ďťż
 
 
 
 

Wštki


Druid czy Kapłan a może obu?



Dragonit - Nie 06.11.2005, 19:11:20
" />Kogo mieć najlepiej w drużynie? Kapłana? Druida? A moze i Druida i Kapłana? Wypowiedzcie się. Ja głosuje na kapłana. Dobrze walczy w zwarciu i ma potężne czary.




Seldon - Nie 06.11.2005, 20:57:29
" />Zdecydowanie kapłan. Co prawda druid na pewnym etapie gry, gdy zmieni się w jakąś bestyjkę jest dość skuteczny ala potem kapłan z powrotem wysuwa się na prowadzenie. Czary przywołań kapłana w zupełności wystarczą jako pomoc , więc szczerze mówiąc nie widzę zastosowania dla druida.



DrizztDoUrden - Nie 06.11.2005, 21:10:21
" />Moim zdaniem również kapłan jest najlepszy, nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości. Druid może i jest nieco silniejszy gdy zmieni się w bestię, ale zanim to nastapi jest on dość marnym członkiem drużyny, poza tym przywołąnie potworów sprawdza się lepiej, niż jakiś pojedynczy wilk, który wprawdzie może trochę ubije wrogów, ale i tak nie ma tylu zastosowań co przyzwani słudzy (mięso, mur, czasem siłą bojowa ).



Quarmug - Pon 07.11.2005, 05:58:47
" /> DrizztDoUrden napisał(a):




cara - Pon 07.11.2005, 09:09:12
" />Zaczęłam dopiero Icewinda, jako że RPG to nie do końca moja bajka (jeszcze...), mam w druzynie obu- i druida i kapłana, i w tym momencie bardziej przydaje mi się kapłan... Zamiast druida mogłam zrobić dodatkowego maga- ale mi szkoda modyfikować druzynę- mają 5/6 poziom



Cannabis - Pon 07.11.2005, 16:14:42
" /> Quarmug napisał(a):



Verxan - Pią 03.02.2006, 23:36:32
" />ja zawsze wybieram kapłana. Lepsze czary, lepszy w zwarciu i może nosić wszystkie zbroje.



Khalidor - Sob 04.02.2006, 08:12:05
" />Kapłan, bo lepszy w zwarciu a czar animacja martwego już na poziomach 5,6 jest bardzo przydatny. Silne czary leczące przemawiają za wyborem kapłana.



Verxan - Śro 08.02.2006, 18:08:31
" />Jak drałem pierwszy raz w ID 1 to miałem druida w składzie, ale się nie sprawdził, więc teraz gram bez niego.



Enalis - Sob 15.04.2006, 07:22:07
" />Ja w iwd1 proponuje grac dwukasowcem kapłanem/łowca taka postac swietnie walczy w zwarciu (choc tylko bron obuchowa) ma czary kapłana i druida od 1 poziomu bo łowca dysponuje takowymi czarami:D i to wedlug mnie jest dobre rozwiazanie. Mimo ze nie mamy przemian ale mozemy wzywac zwiezeta, zywiołaki, czary ofensywne no i wskrzeszanie, psalmy i te inne:) wczoraj wlasnie przeszlem iwd1 walka z belhifetem to byla pestka:) podam jeszcze staty tej postaci
DEOVINA FANDUIL
kobieta, półelf, Kapłan/Łowca SIL:18/95, ZRĘ:16, KON:16, INT:12, MDR:18, CHA:15
prawożądny dobry, biegłości: wekiery(2), broń strzelecka(1), młoty(1)
(troche sie nameczylem zeby te cechy zrobic ale warto bylo)
moja druzyna składała sie z 4 osob i bez problemu pszeszlem gre:)



Arom - Sob 15.04.2006, 08:25:06
" />druid juz na bliskich poziomach ma przywolanie blyskawic co jest niezlym czarem, moze leczenie mam mniejsze niz kaplan, ale zato moze walczyc sejmitarem(przywolanym) i moze sie zmieniac przeciez woj przy druidycznych przemianach wymięka. Jak nie umiecie Druidem grac to nie grajcie proste...



Ingmar - Sob 15.04.2006, 12:59:47
" />Kapłan jest postacia zdecydowanie przystępniejszą dla początkkujących graczy. Łatwo wybrać przydatne bóstwo do swojego trybu gry i czerpać z tego same korzysci. Jednak tą garstkę ludzi, która zdecydowała sie na Druida nie ominie nagroda. Fajne czary, zblizone możliwości leczenia i pzemiany zwierzące, szczególnie często użwyane na sercu furii. Jednaknajwiększą wadą druida są te jego ograniczenia zwi.ązane ze zbroją, przez co zagłosowałem na kapłana, który świetniespradza sie w roli jaką mu powierzyłem. Jak najwiiększ Tarcza i Najcięższa zbroja do blokowania biegnacych wrogów, a przy okazji leczenie, niekiedy jakieś nieśmiałe ataki, na Druida zaś nie ma miejsca w moim teamie.



Arthas - Sob 15.04.2006, 14:56:03
" />Dla mnie oni są na równi. Kapłan za to, że może ciężkie zbroje i tarcze, druid że ma (ale to tylko moje zdanie) lepsze czary. No i ma przywołania dobre, lepsze "atakujące". Ładunek statyczny- cudo, na wysokich poziomach po ok.50 wali, Podpalenie nawet niezłe, Pełzająca zagłada dobra,i fajne "combo"- Oplątanie+Kolce+ ew. Raniące Kamienie (u mnie to się sprawdza świetnie).
Ale teraz sobie gram z teamem Woj+Łowca+Kapłan+Druid+Mag i też jest spoko. Kapłan ma na pewno lepsze czary 3.poziomu i fajne błogosławieństwa, no i Symbol Beznadziejności (fajne, szczególnie w Trials of Luremaster).
Dla mnie są ogólnie na równi



Unthralion - Pią 28.04.2006, 08:19:25
" />Druid nieraz się przydaje, ale kapłan jest moim zdaniem lepszy, odpędzanie, przekształcanie czarów na czary leczenia, noszenie ciężkich zbroi, no same plusy, więc właśnie dlatego zagłosowałem na kapłana.



Arom - Pią 28.04.2006, 21:41:29
" />ale zauwazcie iz druid moze pelnic kazda role jaka sie mu powierzy , moze isc na wojownika przemiana w niedzwiedzia , moze isc na dystans proca albo luk , i moze walic czarami ofensywnymi blyskawice itp, jezeli wolicie go na defensywe to oczywiscie leczenie i przywolywanie , mozna wykorzystac takze druida jako tanka w normalnej formie, ale sprawdza sie gdy nastepuje oplatanie 2-5 przeciwnikow wtedy kazda nasza postac w druzynie bierze luki lub kusze i ciska pociskami w tamtejszych wrogow nim dojda to sa spowolnieni i maja 50 % Hp, a puzniej wojownik i barbarzynca koncza zabawe....



Orish - Pią 28.04.2006, 21:53:24
" />Co do wszystkiego to do niczego. Takie libero na doczepkę



Łukasz - Nie 04.06.2006, 17:57:40
" />kapłan jest znacznie przydatniejszy i tak właśnie głosowałem.



Oress - Nie 04.06.2006, 18:04:07
" />a niby czemu jest znacznie przydatniejszy? Druid ma duuużo lepsza czary ofensywne, a czary leczące ma bardzo podobne(choc są troche gorsze), poza tym może się przemieniac w zwierzątka- na wyskoich poziomach to jest całkiem przydatne, dla tego tez nie rozumiem że piszesz iz jest on ZNACZNIE potężniejszy, bo to absolutna bzdura- fakt, kapłan moze i jest lepszy ale tylko troszeczke, ale Ja np. w IWD wole grac druidem...



Łukasz - Nie 04.06.2006, 18:38:18
" />Dobra troszeczke ale lubie go o wiele bardziej.

uprasza się o trochę dłuższe wypowiedzi, które uzasadnią Twoją wypowiedź, bo takie jednozdaniowe trochę za bardzo wyglądają na nabijanie postów bez potrzeby - Vrenth



Cannabis - Sob 10.06.2006, 10:10:52
" /> Oress napisał(a):



Halarahh - Wto 15.08.2006, 09:41:37
" />Wedłuk mnie druid lepszy ma dużą magiczna moc natury. A ja lubie te zywiołaki, wilki i tak dalaej.

Wysłany Wto 15.8.2006 10:46:32:

Wedłuk mnie druid lepszy ma dużą ,fajna i magiczna moc natury. Ale i tak dla mnie najlepszy jest mag do czarów.

Ingmar: Uciąłem, nie mogłem sie patrzyć na tyle powtórzeń i to jeszcze z "wedłuk".



Mikel - Wto 15.08.2006, 11:33:27
" />Szczerze mówiąc nie robi mi to większej różnicy. Ogólnie używam ich do leczenia. Każda ze stron ma swoje zalety i myślę, że oboje są równie przydatni jak gracz nauczy się wykorzystać w pełni ich umiejętności.



Brehedor - Wto 15.08.2006, 11:53:16
" />Druid jest o tyle fajny, że lepiej radzi sobie w zwarciu. Za to kapłan ma mocne czary leczenia i stosunkowo wcześnie uzyskuje wskrzeszenie, co jest bardzo przydatne. Poza tym kapłana można zakuć w pełną płytówkę i dać 18 budowy i jest bardzo żywotny i wytrzymały. Do tego ciężki buzdygan i wymiata. Teraz druid: ma więcej czarów ofensywnych i zdobywa je wcześniej. Do tego przywołuje zwierzaczki...
M<imo to wybieram kapłana (a najlepiej kapłankę) bo na dłuższą metę przydaje się bardziej:)



Oress - Wto 15.08.2006, 11:58:46
" /> Cytuj:



Vrenth - Wto 15.08.2006, 14:50:32
" />dzięki spontanicznemu leczeniu kapłan jest niezastąpionym uzdrawiaczem. za to druid jest kapłanem ofensywnym po prostu. czyli porównania nie ma, gdyż to tak jakby porównywać maga i kapłana, są po prostu zupełnie inni. to w IWD2, w jedynce druid jest dużo słabszy i przegrywa z kapłanem jako uzdrowiciel.



Oress - Wto 15.08.2006, 15:13:44
" /> Cytuj:



Cannabis - Wto 15.08.2006, 19:57:56
" />Wspominasz o przyzwaniu błysków, a jego chyba najlepszym czarem są groty skalne. Nie jestem pewien co do nazwy, ale po rzuceniu z podłoża wyłaniają się fioletowe stalagmity i ranią każdego kto tam wejdzie. Wada taka, że rani także naszych towarzyszy.



Mikel - Wto 15.08.2006, 20:41:27
" />Należy pamiętać , że druid (czysty) nie może nosić zbroi lepszej niż skurzana ćwiekowana, i dostęp do broni też gorszy ma od kapłana. Natomiast przewyższa go czarami ofensywnym. Jest gorszy w czarach uzdrawiających ale może przywoływać żywiołaki, a także zmienić się w wilka, niedzwiedzia lub w żuka. Oczywiście to wszystko w jedynce. Na temat dwójki się nie wypowiadam bo nie grałem.



Vrenth - Wto 15.08.2006, 21:43:45
" />Dark Master mówił o jedynce, Scream. w dwójce wiadomo, że może nosić jaką tylko zbroję zechcesz.



Mikel - Nie 20.08.2006, 14:04:29
" />Co do kwesti zarówno kapłana jak i druida w drużynie to mogę polecić jedynie tym co masowo wykorzystują magie kapłańską. Oczywiście pasowałoby aby jeden z tych panów był wieloklasowcem np. "czysty" kapłan i woj/druid, albo druid i kapłan/mag. Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że wybierając dla druida drugą klase woja usówamy mu ograniczenie dotyczące zbroi co znacznie zwiększa jego przydatność w walce.



Orick - Nie 20.08.2006, 15:23:50
" />Ekhem, ekhem:
Mój kapłan
Oto, co można wykrzesać z kapłana już na 6 lvl - u. A to jeszcze nie wszystko.
Dla mnie kapłan biję na głowę Druida pod każdym względem: Walka [Lepsze bronie i zbroje] czary [Wspomaganie i lecznenie] a po użyciu dobrych zaklęc [Jak na obrazku wyżej] można z niego zrobić niesamowicie wypasioną postać.
Żegnajcie Druidzi, nie znoszę was.



Armando - Nie 03.09.2006, 12:55:37
" />Ja zawsze biore obu Kapłan (Tempus albo Lathander ale raczej tempus ze względu na toporki) zajmuje się wzmacnianiem i hop do walki a Druid magia żywiołów + przywołania najwyższego dostępnego aktualnie poziomu i hop do walki. W walce wręcz mają podobne wyniki (Druid dostaje finezje w buławach [całkiem spory wybór broni w tym kilka bardzo fajnych np. to co kupujemy u drowa w wędrującej wiosce bodajże "lampa/pochodnia wiecznego ognia"] i forme panterki/misia na wrogów bez magicznego pancerza) obie klasy oprócz kości życia i ataku są bardzo różne i cięzko je porównywać ze sobą



Aerie - Śro 18.10.2006, 14:56:22
" />Pamiętam, że kiedy pierwszy raz grałam w Icewinda to przez przypadek wzięłam dwóch kapłanów. Jeden był elfem drugi człowiekiem. Nie chciałam zmieniać tych postaci i grałam w ten sposób. Ale mile wspominam te pierwsze rozgrywki



Armando - Śro 18.10.2006, 16:20:22
" />hmmm odpowiedź po 1.5miecha od ostatniego postu to się nazywa refleks
ale żeby nie było offtopa to naklikam że właśnie udało mi się wyprodukować nową drużynkę [oczywiście druid+kapłan+czarownik to podstawa z klas eksperymentalnych bard i mnich a jako żywa, brodata tarcza krasnoludzki barbarzyńca(+4poziomy wojaka dla speca w toporkach)] narazie najsilniejsi są właśnie druid kapłan (bardzo ładnie się chłopaki uzupełniają-szczególnie unieruchomienie zwykłe+ssaków świetnie wyłanczają grupki wrogów) na wysokich poziomach trio/kwartet druid-kapłan-czarownik+ewentualnie bard genialnie się uzupełnia (legion żywiołów+2bramy+to co wymyśli bard=mnich i barbarzyńca ziewają z nudów i tylko blokują ciasne przejścia )



Ingmar - Śro 18.10.2006, 16:34:15
" /> Armando napisał(a):



Armando - Śro 18.10.2006, 17:46:38
" />Te wzmocnienie to też jakiejś super przewagi nie daje mój malutki druid (14/14/14/10/22/5-6 (charyzmy nie pamietam ale chyba 6) aasimar aktualnie lvl 5 po rzucenie z księgi liści korowej skóry i z pierścionkiem+1, kolczuga+1 i jakas normalna tarcza ma 25obrony, kapłan (staty tak samo tylko zrę 12 a charyzma w płytówce z żuka+tarcza i pierścień taki sam ma "tylko" 22obrony (a płytówke z żuka dostanie dopiero w 2rozdziale) a w rozdziale 1 ma 20 obrony max. Barbarzyńca ma w tej chwili 24kp (expert na +5 ustawiony) a mnich swilberin (czy jakoś tak) wygrał tę konkurencje z kp 26 (jedyny minus to 30pż przy 77barbarzyńcy bez szału, i po 50pż druida i kapłana) druid ma wszystkie bronie jak kapłan oprócz kuszy ale strzałki i proca spoko starczają i jednocześnie może użwać dużych mieczy (biedny kapłan musiał wydać 1atut ale ma księżycowe ostrze tak jak druidek )



VORADOR - Śro 29.11.2006, 23:48:06
" />Ujmę to po swojemu. W IceWind Dale 2 zmieniły się zasady i najlepiej mieć postacie magiczne, a druid im większy lvl to ma dodatkowo lepsze przemiany. Więc warto go mieć, nie jest taki syfny jak w BG a to jest plus.



osal - Nie 04.02.2007, 07:07:48
" />Prosta odpowiedź: obu. Kapłan wspiera wojaków w walce a druid ma dobre czary i mocne przemiany.



