ďťż
Wštki |
[G1] Bronie jednoręczne (Tae)
Tae - Pią 02.01.2009, 19:57:26 " />Jest to właściwie poprawka z tekstu Azarana, ale jak ma być podział na bronie jedno- i dwuręczne, to założyłam osobny wątek ^^ _______________________________ W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne â od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym â może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis â po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń. Pałka Obrażenia: 5 Wymagana siła: 5 Wartość: 2 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Pogrzebacz Obrażenia: 6 Wymagana siła: 5 Wartość: 3 Handlarz i rozdział: Sharky Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Sierp Obrażenia: 7 Wymagana siła: 5 Wartość: 4 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Siekiera Obrażenia: 9 Wymagana siła: 5 Wartość: 6 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Młot Kowalski Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 5 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Zardzewiały Miecz Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 10 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Gobliny i szkielety Czy warto kupić: Nie (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Kij z Gwoździem Obrażenia: 11 Wymagana siła: 5 Wartość: 13 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy Posiadacz: Czarne gobliny Czy warto kupić: Nie (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Krótki miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 6 Wartość: 44 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Czy warto kupić: Nie, co prawda ten miecz ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO. Stary Miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 10 Wartość: 12 Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie. Wyszczerbiony Topór Obrażenia: 13 Wymagana siła: 17 Wartość: 19 Handlarz i rozdział: Sharky â rozdział I, Darrion â rozdział II Posiadacz: Szkielet wojownik Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła sporo wyższa, a poza tym można go zdobyć. Chłopski Miecz Obrażenia: 14 Wymagana siła: 7 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Cienie Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Siekacz Obrażenia: 15 Wymagana siła: 8 Wartość: 25 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II Posiadacz: Szkielety Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Język Topielca Obrażenia: 16 Wymagana siła: 8 Wartość: 88 Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I. Posiadacz: Cienie Czy warto kupić: Nie - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Kłujący Cierń Obrażenia: 18 Wymagana siła: 9 Wartość: 120 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Posiadacz: Cienie Czy warto kupić: Nie, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Niewykończony Miecz Obrażenia: 20 Wymagana siła: 20 Wartość: 20 Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II. Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania. Ząb Kopacza Obrażenia: 20 Wymagana siła: 10 Wartość: 160 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Czy warto kupić: Tak, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale. Pałka Fortuna Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Posiadacz: Fortuno Miecz Świstaka Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Handlarz: Fisk Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni. Lekki Miecz Strażnika Obrażenia: 22 Wymagana siła: 20 Wartość: 75 Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, gdy zapyta się go o napad na transport zaopatrzenia. Odbędzie się on, jeśli przyniesiemy Laresowi listę od Iana (zarządcy w kopalni starego obozu) i sfałszowaną zaniesiemy dla Diego. Maczuga Obrażenia: 23 Wymagana siła: 10 Wartość: 55 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II. Posiadacz: Goblin wojownik. Czy warto kupić: Nie bardzo. Poniższe bronie są lepsze, przy czym niewiele droższe â tylko wymagana siła może stanowić naprawdę mały problem. Ćwiekowana Maczuga Obrażenia: 25 Wymagana siła: 11 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Żądło krwiopijcy Obrażenia: 26 Wymagana siła: 11 Wartość: 75 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Topór Obrażenia: 29 Wymagana siła: 12 Wartość: 320 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II. Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Stalowy Język Obrażenia: 29 Wymagana siła: 11 Wartość: 85 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków. Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć. Miecz Sędziego Obrażenia: 30 Wymagana siła: 12 Wartość: 97 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Czy warto kupić: Nie, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje wyższe obrażenia. Miecz Strażnika Obrażenia: 32 Wymagana siła: 12 Wartość: 107 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV. Posiadacz: Strażnicy Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana. Miecz Bojowy Obrażenia: 33 Wymagana siła: 13 Wartość: 111 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy â Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â nie jest to warte uwagi. Miecz Wojenny Obrażenia: 34 Wymagana siła: 14 Wartość: 472 Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków. Morgenstern Obrażenia: 30 Wymagana siła: 20 Wartość: 500 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Czy warto kupić: Zdecydowanie nie â tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze? Żelazna Maczuga Obrażenia: 36 Wymagana siła: 15 Wartość: 132 Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział. Czy warto kupić: Można kupić, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy. Łamacz Serc Obrażenia: 39 Wymagana siła: 17 Wartość: 600 Posiadacz: Baal Lukor. Długi miecz Obrażenia: 40 Wymagana siła: 17 Wartość: 640 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Czy warto kupić: Średnio się to opłaca, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu. Miecz Strachu Obrażenia: 42 Wymagana siła: 18 Wartość: 680 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Posiadacz: Bullit Czy warto kupić: Tak, to przyzwoity miecz. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. Miecz Nienawiści Obrażenia: 44 Wymagana siła: 18 Wartość: 800 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Czy warto kupić: Nie bardzo, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo. Zardzewiały Miecz Pótoraręczny Obrażenia: 45 Wymagana siła: 31 Wartość: 200 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Nie. Co prawda jest to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można kupić lepsze bronie. Miecz Zwycięstwa Obrażenia: 46 Wymagana siła: 20 Wartość: 860 Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III Miejsce: Górska Twierdza Czy warto kupić: Nie bardzo, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo. Miecz Śmierci Obrażenia: 48 Wymagana siła: 21 Wartość: 920 Miejsce: Cmentarzysko Orków Młot Orków Obrażenia: 50 Wymagana siła: 22 Wartość: 1000 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć â tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo. Młot Wojenny Obrażenia: 51 Wymagana siła: 23 Wartość: 1040 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć . Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo. Boski Młot Obrażenia: 52 Wymagana siła: 23 Wartość: 1080 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo. Gruchotacz Obrażenia: 53 Wymagana siła: 24 Wartość: 1020 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III. Czy warto kupić: Jeśli dysponuje się odpowiednimi funduszami â jak najbardziej. Łamacz Kości Obrażenia: 54 Wymagana siła: 25 Wartość: 1160 Posiadacz: Szakal Miecz Szeroki Obrażenia: 55 Wymagana siła: 26 Wartość: 1240 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Nie, nie jest wiele gorszy â nie opłaca się wymieniać go na ten miecz, jako że jest droższy i ma nieco większe wymagania. Pałka Namiba Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Baal Namib Topór Silasa Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 290 Posiadacz: Silas Cios Łapą Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Bartholo Wyrok Wojownika Obrażenia: 57 Wymagana siła: 27 Wartość: 1300 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Szept Burzy Obrażenia: 58 Wymagana siła: 28 Wartość: 1360 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Ręka Strażnika Obrażenia: 59 Wymagana siła: 29 Wartość: 1400 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Siekacz Corda Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 310 Posiadacz: Cord Negocjator Lestera Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 340 Posiadacz: Lester Pałka Oruna Obrażenia: 60 Wymagana siła: 50 Wartość: 340 Posiadacz: Baal Orun Rzeźnik Obrażenia: 64 Wymagana siła: 32 Wartość: 1660 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę? Kat Obrażenia: 65 Wymagana siła: 33 Wartość: 1720 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę? Topór Laresa Obrażenia: 65 Wymagana siła: 45 Wartość: 340 Posiadacz: Lares Miecz Arto Obrażenia: 65 Wymagana siła: 50 Wartość: 360 Posiadacz: Arto Wrzask Berserkera Obrażenia: 66 Wymagana siła: 35 Wartość: 1760 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Jak najbardziej. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny. Miecz Caloma Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Cor Calom. Prawo Kruka Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Kruk Oceansoul - Pią 02.01.2009, 20:49:59 " />Jest dość niejednolicie. Do niektórych nie ma żadnego komentarza. Do jednych jest 'komentarz', do innych 'czy warto kupić'. I nie wiem, czy są, czy nie ma, ale jak nie ma, to mogłyby się obrazki znaleźć ^^. Tae - Pią 02.01.2009, 21:40:35 " />Komentarze są tam, gdzie broń ma jakieś szczególne zastosowanie, a czy warto kupić nie ma tam, gdzie broń jest czyjąś własnością. Gdzie indziej nie bardzo jest co dopisać. Ja obrazków nie mam, w ogóle sytuacja jest taka, że w Gothica grałam na laptopie, bo u mnie na kompie chodzi tak, jakby chciał, a nie mógł, a laptop aktualnie wyjechał do Wawy ^^ Oceansoul - Pią 02.01.2009, 22:13:26 " />No tak, ale jeśli jest czyjś, i można go (chyba?) jakoś zdobyć (nie wiem, ukraść, zabić właściciela, etc.), to chyba też trzeba wspomnieć, czy warto, i czy ten oręż może się bohaterowi na coś przydać ^^. Nicky - Pią 02.01.2009, 22:22:33 " /> OceanSoul napisał(a): Oceansoul - Pią 02.01.2009, 22:27:38 " />Jak to nie? Właśnie o nim! ^^ Orish - Pią 02.01.2009, 22:28:19 " />O mało nie spadłem z krzesła Tae - Nie 04.01.2009, 17:40:30 " />W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne â od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym â może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis â po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń. Pałka Obrażenia: 5 Wymagana siła: 5 Wartość: 2 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Pogrzebacz Obrażenia: 6 Wymagana siła: 5 Wartość: 3 Handlarz i rozdział: Sharky Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Sierp Obrażenia: 7 Wymagana siła: 5 Wartość: 4 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Siekiera Obrażenia: 9 Wymagana siła: 5 Wartość: 6 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Młot Kowalski Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 5 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Zardzewiały Miecz Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 10 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Gobliny i szkielety Komentarz: Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Kij z Gwoździem Obrażenia: 11 Wymagana siła: 5 Wartość: 13 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy Posiadacz: Czarne gobliny Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Krótki miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 6 Wartość: 44 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO. Stary Miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 10 Wartość: 12 Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie. Komentarz: Jako że broń można mieć za darmo już na początku gry i, jak na start, zadaje przyzwoite obrażenia, zasługuje na miano przydatnej, chociaż idzie szybko ją zastąpić czymś lepszym. Wyszczerbiony Topór Obrażenia: 13 Wymagana siła: 17 Wartość: 19 Handlarz i rozdział: Sharky â rozdział I, Darrion â rozdział II Posiadacz: Szkielet wojownik Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła wyższa, a poza tym można go zdobyć. Chłopski Miecz Obrażenia: 14 Wymagana siła: 7 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Siekacz Obrażenia: 15 Wymagana siła: 8 Wartość: 25 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II Posiadacz: Szkielety Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Język Topielca Obrażenia: 16 Wymagana siła: 8 Wartość: 88 Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I. Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Kłujący Cierń Obrażenia: 18 Wymagana siła: 9 Wartość: 120 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Niewykończony Miecz Obrażenia: 20 Wymagana siła: 20 Wartość: 20 Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II. Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania. Ząb Kopacza Obrażenia: 20 Wymagana siła: 10 Wartość: 160 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Kimentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić tę broń, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale. Pałka Fortuna Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Posiadacz: Fortuno Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Fortuna, którego spotkać można w Obozie Bractwa. Nie jest ona jednak warta nawet tak niewielkiego wysiłku. Miecz Świstaka Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Handlarz: Fisk Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni. Lekki Miecz Strażnika Obrażenia: 22 Wymagana siła: 20 Wartość: 75 Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, jako część łupu zdobytego w napadzie na Starą Kopalnię. Komentarz: Lekki Miecz Strażnika zadaje niewiele większe obrażenia, a wymaga aż dwukrotnie większej siły