ďťż
 
 
 
 

Wštki


[G1] Bronie jednoręczne (Tae)



Tae - Pią 02.01.2009, 19:57:26
" />Jest to właściwie poprawka z tekstu Azarana, ale jak ma być podział na bronie jedno- i dwuręczne, to założyłam osobny wątek ^^

_______________________________

W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne – od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym – może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis – po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń.

Pałka
Obrażenia: 5
Wymagana siła: 5
Wartość: 2
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Pogrzebacz
Obrażenia: 6
Wymagana siła: 5
Wartość: 3
Handlarz i rozdział: Sharky
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Sierp
Obrażenia: 7
Wymagana siła: 5
Wartość: 4
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Siekiera
Obrażenia: 9
Wymagana siła: 5
Wartość: 6
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Młot Kowalski
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 5
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Zardzewiały Miecz
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 10
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Gobliny i szkielety
Czy warto kupić: Nie (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Kij z Gwoździem
Obrażenia: 11
Wymagana siła: 5
Wartość: 13
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy
Posiadacz: Czarne gobliny
Czy warto kupić: Nie (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Krótki miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 6
Wartość: 44
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Czy warto kupić: Nie, co prawda ten miecz ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO.

Stary Miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 10
Wartość: 12
Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie.

Wyszczerbiony Topór
Obrażenia: 13
Wymagana siła: 17
Wartość: 19
Handlarz i rozdział: Sharky – rozdział I, Darrion – rozdział II
Posiadacz: Szkielet wojownik
Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła sporo wyższa, a poza tym można go zdobyć.

Chłopski Miecz
Obrażenia: 14
Wymagana siła: 7
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Cienie
Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Siekacz
Obrażenia: 15
Wymagana siła: 8
Wartość: 25
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II
Posiadacz: Szkielety
Czy warto kupić: Nie, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Język Topielca
Obrażenia: 16
Wymagana siła: 8
Wartość: 88
Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I.
Posiadacz: Cienie
Czy warto kupić: Nie - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Kłujący Cierń
Obrażenia: 18
Wymagana siła: 9
Wartość: 120
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Posiadacz: Cienie
Czy warto kupić: Nie, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Niewykończony Miecz
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 20
Wartość: 20
Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II.
Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania.

Ząb Kopacza
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 10
Wartość: 160
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Czy warto kupić: Tak, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale.

Pałka Fortuna
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Posiadacz: Fortuno

Miecz Świstaka
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Handlarz: Fisk
Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni.

Lekki Miecz Strażnika
Obrażenia: 22
Wymagana siła: 20
Wartość: 75
Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, gdy zapyta się go o napad na transport zaopatrzenia. Odbędzie się on, jeśli przyniesiemy Laresowi listę od Iana (zarządcy w kopalni starego obozu) i sfałszowaną zaniesiemy dla Diego.

Maczuga
Obrażenia: 23
Wymagana siła: 10
Wartość: 55
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II.
Posiadacz: Goblin wojownik.
Czy warto kupić: Nie bardzo. Poniższe bronie są lepsze, przy czym niewiele droższe – tylko wymagana siła może stanowić naprawdę mały problem.

Ćwiekowana Maczuga
Obrażenia: 25
Wymagana siła: 11
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Żądło krwiopijcy
Obrażenia: 26
Wymagana siła: 11
Wartość: 75
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Topór
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 12
Wartość: 320
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II.
Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Stalowy Język
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 11
Wartość: 85
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków.
Czy warto kupić: Nie. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć.

Miecz Sędziego
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 12
Wartość: 97
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Czy warto kupić: Nie, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje wyższe obrażenia.

Miecz Strażnika
Obrażenia: 32
Wymagana siła: 12
Wartość: 107
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV.
Posiadacz: Strażnicy
Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana.

Miecz Bojowy
Obrażenia: 33
Wymagana siła: 13
Wartość: 111
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków
Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy – Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â€“ nie jest to warte uwagi.

Miecz Wojenny
Obrażenia: 34
Wymagana siła: 14
Wartość: 472
Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków.

Morgenstern
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 20
Wartość: 500
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Czy warto kupić: Zdecydowanie nie – tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze?

Żelazna Maczuga
Obrażenia: 36
Wymagana siła: 15
Wartość: 132
Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział.
Czy warto kupić: Można kupić, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy.

Łamacz Serc
Obrażenia: 39
Wymagana siła: 17
Wartość: 600
Posiadacz: Baal Lukor.

Długi miecz
Obrażenia: 40
Wymagana siła: 17
Wartość: 640
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Czy warto kupić: Średnio się to opłaca, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu.

Miecz Strachu
Obrażenia: 42
Wymagana siła: 18
Wartość: 680
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Posiadacz: Bullit
Czy warto kupić: Tak, to przyzwoity miecz. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â€“ wtedy nie trzeba będzie za niego płacić.

Miecz Nienawiści
Obrażenia: 44
Wymagana siła: 18
Wartość: 800
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Czy warto kupić: Nie bardzo, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo.

Zardzewiały Miecz Pótoraręczny
Obrażenia: 45
Wymagana siła: 31
Wartość: 200
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Nie. Co prawda jest to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można kupić lepsze bronie.

