ďťż
 
 
 
 

Wštki


Dyskusja



Syron - Śro 26.08.2009, 12:46:51
" />Żeby nie zaśmiecać działu zgłoszeń zakładam ten temat. Od razu chciałbym poruszyć kwestię praw autorskich... Jak (i czy w ogóle) możemy zabezpieczyć nasz dorobek- teksty, rozwiązania mechaniczne, kartografia, mapy i grafiki itp. ? Czy też zgodzimy się na ewentualne rozkradanie projektu... Z tego co wiem niektórzy redaktorzy Insi nieraz znajdowali swoje teksty na innych serwisach. Osobiście się z tym nie godzę.




Rey - Czw 27.08.2009, 16:33:43
" />Co możemy poradzić poza dodaniem formułki "All rights reserved" i "copyright by XXX"na dole? Jak ktoś zerżnie do do sądu. Bo na patent za kilkanaście tysięcy na całość raczej nas nie stać, prawda? Tyle możemy zrobić.



Syron - Czw 27.08.2009, 18:16:04
" />Wie ktoś może jak wyglądają procedury zastrzeżenia znaku firmowego ?

Pytanie o bestiariusz był bardziej skierowane do Aderona. Ty dałeś jasno do zrozumienia, że będziesz nieobecny.



Rey - Sob 29.08.2009, 03:03:30
" />Zgłoszenie do urzędu patentowego? Nic ponad google Ci nie powiem, może wpisz to i zobacz co wyskoczy?




Ingmar - Sob 29.08.2009, 15:40:46
" /> Syron napisał(a):



Rey - Sob 29.08.2009, 15:46:49
" /> Cytuj:



Noth - Pon 31.08.2009, 13:25:12
" />Z tego co widzę to Halenvad to drugi chyba projekt MMO zaraz po Szczerbcu czy jak to tam ale ok, mam nadzieje że będziecie wytrwali i uda wam się coś z tego zrobić, baa nawet ja wtedy rzucę WoWa dla Halenvadu good luck



Syron - Sob 26.09.2009, 19:43:43
" />Pracuje teraz przy kreatorze i zastanawiam się, gdzie by można było wprowadzić innowacje.
Patrząc na dostępne rasy odnoszę wrażenie, że jest ich po pierwsze- za mało, po drugie- nie ma rasy wykreowanej wyłącznie przez nas. Jeden z członków teamu słusznie zauważył, iż należałoby pokusić się o stworzenie "własnych tworów". Nie tylko wzbogacimy uniwersum, lecz również nadamy mu indywidualny charakter.
Piszę to na forum, ponieważ sam żadnej koncepcji nie mam a liczę, że wielu okaże się pomysłowością. Jednym z celów tego projektu jest otwartość na opinię pasjonatów gatunku fantasy. Myślę, że to odpowiedni moment aby puścić wodze wyobraźni.



Orish - Sob 26.09.2009, 20:02:45
" />Nowe rasy nie zmienią tego, że całe uniwersum jest dość wtórne, a wzbogacać je lepiej poprzez budowanie ciekawych modeli społecznych aniżeli wprowadzanie czegoś, co będzie tylko po to, żeby było innowacyjnie.



Syron - Sob 26.09.2009, 21:23:58
" />Nie ma to być sztuka dla sztuki tylko wyrażenie swych indywidualnych wizji. Modele społeczne to tylko ekonomia rozgrywki, czyli mechanika. Reszta jej wyglądu będzie zależna wyłącznie od graczy, a nie od narzuconych pomysłów twórców. Modele społeczne możemy kreować, ale nie kontrolować. Pomysł z np. nową rasą jest natomiast cegiełką pod osobowość gry. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.
Poza tym "budowanie ciekawych modeli społecznych" nie wyklucza wspomnianego pomysłu i nie ma z nim żadnego powiązania. Wzbogacać natomiast trzeba każdy element gry, aby nie była ona zbyt jednokierunkowa, lecz wszechstronna. Jest to jakby ograniczanie się z obawy przed nieznanym.



Rey - Nie 27.09.2009, 13:43:36
" />Hmm, dodałbym jeszcze kilka wariacji + dodał podziemie a'la Podmrok z jego rasami + podrasy. Czyli może być elf miejski, leśny zasymilowany, leśny odizolowany. Z każdą inną rasą to samo - każda podrasa ma inne miejsce startowe, elf miejski startuje w mieście, a leśny odizolowany - w puszczy. Jeden musi się cholernie postarać, żeby dostać do puszczy, drugi, żeby się wtopić w tłum czy zyskać zgodę starszyzny na opuszczenie enklawy.



Nezehej - Nie 27.09.2009, 20:46:23
" />a czy nie ma miejsca na kanoniczną rasę orków?



aranthis - Wto 22.12.2009, 02:26:40
" />tak mysle...hmmm...moze ciekawa nową rasą byli by tzw. Krystalici, teraz do głowy mi przyszło. Istoty o komórkach ciała zbudowanych na bazie krzemu. Były by to istoty raczej pokojowo nastawione do innych ras, pochodzące z...hmmm no właśnie, same nie pamiętająskąd, ale pewno z jakiegoś równoległego wmiaru, trochę jak w Planescape. Miast posługiwać sięoc siłą posiadały by raczej zdolności psioniczne i telepatyczne. Z budowy wysokie, o patykowatych, polprzezroczystych konczynach. Morfologia...no coz. Krystaliczna.

Inną rasą co by mi przychodziła na myśl, to jakaś taka odwrotna do Krystalitów (czy jak ich tam nazwać), powiedzmy skontruowana z miękkiej tkanki, jak cała reszta fauny, z tą różnicą, że pochodzili by jej przedstawiciele w prostej linii od skorpionów, krabów i całej reszty stawonogów. Takie zhumanoidowane , bardzo rzadko spotykane w społecznościach ludzkich, raczej raz na ruski rok pojedyncza ich karawana na największym szlaku kupieckim itp.

Jeszcze jakaś forma w głowie mi się snuje. Ludzie-skorupiaki raczej odpadają, już i tak zbyt wiele mięczaków jest wśród mieszczan...chociaż takie hybrydy mogły by być ciekawe. Można byłoby się pokusić o cośbardziej fantazyjnego. Oktusy...ale takie podobne to w star wars lazily...Znalezienie dobrze dostrojonej do klimatu rasy i odpowiednio oryginalniej to nie lada sztuka. Pomysłów może być tysiące, ale one tylko okazać się mogą nieświadomym powieleniem już istniejących.

Można się pokusić o stworzenie rasy nie będącej ani krzyżówką już istniejących, ani też inną hybrydą, lecz najprościej zrobić taki dowcip i powołać do życia jako nację coś co wydawać by się mogło absurdalnym, np. uczłowieczone błędne ogniki, lub insze magiczne istoty, które pod wpływem ogromnej mocy wydzielonej po jakimś ogromnym katakliźmie/bitwie tudzież eksperymentach szalonego (i równie potężnego co szalonego) magamogłyby zaistnieć i zacząć wieść normalne, ludzkie życie, jak chociażby te wspomniane błędne ogniki. Luminaci mogliby się zwać. Istoty dość lśniące i zmuszone do wdziewania na się nieprzepuszczalnych światła tkanin, lub innych materiałów. Jak cuś jeszcze wymyslę, mogę napisać.



cor diego - Sob 26.12.2009, 18:29:51
" />Hm nowa rasa... Dajmy na to takich Sweiliów. Uczłowieczenie mieczy. Stworzonych w nie pamiętnych czasach przez wielkiego maga-zbrojmistrza. Z tego było by kilka pod ras: shornowie niscy zabójcy, lonici utalentowani żołnierze i na sam koniec twohaninowie wielcy barbażyńcy.



Azazelo - Nie 27.12.2009, 19:21:18
" />Z tym magiem bym nie przesadzał. Tą rasę można zrobić jako taką wypas spartę ^^ - tak ja data ze star treka prawie pozbawioną uczuć, jednak dążącą do realizacji tylko w jedną stronę. Taki szermierz niemal zupełnie pozbawiony byłby wyczucia magii, intuicji i wpływów co czyniłoby (chyba) z niego dość dobrą klasę dla zaawansowanych graczy.



Syron - Pon 28.12.2009, 12:20:16
" />Wybierając rasy bazowałem na bogatym gruncie mitologii skandynawskiej oraz słowiańskiej. Moim zdaniem w tych właśnie przekazach można odnaleźć źródło prawdziwej fantastyki- takiej, która wyrasta z legend praojców oraz dawnego porządku.



aranthis - Wto 29.12.2009, 21:26:27
" />Fantastyka nie tylko opiera się na samych przekazach i porządkach, historii, mitologii, ale przecież wytwarza się z materiału który i owszem, może czerpać z nich inspiracje. Materiałęm tym jest abstrakcyjność no i to całe luźne fantazjowanie (fantastyczne ma się rozumieć).



Nezehej - Śro 30.12.2009, 11:01:03
" />Mitologia słowiańska jest o tyle dobra, że jest oryginalna (nikt do niej nie sięga), swojska i przy tym dość złożona z dużą ilością ciekawych postaci.
Na niej można się bez wątpienia wzorować.



cor diego - Śro 30.12.2009, 17:42:25
" />Właśnie jest przeciwnie ten mag dał im wiedzę magiczną i cząstkę swych uczuć.Azazelo .



aranthis - Sob 02.01.2010, 22:59:33
" />Nikt nie sięga do słowiańśkiej mitologii??? przecie Sapek czerpał całymi garściami z niej, jak to przecie wiadomo Tobie jako storytellerowi z moda do wiedzmina mosci Nezehej



Nezehej - Nie 03.01.2010, 21:16:27
" />mówie o przemyśle gier jako takim
nie licząc Wiedźmina(na podstawie książek właśnie Sapkowskiego).
Zresztą jeden Sapkowski wiosny nie czyni.



aranthis - Pon 04.01.2010, 18:16:31
" />Na szczęście w Polszcze jest niejako 'renesans' w sprawach traktujących o kulturze starosłowiańskiej. Moc drużyn o tymże kierunku powstało w tej dekadzie, co czyni mitologię jak i całą słowiańskość atrakcyjną. To jest zjawisko co może sprzyjać zarówno rozwojowi w przemyśle rozwywkowym jak gry i ogólnie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.