niż całkiem niezły Ząb Kopacza. Zważywszy jednak na fakt, iż można go dostać za darmo, można go używać, gdy tylko Bezimienny jest wystarczająco silny. Maczuga Obrażenia: 23 Wymagana siła: 10 Wartość: 55 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II. Posiadacz: Goblin wojownik Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Poniższe są lepsze, przy czym niewiele droższe â tylko wymagana siła może stanowić mały problem. Ćwiekowana Maczuga Obrażenia: 25 Wymagana siła: 11 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Żądło krwiopijcy Obrażenia: 26 Wymagana siła: 11 Wartość: 75 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Topór Obrażenia: 29 Wymagana siła: 12 Wartość: 320 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Stalowy Język Obrażenia: 29 Wymagana siła: 11 Wartość: 85 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć. Miecz Sędziego Obrażenia: 30 Wymagana siła: 12 Wartość: 97 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje co prawda niewiele, ale jednak wyższe obrażenia. Miecz Strażnika Obrażenia: 32 Wymagana siła: 12 Wartość: 107 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV. Posiadacz: Strażnicy Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana. Miecz Bojowy Obrażenia: 33 Wymagana siła: 13 Wartość: 111 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy â Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â nie jest to warte uwagi. Miecz Wojenny Obrażenia: 34 Wymagana siła: 14 Wartość: 472 Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków. Morgenstern Obrażenia: 30 Wymagana siła: 20 Wartość: 500 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Zdecydowanie nie warto kupować tej broni â tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze? Żelazna Maczuga Obrażenia: 36 Wymagana siła: 15 Wartość: 132 Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział. Komentarz: Można kupić tę broń, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy â zadaje dosyć przyzwoite obrażenia, przy czym jest tania. Łomotacz Obrażenia: 37 Wymagana siła: 26 Wartość: 139 Handlarz i rozdział: Darrion, II rozdział, Sharky. III rozdział. Miejsce: Kopalnia Starego Obozu, dostaje się go także od Cor Caloma w zamian za przyniesienie jaj pełzaczy, jeśli zdecyduje się na nagrodę w postaci oręża. Komentarz: Pamiętam swój zachwyt, gdy znalazłam ten orężâŚ Jako że można go znaleźć, nie opłaca się jego kupno. Można go używać do czasu zdobycia czegoś lepszego. Łamacz Serc Obrażenia: 39 Wymagana siła: 17 Wartość: 600 Posiadacz: Baal Lukor Komentarz: Aby posiąść tę broń, trzeba pokonać Baala Lukora. W związku z tym, że i tak trzeba będzie go zabić, zdobycie jej jest kwestią czasu. Można jej poużywać do czasu znalezienia (bądź kupienia) lepszego oręża. Długi miecz Obrażenia: 40 Wymagana siła: 17 Wartość: 640 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Komentarz: Średnio się opłaca kupno Długiego Miecza, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu czy Nienawiści. Miecz Strachu Obrażenia: 42 Wymagana siła: 18 Wartość: 680 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Posiadacz: Bullit Komentarz: To przyzwoity miecz, ale nie warto go kupować. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. W innym wypadku lepiej dorzucić te 120 bryłek rudy i kupić Miecz Nienawiści, jako że przy tych samych wymaganiach zadaje trochę większe obrażenia. Tym bardziej, że kłopoty finansowe powoli stają się przeszłością na tym etapie gry. Miecz Nienawiści Obrażenia: 44 Wymagana siła: 18 Wartość: 800 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Komentarz: Kupno miecza opłaca się tylko wtedy, gdy nie udało się pokonać Bullita â w innym wypadku lepiej posługiwać się Mieczem Strachu, gdyż nie jest wiele gorszy. Zardzewiały Miecz Pótoraręczny Obrażenia: 45 Wymagana siła: 31 Wartość: 200 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Co prawda to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można kupić lepsze bronie. Miecz Zwycięstwa Obrażenia: 46 Wymagana siła: 20 Wartość: 860 Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III Miejsce: Górska Twierdza Komentarz: Nie bardzo opłaca się kupno tej broni, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo, czy też Miecza Nienawiści â dobry wojownik poradzi sobie nawet z odrobinę słabszym orężem. Miecz Śmierci Obrażenia: 48 Wymagana siła: 21 Wartość: 920 Miejsce: Cmentarzysko Orków Komentarz: Zważywszy na to, że broń można mieć za darmo, nie ma nad czym się zastanawiać, jeśli nie dysponuje się w danej chwili lepszym orężem â słabszy trzeba natychmiastowo wymienić na Miecz Śmierci. Młot Orków Obrażenia: 50 Wymagana siła: 22 Wartość: 1000 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć â tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â znajdzie się coś lepszego. Młot Wojenny Obrażenia: 51 Wymagana siła: 23 Wartość: 1040 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â znajdzie się coś lepszego. Boski Młot Obrażenia: 52 Wymagana siła: 23 Wartość: 1080 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â znajdzie się coś lepszego. Gruchotacz Obrażenia: 53 Wymagana siła: 24 Wartość: 1020 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III. Komentarz: Gruchotacz to całkiem niezła broń, ale u Fiska można kupić Szeroki Miecz, który jest co prawda trochę droższy i ma większe wymagania, ale za to zadaje wyższe obrażenia. Jak już wspomniałam, kłopoty finansowe powoli odchodzą w zapomnienie, więc nie ma co zaprzątać sobie głowy ceną i obejrzeć wspomniany oręż. Łamacz Kości Obrażenia: 54 Wymagana siła: 25 Wartość: 1160 Posiadacz: Szakal Komentarz: Łamacz Kości należy do Szakala. Lepiej nie zawracać nim sobie głowy â da się znaleźć lepsze bronie. Miecz Szeroki Obrażenia: 55 Wymagana siła: 26 Wartość: 1240 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Jestem prawie pewna, że nikt nie ma problemów z funduszami, a skoro tak, to nie ma nad czymâ co prawda nikt nie sprzątnie Bezimiennemu tego miecza sprzed nosa, ale po co czekać, skoro i tak najlepszą ostateczną decyzją będzie kupno broni? Pałka Namiba Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Baal Namib Komentarz: Posiadaczem tej Pałki jest Baal Namib, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi. Topór Silasa Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 290 Posiadacz: Silas Komentarz: Właścicielem tej pałki jest Silas Cios Łapą Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Bartholo Komentarz: Aby zdobyć Cios Łapą, trzeba pokonać Bartholo w Starym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli ma się odpowiednio wysoką siłę, za to w ekwipunku zabrakło Szerokiego Miecza czy innej lepszej broni. Wyrok Wojownika Obrażenia: 57 Wymagana siła: 27 Wartość: 1300 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Szept Burzy Obrażenia: 58 Wymagana siła: 28 Wartość: 1360 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Ręka Strażnika Obrażenia: 59 Wymagana siła: 29 Wartość: 1400 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Siekacz Corda Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 310 Posiadacz: Cord Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Corda, nauczyciela walki bronią jednoręczną w Nowym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli nie dysponuje się niczym lepszym. Negocjator Lestera Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 340 Posiadacz: Lester Komentarz: Negocjator Lestera należy do tegoż Nowicjusza z Obozu Bractwa, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi. Pałka Oruna Obrażenia: 60 Wymagana siła: 50 Wartość: 340 Posiadacz: Baal Orun Komentarz: Posiadaczem tej pałki jest Baal Orun. Aby ją zdobyc, trzeba go pokonać, a zdobycznej broni można używać z braku lepszego oręża. Rzeźnik Obrażenia: 64 Wymagana siła: 32 Wartość: 1660 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Kat Obrażenia: 65 Wymagana siła: 33 Wartość: 1720 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę? Topór Laresa Obrażenia: 65 Wymagana siła: 45 Wartość: 340 Posiadacz: Lares Komentarz: Posiadaczem tego topora jest Lares, nie warto jednak zwracać na niego uwagi â jest słabszy od broni dostępnych u Skorpiona, przy czym ma większe wymagania. Miecz Arto Obrażenia: 65 Wymagana siła: 50 Wartość: 360 Posiadacz: Arto Komentarz: By zdobyć tę broń, trzeba pokonać Arto. Chociaż oręż można mieć za darmo, to ma wyższą wymaganą siłę, niż poniższy Wrzask Berserkera, którego kupno nie powinno sprawić problemów. Dlatego też nie polecam go. Wrzask Berserkera Obrażenia: 66 Wymagana siła: 35 Wartość: 1760 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić Wrzask Berserkera. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny. Miecz Caloma Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Cor Calom Komentarz: Broń tę będzie można odebrać Cor Calomowi, pokonując go w końcówce gry, wątpię jednak, by Bezimienny potrzebował wtedy takiego oręża. Prawo Kruka Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Kruk Komentarz: To najsilniejsza w Gothicu broń jednoręczna. Aby ją zdobyć, trzeba pokonać Kruka. Zdobycznej broni można używać z braku czegoś lepszego. Miecz Blizny Obrażenia: 85 Wymagana siła: 70 Wartość: 460 Posiadacz: Blizna Komentarz: Jeśli tylko brak lepszej broni (a takie mogą być tylko dwuręczne) â nie ma nad czym się zastanawiać, trzeba jak najszybciej przypiąć Miecz Blizny do pasa i za jego pomocą wojować wewnątrz Bariery. Polinick - Nie 04.01.2009, 17:59:51 " /> Cytuj: Tae - Nie 04.01.2009, 18:34:34 " />A ja Łamacza serc jestem prawie pewna ^^ Te dwie bronie dodałam, poprawione Polinick - Nie 04.01.2009, 18:41:23 " /> Cytuj: Tae - Nie 04.01.2009, 18:48:30 " />Takie cos podobne do łomotacza ^^ Poprawione. Polinick - Nie 04.01.2009, 18:52:57 " /> Cytuj: Oceansoul - Czw 05.02.2009, 18:58:11 " /> Cytuj: Tae - Pią 06.02.2009, 15:59:09 " />Podziękować ^^. W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne â od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym â może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis â po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń. Pałka Obrażenia: 5 Wymagana siła: 5 Wartość: 2 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Pogrzebacz Obrażenia: 6 Wymagana siła: 5 Wartość: 3 Handlarz i rozdział: Sharky Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Sierp Obrażenia: 7 Wymagana siła: 5 Wartość: 4 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I. Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Siekiera Obrażenia: 9 Wymagana siła: 5 Wartość: 6 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Młot Kowalski Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 5 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń â Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić. Zardzewiały Miecz Obrażenia: 10 Wymagana siła: 5 Wartość: 10 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Gobliny i szkielety Komentarz: Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Kij z Gwoździem Obrażenia: 11 Wymagana siła: 5 Wartość: 13 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy Posiadacz: Czarne gobliny Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze. Krótki miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 6 Wartość: 44 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO. Stary Miecz Obrażenia: 12 Wymagana siła: 10 Wartość: 12 Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie. Komentarz: Jako że broń można mieć za darmo już na początku gry i, jak na start, zadaje przyzwoite obrażenia, zasługuje na miano przydatnej, chociaż idzie szybko ją zastąpić czymś lepszym. Wyszczerbiony Topór Obrażenia: 13 Wymagana siła: 17 Wartość: 19 Handlarz i rozdział: Sharky â rozdział I, Darrion â rozdział II Posiadacz: Szkielet wojownik Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła wyższa, a poza tym można go zdobyć. Chłopski Miecz Obrażenia: 14 Wymagana siła: 7 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Siekacz Obrażenia: 15 Wymagana siła: 8 Wartość: 25 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II Posiadacz: Szkielety Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego. Język Topielca Obrażenia: 16 Wymagana siła: 8 Wartość: 88 Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I. Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Kłujący Cierń Obrażenia: 18 Wymagana siła: 9 Wartość: 120 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Posiadacz: Cienie Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić â a jestem prawie pewna, że się uda. Niewykończony Miecz Obrażenia: 20 Wymagana siła: 20 Wartość: 20 Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II. Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania. Ząb Kopacza Obrażenia: 20 Wymagana siła: 10 Wartość: 160 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I. Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić tę broń, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale. Pałka Fortuna Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Posiadacz: Fortuno Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Fortuna, którego spotkać można w Obozie Bractwa. Nie jest ona jednak warta nawet tak niewielkiego wysiłku. Miecz Świstaka Obrażenia: 20 Wymagana siła: 15 Wartość: 110 Handlarz: Fisk Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni. Lekki Miecz Strażnika Obrażenia: 22 Wymagana siła: 20 Wartość: 75 Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, jako część łupu zdobytego w napadzie na Starą Kopalnię. Komentarz: Lekki Miecz Strażnika zadaje niewiele większe obrażenia, a wymaga aż dwukrotnie większej siły niż całkiem niezły Ząb Kopacza. Zważywszy jednak na fakt, iż istnieje możliwość dostania go za darmo, można używać tej broni, gdy tylko Bezimienny jest wystarczająco silny. Maczuga Obrażenia: 23 Wymagana siła: 10 Wartość: 55 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II. Posiadacz: Goblin wojownik Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Poniższe są lepsze, przy czym niewiele droższe â tylko wymagana siła może stanowić mały problem. Ćwiekowana Maczuga Obrażenia: 25 Wymagana siła: 11 Wartość: 65 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Żądło krwiopijcy Obrażenia: 26 Wymagana siła: 11 Wartość: 75 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Topór Obrażenia: 29 Wymagana siła: 12 Wartość: 320 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Stalowy Język Obrażenia: 29 Wymagana siła: 11 Wartość: 85 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika â wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć. Miecz Sędziego Obrażenia: 30 Wymagana siła: 12 Wartość: 97 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Komentarz: Nie warto kupować tej broni, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje co prawda niewiele, ale jednak wyższe obrażenia. Miecz Strażnika Obrażenia: 32 Wymagana siła: 12 Wartość: 107 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV. Posiadacz: Strażnicy Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana. Miecz Bojowy Obrażenia: 33 Wymagana siła: 13 Wartość: 111 Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II. Miejsce: Cmentarzysko Orków Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy â Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â nie jest to warte uwagi. Miecz Wojenny Obrażenia: 34 Wymagana siła: 14 Wartość: 472 Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków. Morgenstern Obrażenia: 30 Wymagana siła: 20 Wartość: 500 Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II. Komentarz: Zdecydowanie nie warto kupować tej broni â tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze? Żelazna Maczuga Obrażenia: 36 Wymagana siła: 15 Wartość: 132 Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział. Komentarz: Można kupić tę broń, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy â zadaje dosyć przyzwoite obrażenia, przy czym jest tania. Łomotacz Obrażenia: 37 Wymagana siła: 26 Wartość: 139 Handlarz i rozdział: Darrion, II rozdział, Sharky. III rozdział. Miejsce: Kopalnia Starego Obozu, dostaje się go także od Cor Caloma w zamian za przyniesienie jaj pełzaczy, jeśli zdecyduje się na nagrodę w postaci oręża. Komentarz: Pamiętam swój zachwyt, gdy pierwszy raz zobaczyłam ten orężâŚ Jako że można go znaleźć, nie opłaca się jego kupno. Można go używać do czasu zdobycia czegoś lepszego. Łamacz Serc Obrażenia: 39 Wymagana siła: 17 Wartość: 600 Posiadacz: Baal Lukor Komentarz: Aby posiąść tę broń, trzeba pokonać Baala Lukora. W związku z tym, że i tak trzeba będzie go zabić, zdobycie jej jest kwestią czasu. Można jej poużywać do czasu znalezienia (bądź kupienia) lepszego oręża. Długi miecz Obrażenia: 40 Wymagana siła: 17 Wartość: 640 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Komentarz: Średnio się opłaca kupno Długiego Miecza, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu czy Nienawiści. Miecz Strachu Obrażenia: 42 Wymagana siła: 18 Wartość: 680 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Posiadacz: Bullit Komentarz: To przyzwoity miecz, ale nie warto go kupować. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. W innym wypadku lepiej dorzucić te 120 bryłek rudy i kupić Miecz Nienawiści, jako że przy tych samych wymaganiach zadaje trochę większe obrażenia. Tym bardziej, że kłopoty finansowe powoli stają się przeszłością na tym etapie gry. Miecz Nienawiści Obrażenia: 44 Wymagana siła: 18 Wartość: 800 Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III. Komentarz: Kupno miecza opłaca się tylko wtedy, gdy nie udało się pokonać Bullita â w innym wypadku lepiej posługiwać się Mieczem Strachu, gdyż nie jest wiele gorszy. Zardzewiały Miecz Półtoraręczny Obrażenia: 45 Wymagana siła: 31 Wartość: 200 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Co prawda to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można zdobyć lepsze bronie. Miecz Zwycięstwa Obrażenia: 46 Wymagana siła: 20 Wartość: 860 Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III Miejsce: Górska Twierdza Komentarz: Nie bardzo opłaca się kupno tej broni, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo, czy też Miecza Nienawiści â dobry wojownik poradzi sobie nawet z odrobinę słabszym orężem. Miecz Śmierci Obrażenia: 48 Wymagana siła: 21 Wartość: 920 Miejsce: Cmentarzysko Orków Komentarz: Zważywszy na to, że broń można mieć za darmo, nie ma nad czym się zastanawiać, jeśli nie dysponuje się w danej chwili lepszym orężem â słabszy trzeba natychmiastowo wymienić na Miecz Śmierci. Młot Orków Obrażenia: 50 Wymagana siła: 22 Wartość: 1000 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć â tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â można poszukać czegoś lepszego. Młot Wojenny Obrażenia: 51 Wymagana siła: 23 Wartość: 1040 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â można poszukać czegoś lepszego. Boski Młot Obrażenia: 52 Wymagana siła: 23 Wartość: 1080 Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III. Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â można poszukać czegoś lepszego. Gruchotacz Obrażenia: 53 Wymagana siła: 24 Wartość: 1020 Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III. Komentarz: Gruchotacz to całkiem niezła broń, ale u Fiska można kupić Szeroki Miecz, który jest co prawda trochę droższy i ma większe wymagania, ale za to zadaje wyższe obrażenia. Jak już wspomniałam, kłopoty finansowe powoli odchodzą w zapomnienie, więc nie ma co zaprzątać sobie głowy ceną i obejrzeć wspomniany oręż. Łamacz Kości Obrażenia: 54 Wymagana siła: 25 Wartość: 1160 Posiadacz: Szakal Komentarz: Łamacz Kości należy do Szakala. Lepiej nie zawracać nim sobie głowy â da się znaleźć lepsze bronie. Miecz Szeroki Obrażenia: 55 Wymagana siła: 26 Wartość: 1240 Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Jestem prawie pewna, że nikt nie ma problemów z funduszami, a skoro tak, nie ma nad czym się zastanawiać â co prawda nikt nie sprzątnie Bezimiennemu tego miecza sprzed nosa, ale po co czekać, skoro i tak najlepszą ostateczną decyzją będzie kupno broni? Pałka Namiba Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Baal Namib Komentarz: Posiadaczem tej Pałki jest Baal Namib, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi. Topór Silasa Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 290 Posiadacz: Silas Komentarz: Właścicielem tej pałki jest Silas Cios Łapą Obrażenia: 55 Wymagana siła: 40 Wartość: 300 Posiadacz: Bartholo Komentarz: Aby zdobyć Cios Łapą, trzeba pokonać Bartholo w Starym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli ma się odpowiednio wysoką siłę, za to w ekwipunku zabrakło Szerokiego Miecza czy innej lepszej broni. Wyrok Wojownika Obrażenia: 57 Wymagana siła: 27 Wartość: 1300 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Szept Burzy Obrażenia: 58 Wymagana siła: 28 Wartość: 1360 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Ręka Strażnika Obrażenia: 59 Wymagana siła: 29 Wartość: 1400 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Siekacz Corda Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 310 Posiadacz: Cord Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Corda, nauczyciela walki bronią jednoręczną w Nowym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli nie dysponuje się niczym lepszym. Negocjator Lestera Obrażenia: 60 Wymagana siła: 40 Wartość: 340 Posiadacz: Lester Komentarz: Negocjator Lestera należy do tegoż Nowicjusza z Obozu Bractwa, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi. Pałka Oruna Obrażenia: 60 Wymagana siła: 50 Wartość: 340 Posiadacz: Baal Orun Komentarz: Posiadaczem tej pałki jest Baal Orun. Aby ją zdobyć, trzeba go pokonać, a zdobycznej broni można używać z braku lepszego oręża. Rzeźnik Obrażenia: 64 Wymagana siła: 32 Wartość: 1660 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę? Kat Obrażenia: 65 Wymagana siła: 33 Wartość: 1720 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu â chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę? Topór Laresa Obrażenia: 65 Wymagana siła: 45 Wartość: 340 Posiadacz: Lares Komentarz: Posiadaczem tego topora jest Lares, nie warto jednak zwracać na niego uwagi â jest słabszy od broni dostępnych u Skorpiona, przy czym ma większe wymagania. Miecz Arto Obrażenia: 65 Wymagana siła: 50 Wartość: 360 Posiadacz: Arto Komentarz: By zdobyć tę broń, trzeba pokonać Arto. Chociaż oręż można mieć za darmo, to ma wyższą wymaganą siłę, niż poniższy Wrzask Berserkera, którego kupno nie powinno sprawić problemów. Dlatego też nie polecam go. Wrzask Berserkera Obrażenia: 66 Wymagana siła: 35 Wartość: 1760 Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV. Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić Wrzask Berserkera. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny. Miecz Caloma Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Cor Calom Komentarz: Broń tę będzie można odebrać Cor Calomowi, pokonując go w końcówce gry, wątpię jednak, by Bezimienny potrzebował wtedy takiego oręża. Prawo Kruka Obrażenia: 70 Wymagana siła: 55 Wartość: 400 Posiadacz: Kruk Komentarz: To najsilniejsza w Gothicu broń jednoręczna. Aby ją zdobyć, trzeba pokonać Kruka. Zdobycznej broni można używać z braku czegoś lepszego. Miecz Blizny Obrażenia: 85 Wymagana siła: 70 Wartość: 460 Posiadacz: Blizna Komentarz: Jeśli tylko brak lepszej broni (a takie mogą być tylko dwuręczne) â nie ma nad czym się zastanawiać, trzeba jak najszybciej przypiąć Miecz Blizny do pasa i za jego pomocą wojować wewnątrz Bariery. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |