ďťż
Wštki |
[F1/F2] S.P.E.C.I.A.L (Scream)
Loki Lyesmyth - Sob 04.08.2007, 14:26:59 " />SPECIAL Czyli podstawowe statyski twego Bohatera masz do rozdysponowania 35 punktów. Cecha nie może być niższa niż 1(z treitem Zdolniacha(Gifted) 2) i choć teorytycznie może przekroczyć10 to jest to niewzkazane, albowiem bonusy takie same jakbyś miał 10 ST - Strength (SI – Siła) Opis polski: Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, ilość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig. Komentarz: 5 to absolutnie niezbędne minimum, a 6 rozsądna najniższa granica. Jeśli miałbyś niżej przez większośc gry nie mógłbyś używać większości broni, i miałbyś olbrzymi problem z noszeniem rzeczy w plecaku. Modyfikuje +1 do HP(PunktyWytrzymałości) +25 do Carry Weight (Udźwigu) +1 do Melee Damage (Obrażenia w Walce Wręcz), jeżeli ST jest większa niż 6 +2% do umiejętności Unarmed (Walki Wręcz) i Melee Weapons (Walki Bronią) -20% celności przy strzelaniu z broni, która wymaga więcej ST niż posiadasz PE - Perception (PE - Percepcja) Opis polski: Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość. Komentarz. Wg mnie niżej niż 6 to masochizm, zgoła mało co trafić możesz, dość spory minus do umiejętność walki, oraz blokuje wiele perków Modyfikuje +1% do umiejętności Doctor (Lekarz), Locpick (Otwieranie) i Traps (Pułapki) +2 do Sequence (Kolejności Akcji) +2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) Modyfikuje też szanse trafienia EN - Endurance (WT - Wytrzymałość) Opis polski: Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i prom., tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom. Komentarz. Nie musisz w to przesadnie dużo punktów ładować. Sprawdź jakie perki chcesz wziąść, i daj sobie dokładnie tyle ile potrzebuje. Osobiście uważam 7 za rozsądna granice Modyfikuje +2 do HP (Punkty Wytrzymałości) +5% do Poison i Radiation Resistance (Odporności na Trucizny i Promieniowanie) +2% do umiejętności Outdoorsman (Sztuka Przetrwania) CH - Charisma (CH - Charyzma) Opis polski: Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny. Uwagi: Śednio przydatna statystykwa wg mnie. Przed ważną rozmową możesz ją podpakować mentatami. Nie mniej mniej niż 4 to przesada Modyfikuje +1 członek do drużyny na każde 2 punkty CH (2ch=1 towrzarzysz, 6 zaś=3 towarzyszy) +5% do umiejętności Speech (Retoryka) +4% do umiejętności Barter (Handel) IN - Intelligence (IN - Inteligencja) Opis polski: Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności. Komentarz: Niezwykle ważna statystyka! To odniej zależy ile punktów umiejętności dostajesz. Ważne jest też to, że wpływa na opcje dialogowe. Zagraj choć raz postacią o inteligencji poniżej 5. Naprawde, zagraj a nie pożałujesz xD Modyfikuje: +2 do Skill Points (Punktów Umiejętności) na następny poziom doświadczenia(nie działa wstecz) +4% do umiejętności Science (Nauka) +2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) i Outdoorsman (Sztuka Przetrwania) +1% do umiejętności Doctor (Lekarz) i Repair (Naprawa) AG - Agility (ZR - Zręczność) Opis polski: Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności. Komentarz: 8 to minimum. Te 9 punktów akcji mieć trzeba! Jesli dasz natomiast 10 perk i treit szybkostrzelność, oraz weźmiesz kilka innych perków, będziesz w stanie wykonać nawet do 66 strzałów na runde! Modyfikuje +1 do Action Points (Punktów Akcji) za każde 2 punkty Zręczności(mniej niż 6 się nie da :]) +1 do Armor Class (Klasy Pancerza) +4% do umiejętności Throwing (Rzucanie), Small Guns, Big Guns i Energy Weapons (Broń Palna, Ciężka i Energetyczna) +2% do umiejętności Unarmed (Walka Wręcz) i Melee Weapons (Walka Bronią) +3% do umiejętności Sneak (Skradanie) i Steal (Kradzież) +1% do umiejętności Traps (Pułapki) i Locpick (Otwieranie) LK - Luck (SZ - Szczęście) Opis polski: Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem). Uwagi: Dość ciekawy skill, z którego ja jednak zawsze kradłem punky dla innych statystyk Wpływ ma na niemal wszystkie rzuty w grze, crytycki, ich siłę, perki, i nieskończoną ilośc aspektów gry. Wpływ jednak jest niewielki. Modyfikuje (każdy kolejny punkt): +1% do szansy zadania Critical Hit (Krytycznego Ciosu) +5% do umiejętności Gambling (Hazard) KoZa - Sob 11.08.2007, 21:11:30 " />Tekst poprawiony. Nie było źle - kilka ortografów i interpunkcyjnych. Poza tym pisałeś kilka razy niczym Yoda. Nr 7 gotowy. SPECIAL Czyli podstawowe statyski twego Bohatera. Masz do rozdysponowania 35 punktów. Cecha nie może być niższa niż 1(z traitem Zdolniacha(Gifted) 2) i choć teoretycznie może przekroczyć 10 to jest to niewskazane, albowiem bonusy są takie same, jakbyś miał 10. ST - Strength (SI – Siła) Opis polski: Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, ilość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig. Komentarz: 5 to absolutnie niezbędne minimum, a 6 rozsądna najniższa granica. Jeśli miałbyś niżej, przez dużą część gry nie mógłbyś używać większości broni i miałbyś olbrzymi problem z noszeniem rzeczy w plecaku. Modyfikuje +1 do HP (Punkty Wytrzymałości) +25 do Carry Weight (Udźwigu) +1 do Melee Damage (Obrażenia w Walce Wręcz), jeżeli ST jest większa niż 6 +2% do umiejętności Unarmed (Walki Wręcz) i Melee Weapons (Walki Bronią) -20% celności przy strzelaniu z broni, która wymaga więcej ST niż posiadasz PE - Perception (PE - Percepcja) Opis polski: Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość. Komentarz. Wg mnie niżej niż 6 to masochizm, zgoła mało co możesz trafić, masz dosyć spory minus do umiejętność walki,oraz blokujesz wiele perków Modyfikuje +1% do umiejętności Doctor (Lekarz), Locpick (Otwieranie) i Traps (Pułapki) +2 do Sequence (Kolejności Akcji) +2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) Modyfikuje też szanse trafienia EN - Endurance (WT - Wytrzymałość) Opis polski: Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i prom., tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom. Komentarz. Nie musisz w to przesadnie dużo punktów ładować. Sprawdź jakie perki chcesz wziąć, i daj sobie dokładnie tyle ile potrzebuje. Osobiście uważam 7 za rozsądna granicę. Modyfikuje +2 do HP (Punkty Wytrzymałości) +5% do Poison i Radiation Resistance (Odporności na Trucizny i Promieniowanie) +2% do umiejętności Outdoorsman (Sztuka Przetrwania) CH - Charisma (CH - Charyzma) Opis polski: Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny. Uwagi: Średnio przydatna statystyka według mnie. Przed ważną rozmową możesz ją podpakować mentatami. Co nie zmienia faktu, że mniej niż 4 to przesada. Modyfikuje +1 członek do drużyny na każde 2 punkty CH (2ch=1 towarzysz, 6 zaś=3 towarzyszy) +5% do umiejętności Speech (Retoryka) +4% do umiejętności Barter (Handel) IN - Intelligence (IN - Inteligencja) Opis polski: Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności. Komentarz: Niezwykle ważna statystyka! To od niej zależy, ile punktów umiejętności dostajesz. Ważne jest też to, że wpływa na opcje dialogowe. Zagraj choć raz postacią o inteligencji poniżej 5. Naprawdę, zagraj a nie pożałujesz. Modyfikuje: +2 do Skill Points (Punktów Umiejętności) na następny poziom doświadczenia(nie działa wstecz) +4% do umiejętności Science (Nauka) +2% do umiejętności First Aid (Pierwsza Pomoc) i Outdoorsman (Sztuka Przetrwania) +1% do umiejętności Doctor (Lekarz) i Repair (Naprawa) AG - Agility (ZR - Zręczność) Opis polski: Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności. Komentarz: 8 to minimum. Te 9 punktów akcji mieć trzeba! Jesli dasz natomiast 10 perk i treit szybkostrzelność oraz weźmiesz kilka innych perków, będziesz w stanie wykonać nawet do 6 strzałów na rundę! Modyfikuje +1 do Action Points (Punktów Akcji) za każde 2 punkty Zręczności (mniej niż 6 się nie da) +1 do Armor Class (Klasy Pancerza) +4% do umiejętności Throwing (Rzucanie), Small Guns, Big Guns i Energy Weapons (Broń Palna, Ciężka i Energetyczna) +2% do umiejętności Unarmed (Walka Wręcz) i Melee Weapons (Walka Bronią) +3% do umiejętności Sneak (Skradanie) i Steal (Kradzież) +1% do umiejętności Traps (Pułapki) i Lockpick (Otwieranie) LK - Luck (SZ - Szczęście) Opis polski: Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem). Uwagi: Dość ciekawy atrybut, z którego ja jednak zawsze kradłem punky dla innych statystyk. Wpływ ma na niemal wszystkie rzuty w grze, krytyki, ich siłę, perki, i nieskończoną ilość aspektów gry. Wpływ jednak jest niewielki. Modyfikuje (każdy kolejny punkt): +1% do szansy zadania Critical Hit (Krytycznego Ciosu) +5% do umiejętności Gambling (Hazard) Luena - Sob 11.08.2007, 21:37:02 " /> Cytuj: KoZa - Sob 11.08.2007, 21:45:55 " />Damn, jak ja przegapiłem tego "towrzarzysza"? Dzięki, zaraz będzie poprawione. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |