ďťż
 
 
 
 

Wštki


[F2] Bestiariusz (OsaX)



Orish - Pią 01.02.2008, 15:02:15
" />Fallout 2 - Bestiariusz

Podróżując przez Pustkowia natykamy się na wiele rzeczy. Czasami przydatne, czasami zupełnie bezużyteczne, walają się przywodząc wspomnienia dawnych dni.

Pomijając tony piachu oraz ruiny czegoś, co niegdyś kazało zwać się cywilizacją, możemy natknąć się na okazy miejscowej flory i fauny - z zasady wrogo nastawionej - takie spotkania mogą się skończyć tragicznie dla nieostrożnego podróżnika.

W tym tekście przedstawię, na co też może wpakować się postać gracza, podpowiem, czego można się po danym oponencie spodziewać - podzielę się z Tobą całą moją wiedzą na ten temat.

Ludzie
Najliczniejsza i podstawowa grupa naszych wrogów (choć oczywiście, nie wszyscy są naszymi wrogami - przynajmniej przez pewien czas), która nieraz będzie próbowała skopać nam tyłek, okraść, wykorzystać lub zniewolić. Lub wszystko to naraz.

Objaśnienie:
HP: przybliżona ilość Punktów Wytrzymałości, którą dany przeciwnik może "dysponować". Jest to jednak wartość orientacyjna i mogą wystąpić różnice wartości.
Wyposażenie: co dany wróg może mieć przy sobie i to wykorzystać podczas walki.
Występowanie: gdzie mniej więcej można natknąć się na grupę danych "okazów".

Ogólnie podział wśród ludzi, wygląda następująco (pomijam podział na Tych-Którzy-Chcą-Nas-Zabić oraz na tych, którzy są przyjaźnie nastawieni):

Nazwa: Dzikusy, Kanibale
HP: 47
Wyposażenie: zazwyczaj noże i włócznie.
Występowanie: wybrzeże oraz okolice Arroyo (wliczając naszą wioskę, oczywiście).
Komentarz: niegroźni i stosunkowo rzadko spotykani.

Nazwa: Tubylcy, Obywatele, Mieszkańcy
HP: 90
Wyposażenie: stimpaki, pieniądze, słaba broń, czasami różne duperele jak suszone mięso.
Występowanie: w każdym mieście.
Komentarz: zazwyczaj będą raczej spokojni, rzadko zdarzy się, abyś miał okazję zabić jakiegoś mieszkańca bez wyraźnego powodu. W Klamath dodatkowo występują Traperzy.

Nazwa: Bandyci, Rabusie, Rozbójnicy, Oprychy
HP: 65-70
Wyposażenie: pistolety 10mm, broń biała; Rabusie dodatkowo lekkie karabiny; Oprychy zaś dysponują SMG oraz strzelbami; pancerze to skórzane kurtki lub pancerze skórzane.
Występowanie: praktycznie całe Pustkowie.
Komentarz: potrafią być groźni tylko dla postaci, która dopiero rozpoczęła swą świętą misję.

Nazwa: Łowcy Niewolników
HP: 60
Wyposażenie: Desert Eagle, stimpaki, trochę pieniędzy oraz skórzane pancerze.
Występowanie: ich gildie znajdują się w Norze (Den) oraz w RNK (NCR), ich samych można czasami spotkać na pustyni, gdzie polują na potencjalnych niewolników.
Komentarz: czasami zdarzy im się pomyśleć, że mógłby być z Ciebie niezły niewolnik. Cóż, prędko pożałują swego błędu. Bardzo małe zagrożenie dla kogokolwiek, kto jest jako tako uzbrojony i opancerzony.

Nazwa: Centrolodzy
HP: 80
Wyposażenie: dobra broń palna, za pancerz służą im szaty. Można przy nich znaleźć granaty plazmowe oraz stimpaki.
Występowanie: San Francisco i najbliższe okolice.
Komentarz: jeżeli natknie się na nich słaba postać, to niech lepiej bierze nogi za pas. Centrolodzy są groźni, zwłaszcza jak zaczną rzucać granaty plazmowe, które stanowią problem nawet dla gościa w Pancerzu Wspomaganym!

Nazwa: Najemnicy
HP: 80
Wyposażenie: małe bronie energetyczne do walki na odległość i rozpruwacze do walki kontaktowej, dysponują dość szeroką gamą pancerzy: od skórzanych kurtek do metalowych cacek.
Występowanie: południowe rejony Północnej Kalifornii.
Komentarz: dość niebezpieczni dla słabej postaci, która miałaby pecha natknąć się na nich na początku swojej przygody.