Miecz Zwycięstwa
Obrażenia: 46
Wymagana siła: 20
Wartość: 860
Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III
Miejsce: Górska Twierdza
Czy warto kupić: Nie bardzo, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo.

Miecz Śmierci
Obrażenia: 48
Wymagana siła: 21
Wartość: 920
Miejsce: Cmentarzysko Orków

Młot Orków
Obrażenia: 50
Wymagana siła: 22
Wartość: 1000
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć – tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć.
Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo.

Młot Wojenny
Obrażenia: 51
Wymagana siła: 23
Wartość: 1040
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć .
Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo.

Boski Młot
Obrażenia: 52
Wymagana siła: 23
Wartość: 1080
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć.
Czy warto kupić: Nie, jako że całkiem niezły młot można mieć za darmo.

Gruchotacz
Obrażenia: 53
Wymagana siła: 24
Wartość: 1020
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III.
Czy warto kupić: Jeśli dysponuje się odpowiednimi funduszami – jak najbardziej.

Łamacz Kości
Obrażenia: 54
Wymagana siła: 25
Wartość: 1160
Posiadacz: Szakal

Miecz Szeroki
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 26
Wartość: 1240
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Nie, nie jest wiele gorszy – nie opłaca się wymieniać go na ten miecz, jako że jest droższy i ma nieco większe wymagania.

Pałka Namiba
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Baal Namib

Topór Silasa
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 290
Posiadacz: Silas

Cios Łapą
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Bartholo

Wyrok Wojownika
Obrażenia: 57
Wymagana siła: 27
Wartość: 1300
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Szept Burzy
Obrażenia: 58
Wymagana siła: 28
Wartość: 1360
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Ręka Strażnika
Obrażenia: 59
Wymagana siła: 29
Wartość: 1400
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Siekacz Corda
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 310
Posiadacz: Cord

Negocjator Lestera
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 340
Posiadacz: Lester

Pałka Oruna
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 50
Wartość: 340
Posiadacz: Baal Orun

Rzeźnik
Obrażenia: 64
Wymagana siła: 32
Wartość: 1660
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę?

Kat
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 33
Wartość: 1720
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę?

Topór Laresa
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 45
Wartość: 340
Posiadacz: Lares

Miecz Arto
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 50
Wartość: 360
Posiadacz: Arto

Wrzask Berserkera
Obrażenia: 66
Wymagana siła: 35
Wartość: 1760
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Jak najbardziej. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny.

Miecz Caloma
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Cor Calom.

Prawo Kruka
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Kruk




Oceansoul - Pią 02.01.2009, 20:49:59
" />Jest dość niejednolicie. Do niektórych nie ma żadnego komentarza. Do jednych jest 'komentarz', do innych 'czy warto kupić'.
I nie wiem, czy są, czy nie ma, ale jak nie ma, to mogłyby się obrazki znaleźć ^^.



Tae - Pią 02.01.2009, 21:40:35
" />Komentarze są tam, gdzie broń ma jakieś szczególne zastosowanie, a czy warto kupić nie ma tam, gdzie broń jest czyjąś własnością. Gdzie indziej nie bardzo jest co dopisać. Ja obrazków nie mam, w ogóle sytuacja jest taka, że w Gothica grałam na laptopie, bo u mnie na kompie chodzi tak, jakby chciał, a nie mógł, a laptop aktualnie wyjechał do Wawy ^^



Oceansoul - Pią 02.01.2009, 22:13:26
" />No tak, ale jeśli jest czyjś, i można go (chyba?) jakoś zdobyć (nie wiem, ukraść, zabić właściciela, etc.), to chyba też trzeba wspomnieć, czy warto, i czy ten oręż może się bohaterowi na coś przydać ^^.




Nicky - Pią 02.01.2009, 22:22:33
" /> OceanSoul napisał(a):



Oceansoul - Pią 02.01.2009, 22:27:38
" />Jak to nie? Właśnie o nim! ^^



Orish - Pią 02.01.2009, 22:28:19
" />O mało nie spadłem z krzesła



Tae - Nie 04.01.2009, 17:40:30
" />W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne – od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym – może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis – po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń.

Pałka
Obrażenia: 5
Wymagana siła: 5
Wartość: 2
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Pogrzebacz
Obrażenia: 6
Wymagana siła: 5
Wartość: 3
Handlarz i rozdział: Sharky
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Sierp
Obrażenia: 7
Wymagana siła: 5
Wartość: 4
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Siekiera
Obrażenia: 9
Wymagana siła: 5
Wartość: 6
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Młot Kowalski
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 5
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Zardzewiały Miecz
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 10
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Gobliny i szkielety
Komentarz: Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Kij z Gwoździem
Obrażenia: 11
Wymagana siła: 5
Wartość: 13
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy
Posiadacz: Czarne gobliny
Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Krótki miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 6
Wartość: 44
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO.

Stary Miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 10
Wartość: 12
Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie.
Komentarz: Jako że broń można mieć za darmo już na początku gry i, jak na start, zadaje przyzwoite obrażenia, zasługuje na miano przydatnej, chociaż idzie szybko ją zastąpić czymś lepszym.

Wyszczerbiony Topór
Obrażenia: 13
Wymagana siła: 17
Wartość: 19
Handlarz i rozdział: Sharky – rozdział I, Darrion – rozdział II
Posiadacz: Szkielet wojownik
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła wyższa, a poza tym można go zdobyć.

Chłopski Miecz
Obrażenia: 14
Wymagana siła: 7
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Siekacz
Obrażenia: 15
Wymagana siła: 8
Wartość: 25
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II
Posiadacz: Szkielety
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Język Topielca
Obrażenia: 16
Wymagana siła: 8
Wartość: 88
Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I.
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Kłujący Cierń
Obrażenia: 18
Wymagana siła: 9
Wartość: 120
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Niewykończony Miecz
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 20
Wartość: 20
Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II.
Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania.

Ząb Kopacza
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 10
Wartość: 160
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Kimentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić tę broń, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale.

Pałka Fortuna
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Posiadacz: Fortuno
Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Fortuna, którego spotkać można w Obozie Bractwa. Nie jest ona jednak warta nawet tak niewielkiego wysiłku.

Miecz Świstaka
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Handlarz: Fisk
Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni.

Lekki Miecz Strażnika
Obrażenia: 22
Wymagana siła: 20
Wartość: 75
Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, jako część łupu zdobytego w napadzie na Starą Kopalnię.
Komentarz: Lekki Miecz Strażnika zadaje niewiele większe obrażenia, a wymaga aż dwukrotnie większej siły niż całkiem niezły Ząb Kopacza. Zważywszy jednak na fakt, iż można go dostać za darmo, można go używać, gdy tylko Bezimienny jest wystarczająco silny.

Maczuga
Obrażenia: 23
Wymagana siła: 10
Wartość: 55
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II.
Posiadacz: Goblin wojownik
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Poniższe są lepsze, przy czym niewiele droższe – tylko wymagana siła może stanowić mały problem.

Ćwiekowana Maczuga
Obrażenia: 25
Wymagana siła: 11
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Żądło krwiopijcy
Obrażenia: 26
Wymagana siła: 11
Wartość: 75
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Topór
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 12
Wartość: 320
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Stalowy Język
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 11
Wartość: 85
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć.

Miecz Sędziego
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 12
Wartość: 97
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje co prawda niewiele, ale jednak wyższe obrażenia.

Miecz Strażnika
Obrażenia: 32
Wymagana siła: 12
Wartość: 107
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV.
Posiadacz: Strażnicy
Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana.

Miecz Bojowy
Obrażenia: 33
Wymagana siła: 13
Wartość: 111
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków
Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy – Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â€“ nie jest to warte uwagi.

Miecz Wojenny
Obrażenia: 34
Wymagana siła: 14
Wartość: 472
Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków.

Morgenstern
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 20
Wartość: 500
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Zdecydowanie nie warto kupować tej broni – tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze?

Żelazna Maczuga
Obrażenia: 36
Wymagana siła: 15
Wartość: 132
Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział.
Komentarz: Można kupić tę broń, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy – zadaje dosyć przyzwoite obrażenia, przy czym jest tania.

Łomotacz
Obrażenia: 37
Wymagana siła: 26
Wartość: 139
Handlarz i rozdział: Darrion, II rozdział, Sharky. III rozdział.
Miejsce: Kopalnia Starego Obozu, dostaje się go także od Cor Caloma w zamian za przyniesienie jaj pełzaczy, jeśli zdecyduje się na nagrodę w postaci oręża.
Komentarz: Pamiętam swój zachwyt, gdy znalazłam ten orężâ€Ś Jako że można go znaleźć, nie opłaca się jego kupno. Można go używać do czasu zdobycia czegoś lepszego.

Łamacz Serc
Obrażenia: 39
Wymagana siła: 17
Wartość: 600
Posiadacz: Baal Lukor
Komentarz: Aby posiąść tę broń, trzeba pokonać Baala Lukora. W związku z tym, że i tak trzeba będzie go zabić, zdobycie jej jest kwestią czasu. Można jej poużywać do czasu znalezienia (bądź kupienia) lepszego oręża.

Długi miecz
Obrażenia: 40
Wymagana siła: 17
Wartość: 640
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Komentarz: Średnio się opłaca kupno Długiego Miecza, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu czy Nienawiści.

Miecz Strachu
Obrażenia: 42
Wymagana siła: 18
Wartość: 680
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Posiadacz: Bullit
Komentarz: To przyzwoity miecz, ale nie warto go kupować. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â€“ wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. W innym wypadku lepiej dorzucić te 120 bryłek rudy i kupić Miecz Nienawiści, jako że przy tych samych wymaganiach zadaje trochę większe obrażenia. Tym bardziej, że kłopoty finansowe powoli stają się przeszłością na tym etapie gry.

Miecz Nienawiści
Obrażenia: 44
Wymagana siła: 18
Wartość: 800
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Komentarz: Kupno miecza opłaca się tylko wtedy, gdy nie udało się pokonać Bullita – w innym wypadku lepiej posługiwać się Mieczem Strachu, gdyż nie jest wiele gorszy.

Zardzewiały Miecz Pótoraręczny
Obrażenia: 45
Wymagana siła: 31
Wartość: 200
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Co prawda to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można kupić lepsze bronie.

Miecz Zwycięstwa
Obrażenia: 46
Wymagana siła: 20
Wartość: 860
Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III
Miejsce: Górska Twierdza
Komentarz: Nie bardzo opłaca się kupno tej broni, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo, czy też Miecza Nienawiści – dobry wojownik poradzi sobie nawet z odrobinę słabszym orężem.

Miecz Śmierci
Obrażenia: 48
Wymagana siła: 21
Wartość: 920
Miejsce: Cmentarzysko Orków
Komentarz: Zważywszy na to, że broń można mieć za darmo, nie ma nad czym się zastanawiać, jeśli nie dysponuje się w danej chwili lepszym orężem – słabszy trzeba natychmiastowo wymienić na Miecz Śmierci.

Młot Orków
Obrażenia: 50
Wymagana siła: 22
Wartość: 1000
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć – tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ znajdzie się coś lepszego.

Młot Wojenny
Obrażenia: 51
Wymagana siła: 23
Wartość: 1040
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ znajdzie się coś lepszego.

Boski Młot
Obrażenia: 52
Wymagana siła: 23
Wartość: 1080
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ znajdzie się coś lepszego.

Gruchotacz
Obrażenia: 53
Wymagana siła: 24
Wartość: 1020
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III.
Komentarz: Gruchotacz to całkiem niezła broń, ale u Fiska można kupić Szeroki Miecz, który jest co prawda trochę droższy i ma większe wymagania, ale za to zadaje wyższe obrażenia. Jak już wspomniałam, kłopoty finansowe powoli odchodzą w zapomnienie, więc nie ma co zaprzątać sobie głowy ceną i obejrzeć wspomniany oręż.

Łamacz Kości
Obrażenia: 54
Wymagana siła: 25
Wartość: 1160
Posiadacz: Szakal
Komentarz: Łamacz Kości należy do Szakala. Lepiej nie zawracać nim sobie głowy – da się znaleźć lepsze bronie.

Miecz Szeroki
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 26
Wartość: 1240
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Jestem prawie pewna, że nikt nie ma problemów z funduszami, a skoro tak, to nie ma nad czym– co prawda nikt nie sprzątnie Bezimiennemu tego miecza sprzed nosa, ale po co czekać, skoro i tak najlepszą ostateczną decyzją będzie kupno broni?

Pałka Namiba
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Baal Namib
Komentarz: Posiadaczem tej Pałki jest Baal Namib, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

Topór Silasa
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 290
Posiadacz: Silas
Komentarz: Właścicielem tej pałki jest Silas

Cios Łapą
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Bartholo
Komentarz: Aby zdobyć Cios Łapą, trzeba pokonać Bartholo w Starym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli ma się odpowiednio wysoką siłę, za to w ekwipunku zabrakło Szerokiego Miecza czy innej lepszej broni.

Wyrok Wojownika
Obrażenia: 57
Wymagana siła: 27
Wartość: 1300
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Szept Burzy
Obrażenia: 58
Wymagana siła: 28
Wartość: 1360
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Ręka Strażnika
Obrażenia: 59
Wymagana siła: 29
Wartość: 1400
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Siekacz Corda
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 310
Posiadacz: Cord
Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Corda, nauczyciela walki bronią jednoręczną w Nowym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli nie dysponuje się niczym lepszym.

Negocjator Lestera
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 340
Posiadacz: Lester
Komentarz: Negocjator Lestera należy do tegoż Nowicjusza z Obozu Bractwa, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

Pałka Oruna
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 50
Wartość: 340
Posiadacz: Baal Orun
Komentarz: Posiadaczem tej pałki jest Baal Orun. Aby ją zdobyc, trzeba go pokonać, a zdobycznej broni można używać z braku lepszego oręża.

Rzeźnik
Obrażenia: 64
Wymagana siła: 32
Wartość: 1660
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Kat
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 33
Wartość: 1720
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę?

Topór Laresa
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 45
Wartość: 340
Posiadacz: Lares
Komentarz: Posiadaczem tego topora jest Lares, nie warto jednak zwracać na niego uwagi – jest słabszy od broni dostępnych u Skorpiona, przy czym ma większe wymagania.

Miecz Arto
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 50
Wartość: 360
Posiadacz: Arto
Komentarz: By zdobyć tę broń, trzeba pokonać Arto. Chociaż oręż można mieć za darmo, to ma wyższą wymaganą siłę, niż poniższy Wrzask Berserkera, którego kupno nie powinno sprawić problemów. Dlatego też nie polecam go.

Wrzask Berserkera
Obrażenia: 66
Wymagana siła: 35
Wartość: 1760
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić Wrzask Berserkera. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny.

Miecz Caloma
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Cor Calom
Komentarz: Broń tę będzie można odebrać Cor Calomowi, pokonując go w końcówce gry, wątpię jednak, by Bezimienny potrzebował wtedy takiego oręża.

Prawo Kruka
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Kruk
Komentarz: To najsilniejsza w Gothicu broń jednoręczna. Aby ją zdobyć, trzeba pokonać Kruka. Zdobycznej broni można używać z braku czegoś lepszego.

Miecz Blizny
Obrażenia: 85
Wymagana siła: 70
Wartość: 460
Posiadacz: Blizna
Komentarz: Jeśli tylko brak lepszej broni (a takie mogą być tylko dwuręczne) – nie ma nad czym się zastanawiać, trzeba jak najszybciej przypiąć Miecz Blizny do pasa i za jego pomocą wojować wewnątrz Bariery.



Polinick - Nie 04.01.2009, 17:59:51
" /> Cytuj:



Tae - Nie 04.01.2009, 18:34:34
" />A ja Łamacza serc jestem prawie pewna ^^ Te dwie bronie dodałam, poprawione



Polinick - Nie 04.01.2009, 18:41:23
" /> Cytuj:



Tae - Nie 04.01.2009, 18:48:30
" />Takie cos podobne do łomotacza ^^ Poprawione.



Polinick - Nie 04.01.2009, 18:52:57
" /> Cytuj:



Oceansoul - Czw 05.02.2009, 18:58:11
" /> Cytuj:



Tae - Pią 06.02.2009, 15:59:09
" />Podziękować ^^.

W Gothicu można spotkać przeróżne bronie jednoręczne – od pałek, poprzez maczugi i miecze, po topory. Wraz z jakością oręża wzrasta jego cena i minimalna wartość siły, jaką musi mieć Bezimienny, by móc używać owej broni. Gdyby ktoś miał problem z wartością owej cechy i nigdy nie rozmawiał ze zbieraczami ryżu w Nowym Obozie, to niech naprawi swój błąd i pokonwersuje z Horacym – może on podnieść siłę postaci o pięć punktów. O pieniądze w pewnym momencie można przestać się martwić, a to dlatego, że do bezdennych kieszeni bohatera co rusz wpadają niepotrzebne przedmioty, które można sprzedać. Często można też dany oręż znaleźć. Wątpię, by coś takiego miało miejsce, ale gdyby komuś zdarzyło się, że jego postać będzie lepiej wyszkolona w posługiwaniu się orężem dwuręcznym niż jednoręcznym, to niech nawet nie patrzy na poniższy opis – po prostu nie warto. W tej części gry nie ma tarcz, więc to, czy będzie się mieć zajętą jedną rękę, czy obie, nie ma żadnego znaczenia, a stopień wyszkolenia wpływa na skuteczność zadawanych danym mieczem czy toporem obrażeń.

Pałka
Obrażenia: 5
Wymagana siła: 5
Wartość: 2
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pałka przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Pogrzebacz
Obrażenia: 6
Wymagana siła: 5
Wartość: 3
Handlarz i rozdział: Sharky
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Pogrzebacz przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Sierp
Obrażenia: 7
Wymagana siła: 5
Wartość: 4
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział I.
Czy warto kupić: Nie, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Sierp przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Siekiera
Obrażenia: 9
Wymagana siła: 5
Wartość: 6
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Siekiera przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Młot Kowalski
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 5
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział I.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ już w drodze do Starego Obozu można zaopatrzyć się w lepszą broń – Stary Miecz. Młot Kowalski przewyższa go pod względem wymaganej siły, ale tę można szybko podbić.

Zardzewiały Miecz
Obrażenia: 10
Wymagana siła: 5
Wartość: 10
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Gobliny i szkielety
Komentarz: Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się coś zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Kij z Gwoździem
Obrażenia: 11
Wymagana siła: 5
Wartość: 13
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział pierwszy
Posiadacz: Czarne gobliny
Komentarz: Nie warto kupować tej broni (patrz: opis powyższych), poza tym na początku gry zawsze bardziej opłaca się zdobyć niż kupić, a to ze względu na fundusze.

Krótki miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 6
Wartość: 44
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda ma mniejsza wymagania niż znajdywany w drodze do Starego Obozu Stary Miecz, lecz po pierwsze, ważne są fundusze, po drugie, zdobycie kolejnego poziomu, by nabić siłę, za pierwszym razem nie zajmuje dużo czasu - może się to udać jeszcze zanim Bezimienny przekroczy bramy SO.

Stary Miecz
Obrażenia: 12
Wymagana siła: 10
Wartość: 12
Miejsce: Na drodze z placu wymiany, przy młodym ścierwojadzie.
Komentarz: Jako że broń można mieć za darmo już na początku gry i, jak na start, zadaje przyzwoite obrażenia, zasługuje na miano przydatnej, chociaż idzie szybko ją zastąpić czymś lepszym.

Wyszczerbiony Topór
Obrażenia: 13
Wymagana siła: 17
Wartość: 19
Handlarz i rozdział: Sharky – rozdział I, Darrion – rozdział II
Posiadacz: Szkielet wojownik
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza, wymagana siła wyższa, a poza tym można go zdobyć.

Chłopski Miecz
Obrażenia: 14
Wymagana siła: 7
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Siekacz
Obrażenia: 15
Wymagana siła: 8
Wartość: 25
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II
Posiadacz: Szkielety
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, ponieważ zadawane obrażenia nie są o wiele większe niż w przypadku Starego Miecza. Lepiej zainwestować w coś lepszego.

Język Topielca
Obrażenia: 16
Wymagana siła: 8
Wartość: 88
Handlarz i rozdział: Fisk, rodział I.
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni - co prawda obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Kłujący Cierń
Obrażenia: 18
Wymagana siła: 9
Wartość: 120
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Posiadacz: Cienie
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, co prawda zadawane obrażenia jak na początek gry są dosyć przyzwoite, ale w tym rozdziale można kupić Ząb Kopacza, jeśli tylko uda się zaoszczędzić – a jestem prawie pewna, że się uda.

Niewykończony Miecz
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 20
Wartość: 20
Handlarz i rozdział: Skip, rozdział II.
Komentarz: Środki potrzebne do wykonania Niewykończonego Miecza można znaleźć w skrzyni, znajdującej się w kuźni na terenie Starego Obozu (tam też można go wykuć). Co prawda w ten sposób nie trzeba płacić za oręż, ale poniższy Ząb Kopacza, mimo że kosztuje, ma aż o połowę mniejsze wymagania.

Ząb Kopacza
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 10
Wartość: 160
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział I.
Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić tę broń, przy niewielkiej wymaganej sile i sporych zadawanych obrażeniach jest to najlepszy oręż w pierwszym rozdziale.

Pałka Fortuna
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Posiadacz: Fortuno
Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Fortuna, którego spotkać można w Obozie Bractwa. Nie jest ona jednak warta nawet tak niewielkiego wysiłku.

Miecz Świstaka
Obrażenia: 20
Wymagana siła: 15
Wartość: 110
Handlarz: Fisk
Komentarz: Miecz ten należy kupić dla Świstaka, któremu Fisk nie chce sprzedać oręża z powodu wcześniejszej kłótni.

Lekki Miecz Strażnika
Obrażenia: 22
Wymagana siła: 20
Wartość: 75
Miejsce: Otrzymuje się od Gorna, jako część łupu zdobytego w napadzie na Starą Kopalnię.
Komentarz: Lekki Miecz Strażnika zadaje niewiele większe obrażenia, a wymaga aż dwukrotnie większej siły niż całkiem niezły Ząb Kopacza. Zważywszy jednak na fakt, iż istnieje możliwość dostania go za darmo, można używać tej broni, gdy tylko Bezimienny jest wystarczająco silny.

Maczuga
Obrażenia: 23
Wymagana siła: 10
Wartość: 55
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział II.
Posiadacz: Goblin wojownik
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Poniższe są lepsze, przy czym niewiele droższe – tylko wymagana siła może stanowić mały problem.

Ćwiekowana Maczuga
Obrażenia: 25
Wymagana siła: 11
Wartość: 65
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Żądło krwiopijcy
Obrażenia: 26
Wymagana siła: 11
Wartość: 75
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Topór
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 12
Wartość: 320
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena.

Stalowy Język
Obrażenia: 29
Wymagana siła: 11
Wartość: 85
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Bardziej opłacałoby się kupno np. Miecza Strażnika – wymagana siła jest większa tylko o 2 punkty, a zadawane obrażenia dużo wyższe. Jedyną przeszkodę stanowi cena. Poza tym ten oręż można w swoim czasie znaleźć.

Miecz Sędziego
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 12
Wartość: 97
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni, poniższy miecz jest droższy o jedynie 10 bryłek rudy, ma takie same wymagania, a zadaje co prawda niewiele, ale jednak wyższe obrażenia.

Miecz Strażnika
Obrażenia: 32
Wymagana siła: 12
Wartość: 107
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II, Skorpion, rozdział IV.
Posiadacz: Strażnicy
Czy warto kupić: Tak, zadawane obrażenia są przyzwoite, a wymagana siła niezbyt wygórowana.

Miecz Bojowy
Obrażenia: 33
Wymagana siła: 13
Wartość: 111
Handlarz i rozdział: Skip i Fisk, rozdział II.
Miejsce: Cmentarzysko Orków
Czy warto kupić: Tylko wtedy, gdy ma się za dużo funduszy – Miecz Bojowy zadaje o jeden punkt obrażeń więcej niż powyższy oręż â€“ nie jest to warte uwagi.

Miecz Wojenny
Obrażenia: 34
Wymagana siła: 14
Wartość: 472
Miejsce: Strażnicy Świątynni na Cmentarzysku Orków.

Morgenstern
Obrażenia: 30
Wymagana siła: 20
Wartość: 500
Handlarz i rozdział: Sharky, Darrion, rozdział II.
Komentarz: Zdecydowanie nie warto kupować tej broni – tańszy i lepszy jest Miecz Strażnika, a po co na darmo tracić fundusze?

Żelazna Maczuga
Obrażenia: 36
Wymagana siła: 15
Wartość: 132
Handlarz i rozdział: Sharky, II rozdział, Darrion, III rozdział.
Komentarz: Można kupić tę broń, jeśli siła Bezimiennego jest odpowiednio wysoka i ma się wystarczająco dużo funduszy – zadaje dosyć przyzwoite obrażenia, przy czym jest tania.

Łomotacz
Obrażenia: 37
Wymagana siła: 26
Wartość: 139
Handlarz i rozdział: Darrion, II rozdział, Sharky. III rozdział.
Miejsce: Kopalnia Starego Obozu, dostaje się go także od Cor Caloma w zamian za przyniesienie jaj pełzaczy, jeśli zdecyduje się na nagrodę w postaci oręża.
Komentarz: Pamiętam swój zachwyt, gdy pierwszy raz zobaczyłam ten orężâ€Ś Jako że można go znaleźć, nie opłaca się jego kupno. Można go używać do czasu zdobycia czegoś lepszego.

Łamacz Serc
Obrażenia: 39
Wymagana siła: 17
Wartość: 600
Posiadacz: Baal Lukor
Komentarz: Aby posiąść tę broń, trzeba pokonać Baala Lukora. W związku z tym, że i tak trzeba będzie go zabić, zdobycie jej jest kwestią czasu. Można jej poużywać do czasu znalezienia (bądź kupienia) lepszego oręża.

Długi miecz
Obrażenia: 40
Wymagana siła: 17
Wartość: 640
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Komentarz: Średnio się opłaca kupno Długiego Miecza, gdyż niewiele droższy, a przy tym trochę lepszy jest Miecz Strachu czy Nienawiści.

Miecz Strachu
Obrażenia: 42
Wymagana siła: 18
Wartość: 680
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Posiadacz: Bullit
Komentarz: To przyzwoity miecz, ale nie warto go kupować. Chyba że uda się zemścić na Bullicie i w ramach rekompensaty za wyrządzone krzywdy zabrać jego oręż â€“ wtedy nie trzeba będzie za niego płacić. W innym wypadku lepiej dorzucić te 120 bryłek rudy i kupić Miecz Nienawiści, jako że przy tych samych wymaganiach zadaje trochę większe obrażenia. Tym bardziej, że kłopoty finansowe powoli stają się przeszłością na tym etapie gry.

Miecz Nienawiści
Obrażenia: 44
Wymagana siła: 18
Wartość: 800
Handlarz i rozdział: Fisk i Skip, rozdział III.
Komentarz: Kupno miecza opłaca się tylko wtedy, gdy nie udało się pokonać Bullita – w innym wypadku lepiej posługiwać się Mieczem Strachu, gdyż nie jest wiele gorszy.

Zardzewiały Miecz Półtoraręczny
Obrażenia: 45
Wymagana siła: 31
Wartość: 200
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Nie warto kupować tej broni. Co prawda to tani miecz i zadaje dosyć wysokie obrażenia, ale dostępny jest dopiero w czwartym rozdziale, gdzie można zdobyć lepsze bronie.

Miecz Zwycięstwa
Obrażenia: 46
Wymagana siła: 20
Wartość: 860
Handlarz i rozdział: Fiks i Skip, rozdział III
Miejsce: Górska Twierdza
Komentarz: Nie bardzo opłaca się kupno tej broni, jako że nie jest to broń wiele lepsza od Miecza Strachu, który można mieć za darmo, czy też Miecza Nienawiści – dobry wojownik poradzi sobie nawet z odrobinę słabszym orężem.

Miecz Śmierci
Obrażenia: 48
Wymagana siła: 21
Wartość: 920
Miejsce: Cmentarzysko Orków
Komentarz: Zważywszy na to, że broń można mieć za darmo, nie ma nad czym się zastanawiać, jeśli nie dysponuje się w danej chwili lepszym orężem – słabszy trzeba natychmiastowo wymienić na Miecz Śmierci.

Młot Orków
Obrażenia: 50
Wymagana siła: 22
Wartość: 1000
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć – tutaj trzeba zajrzeć, by dowiedzieć się, gdzie go zdobyć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ można poszukać czegoś lepszego.

Młot Wojenny
Obrażenia: 51
Wymagana siła: 23
Wartość: 1040
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ można poszukać czegoś lepszego.

Boski Młot
Obrażenia: 52
Wymagana siła: 23
Wartość: 1080
Handlarz i rozdział: Sharky i Darrion, rozdział III.
Komentarz: Przynajmniej jeden młot będzie potrzebny, by pokonać Kamiennego Golema na drodze do Wieży Nekromanty, taką broń można jednak znaleźć. Jako że znajdą się lepsze bronie od młotów, a do zabicia wyżej wymienionej maszkary wystarczy znaleźna broń, nie warto trwonić funduszy na ten oręż â€“ można poszukać czegoś lepszego.

Gruchotacz
Obrażenia: 53
Wymagana siła: 24
Wartość: 1020
Handlarz i rozdział: Sharky, rozdział III.
Komentarz: Gruchotacz to całkiem niezła broń, ale u Fiska można kupić Szeroki Miecz, który jest co prawda trochę droższy i ma większe wymagania, ale za to zadaje wyższe obrażenia. Jak już wspomniałam, kłopoty finansowe powoli odchodzą w zapomnienie, więc nie ma co zaprzątać sobie głowy ceną i obejrzeć wspomniany oręż.

Łamacz Kości
Obrażenia: 54
Wymagana siła: 25
Wartość: 1160
Posiadacz: Szakal
Komentarz: Łamacz Kości należy do Szakala. Lepiej nie zawracać nim sobie głowy – da się znaleźć lepsze bronie.

Miecz Szeroki
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 26
Wartość: 1240
Handlarz i rozdział: Fisk, rozdział III, Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Jestem prawie pewna, że nikt nie ma problemów z funduszami, a skoro tak, nie ma nad czym się zastanawiać – co prawda nikt nie sprzątnie Bezimiennemu tego miecza sprzed nosa, ale po co czekać, skoro i tak najlepszą ostateczną decyzją będzie kupno broni?

Pałka Namiba
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Baal Namib
Komentarz: Posiadaczem tej Pałki jest Baal Namib, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

Topór Silasa
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 290
Posiadacz: Silas
Komentarz: Właścicielem tej pałki jest Silas

Cios Łapą
Obrażenia: 55
Wymagana siła: 40
Wartość: 300
Posiadacz: Bartholo
Komentarz: Aby zdobyć Cios Łapą, trzeba pokonać Bartholo w Starym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli ma się odpowiednio wysoką siłę, za to w ekwipunku zabrakło Szerokiego Miecza czy innej lepszej broni.

Wyrok Wojownika
Obrażenia: 57
Wymagana siła: 27
Wartość: 1300
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Szept Burzy
Obrażenia: 58
Wymagana siła: 28
Wartość: 1360
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Ręka Strażnika
Obrażenia: 59
Wymagana siła: 29
Wartość: 1400
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Siekacz Corda
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 310
Posiadacz: Cord
Komentarz: Aby zdobyć ten oręż, trzeba pokonać Corda, nauczyciela walki bronią jednoręczną w Nowym Obozie. Zdobycznej broni można używać, jeśli nie dysponuje się niczym lepszym.

Negocjator Lestera
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 40
Wartość: 340
Posiadacz: Lester
Komentarz: Negocjator Lestera należy do tegoż Nowicjusza z Obozu Bractwa, którego nie da się pokonać, nawet gdyby Bezimienny zadawał mu niezliczone ilości ciosów. Nie warto więc zwracać na nią uwagi.

Pałka Oruna
Obrażenia: 60
Wymagana siła: 50
Wartość: 340
Posiadacz: Baal Orun
Komentarz: Posiadaczem tej pałki jest Baal Orun. Aby ją zdobyć, trzeba go pokonać, a zdobycznej broni można używać z braku lepszego oręża.

Rzeźnik
Obrażenia: 64
Wymagana siła: 32
Wartość: 1660
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić lepszy oręż, który ma niewiele większe wymagania i cenę?

Kat
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 33
Wartość: 1720
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Czy warto kupić: Kłopoty z funduszami w czwartym rozdziale nie powinny stanowić problemu – chyba że ktoś opróżnił kieszenie Bezimiennego na jakimś odludziu, chociaż wątpię. Ale po co szastać pieniędzmi, skoro w tym rozdziale można kupić może i niewiele, ale jednak lepszy oręż, który ma odrobinę większe wymagania i cenę?

Topór Laresa
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 45
Wartość: 340
Posiadacz: Lares
Komentarz: Posiadaczem tego topora jest Lares, nie warto jednak zwracać na niego uwagi – jest słabszy od broni dostępnych u Skorpiona, przy czym ma większe wymagania.

Miecz Arto
Obrażenia: 65
Wymagana siła: 50
Wartość: 360
Posiadacz: Arto
Komentarz: By zdobyć tę broń, trzeba pokonać Arto. Chociaż oręż można mieć za darmo, to ma wyższą wymaganą siłę, niż poniższy Wrzask Berserkera, którego kupno nie powinno sprawić problemów. Dlatego też nie polecam go.

Wrzask Berserkera
Obrażenia: 66
Wymagana siła: 35
Wartość: 1760
Handlarz i rozdział: Skorpion, rozdział IV.
Komentarz: Jak najbardziej opłaca się kupić Wrzask Berserkera. To najlepsza dostępna broń jednoręczna, a z zapłatą nie powinno być problemów, wątpię też, by Bezimienny nie był jeszcze wystarczająco silny.

Miecz Caloma
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Cor Calom
Komentarz: Broń tę będzie można odebrać Cor Calomowi, pokonując go w końcówce gry, wątpię jednak, by Bezimienny potrzebował wtedy takiego oręża.

Prawo Kruka
Obrażenia: 70
Wymagana siła: 55
Wartość: 400
Posiadacz: Kruk
Komentarz: To najsilniejsza w Gothicu broń jednoręczna. Aby ją zdobyć, trzeba pokonać Kruka. Zdobycznej broni można używać z braku czegoś lepszego.

Miecz Blizny
Obrażenia: 85
Wymagana siła: 70
Wartość: 460
Posiadacz: Blizna
Komentarz: Jeśli tylko brak lepszej broni (a takie mogą być tylko dwuręczne) – nie ma nad czym się zastanawiać, trzeba jak najszybciej przypiąć Miecz Blizny do pasa i za jego pomocą wojować wewnątrz Bariery.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.