ďťż
 
 
 
 

Wštki


[G3] Porady (Orish)



Orish - Wto 02.01.2007, 22:30:31
" />Ogólne:
- Często zapisuj grę. Nigdy nie wiadomo, co cię czeka za zakrętem. Nie ograniczaj się do quicksave’ów, zwłaszcza jeśli masz wersję starszą niż 1.09.
- Kolor imion/nazw, które pojawiają się nad istotami ujawnia ich stosunek do ciebie. Zielony oznacza stosunki przyjazne (możesz kogoś takiego zranić tylko z dystansu), biały neutralne (możesz pokonać taką postać bronią białą, ale musisz ją dobić; w przypadku zwierząt nie musisz tego robić), pomarańczowy pół-wrogie (postacie, tak samo, jak w przypadku tych neutralnych, tyle że po prostu nie darzą cię sympatią; zwierzęta zaatakują cię, jeśli podejdziesz na odległość kilku metrów, nie trzeba dobijać; jelenie uciekną), czerwony wrogie (wszelkie istoty zaatakują cię, jeśli podejdziesz na odległość mniejszą niż 20 metrów i giną bez potrzeby dobijania). Natomiast niebieski kolor oznacza postać, która ci towarzyszy (nie można jej w żaden sposób zranić; walczy razem z tobą – jeśli ma czym – i podąża za tobą cały czas; opuszcza cię, jeśli użyjesz kamienia teleportacyjnego.

- Nie używaj pochopnie mikstur leczniczych, ale też nie oszczędzaj ich za bardzo. Jeżeli masz blisko do łóżka, to po prostu prześpij się.
- Nie oglądaj się w tył podczas skoku (lewy alt + num 0). Jest to niezbyt dobrze ukryty „cheaterski” skrót klawiszowy – dzięki niemu polecisz w powietrze, a kiedy puścisz klawisze, spadniesz.
- W prawym dolnym rogu są trzy paski. Czerwony oznacza Punkty Życia, żółty Wytrzymałość, niebieski Manę. Jeśli pasek PŻ zmieni się na kolor zielony, oznacza to, że zostałeś zatruty i twoja energia życiowa słabnie. Aby uniknąć śmierci wypij Odtrutkę lub lecz się aż trucizna przestanie działać. Natomiast jeśli pasek Wytrzymałości przybierze szary odcień, zostałeś osłabiony i musisz wypić miksturę wzmacniającą, inaczej będziesz bardzo wolno odzyskiwał siły.

- Skok z wysokości większej niż 5 metrów to śmierć na miejscu. Dlatego warto nauczyć się Akrobatyki, choć i wtedy skok z bardzo dużej wysokości zabije cię.
- Nie warto jeść surowego mięsa – lepiej je upiec przy ognisku, a będzie ci przywracało dwa razy więcej Punktów Życia.
- Przedmioty, które musisz koniecznie znaleźć i pod żadnym pozorem nie możesz ich nigdzie zostawić/sprzedać to: 12 Pucharów Ognia, 5 kluczy do świątyni Al. Shedim, 5 kluczy do świątyni Mora Sul i 5 artefaktów Pradawnych (Adanosa).
- Jeśli nie trafisz z łuku/kuszy w cel, pocisk się nie zmarnuje – będziesz mógł go znaleźć mniej więcej w miejscu, w którym celowałeś, i podnieść.

Rozwój postaci:
- Niezależnie od tego, czy zamierzasz być wojownikiem, magiem czy złodziejem, jak najszybciej zdobądź mistrzostwo w wybranej broni białej (polecam miecz i najlepiej weź do niego tarczę).
- Atrybuty szkol tylko wtedy, kiedy wymaga tego broń lub umiejętności/czary, których chcesz się nauczyć. W alchemii nie opłaca się szkolić w ogóle – jest sporo ksiąg na pulpitach, których przeczytanie zwiększa ten atrybut.
- W umiejętnościach i czarach szkol się z rozsądkiem, upewniając się uprzednio, że są ci one faktycznie potrzebne. Zbywające ci Punkty Nauki przeznaczaj na Punkty Życia, Manę i Wytrzymałość.
- Atrybuty i umiejętności szkoli się u konkretnych nauczycieli. Czary Dominacji i Przywołań oraz Punkty Życia, Manę i Wytrzymałość otrzymujesz modląc się do boga przy chramie. Czary Przemian u druidów i Magów Wody. Wszystko kosztuje cię Punkty Nauki i złoto.

Podróżowanie:
- Na początku gry pewnych przeciwników lepiej omijać z daleka. Należą do nich m.in. dziki, krwiopijcy, cieniostwory, ogry... no i smoki, rzecz jasna. Poza tym lepiej nie zbliżać się do dużych grup wrogich orków, jak ta obok bariery otaczającej Vengard.
- Po dziczy wędruj z bronią dystansową w ręku. Wskaże ci niebezpieczeństwo, kiedy będziesz jeszcze dobrych kilkadziesiąt metrów od niego.
- Nie podchodź do bariery otaczającej Vengard! Będzie ci ona zabierała Punkty Życia.

- Najbezpieczniej jest się trzymać traktów. Jednak o ile w Myrtanie (dobrze widoczne ścieżki) i Varancie (oflagowania) jest to w miarę łatwe, to w Nordmarze nietrudno zgubić szlak – polecam zapamiętywać charakterystyczne miejsca w celach orientacyjnych.
- Zbieraj i korzystaj z kamieni teleportacyjnych, aby skrócić sobie drogę (ich lista wraz z miejscami, w których je znajdziesz, jest &a href=”http://www.insimilion.pl/index.php?doc=kamienie_teleportacyjne.gothic3&menu=gothic_3”&tutaj&/a&).
- Staraj się podróżować w dzień (lepsza widoczność).

Ekwipunek:
- Poza miastami i osadami zbieraj wszystko, co ci się nawinie pod rękę. Będąc w nich, zabieraj tylko to, co jest ci najbardziej potrzebne i upewniając się wcześniej, że nie ma nikogo w pobliżu.
- Ze złotem będziesz miał problem tylko na początku. Wtedy to sprzedawaj wszystko poza uzbrojeniem, z którego korzystasz, przedmiotami magicznymi (biżuteria, zwoje, rośliny, mikstury) i unikalnymi oraz niewiele wartymi rupieciami, typu kilofy, których na przykład potrzebują w Vengardzie.
- Nie musisz się obawiać, że zabraknie ci miejsca w ekwipunku czy, że będzie ci za ciężko. Bezimienny to ciężarówka w ludzkim ciele.
- Zadbaj o dobre uzbrojenie – zawsze staraj się mieć najlepszy sprzęt, jaki jest tylko możliwy.
- Rozsądnie korzystaj z podręcznego ekwipunku. Zawsze powinna się w nim znajdować broń biała, dystansowa, pochodnia, mikstury lecznicze, co najmniej jeden kamień teleportacyjny (nie tylko dla wygody – może zajść potrzeba „błyskawicznej ewakuacji”), a mag dodatkowo powinien tam mieć najczęściej używane czary.

Zadania:
- Większość zadań będziesz mógł wykonywać bez żadnych konsekwencji niezależnie od tego, z kim współpracujesz, więc wypełniaj je bez obaw. Jednakże istnieją i takie sytuacje, w których będziesz musiał opowiedzieć się po jednej ze stron.
- Pamiętaj, że masz coś takiego, jak Dziennik. Warto z niego korzystać.
- Jeśli zadanie zostało ci przez kogoś zlecone, a po jego wypełnieniu od razu otrzymasz związane z tym korzyści, wróc jeszcze porozmawiać ze zleceniodawcą - dostaniesz prawdopodobnie dodatkowe PD i być może też jakieś wynagrodzenie.

NPC:
- Uważnie słuchaj wszystkiego, co ktoś ma ci do powiedzenia. Może się w tym znajdować klucz do rozwiązania zadania lub inne przydatne informacje.
- Jeśli ktoś posiada imię lub specyficzną nazwę, na pewno będzie miał co coś do ciekawego do powiedzenia. Może zlecić ci jakieś zadanie, nauczyć cię czegoś, pohandlować z tobą bądź udzielić informacji.
- Nie wyciągaj broni tam, gdzie NPC sobie tego nie życzą. Nie wchodź tam, gdzie ktoś cię zatrzymuje. Nie kradnij, jeśli ktoś na ciebie patrzy. Najlepiej też nie bij/nie zabijaj na widoku, nawet jeśli ktoś ci zlecił takie zadanie.
- Nie zabijaj bez powodu postaci z imionami. Jest też kilka NPC, którym nie powinieneś dać uciec w przypadku wygranej bitwy. Są to orkowi szamani w ich obozach w Nordmarze (niektórzy mają kamienie przodków) oraz Gonzales, Ilja i Kirk z Mora Sul (klucze do świątyni).

Walka:
- Jeśli znajdziesz się w opałach – uciekaj, i to sprintem. Korzystaj z klawisza obejrzenia się w tył podczas biegu (ale nie przez cały czas), aby zobaczyć, kiedy przestaniesz być goniony.
- Jeśli walczysz ze sporą grupą „neutralnych” przeciwników, których musisz zabić, postaraj się odciągnąć jednego z nich na pewną odległość, powalić go tam, i kiedy reszta będzie się zbliżała (jeśli nie, to zmuś ich do tego dystansówką), dobij go na ich oczach. Wtedy staną się „wrogami”.
- Zawsze miej zarówno broń białą, jak i dystansową. Czasem bezpieczniej jest postrzelać, ale kiedy wróg będzie zbyt blisko, natychmiast wyciągnij broń do walki wręcz.
- Kuszą jest łatwiej celować niż łukiem (nie musisz ciągle trzymać LPM) i zadaje większe obrażenia, ale jest ona od niego nieco wolniejsza i trzeba poświęcić 5 Punktów Nauki, aby móc jej używać. Osobiście wolę kuszę, ale to nie znaczy, że tobie nie będzie lepiej pasował łuk.

- Jeśli napotkasz na grupę wrogich ci postaci, nie strzelaj do nich z dystansówki, bo rzucą się na ciebie wszyscy. Podejdź ostrożnie, aż zobaczy cię jedna z nich, a w tedy odciągnij ją i pokonaj. Tak samo zrób z resztą. Jeśli zauważy cię ktoś z bronią dystansową, będziesz musiał odciągnąć go na nieco większą odległość i dopaść go biegnąc sprintem po łuku (tak, żeby biec mniej więcej prostopadle do wystrzeliwanych pocisków).
- Jeśli chcesz komuś pomóc w walce z tym samym przeciwnikiem, a jego imię/nazwa nie jest koloru zielonego lub niebieskiego, atakuj dokładnie z przeciwnej strony niż on (na plecy wroga). W przeciwnym wypadku możesz zranić swojego sprzymierzeńca (on ciebie też...).
- Walcząc przeciwko dużej grupie ludzkich/orkowych wrogów w „tłumie” rzadko zdarza się, aby uderzył cię przeciwnik inny niż ten, którego bijesz w danej chwili. Najważniejsze jest, żeby skupić swoje ciosy na jednej konkretnej ofierze, bo jeśli skierujesz ciosy pomiędzy dwóch, mogą zaatakować cię obaj. Inna sytuacja jest z potworami i zwierzętami, które częściej potrafią cię od tyłu ugryźć w czułe miejsce.




Ingmar - Śro 03.01.2007, 15:37:42
" />Jak już mówiłem (na gg...) tekst jest ładnie napisany, błędów stylistycznych w nim nie zauważyłem, czas "poczepiać" się merytorycznie.

Cytuj:



Silmoren - Czw 04.01.2007, 17:18:38
" />Podpisuję się pod Ingmarem i dodaję, że możnaby jeszcze sformuować coś dla osób o słabych kompach tak jak ja (chwilowo).
Zapodam coś na początek do działu podróżowanie:
"Staraj się nie podróżować w nocy jeśli masz słaby komputer, gdyż przez rozgwieżdżone niebo gra zacznie wyświetlać pokaz slajdów, a nie grę "
Dalej możnaby jeszcze wsadzić "Staraj się nie walczyć z wrogami w gęstych lasach jeśli masz słaby komputer, postaraj się ich odciągać pojedynczo lub wywabiać w bardziej puste lokacje". Przynajmniej ja tak myśle.



Orish - Czw 11.01.2007, 21:43:14
" />Piszę tak, bo całości mi nie wyśle Sprawdziłem to odnośnie stosunków przyjaznych, zamiast rozdrobnionych uwag Dignitiusa dodałem jeden ogólny punkt. Ostatecznie zdecydowałem się też nieco zmienić punkt o mistrzostwie w broni, chociaż nie wiem jak można grać "czystym" magiem - ja tam bym nie wytrzymał, jeśli bym nie mógł co jakiś czas po prostu wparować w sam środek wrogów i wyciąć ich do nogi
Do reszty uwag się zastosowałem, zmiany pogrubiłem.

Wysłany Czw 11.1.2007 22:45:15:

- Kolor imion/nazw, które pojawiają się nad istotami ujawnia ich stosunek do ciebie. Zielony oznacza stosunki przyjazne (nie możesz kogoś takiego zranić pchnięciem),

- Nie używaj pochopnie mikstur leczniczych, ale też nie oszczędzaj ich za bardzo, zwłaszcza że mając recepturę, wodę i odpowiednie rośliny możesz ją uważyć przy stole alchemicznym. Jeżeli masz blisko do łóżka, to po prostu prześpij się.

Wysłany Czw 11.1.2007 22:45:24:

- Jak najszybciej zdobądź mistrzostwo w wybranej broni białej (polecam miecz i najlepiej weź do niego tarczę). Dotyczy to wszystkich ukierunkowań rozwoju postaci, chyba że chcesz być magiem walczącym wyłącznie magią.

- Najlepsze czary są dostępne dopiero po wykonaniu zadań dla danego boga (Błogosławiony oręż, Meteor, Dominacja - Innos; Bąbel czasowy, Otwarcie, Burza gradowa - Adanos; Wezwanie błyskawicy, Armia ciemności, Podróż duszy - Beliar).

- Gothic 3 jest grą potwornie zabugowaną i o dużych wymaganiach sprzętowych, dlatego nie zdziw się, jeśli co pewien czas pojawi się jakiś błąd lub będziesz miał na ekranie tzw. "pokaz slajdów".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.