ďťż
Wštki |
Do czego się przydaje mądrość w BG1 & 2
coran - Sob 13.06.2009, 16:29:03 " />Wiadomo, że mądrość przydaje się druidowi, kapłanowi, paladynowi i łowcy (zwiększa liczbę slotów). I że zwiększa wiedzę. Jest taka plotka że mądrość wpływa na rzuty obronne... W grze nie widzę na to żadnego dowodu, w necie tak samo. Mądrość 3 , a 18 powinna dawać różnicę conajmniej 7 punktów przy rzucie obronnym... Testowałem dwie takie postaci, i obie mniej więcej równie często odpierają zaklęcia umysłu (reszty nie sprawdzałem bo mi się to wydaje nielogiczne). W karcie postaci, i przy rzutach w walce, nie ma żadnej informacji o modyfikatorze, który by wynikał z mądrości. Poniższy link powinien was przekonać, że nie warto dawać innym postaciom więcej niż 3 punkty do tej cechy (chyba że dla klimatu, albo Życzenia)... http://forums.bioware.com/viewtopic.htm ... 8&forum=17 Cytuj: Rey - Sob 13.06.2009, 16:38:24 " />Czy poza czarami to coś daje? Mnich nie ma modyfikatora do KP? W karcie są podane rzutu na obie rzeczy - są takie samu u obu postaci? Tylko teraz pytanie, co ja mam zrobić z punktami jak mam losowanie 94? coran - Sob 13.06.2009, 18:01:21 " />Nie, mądrość nie wpływa na niego. Poza tym z mnichem wiąże się pewien bug...^^ Może on założyć zbroję Keldorna... Jeśli ma conajmniej takie statystyki: 15 siła 17 kondycja 12 inteligencja 18 charyzma Czyli ostatecznie dałbym Siłę 18, Zręczność 18, Kondycję 17 !, inteligencję 12, charyzmę 18 (pierścień Kalaha pozwala nosić pancerz... ale nie wiem co się stanie po zdjęciu pierścienia... raczej nic), mądrość 11... Zbroja Keldorna daje KP 0 (na wysokim poziomie mnich i tak dobije do tego poziomu), swobodę ruchów i polepsza rzuty obronne o 1... Jedyna wada jest taka, że mnich nie może się wtedy skradać. Ogólnie na początku to bardzo ułatwia grę, a pod koniec jest tylko trochę przydatne. Saiya-jin - Sob 13.06.2009, 18:19:57 " />Zależy od klasy - generalnie warto mieć wysoką inteligencję (ilithidzi), kondycję (kilka punktów HP), zręczność (KP) i siłę (obrażenia, atak). Dylan - Sob 13.06.2009, 21:28:27 " />Też na to wpadłem jakiś czas temu. Dzieki tej rzeczy można zrobic naprawdę dobrą postac. Spojrzcie na mojego czarownika. Gra się nim znakomicie. Doszedł mi jeszcze teraz plugawy uwiąd Abi-Dalzima <3 edit: co do charyzmy,nie potrzebuje. NPC zagaduje Korgan,mający pierścien wpływu na ludzi... Rey - Nie 14.06.2009, 10:43:54 " /> Dylan napisał(a): Suiseiseki - Nie 14.06.2009, 11:00:26 " />...wyjaśnij, bo nie rozumiem kfiatkowości tego. Aderon - Nie 14.06.2009, 12:03:33 " />Rey, chyba właśnie zrobiłeś faila, bo w BG2 czarownik nie używa charyzmy do czarowania Rey - Nie 14.06.2009, 13:11:10 " />A do ilości czarów nie używa? Aderon - Nie 14.06.2009, 13:18:28 " />Nie. W BG charyzma czarownikowi nie przydaje się bardziej, niż wojownikowi. W IwD, w NwN tak, ale w BG - nie. coran - Nie 14.06.2009, 13:34:10 " />Potwierdzam. W bg2, czarownik opiera się na inteligencji... A w IWD i Neverwinterach na charyźmie. Aderon - Nie 14.06.2009, 13:44:12 " />Nie, czarownik nie opiera się na żadnej cesze, Coran. Suiseiseki - Nie 14.06.2009, 13:51:37 " />Czarownik opiera się na pierścieniach i amuletach, a te 9 inteligencji jest dla zwojów tylko. ~~ Rey - Nie 14.06.2009, 14:05:53 " />Aby coś tu nie gra? W mojej instrukcji pisze coś innego. Buuu, oszukali mnie. Suiseiseki - Nie 14.06.2009, 14:09:32 " />...a wiesz, ile fajnych rzeczy pisze w instrukcji? coran - Nie 14.06.2009, 14:16:56 " />Taa, w sumie to nawet wiem. Przecież nie ma slotów, limit zaklęć ma swój, i nie uczy się ze zwojów. ^^ Tak bez zastanowienia palnąłem. Chyba się zasugerowałem tym zdaniem z opisu podklasy. Że główny współczynnik to inteligencja, czy jakoś tak. Wy z tymi zaklęciami, nie napisałem nic o zaklęciach, tylko że to jego główna cecha. A że jest bezużyteczna, to już co innego. Remiq - Nie 14.06.2009, 14:40:48 " />Błąd. Czarownikowi do czarowania wystarczy tylko inteligencja na poziomie 9- a otrzymuje ją automatycznie, więc to bez znaczenia. Ilość czarów i poziomy zaklęć jakie może osiągnąć są całkowicie bez znaczenia w Bg2 (tj. są automatycznie przyznawane i zawsze są takie same (chyba że magiczny ekwipunek wspomaga)- niezależnie od jakiejkolwiek cechy). wojjoo - Nie 14.06.2009, 14:55:37 " />prawda! Dylan - Nie 14.06.2009, 20:09:04 " />Wystarczyło pomyślec... Gdyby brakowało mi czarów,na pewno nie napisałbym że gra sie "znakomicie". Ale cóż,lepiej kogoś wysmiac,i wyjsc na idiotę. Rey - Pon 15.06.2009, 12:48:37 " /> Cytuj: coran - Pon 15.06.2009, 13:05:24 " />Masz nauczkę żeby pomyśleć, zanim coś głupiego napiszesz. A obie rzeczy które wymieniłeś mogą co najwyżej świadczyć o BRAKU inteligencji. .. dobra, czepiam się Rey - Pon 15.06.2009, 13:38:30 " /> Cytuj: coran - Pon 15.06.2009, 14:09:13 " />W takim razie twoje zdanie nie ma sensu... Wszystko świadczy o inteligencji, w tą i w tamtą stronę, to jak stwierdzić co bardziej. ^^ Na pewno bycie wprowadzonym w błąd I robienie z kogoś głupka, bez przemyślenia tego chociaż przez sekundę świadczy bardziej o inteligencji... negatywnie. A na forach przecinek postawiony przed 'i' może służyć uporządkowaniu tekstu. I zdaje mi się że w tamtym zdaniu był poprawny. Czepianie się ortografii w takiej rozmowie pokazuje tylko brak argumentów. No offence. Saiya-jin - Pon 15.06.2009, 17:35:37 " />Przed "i" czasami stawia się przecinek. Rey - Pon 15.06.2009, 17:42:42 " />Tak, ale tutaj jest błędny. Stawia się np. przy wymienianiu "Mamo, chcę lalkę i samochód, i komputer, i frytki i cholera wie co jeszcze". coran - Pon 15.06.2009, 17:51:04 " />edit Tak w ogóle to zrobiłem błąd w pierwszym komentarzu, bo paladyn i łowca nie dostają więcej zaklęć dzięki mądrości.^^ wojjoo - Pon 15.06.2009, 17:51:19 " />może starczy i wróćcie do mądrości w bg. (tak, tak, wiem, że od tego są moderatorzy czy ktoś). ale czepianie się interpunkcji to już przesada Rey - Pon 15.06.2009, 17:55:45 " />Tak wracając do tematu - wychodzi, ze mądrość w bg jest bezużyteczna, tak jak Charyzma... Czyżby koniec mozolnego losowania cech? Saiya-jin - Pon 15.06.2009, 18:37:22 " /> Cytuj: Rey - Pon 15.06.2009, 18:41:54 " /> Cytuj: Ranil - Pon 15.06.2009, 18:42:11 " />Też słyszałem jakoby mądrość zwiększała rzuty obronne ale nigdy tego nie odczułem. Charyzma przydaje się przy zakupach w sklepie i niektóre nagrody są zależne od reputacji(i/lub wysokości charyzmy). Chociaż z drugiej strony postać z 9 charyzmy wskazuje na takiego małomównego mruka, a niska mądrość na szaleńca. Suiseiseki - Pon 15.06.2009, 18:43:19 " />Ale charyzma to jest taki dump stat dla każdego, kto nie jest paldrubardelfem. coran - Pon 15.06.2009, 19:35:41 " />Ano to dobrze że zostaje trochę punktów. Można je jakoś podzielić... ze względu na klimat. Wykreować ciekawą postać, a nie zwykłego rzeźnika. Saiya-jin - Pon 15.06.2009, 20:28:24 " /> Cytuj: coran - Pon 15.06.2009, 21:22:03 " />W bg1 jest też więcej przypadków, gdzie np od charyzmy 18 dostajemy większe nagrody za wykonanie questów. W bg2 z reguły gram solo... I to raczej słabymi postaciami. I zawsze biorę pierścień Kalaha, choćby dla zauroczenia... Bardzo przydatne na początku.^^ Asmerillion - Wto 16.06.2009, 14:50:28 " /> Reynevan napisał(a): Kosiciel - Wto 07.07.2009, 23:58:37 " />Poza zabawami z obydwoma wersjami Życzenia, postacią mnicha i czarami dla kapłana/druida, to Mądrość przydaje się do... niczego. Czyli się nie przydaje. Już lepiej podbić charyzmę, przynajmniej taniej w sklepie, a i nagrody bywają ciekawsze. I ta satysfakcja, że inni (NPCe) myślą "to dopiero jest gość" Suiseiseki - Śro 08.07.2009, 07:38:35 " /> Cytuj: |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |