ďťż
 
 
 
 

Wštki


[G1]Rośliny(Tae)



Tae - Sob 13.12.2008, 13:11:02
" />Rośliny w Gothicu można podzielić na dwie kategorie – przywracające życie i regenerujące manę. Jak łatwo się domyśleć, pierwsze z nich przydadzą się wojownikowi, następne zaś – magowi. Co prawda przegrywają z miksturami, ale, jak to się mawia, z braku laku… Dobre i to. Występują w najróżniejszych miejscach – od jaskiń, poprzez łąki, po górskie szczyty. Jedne z nich są bardziej, inne mniej pożyteczne. Wydaje się, że te drugie opłacałoby sprzedać. Cóż, gdy brak naprawdę wyjątkowo potrzebnych funduszy, można to zrobić, lecz w innych wypadkach zdecydowanie odradzam takie postępowanie. A nuż w najmniej odpowiednim momencie zabraknie mikstur bądź użyteczniejszych ziół? Wtedy ratunkiem będą tylko duże ilości pozornie niepotrzebnych roślin, a bogactw można się dorobić w inny sposób – na przykład sprzedając dawno nieużywane, słabe bronie. W ich przypadku mamy pewność, że będą zbędne, czego nie można powiedzieć o roślinach.

Regenerujące życie

Piekielnik
Działanie: +6 punktów życia
Wartość: 3
Występowanie: w sporych ilościach za południową bramą Starego Obozu, w jego kopalni, lasach, łąkach, jaskiniach - czyli, ogółem, w zdecydowanej większości miejsc wewnątrz Bariery.
Komentarz: Ten mały grzyb regeneruje niewielką ilość życia, więc jest pod tym względem przydatny tylko na początku gry. Jego sprzedaż nie przynosi wielkich zysków. Potrzeba go do wykonania zadania, które zleca kucharz Snaff – będzie można później dostawać od niego dziennie jedną porcję potrawki z chrząszcza i piekielników.

Ogniocierń
Działanie: +12 punktów życia
Wartość: 6
Występowanie: często pod drzewami, na łąkach oraz w górach.
Komentarz: Nie ma co się rozpisywać – to także jest roślina, która przyda się w pierwszym i być może w drugim rozdziale. Poza tym próżno szukać dla niej zastosowań – jeśli nie zaistnieje sytuacja, w której zabraknie innych środków leczniczych.

Gorzki chleb
Działanie: +15 punktów życia
Wartość: 9
Występowanie: Często w pobliżu piekielników, więc patrz: opis tej rośliny.
Komentarz: Gorzki chleb przywraca już większą ilość życia, co nie zmienia faktu, że wraz z przechodzeniem do dalszych etapów gry drastycznie zmniejsza się jego przydatność. Rzecz ma się podobnie z zyskami wynikającym ze sprzedaży Gorzkiego chleba.

Serafis
Działanie: +14 punktów życia
Wartość: 7
Występowanie: Niemałe ilości tej rośliny można zebrać, wędrując na początku gry do Starego Obozu. Spotkać można się z nią także w lasach i na łąkach.
Komentarz: Podobnie jak powyższe rośliny, Serafis w dalszych etapach gry staje się niewarty uwagi. Chyba że naprawdę nie ma czym się leczyć – ale potrzebne będzie naprawdę dużo sztuk, by w pełni zregenerować PŻ Bezimiennego.

Górski mech
Działanie: +18 punktów życia
Wartość: 9
Występowanie: Z tą rośliną można się spotkać niezbyt często – na terenach orków, w drodze na Górską Fortecę oraz na ścieżce w górę przy wejściu do Nowego Obozu (tej, na której znajdują się Zębacze).
Komentarz: Wydaje się, że dosyć rzadka roślina powinna być bardzo użyteczna. Jednak, jak to mówią, wyjątek potwierdza regułę – przywracane przez Górski Mech 18 PŻ to już coś, ale wciąż nie na tyle dużo, by się nim zachwycać.

Psianka
Działanie: +22 punkty życia
Wartość: 11
Występowanie: pobliże Starego Obozu niedaleko wejścia na ziemie orków, łąki.
Komentarz: Działanie tej rośliny, chociaż co prawda nie jakoś szczególnie, ale jest silne, a z pewnością mocniejsze od wyżej wymienionych. Siłą rzeczy jest ona bardziej przydatna, lecz bez problemu znajdą się jeszcze lepsze – chociażby Kocianka.

Kocianka
Działanie: +24 punkty życia
Wartość: 12
Występowanie: kopalnia Starego Obozu, lasy.
Komentarz: Bliźniaczo podobna do Psianki, Kocianka przywraca o dwa PŻ więcej. Jej lecznicze walory są godne uwagi – ale poniższe zdecydowanie przebijają ją pod tym względem. Warto jednak zatrzymać przy sobie znalezione sztuki tego ziela – na pewno się przydadzą.

Orkowe ziele
Działanie: +26 punktów życia
Wartość: 13
Występowanie: Jak wskazuje nazwa, tę roślinę spotkać można głownie na ziemiach orków, rzadziej na łąkach.
Komentarz: Orkowe Ziele ma mocne działanie. Nie polecam się go pozbywać, w końcu dwadzieścia sześć PŻ piechotą nie chodzi, a czy trzynaście bryłek rudy jest czymś na tyle wielkim, by tracić na nie tę przydatną roślinę?

Liść dębu
Działanie: +28 punktów życia
Wartość: 19
Występowanie: Tereny orków
Komentarz: Jako że rzadka, roślinka jest wartościowa, jednak ze względu na niemałą przydatność nie sprzedawałabym jej. Regeneracja takiej ilość PŻ, jaką zapewnia Liść Dębu, na pewno nie będzie zbędna.

Zioła uzdrawiające I
Działanie: +30 punktów życia
Wartość: 14
Występowanie: Pobliże Obozu Bractwa, jaskinie różnego rodzaju.
Komentarz: W tym miejscu rośliny zaczynają być naprawdę użyteczne – nawet ta, chociaż pierwszy gatunek Ziół Uzdrawiających jest najsłabszy i na tle dwóch kolejnych wypada słabiej, jednakże z początku na pewno się przyda.
Zioła uzdrawiające II
Działanie: +39 punktów życia
Wartość: 19
Występowanie: Spacer w pobliżu bagien obfituje zbiorem sporej ilości tych ziół.
Komentarz: Drugi podgatunek Ziół Uzdrawiających, choć słabszy od poniższego, to i tak bardzo silny –drugi najlepszy w grze. Sprzedaż zdecydowanie odradzam! Rozsądniej będzie zatrzymać je na czarną godzinę.

Zioła uzdrawiające III
Działanie: +49 punktów życia
Wartość: 24
Występowanie: Jak wyżej.
Komentarz: Zbiór tych ziół zostanie zlecony celem uzdrowienia nieprzytomnego Y’beriona, szczęśliwie zostanie jeszcze trochę dla własnego użytku – i bardzo dobrze! To najsilniejsza lecznicza roślina w Gothicu. W żadnym razie nie wolno jej sprzedawać – gwarantuję, że się przyda.

Regenerujące manę

Nasienie czerwonego buku
Działanie: +5 punktów many
Wartość: 3
Występowanie: Na kamieniu w pobliżu ścieżki wiodącej do Obozu Bractwa.
Komentarz: Można się spotkać z tylko jednym egzemplarzem tej roślina. I wcale nie ma czego żałować! Marne pięć punktów many, odzyskane po zażyciu Nasienia czerwonego buku to nic na tle tego, co potrafią zregenerować poniższe zioła.

Krucze ziele
Działanie: +15 punktów many
Wartość: 12
Występowanie: W kopalni Starego Obozu.
Komentarz: Krucze ziele przywraca trzykrotnie więcej many niż powyższa roślina. Jest od niej lepsze, chociaż i tak staje się niepozorne na tle poniższych.

Czarne ziele
Działanie +20 punktów many
Wartość: 17
Występowanie: Kanion Trolli
Komentarz: Ta nieczęsto spotykana roślina robi wrażenie tylko na początkującym magu – ci, którzy zostali wtajemniczeni w wyższe kręgi magii, co najwyżej spojrzą na nią z pogardą i wyruszą w poszukiwanie Twardzenia czy też Dragrotu.

Twardzeń
Dzałanie: +25 punktów many
Wartość: 20
Występowanie: Ścieżka od Starego obozu do mieszkania Cavalrona.
Komentarz: Druga najlepsza roślina przywracająca punkty many. Jak było wspomniane na początku, oczywiście przegrywa z miksturami, ale i tak nie opłaca się jej sprzedawać, za to warto zatrzymać – przyda się, gdy zabraknie buteleczek z niebieskim płynem.

Dragrot
Działanie: +30 punktów many
Wartość: 23
Występowanie: Góry; ścieżka wspomniana w opisie Górskiego mchu.
Komentarz: Najsilniejsza roślina, przywraca najwięcej punktów many ze wszystkich. Na pewno nie pogardzi nią mag, wiedząc, że przyda się, gdy nastanie czarna godzina. Kategorycznie zabraniam sprzedaży!




wojjoo - Sob 13.12.2008, 20:52:06
" /> Cytuj:



Polinick - Sob 13.12.2008, 21:11:09
" />wojjoo się pospieszył, ale słusznie, bo wielu uwag merytorycznych nie mam.
Po 1: przy roślinach uzdrawiających napisałbym, że występują na bagnach za Obozem Śniącego, a nie w pobliżu.
Po 2: dałbym sobie uciąć rękę, że nie ma w grze rośliny o nazwie "twardzeń", tylko jest "twardzień".
Po 3: przy psiance i kociance napisałbym, że występują na cmentarzysku orków, i to baardzo licznie.
Poza tym nie mam uwag, bardzo dokładny i przejrzysty spis :)



Tae - Nie 14.12.2008, 08:45:47
" />Dziękuję obu panom

Cytuj:




Polinick - Nie 14.12.2008, 11:40:44
" /> Cytuj:



Oceansoul - Nie 14.12.2008, 12:03:53
" /> Cytuj:



Tae - Nie 14.12.2008, 12:27:19
" />Rośliny w Gothicu można podzielić na dwie kategorie – przywracające życie i regenerujące manę. Jak łatwo się domyślić, pierwsze z nich przydadzą się wojownikowi, następne zaś – magowi. Co prawda przegrywają z miksturami, ale, jak to się mawia, z braku laku… Dobre i to. Występują w najróżniejszych miejscach – od jaskiń, poprzez łąki, po górskie szczyty. Jedne z nich są bardziej, inne mniej pożyteczne. Wydaje się, że te drugie opłacałoby sprzedać. Cóż, gdy brak naprawdę wyjątkowo potrzebnych funduszy, można to zrobić, lecz w innych wypadkach zdecydowanie odradzam takie postępowanie. A nuż w najmniej odpowiednim momencie zabraknie mikstur bądź użyteczniejszych ziół? Wtedy ratunkiem będą tylko duże ilości pozornie niepotrzebnych roślin, a bogactw można się dorobić w inny sposób – na przykład sprzedając dawno nieużywane, słabe bronie. W ich przypadku mamy pewność, że będą zbędne, czego nie można powiedzieć o roślinach.

Regenerujące życie

Piekielnik
Działanie: +6 punktów życia
Wartość: 3
Występowanie: w sporych ilościach za południową bramą Starego Obozu, w jego kopalni oraz na łąkach, w lasach, jaskiniach - czyli, ogółem, w zdecydowanej większości miejsc wewnątrz Bariery.
Komentarz: Ten mały grzyb regeneruje niewielką ilość życia, więc jest pod tym względem przydatny tylko na początku gry. Jego sprzedaż nie przynosi wielkich zysków. Potrzeba go do wykonania zadania, które zleca kucharz Snaff – będzie można później dostawać od niego dziennie jedną porcję potrawki z chrząszcza i piekielników.

Ogniocierń
Działanie: +12 punktów życia
Wartość: 6
Występowanie: często pod drzewami, na łąkach oraz w górach.
Komentarz: Nie ma co się rozpisywać – to także jest roślina, która przyda się w pierwszym i być może w drugim rozdziale. Poza tym próżno szukać dla niej zastosowań – jeśli nie zaistnieje sytuacja, w której zabraknie innych środków leczniczych.

Gorzki chleb
Działanie: +15 punktów życia
Wartość: 9
Występowanie: Często w pobliżu piekielników, więc patrz: opis tej rośliny.
Komentarz: Gorzki chleb przywraca już większą ilość życia, co nie zmienia faktu, że wraz z przechodzeniem do dalszych etapów gry drastycznie zmniejsza się jego przydatność. Rzecz ma się podobnie z zyskami wynikającym ze sprzedaży tej rośliny.

Serafis
Działanie: +14 punktów życia
Wartość: 7
Występowanie: Niemałe ilości tej rośliny można zebrać, wędrując na początku gry do Starego Obozu. Spotkać można się z nią także w lasach i na łąkach.
Komentarz: Podobnie jak powyższe rośliny, Serafis w dalszych etapach gry staje się niewarty uwagi. Chyba że naprawdę nie ma czym się leczyć – ale potrzebne będzie wyjątkowo dużo sztuk, by w pełni zregenerować PŻ Bezimiennego.

Górski mech
Działanie: +18 punktów życia
Wartość: 9
Występowanie: Z tą rośliną można się spotkać niezbyt często – na terenach orków, na drodze do Górskiej Fortecy oraz ścieżce w górę przy wejściu do Nowego Obozu (tej, na której znajdują się Zębacze).
Komentarz: Wydaje się, że dosyć rzadka roślina powinna być bardzo użyteczna. Jednak, jak to mówią, wyjątek potwierdza regułę – przywracane przez Górski Mech 18 PŻ to już coś, ale wciąż nie na tyle dużo, by się nim zachwycać.

Psianka
Działanie: +22 punkty życia
Wartość: 11
Występowanie: łąki, pobliże Starego Obozu niedaleko wejścia do ziem orków, w dużych ilościach na ich Cmentarzysku.
Komentarz: Działanie tej rośliny, chociaż co prawda nie jakoś szczególnie, ale jest silne, a z pewnością mocniejsze od wyżej wymienionych. Siłą rzeczy jest ona bardziej przydatna, lecz bez problemu znajdą się jeszcze lepsze – chociażby Kocianka.

Kocianka
Działanie: +24 punkty życia
Wartość: 12
Występowanie: kopalnia Starego Obozu, lasy, bardzo licznie na Cmentarzysku Orków.
Komentarz: Bliźniaczo podobna do Psianki, Kocianka przywraca o dwa PŻ więcej. Jej lecznicze walory są godne uwagi – ale poniższe zdecydowanie przebijają ją pod tym względem. Warto jednak zatrzymać przy sobie znalezione sztuki tego ziela – na pewno się przydadzą.

Orkowe ziele
Działanie: +26 punktów życia
Wartość: 13
Występowanie: Jak wskazuje nazwa, tę roślinę spotkać można głownie na ziemiach orków, rzadziej na łąkach.
Komentarz: Orkowe Ziele ma mocne działanie. Nie polecam się go pozbywać, w końcu dwadzieścia sześć PŻ piechotą nie chodzi, a czy trzynaście bryłek rudy jest czymś na tyle wielkim, by tracić na nie tę przydatną roślinę?

Liść dębu
Działanie: +28 punktów życia
Wartość: 19
Występowanie: Tereny orków
Komentarz: Jako że rzadka, roślinka jest wartościowa, ze względu na niemałą przydatność nie sprzedawałabym jej. Regeneracja takiej ilość PŻ, jaką zapewnia Liść Dębu, na pewno nie będzie zbędna.

Zioła uzdrawiające I
Działanie: +30 punktów życia
Wartość: 14
Występowanie: Bagna za Obozem Bractwa, jaskinie różnego rodzaju.
Komentarz: W tym miejscu rośliny zaczynają być naprawdę użyteczne – nawet ta, chociaż pierwszy gatunek Ziół Uzdrawiających jest najsłabszy i na tle dwóch kolejnych wypada blado, jednakże z początku na pewno się przyda.

Zioła uzdrawiające II
Działanie: +39 punktów życia
Wartość: 19
Występowanie: Spacer po bagnach za Obozem Bractwa zaowocuje obfitymi zbiorami tych ziół.
Komentarz: Drugi podgatunek Ziół Uzdrawiających, choć słabszy od poniższego, to i tak bardzo silny – drugi najlepszy w grze. Sprzedaż zdecydowanie odradzam! Rozsądniej będzie zatrzymać je na czarną godzinę.

Zioła uzdrawiające III
Działanie: +49 punktów życia
Wartość: 24
Występowanie: Jak wyżej.
Komentarz: Zbiór tych ziół zostanie zlecony celem uzdrowienia nieprzytomnego Y’beriona, szczęśliwie zostanie jeszcze trochę dla własnego użytku – i bardzo dobrze! To najsilniejsza lecznicza roślina w Gothicu. W żadnym razie nie wolno jej sprzedawać – gwarantuję, że się przyda.

Regenerujące manę

Nasienie czerwonego buka
Działanie: +5 punktów many
Wartość: 3
Występowanie: Na kamieniu w pobliżu ścieżki wiodącej do Obozu Bractwa.
Komentarz: Można się spotkać z tylko jednym egzemplarzem tej rośliny. I wcale nie ma czego żałować! Marne pięć punktów many, odzyskane po zażyciu Nasienia czerwonego buku to nic na tle tego, co potrafią zregenerować poniższe zioła.

Krucze ziele
Działanie: +15 punktów many
Wartość: 12
Występowanie: W kopalni Starego Obozu.
Komentarz: Krucze ziele przywraca trzykrotnie więcej many niż powyższa roślina. Jest od niej lepsze, chociaż i tak staje się niepozorne na tle poniższych.

Czarne ziele
Działanie +20 punktów many
Wartość: 17
Występowanie: Kanion Trolli
Komentarz: Ta nieczęsto spotykana roślina robi wrażenie tylko na początkującym magu – ci, którzy zostali wtajemniczeni w wyższe kręgi magii, co najwyżej spojrzą na nią z pogardą i wyruszą na poszukiwanie Twardzienia czy też Dragrotu.

Twardzień
Dzałanie: +25 punktów many
Wartość: 20
Występowanie: Ścieżka od Starego obozu do mieszkania Cavalorna.
Komentarz: Druga najlepsza roślina przywracająca punkty many. Jak było wspomniane na początku, oczywiście przegrywa z miksturami, ale i tak nie opłaca się jej sprzedawać, za to warto zatrzymać – przyda się, gdy zabraknie buteleczek z niebieskim płynem.

Dragrot
Działanie: +30 punktów many
Wartość: 23
Występowanie: Góry; ścieżka wspomniana w opisie Górskiego mchu.
Komentarz: Najsilniejsza roślina, przywraca najwięcej punktów many ze wszystkich. Na pewno nie pogardzi nią mag, wiedząc, że przyda się, gdy nastanie czarna godzina. Kategorycznie zabraniam sprzedaży!

___________________________

Poprawione, dzięki



Polinick - Nie 14.12.2008, 12:52:07
" />Co do buka: nie chodziło mi o poprawność językową, tylko kompatybilność z grą ^^



Tae - Nie 14.12.2008, 14:14:25
" />Ok, jest buka (kojarzy mi się to z Muminkami) ^^



Oceansoul - Sob 20.12.2008, 23:45:09
" /> Cytuj:



Tae - Nie 21.12.2008, 08:59:02
" />Poprawione
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.