Mikel - Nie 04.02.2007, 08:55:21
" />Niekoniecznie bo do wsparcia wojaków może lepiej posłużyć... kolejny wojownik, a kapłan/druid niech się zajmie swoją robotą...



osal - Nie 04.02.2007, 09:13:04
" />Mi kapłan dobrze służy. Leczy, a druid może się zająć magią ofensywną i przywoływaniem.



Fionn Dragonsbreath - Wto 17.04.2007, 18:27:28
" />Jak pisałem w innym temacie zawsze biorę obu. I żaden z nich nie jest lepszy, bo obydwoje są jednakowo przydatni w mojej drużynie.



Oress - Wto 17.04.2007, 18:30:15
" />uhh ale zabieranie obu to jest jednak lekka strata miejsca w teamie, ja tam wole inwestowac w czarowników, ewentualnie grac mniejszą drużyną by zdobywac szybciej poziomy^^



Draconis - Pon 23.07.2007, 19:20:51
" />druid czy kapłan? baaardzo trudne pytanie... zatkało mnie, że nie wiem co powiedzieć...naprawdę -.- tak mówicie o ofensywie druida... jest taka cudowna ma ją o wiele lepszą od kapłana z pewnością ^^ ta arcypotężna trąba powietrzna 4k8 obrażeń ^^ a to trzęsienie ziemi to ful wypas aż w 9 kręgu hiper obrażenia! o jaaaa!! 1k10!! niee!!! 1k10 +2 wow! i na dodatek działa ze specjalnie (wow) na istoty o kostkach wytrzymałości powyżej 10 zadaje takie hiper obrażenia, że nawet ich nie ma WOW a te raniące kamienie 1k4 ! wow chyba rzeczywiście jest o niebo lepszy! takich czarów zaje jest u niego o wiele więcej! czy to nie cudowne? a tak serio to jedyne ciekawe zaklęcia u niego (których kapłan nie ma) to ładunek statyczny(to kapłan talosa może mieć), wyzwanie błyskawic i miażdżąca fala... kapłan jest o niebiosa lepszy a oto czemu:
jego wielkim bonusem jest skupianie się na magii ognia (dlatego biorę pana poranka by tego nie zmieniać) wystarczy jeden atut - duch ognia i wszystkie zaklęcia kapłana dostają powera...a pan poranka ma jeszcze więcej ognia z domeny (i tak np. rój meteorów zadaje "tylko" 170 dmg czasem jak mam farta, a jak mag jeszcze na mnie rzuci czar szczęście to on może sobie odpocząć, a ja nie wyjmując miecza z pochwy sprawiam, że wrogowie znikają, choć bez tego tego czaru nie jest inaczej - tak mi się powiedziało ^^) a przy druidzie ( tak samo jak przy władcy burzy talosa) musiałbym wziąć też talent nekromancja (tylko dla palca śmierci/zawodzenia banshee więc nie bardzo się opłaca, a bez dobrej siły testu są one wg. mnie nic nie warte) i potomek burz (nieco bardziej się opłaca bo już nie dla 1 ale dla 2 czarów wzmocnienie heh a to też jest super dużo
DOBRA SKRYTYKOWAŁEM OFENSYWĘ DRUIDA - 1PTK DLA KAPŁANA-CZAS NA INNE ASPEKTY drugi punkt dla kapłana za lepsze leczenie to każdy wie + potrawi przywracać do życia///lll\\\ kolejna sprawa - walka- z bufami kapłan może mieć 43 czy 44 ataku max, a orghma czy maska 47/48 (najbardziej cenny czar dla kapłana- przywołanie boskiei mocy + 10 do siły, zręcznosci, kondycji na 30 lvlu) a druid biedaczek nieboraczek płacze w kącie TĄ SPRAWĄ PRZYZNAJEMY KOLEJNY PUNKCIK KAPŁANOWI ps. gdyby walczył z kapłanem ten go rozłożył, a oto najfajniejsza możliwość - najpierw oboje przyzywają pomocników a druid użyłby legionu żywiołaków, na co kapłan odpowiedziałby ochroną przed złem a biedny druid musiały uciekać przed nimi aż natrafiłby na ślepą uliczkę i żegnaj biedaczku bo w trybie serce furii potwory dają kopa

Wysłany Pon 23.7.2007 21:27:46:

ps. te ataki maksymalne kapłana ze wszystkimi bufami (te 43/44 i 47/48) są przy podstawowej sile 14 zaznaczam, że "tylko" ^^



Loki Lyesmyth - Pon 23.07.2007, 20:15:31
" />wiesz

po dlugich testach stiwerdzam ze jednak ofensywa druida jst lepsza

sprawdz sobie, moja tkayke
poaty mc oty za kaleke mialas?



Draconis - Wto 24.07.2007, 16:59:03
" />no to mamy różne zdania i nie wiem co miałaś na myśli mówiąc, że jego ofensywa jest lepsza ...mnie nie podoba się w 60% ofensywa druida, a wszelkie ciekawe jego zaklęcia ofensywne ma łowca więc jego polecam (zarówno świetnie sprawdza się bezpośrednio jak i magicznie)



Loki Lyesmyth - Wto 24.07.2007, 21:11:30
" />jesli uazasz łowce za swietnego to sory bejbe

nei ma utopienia
palca smeirci
i wyladowan statycznych

a na upach Zywioł powietrza przebije każdego, z mnichem włącznie



Draconis - Śro 25.07.2007, 15:16:52
" />1. palec śmierci mi nie potrzebny - mag go ma, a druidem na nekromancję nie inwestowałbym tylko dla paluszka...

2. tak jak mówiłem wielu osobom mylą się gry ^^ nie ma czegoś takiego jak utopienie, chyba że w nwn a nie mówimy o nwn nie?

3. Oto czary ofensywne łowcy: oberwanie z chmury, palące światło, przywołanie błyskawic, kula sola, słup ognia, lanca jednorożca, miażdżąca fala i wyładowania statyczne ^^ więc nie pamiętasz wieeelu rzeczy

4. może łowca nie ma żywiołu powietrza, ale ma żywioł ognia zawsze coś ^^ ale przywołanie żywiołaka zostawmy magowi oki?



Loki Lyesmyth - Śro 25.07.2007, 15:42:27
" /> Cytuj:



Draconis - Śro 25.07.2007, 21:04:08
" />jeśli jakaś fala uderzeniowa to miażdżąca fala ale wątpięby 15k6 = 100 ;p no chyba że 2x2=5 bejbe

16 mądrości i łowca ma te czary "misiek" no ale aby mieć skuteczne st jak u druida to musiałby w mądrość pakować a nie w siłę, przez co byłby gorszy w walce no to róbta co chceca .. jakby sięzastanowić, to łowca jest taki jak bard w id 2 - do wszystkiego i do niczego no to bierajcie druida skoro tak wam zależy na na tej miażdżącej fali a najlepiej zostawcie puste miejsce by mieć więcej xp co ty na to "misiek" ps. kiedyśbyła mowa o dwóch magach w teamie coś czytałem... to zamiast defensywnego maga lepiej wziąć barda ma wszystkie czary prawie defensywne ( oczy kata można wziąć dla ofensyw maga)dodatkowo jego muzyka jeszcze wspomaga aha i poza tym może spełniać rolę zaklinacza grupowa dominacja barda hehe spróbujcie kiedyś czyli taki pan misz masz ma niezłe zastosowania, ale do walki brać go nie radzę bo skończy śpiewać pieśń i już nie ma bonusa dla prawdziwych wojów, a bardzik ma taki możliwości w walce jak babcia stefania i padnie w bezpośreniej ... za to jest najlepszym kandydatem na łucznika jak sądzisz " misiek "



Ingmar - Śro 25.07.2007, 21:13:02
" /> Cytuj:



Loki Lyesmyth - Czw 26.07.2007, 07:21:07
" /> Cytuj:



Draconis - Czw 26.07.2007, 08:43:01
" />Tak, ale po co brać woja - łucznika skoro i tak bard musi stać z tyłu i co ma robić oprócz bufowania i zaklinania? niech sobie postrzela

Wysłany Czw 26.7.2007 10:48:25:

nie pamiętasz gry a mówisz, że druid lepszy... radzę ci popatrzeć obiektywnie , przypomnieć
w nwn od 30 lvla druid jest lepszy raczej, ale w id jest moim zdaniem do bani i kapłan rozwaliłby tego "kutasika"



Loki Lyesmyth - Czw 26.07.2007, 08:53:38
" />jesli myslisz ze ja mowie o drudidz z nvn to sie mylisz bo w nvn ja gram tylko czarownikami i mnichem, a Drudiem gralem bodaj raz, i to odrazu walnolem go na lvl 40 , z prestizowka
ty nei wiesz co mowisz ziomus
ja moge nei pameitac jak sie nazywa czar ale efekty pamietam bardzo dobrze



Genie - Sob 04.08.2007, 10:27:01
" />Ja zawsze wolałem grać druidem ale mimo wszystko kapłan jest chyba lepszy. Wszystko zależy jak chce sie grać i jakim składem. Jednak ja do każdej drużyny polecam brać kapłana bez niego gra może okazać sie niezwykle trudna:)



Armando - Czw 23.08.2007, 16:38:32
" />Druid jest sporo lepszy w ofensywie od kapłana (kolce, kamienie+oplątanie na rozgrzewke potem wachlarz cierniowy i słup ognia, "fala", płonąca kula ognia, krzywda z paluszkiem to śmierć dla wrogów a na koniec burza ognia i legion żwyiołów-coś jak 4bramy na raz) i niech ktoś mi powie że druid cienki jest (o żywiołaku powietrza nie wspominam bo to masakra na całego już)



Aramin - Pią 14.03.2008, 15:10:58
" />W mojej nowej drużynie, którą mam zamiar przejść całą grę znajdują się oni obaj. I Druid i Kapłan. Kapłan Lathandera bo u mnie ma być wspomagaczem. Jednak w ankiecie nie głosuję gdyż wszystko zależy od teamu. Treaz obadam sobie tego ponoć super proextra Druida w czegółowości. Tak samo jak niegdyś badałem Mnicha



Soanseth - Pią 14.03.2008, 19:06:19
" />Rzadko kiedy posiadam druida w teamie... wole raczej kapłana.Czaru wspomagające itp. Bardziej użyteczny jak dla mnie.



Raistlin Majere - Sob 05.04.2008, 18:52:06
" />Ja grałem i druidem i kaplanem i zdecydowanie bardziej polcam druida. Ma bardzo potężne czary. Np. już na pierwszym poziomie ma słoneczny żar, a kapłan jakiś słaby "magiczny kamień". Poza tym ma wiele innych zalet, miedzy innymi przyzywanie dosć potężnych zwierząt i zamienianie się w nie. Samym druidem można wykosić wielu wrogów bardzo prosta taktyką. Rzuca się oplątanie (wrogowie nie mogą się ruszyć), a potem kolce, przez które powoli giną. Ma wiele czarów zarówno defensywnych (leczenie ran), jak i ofensywnych (płonąca kula sola, kolce, oplątanie, lanca jednorożca).



Justin Smihs - Sob 05.04.2008, 19:12:32
" />Ja lubię mieć ich obu w Teamie. Według mnie uzupełniają się wzajemnie i dają uzupełnienie postaci typowo walczącej.



Aramin - Nie 06.04.2008, 19:50:53
" />Ekhm Raistlin Pan Poranka na pierwszym poziomie też ma słoneczny żar ale jako czar domenowy. Mając ich obu w teamie nie narzekam bo każdy robi to co ma za zadanie Kapłan wzmacnia ulecza itd. a Druid walczy i czaruje ofensywnie choć i leczyć potrafi. jednak z tych klas faktycznie Druid jest lepszy. Właściwie Jest on niezłym wymiataczem i jedną z lepszych klas. Ale kapłan też słąby nie jest



Alla'ya - Śro 14.05.2008, 19:50:01
" />Zawsze mam woj- druida i kapłana, wspaniale się uzupełniają.