Nazwa: Patrol Enklawy/Navarro
HP: 150
Wyposażenie: karabinki Gaussa, różnorakie bronie energetyczne, czasami miniguny, wyposażeni w Pancerze Wspomagane lub ich ulepszone wersje.
Występowanie: Enklawa, Navarro oraz okolice tego ostatniego.
Komentarz: jedna z najcięższych grup przeciwników, na jakich przyjdzie Ci się natknąć. Patrole zazwyczaj są kilku-osobowe, co sprawia, że nawet dobrze wyposażonej postaci nigdy nie przychodzi łatwo przeżycie takiego starcia. W końcowej fazie gry patrole Navarro mogą służyć za "chodzący skład amunicji".

Mutanci
Efekty twórczej mocy promieniowania, czasami z większym, lub mniejszym, współudziałem wirusa FEV. Tak czy siak, to niebezpieczni przeciwnicy, których należy traktować z należytym respektem.

Nazwa: Ghul
HP: 75
Wyposażenie: rozmaite strzelby, karabinki, czasami broń biała, nie noszą pancerzy.
Występowanie: zazwyczaj Gecko, można spotkać ich karawany na Pustkowiu.
Komentarz: zazwyczaj przyjaźnie nastawione, aczkolwiek zdarza się, że "przypadkiem" postrzelimy np. jakiegoś strażnika, co kończy się masową rzezią. Średnio groźni, dla dobrze wyszkolonego bohatera, to wręcz chwila między pociągnięciem za cyngiel, a splunięciem.

Nazwa: Super Mutant
HP: 150
Wyposażenie: od pięści, poprzez broń naręczną aż po karabiny laserowe i plazmowe. Nie noszą za to pancerza (i całe szczęście).
Występowanie: względnie pokojowo nastawione osobniki można spotkać w Broken Hills, zaś w ruinach Bazy Wojskowej (Military Base) znajduje się ich spora społeczność - już nie tak pacyfistyczna. Jak ma się pecha, to można natknąć się na nich podczas podróży - to nie są bynajmniej miłe spotkania.
Komentarz: jesteś słabo uzbrojony, brakuje Ci amunicji, a pancerz równie dobrze nadawałby się na szmatę? To nawet nie próbuj z nimi walczyć! Trzeba być nie lada macho i mieć "cojones", aby zmierzyć się z kilkoma Super Mutantami uzbrojonymi po zęby.

Nazwa: Wisielec
HP: 200
Wyposażenie: brak, atakuje za pomocą bliżej niesprecyzowanego narządu.
Występowanie: rejony na południe (i południowy zachód) od Reading.
Komentarz: twarde sukinkoty, na dodatek śmierdzą gorzej niż Ghule! Trzymaj cholerstwo na dystans, a wyjdziesz z tego nie pogryziony/otruty.

Nazwa: Centaur
HP: 175
Wyposażenie: brak, atakuje gryząc przeciwnika, ewentualnie traktując tegoż z główki.
Występowanie: zazwyczaj tam, gdzie są Wisielce, czyli południowo-zachodnie rejony mapy.
Komentarz: te nie dość, że twarde, to jeszcze zatruć wrednie potrafią. Doprawdy, wredne są, a w grupie z Wisielcami, to już w ogóle mordęga. Snajper mile widziany, współczucie dla postaci walczących wręcz.

Nazwa: Obcy
HP: 160
Wyposażenie: brak, ale za to ma macki!
Występowanie: kopalnia w Redding, rejon na południe od tegoż miasta.
Komentarz: mają bardzo niemiłą tendencję do przewracania każdego, kto stanie im na drodze, potrafią być utrapieniem nawet dla kolesia w Pancerzu Wspomaganym. Jakby mało było ciągłych nokautów, to te draństwa potrafią bardo mocno napromieniować. Nie mam pojęcia, czy to coś w ogóle ma oczy.

Nazwa: Szpon Śmierci
HP: 310
Wyposażenie: brak, wystarczają mu jego własne szpony.
Występowanie: Krypta 13 (gdzie są - o dziwo! - pokojowo nastawione i nawet inteligente), różnorakie jaskinie na Pustkowiu.
Komentarz: wytrzymałe jak wszyscy bokserzy z Nowego Reno razem wzięci! Potrafią rozszarpać nawet metalowy pancerz na drobne kawałeczki, a na widok skórzanej kurtki parskają ze śmiechu. O ile te bydlaki potrafią się śmiać. Cóż, tego nie wiem, ale jestem pewien, że walczyć potrafią! Niech nie przyjdzie Ci do głowy pojedynek na pięści/szpony z jednym z osobników tego gatunku, w przeciwnym razie skończysz jako mielonka.

Zwierzęta
Jak widać, nawet wojna atomowa nie jest w stanie zniszczyć dzieł matki natury. Jej dzieci zaś z chęcią zjedzą przyczynę największych zgryzot Ziemi - człowieka.

Nazwa: Wielka Mrówka
HP: 12
Wyposażenie: czułki
Występowanie: zazwyczaj w jaskiniach, spotykamy je stosunkowo rzadko m.in. w Świątyni Prób (Temple of Trials).
Komentarz: nie ma szans, aby mrówki (nawet w sporej ilości) były w stanie Cię powstrzymać. Dwa, góra trzy ciosy i po mrówie.

Nazwa: Roślina
HP: 40
Wyposażenie: kolce do walki na odległość, w walce "wręcz" atakuje całym "ciałem".
Występowanie: na wszystkożerne rośliny możemy natknąć się chociażby w Arroyo. Czasami można "wpaść" w sam środek lasu roślin.
Komentarz: nie są niebezpieczne, ich kolce można na upartego zbierać i sprzedawać, ale fortuny na tym nie zrobisz.

Nazwa: Brahmin
HP: 35
Wyposażenie: gryzienie
Występowanie: praktycznie w każdym mieście oraz często przy karawanach. Czasami można natknąć się na grupę dzikich (bądź szalonych) brahminów na Pustkowiu.
Komentarz: Rzadko się zdarzy, abyś był naprawdę zmuszony do zabicia tego pociesznego stworzenia. No, chyba że zgłodniałeś i akurat masz ochotę na pieczyste.
Krąży również pewna plotka, wedle której istnieje stado niezwykłych brahminów. Czym objawia się ich niezwykłość? Cóż, to głupie - zapewne zupełnie zmyślone przez trzęsących portkami farmerów - ale ponoć one...wybuchają. Tak. Robią duże boom!

Nazwa: Modliszka
HP: 30
Wyposażenie: atakuje odnóżami
Występowanie: głównie rejon na północ od RNK (NCR).
Komentarz: w momencie jak się je spotyka, to postać gracza jest wystarczająco mocna, aby i cała armia tych modliszek nie zrobiła na niej żadnego wrażenia. W razie natknięcia się na ich grupę, radzę zwyczajnie uciec z lokacji - szkoda amunicji.

Nazwa: Radskorpion
HP: 26
Wyposażenie: ogon
Występowanie: praktycznie cały obszar Pustkowia.
Komentarz: Jedyną uciążliwą rzeczą w tych przerośniętych skorpionach, jest ich jad. Bycie zatrutym nie jest miłe, dlatego zawsze warto nosić przy sobie kilka buteleczek z antidotum. Inna sprawa, że jad radskorpionów przesadnie silny nie jest.

Nazwa: Szczur
HP: 20
Wyposażenie: atakuje gryząc ofiarę.
Występowanie: wszelakie piwnice, jaskinie lub inne miejsca znajdujące się pod ziemią. Okazyjnie można je spotkać na powierzchni, gdzie to usiłują znaleźć coś do zjedzenia.
Komentarz: Jedno jest pewne - amunicji na te szczurki najzwyczajniej w świecie szkoda. Masz kastet lub cokolwiek ciężkiego pod ręką? To idź potrenuj trochę, szczury nic Ci nie zrobią. Co najwyżej trochę buty podgryzą.

Nazwa: Świnioszczur
HP: 26
Wyposażenie: pazury
Występowanie: tak samo jak ich mniejsi kuzyni, szczury, występują w rejonach mocno zaciemnionych, czyli wszelakich podziemiach.
Komentarz: trochę mocniejsze od szczurów, na początku mogą zabrać troszkę Punktów Życia.

Nazwa: Kretoszczur
HP: 72
Wyposażenie: pazury
Występowanie: pod ziemią, ich stada dość często można spotkać podczas wędrówki przez pustynię.
Komentarz: jak masz w miarę porządny pancerz, to się nie martw. Dla postaci o dość niskim poziomie, stworzenia te mogą być niezłym źródłem doświadczenia.

Nazwa: Gekon
HP: 25
Wyposażenie: pazury oraz zęby
Występowanie: północno-zachodni rejon mapy, ot chociażby w Arroyo na Polach Łowieckich.
Komentarz: stosunkowo niegroźne, jedynie na samym początku przygody i w grupie mogą stanowić pewne wyzwanie.

Nazwa: Złoty Gekon
HP: 45
Wyposażenie: pazury oraz zęby
Występowanie: mają zwyczaj przebywać w pobliżu swoich mniejszych "braci".
Komentarz: są mocniejsze od zwykłych gekonów , dlatego też polowanie na nie jest dość niebezpieczne (przynajmniej dopóki nie uda się znaleźć porządnej spluwy i pancerza). Gekony można obdzierać ze skóry i je z zyskiem sprzedawać. Skóry złotych gekonów są szczególnie cenne.

Nazwa: Ognisty Gekon
HP: 70
Wyposażenie: pazury, zęby oraz przede wszystkim - ognisty oddech.
Występowanie: zachodnie wybrzeże.
Komentarz: nieprzyjemni przeciwnicy, zwłaszcza jeżeli pancerz Wybrańca nie jest "ognioodporny" - cóż, ogniste gekony są w pewnym stopniu smakoszami i preferują dobrze przypieczone mięso.

Nazwa: Pies/Wilk
HP: 25
Wyposażenie: zęby
Występowanie: praktycznie cały obszar Północnej Kalifornii.
Komentarz: stworzenia te spotyka się całymi watahami, a ich największym atutem jest właśnie liczebność. Nie należy w końcu oczekiwać, żeby psy były wymagającym przeciwnikiem.

Roboty
Najrzadziej spotykana grupa przeciwników, praktycznie zawsze wrogo usposobiona - do tego są one prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza w grupie, dla nieostrożnych wędrowców.
Występują one praktycznie tylko w większych skupiskach, gdzie nagromadzona jest technologia i wiedza Starożytnych, z czasów sprzed Wielkich Płomieni.
Rada uniwersalna - roboty wybitnie nie przepadają za wyładowaniami elektrycznymi, wykorzystaj to!

Nazwa: Robot Ochronny - floating eye
HP: 60
Wyposażenie: wysuwany "kolec" podczas walki.
Występowanie: Baza Wojskowa Sierra (Sierra Army Depot) oraz Enklawa.
Komentarz: najłatwiejszy robot, z jakim przyjdzie się zmierzyć. Nie wymaga żadnej unikalnej techniki i niebotycznych nakładów "pracy", aby zezłomować tę - nomen omen - kupę latającego złomu.

Nazwa: Robot Ochronny - robobrain
HP:
Wyposażenie: lekkie karabiny, strzelby.
Występowanie: Baza Wojskowa Sierra (SAD).
Komentarz: raczej słaby przeciwnik, jeśli masz na sobie Pancerz Wspomagany, to nic Ci nie grozi.

Nazwa: Robot Naprawczy
HP:
Wyposażenie: liczne mechaniczne ramiona
Występowanie: W Bazie Wojskowej Sierra (SAD), Klamath oraz w Gecko, w elektrowni.
Komentarz: niegroźny, o ile ma się porządny pancerz. Nie ma się jednak czemu dziwić, ponieważ przeznaczeniem tej maszyny jest raczej załadunek, naprawa i inne, tego typu czynności, niż walka z wrogiem.

Nazwa: Wieżyczka
HP: 75 - 125
Wyposażenie: atakuje za pomocą serii z miniguna.
Występowanie: ponownie w Bazie Wojskowej Sierra (SAD) oraz (w odmiennej wersji) w Navarro. Przydają się zaś na Enklawie.
Komentarz: wymiana ognia z tą nieruchomą maszyną do zabijania nie jest wskazana. Lepiej ją ostrzeliwać z bezpiecznej odległości, ot chociażby za pomocą snajperki.

Nazwa: Robot Ochronny - sentry bot
HP: 120
Wyposażenie: wyrzutnia rakiet lub seria z miniguna
Występowanie: jak większość robotów, tak ten "czołg" występuje w SAD oraz na Enklawie. Dodatkowo, na jeden taki model można natknąć się w podziemiach Toksycznych Jaskiń (Toxic Caves).
Komentarz: najmocniejszy typ robota, potrafi trochę poprzewracać za pomocą rakiet, biada temu, kto dostanie od tego robota "krytyka". Nie będzie co zbierać.




Tae - Sob 02.02.2008, 12:36:26
" /> Cytuj:



OsaX Nymloth - Sob 02.02.2008, 13:40:25
" />Poprawione błędy wskazane przez Tae.
Mrówa zdedukowana do 6 HP.
________________________________
Podróżując przez Pustkowia natykamy się na wiele rzeczy. Czasami przydatne, czasami zupełnie bezużyteczne, walają się przywodząc wspomnienia dawnych dni.

Pomijając tony piachu oraz ruiny czegoś, co niegdyś kazało zwać się cywilizacją, możemy natknąć się na okazy miejscowej flory i fauny - z zasady wrogo nastawionej - takie spotkania mogą się skończyć tragicznie dla nieostrożnego podróżnika.

W tym tekście przedstawię, na co też może wpakować się postać gracza, podpowiem, czego można się po danym oponencie spodziewać - podzielę się z Tobą całą moją wiedzą na ten temat.

Ludzie
Najliczniejsza i podstawowa grupa naszych wrogów (choć oczywiście, nie wszyscy są naszymi wrogami - przynajmniej przez pewien czas), która nieraz będzie próbowała skopać nam tyłek, okraść, wykorzystać lub zniewolić. Lub wszystko to naraz.

Objaśnienie:
HP: przybliżona ilość Punktów Wytrzymałości, którą dany przeciwnik może "dysponować". Jest to jednak wartość orientacyjna i mogą wystąpić różnice wartości.
Wyposażenie: co dany wróg może mieć przy sobie i to wykorzystać podczas walki.
Występowanie: gdzie mniej więcej można natknąć się na grupę danych "okazów".

Ogólnie podział wśród ludzi wygląda następująco (pomijam podział na Tych-Którzy-Chcą-Nas-Zabić oraz na tych, którzy są przyjaźnie nastawieni):

Nazwa: Dzikusy, Kanibale
HP: 47
Wyposażenie: zazwyczaj noże i włócznie.
Występowanie: wybrzeże oraz okolice Arroyo (wliczając naszą wioskę, oczywiście).
Komentarz: niegroźni i stosunkowo rzadko spotykani.

Nazwa: Tubylcy, Obywatele, Mieszkańcy
HP: 90
Wyposażenie: stimpaki, pieniądze, słaba broń, czasami różne duperele jak suszone mięso.
Występowanie: w każdym mieście.
Komentarz: zazwyczaj będą raczej spokojni, rzadko zdarzy się, abyś miał okazję zabić jakiegoś mieszkańca bez wyraźnego powodu. W Klamath dodatkowo występują Traperzy.

Nazwa: Bandyci, Rabusie, Rozbójnicy, Oprychy
HP: 65-70
Wyposażenie: pistolety 10mm, broń biała; Rabusie dodatkowo lekkie karabiny; Oprychy zaś dysponują SMG oraz strzelbami; pancerze to skórzane kurtki lub pancerze skórzane.
Występowanie: praktycznie całe Pustkowie.
Komentarz: potrafią być groźni tylko dla postaci, która dopiero rozpoczęła swą świętą misję.

Nazwa: Łowcy Niewolników
HP: 60
Wyposażenie: Desert Eagle, stimpaki, trochę pieniędzy oraz skórzane pancerze.
Występowanie: ich gildie znajdują się w Norze (Den) oraz w RNK (NCR), ich samych można czasami spotkać na pustyni, gdzie polują na potencjalnych niewolników.
Komentarz: czasami zdarzy im się pomyśleć, że mógłby być z Ciebie niezły niewolnik. Cóż, prędko pożałują swego błędu. Bardzo małe zagrożenie dla kogokolwiek, kto jest jako tako uzbrojony i opancerzony.

Nazwa: Centrolodzy
HP: 80
Wyposażenie: dobra broń palna, za pancerz służą im szaty. Można przy nich znaleźć granaty plazmowe oraz stimpaki.
Występowanie: San Francisco i najbliższe okolice.
Komentarz: jeżeli natknie się na nich słaba postać, to niech lepiej bierze nogi za pas. Centrolodzy są groźni, zwłaszcza jak zaczną rzucać granaty plazmowe, które stanowią problem nawet dla gościa w Pancerzu Wspomaganym!

Nazwa: Najemnicy
HP: 80
Wyposażenie: małe bronie energetyczne do walki na odległość i rozpruwacze do walki kontaktowej, dysponują dość szeroką gamą pancerzy: od skórzanych kurtek do metalowych cacek.
Występowanie: południowe rejony Północnej Kalifornii.
Komentarz: dość niebezpieczni dla słabej postaci, która miałaby pecha natknąć się na nich na początku swojej przygody.

Nazwa: Patrol Enklawy/Navarro
HP: 150
Wyposażenie: karabinki Gaussa, różnorakie bronie energetyczne, czasami miniguny, wyposażeni w Pancerze Wspomagane lub ich ulepszone wersje.
Występowanie: Enklawa, Navarro oraz okolice tego ostatniego.
Komentarz: jedna z najcięższych grup przeciwników, na jakich przyjdzie Ci się natknąć. Patrole zazwyczaj są kilkuosobowe, co sprawia, że nawet dobrze wyposażonej postaci nigdy nie przychodzi łatwo przeżycie takiego starcia. W końcowej fazie gry patrole Navarro mogą służyć za "chodzący skład amunicji".

Mutanci
Efekty twórczej mocy promieniowania, czasami z większym, lub mniejszym, współudziałem wirusa FEV. Tak czy siak, to niebezpieczni przeciwnicy, których należy traktować z należytym respektem.

Nazwa: Ghul
HP: 75
Wyposażenie: rozmaite strzelby, karabinki, czasami broń biała, nie noszą pancerzy.
Występowanie: zazwyczaj Gecko, można spotkać ich karawany na Pustkowiu.
Komentarz: zazwyczaj przyjaźnie nastawione, aczkolwiek zdarza się, że "przypadkiem" postrzelimy np. jakiegoś strażnika, co kończy się masową rzezią. Średnio groźni, dla dobrze wyszkolonego bohatera, to wręcz chwila między pociągnięciem za cyngiel, a splunięciem.

Nazwa: Super Mutant
HP: 150
Wyposażenie: od pięści, poprzez broń naręczną aż po karabiny laserowe i plazmowe. Nie noszą za to pancerza (i całe szczęście).
Występowanie: względnie pokojowo nastawione osobniki można spotkać w Broken Hills, zaś w ruinach Bazy Wojskowej (Military Base) znajduje się ich spora społeczność - już nie tak pacyfistyczna. Jak ma się pecha, to można natknąć się na nich podczas podróży - to nie są bynajmniej miłe spotkania.
Komentarz: jesteś słabo uzbrojony, brakuje Ci amunicji, a pancerz równie dobrze nadawałby się na szmatę? To nawet nie próbuj z nimi walczyć! Trzeba być nie lada macho i mieć "cojones", aby zmierzyć się z kilkoma Super Mutantami uzbrojonymi po zęby.

Nazwa: Wisielec
HP: 200
Wyposażenie: brak, atakuje za pomocą bliżej niesprecyzowanego narządu.
Występowanie: rejony na południe (i południowy zachód) od Reading.
Komentarz: twarde sukinkoty, na dodatek śmierdzą gorzej niż Ghule! Trzymaj cholerstwo na dystans, a wyjdziesz z tego niepogryziony/otruty.

Nazwa: Centaur
HP: 175
Wyposażenie: brak, atakuje gryząc przeciwnika, ewentualnie traktując tegoż z główki.
Występowanie: zazwyczaj tam, gdzie są Wisielce, czyli południowo-zachodnie rejony mapy.
Komentarz: te nie dość, że twarde, to jeszcze zatruć wrednie potrafią. Doprawdy, wredne są, a w grupie z Wisielcami, to już w ogóle mordęga. Snajper mile widziany, współczucie dla postaci walczących wręcz.

Nazwa: Obcy
HP: 160
Wyposażenie: brak, ale za to ma macki!
Występowanie: kopalnia w Redding, rejon na południe od tegoż miasta.
Komentarz: mają bardzo niemiłą tendencję do przewracania każdego, kto stanie im na drodze, potrafią być utrapieniem nawet dla kolesia w Pancerzu Wspomaganym. Jakby mało było ciągłych nokautów, to te draństwa potrafią bardo mocno napromieniować. Nie mam pojęcia, czy to coś w ogóle ma oczy.

Nazwa: Szpon Śmierci
HP: 310
Wyposażenie: brak, wystarczają mu jego własne szpony.
Występowanie: Krypta 13 (gdzie są - o dziwo! - pokojowo nastawione i nawet inteligente), różnorakie jaskinie na Pustkowiu.
Komentarz: wytrzymałe jak wszyscy bokserzy z Nowego Reno razem wzięci! Potrafią rozszarpać nawet metalowy pancerz na drobne kawałeczki, a na widok skórzanej kurtki parskają ze śmiechu. O ile te bydlaki potrafią się śmiać. Cóż, tego nie wiem, ale jestem pewien, że walczyć potrafią! Niech nie przyjdzie Ci do głowy pojedynek na pięści/szpony z jednym z osobników tego gatunku, w przeciwnym razie skończysz jako mielonka.

Zwierzęta
Jak widać, nawet wojna atomowa nie jest w stanie zniszczyć dzieł matki natury. Jej dzieci zaś z chęcią zjedzą przyczynę największych zgryzot Ziemi - człowieka.

Nazwa: Wielka Mrówka
HP: 6
Wyposażenie: czułki
Występowanie: zazwyczaj w jaskiniach, spotykamy je stosunkowo rzadko m.in. w Świątyni Prób (Temple of Trials).
Komentarz: nie ma szans, aby mrówki (nawet w sporej ilości) były w stanie Cię powstrzymać. Dwa, góra trzy ciosy i po mrówie.

Nazwa: Roślina
HP: 40
Wyposażenie: kolce do walki na odległość, w walce "wręcz" atakuje całym "ciałem".
Występowanie: na wszystkożerne rośliny możemy natknąć się chociażby w Arroyo. Czasami można "wpaść" w sam środek lasu roślin.
Komentarz: nie są niebezpieczne, ich kolce można na upartego zbierać i sprzedawać, ale fortuny na tym nie zrobisz.

Nazwa: Brahmin
HP: 35
Wyposażenie: gryzienie
Występowanie: praktycznie w każdym mieście oraz często przy karawanach. Czasami można natknąć się na grupę dzikich (bądź szalonych) brahminów na Pustkowiu.
Komentarz: Rzadko się zdarzy, abyś był naprawdę zmuszony do zabicia tego pociesznego stworzenia. No, chyba że zgłodniałeś i akurat masz ochotę na pieczyste.
Krąży również pewna plotka, wedle której istnieje stado niezwykłych brahminów. Czym objawia się ich niezwykłość? Cóż, to głupie - zapewne zupełnie zmyślone przez trzęsących portkami farmerów - ale ponoć one...wybuchają. Tak. Robią duże boom!

Nazwa: Modliszka
HP: 30
Wyposażenie: atakuje odnóżami
Występowanie: głównie rejon na północ od RNK (NCR).
Komentarz: w momencie jak się je spotyka, to postać gracza jest wystarczająco mocna, aby i cała armia tych modliszek nie zrobiła na niej żadnego wrażenia. W razie natknięcia się na ich grupę, radzę zwyczajnie uciec z lokacji - szkoda amunicji.

Nazwa: Radskorpion
HP: 26
Wyposażenie: ogon
Występowanie: praktycznie cały obszar Pustkowia.
Komentarz: Jedyną uciążliwą rzeczą w tych przerośniętych skorpionach jest ich jad. Bycie zatrutym nie jest miłe, dlatego zawsze warto nosić przy sobie kilka buteleczek z antidotum. Inna sprawa, że jad radskorpionów przesadnie silny nie jest.

Nazwa: Szczur
HP: 20
Wyposażenie: atakuje gryząc ofiarę.
Występowanie: wszelakie piwnice, jaskinie lub inne miejsca znajdujące się pod ziemią. Okazyjnie można je spotkać na powierzchni, gdzie to usiłują znaleźć coś do zjedzenia.
Komentarz: Jedno jest pewne - amunicji na te szczurki najzwyczajniej w świecie szkoda. Masz kastet lub cokolwiek ciężkiego pod ręką? To idź potrenuj trochę, szczury nic Ci nie zrobią. Co najwyżej trochę buty podgryzą.

Nazwa: Świnioszczur
HP: 26
Wyposażenie: pazury
Występowanie: tak samo jak ich mniejsi kuzyni, szczury, występują w rejonach mocno zaciemnionych, czyli wszelakich podziemiach.
Komentarz: trochę mocniejsze od szczurów, na początku mogą zabrać troszkę Punktów Życia.

Nazwa: Kretoszczur
HP: 72
Wyposażenie: pazury
Występowanie: pod ziemią, ich stada dość często można spotkać podczas wędrówki przez pustynię.
Komentarz: jak masz w miarę porządny pancerz, to się nie martw. Dla postaci o dość niskim poziomie, stworzenia te mogą być niezłym źródłem doświadczenia.

Nazwa: Gekon
HP: 25
Wyposażenie: pazury oraz zęby
Występowanie: północno-zachodni rejon mapy, ot chociażby w Arroyo na Polach Łowieckich.
Komentarz: stosunkowo niegroźne, jedynie na samym początku przygody i w grupie mogą stanowić pewne wyzwanie.

Nazwa: Złoty Gekon
HP: 45
Wyposażenie: pazury oraz zęby
Występowanie: mają zwyczaj przebywać w pobliżu swoich mniejszych "braci".
Komentarz: są mocniejsze od zwykłych gekonów , dlatego też polowanie na nie jest dość niebezpieczne (przynajmniej dopóki nie uda się znaleźć porządnej spluwy i pancerza). Gekony można obdzierać ze skóry i je z zyskiem sprzedawać. Skóry złotych gekonów są szczególnie cenne.

Nazwa: Ognisty Gekon
HP: 70
Wyposażenie: pazury, zęby oraz przede wszystkim - ognisty oddech.
Występowanie: zachodnie wybrzeże.
Komentarz: nieprzyjemni przeciwnicy, zwłaszcza jeżeli pancerz Wybrańca nie jest "ognioodporny" - cóż, ogniste gekony są w pewnym stopniu smakoszami i preferują dobrze przypieczone mięso.

Nazwa: Pies/Wilk
HP: 25
Wyposażenie: zęby
Występowanie: praktycznie cały obszar Północnej Kalifornii.
Komentarz: stworzenia te spotyka się całymi watahami, a ich największym atutem jest właśnie liczebność. Nie należy w końcu oczekiwać, żeby psy były wymagającym przeciwnikiem.

Roboty
Najrzadziej spotykana grupa przeciwników, praktycznie zawsze wrogo usposobiona - do tego są one prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza w grupie, dla nieostrożnych wędrowców.
Występują one praktycznie tylko w większych skupiskach, gdzie nagromadzona jest technologia i wiedza Starożytnych, z czasów sprzed Wielkich Płomieni.
Rada uniwersalna - roboty wybitnie nie przepadają za wyładowaniami elektrycznymi, wykorzystaj to!

Nazwa: Robot Ochronny - floating eye
HP: 60
Wyposażenie: wysuwany "kolec" podczas walki.
Występowanie: Baza Wojskowa Sierra (Sierra Army Depot) oraz Enklawa.
Komentarz: najłatwiejszy robot, z jakim przyjdzie się zmierzyć. Nie wymaga żadnej unikalnej techniki i niebotycznych nakładów "pracy", aby zezłomować tę - nomen omen - kupę latającego złomu.

Nazwa: Robot Ochronny - robobrain
HP:
Wyposażenie: lekkie karabiny, strzelby.
Występowanie: Baza Wojskowa Sierra (SAD).
Komentarz: raczej słaby przeciwnik, jeśli masz na sobie Pancerz Wspomagany, to nic Ci nie grozi.

Nazwa: Robot Naprawczy
HP:
Wyposażenie: liczne mechaniczne ramiona
Występowanie: W Bazie Wojskowej Sierra (SAD), Klamath oraz w Gecko, w elektrowni.
Komentarz: niegroźny, o ile ma się porządny pancerz. Nie ma się jednak czemu dziwić, ponieważ przeznaczeniem tej maszyny jest raczej załadunek, naprawa i inne, tego typu czynności, niż walka z wrogiem.

Nazwa: Wieżyczka
HP: 75 - 125
Wyposażenie: atakuje za pomocą serii z miniguna.
Występowanie: ponownie w Bazie Wojskowej Sierra (SAD) oraz (w odmiennej wersji) w Navarro. Przydają się zaś na Enklawie.
Komentarz: wymiana ognia z tą nieruchomą maszyną do zabijania nie jest wskazana. Lepiej ją ostrzeliwać z bezpiecznej odległości, ot chociażby za pomocą snajperki.

Nazwa: Robot Ochronny - sentry bot
HP: 120
Wyposażenie: wyrzutnia rakiet lub seria z miniguna
Występowanie: jak większość robotów, tak ten "czołg" występuje w SAD oraz na Enklawie. Dodatkowo, na jeden taki model można natknąć się w podziemiach Toksycznych Jaskiń (Toxic Caves).
Komentarz: najmocniejszy typ robota, potrafi trochę poprzewracać za pomocą rakiet, biada temu, kto dostanie od tego robota "krytyka". Nie będzie co zbierać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.