ďťż
Wštki |
[G3] Pierwsze wrażenia?
Ingmar - Czw 02.11.2006, 19:13:15 " />Była już premiera światowa, jutro [3 listopad] Polska. Preorderowcy - w tym i ja - zapewne dostali już swoje gry albo dostaną je w niedługim czasie. I tutaj pojawia się pytanie: Jak wrażenia? No, temat służy do podzielenia się pierwszymi dygresjami, wrażeniami, no i może wrzuceniem paru screenów, ale koniec przedmowy czas na fakty i wypowiedzi (mam nadzieję) paru osób. Ja wracam do grania. ;] Towarzysz Borys - Pią 10.11.2006, 16:52:20 " />Gra jest świetna! Całe szczęscie, że twórcy nie zmieniali całkowicie gry! Szkoda, że nic nie zrobili z takimi wymaganiami...Ale ogólnie mam ustawienia najniższe możliwe i da się grać Fabuła taka...dziwna...Niewiele jest wyjaśnione. Gra jest wciągająca i klimatyczna! Warto było wydać te stówę... Ingmar - Pią 10.11.2006, 21:36:01 " />Ok, pograłem więcej, dużo więcej ;] i mogę troszkę tutaj o grze napisać. Na początek powiem, że gram Magiem Ognia, więc odczucia innych klas / profesji mogą być inne. Na początek podstawowa rzecz - awans. Idź on jakoś tak niesamowicie szybko, już przy drugim podejściu do gry miałem 6 lvl. W chili obecnej mam 24 i mimo, że ostatnio wszystko troszkę zwolniło, to wcześniej szło w zawrotnym tempie. I dobrze, bo PU idą nie w dziesiątki, a w setki. Powód jest taki, że teraz przy awansie dostajemy 10 - no, ja akurat dostaję 11, ale to inna kwestia - punktów umiejętności i nic więcej. Żadnego życia, many, nic. We wszystko trzeba inwestować. A każda taka inwestycja kosztuje. Manę, PŻ, PW i czary "kupujemy" w kapliczkach. Tych z kolei są trzy rodzaje, tak jak jest trzech bogów. Wszystkie ceny są takie same, a kapliczki różnią się wyłącznie rodzajami czarów. Klimatycznego piorunu z NK już nie uświadczymy. ^^ Podniesienie tych podstawowych współczynników jest łatwe, bo 1 PU = 4. Gorzej z siłą, zdolnościami myśliwskimi, alchemią czy kradzieżą. Tak jak jest 6 głównych grup umiejętności tak i jest 6 rodzajów współczynników, które podnosimy w cenie 1 PU = 1. Siła - do walki w zwarciu i strzelaniu z kuszy. Zdolności myśliwskie - czyli pierwsza składowa dawnej zręczności, od łuku, dwóch broni (po części), wszystkich umiejętności myśliwego. Prastara Magia - zamiast kręgów, wymagana do czarów i umiejętności. Za 250 będzie się miało już wszystko. Łącznie z autoregeneracją many i Słowem Dominacji. ;] Kradzież - druga składniowa dawnej alchemii - przydaje się do wszystkiego, co związane z łotrostwem. Alchemia - wyrób mikstur, trucizn i strzał. Kowalstwo - kucie i ulepszanie broni oraz zbroi. Kolejną ciekawostkę jest to, że za wiele wykonanych zadań dostajemy +1 do danego współczynnika. Siła za walki na arenie, a zdolności myśliwskie za polowania na stworki. Alchemii i Prastarej Magii można także uczyć się z książek. A właśnie zadania - o ile fabuła nie jest moją mocną stroną, to pobocznych wykonałem już bardzo wiele. Nie są aż tak specjalnie zróżnicowane, ale trafiają się różne ciekawe. Co najważniejsze nie ma czegoś takiego jak "gildia". Tzn. do żadnej się oficjalnie nie przyłączamy, dzięki temu można wykonywać zadania dla kilku frakcji na raz. Za każde zadanko zdobywa się reputację. Jest osobna dla całej frakcji i osobna dla miasta. I o ile ta "miejska" sypie się wiadrami, to o tą drugą ciężko. A właśnie ta druga wpływa na to, jaką zbroją udostępnią nam kupcy. Grafika nie powala, ale jest przyjemna dla oka. jak na te wymagania troszkę średnia - można by oczekiwać więcej. Ale samą specyfikację dość mocno podbija "gra bez loadów". Jest też przyczyną doczytywania z płyty czy bardzo długiego pierwszego loadingu. Muzyka to same superlatywy, bardzo mi się podoba i jest zdecydowanie lepsza od tej z dwójki. Z jedynki tylko ten kawałek przewodni może konkurować. Walka jest przyjemna, łatwo się połapać i efekty są niezgorsze. Szczególnie strzelanie z łuku przypadło mi do gustu. Tak jak już mówiłem gram magiem, więc mieczykiem się nie namachałem. Stara dobra kula ognia załatwia sprawę pojedynczych przeciwników. Na grupki najlepszy jest Ognisty Krąg, a na szkielety i demony wypędzenie zła. A skoro już przy magii jesteśmy to są oczywiście trzy grupy - Adanos odpowiada za przemiany - to bardzo słabe czary, w stylu wezwania goblina czy telekinezy, ale można się pobawić. Innos jak zwykle jest typowym ofensywnym bogiem. Jego czary zadają duże obrażenia i leczą, ogólnie najbardziej mi przypadły do gustu. Beliar ma niezłe - bo wezwania, ale ponieważ koszty tych lepszych są dość duże na razie nie używam. Ogólnie to gra się bardzo fajnie, choć wady są. Przykładowo stanowczo nieodpowiednie są ceny zbroi, kiedyś szatę ognia otrzymywało sie po wstąpieniu do kręgu, teraz trzeba za nią zapłacić 65,000 szt. i wymaga 25 reputacji. Eh, biedny się zrobiłem. ;] Mimo różnych głosów "za" i "przeciw" kupić warto. Na pewno lepsza od G2, a czy od G1... zobaczę jak już przejdę. ^^ Orish - Pią 10.11.2006, 23:39:09 " />Może wrzuć to też do komenta pod recenzją Ogólnie ze wszystkim, co napisałeś się zgadzam, za wyjątkiem walki bronią białą, która moim zdaniem została zrobiona fatalnie - nie dość że jest śmiesznie prosto pokonać jakiegokolwiek przeciwnika (a na mistrzowskim poziomie to już w ogóle...), to jeszcze nie można decydować, z którego boku pójdzie cios. Na plus można tylko zaliczyć dwa nowe rozwiązania: pchnięcia i regulację siły ciosu. No i oczywiście tarcze i walkę dwiema broniami. Zacząłem już o tym że jest łatwo pokonać przeciwnika - mało tego! Łatwo jest pokonać i 100 na raz, pod warunkiem że nie mają broni strzeleckich, które wymuszają obranie strategicznych punktów. Bo kiedy atakuje się jedną osobę, to cała reszta stoi i się patrzy (świetnie obrazuje to screen zamieszczony na 7 stronie poradnika załączonego do gry). Po jego pokonaniu wystarczy po prostu odpowiednio szybko "wybrać" następnego, zanim ktoś z nich wybierze ciebie (i pierwszy zada cios - to jest cholernie ważne, aby do tego nie dopuścić). Ingmar - Sob 11.11.2006, 13:30:59 " /> Orish napisał(a): Seldon - Pon 13.11.2006, 00:45:08 " />Heh, miało być tak fajnie, rozwój gatunku, krok naprzód etc. etc. a co jest ? To samo tylko większe, z ładniejszą oprawą. Bleh, żeby to samo !! Sporo rzeczy się pogorszyło:? Interakcja z postaciami jest praktycznie identyczna co wcześniej, wręcz powiedziłabym ,że nawet skrypty te same, bo o AI to tu nie ma co mówić. Natomiast jest kilka rzeczy które mi się wybitnie niepodobają: - gestykulacja. Ja nie wiem, może ja mam wersję dla głuchoniemych, bo język migowy jak w mordę strzelił - co jest z tym skakaniem ? W jedynce było super (prawie jak PoP) a tu co ? - walka - no ludzie, to już chyba w Morrowindzie trzeba było przy walce bronią białą więcej myśleć,a wszysyc krzyczeli, że zwykła młucka - bohater główny dalej robi za pociąg towarowy. Waga przedmiotów, ilośc przedmiotów, wielkość przedmiotów... takie parametry dla panów z Piranthy nie istnieją widać - fabuła (wstęp w każdym razie): piraci...ukradli...sprzęt... buahahaha bogowie toż to spisek. W wiosce orkowie,a tu jeszcze piraci cichcem od tyłu zachodzą. To już w NWN w Hordach było to lepiej rozwiązane jak Drowka nam ekwipunek teleportowała (choć też miałem zastrzeżenia). Heh, czyli Gothica 3 z listy "nadziei na rozwój gatunku" mogę już spokojnie skreślić. Na szczęście listę mam jeszcze dość długą. Orish - Pon 13.11.2006, 07:34:21 " />Rzadko się zgadzam z Seldonem ale teraz w *prawie* całej rozciągłości muszę go poprzeć Bo walka faktycznie jest fatalna, ale przynajmniej jest zachowana jakaś płynność ciosów, za to w Morrowind w ogóle jej nie ma. No i co do fabuły - to z tymi piratami nie do końca bym do niej zaliczył. Bo dla mnie to tylko niewielki element, zgrzyt pomiędzy G2 a G3, ale później fabuła jest już ok. Co najważniejsze zupełnie nie ma liniowości, w sensie że w danym momencie możesz sobie iść gdzie ci się spodoba i nie ograniczają cię żadne zamknięte drzwi itp. Natomiast inną sprawą są questy - zabij, przynieś, pokonaj... mam wrażenie, że to już *gdzieś* było Seldon - Pon 13.11.2006, 10:04:37 " />Wiesz, zasadniczo to gierka jest całkiem przyjemna i zapewne kiedyś tam się w nią zaopatrzę, natomiast biorąc pod uwagę oczekiwania wobec tej "nowej fali" cRPG to przyznaję żem trochę zawiedziony jest. Ingmar - Pon 13.11.2006, 14:02:13 " /> Cytuj: Seldon - Pon 13.11.2006, 14:11:43 " /> Ingmar napisał(a): Loki Lyesmyth - Pon 13.11.2006, 20:12:35 " /> Ingmar napisał(a): Jedi Mariusz - Sob 16.12.2006, 18:39:24 " />Moje I wrażenie nie myliło mnie, że g3 to najlepsza gra komputerowa w jaką grałem!!!!!!!!! Super, zwłaszcza że po Polsku!!!! Nie moge się doczekać, aż go przejdę!!!! Uzeler - Nie 25.03.2007, 09:44:54 " />1 Wrażenie było najlepsze superowe, że to najlepsza gra, ale później pomału mnie znudziła Merral - Śro 11.07.2007, 16:55:08 " />Pierwsze wrazenie- na najwyzszych detalach sobie nie pogram A po zerkniciu na mape pierwsze co mi sie narzuciło to... G3 jest liniowa (liniowa na swoj sposob;)) i ma cholernie ograniczona fabułe (od miasta do miasta). Silmoren - Czw 12.07.2007, 11:15:28 " />Moje pierwsze wrażenie o mało mnie z entuzjazmu nie rozsadziło, ale jak pograłem ze 0,5 godz. to ochłonąłem do poniżej zera.... Eragon finiarel - Wto 12.08.2008, 16:56:00 " />No cóż... Pierwsze wrażenie to szok jaka ta grafika jest piękna, jaki świat itp. Po niedługim czasie grania zacząłem żałować, że ją kupiłem. Nie czytałem wcześniej nic na jej temat więc to że nie było podziału na rozdziały i KONKRETNEGO przyłączenia się do jakiejś frakcji nieźle mną wstrząsnęło. Postacie były niepodobne to tych z poprzednich części, no i jeszcze jedna ważna rzecz: walka... po 10min ciągłego monotonnego machania moim mieczykiem nudziła jak nigdy w żadnej innej grze... Innos - Czw 04.09.2008, 18:22:03 " />System walki w G3 to chyba najbardziej zjechany pomysł PB w tej grze... Tam, jeśli masz zwinne paluszki to nie ma możliwości przegrania xD Hasamit - Pon 08.09.2008, 18:30:02 " />Jeśli zaś chodzi o magię to raczej wytrzymały palec. klikać se można, że aż palce rozbolą... Innos - Wto 09.09.2008, 14:50:39 " />Dlaczego ? ;] przecież w G3 nie ma jakiejś niewyobrażalnej liczby czarów I czary się rzuca normalnie Hasamit - Wto 09.09.2008, 15:04:12 " />w sensie, że gdy masz tego dużo (po drodze można spotkać duuuużo zwojów) to jak chcesz rozwalić coś na odległość... Bezimienny11 - Czw 26.08.2010, 15:32:18 " />czary w gothicu 3 są spoko najlepsze są według mnie te ostatnie te z slowo Innosa. Jest duzo czarów zalezy kto jakie woli Innosa Adanosa czy tez Beliara. Ale fajne są miasta takie klimatyczne . A jak myslicie jakie miasto jest najpotężniejsze ?? |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |