ďťż
 
 
 
 

Wštki


Grafika w serii Fallout



Nefilim - Sob 25.02.2006, 18:03:07
" />Swoją drogą. Nie wydaje Wam się, że grafika z Falloutów nie jest zła i dzisiaj by nie raziła?




Khazar - Sob 25.02.2006, 18:06:57
" />Jakby ci to powiedzieć, nigdy się nie przyjrzałem grafice . Mnie rajcuje coś innego.



Nefilim - Sob 25.02.2006, 18:10:54
" />Jak mogłeś nie przyjrzeć się grafice. Zartujesz ze mnie chyba



Khazar - Sob 25.02.2006, 18:23:04
" />Nie. Mnie grafika w większości gier nie obchodzi. Wiadomo, jak jest świetna to się pochwali, ale nie, żebym świetną pod względem grywalności grę karcił z powodu złej oprawy. A ta w Falloucie nie jest zła.




Ivan - Sob 25.02.2006, 18:29:47
" />Yhmm. Mnie nie odstrasza, ani nie denerwuje ^^

Tylko denerwuje troche, jak niektóre osoby mówią oglądając same SCREENY, że Fall to shit :/



Nefilim - Sob 25.02.2006, 18:31:04
" />Podziwiam. Pamiętam Evil Island, pierwszą grę cRPG z ruchomą kamerą. Ale miałem ubaw. Gothic urzekł mnie grafiką właśnie, a Morrowind tym samym powalił na kolana. Gry takie jak BG, ID czy P:T określa się mianem "ery Infinity" od nazwy silnika graficznego właśnie, a rok 2001, kiedy cRPG masowo ruszyły do boju pod znakiem grafiki 3D (Morrowind, M&M IX, Wizardry VIII, naciągany pod ten rok nieco Gothic) uznaje się za przełom w historii gatunku. W grach cRPG nie ma znaczenia grafika? Wątpię.



Khazar - Sob 25.02.2006, 18:37:40
" />Moim zdaniem grafika nie ma znaczenia w ŻADNYCH grach. Liczy się przyjemność z grania, ubaw, jaki gra dostarcza i jej zapadające w pamięć momenty. Kogoś, kto uważa, że gry powinno się oceniać wyłącznie pod względem grafiki, można nazwać materialistą, nie potrafiącym dostrzec piękna gry. Może dlatego okres ten uważany jest za przełom, bo większość gier nie tylko ma lepszą grafikę niż inne tytuły, ale także są bardziej rozbudowane ( Morrowind ), dostarczają wielu godzin zabawy ( BG ) i czasem prostotą. A więc czemu grafika nie może być prosta?

P.S
Ja też pamiętam Evil Island, nawet jeszcze czasem gram.



Nefilim - Sob 25.02.2006, 18:41:28
" />Ale ja nie twierdzę, że oceniam gry wyłącznie po grafice. Po prostu twierdzenia, że ktoś w ogóle jej nie zauważa są dla mnie zadziwiające. No to się dziwię



Khazar - Sob 25.02.2006, 18:48:41
" />A czy ja mówię, że ty oceniasz gry po grafice? Jakby tak było, na pewno byśmy nie rozmawiali o Falloucie, bo i tak byś nie zagrał ( spotykam takie tłumaczenia, jak bo F.E.A.R. ma lepszą grafikę od Fallouta, który jest gó**** ). A poza tym koniec Off topu, bierzemy się za fabułę a nie za jakąś oprawę. Dodam tylko, że nie dostrzeganie grafiki w grach to wczucie się w grę, i tu jest błędne koło. Bo grafika w tym pomaga.



Seldon - Sob 25.02.2006, 18:52:30
" /> Khazar napisał(a):



Khazar - Sob 25.02.2006, 18:59:43
" />Zauważ, że:
1. To tylko teoria, a grafika w Falloucie jest bardzo realistyczna i szczegółowa, przy okazji zachowując prostotę. Mi takie grafitti na ścianach, pustynie i mutanty pomagają się wczuć w grę.
2. Piszemy całkowicie nie na temat, załóżmy nowy topic. Albo przestańmy o tym gadać.



Seldon - Nie 26.02.2006, 00:21:13
" /> Khazar napisał(a):



Ivan - Nie 26.02.2006, 07:05:54
" />Niby lepsza grafika pozwala się wczuć? A na prawdziwych sesjach rpg, gdzie to co widzisz to morda Twoich graczy, pokój i morda MG? Ja siętam bardziej wczuwam niz w gierki z wypasioną grafą.
Moim zdaniem grafika Falla wpasowała się idealnie. To znaczy, że moim zdaniem takich strasznych materialistów nie odstraszy, a także pokazuje to, co pokazać powinno. Ja się tam świetnie wczuwam w postać. Nawet jeśli kilka pierwszych miast zaliczam automatycznie ;p
A zbroje wyglądają świetnie Moją ulubioną jest skórzana kurtka [; Wygląda MAXymalnie klimatycznie ;P

Ps. Proszę was... nie wspominajcie o Evil Islands bo mi się płakać chce Podczas gry płytka mi się w napędzierozwaliła na drobne kawałeczki ;( A to była taka wspaniała gra!



Khazar - Nie 26.02.2006, 08:17:40
" />Ja rozumiem pod pojęciem prostej grafiki grafikę, jak sama nazwa wskazuję prostą, ale maksymalnie realistyczną. Chodzi o to, że nie koniecznie niski poziom oprawy graficznej decyduje o jakości. A grafa w Falloutach pomaga mi się wczuć. No dobra, Pitrek pisał o np. sesjach. Dobra, sesja dobra rzecz, ale gry też się przydają ( nawet te z niezłą grafiką ). A z drugą częścią postu ( zaczynającą się od " Moim zdaniem grafika Falla " ) trudno się nie zgodzić.

P.S

I tak wspomnę Evil Island, ponieważ ja się zaopatrzyłem i mam dwie sztuki ( oryginały, jakby były wątpliwości ). Swoją drogą, jak wam ludzie te płyty w napędzie psują ( wybuchają )? Mnie się to nigdy nie przytrafiło.



Ivan - Nie 26.02.2006, 08:42:31
" />Normalnie ;p Zainstalowałem, przekradłem się na początku do wioski i coś się plansza długo ładowała. usłyszałem trzesk i komp się zawiesił. Wyjmuje cdrom, a tam drobne kawałeczki! Jeszcze mi ojciec pomagał wyciągać, bo tego pełno było i leżało wszędzie ;p

A wracając do grafiki. Często o grafice może decydowaćtakże wyobraźnia ;p Ja w falloucie czasami lubie sobie powyobrażać, że tam jest jak w prawdziwym życiu itp.



Khazar - Nie 26.02.2006, 09:12:05
" />To dobrze, że w prawdziwym życiu nie jest jak tam, tylko można sobie wyobrażać na odwrót. Jeśli spojrzymy pod kątem wyobraźni zawsze dostrzeżemy lepsze strony.



Michał L - Sob 03.06.2006, 19:33:52
" />Moim zdaniem grafika jest świetna nawet dzisiaj, a na tamte czasy to wręcz cudo. Czasami tylko wkurzały mnie ściany, bo nie zawsze ta ich przezroczystość się w pełni sprawdzała. Mam nadzieję, że ewentualny F3 nie będzie znacząco odbiegał od tego co widzieliśmy do tej pory.



Seldon - Sob 03.06.2006, 20:08:26
" /> Michał L napisał(a):



Michał L - Sob 03.06.2006, 20:16:38
" />No, ale jeżeli już to ma być bardzo rozbudowana gra, to chociaż żeby wyglądało to w ten sposób tzn. kamera jak w Gta San Andreas czy Vice City, bo tak z samą ręką i mieczem czy też pistoletem to mi się nie podoba, dobrze że np.w morrowindzie to można było zmienić. Albo po prostu kamera rozbudowana do tego stopnia, jak widziałem w demku heroes 5, że można zarówno przypatrzeć się z bliska jak z i daleka.
W zasadzie masz rację, teraz jednak wiele osób liczy również na grafikę, a sprzedawcy wychodzą z prostego założenia, że fani fallouta i tak kupią trójkę, jaka by nie była, natomiast do nich dojdą jeszcze masy plebsu nastawione na grafikę.



VORADOR - Czw 30.11.2006, 13:06:56
" />Grafika ma pasować do klimatu gry, w grze o historii zniszczonego świata, nie może być baśniowa. Przykładem jest Fallout tam by grafika pięknych krajobrazów zupełnie nie pasowała. A np. w Ice Wind Dale, grafika przypomina obrazy malowane ręcznie i to mi się w niej podoba bo ma klimat epicki i idealnie pasuje do klimatu historii walki z prawami natury i okrutnymi bestiami. Grafika musi pasować do gry i to nie jest tak, że nie zwraca się na nią uwagi.



KoZa - Pią 17.08.2007, 13:32:46
" />Według mnie, grafika w pierwszych dwóch Falloutach jest wręcz symbolem serii. Nie kojarzę innych gier, które miałby absolutnie zwykłą oprawę wizualną, a z drugiej strony tak bardzo zapadającą w pamięć. Poza tym, jak grałem pierwszy raz, to po prostu pokochałem... niektóre animacje "zejścia z tego świata".



Silas - Pią 17.08.2007, 13:39:13
" />Tak jak powiedział KoZa. Tak odnośnie Van Burena - czego chcieć więcej? Toż to tylko tech-demo było, a trzeba przyznać, że na wprowadzenie trójwymiaru musieli się w końcu zdecydować. Najważniejsze to to, ze tekstury były całkiem niezłe no i zachowano klimat serii. Tylko co z tego, skoro projekt nie doszedł do skutku. Ech, szkoda...



OsaX Nymloth - Pią 17.08.2007, 13:40:52
" />"Zejścia" są według mnie do dzisiaj genialne, wykonane z pomysłem. Zaś teksty do trafień krytycznych to poezja ^^

256 kolorów...za to jakie! Naprawdę, czasami ciężko było mi uwierzyć, że to wszystko to taka marna "liczba" kolorowych pikseli...heh.



KoZa - Pią 17.08.2007, 13:49:51
" /> Cytuj:



Loki Lyesmyth - Pią 17.08.2007, 14:51:39
" />owszem
Starcraft i fallout
te gry mają bardzo starą grafike, wieje od niej starością
ale wykonana ją z niemałym pietyzmem i do dziś można na nią patrzyć.
po latach razi mnie tylko mała różnorodnośc tekstur ludzików



Al Funcoot - Pią 03.10.2008, 17:29:23
" />Jak dla mnie grafika Falloutów (1,2) była i jest nadal świetna. Nie można oceniać gier po grafice, to tak jakby oceniać danie po wyglądzie naczynia na (lub w) którym je podano. Nieścierpię ludzi, którzy widząc oprawę Falla, czy innych gier z epoki 2d rzekną:
"Eee, total krap. Pszeciesz Krysis ma lepszom!"

E:
Piszę, bo akurat to mam w tym temacie do powiedzenia. Nie rozumiem twojego posta. Czy to co napisałem nie odnosi się do Fallouta i jego grafiki?



Polinick - Pią 03.10.2008, 18:09:29
" />To nie jest temat, w którym oceniasz całokształt, w tym wątku skupiamy się tylko na grafice, więc nie wiem po co to piszesz :P



Magnus - Pią 03.10.2008, 18:45:51
" />Co pleciesz? Jaki całokształt? Przecież sie wypowiedział o grafice.



ravenrot - Sob 18.09.2010, 21:59:20
" />Pograjcie w Pool Of Radiance, poznacie znaczenie słów "słaba grafika".



Suiseiseki - Sob 18.09.2010, 23:34:41
" /> Cytuj:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.