ďťż
 
 
 
 

Wštki


[F1/F2] S.P.E.C.I.A.L (Scream)



Loki Lyesmyth - Sob 04.08.2007, 14:26:59
" />SPECIAL
Czyli podstawowe statyski twego Bohatera
masz do rozdysponowania 35 punktów. Cecha nie może być niższa niż 1(z treitem Zdolniacha(Gifted) 2) i choć teorytycznie może przekroczyć10 to jest to niewzkazane, albowiem bonusy takie same jakbyś miał 10

ST - Strength (SI – Siła)
Opis polski: Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, ilość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig.
Komentarz: 5 to absolutnie niezbędne minimum, a 6 rozsądna najniższa granica. Jeśli miałbyś niżej przez większośc gry nie mógłbyś używać większości broni, i miałbyś olbrzymi problem z noszeniem rzeczy w plecaku.
Modyfikuje
+1 do HP(PunktyWytrzymałości)
+25 do Carry Weight (Udźwigu)
+1 do Melee Damage (Obrażenia w Walce Wręcz), jeżeli ST jest większa niż 6
+2% do umiejętności Unarmed (Walki Wręcz) i Melee Weapons (Walki Bronią)
-20% celności przy strzelaniu z broni, która wymaga więcej ST niż posiadasz

PE - Perception (PE - Percepcja)
Opis polski: Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość.
Komentarz. Wg mnie niżej niż 6 to masochizm, zgoła mało co trafić możesz, dość spory minus do umiejętność walki, oraz blokuje wiele perków
Modyfikuje
+1% do umiejętności Doctor (Lekarz), Locpick (Otwieranie) i Traps (Pułapki)
+2 do Sequence (Kolejności Akcji)
+2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc)
Modyfikuje też szanse trafienia

EN - Endurance (WT - Wytrzymałość)
Opis polski: Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i prom., tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom.
Komentarz. Nie musisz w to przesadnie dużo punktów ładować. Sprawdź jakie perki chcesz wziąść, i daj sobie dokładnie tyle ile potrzebuje. Osobiście uważam 7 za rozsądna granice
Modyfikuje
+2 do HP (Punkty Wytrzymałości)
+5% do Poison i Radiation Resistance (Odporności na Trucizny i Promieniowanie)
+2% do umiejętności Outdoorsman (Sztuka Przetrwania)

CH - Charisma (CH - Charyzma)
Opis polski: Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny.
Uwagi: Śednio przydatna statystykwa wg mnie. Przed ważną rozmową możesz ją podpakować mentatami. Nie mniej mniej niż 4 to przesada
Modyfikuje
+1 członek do drużyny na każde 2 punkty CH (2ch=1 towrzarzysz, 6 zaś=3 towarzyszy)
+5% do umiejętności Speech (Retoryka)
+4% do umiejętności Barter (Handel)

IN - Intelligence (IN - Inteligencja)
Opis polski: Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności.
Komentarz: Niezwykle ważna statystyka! To odniej zależy ile punktów umiejętności dostajesz. Ważne jest też to, że wpływa na opcje dialogowe. Zagraj choć raz postacią o inteligencji poniżej 5. Naprawde, zagraj a nie pożałujesz xD
Modyfikuje:
+2 do Skill Points (Punktów Umiejętności) na następny poziom doświadczenia(nie działa wstecz)
+4% do umiejętności Science (Nauka)
+2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) i Outdoorsman (Sztuka Przetrwania)
+1% do umiejętności Doctor (Lekarz) i Repair (Naprawa)

AG - Agility (ZR - Zręczność)
Opis polski: Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności.
Komentarz: 8 to minimum. Te 9 punktów akcji mieć trzeba! Jesli dasz natomiast 10 perk i treit szybkostrzelność, oraz weźmiesz kilka innych perków, będziesz w stanie wykonać nawet do 66 strzałów na runde!
Modyfikuje
+1 do Action Points (Punktów Akcji) za każde 2 punkty Zręczności(mniej niż 6 się nie da :])
+1 do Armor Class (Klasy Pancerza)
+4% do umiejętności Throwing (Rzucanie), Small Guns, Big Guns i Energy Weapons (Broń Palna, Ciężka i Energetyczna)
+2% do umiejętności Unarmed (Walka Wręcz) i Melee Weapons (Walka Bronią) +3% do umiejętności Sneak (Skradanie) i Steal (Kradzież)
+1% do umiejętności Traps (Pułapki) i Locpick (Otwieranie)

LK - Luck (SZ - Szczęście)
Opis polski: Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem).
Uwagi: Dość ciekawy skill, z którego ja jednak zawsze kradłem punky dla innych statystyk
Wpływ ma na niemal wszystkie rzuty w grze, crytycki, ich siłę, perki, i nieskończoną ilośc aspektów gry. Wpływ jednak jest niewielki.
Modyfikuje (każdy kolejny punkt):
+1% do szansy zadania Critical Hit (Krytycznego Ciosu)
+5% do umiejętności Gambling (Hazard)




KoZa - Sob 11.08.2007, 21:11:30
" />Tekst poprawiony. Nie było źle - kilka ortografów i interpunkcyjnych. Poza tym pisałeś kilka razy niczym Yoda. Nr 7 gotowy.

SPECIAL
Czyli podstawowe statyski twego Bohatera. Masz do rozdysponowania 35 punktów. Cecha nie może być niższa niż 1(z traitem Zdolniacha(Gifted) 2) i choć teoretycznie może przekroczyć 10 to jest to niewskazane, albowiem bonusy są takie same, jakbyś miał 10.

ST - Strength (SI – Siła)
Opis polski: Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, ilość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig.
Komentarz: 5 to absolutnie niezbędne minimum, a 6 rozsądna najniższa granica. Jeśli miałbyś niżej, przez dużą część gry nie mógłbyś używać większości broni i miałbyś olbrzymi problem z noszeniem rzeczy w plecaku.
Modyfikuje
+1 do HP (Punkty Wytrzymałości)
+25 do Carry Weight (Udźwigu)
+1 do Melee Damage (Obrażenia w Walce Wręcz), jeżeli ST jest większa niż 6
+2% do umiejętności Unarmed (Walki Wręcz) i Melee Weapons (Walki Bronią)
-20% celności przy strzelaniu z broni, która wymaga więcej ST niż posiadasz

PE - Perception (PE - Percepcja)
Opis polski: Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość.
Komentarz. Wg mnie niżej niż 6 to masochizm, zgoła mało co możesz trafić, masz dosyć spory minus do umiejętność walki,oraz blokujesz wiele perków
Modyfikuje
+1% do umiejętności Doctor (Lekarz), Locpick (Otwieranie) i Traps (Pułapki)
+2 do Sequence (Kolejności Akcji)
+2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc)
Modyfikuje też szanse trafienia

EN - Endurance (WT - Wytrzymałość)
Opis polski: Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i prom., tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom.
Komentarz. Nie musisz w to przesadnie dużo punktów ładować. Sprawdź jakie perki chcesz wziąć, i daj sobie dokładnie tyle ile potrzebuje. Osobiście uważam 7 za rozsądna granicę.
Modyfikuje
+2 do HP (Punkty Wytrzymałości)
+5% do Poison i Radiation Resistance (Odporności na Trucizny i Promieniowanie)
+2% do umiejętności Outdoorsman (Sztuka Przetrwania)

CH - Charisma (CH - Charyzma)
Opis polski: Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny.
Uwagi: Średnio przydatna statystyka według mnie. Przed ważną rozmową możesz ją podpakować mentatami. Co nie zmienia faktu, że mniej niż 4 to przesada.
Modyfikuje
+1 członek do drużyny na każde 2 punkty CH (2ch=1 towarzysz, 6 zaś=3 towarzyszy)
+5% do umiejętności Speech (Retoryka)
+4% do umiejętności Barter (Handel)

IN - Intelligence (IN - Inteligencja)
Opis polski: Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności.
Komentarz: Niezwykle ważna statystyka! To od niej zależy, ile punktów umiejętności dostajesz. Ważne jest też to, że wpływa na opcje dialogowe. Zagraj choć raz postacią o inteligencji poniżej 5. Naprawdę, zagraj a nie pożałujesz.
Modyfikuje:
+2 do Skill Points (Punktów Umiejętności) na następny poziom doświadczenia(nie działa wstecz)
+4% do umiejętności Science (Nauka)
+2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) i Outdoorsman (Sztuka Przetrwania)
+1% do umiejętności Doctor (Lekarz) i Repair (Naprawa)

AG - Agility (ZR - Zręczność)
Opis polski: Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności.
Komentarz: 8 to minimum. Te 9 punktów akcji mieć trzeba! Jesli dasz natomiast 10 perk i treit szybkostrzelność oraz weźmiesz kilka innych perków, będziesz w stanie wykonać nawet do 6 strzałów na rundę!
Modyfikuje
+1 do Action Points (Punktów Akcji) za każde 2 punkty Zręczności (mniej niż 6 się nie da)
+1 do Armor Class (Klasy Pancerza)
+4% do umiejętności Throwing (Rzucanie), Small Guns, Big Guns i Energy Weapons (Broń Palna, Ciężka i Energetyczna)
+2% do umiejętności Unarmed (Walka Wręcz) i Melee Weapons (Walka Bronią) +3% do umiejętności Sneak (Skradanie) i Steal (Kradzież)
+1% do umiejętności Traps (Pułapki) i Lockpick (Otwieranie)

LK - Luck (SZ - Szczęście)
Opis polski: Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem).
Uwagi: Dość ciekawy atrybut, z którego ja jednak zawsze kradłem punky dla innych statystyk. Wpływ ma na niemal wszystkie rzuty w grze, krytyki, ich siłę, perki, i nieskończoną ilość aspektów gry. Wpływ jednak jest niewielki.
Modyfikuje (każdy kolejny punkt):
+1% do szansy zadania Critical Hit (Krytycznego Ciosu)
+5% do umiejętności Gambling (Hazard)



Luena - Sob 11.08.2007, 21:37:02
" /> Cytuj:



KoZa - Sob 11.08.2007, 21:45:55
" />Damn, jak ja przegapiłem tego "towrzarzysza"? Dzięki, zaraz będzie poprawione.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.