Naydah - Śro 18.06.2008, 07:17:46
" />ja mam obydwu - kapłana Tempusa oraz Druida



Tae - Śro 18.06.2008, 08:40:58
" />O ile początkujący gracz bez druida da sobie radę, o tyle bez kapłana będzie mu już bardzo ciężko. Podstawa prawie każdej drużyny ;] Głos właśnie na niego



Żbik - Śro 02.07.2008, 23:42:33
" />Czary druida i kapłana się zasadniczo różnią, więc może być trudno ich porównywać tylko dlatego, że obaj rzucają czary objawień. Ja testowałam różne drużyny i na ogół wybierałam kapłana. Niemniej, druid doskonale uzupełniał się z czarownikiem. Raz wzięłam druida zamiast drugiego czarownika i było bardzo wesoło.



Ryoran - Śro 12.11.2008, 06:44:13
" />Zdecydowanie kapłan. Znakomity uzdrowiciel, według mnie niezastąpiony nawet przez najlepszego Druta. Może nosić ciężkie uzbrojenie (ładna KP) i jest całkiem całkiem w zwarciu.



VORADOR - Nie 15.03.2009, 21:54:37
" />Jesli mowa o IWD 2 to druid jest jedna z najsilniejszych klas w grze wraz z mnichem, barbarzyńcą i czarownikiem. Trzeba przyznać w IWD 2 druida bardzo podrasowali w stosunku do Baldurs Gate czy NWN. Jesli chodzi o BG to druid jest porównywalny z kapłanem.



Asnathan - Czw 17.12.2009, 15:56:30
" />Jak czytam teksty w stylu ''druid jest lepszy w zwarciu od kapłana'' to ręce opadają. Kapłan ma dostęp do lepszych broni i pancerzy więc jakim cudem może być gorszy? Przemiany w zwierzęta nie są z kolei takie super-mocne, nie gloryfikujmy tak tej zdolności. Kapłan jest lepszym wsparciem dla drużyny - może nie jest tak ofensywny w zaklęciach, ale swoje atuty ma. Druid to taki bardziej wszechstronny pomocnik - niezły we wszystkim po trochu. Stawiam na obu z lekkim wskazaniem na kapłana.

P.S. Osobiście preferuje Wojownika/Kapłana. Najlepiej krasnoluda



Satanus - Nie 03.01.2010, 11:56:03
" />Ujmę to tak- Kapłan to wg. mnie healer+buffer, druid zaś ma osłabione umiejętności kapłana, za to zyskuje na potencjale ofensywny (w magi). W zwarciu... Ja nie posyłał bym żadnego z nich do walki bezpośredniej, raczej skupiając się na czarach. Oczywiście nie odmówię kapłanowi umiejętności wywijania bronią, czy siły przemianom druida, ale każdy ma swoją wizję i przydziela klasom zadania inaczej.
Kapłana polecam początkującym i każedmu kto nie lubi się wysilać, czy kombinować "jak by tu przeżyć tą walkę". Druid jest dobry do małych teamów, bo zaoszczędzi slot, wskakując za kapcia jednocześnie będąc dd.



Loki Lyesmyth - Wto 05.01.2010, 10:49:59
" /> Asnathan napisał(a):



Asnathan - Nie 09.05.2010, 12:38:21
" /> Loki Lyesmyth napisał(a):



Iselor - Pon 10.05.2010, 15:49:47
" />Mój optymalny skład to Woj/Łotr., Woj/Paladyn Helma, Barb/Woj, Czarodziej i Czarownik (czasami zamiast Czarownik Czarownik/Wojownik lub coś w ten deseń). mamy więc pięć postaci, w tym dwie czarujące ofensywnie. Trzeciej, czyli druida nie potrzebuję. Za to potrzebuję kapłana do leczenia. Ale przy innym składzie (z np. tylko jednym Czarodziejem, bez Czarownika) Druid może być dobrym uzupełnieniem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.