. Wzdłuż ostrza wyryto runy, a ricasso przyozdobiono rubinami. Kapłan Helma roześmiał się znowu, mówiąc: "Oto broń prawdziwie błogosławiona przez bogów. Twoja wygląda jak miecz zwykłego żołnierza. W porównaniu wybada raczej blado". Edan spokojnie chwycił miecz za trzpień uderzając nim lekko broń strażnika. Kapłan Helma już się nie śmiał, gdy patrzył na zniszczoną broń swego sługi. Wtedy Edan opuścił miecz i odpowiedział. "Sprawiedliwość zawsze wypada blado w porównaniu z próżnością i ostentacyjną demonstracją siły. Oczekiwałem błyskawic i ognia, jako znaku, że Tyr obdarzył ten miecz swą boską mocą. Powinienem był pamiętać jak dostałem ten miecz... był to dar pokornego, skromnego serca. Sprawiedliwość jest prawem każdego człowieka, nie ważne czy bogatego czy nie, wykształconego czy niedouczonego. Powinna równie często gościć na polach chłopów, co na polach bitew". Edan zaniósł miecz do miejscowego kowala i kazał zrobić rękojeść z drewna owiniętego skórą. Potem dał go świeżo pasowanemu paladynowi i prosił by ten zawsze pamiętał o tym, że każdy człowiek ma w sobie zalążek dobra. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +4, +7 przeciw złym istotom TraK0: +4, +7 przeciw złym istotom Typ obrażeń: sieczne Specjalne: Odporność na Płaszcz strachu, Grozę, Okropne zauroczenie i Symbol beznadziejności Waga: 5 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Może używać: Paladyn Miejsce: Niższa Głębia Dorna, przy zwłokach leżących w północno â wschodniej części dzielnicy rzemieślników. Komentarz: O posiadaniu tej broni marzy nieśmiało każdy paladyn. Jest to zdecydowanie jeden z najlepszych dużych mieczy, jakie możemy znaleźć w świecie gry. W starciach z większością przeciwników zachowuje się jak zwykły Miecz długi +4 â poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty i o tyle samo zwiększa zadawane obrażenia, ma również minimalne opóźnienie. Ale dopiero gdy staniemy naprzeciw złych istot, broń ta ujawni swą prawdziwą naturę. Będzie wtedy skuteczna jak żaden inny oręż â premia +4 zmieni się na +7(!). Jeżeli mamy wątpliwości co do charakteru napotkanego przeciwnika, wystarczy że użyjemy zdolności klasowej paladyna Wykrycie zła. Zdecydowanie polecam. Dar Życia [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: 15% szansa na odzyskanie +1K3 PŻ Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w jednej ze skrzyń. Komentarz: Kolejna umagiczniona wersja długiego miecza. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyleż zwiększa zadawane obrażenia, ma również małe opóźnienie. Przy każdym trafieniu istnieje też bardzo nikła szansa na przywrócenie 1K3 punktów życia walczącego. W momencie, w którym znajdziemy tę bron, powinniśmy być już w posiadaniu lepszego oręża (np. Płomiennego miecza długiego +2) â w takiej sytuacji ten miecz radziłbym sprzedać. Długi miecz działania +2 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Zręczności Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Odcięta Dłoń, III poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w jednej ze skrzyń. 2.Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica, Murdaugh (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). Komentarz: Całkiem niezły miecz, jedna z wielu potężnych broni, jakie możemy zdobyć podczas naszych przygód w Dłoni Seldarine. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, niż zwykły długi miecz. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Zręczności w wysokości jednego punktu, co również może mieć wpływ na TraK0 oraz na Klasę Pancerza. Zdecydowanie polecam. Długi miecz działania +4 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Klasy Pancerza +15% do odporności na bronie sieczne 1 dodatkowy atak na rundę Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana Nye. 2.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednym z grobowców czterech rycerzy na północnym wschodzie. Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych długich mieczy dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, niż zwykły długi miecz. Co więcej, zapewnia władającej nim postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu, piętnastoprocentową odporność na obrażenia sieczne i dodatkowy atak na rundę. Czegóż można jeszcze chcieć? Bohater władający tym orężem będzie zarówno lepiej chroniony, jak i skuteczniejszy w swym rzemiośle. Gorąco polecam. Długi miecz zamętu +2 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: 25% szansa na wywołanie zamętu u ofiary Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Smocze Oko, II poziom; przy zwłokach na końcu korytarza z żukami (północny wschód). Komentarz: Kolejny umagiczniony długi miecz. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia, ma również mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Dodatkowo przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na rzucenie na cel ataku zaklęcia Zamęt (za pomocą tego efektu można też dobijać trolle). Przeciwnik będący pod działaniem tego czaru może zacząć uciekać albo atakować swoich towarzyszy, co znacznie ułatwi nam walkę. Zdecydowanie polecam. Kolczasty miecz długi +1 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: 25% szansa na zadanie +2K6 obrażeń kłutych Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: I poziom Świątyni Zapomnianego Boga, skrzynia w środkowym pokoju na zachodzie (przedmiot losowy). Komentarz: Dobra broń. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, zwiększa o tyle samo zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, niż zwykły długi miecz. Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje spora szansa na zadanie dodatkowych 2K6 obrażeń kłutych (całkiem sporo). Kolejnym plusem tej broni, jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Polecam. Kołyska Mielikki [obrazek - kolyska] Jest to mało znana broń, w przeszłości używana tylko przez łowców Mielikki. Ostrze to ma bardzo proste i skromne korzenie. Kołyska Mielikki została umagiczniona przez trójcę druidów dla łowcy imieniem Kell Wędrowiec. Kell prowadził spokojne życie, od czasu do czasu musiał jednak odpierać ataki orków lub goblinów, które weszły na jego ziemię. Kiedy dokonał żywota, druidzi nie mieli komu przekazać ostrza. Jego właścicielem został Bimon, najstarszy z druidów, nigdy jednak nie użył go w bitwie. Kiedy Bimon i jego sprzymierzeńcy opuścili swój las na dłuższy okres czasu, błąkający się najemnik splądrował święte drzewo i zabrał sejmitar na północ, na Grzbiet Świata. Tam zmarł on z napromieniowania. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka. Komentarz: Umagiczniona wersja sejmitara. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 użytkownika o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początku może się przydać, potem najpewniej wymienimy ją na Miecz Baela albo Płomienny miecz długi +2. Miecz Baela [obrazek - bael] Miecz Baela został stworzony dla szalonego najemnika o imieniu Bael Cooper. Ma krótką, ale za to gwałtowną historię. Bael, syn bednarza, był awanturnikiem, człowiekiem bardzo porywczym. Czynił wszystko, co mógł, aby tylko wyrwać się ze swojej mieściny Soubar i wyruszyć do Wrót Baldura. Kiedy tam już przybył, zatrudnił się w charakterze najemnika, zbira, strażnika karawan handlowych. Szybko dorobił się opinii człowieka pozbawionego rozsądku, o niezwykle gorącym usposobieniu. W ciągu pół roku pobytu we Wrotach Baldura aresztowano go pięć razy. Wiadomo było, że obił prawie na śmierć co najmniej cztery osoby, których jedyną winą było to, że przypadkiem zbyt długo nań spoglądały. W sobie znany sposób zgromadził jednak wokół siebie grupkę zwolenników, będących zbirami bez wyobraźni, którym łatwo było zaimponować. W końcu udało mu się jakoś odłożyć trochę grosza, dzięki czemu mógł zamówić sobie u czarnoksiężnika potężny miecz. Miecz Baela dobrze służył właścicielowi aż do chwili, gdy ten podlec postanowił poznęcać się nad młodą kapłanką Eldath. Kiedy miejscowi Tempuranie usłyszeli, co Bael uczynił, napadli nań na ulicy i zatłukli maczugami, a następnie ciało wrzucili do zatoki. Zabrali jego miecz do swojej świątyni, a po pewnym czasie sprzedali na aukcji jakiemuś godnemu kolekcjonerowi. PARAMETRY: Obrażenia: 2K4 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczne Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana. Komentarz: Umagiczniona wersja miecza długiego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyle samo zadawane obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż jego pierwowzór. Solidna bron. Jeżeli mamy w drużynie postać szkolącą się w walce dużymi mieczami, jest to dla nas obowiązkowy zakup. Miecz długi [obrazek - 3] Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny długi miecz. Zadaje przyzwoite obrażenia, waży niewiele i pozwala dzierżącemu go wojownikowi na korzystanie z tarczy. Solidna broń. Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry. Miecz długi +1 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusieczna i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Dolina Cieni, pojawia się losowo przy Herszcie Yeti w centralnej części mapy. 2.Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, I poziom; miecz leży na podeście w południowo â wschodniej części mapy. 3.Smocze Oko, IV poziom; przy jednym z więźniów w północnej części mapy (przy Rycerz Cristianie). 4.Głębia Dorna, II poziom, przy Drowach magicznych mieczach i przy Drowach straży przedniej. 5.Pałac Marketha, I piętro; jednym egzemplarzem walczy Fleezum, a drugi znajdziemy na półkach w pokoju jego brata, Flozema. 6.Zamek Maluradek, parter wieży na północnym wschodzie, przy Ożywionych zbrojach płytowych. 7.Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, przy Szkieletach wojownikach. Komentarz: Umagiczniona wersja długiego miecza. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 użytkownika o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Plusem tej broni jest możliwość wczesnego jej zdobycia. Na początek polecam. Długi miecz +2: Varscona [obrazek - 2] Ostrza tego typu były od dawna używane przez kapłanów Sharry w czasie rytuałów ofiarnych "Święta Księżyca". Legenda głosi, że kiedy pierwsza właścicielka tego miecza zmarła, jej ciało zostało zmumifikowane, a ostrze złożono jej na piersi, jako symbol mocy. W czasie pierwszego etapu tego dawno zapomnianego rytuału, Varscona miała być ekshumowana, by się odrodzić w jakiejś nowej formie. Niestety, w czasie wojen kultowych zginęli ci nieliczni, którzy wiedzieli o jej istnieniu, a grobowiec Varscony stał się jej więzieniem, gdzie spoczywała w zapomnieniu. Po jakimś czasie w jej sercu powstał gniew, który z czasem zaczął ją doprowadzać na skraj obłędu. W końcu grobowiec odnaleziono, ale był on opuszczony, a po Varsconie nie było ani śladu. Niektórzy przypuszczają, że jej gniew był tak wielki, że scaliła się z ostrzem własnej broni. Bez względu na to, czy to prawda, czy nie, po setkach lat przebywania w atmosferze nienawiści, miecz ten nabył niezwykłej mocy, dzięki czemu jest teraz niezwykle groźną bronią. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 (+1 od zimna) TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Waga: 3 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Jeden z wielu mieczy długich +2, raczej przeciętny. Zwiększa zadawane obrażenia o trzy punkty (w tym jeden punkt obrażeń od zimna) i poprawia TraK0 o dwa. W momencie, w którym go zdobywamy, będziemy dysponować już potężniejszym orężem. Polecam spieniężyć tę broń. Miecz długi +3: Przywódca [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru 1. poziomu Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru 2. poziomu +5% do odporności na magię Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Może używać: Wojownik/Mag Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy czarodziejce Kontik. Komentarz: Umagiczniona wersja miecza długiego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma małe opóźnienie. Co więcej, umożliwia władającemu nią Wojownikowi/Magowi zapamiętanie dwóch dodatkowych czarów z najniższych poziomów i nieznacznie zwiększa jego odporność na magię. Znakomita broń, jeżeli tylko mamy w drużynie bohatera o wymaganej profesji, powinniśmy być z niej zadowoleni. Miecz długi najlepszej jakości [obrazek - 4] Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe, choć w wielu przypadkach spotyka się też długie miecze jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejscowości, w której wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Większość mieczy długich ma zaostrzony koniec, choć pomimo tego miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Dolina Cieni, pojawia się losowo w sarkofagu w krypcie na północnym zachodzie. 2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. Komentarz: Jedna z wielu dobrych broni, które zdobyć możemy w Dolinie Cieni. Nie zwiększa zadawanych obrażeń, poprawia za to TraK0 użytkownika (i to aż o dwa punkty). Bardzo dobry miecz, na początek zdecydowanie polecam. W momencie, w którym będziemy mogli zdobyć drugi jego egzemplarz, powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem. Miecz długi najlepszej jakości +1 [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka. Komentarz: Jeszcze jeden znakomity miecz, którą zdobyć możemy w Dolinie Cieni. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa zadawane przezeń obrażenia o jeden i ma małe opóźnienie. Bardzo dobra broń, na początek zdecydowanie polecam. Miecz długi wysokiej jakości [obrazek - 4] Do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe, choć w wielu przypadkach spotyka się też długie miecze jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejscowości, w której wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Większość mieczy długich ma zaostrzony koniec, choć pomimo tego miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 TraK0: +1 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy szkieletach, Poszarpanych szkieletach i Strażnikach świątyni. 2.Dolina Cieni; pojawia się losowo przy Theriku w krypcie na południowym wschodzie. 3.Samotna Knieja, do kupienia u Quinna w świątyni Waukeen. 4.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. 5.Obóz barbarzyńców, w skrytce w zachodniej części mapy. 6.Zamek Maluradek, I i II poziom lochów, przy Neo Orogach. Komentarz: Ta broń to po prostu długi miecz wykonany przez najlepszych kowali, którzy w jego tworzenie włożyli cały swój kunszt. Dzięki temu uczynili posługiwanie się nim nieznacznie łatwiejszym â dzierżąca go postać otrzymuję premię do TraK0 w wysokości jednego punktu. Egzemplarze z Doliny Cienia będą mogły się przydać, pozostałe polecam sprzedać (gdy je zdobędziemy, będziemy już w posiadaniu potężniejszych broni). Miecz długi z Dłoni [obrazek - 2] Stworzony w Złotym Wieku elfów z Dłoni Seldarine i krasnoludów z Głębi Dorna. Krasnoludzcy wojownicy nosili go z dumą, gdyż był on symbolem siły i jedności pomiędzy dwoma rasami. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Kapłan Mag Druid Miejsce: Odcięta Dłoń, III poziom wieży Corellona (tej na północnym wschodzie); pojawia się losowo w jednej ze skrzyń. Komentarz: Umagiczniona wersja miecza długiego. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty i zwiększa o tyle samo zadawane obrażenia. Solidna bron. Jeżeli mamy w drużynie postać szkolącą się w walce dużymi mieczami, będzie to dla nas cenna zdobycz. Polecam. Miecz z Doliny Myrloch [obrazek - myrloch] Powszechnie uważa się, że ten piękny miecz został wykuty przez istoty fae. Legendy głoszą, iż wykonano go w chłodnych głębinach Myrloch, jeziora leżącego w środku Gwynneth na wyspach Moonshae. Miecz ma nieziemski wygląd i jest prawdopodobnie bardzo stary. Jedynym, który podobno miał się nim posługiwać, był półelfi bard o imieniu Daen Winterbush. Niektórzy twierdzą, że znalazł on miecz przez przypadek, a potem nagle poczuł przypływ niezwykłej weny twórczej i potężnej wrażliwości w stosunku do otaczającego go świata. Przez czterdzieści lat podróżował i zasłynął wieloma najbardziej niepowtarzalnymi melodiami w Faerunie. Mówią jeszcze, że Daen pod koniec życia stał się zbyt melancholijny na widok nędzy i ubóstwa, z którymi stykał się w swoich podróżach. Podobno kowale fae z Wysp Moonshae z radością powitali go w sercu Myrloch. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 TraK0: +3 Specjalne: jeżeli jest używany, dodaje +20 do Wiedzy Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Postacie złe Druid Kapłan Mag Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana. Komentarz: Kolejny miecz długi o umagicznieniu równym +3. Oprócz standardowych modyfikatorów do TraK0 i zadawanych obrażeń, zapewnia użytkownikowi premię do Wiedzy w wysokości aż dwudziestu punktów (co na pewno ułatwi identyfikację znalezionych przedmiotów). Istnieje jednakże wiele lepszych dużych mieczy, z czego kilka możemy również zakupić u Conlana. Nie polecam tej broni. Naprawiony miecz Aihonena [obrazek â naprawionyaihonen] To złamane niegdyś ostrze tkwiło kiedyś w piersi Icasaracht, ostatniej z władczyń białych smoków, które rządziły w Grzbiecie Świata. Należało ono do Aihonena, dawnego przodka rybaka Jhonena z Easthaven - miecz przeleżał na dnie jeziora przez prawie sto lat, czekając na moment, aż powróci do potomka swojego właściciela. Nie wiadomo, w jaki sposób zostało ono naprawione, ale bez względu na to, wygląda ono na broń na tyle potężną, by pomóc ci uwolnić Easthaven od Brata Poquelina. Prawdopodobnie miecz czerpie swoją moc z głębi Lac Dinneshere. Dopóki jego właściciel znajduje się w zasięgu lotu smoka od jeziora, jego ostrze zachowa swoją moc. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere TraK0: +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +5 punktów życia w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere +25% do odporności na zimno +25% do odporności na ogień, Waga: 3 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Otrzymujemy tę broń od Ihonena, gdy wrócimy do Easthaven (pod warunkiem, że w prologu wręczyliśmy mu szczątki miecza). Komentarz: Świetna broń, najlepszy długi miecz w całej grze (jeżeli gramy bez dodatków). Zasięg lotu smoka od Lac Dinneshere to naprawdę spory obszar, nie należy się obawiać, że go opuścimy. Użytkownik miecza otrzymuje premię w wysokości aż pięciu punktów do TraK0 i zadawanych obrażeń, zwiększone też zostają jego odporności na ogień i zimno oraz liczba punktów życia. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobywamy ją dopiero pod sam koniec gry. Mimo to oczywiście polecam. Niebiański Wicher [obrazek - wicher] Niebiański Wicher wyszedł spod ręki potężnego czarodzieja, dżinna zamieszkującego Sferę Żywiołu Powietrza, który następnie podarował tę broń Caliphowi z Tamjuhk. Według Calipha była to najlepsza broń, jakiej kiedykolwiek używał. Kiedy Tamjuhk zostało złupione przez ifryty, githyanki, salamandry i inne podłe stwory, ifryt Amir Talmed podarował tę broń Wielkiemu Sułtanowi z miasta Brass. Kilka lat później Wielki Sułtan podarował miecz Memnonowi, ifrytowi, który walczył z dżinem o imieniu Calim w miejscu, które dzisiaj nazywa się Calimshan. Memnon używał broni bardzo oszczędnie, gdyż chciał sprezentować miecz któremuś ze swoich oficerów. Kiedy Memnona i Calima zabiła elfia wysoka magia, ich słudzy rozpierzchli się w popłochu lub zostali zepchnięci z powrotem do swoich sfer. Podobno Niebiański Wicher ma powrócić do rąk dżinów dopiero po wielkiej wojnie. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +4, +5 przeciw żywiołakom TraK0: +4, +5 przeciw żywiołakom Specjalne: Użytkownik miecza jest odporny na Zabójczą chmurę, Zabójczą mgłę, Śmierdzącą chmurę, Chmurę morowego powietrza i Niszczącą mgłę Malavona Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Miejsce: Zamek Maluradek, wieża na południowym wschodzie; mieczem tym walczy Dżin Większy. Komentarz: Bardzo dobre ostrze. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły sejmitar (wspomniane premie są jeszcze wyższe, gdy walczymy z żywiołakami). Co więcej, postać władająca tą bronią staje się odporna na wszelkie zaklęcia tworzące obłoki (bardzo przydatne). Możemy teraz śmiało posyłać naszego wojownika w gąszcz wrogów i rzucić weń kilka Zabójczych chmur â przeciwnicy na pewno nie przeżyją czegoś takiego. Polecam. Ogień Bhaala [obrazek - 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 (2K4 obrażeń od ognia) TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: 15% szansa na ogłuszenie celu Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Postacie Dobre Druid Kapłan Mag Miejsce: Niższa Głębia Dorna, Wielka Kuźnia; przedmiot ten pojawia się losowo w jednym z pojemników leżących za panną Ilmadią. Komentarz: Jest to kolejny duży miecz o umagicznieniu równym +3. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz długi Co więcej, przy każdym trafieniu istnieje pewna szansa na ogłuszenie celu (istota ogłuszona jest trafiana automatycznie). Zdecydowanie polecam. Płomienne ostrze [obrazek â plomienneostrze] Po rzuceniu tego czaru, z ręki kapłana strzela długi na metr czerwony płomień, którym można walczyć jak sejmitarem. Udane trafienie w walce wręcz zadaje 1K4 +4 punktów obrażeń, z modyfikatorem +2 (tzn. 7-10 punktów) dla przeciwników nieumarłych lub szczególnie podatnych na ogień. Jeżeli trafiony jest chroniony przed ogniem, to zadawane będą o 2 obrażenia mniej (tzn. 1K4 +2). Czar nie ma wpływu na istoty żyjące w ogniu i używające go jako naturalnej broni. Trzeba pamiętać, że Płomienne ostrze nie jest magiczną bronią w zwykłym tego słowa znaczeniu, tak więc nie można nim zranić przeciwników odpornych na zwykłą broń (poza nieumarłymi). Płomienne ostrze wykorzystuje biegłość sejmitarów: duże miecze. Miejsce: Broń tę można stworzyć za pomocą czaru druida o nazwie Płomienne ostrze (zaklęcie drugiego poziomu). Komentarz: Ostrze dobre na istoty żyjące w zimnie (lodowe salamandry, śnieżne wilki i trolle, itp.), słabszych nieumarłych i inne istoty wrażliwe na ogień. Poza tymi kilkoma przypadkami jest zupełnie bezużyteczne. Nie warto tracić wolnej komórki na kapłańskim zwoju na naukę tego czaru. Płomienny miecz długi +2 [obrazek â 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 (+1K3 obrażeń od ognia) TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Smocze Oko, IV poziom; przy jednym z więźniów w północnej części mapy, Marchonie z Waterdeep. 2.Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w komnacie na północnym zachodzie. Komentarz: Jest to kolejny duży miecz o umagicznieniu równym +2. Oczywiście poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz długi Co więcej, przy każdym trafieniu wyzwolony zostaje magiczny płomień, który odbiera przeciwnikowi kolejne 1K3 punktów życia (polecam korzystać z tej właściwości do dobijania trolli). Użytkownik staje się również w nieznacznym stopniu odporny na obrażenia od ognia. Zdecydowanie polecam. Pocałunek Posępnego Mrozu [obrazek â pocalunek] Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 5% szansa na 2-12 obrażeń od zimna Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Posępny Mróz, I poziom jaskiń; jest to jedna z broni, które możemy wykuć razem z Tiernonem. Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jeden z najlepszych mieczy oburęcznych w grze (właściwie każda broń, którą możemy stworzyć wraz z Tiernonem, jest jedną z najlepszych w swej kategorii). Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, zwiększa o tyleż zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz długi. Co więcej, zapewnia dzierżącej ją postaci premię do odporności na ogień i zimno w wysokości dziesięciu procent, pozwala raz dziennie rzucić czar Osłona przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje nikła szansa na zadanie dodatkowych 2K6 obrażeń od zimna. Czegóż więcej chcieć? Wspaniały oręż, obowiązkowy przedmiot dla każdej postaci szkolonej w walce dużymi mieczami. Postrach Piekieł [obrazek â postrach] Ten wspaniały szeroki miecz charakteryzuje się niezwykłą budową. Klingę wykonano z nieznanego, matowego, czarnego metalu, choć samo ostrze wygląda, jakby do jego produkcji użyto doskonałej jakości srebra. Na całej długości klingi wyryto ognistoczerwone runy. Kiedy się im dokładniej przyjrzeć, wiją się, jakby żyły własnym życiem. Głownia i garda miecza zostały wykonane z rubinu. Broń ta sieje postrach wśród niektórych istot z niższych sfer. W walce z Baatezu i Tanar'ri miecz ten zadaje podwójne obrażenia, a ten, kto nim włada, uzyskuje premię +4 zarówno do trafienia, jak i do zadawanych obrażeń. Użytkownik tego miecza uzyskuje także dodatkową ochronę przed ogniem. PARAMETRY: Obrażenia: 1k8 (2k8 +4 przeciw Baatezu i Tanar'ri) TraK0: 0 (+4 przeciw Baatezu i Tanar'ri) Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +20% odporności na ogień Waga: 5 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Złodziej Miejsce: Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w jednej ze skrzyń na północnym zachodzie. Komentarz: Beznadziejna broń. W starciach ze znamienitą większością przeciwników zachowuje się jak zwykły długi miecz, dopiero użyty wobec wymienionych wyżej demonów prezentuje się przyzwoicie. Niestety Baatezu i Tanar'ri nie są często spotykanym przeciwnikami w Dolinie Lodowego Wichru (jednego spotykamy niedługo po zdobyciu tej broni). Nie polecam. Sejmitar [obrazek â sejmitar] Sejmitar to bliski krewny szabli - miecz o jednosiecznej głowni i rękojeści chronionej koszem. Długie ostrze zwęża się ku końcowi. Pochodzenie sejmitara nie jest dobrze znane, choć jest on dość popularny w południowych regionach Zapomnianych Krain. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Komentarz: Jest to zwykły, niemagiczny sejmitar. Zadaje przyzwoite obrażenia, waży niewiele i pozwala dzierżącemu go wojownikowi na korzystanie z tarczy (właściwie nie różni się parametrami od Długiego miecza). Solidna broń. Ten akurat egzemplarz, z powodu braku umagicznienia, przydać się może jedynie na początku gry. Sejmitar +3, Żagiew Mrozu [obrazek â zagiew] Sejmitar to bliski krewny szabli - miecz o jednosiecznej głowni i rękojeści chronionej koszem. Długie ostrze zwęża się ku końcowi. Pochodzenie tego typu oręża nie jest dobrze znane, choć jest on dość popularny w południowych regionach Zapomnianych Krain. Ten egzemplarz to magiczny sejmitar +3, Żagiew Mrozu. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +50% do odporności na ogień Waga: 4 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Miejsce: 1.Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w północno â zachodniej części mapy. 2.Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona. 3.Zamek Maluradek, IV poziom lochów, w jednej ze skrzyń na północnym zachodzie. Komentarz: Umagiczniona wersja sejmiatara. Nie dość, że zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 o trzy punkty, to jeszcze zapewnia władającej nim postaci połowiczną odporność na ogień. Dobrym pomysłem jest posłanie w gąszcz przeciwników wojownika dzierżącego tę broń i noszącego na palcu Pierścień odporności na ogień, a następnie ciśnięcie weń Ognistej kuli. Zdecydowanie polecam. Sejmitar Szczęścia [obrazek â szczescia] Broni tej używał dobrze znany zakharański hazardzista o imieniu Kadan Ibn-Kadur. Powiadają, że miecz ów pomógł Kadanowi wygrać wiele głupich zakładów, których wygrać nie powinien. Kadan jednakowoż musiał rozstać się z sejmitarem, kiedy ścieżki jego życia skrzyżowały się z cieszącym się złą sławą Nido Ochita Inazumą w zachodnim Faerunie. Inazuma był synem cormyreańskiego księcia i kara-turiańskiej szlachcianki. Twierdził, że jego matkę dwukrotnie trafił piorun, gdy nosiła go w swym łonie: raz, kiedy dowiedziała się, że właśnie zaszła w ciążę, a drugi raz bezpośrednio przed porodem. Według legendy, kiedy Inazuma przyszedł na świat, Moneta Losu stanęła na kancie. Rzucanie Monety Losu to metoda stosowana przez Tymorę i Beshabę, dzięki której można ustalić, czy noworodkowi w późniejszym życiu będzie sprzyjać szczęście, czy pech. Mędrcy wierzą, że moneta Inazumy stanęła na kancie, przez co on sam znalazł się ponad dolami i niedolami losu. Gdy napotkał na swej drodze Kadana i jego miecz, stało się tylko kwestią czasu, kiedy zakharańczyk przegra swoje życie i sejmitar na korzyść Inazumy. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Specjalne: użytkownik zawsze pozostaje pod wpływem Szczęścia raz dziennie może rzucić Szczęście Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana. Komentarz: Niezły miecz, jeden z lepszych, jakie możemy dostać u Conlana. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i jest nieznacznie szybszy niż zwykły długi miecz. Co więcej, władająca nim postać znajduje się pod wpływem czaru Szczęście (modyfikator +1 do rzutów obronnych, szans trafienia przeciwników, zdolności złodziejskich itd.). Bardzo dobry oręż, zdecydowanie polecam jego kupno. Sen Umarłego Boga [obrazek - senboga] Uczeni z całego Faerunu dobrze znają historię wniebowstąpienia Bane'a, Bhaala i Myrkula, bogów walki, mordu i śmierci. Pomimo tego, większość teologów dysponuje jedynie szczątkowymi informacjami na temat pechowego umierającego boga, którego pożarła wyżej wspomniana trójka, zanim spotkała się z Jergalem. Wiadomo tylko tyle, że niewielka część esencji umarłego boga przedostała się do Sfery Astralnej, gdzie stworzyła jedną z najmniejszych wysp boskości. Setki lat później ta dziwna ruda metalu dostała się w ręce pewnego mistrza zauroczeń o imieniu Merdros. Duergarscy słudzy Merdrosa wykuli z niej miecz dla pewnego wojownika, najpotężniejszego sprzymierzeńca swego pana. Właściciele Snu Umarłego Boga twierdzili, że trzymając go w rękach, czuli jak ostatnie wspomnienia umarłego boga przepływały przez jego głownię. PARAMETRY: Obrażenia: 2K4 +4, +5 przeciw Dobru TraK0: +4, +6 przeciw Dobru Specjalne: Trzy razy dziennie można rzucać Emocje: strach Raz dziennie można rzucać zaklęcie Symbol bólu Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Istoty dobre Druid Kapłan Mag Miejsce: Zamek Maluradek, piętro, w szafce w jednym z pokojów na wschodzie. Komentarz: Bardzo dobra, znakomita wręcz broń, będący tym dla złych postaci, czym Blada Sprawiedliwość jest dla paladynów. Poprawia TraK0 użytkownika aż o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie niż zwykły długi miecz (parametry te są jeszcze lepsze, gdy walczymy z dobrymi istotami, które jednak są stosunkowo rzadko spotykane). Co więcej, władająca nim postać może trzy razy dziennie rzucić czar Emocje: strach i raz dziennie Symbol bólu. Zdecydowanie polecam, jest to jedna z najlepszych broni, jakimi mogą posługiwać się źli wojownicy. Sukurs [obrazek â sukurs] Ten długi miecz został wykonany w 1272 roku dla pewnego łowcy o imieniu Kelhanion Soubar. Noszący tylko lekką zbroję i nie używający tarczy Kelhanion chciał broń, która chroniłaby go w walce. Tak powstał Sukurs, który dla łowcy wykonał pewien znajomy czarodziej, Peth z Elturel. Z wyglądu miecz ten jest dość nieporęczny, co zresztą było życzeniem samego łowcy. Ma ostrze z czystej stali, a owinięta ciemną skórą ogra rękojeść ma żelazną osłonę na dłoń. Broń tę cechuje pewna szczególna właściwość, otóż w czasie walki bezpośredniej instynktownie podsuwa się pod broń przeciwnika w ten sposób, aby zablokować jego cios. Sukurs zaginął wraz z Kelhanionem, kiedy został on zabity przez ponad tuzin trolli w Trollich Kniejach. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1 TraK0: +1 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +2 do Klasy Pancerze (za wyjątkiem pocisków) Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Smocze Oko, V poziom; pojawia się losowo w jednej ze skrzyń w pokoju na północnym zachodzie. Komentarz: Kolejny miecz długi o umagicznieniu +1. Poprawia TraK0 użytkownika o jeden punkt, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie. Dodatkowo zapewnia premię do Klasy Pancerza władającej nim postaci w wysokości dwóch punktów , co skutecznie utrudni wrogom próby trafienia jej. Polecam każdemu bohaterowi szkolonemu w walce tego typu orężem. Szeroki miecz Erevaina [obrazek â erevain] Ten szeroki miecz kiedyś należał do Erevaina, wędrownego elfa z Evereski. Wykonały go w roku 1221 KD Szare Opończe z tego samego miasta. Miecz Erevaina był wśród elfów czymś niezwykłym, gdyż ci zazwyczaj woleli posługiwać się lżejszą bronią. PARAMETRY: Obrażenia: 2K4 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +2 do rzutów obronnych przeciwko różdżkom +10% do odporności na kwas Waga: 4 Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Easthaven, elf Erevain w oberży ⟌nieżna Zaspaâ (tylko przy zwłokach, nie można ukraść). 2.Smocze Oko, I poziom; przy zwłokach Erevaina w południowej części mapy. Komentarz: Bardzo dobra broń. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia. Ponadto zapewnia mu premię w wysokości dwóch punktów do rzutów obronnych przeciwko różdżkom i dziesięcioprocentową odporność na kwas (przyda się w starciach z żukami kanonierami). Zdecydowanie polecam. Szpon Posępnego Mrozu [obrazek â szpon] Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +10% do odporności na ogień i zimno raz dziennie Osłona przed burzą 15% szansa na Oplątanie ofiary Waga: 3 Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Kapłan Mag Miejsce: Prawdopodobnie planowano uczynić ten miecz jedną z broni, które gracz może wykuć wspólnie z Tiernonem. Ostatecznie tak się nie dzieje â można go zdobyć jedynie za pomocą kodu (jego nazwa to TALONGF). Komentarz: Gdyby miecz ten został umieszczony w świecie gry, byłby jedną z potężniejszych broni. Poprawia TraK0 użytkownika o cztery punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma znacznie mniejsze opóźnienie niż zwykły miecz długi. Co więcej, zapewnia dzierżącej ją postaci premię do odporności na ogień i zimno w wysokości dziesięciu procent, pozwala raz dziennie rzucać czar Osłona przed burzą (połowiczna odporność na obrażenia od ognia, zimna i elektryczności na czas jednej tury), a przy każdym trafieniu istnieje niewielka szansa na rzucenie Oplątania na cel. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam). Szybkie Unieruchomienie [obrazek â 1] Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych. Ostrze tego miecza pokrywają wszelkiego rodzaju tajemne symbole. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Klasy Pancerza 15% szansa na unieruchomienie osoby +15% do odporności na bronie sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: 1.Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawia się losowo w jednym z grobowców na zachodzie. 2.Głębia Dorna, Hol Bohaterów; pojawia się losowo w pierwszym grobowcu po prawej stronie. Komentarz: Wspaniałe ostrze, jeden z lepszy dużych mieczy dostępnych w grze. Poprawia TraK0 użytkownika o trzy punkty, o tyle samo zwiększa zadawane przezeń obrażenia i ma mniejsze opóźnienie, niż jego niemagiczny pierwowzór. Dodatkowo zapewnia dzierżącej go postaci premię do Klasy Pancerza w wysokości jednego punktu oraz pewną odporność na obrażenia sieczne, a przy każdym trafieniu istnieje całkiem spora szansa na unieruchomienie celu (istota unieruchomiona jest automatycznie trafiana). Jedynym minusem tej broni jest fakt, że oba jej egzemplarze możemy zdobyć dopiero pod koniec rozdziału V i że oba są generowane losowo. Śpiewający miecz Aihonena [obrazek - spiewajacyaihonen] To złamane niegdyś ostrze tkwiło kiedyś w piersi Icasaracht, ostatniej z władczyń białych smoków, które rządziły w Grzbiecie Świata. Należało ono do Aihonena, dawnego przodka rybaka Jhonena z Easthaven - miecz przeleżał na dnie jeziora prawie sto lat, czekając na moment, aż powróci do potomka swojego właściciela. Prawdopodobnie oręż ten czerpie swoją moc z głębi Lac Dinneshere. Dopóki jego właściciel znajduje się w zasięgu lotu smoka od jeziora (znaczna odległość dla większości ras), jego ostrze zachowa swoją straszliwą moc. Krasnoludzki kowal Tiernon zdołał "uspokoić" tę broń - wszystko wskazuje też na to, że to właśnie on kiedyś ja wykuł. Umiejętności Tiernona wzbudziły drzemiące w mieczu moce, które posłużyły do zabicia Icasaracht. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere TraK0: +1, +5 w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +30% do odporności na zimno +30% do odporności na ogień, +10 punktów życia w zasięgu lotu smoka od Lac Dinneshere Rzuca Leczenie krytycznych ran trzy razy na dzień Zapewnia posiadaczowi +3 SIŁ raz dziennie Waga: 3 Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: długie miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń; broń tę może dla nas stworzyć Tiernon, jeżeli wręczymy mu Naprawiony miecz Aihonena. Komentarz: Znakomita broń, zdecydowanie jedno z najlepszych (o ile nie najlepsze) długich ostrzy w grze. Większość parametrów pokrywa się z tymi prezentowanym przez Naprawione miecz Aihonena, jedyna różnica to zwiększenie o 5 procent odporności na ogień i zimno i premia do punktów życia w wysokości dziesięciu, a nie pięciu punktów. Gorąco polecam każdej postaci szkolonej w walce tego typu orężem. Turodahel [obrazek - turodahel] Wyprodukowany w 1021 KD dla wojownika o imieniu Makael Wysmukły, Turodahel szczyci się krwawą przeszłością. Jego pierwszy właściciel był najemnikiem, sprzedającym swoje usługi każdemu, kto zaoferował odpowiednią ilość złota. Makael, cieszący się reputacją człowieka sprytnego i zaradnego, wykorzystywał swoje umiejętności i moc Turodahela przez ponad trzydzieści lat. Kiedy umarł na magiczną chorobę, w okolicy szybko pojawiły się legendy o jego dokonaniach. Dzisiejsi mędrcy sądzą, że Makael prawdopodobnie zabił za pomocą swojego miecza ponad pięćset ludzi. Wszyscy jednak wiedzą, że wojownik ten nie odznaczał się nadzwyczajną siłą, dlatego ludzie uznali, że swoje czyny zawdzięcza potędze miecza. Dlatego kilka lat po pogrzebie grobowiec Makaela został obrabowany. Przez kilkadziesiąt następnych lat wojownicy i złodzieje z całego Morza Księżycowego i Krainy Dolin robili wszystko, włącznie z zabijaniem się nawzajem, żeby tylko wejść w posiadanie legendarnego miecza Makaela. Jeden kapłan Bane'a, niezmiernie ciekaw mocy miecza, ukradł czaszkę wojownika, aby wydobyć z niej informacje, których potrzebował. Zapytany o magiczne moce swojego miecza, duch Makaela odpowiedział zza grobu jednym słowem, "turodahel". Wyznawca Bane'a przez wiele miesięcy szukał w swoich księgach, zanim w pewnym leksykonie odkrył pochodzenie tego słowa. W dowolnym tłumaczeniu, "turodahel" to rzeczownik złożony, oznaczający "moc dyskrecji". PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: sieczne Specjalne: +1 do Inteligencji Waga: 5 Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Druid Kapłan Mag Miejsce: Dolina Cieni, III poziom krypty na północnym wschodzie; pojawia się losowo w sarkofagu Kresselacka. Komentarz: Jeden z wielu długich mieczy o umagicznieniu równym +2. Oczywiście zapewnia użytkownikowi taką właśnie premię do TraK0 i do zadawanych obrażeń, jest też nieznacznie szybszy od swojego niemagicznego pierwowzoru. Co więcej, zwiększa Inteligencję władającej nim postaci o jeden punkt (zupełnie nieprzydatna właściwość). Jak na etap gry, w którym możemy ją znaleźć, jest to zupełnie przyzwoita broń. Valiant [obrazek - valiant] Ten legendarny sejmitar był przez krótki czas własnością wojownika Ilbana z Elturel. To właśnie jego wyprawy do Calimshanu rozsławiły tę broń. Jednak przed Ilbanem, właścicielem Valianta był zabójca z odległej Zakhary. Według mędrców, ten lekki miecz został wykonany na zamówienie bractwa zabójców. Jego właściciele przeżyli wiele niesamowitych pojedynków, głównie dzięki magii miecza. Bractwo straciło go w Calimshanie, gdy jeden ze świętych zabójców ścigał bluźnierczych agentów paszy, którzy udawali się do Calimportu. Przez dwanaście lat sejmitar był własnością Barisa Cabala, aż do momentu, gdy jego banda została rozbita przez Ilbana i jego towarzyszy. Ilban wykorzystał Valianta w bitwach z ludźmi piachu, gigantycznymi skorpionami, jeźdźcami pustyni, złymi czarnoksiężnikami i demonicznymi sługami Celana Harada. PARAMETRY: Obrażenia: 1K8 +2 TraK0: +2 Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę Typ obrażeń: sieczne Waga: 4 Opóźnienie: 0 Rodzaj biegłości: duże miecze Typ broni: 1-ręczna Nie może używać: Mag Kapłan Miejsce: Niższa Głębia Dorna, II piętro pałacu Marketha; bronią tą posługuje się sam Marketh. Komentarz: Interesujący egzemplarz sejmitara. Nie dość, że zwiększa zadawane obrażenia i TraK0 użytkownika o dwa punkty, to jeszcze zapewnia mu dodatkowy atak. Jedynym minusem tej broni jest fakt, że zdobyć ją możemy dopiero w VI rozdziale (gdzie powinniśmy już dysponować potężniejszym orężem). Oceansoul - Pią 03.10.2008, 22:39:46 " />Zdecydowanie polecam, broń ta udowodni swą przydatność już w miejscu, w którym ją znajdujemy (w Niższej Głębi Dorna spotkamy wiele salamander). Potem będziemy mogli ją sprzedać, gdyż zdobędziemy znacznie potężniejsze miecze. Cytuj: wojjoo - Sob 04.10.2008, 04:27:25 " /> Cytuj: Oceansoul - Sob 04.10.2008, 07:42:12 " /> Cytuj: |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |